Koirat parempia kuin kissat

DarkNinjaHiiri

Kissat on semmosia egoistejä ettei mitään rajaa. Ennemmin ne joilla on kissa niin palvoo sitä kissaa.

Koira taas on onnellinen jos sillä on mestari ja toiseksi koiralle voi opettaa temppuja. Koira näyttää ulospäin persoonaansa enemmän kuin kissa tai kaksi kissaa yhteensä.

Jos teillä on omakotitalo ja joku jossa hoitaa koiraa kun käytte esim. Hawajilla niin hommatkaa koira. Koira on jees ja paljon parempi kuin kissa.

Mulla/meillä oli kerran suomenpystykorva ja se pärjäsi vaikka missä pihalla. Kuriton oli eikä sisä tai sylikoira. Paksu turkki ja räksytti.

Mitään kissoja pyh...

70

6825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DarkNinjaHiiri

      Sitäpaitsi kissat syö hiiriä. Niin teki meidän pystykorvakin mutta ei sentään leikkinyt/kiduttanut saalistansa niin kuin kissat vaan nieli kokonaisena tai tappoi vaan samantien yhdellä puraisulla.

      • Kössönöm

        että se leipoo hiirtä. Sillä tavalla hiiren lihasta tulee mureampaa, väittävät asiantntijat. Ei kissa sitä kiduttaakseen tee.


      • 345345
        Kössönöm kirjoitti:

        että se leipoo hiirtä. Sillä tavalla hiiren lihasta tulee mureampaa, väittävät asiantntijat. Ei kissa sitä kiduttaakseen tee.

        kuolen nauruun. huvittavaa kun joku lähtee moralisoimaan jotain helvetin kissoja. aika vaikeaa ottaa mitään vakavasti henkilöltä jonka käyttäjänimi on ''darkninjahiiri''.


      • Kisset

        Kissat. Koirat haisevat, kissat eivät. Koirat ovat ylijalostettuja, kissat eivät niin. Osan kissoista pystyy päästämään ulos moneksikin tunniksi ja se silti tulee takaisin (ainakin pienimillä paikkakunnilla) kokemusta on, siellä missä mä asun on ainakin 6-7 kissaa vapaana osan päivästä.

        Koirat ovat ihmisiä varten ja
        Ihmiset ovat kissoja varten.


      • KoiratisBEST
        Kisset kirjoitti:

        Kissat. Koirat haisevat, kissat eivät. Koirat ovat ylijalostettuja, kissat eivät niin. Osan kissoista pystyy päästämään ulos moneksikin tunniksi ja se silti tulee takaisin (ainakin pienimillä paikkakunnilla) kokemusta on, siellä missä mä asun on ainakin 6-7 kissaa vapaana osan päivästä.

        Koirat ovat ihmisiä varten ja
        Ihmiset ovat kissoja varten.

        Ei koirat on ihmisille ja ihmiset koirille tyhmät kissoille ja kissat tyhmille!


      • TutkittuJuttu
        KoiratisBEST kirjoitti:

        Ei koirat on ihmisille ja ihmiset koirille tyhmät kissoille ja kissat tyhmille!

        "Ei koirat on ihmisille ja ihmiset koirille tyhmät kissoille ja kissat tyhmille! "

        Tutkimustieto kylläkin kertoo asian olevan päinvastoin: kissaihmiset ovat koiraihmisiä älykkäämpiä.


      • Anonyymi
        KoiratisBEST kirjoitti:

        Ei koirat on ihmisille ja ihmiset koirille tyhmät kissoille ja kissat tyhmille!

        Tutkimuksen mukaan kissaihmisillä on isompi älykkyys osa määrä mutta koiraihmiset ovat sympaattisempi joten en sanoisi että tyhmät kissoille kissat tyhmille


      • Anonyymi
        Kisset kirjoitti:

        Kissat. Koirat haisevat, kissat eivät. Koirat ovat ylijalostettuja, kissat eivät niin. Osan kissoista pystyy päästämään ulos moneksikin tunniksi ja se silti tulee takaisin (ainakin pienimillä paikkakunnilla) kokemusta on, siellä missä mä asun on ainakin 6-7 kissaa vapaana osan päivästä.

        Koirat ovat ihmisiä varten ja
        Ihmiset ovat kissoja varten.

        Koirat ovat paljon parempia kuin kissat! Kerrankin joku joka on samaa mieltä minun kanssani! Koirat on parempia kuin kissat koska:

        Koirat välittävät ihmisestä enemmän. Kissat, joita pidetään ulkona vaan karkaavat vain jonnekin aika usein. Miksi vapaana pidetyt koirat eivät karkaa? Koska ne eivät halua olla erossa omistajastaan! Monilla koirilla esiintyy myös eroahdistusta, joka johtuu siitä, että ne ikävöivät niin paljon ihmistä. Kissat taas eivät ikävöi...

        Koirat ovat hyödyllisempiä. On opaskoiria, kuulokoiria, poliisikoiria, syöpäkoiria, terapiakoiria, metsästyskoiria ja tietysti ihan vain tavallisia kotikoiria. Ajatellaampas vaikka kissoja. Kun puhutaan niiden elämäntehtävästä niin se taitaa olla vain syöminen ja nukkuminen... toisin kuin koirilla, jotka saattavat pelastaa ihmishenkiä.

        Koirat lisäävät enemmän ihmisten terveyttä. Koiria tarvitsee ulkoiluttaa, kissoja ei. Koiranomistajat saavat enemmän liikuntaa ja lenkillä voi saada vaikka uuden kaverin! Kissanomistajalla taas on helppoa kun kissan voi päästää ovesta ulos terrorisoimaan lintuja ja muita eläimiä.

        Että tässä oli kolme syytä miksi koirat ovat parempia kuin kissat. Kissat ovat huomattavasti huonompia ja mietityttää miksi kukaan edes haluaa kissan kun on paljon parempi vaihtoehto tarjolla. En ymmärrä kissarakastajia. En niin yhtään.

        Kaiken kukkuraksi koirat ovat osoittautuneet älykkyys testeissä fiksummiksi. Luultavasti tyhmät ihmiset haluavat tyhmän eläimen.


      • Anonyymi
        Kisset kirjoitti:

        Kissat. Koirat haisevat, kissat eivät. Koirat ovat ylijalostettuja, kissat eivät niin. Osan kissoista pystyy päästämään ulos moneksikin tunniksi ja se silti tulee takaisin (ainakin pienimillä paikkakunnilla) kokemusta on, siellä missä mä asun on ainakin 6-7 kissaa vapaana osan päivästä.

        Koirat ovat ihmisiä varten ja
        Ihmiset ovat kissoja varten.

        Jos haluaa joutua palvomaan kissaa niin semmoinen kannattaa hankkia. Minä en kyllä halua joutua palvomaan jotain kissaa. Hyi!


    • -DW-
    • puusilima_

      koirat on luulevaisenkaltaisia alistujia. kissat tekee niinkuin ne itse haluavat.

      eipä siinä mittään. itse olen kissaihminen ja meillä on kuitenkin kissoja ja koira. hyvin tullaan toimeen mitä nyt tuo koiranpentu on aika pirun villi vielä :)

      ja repii kaiken :@

    • Kössönöm

      Kukaan ei saa kahdeksaa kissa vetämään rekeä umpihangessa.

      • Anonyymi

        Niinpä kissat ovat itsenäisiä eikä niitä voisi kiinnostaa pätkääkään joku ihminen. Koirat taas välittävät ihmisestä.


    • johdosta

      joduin pitämään kissaa kolme vuotta kunnes vanhuuttaan kuoli melkein 20 vuotiaana. Sinä aikana käsitykseni kissoista muuttui.

    • kuin teijän isä.

      Sitäpaitsi meidän äiti tekee teidän äitien ruuat.

      • ...

        ''Sitäpaitsi meidän äiti tekee teidän äitien ruuat.''
        Meidän isä tekee teidän äitien lapset.


    • A. täti

      Olenkin kovin kaivannut kehuja koirista noiden ainaisten kissajuttujen sijaan. Palstaa lukevat uskikset varmaan jo luulevat, että kissat kuuluvat jotenkin olennaisena osana ateismiin.

      Joku mainitsi tuolla, että kissaa ei saisi vetämään rekeä mailikaupalla lumihangessa. Kissa ei, kuulkaas, jaksaisi vetää lumihangessa edes rasvattua kalanmaksaöljypulloa, saati jolkotella suoraa reittiä säntäilemättä puunrunkoja ylös oikun iskiessä. Ja mitäs sitä koiria ilkkumaan; on minustakin ihan mahtavan kivaa käydä kymmenen kilsan hölkällä syysmyrskyssä ja räntäkelillä.

      No, piti nyt päästä mainitsemaan. Koira on parhaimmillaan isona, karvaisena (leikki)kaverina. Mutta ovat ne kissatkin kivoja. Minua vain harmittaa, kun en voi ikinä enää ottaa kumpaakaan. :(

      • Kössönöm

        että et voi lemmikkiä ottaa?

        Minä sen rekijutun laitoin ihan vaan koska se on mielestäni hauska. Mutta jos ajatellaan siis kissan voimille sopivan kokoista rekeä, niin ei ne kahdeksan kattia sitä lähtisi vetämään.

        Enkä tosiaan tarkoittanut koiria ilkkua. Oli minullakin lapsena koira. Tykkään minä kaikista eläimistä, mutta peruslaiskana ihmisenä en koiraa ottaisi.


      • A. täti
        Kössönöm kirjoitti:

        että et voi lemmikkiä ottaa?

        Minä sen rekijutun laitoin ihan vaan koska se on mielestäni hauska. Mutta jos ajatellaan siis kissan voimille sopivan kokoista rekeä, niin ei ne kahdeksan kattia sitä lähtisi vetämään.

        Enkä tosiaan tarkoittanut koiria ilkkua. Oli minullakin lapsena koira. Tykkään minä kaikista eläimistä, mutta peruslaiskana ihmisenä en koiraa ottaisi.

        Kissoille olen allerginen pahasti. Koiraa en voi ottaa, koska en voisi tarjota sille onnellista oloa: asun kaupungissa, asun yksin ja yrittäjän aikataulut ovat epäsäännölliset ja puuskittaiset. Koiraparka joutuisi usein odottelemaan minua jalat ristissä kotona, kun kaikki asiakkaat eivät kuitenkaan haluaisi hurttaa neukkariinsa. En voisi naamioida sitä edes opaskoiraksi, kun duunissa tarvitaan myös silmiä.

        Tuota kissavetoista rekeä ei muuten voi kokeilla käytännössä ollenkaan. Edes kynnenkestävään suojapukuun ja kolmiin kuulosuojaimiin sonnustautunut valjastaja ei saisi kahdeksaa tai neljäätoista kissaa valjaisiin asti. Esitys olisi vaarallisempi versio kuvaelmasta "sullokaamme mustekala verkkokassiin". :)


    • Cats!

      Koirat Vs Katit Kumpi winnaa? Koirien huonot puolet: Kusee sisälle jos ei päästetä ulos ajoissa. Pissaa minne ikinä tahtoo. Mun kaverin koira alkaa aina räksyttään kun pimpotan siis: Pimpom! RÄYH RÄYRÄYRÄYRÄYRÄYH!!!
      Ottaa päähän. Koirien hyvät puolet: Voit kouluttaa koiraasi.
      Voit opettaa koiraasi myös auttamaan kotitöissä.
      Voit käydä lenkillä koirasi kanssa.
      Kissojen huonot puolet: Kissasi voi raapia sohvat pilalle. Voivat oksentaa matolle.
      Kissojen Hyvät puolet: Kissa on rauhallinen. Kissa ei vaadi päästä ulos. ( paitsi meidän kissa ) Ja muuta. Itse LOOVE CAATS!
      Kumpi voitti? Vastatkaa.

      • Pitbull Love

        Koirat voitta aina. Mitä iloa on kissasta? Se kulkee ja kuseksii missä ikinä tahtoo ja välittää sinusta vain silloin kun sulla on ruokaa.

        Koirat voittaa. Poliisi koirat? Huume koirat? Rajavartiostokoirat? Tulli koirat? Syöpä koirat?
        JA PERUS; SANKARI KOIRAT!
        Kuinka moni kissa on hyödyksi tälle saastaiselle planeetalle?
        Nobody.

        Koirat rulaa


      • kissatjakoirat
        Pitbull Love kirjoitti:

        Koirat voitta aina. Mitä iloa on kissasta? Se kulkee ja kuseksii missä ikinä tahtoo ja välittää sinusta vain silloin kun sulla on ruokaa.

        Koirat voittaa. Poliisi koirat? Huume koirat? Rajavartiostokoirat? Tulli koirat? Syöpä koirat?
        JA PERUS; SANKARI KOIRAT!
        Kuinka moni kissa on hyödyksi tälle saastaiselle planeetalle?
        Nobody.

        Koirat rulaa

        Kissasta on kuule paljonkin iloa, oletko koskaan edes omistanut kissaa, saatikka sitten koskenut sellaiseen? Kissa kulkee missä haluaa, jos sen annetaan kulkea missä haluaa. Kissa ei kuseksi "mihin haluaa", vaan aina siihen omaan laatikkoonsa. Onhan niitä sankarikoiria, mutta kysympä sinulta, kuinka moni kissa (nimenomaan kissa) on tappanut ihmisiä? Tuskin kovin moni. Entäpä koira? Niitä sentään on jonkin verran, kaikki koirat eivät ole niitä "sankareita". Kissa oli aikoinaan hyödyksi syömällä rottia, jotka kantoivat ruttoa.. Kissoissa ja koirissa on molemmissa huonot ja hyvät puolet, itse pidän molemmista mutta rupee ottaa aivoon nää "koirat on parempii, kissat on paskoja!!" keskustelut yms. Ja sinulle "Cats!", kyllä koiratkin voi oksentaa matolle, kissaakin voi myös opettaa ja käyttää lenkillä. ;)


      • DogsisBest

        Koirat on parhaita


      • koiraa
        kissatjakoirat kirjoitti:

        Kissasta on kuule paljonkin iloa, oletko koskaan edes omistanut kissaa, saatikka sitten koskenut sellaiseen? Kissa kulkee missä haluaa, jos sen annetaan kulkea missä haluaa. Kissa ei kuseksi "mihin haluaa", vaan aina siihen omaan laatikkoonsa. Onhan niitä sankarikoiria, mutta kysympä sinulta, kuinka moni kissa (nimenomaan kissa) on tappanut ihmisiä? Tuskin kovin moni. Entäpä koira? Niitä sentään on jonkin verran, kaikki koirat eivät ole niitä "sankareita". Kissa oli aikoinaan hyödyksi syömällä rottia, jotka kantoivat ruttoa.. Kissoissa ja koirissa on molemmissa huonot ja hyvät puolet, itse pidän molemmista mutta rupee ottaa aivoon nää "koirat on parempii, kissat on paskoja!!" keskustelut yms. Ja sinulle "Cats!", kyllä koiratkin voi oksentaa matolle, kissaakin voi myös opettaa ja käyttää lenkillä. ;)

        Et maininnut mitä iloa kissasta muka olisi. Mutta ihmekös tuo kun sellaista ei ole :)


      • Anonyymi
        Pitbull Love kirjoitti:

        Koirat voitta aina. Mitä iloa on kissasta? Se kulkee ja kuseksii missä ikinä tahtoo ja välittää sinusta vain silloin kun sulla on ruokaa.

        Koirat voittaa. Poliisi koirat? Huume koirat? Rajavartiostokoirat? Tulli koirat? Syöpä koirat?
        JA PERUS; SANKARI KOIRAT!
        Kuinka moni kissa on hyödyksi tälle saastaiselle planeetalle?
        Nobody.

        Koirat rulaa

        Niinpä! Koirat ovat parhaita! Kissat ovat itsekeskeisiä narsisteja, joille ihminen on vain ruoka-automaatti ja silityskone!


      • Anonyymi

        Koirat voitti. Kodirat palvovat sinua, sinä taas palvot kissaa?
        Kumpi? Itse olisin kyllä niin fiksu, että valitsisin sen, että koira palvoo minua. Jonkin kissan palvominen... Hyi!


    • vuori.laura@suomi24.

      Koirat on 100% parempi kun kissta kissat on rumia ja hirveitä kusiaivoja

      • Anonyymi

        Kuten sinäki, vai?


      • Anonyymi

        Juurikin näin!


    • Ronjan palvelija

      Kissat ovat epäluuloisia ja kestää oman aikansa kun kissan luottamuksen saa kun se tulee taloon.(Tai luulet saavasi)
      Kissa tykkää kouluttaa omistajaansa omille tavoilleen ja joskus homma saa humoristisia piirteitä kun omistaja heittäytyy oppimattomaksi. Silloin kissa yrittää keksiä vaikka mitä jekkuja rangaistaakseen tottelematonta tyhmää "pentua". Kissan mielestä ilmeisesti ihmiset ovat tosi tyhmiä.
      Tällaisia ajatuksia 35 vuoden kokemuksella kissoista.

    • Esko

      Minulla oli kerran japanilainen akito. Tapasin sen niin, että se juoksi talvella lumivallien yli autoani päin ja meni tajuttomaksi. Kun herättelin sitä, se jäikin sitten minun seuraani. En kuitenkaan voinut koiraa pitää asunnossani ja vein sen poliisin huostaan. He lupasivat tehdä siitä poliisikoiran.
      Se koira oli hyvin nätti ja vahva. Sanoivat sitä myös hurjaluonteiseksi sotakoiraksi.
      Siitä on jo aikaa yli 40 vuotta, mutta pidän siitä yhä.

      • .

        Sittenhän se on luonteeltaan aivan samanlainen kuin sinä, juoksee pää edellä liian haastaviin tilanteisiin ja sitten räksyttää kaikille kun jää häviölle.

        Lisäkis toimintasi olla etsimättä koiran alkuperäisisäntää tekee sinut huonoksi ihmiseksi.


      • Esko
        . kirjoitti:

        Sittenhän se on luonteeltaan aivan samanlainen kuin sinä, juoksee pää edellä liian haastaviin tilanteisiin ja sitten räksyttää kaikille kun jää häviölle.

        Lisäkis toimintasi olla etsimättä koiran alkuperäisisäntää tekee sinut huonoksi ihmiseksi.

        Kun koira ei lähtenyt etsimään kotiaan, enhän minä sille mitään voinut. Poliisille se piti viedä.

        Missä olet nähnyt minun jääneen häviölle? Jos sellaista löytyy, niin panehan copypastella näkyviin.


    • Mun kantani :)

      Noni minua ärsyttää karseesti nää koirat on parempia kuin kissat, kissat on parempia kun koirat. ELÄIMET OVAT YKSILÖITÄ JA NIILLÄ ON OMAT TAPANSA. Jos tykkäät enemmän koirista ota koira äläkä jaksa valittaa kuinka huonoja ja tarpeettomia kissat ovat ja päinvastoin. Myös ihmiset ovat yksilöitä ja tykkäävät omista jutuistaan, joten antaa olla. Itse tykkään kummastakin ja kunnioitan kumpiakin eläimiä omanlaisinaan.
      Kunniotusta ihmiset.
      P.S Tykkään ehkä koirista hiema enemmän, mutta esim ystävälläni on aivan ihana kissa joka tykkää agilitystä jos vaan saa herkun :D

      • pasiviherahonkilju

        Totta, mutta kissat on paskaa


      • Anonyymi
        pasiviherahonkilju kirjoitti:

        Totta, mutta kissat on paskaa

        Niin kissat ovatkin paskaa. Täyttä semmoista.


    • 3453454534

      hyvä luoja, et sinä ole kukaan sanomaan mitkä eläimet ovat parempia kuin mitkä.

      samankaltaisiesi kissanomistajien mielestä yhtä lailla koirat ovat kuolaavia typeriä ääliöitä joilla ei ole mitään luonnetta, ja pitävät kissojansa viisaina, luonnekkaina, persoonallisina ja mahtavina.

      koirat ja kissat ovat eläimiä, miksi teette niistä persoonia tai ihmisenkaltaisia? älkää alentako niitä sinne tasolle.

    • Kissa on parempi

      Minulla oli nuorempana sekä koiria että kissoja. Nyt vanhempana lemmikkinä on ainoastaan kissa, syystä että en jaksa enää alkaa pentukoiraa kouluttamaan.

      Kouluttamaton koira on hirveä rangaistus ympäristölleen. Haluan olla väleissä naapureitteni kanssa, jotan ilman muuta minulle parempi vaihtoehto on kissa. Se pärjää työpaivämme ajan yksinään, eikä tee tarpeitaan muualle kuin vessaansa.

      Ei tarvitse kävellä kakkapussi kädessä ulkona lenkillä, koska kissa tekee tarpeensa vessaansa ja lenkillä käydään yhdessä muuten vaan. Emme paskottamassa lemmikkiä. :)

      Onhan kissakin vaativa lemmikki; se herättää aamulla aikaisin ja vaatii palveluksia, mutta kissa ei tuota häiriötä muille kuin omistajalleen. Jos minulla olisi koira, minulla olisi vähemmän ystäviä kuin mitä nyt on.

      Eläinlääkärikulut ovat koiran ja kissan kanssa suurinpiirtein samansuuruiset - luulisin. Tosin voi olla, että kissoilla on vähemmän sairauksia kuin koirilla.

      • EnTiedä

        "Onhan kissakin vaativa lemmikki; se herättää aamulla aikaisin ja vaatii palveluksia, mutta kissa ei tuota häiriötä muille kuin omistajalleen. Jos minulla olisi koira, minulla olisi vähemmän ystäviä kuin mitä nyt on."
        Ei koira aamulla tule herättämään eikä palveluksia vaatimaan. Se odottaa kunnes omistaja herää.


    • ............

      Koirien ja kissojen erona on se, että kissat eivät tarvitse laumaa yhtä paljon kuin koirat ja ovat siksi itsenäisempiä. Kumpikaan ei ole toistaan huonompi, onhan kyseessä kutenkin kaksi eri lajia.

      Miksi koirat sitten ovat alistuvaisempia ja tottelevat ihmistä helpommin, johtuu nimenomaa lauman tarvitsemisesta. Ihmisen, omistajan, kuuluu olla lauman pomo ja johtaja, jolloin koira luonnostaan tottelee johtajaansa. On kuitenkin ollut tapauksia jolloin koira on päässyt niskan päälle ja silloin on turha kuvitella, että se mitenkään alistuvaisesti käyttäytyy.

      Kissa on kuitenkin toista maata. Kissa ei tarivitse luonnostaan itselleen laumaa, tai lauman johtajaa. Se pärjää vallan mainiosti itsekseen, oman elämänsä herrana, MUTTA myös kissaa voi opettaa, myös kissa voi nähdä omistajansa "pomona", mutta se ei tule yhtä luonnostaan kuin koiralla.

    • eroavaisuuksia

      Koirat haisevat pahalle, kissat eivät haise. :)
      Koirat tykkäävät pesusta, kissat vihaavat suihkua, mutta pesevät itse itsensä. :)
      Koirat kakkivat kadulle, kissat kakkivat kissan vessaan. :)
      Koirat pissivät postilaatikkoon, kissat pissivät kissan vessaan. :)
      Koirat syövät kakkaa, kissat peittävät kakan. :)
      Koirat kuolaa lattian märäksi, kissat eivät tee märkää sotkua, mutta rullaavat matot. :)
      Koirat tappavat lajitovereitaan, kissat antavat tappelupukarille mahdollisuuden perääntyä. :)

      Koirat nuolevat ruokakupin puhtaaksi, kissat jättävät ruokaa kuppiin pilaantumaan. :(

      Koirat ja kissat oksentavat matolle. :(
      Koirat haukkuu naapurit kuuroiksi, kissat maukuu aamulla kuudelta omistajansa kuuroksi. :(
      Koirat syövät huonekalut, sukat ja kengät, kissat repivät sohvat, verhot ja tapetit. :(

      • mies vailla nimeä

        Mutta ei kaikki kissat revi sohvia, tapetteja ja verhoja. Omalla maatiaisella on kuria ja nyt 5-vuotiaana osaa olla ihmisiksi ja raapii vain raapimispuutaan. Ellei sitten saa jotain kumman ideaa osoittaa mieltä rapsuttelemalla sohvaa.

        Toistaseksi samanen maatiainen ei ole oksentanu, kun kerran mikä on aika hämmentävää. Tämäki taisi johtua, kun polonen oli löytäny mationappeja (herkkuja joilla palkita kissa). Repiny pussi ja popsinu makeata mahan täydeltä :(

        Myöskin huvittavaa miten tuo kommunikointi tuon kissan kanssa toimii, kun sitä oppii ymmärtämään.


    • srht36723w5catvcataf

      Ihme kissanvihaaja taas. Koirat tuntuu olevan enemmän sitä varten että ihminen saa jonkun jota komentaa ja tulee tyytyväiseks siitä kun koira tottelee. Täten totean että kissat on parempia. Ne sentään on itsenäisiä ja tekee kaiken itse. Eipähä tarvi viedä hihnassa kuselle kun osaa hoitaa hommansa muutenkin.

      • Anonyymi

        Koirat tottelevat ihmistä, mutteivat kuitenkaan ole mitään robotteja, jotka tottelevat sokeasti omistajansa. Niitä sentään voi käskeä, mutta ne HALUAVAT usein totella. Kissat taas EIVÄT HALUA useimmiten.

        Kumman haluat? Lemmikin, joka haluaa totella sinua, vai semmoisen joka ei.


    • aleerabloggaaja
    • 14+8

      Koira on lemmikki, kissa on ystävä :)

      • Koiruuksia.

        Kissa on lemmikki, koira on korvaamattomin ystävä :)

        Näin ne mielipiteet eriää eikä niistä voi kiistellä. Kissat on omaan makuun liian itsenäisiä ja "ei niin riippuvaisia ihmisistä". Pidän siitä kun mun koira seuraa mua huoneesta toiseen lelu suussa ja palvoo jokaista katsetta minkä sille annan. Se ei ikinä saa tarpeeksensa huomiosta ja rakastaa juosta vapaana mutta pitää mua aina kuitenkin silmällä eikä lähde kauas.
        Koira on aina siellä missä ihminen, kissoilla ei välttämättä näin ole.

        Se juuri onkin ihanaa kun koiran kanssa voi lenkkeillä. Ei niiden pointti todellakaan ole se "kusetus" pelkästään, huoh. Pitkät lenkit saa mielen virkeeks ja varsinkin metsässä samoilu kera on koiran on jotain mielettömän rentouttavaa. Kissan kanssa möllötetään vaan neljän seinän sisällä, tai sitten jumitetaan samssa kohdassa pihalla. Ei kissat yleensä mitään lenkkeilijöitä oikein ole.

        Kissat on kivoja myös mutta koira on mun elämän tärkein asia ja tulee aina olemaan.


      • Anonyymi
        Koiruuksia. kirjoitti:

        Kissa on lemmikki, koira on korvaamattomin ystävä :)

        Näin ne mielipiteet eriää eikä niistä voi kiistellä. Kissat on omaan makuun liian itsenäisiä ja "ei niin riippuvaisia ihmisistä". Pidän siitä kun mun koira seuraa mua huoneesta toiseen lelu suussa ja palvoo jokaista katsetta minkä sille annan. Se ei ikinä saa tarpeeksensa huomiosta ja rakastaa juosta vapaana mutta pitää mua aina kuitenkin silmällä eikä lähde kauas.
        Koira on aina siellä missä ihminen, kissoilla ei välttämättä näin ole.

        Se juuri onkin ihanaa kun koiran kanssa voi lenkkeillä. Ei niiden pointti todellakaan ole se "kusetus" pelkästään, huoh. Pitkät lenkit saa mielen virkeeks ja varsinkin metsässä samoilu kera on koiran on jotain mielettömän rentouttavaa. Kissan kanssa möllötetään vaan neljän seinän sisällä, tai sitten jumitetaan samssa kohdassa pihalla. Ei kissat yleensä mitään lenkkeilijöitä oikein ole.

        Kissat on kivoja myös mutta koira on mun elämän tärkein asia ja tulee aina olemaan.

        Yleensä näin, mutta mun kissa tykkäö muata kamalasti, se seuraa koko ajan ja tulee puskemaan sillee kivasti päällä. Sit ku meen nukkumaan se tulee mun jalkopäähän ja alkaa "leipomaan" mun jalkoja, tuntuu mukavalta, sit se jää siihe yöks nukkumaan. Kyllä sitä korvaamattomana ystävänä vois pitää!


    • Eläinrakas ihminen

      Kyl se koira on niin kiva:)) ja kissaX)

    • kisu2

      Kissa on parempi kun koira... Kissalle voi opettaa temppuja se ei ole vain yhtä helppoa ja sitten se toinen juttu... sanotte aina että koirat on älykkäämpiä : koirat jahtaa omaa häntää syö omaa kakkaa haistelee toisten persettä ja juo pytystä.. todellisia älykkyyden merkkejä.

      • Anonyymi

        Kullakin eläimellä omat tapansa. Koirat saavat persettä haiselemalla tietoon, kuka toinen koira on valtavan tarkalla nenällään. Onko siinä mitään tyhmää? No ei ole! Sillä nenällä, jolla ne haistelevat toistensa peppuja saa selville esimerkiksi onko laukussa huumeita tai polvessa syöpä! Tämä nyt on vähintäänkin hyödyllusempi taito kuin jokin laiskottelu ja syöminen!


    • kusiaivo kissat

      Vitun idiootit se on selvää että koirat on parempia. Ne pelastaa ihmishenkiä 1000 kertaa enemmän kuin kissat ja ovat seurallisia eikä tykkää omistajasta ainoastaan kun hänellä on ruokaa. Kissat on kusiaivoisija runkkaajia

      • Kisset

        Jaaha, ja ihmisten etuhan on aina tärkein?

        Koirat ovat ihmisiä varten,
        Ihmiset ovat kissoja varten.


      • kjjjhhhgh
        Kisset kirjoitti:

        Jaaha, ja ihmisten etuhan on aina tärkein?

        Koirat ovat ihmisiä varten,
        Ihmiset ovat kissoja varten.

        Kissat ovat tyhmiä varten
        Tyhmät ovat kissoja varten


      • Anonyymi

        Juurikin näin taas kerran! Vaikka koirat tappavatkin ihmisiä niin ne myös pelastavat tuhansia ihmisiä. Kissat taas eivät pelasta YHTÄÄ KETÄÄN! EIVÄTHÄN NE VÄLITÄ MUUSTA KUIN RUUASTA KUN OVAT NIIN ITSEKESKEISIÄ!


    • koisakirra

      Kumpi on parempi, lehmä vai hevonen? Tai onko rotta kivampi kuin käärme jonka sisällä se on? Kertokaa mielipiteitä, vaikka ketään ei kyl kiinnosta.

    • kyrpä

      vittu xDDDDDDDDDDDD

    • Koirarakass

      Tappakaa kissat että maailmasta tulisi parempi paikka!

      • shoit

        yhtä hyvin voisit tappaa ittes. Olet ongelma itsellesi.


      • Anonyymi

        Tapa sinä ittes, sama lopputulos. Tosin kissoista on apua, ne tappaa hiiriä jotka levittää tauteja. Ruttoki ois levinny ilman kissoja paljo laajemmin.


      • Anonyymi

        Hyvä ajatus!


    • eläintenyst

      Kaikki lemmikit ovat yhtä ihania. Eläimen käyttäytyminen riippuu aina siitä, miten me itse heihin suhtaudutaan. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa kissoista. Ne on aina käyttäytynyt ihanasti ja
      mun kissani on kaikkea muuta kuin egoisti. Se kaipaa hellyyttä ja läheisyyttä ja se tosiaan näyttää
      sen.

    • Anonyymi

      Ei meidän kissa syö hiiriä! Eikä se kiduta/leiki sen hiirileluilla!

    • Anonyymi

      Ai jaa. Ikävää että et pidä. Itse pelkäsin ennen molempia, kissoja ja koiria.

      Nyt enää koiria

      Minä kärsin valtavasti koirien jatkuvasta haukkumisesta omakotialueella kun niitä ei pidetä perheen jäsenenä sisällä vaan ulkona räkyttämässä ihan naikkea ja kaikkia ja lisäksi joku menee rakin kanssa ohi joka toinen minuutti ja pihoissa koirat tai tiellä koirat hsukkuu pihojen koiria ja ihmisiö tsi toisinpäin.


      Koiria on helvetisti koska suomalaiset nauttii tuoottaa meteliä ja sitten rakennetaan lapista se viimeinenkin hehtaari ja sille omakotitalon kokoinen kakkosasunto että pääsee kuuntelemasta muitten meteliä.

      Mun mielestö suonalaiset on itsekkäitä

      Kultaisesta käskystä kuullutkaan.

      Mitäpäjos ne jotka vaan ottaa muilta, käyttöä hyväkseen ihmisiä joilla ei vaihtoehtoja esim thaimasssa, ne jotka mesoaa ja rellestää ja rakentaa koko ajan ittelleen lisää tilaa ja ne jotka harrsstaa lisäänttymistä ja kaikki pitää omistaa, ittelle pitää adoptoida kersat ja lemmikkejä saatanasti, miksei voi vaan katsella vaikka matoja.

      Ne on tuntevia olentoja.

      Kaikki elämä katoaa kun ihminen rellestöä ja lyö muoviterassin muovinurmikon ja asfaltin metsiem tilalle.

      Nyyh

      Ja en hirveesti tykkää laumaeläimistä. Perseen nuolijoista.

      Ja koirat räkyttää.

    • Anonyymi

      Miten ihniset kehtaa pitää sitö räkytystä ja louskutusta

    • Anonyymi

      KISSAT OVAT PARHAITA

      • Anonyymi

        KISSAT ON PASKOJA!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KISSAT ON PASKOJA!!

        Niin ovatkin. Ihan kamalia eläimiä.


    • Anonyymi

      ootte vittua

    • Anonyymi

      Riippuu koirasta- ja ennen kaikkea omistajasta. Vastuullinen on se kasvattaja joka tarkkaan valitsee, kenelle pennun luovuttaa. Sama pitäisi olla esim adoptiokoirien kanssa. Omasta mielestäni vuoden ajan tapaamisia kasvattajan kanssa ennen kun koira voidaan luovuttaa. Saa kasvattaja tuumailla, millainen koiran tuleva perhe on. Näkee niin paljon noita vissiinkin patalaiskoja sekä asennevammaisia koiranomistajia jotka ei joko kouluta eläintään, huutaa koiralle ja repii hihnaa koska itsellä kiire, ei aseta mitään rajoja antaa koiran haukkua kun hullu... Tai kaikkien noiden yhdistelmä. Ja eläin on se joka tossa eniten kärsii. Jos multa kysytään ( joo ei kysytä) niin eläinten pitäisi ensinnäkin liikkua laumassa omiensa kanssa vapaana luonnossa. Ihmisillä on jännä psykopaattinen tarve jalostaa ensinnäkin pilalle( omien tarkoitustensa mieliksi) muut elävät olennot, antaa niille joku mielestään älykäs nimi.... sitten tuoda niitä kaupunkiympäristöön mikä ei muutenkaan ole terveellinen millekään mikä hengittää.... Esim työ- tai vetokoiran ymmärrän, esim erämaassa missä ihminen ja koira ovat historian saatossa kasvaneet yhteen ja koira saa juosta ja elää kirjaimellisesti keskellä ei mitään... Aika vastakohta sille että valitaan se lutusimman näköinen olento, annetaan sille nimeksi Fifi ja tehdään siitä urbaani tassua antava( mahdollisesti käytöshäiriöinen ja stressaantuva) kaulapannan jatke...

    Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe