verotiedot tekstiviestillä?

Oona

Jostain lehdestä luin, että kenen tahansa kansalaisen verotiedot voisi tilata itselleen tekstiviestillä verohallinnosta. Pitääkö tämä paikkansa? Verotiedothan ovat julkisia, mutta pitääkö niitä tietoja mennä jonnekin verotoimistoon kyselemään vai onko oikeasti keksitty noin kätevä tapa urkkia muiden ihmisten taloustietoja? ;) Verohallinnon sivuilta en ainakaan löytänyt tietoa moisesta palvelusta. Jos joku muu on tästä tietoinen, laitatteko linkkiä kehiin?! Thanks.

8

28560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh huh

      Et saa verottajalta tekstiviestinä. Veropörssilehti taitaa tällästa "palvelua" jakaa...

    • palkka kiinnostaa

      niin tekstiviesti " vero etunimi sukunimi pakkakunta" lähetä numeroon 16400. kahdessa sekunnissa saat tiedot.Mikäli naapurillasi on asuntolainaa ja työmatkavähennyksiä niin pistä saamasisumman päälle 5-7 tonnia niin vuositulot on tiedossasi.

      • Oona

        Kiitos tiedosta. Miksi ihmeessä pitäisi summaan lisäillä jotain? EIkös verotiedot kerro koko vuoden ansiot?


      • koko vuoden
        Oona kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Miksi ihmeessä pitäisi summaan lisäillä jotain? EIkös verotiedot kerro koko vuoden ansiot?

        lopulliset verotettavat ansiot.Mistä vähennetty auntolainakorot sekä matkavähennykset.Jos naapurillasi ei ole asunto tai opintolainaa ja kävelee töihin niin summa täsmää..


      • nweoinqow
        koko vuoden kirjoitti:

        lopulliset verotettavat ansiot.Mistä vähennetty auntolainakorot sekä matkavähennykset.Jos naapurillasi ei ole asunto tai opintolainaa ja kävelee töihin niin summa täsmää..

        mitäs jos naapuri ajaa töihin ferrarilla ja minä joudun ajamaan porchella ja rupeaa vittuttaa?!?

        palvelu kun kiinni mennyt on niin valittaa voi mä enää...


      • Nanilea
        nweoinqow kirjoitti:

        mitäs jos naapuri ajaa töihin ferrarilla ja minä joudun ajamaan porchella ja rupeaa vittuttaa?!?

        palvelu kun kiinni mennyt on niin valittaa voi mä enää...

        Voi ei, miksi palvelu on suljettu juuri nyt kun ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2008 alun olisin sitä tarvinnut. Palkkatoivomukselle kun on mielestäni ihan kätevää hakea myös tätä kautta jonkinlaista referenssiä (itselleen). Samoin mielestäni sen henkilön palkka, jolle palkkatoivomus esitetään, voi joissain tilanteissa olla hyvä olla tiedossa.
        Itse kysymykseeni: voisiko tämä palvelu olla suljettu nyt tämän taloustilanteen vuoksi ? Ettei pääse kansa ihan kiihtymään.. No, tiedä häntä. Tuli vain mieleen.


      • Ei verotietoa...
        Nanilea kirjoitti:

        Voi ei, miksi palvelu on suljettu juuri nyt kun ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2008 alun olisin sitä tarvinnut. Palkkatoivomukselle kun on mielestäni ihan kätevää hakea myös tätä kautta jonkinlaista referenssiä (itselleen). Samoin mielestäni sen henkilön palkka, jolle palkkatoivomus esitetään, voi joissain tilanteissa olla hyvä olla tiedossa.
        Itse kysymykseeni: voisiko tämä palvelu olla suljettu nyt tämän taloustilanteen vuoksi ? Ettei pääse kansa ihan kiihtymään.. No, tiedä häntä. Tuli vain mieleen.

        palvelu lopetettiin. Herätti ainakin edellisessä työssän närää,katkeruutta ja kateutta henkilökunnan keskuudessa. Sain itsekkin kuulla nälvimistä tuloistani muutaman kerran. Konttorin väki kun otti joka vuosi selville jokaisen päällikön ja johtajan palkan ja kiukuttelivat sitten keskenään. Minun mielestäni ainoastaan julkisen sektorin palkat saisivat olla julkisia. Maksetaanhan verovaroin.
        Täytyy silti myöntää että' siitä verotieto palvelusta oli minullekin hyötyä pari vuotta sitten. Olin nauttinut 8 vuoden aikana 6-7000/kk palkkaa kunnes sain kenkää. Minulla ei ollut tietoa mitä suomalaiset firmat maksavat palkkaa myyntipäälliköille. Sen tiesin että huomattavasti vähemmän kuin olin saannut. Ennen uuden työsopimuksen allekirjoittamista selvitin tulevien kolleegoitten ansiotason jotta tietäisin että en alipalkalla mene töihin. Tämä nykyinen palkkani 3600/kk pienet bonukset lienee aika keskivertopalkkaa työlleni. 99% veroplavelun käyttäjistä kuitenkin levittelee kateutta ja katkeruutta työympäritöön.


      • pilkunpainaja
        Ei verotietoa... kirjoitti:

        palvelu lopetettiin. Herätti ainakin edellisessä työssän närää,katkeruutta ja kateutta henkilökunnan keskuudessa. Sain itsekkin kuulla nälvimistä tuloistani muutaman kerran. Konttorin väki kun otti joka vuosi selville jokaisen päällikön ja johtajan palkan ja kiukuttelivat sitten keskenään. Minun mielestäni ainoastaan julkisen sektorin palkat saisivat olla julkisia. Maksetaanhan verovaroin.
        Täytyy silti myöntää että' siitä verotieto palvelusta oli minullekin hyötyä pari vuotta sitten. Olin nauttinut 8 vuoden aikana 6-7000/kk palkkaa kunnes sain kenkää. Minulla ei ollut tietoa mitä suomalaiset firmat maksavat palkkaa myyntipäälliköille. Sen tiesin että huomattavasti vähemmän kuin olin saannut. Ennen uuden työsopimuksen allekirjoittamista selvitin tulevien kolleegoitten ansiotason jotta tietäisin että en alipalkalla mene töihin. Tämä nykyinen palkkani 3600/kk pienet bonukset lienee aika keskivertopalkkaa työlleni. 99% veroplavelun käyttäjistä kuitenkin levittelee kateutta ja katkeruutta työympäritöön.

        tuntuu nykyinen palkkasikin liian suurelta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe