Skyteam monkey viritys

skyttämonkeli

Eli olen nyt repinyt imukaulasta/kaasarista kurit pois ja vähän ratastanut. Olisko viel jotain tällästä halpaa konstia saada lisää nopeutta ko kulkee nyt vaan max 67km/h :O

211

39460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skyttämonkeli

      Tässä samalla voisin kysyä, että mikähän piru siinä nyt on kun sillon kun kiihdyttää ja kone käy jo aika hyvillä kierroksilla, moposta alkaa kuulumaan hirveää prätinää (vähän niinku kivi pyörisi lokasuojassa)?

      • xzcvxzcv

        ehkäpä joku ruuvi löysällä. voi olla putken lämpö suoja tai ihan mikä vaan. Sen voi ite ettii!


      • H Monkey
        xzcvxzcv kirjoitti:

        ehkäpä joku ruuvi löysällä. voi olla putken lämpö suoja tai ihan mikä vaan. Sen voi ite ettii!

        mistä te virittäjät ostatte viri osta? netistä tilaamalla vai meette kauppaan ostamaan?
        kumpi ois kannattavampaa?

        ja

        kuinka nopeeks monkey kannattaa virittää? paljo teil kulkee? mä itte haluisin et jtn 70km/h :D


      • H Monkey
        H Monkey kirjoitti:

        mistä te virittäjät ostatte viri osta? netistä tilaamalla vai meette kauppaan ostamaan?
        kumpi ois kannattavampaa?

        ja

        kuinka nopeeks monkey kannattaa virittää? paljo teil kulkee? mä itte haluisin et jtn 70km/h :D

        ja et kulkisko 70km/h jos laittaa:
        -Ohitin
        -kaasari dellukan SHA 15 vai 16mm?
        -Välit 16/35 vai 16/39?
        -power filsu
        -kaasariin sopiva imukurkku


      • lll

        kato itä sun mäntäs sanoo onko se ihan kulunut sitten kannattaa kattooo öljy tilanne


      • lll
        H Monkey kirjoitti:

        mistä te virittäjät ostatte viri osta? netistä tilaamalla vai meette kauppaan ostamaan?
        kumpi ois kannattavampaa?

        ja

        kuinka nopeeks monkey kannattaa virittää? paljo teil kulkee? mä itte haluisin et jtn 70km/h :D

        kyllä mä ainaka oon tilannut kaikki mutta jos sulla on mahdollisuuus mennä sinne kauppaan niin mee ihmeessä aina se on parempi niin näät sen laadun


      • Moi2000

        mulla sama juttu, ei sillä ny nii väliä siihe tottuu kyl mun mielest mul kuuluu se jostai lamppukopasta :O


      • ratasta ainaki!

        osta isompaa kaasaria (lisää vääntöä) ja ratasta (eli isompi ratas eteen tai pienempi taakse niin kulkee kovempaa)


      • Toimii
        H Monkey kirjoitti:

        ja et kulkisko 70km/h jos laittaa:
        -Ohitin
        -kaasari dellukan SHA 15 vai 16mm?
        -Välit 16/35 vai 16/39?
        -power filsu
        -kaasariin sopiva imukurkku

        Riittää kyllä ihan vain kun ottaa imukaulasta kurit pois, 74 suutin ja 13-43 välit.


      • instertnimihere

        voi olla että hakaaa venttiileille, itellä ainakin kun kiertää vähän liikaakin nii rupee venat päriseen


      • hugttyg
        H Monkey kirjoitti:

        ja et kulkisko 70km/h jos laittaa:
        -Ohitin
        -kaasari dellukan SHA 15 vai 16mm?
        -Välit 16/35 vai 16/39?
        -power filsu
        -kaasariin sopiva imukurkku

        ainakin skyteamissa on jo vakiona 16 mm kaasari mut imukaulassa on kuri ottaa sen pois ni kulkee kivasti ja noi power filtterit on turhia ei vaikuta mitaa mankin vakio ilman putsari on tosi hyvä jos vaa ottaa kurin siitä pois.


      • lfnflgå

        Sama mut se saattaa olla siitä pakoputken suojasta myös joku ruuvi löysällä


      • siinä
        H Monkey kirjoitti:

        mistä te virittäjät ostatte viri osta? netistä tilaamalla vai meette kauppaan ostamaan?
        kumpi ois kannattavampaa?

        ja

        kuinka nopeeks monkey kannattaa virittää? paljo teil kulkee? mä itte haluisin et jtn 70km/h :D

        http://www.ooracing.com/store/index.php?act=viewCat&catId=2


      • Mopomania
        H Monkey kirjoitti:

        ja et kulkisko 70km/h jos laittaa:
        -Ohitin
        -kaasari dellukan SHA 15 vai 16mm?
        -Välit 16/35 vai 16/39?
        -power filsu
        -kaasariin sopiva imukurkku

        Paljo kulkis jos katkasis putken pillin ja porais kuristajan imukaulasta pois


      • RetuPlsAuta
        Toimii kirjoitti:

        Riittää kyllä ihan vain kun ottaa imukaulasta kurit pois, 74 suutin ja 13-43 välit.

        onko mankin suun 6 vai 5 mm


      • RetuPlsAuta kirjoitti:

        onko mankin suun 6 vai 5 mm

        4mm


      • Anonyymi
        H Monkey kirjoitti:

        mistä te virittäjät ostatte viri osta? netistä tilaamalla vai meette kauppaan ostamaan?
        kumpi ois kannattavampaa?

        ja

        kuinka nopeeks monkey kannattaa virittää? paljo teil kulkee? mä itte haluisin et jtn 70km/h :D

        Mulla kulkee vakio väleillä, avarretulla imukaulalla, isommalla suuttimella ja vaparilla 70km/h


      • Anonyymi
        ratasta ainaki! kirjoitti:

        osta isompaa kaasaria (lisää vääntöä) ja ratasta (eli isompi ratas eteen tai pienempi taakse niin kulkee kovempaa)

        kuinka iso kaasari sit ois hyvä 50cc vapari ja tehari ja 16mm imukaula


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kulkee vakio väleillä, avarretulla imukaulalla, isommalla suuttimella ja vaparilla 70km/h

        Minkä kokonen suutin?


      • Anonyymi
        hugttyg kirjoitti:

        ainakin skyteamissa on jo vakiona 16 mm kaasari mut imukaulassa on kuri ottaa sen pois ni kulkee kivasti ja noi power filtterit on turhia ei vaikuta mitaa mankin vakio ilman putsari on tosi hyvä jos vaa ottaa kurin siitä pois.

        Missä se kuri on vakio ilmanputsarissa itel 50cc 14-36 välit, nhrc 16mm mikuni kuriton ja vakio ilmanputsarin laitto ni kaasu pohjas ja paukku vaa ei ottanu yhtää kiekkaa eikä antanu kiertää huiput oli 7kmh


    • Aavikkoapina

      Muuten, tos skyteam monkeys o imukaulas semmoset oudot mutterit, mil taval sait ne pois?

      • manki

        mulla on sama ongelma niitten mutterien kans en tiä millä sen sais auki


      • Nimeltää
        manki kirjoitti:

        mulla on sama ongelma niitten mutterien kans en tiä millä sen sais auki

        Turva-torx joko ostat koko sarjan tai lainaat kaverilta... KALLIS!!! Noin 30e koko pieni "poranterä" sarja :o


      • solifer sm 08
        Nimeltää kirjoitti:

        Turva-torx joko ostat koko sarjan tai lainaat kaverilta... KALLIS!!! Noin 30e koko pieni "poranterä" sarja :o

        tai sitten niistä turva torx pulteista porailee vaa sen tapin pois ja aukaisee normi torxil
        kokeiltu on


      • agrbjni

        Mä sain lukkopihdeillä auki


      • mankin_uus_omistaja

        mieki ostin mankin just pitäs saaha viritettyy :)


      • pbr

        voiks skyteam pbrää lisää ton nhrc tehari . lisääkse tehoi yhtää


      • Anonyymi
        pbr kirjoitti:

        voiks skyteam pbrää lisää ton nhrc tehari . lisääkse tehoi yhtää

        Sen verran että katalysaattori lähtee ja putkesta tulee avarampi, eli aivan pikkaisen. Tiiän et on 4v myöhäs mut vastaanpaha nyt vaa et joku toine saattaa tarvita tätä tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran että katalysaattori lähtee ja putkesta tulee avarampi, eli aivan pikkaisen. Tiiän et on 4v myöhäs mut vastaanpaha nyt vaa et joku toine saattaa tarvita tätä tietoa

        Joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran että katalysaattori lähtee ja putkesta tulee avarampi, eli aivan pikkaisen. Tiiän et on 4v myöhäs mut vastaanpaha nyt vaa et joku toine saattaa tarvita tätä tietoa

        Meneekö se kuinka suoraan kiinni että pitääkö sen alkukäyrää jotenki modata että mahtuu


    • lll

      katos piruuttas sitä cdi poksia niin sun kannatais se vaihtaaa niin sais enemmän kieroksia niin kulkin paremmin

    • xMirox

      Tietääkö kukaan mistä saa kaasarista kurit pois? Imukaulasta kun oon jo viilannut vähän. Onko minkäänlaista tietoa kenelläkään? PLEASE HELP !!! :D

      • skyteam pellaaa

        Viilaa imukaulaa sen verran että siinä ei ole runoja kuristamassa. ja pultit sain ite auki putkipihdeillä


    • y788lhjk1

      Olen yrittänyt katsoa onko kaasukahvassa jotain kuria, mutta on olesieltämitään löytänyt. Eli missäköhän se kuri on?

      • ^^

        repes


      • Monkibomber_93
        ^^ kirjoitti:

        repes

        "repes"

        Tosi aikuismainen asennoituminen. Joissakin menopeleissä nimittäin on rajoitettu kaasukahvan liikettä (joissain kaasuttimen puolelta, ettei luisti nouse enempää.).

        Skyteamissa on kurit imukaulassa, ne kannattaa porata pois.


      • manabomber
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        "repes"

        Tosi aikuismainen asennoituminen. Joissakin menopeleissä nimittäin on rajoitettu kaasukahvan liikettä (joissain kaasuttimen puolelta, ettei luisti nouse enempää.).

        Skyteamissa on kurit imukaulassa, ne kannattaa porata pois.

        Kuinka paljon manki sitten kulkee kun poraa sen kurin pois?


      • Monkibomber_93
        manabomber kirjoitti:

        Kuinka paljon manki sitten kulkee kun poraa sen kurin pois?

        Vakiorattailla hitusen yli 60km/h. Itselläni meni kurittomalla imukaulalla ja putkella, vaahtomuovisuodattimella ja 14/40-väleillä noin 70km/h. Tosin noin kevyet välit syö koneen käyttöikää mukavasti. Kannattaa vaihtaa ilmanputsari Uni Filteriin tai Pipercrossiin ja suutin löytyy varmaan väliltä 70-74.


    • manki

      Monta km kannattais sisäänajaa skyteam mankii?

    • mankibombska

      joku 100km

      • Sellaine

        Itse ostin skyteam monkeyn matteblack version, ja se menee sen 40 km/h ohjeessa joka tuli mukana nii siin oli sisään ajo km määrä, ja se oli 1000 kilsaa, ensimmäisen sadan kilsan jälkeen vaihetaan öljyt moposta, ja sit seuraavan kerran 1000 kilsas, sit se on kunnossa.💪


      • Anonyymi

        100 vitun kilsaa? painu vittuun toll paskalla. Jos ajoit itte 100km sisääajoo ja ei oo hajonnu viel nii huh huh, mutta painu vittuu tolla paskalla senki halpa huora


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 vitun kilsaa? painu vittuun toll paskalla. Jos ajoit itte 100km sisääajoo ja ei oo hajonnu viel nii huh huh, mutta painu vittuu tolla paskalla senki halpa huora

        Ey chill bro mitä sä miestä alat haukkumaa ku ei oo tehny mitää vääri. Ehkä toi 100km oli aika vitusti liikaa mutta niiku chill vitu kehari.


    • Skyteam mana

      Minulla on mankin tehoputki skyteam manassa. se tehoputkis on isompi reikä kuin sylinterissä. (sylinterissä 16mm reikä ja tehoputkissa n.23) haittaako se vauhtia tai kiihtymistä? olen poranut pois imukaulan kuri ja laittanut 70 suutin.

    • urpontynnyri

      tehari ei tuo paljoa lisää tehoa manaan jos ei ole isompaa sylinteriä ja kaasaria.

      • kuuukko69

        Mikä ois skyteam mankii sopiva pää-ja tyhjäkäynti suutin kun imukaulan kurit pois nhrc tehoputki ja välit 15/35?


    • amisartokorjaakaiken

      laitat tankkii sokeria ja bensaa etkä lisää öljyjä ja sudit ensin puoli tuntia ja sittetn ajat 500km 1 vaihteella 10000kierrosta taulussa

      • oikeesti!


    • juupajuud

      mitä viriä vois viel laittaa ku on jo imukaulasta kuri pois ja on tehoputki kulkee jotai 65km/h esim mitkä välit semmoset et kulkis eikä haittai kiihtyvyyttä paljoo eikä vituttais konetta??? ja kaikkee muuta jännää ???????

      • dgshghfhs

        Ennen ku vaihat välityksiä kannaatta rajoitin ohittaa ledillä tai ostaa rajoittamaton cdi boksi (n. 30 e.)


      • viriävaan

        125cc mylly :)


      • viriävaan kirjoitti:

        125cc mylly :)

        123cc on hyvä etin itelle skyteam monkeytä ni ja sen jälkeen haluisin laitaa virii luulis et toimis t.joku 11 v poika


    • Jinchu Manchu

      Mitäs tää kärjetön sytytys tarkottaa ku meinasin ostaa rajoittimen nii ?

    • ruuvaajapro

      jos muuten vakio manaa ratastais nii paljo se rupeis n. suurinpiirtein kulkeen?? Nyt kulkee n. 45-50! Mitkä välit kannattais laittaaa??

    • sasdi123

      No ei vakioon kannata ruveta välejä vaihtamaan ei se sillon jaksa kiihtyä mihinkään. Samalla kannattaa otta imukaulasta kuri pois ja vaihtaa isompi suutin.

    • sdbgfhj

      kait skyteam mankey 50cc kestää hyvin virityksen

      • ite mietin samaa


    • dfigvuydkjsdcry

      tietääkö kukaan mistä saa mankiin välitangon väliputkia ?????????????????????????????????????????????????

    • kmnjlhbtbter

      kato kataforista

    • SkyTeamkuski

      Normaali torxeila aukee kyllä imukaula

    • Moro

      Mun kulkee manki 70 ku vedin kaasarin hiomalaikal ja nostin neulaa

    • aweraferf5345wef

      Ei mitään kurihommeleita kun samantein 70cc pytty jos pikkuviriä tahtoo. Mikäli enemmän vääntöä niin 125cc on hyvä ilman muuta vahvistelua. 150cc vaatii jo jykevämmän takaswingin ja vanteet.

    • monkey man

      pako putkessa on katalysaattori ota pois ja pako putken päässä on kurit

      • Takas_kouluun

        Yhdys sana


    • Skyteam monkey

      Mitkä välit kannattais olla että, on vääntöä enemmän ja kulkee hitusen enemmän. tällä hetkellä skyteam menee 50km/h enkä ole tehnyt sille mitään. jelppiä ?

      • rg rfgtbh

        ota imukaulasta kurit pois


      • Anonyymi

        Jos vääntöä haluat nii laita 15/35 välit!


    • Skyteam monkey

      Ja, haluaisin mun mopetin kulkemaan jtn 60-65 km/h mitä helppoa viriä kannattaisi tehdä ?

      • Anonyymi

        Vapaavirta ilmansuodatin imukaulasta kurit pois ja kokonaan tyhjennetty vakioputki ja pääsuutin sopivaksi ja 16mm kaasari ja vakio välit huiput jtn 60-65km/h


    • momks

      Miksi viritellä Skyteam manki-mopoa kun 1300 eurolla saa 125kuutioisen Skyteam manki-kevarin?

      • urpoo1

        koska jos se on 125 nii poliisit näkee että se kulkee liikaa heti ilman et edes testaa sitä ja ei poliisit mankeja yleesä testaa ku ne on niin pieniä ja mikä poliisikaan painaa alle 80 kg mikä on painorajoitus sä voit vaa pokkana sanoo että jos et oo alle 80 kg et aja ja sit polliisien on pakko olla testaamatta! jos on kevarikortti nii hanki kunno kevari!


      • hontako
        urpoo1 kirjoitti:

        koska jos se on 125 nii poliisit näkee että se kulkee liikaa heti ilman et edes testaa sitä ja ei poliisit mankeja yleesä testaa ku ne on niin pieniä ja mikä poliisikaan painaa alle 80 kg mikä on painorajoitus sä voit vaa pokkana sanoo että jos et oo alle 80 kg et aja ja sit polliisien on pakko olla testaamatta! jos on kevarikortti nii hanki kunno kevari!

        Sellasella kemmu manalla on justiinsa kiva kiusata joitaki mopojonneja :D 125cc manki mikä on laillinen tieliikenteessä kyllä kelpais.


    • monkey man

      15 ja 40 välit on hyvä ei vie tehoo normaalisti on 13 ja 40 välit

    • Y U DRIV MONKEY?

      sanosin kokemuksella et toi katalysaattorin poistaminen ei vaikuta kyllä yhtää mitenkää. Kaverilta poistettiin ja samaa vauhtia kulki.

      • taivas team monkey

        no ei se välttämättä auta mitenkään mut katalysaattori on aika härskin näkönen siinä putkessa


      • Anonyymi

        Katalysaattori poisto tuo hitusen tehoa lisää mutta sitä ei huomaa mutta jos haluaa kaikki tehot irti nii kantsii ottaa ja jos sen ottaa pois niin bensaakin kuluu hitusen vähemmän sekin on parempi.


    • jepboi

      paljo kannattais olla välit jos on porattu imukaula( oikee suutin tietty) ja kuriton putki?

    • .

      Mitkä viriosat kannattaa ostaa, ja mistä saa halvimmal?

      • skyteam monkkari

        Www.motorpower.fi


      • skyteam monkkari

        Www.motorpower.fi


    • janne 12v

      TIETÄÄKÖ KUKAA JOS SKYTEAM MANKEYN TANGOSSA SAA KÄSI TUPET IRTI

      • kuiksu55

        rikkomalla!


      • skyteam

        matto puukolla


    • Adfkl

      Eli jos otan imukaulan kurit pois nii se kulkee noin 65 eikä muuta tarvii tehä?

    • ei jumalauta

      no v*ttu kokeile ei se täällä suomi24:ssä kyselemällä kule sen kovempaa

      • Adetsu

        kai sitä nyt saa apua kysyä, kuten itsekään en ole mikään erityisen hyvä mopojen rassailussa, niin nämä keskustelu palstat ovat oikein mainioita paikkoja.


    • töhi

      saako sky team mankiin vaihdettua samanlaista tankoa kun oikeassa mankissa on?

      • teamskyteam

        mielestäni kyllä saa... ei se mahdotontakaa pitäisi olla


      • kortsu
        teamskyteam kirjoitti:

        mielestäni kyllä saa... ei se mahdotontakaa pitäisi olla

        mullaki on skyteamis aidon monkeyn tanko


      • novoijummijammi
        kortsu kirjoitti:

        mullaki on skyteamis aidon monkeyn tanko

        Tilaat/ostat jostain 22mm raiserit/tangonkiinnikkeet, vaihat ne vakiotangon kiinnikkeiden tilalle, ja heität 22mm timelessin pitbike tangon niihi raisereihin nii kyllähän toimii :D ne kaikki yhteensä on n.60e


    • teamskyteam

      mulla meni imukaulan pulteista kannat paskaksi kun lähdin vääntää. omatekoinen putki tuo 3 kertaa enemmän vääntöä kuin vakio. tehoa saa olla enemmän, joten imukaulan kimppuun kuin sika limppuun lukkopihdeillä!!!

    • Skytari2

      Mistä näitä ohittimia saa??

    • ossoueut498togyij45u

      ei hevetrti mun omena paisrtos palo pohjaa ja nyt se on ihan paskaa

    • 110 manki mies

      mini rossin putki on kaikkein paras vaihto ehto ja isompi kaasari ja minirossin imukaulla ja isompi kaasari ja välit vaihaapi

    • IgotMONKEYbitch!

      Mitä palikoita tommoseen Skyteam Mankiin nyt kannattais hankkia? Ja mistä kannattaa lukea mitä manki kestää ja mistä vaikus nousee/laskee tai mistä vireistä on hyötyä nopeudelle ja haittaa koneen iälle?

      • pökäle tietää kaiken

        oheista kisa ilmaa saa biltemasta. ja kannattaa laitta pidon vuoksi muutama koko isommat renkaat. ja 90 tyhjäkäyntisuutin.


    • pökäle tietää kaiken

      pökäle! laittakaa 12mm kaasari 90mm suutin ja 80mm tyhjäkäyntisuutin ja imukaulankuri vittuun ja kisa ilmaa renkaisii.

    • mankeli1

      Monkelista meni yks sadepäivä että ei vilkut ja takavalo enää pelannu. osaatteko neuvoa mikä on pielessä?

    • kdnxslincdscsldisfdl

      Jos vaihan mun skyteam monkelin stongan erityyliseen nii pitääkö mun vaihtaa se jousen ylläoleva juttu mihi laitetaa stongan pidikkeet kiinni ni pitääkö mun vaihtaa seki kokonaa

      • TuoksuMuija

        Se on ylä t-pala ja ei tarvii vaihtaa


    • xdxdxdx

      voiko sen imukaulan kurin porata ihan normi porakoneella??

      • meisseliimukaulaan

        ite laitoin vaan meisselin niitä kureja vasten koputtelin vasaralla ja pomppas ulos sielt mut kyl ne voi ihan normil poral porata


    • esjonne6

      Mietippäs sitä.

    • skaitiim 2011

      eli mulla skyteam monkey ja kulkee reiluu 80km/h ja viriä on kurit otettu pois imukaulaa viilattu ja välit vaihettu ja tais olla viel jotaki.... mutta mitä seuraavaks kannattas tehä? en rupee rahalla mitään ostelee....

    • samuelo45

      APUA ! Mulla on HONDA monkey skyteamin 50cc moottorilla , oon vaihtanu kaasarin ja imukaulan 16mm imukaula soikeakurkkuinen , vaihtanut vakio honda monkey putken kurittomaan putkeen ja vaihtanut välejä hieman vakioita raskaammaksi .. Ja silti kulkee vain n. 55km/h :/ apuja!

      • Pevetzsuigeltiti

        Mul oli sama kunnes vaihdon ilmanputsarin niin sit kulki joku 65-70


    • tompppa40

      itellä oikeestaan sama vika 16mm kaasutin on paikallaa ja pörinä pönttö ja aika isot välit niii ei kule ku 55km/h

    • skaitiimmanki

      Voi taivas-joukkue apina. Miksi apinoita pitää virittää?

    • skyteam1

      Ite ostin skyteam mnkiin 20mm kaasarin dellorto, pipe cross ilman puhdistimen, normi takaratas on 40 ja ostin siihe 35 piikisen ja suuremman imukaulan kysyn vaa et kestääkö sen kone noita virejä. 50cc

    • skytem 50cc

      Ite ostin skyteam mankiin 20mm kaasarin dellorto, pipe cross ilman puhdistimen, normi takaratas on 40 ja ostin siihe 35 piikisen ja suuremman imukaulan kysyn vaa et kestääkö sen kone noita virejä. 50cc

    • Jooh2

      Kestää kestää, nuo auta paljoo paskaakaa.

    • monkay

      miks ette selvitä niitä itse niitä vikoja paljon hauskempaa ja saa kokemusta. täällä porukat kyselee mistä toi ääni lähtee. :D

    • Asiantuntia24/7

      Monelle on epäselvää mikä on halvin viritys suhteessa tehonlisäykseen. ainoa oikeastaan mikä maksaa on isompi kaasari. Elikkä 50cc Skytarin saa kulkemaan 70km/h kun itse kuski painaa 70kg, apinakin pystyy nämä viritykset tekemään omassa autotallissa tai vaikka olohuonessa. kaava on seuraava:

      - ensiksi rajoittimen ohitin, halpa ku saippua mutta tinataa itse jos halutaan säästää, helppoa ku lapsen lyöminen ja ohjeet netissä.

      - 16mm kaasari on aika maximi mistä on hyötyä 50cc monkkelissa... siitä yli kokoiset syö vaan bensaa mutta tehoa se ei edistä pätkääkään.

      - 16-35 välitys jaksaa viedä 70km/h suoralla mutta läski jää hiukan alle mäkeen.

      - imukaula dremelillä/ jyrsinterällä niin avaraksi kuin mahdollista ellei 16mm kaasarin mukana ole vaihtunut vakiokaulasta parempaan.

      - pakoputken kuristukset alkukäyrästä ekat 6cm niin avaraksi kuin mahdollista (ei puhki vaan 1mm ainakin jätettävä seinämää) ja takapöntön jälkeinen ohut mehupilli osa sahataan poikki pöntön tyvestä ja 12mm poranterällä putken sisusta avarretaan että kaasut pääsevät helvettiin sieltä paremmin.

      - vakio ahdistava ilmanputsari vittuun ja power filteri tilalle. tai pipercrossin vaahtomuovi, muut on täyttä paskaa.

      • Jooh2

        "helppoa ku lapsen lyöminen" xD Mutta joo, asialliset ohjeet!


      • vanha motoristi
        Jooh2 kirjoitti:

        "helppoa ku lapsen lyöminen" xD Mutta joo, asialliset ohjeet!

        Minäkin meinaan ostaa ensi lauantaina skyteam monkeyn tampereen potorpowerista:) toivottavasti on hyvä:-)


    • valde01

      minkä kokoinen kaasari on manassa vakiona

      • jooh2

        Skyteam mankis on 16mm.


    • smksksksks

      Skyteam vakio manki on melko luumu. Suosittelen viritellä ja vaihtaa välityksii ni saa heti pirteenmäks,

    • mana2

      miten skyteam mankin saa kulkee 80km/h

      • jooh2

        Isompaa konetta.


      • manki poju

        1 kuriton imukaula. 2. isompi suutin 3. ilmpanputsarista kuri pois tai vapari 4. tehari 5. vaiha välejä, arvioisin et joku 16 - 40 ois hyvät. Niillä pitäs mennä sinne 80km/h tienoille:D


    • Valmuuu

      Putki !

    • Munamankelis

      Putken vaihto ei periaattesaa vaikuta yhtää mitää koska kone muutenki vääntää hyvin että isompaa kaasaria kehiin ja kurit poies tai sit jos on hurjapää niin ostaa lifanin 125cc konneen.

    • tomppaaaaaa

      Onko 2005 vuoden skyteam mankis kierros rajotinta? olen ottanut imukaulan kurit pois ja pistänyt "tehoputken" ja säätänyt vähän ilma/bensa ruuvia, kulkee n. 67km/h mut ennätys suoralla 70km/h (välillä kulkee hiljempaa ja välillä nopeampaa.. ) haluaisin kaikki tehot irti..

    • jooh2

      Eip taida olla.

    • mankipoju

      Itellä on mankista imukaulan kuri porattu ja edessä 14 piikinen ratas(vakiona oli 13).Muuta en oo tehny. Kulkee suoralla 70km/h gps. Parhaillaan alamäkeen oon saanu 78.9km/h gps.

    • mankikulkeeeeeeeeee

      MORO elikkä itellä oli kinroad xt50 py samakonen kun skyteam:issa =)
      otin ite kaikki kuritpois ja vaihoin KTM:ästä 125cc CDI-BOXIN
      elikkä kulee 85kmh =)=)

    • skytte

      skyteam mankissa ei oo rajoitettuu cditä.

    • skaitiim

      kellään tietoa paljonko vakiomanki kulkee?

      • monkeyapina

        kuinka helpolla pääsee että noin 60km/h?


      • äläkävittuostagianellia

        Mulla kulki sen aika lailla tasan 45 pktkällä suoralla...imukaula vaihtoon suutin isommaks (75) vakioputki niin maksaa yhteensä 22e ja kulkee 60kmh


    • dildonaattori

      otin lokarin irti ja vaihoin penkin kulkee 90km/h

      • kylläkulkee

        Vaihoin minivilkut ja otim peilit pois menee nyt sataaviittäsataa


    • okkazo

      paljo skyteamissa vakiona välit? ja mitkä kannattaa laittaa?

    • taivasjoukkue apina

      Mite sais skyteam monkeyn kulkemaan 55km/h mut sillee et kiihtyt hyvin? Vastatkaa nopilaa ja kiitos etukäteen! :)

      • manki poju

        Poraa imukaulan kuria pois tai osta kuriton kaula ja ota ilmanputsarista kuri pois. ilmanputsarissa on semmonen metallilevy joka häirittee ilman kulkua. ota ilmanputsari pois ja avaa se ja se kuri on sienen päällä. Pitäs kiihtyy paremmi ku ottaa sen levyn pois. Ja voit vielä ratastaa jos haluut myöhemmi lisää nopeutta.


    • suzuki guad runner 1

      Moro!
      Onko skyteam manki 2012 kierosten rajoitinta???
      Ja jos on nii minkä väriseen johtoon ohitin oikei kytketäään ja haluan selvän vastauksen tähän eikä mitään paska puhetta...


      kiitos vastauksista etukäteen!!

      • njet

        Ei.


    • ergo2

      haluisin ottaa mankista kokonaa vilkut pois, nii mitäs niille johoille pitää sitte tehä?

      • hommatoimii

        Laitat sähköteippiä johtojen päihin ja jätät vaan sinne.


    • apuapls

      jos otan imukaulan kurin pois:
      voinko irrottaa imukaulan tekemättä muuta
      pitääkö tiivisteet vaihtaa päistä
      onko siitä haittaa, tyyliin ei saa tarpeeks öljyä ja leipoo tai jotai
      paljo kulkee, muuten vakio?
      kiitos

    • solomanki

      mun 2014 skytarissa menee imukaulasta joku putki joka menee luultavasti katalysaattoriin (katalysaattorin paikka vaihtunut mopon vasemmalle puolelle) niin voikohan sen ottaa siitä helvettii tiiättekö yhtää ^^

    • skyteam

      Onko skyteam mankissa kierrosten rajoitin?

    • juujjuu

      ei mielestäni mutta pakoputki on oikeastaa kuria kokonaan :D

      • skyteam

        Kiitos tiedosta mut osaisko joku sanoo mikä tos mun skyteam mankis on kun sit kun menee yli neljää kyppii nii alkaa nykii ja sitte tulppa menee heti iha mustaks et saakohan se liikaa bensaa tai liia vähä ilmaa et mite sais toimii kunnolla?


    • juujjuu

      jaa-a. meniskö skytari paljo jos imukaulasta otan kurin pois ja 70-74mm suutin? jos putkessa kuri paikoillaa ja 12piikkine eturatas?

    • asd3213

      Paljonko mun skytari menis jos laittas 14/40 välit. nyt on edessä 15 piikkinen joka oli vakiona ja ei jaksa oikein vääntää. nyt menee jtn 67-68 jos alamäki auttaa kiihdytyksessä ennen tasaista suoraa eikä kone silloinkaa huuda hoosiannaa

      • asd3213

        Ja imukaulan kuri on porattu pois!


    • hüvintoimii

      mun 2014 skyteam vakio väleilla meni tasasella 70kmh sigmaan kun vaihoin 20mm imukaula ja 19mm jinken kaasarin jossa oli 60 suutin :p

      • evoluutioviritysohje

        Viritys on erinomainen tapa saada vapaa kyyti ruumisautossa. Se kulkee sitten rauhallisesti ja saa sen Suomen lipunkin. Tosin se ei keuli, mutta pää edellä kuitenkin kuljettavat ruumiskärryssä.
        Myös kaverin henki voi siinä sivussa mennä. Eli virittäminen on hyvin suotavaa, niin evoluutio hoitaa sitten ymmärtämättömät ja onttopäiset lepoon.

        Maasta sinä olet tullut, ja maaksi sinun piti jälleen tuleman.

        Tosin, jotkut jäävät lenkkaaman tai pyörätuoliin, ellei kokovartalo halvaus vie sängynpohjaan. Siellä saa sontavaipat uudelleen käyttöön, sekä voi pissiä luvallisesti sängyssä housuvaippoihin.


      • voi nyt vittu
        evoluutioviritysohje kirjoitti:

        Viritys on erinomainen tapa saada vapaa kyyti ruumisautossa. Se kulkee sitten rauhallisesti ja saa sen Suomen lipunkin. Tosin se ei keuli, mutta pää edellä kuitenkin kuljettavat ruumiskärryssä.
        Myös kaverin henki voi siinä sivussa mennä. Eli virittäminen on hyvin suotavaa, niin evoluutio hoitaa sitten ymmärtämättömät ja onttopäiset lepoon.

        Maasta sinä olet tullut, ja maaksi sinun piti jälleen tuleman.

        Tosin, jotkut jäävät lenkkaaman tai pyörätuoliin, ellei kokovartalo halvaus vie sängynpohjaan. Siellä saa sontavaipat uudelleen käyttöön, sekä voi pissiä luvallisesti sängyssä housuvaippoihin.

        älyötkö sitä että jos mopoa ei viritä ja se kulkee 45km/h, se ei tee mitään muuta kuin on autojen tiellä ja aiheuttaa enemmän vaaratilanteita kuin mopo, joka kulkee esimerkiksi 60km/h ja menee samaa vauhtia kuin autot useimmilla alueilla, jolloin ei synny läheskään niin paljoa ohitus tilanteita. suomi muutenkin on ainut maa missä tämä "45km/h" laki on voimassa, samoja mopoja myydään eri maissa rajoittamattomina, eli sellaisina kuin ne on rakennettu alunperin olemaan


    • pitkä-jorma!

      Tiedoksi vaan kaikille että kannsttaaa ostaa 72cc pytty ja19 millinen kaasari ja nhrc tehoputki niin kulkee vakio väleillä 13/40 reippasti 70km/h ja vääntää kun hirvi paskalla eli 72cc KEHIIN HYVÄT IHMISET!!!!!!!!

    • khyyyll

      joo elikkäs paljo kulkee ku ottaa skyteam mankin imukaulasta kurit pois ja ei tee mitään muuta??

      • monki

        Otin kaasarista myös kurit nii 67 kmh


    • monki

      Paljo pitää ajaa et saa pakoputkest kurit pois?vai oisko helpompaa ottaa ite

    • monkey boy 99

      Paljon manki menis tyhjällä vakio putkell ja 19 mm imukaulal?

    • Mankimies

      Laitoin eilen minicrossin 100cc koneen skyteamiin ja vitutti ku joku cbr:llä veti ojo 110km/h laitoin tänään karting autosta 125cc ja kulkee 155kmh ei tule enää ohi :D

    • skyteam

      Voiks laittaa mankii välit 11/42?Et haittaako mitenkää ketjuita tai muuta?

    • honda monkey

      Voisiko joku seliittää kun en jaksa lukee noita kaikkia kuommentteja et miten saa viritettyä honda monkeytä sillein et sen saa sit vakioks tiiän kyllä et putkesta vaan kurit pois mut en viitti sitä tehä vuos: -91

    • honda monkey

      Siis silleim et sen saa sit joskus takas vakioks

    • JBoy99

      rälläköit putkesta sen loppu pillin vittuun ihan änkän juuresta ja jos sulla on vakio ilmanputsari nii sen sisässä pitäs olla metalli levy nii nakkeet sen sieltä mäkeen

    • Mankelii

      Mikä olisi sopiva pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin jos otan ilmanputsarista ja imukaulasta kurit pois? Kannattaako virittää/ottaa kureja pois jos sisäänajo on kesken. 2013 malli kyseessä.

    • SkyteamJonne

      Miten Skyteam mankiin vaihetää välit aika vasta ostin enkä tiiä yhtään mitää niist.

    • Apuvamonkinkanssa

      Itellä skyteam monkey ja aattelin saaha sen kulkemaam sitä 55-58ettei kilvet lähde eikä valita nii mitä pitää tehä vakio väleille että kulkee ja että mitä kuristuksia pitää ottaa pois

    • laiskkaahyyttyyyyyd

      Itekkin oon miettiny että miten saan sen kulkee jotai reilu 50 tasasel tai pienee ylämäkeenki. Ja nyt on muuten niin pirun laiska kun on ihan vakio. Ylämäkeen hyytyy tosi pahasti eikä ees kiihdy yhtään.
      Miten saan sen imukaulan takas siihen paikalleenn jos siinä on jotkut ihme ruuvit j a otasn sen irti. Sitteen taitas kyllä kulkea jo vähän liikaa joten onko jossain 14mm imukauloja myynnissä jotka sopis suoraan tohon paikalleen. Ja mitä haittaa siitä on jossen vaiha suutinta samalla isommaks? Ja jos siitä on jtn haittaa niin eikö vois vaa ajaa ryyppy päällä, sehän on sama asia?
      Vai oisko sittenkin joku helpompi keino saaha se kulkemaan? Ratastaa en aijo koska haluan nimenomaan vääntöä ja kiihtyvyyttä ja huppuja vain vähän lisää.
      Miten vaikuttaa jos laitan teharin muuten vakioon mankiin tai otan sen alkukäyrän kurin pois? Voiks siitää olla jtn haittaa?
      Kiitos vastauksista

    • hshshhshshshshhsh

      Mitä jos suuttimen vaihdon sijaan ajaa ryyppy päällä?

    • suomi6kautta5

      Miten suutinvaihdetahtetaan ??

      • MonkeyManiac

        Mitenpainetaanvälilyöntiäjakirjoitetaanoikein


      • KatsoSiihenVinkkiä

    • Monkeyssi

      Riittääkö 70 kokonen suutin jos poraan imukaulasta kurit pois?

    • skyteammonkey

      Eos poraan kuriit imukaulasta pois niin on pakko vaihtaa suutinta??

      • Mankkara

        Jos hluut lievittää mankis ni ei tarvi


      • Mankkara
        Mankkara kirjoitti:

        Jos hluut lievittää mankis ni ei tarvi

        *lievittää,


    • Inge-täti

      Käykö skyteam mankiin Honda monkeyn tehoputket?

    • mankkarafani

      *leivottaa?

    • Mankelikankeli

      Antaako 72cc pytty paljon tehoa? Ajattelin sellaisen hankkia ja porata imukaulasta kurit pois, mistä hankitte mini crossin putkia kun olen yrittänyt etsiä mutta ei löydy mistään.

    • Virittappiin

      mikä tehoputki olis hyvä ja miten sais kulkee 55kmh.

    • Viritysmestari

      Mulla manki kulki 43km/h mutta sitte ku laitoin pover viltterin nii meni 112km/h

      • Jutustelija1

        Juupa juu, itsellä meni uudempi aikoinaan 45 kunnes vaihdoin välit ja sitten meni 55km ja jos vielä piikkiä isomman eli 17 piikkisen olisi laittanut niin ehkä vajaa 60 olisi mennyt tasaisella. Olisi kyllä mittariin voinut 60 ottaakin.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Juupa juu, itsellä meni uudempi aikoinaan 45 kunnes vaihdoin välit ja sitten meni 55km ja jos vielä piikkiä isomman eli 17 piikkisen olisi laittanut niin ehkä vajaa 60 olisi mennyt tasaisella. Olisi kyllä mittariin voinut 60 ottaakin.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • Joku868

      Porataanko mankin imukaula vaan siitä päästä isommaksi ja millä ootte poranneet

    • Entiiä1

      Paljon jincheng monkey kulkee nhrc kanssa ja vakio väleillä

      • Anonyymi

        nelareis putki ei vaikuta paskaakaa


    • Tietämätön-virittäjä

      Mikä ois sopiva pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin koko kokonaan kurittomalle mankille?

    • Skyteamonkey

      Jos otan Skyteam monkeyn ilmanputsarista reikälevyn pois niin pitääkö vaihtaa isompi pääsuutin ja tyhjäkäynti suutin ja minkä kokoiset? Vaikuttaako tuo reikälevyn poisto kiihtymiseen ja huippuihin?

    • henna72

      Joo, evoluutioviritysysohje: Todellakin totta että mopot kulkevat muuhun liikenteeseen nähden liian hiljaa (ainakin taajama alueilla) joka tasan varmasti aiheuttaa turhia ohitustilanteita. Joten järkevää olisi oikeuttaa mopojen kulkevan ainakin suurinta sallittua taajamanopeutta, tai jopa 60km/h nopeutta jota autoilijatkin pääsääntöisesti ajavat.

    • Anonyymi

      Jep

    • Anonyymi

      Jos laittaa 72cc yläkerran niin tarviiko sille tehdä mitään tai ostaa siihen mitään muuta?

    • Anonyymi

      Mulla on vakio putki kiinni ja miten saan putkesta ne muovit pois taine pehmusteet että tulee tehoa??

    • Anonyymi

      Jos vakio putki nii sahaa vakio putken pilli pois tai vaiha koko putkenpää siihen ja ite sain siihe vielä twhoja sillee et porasin siihe isoon änkkää pohjaan 2 reikää siihe semi perälle koska siinä perus putken päässä onse catalysaattori niise kiertää sen

    • Anonyymi

      Vakio putkessa on kurit kanssa

    • Anonyymi

      Millä väleillä sais 50cc mankin kulkemaan joku 55 -60

      • Original Honda Monkey nelivaihteisella koneella tekisi tuon 16-piikkisellä etu rattaalla.

        Mutta jos sinulla on joku ei Honda näistä uudemmista niin se on eri asia.


    • Anonyymi

      Minkälainen suutin kannattaa laittaa jos on kuriton imukaula

    • Anonyymi

      Hei tietääkö kukaan miten saa mankin kulkeen 55 km/h? Ja mahollisimman vakiona mulla on 2017 kaasari manki nii ois kiva saada se kulkeen 50 km/h-55 km/h.

    • Anonyymi

      Hei tietääkö kukaan miten saa mankinjoka on 2017 vuosimallinen kaasari kulkemaan mahdollisimman vakiona 50 km/h-55 km/h. Olisi kiva tietää koska musta 45 km/h on liian vähän se ei jaksa vääntää tai mitään. Ja haluan enemmän tietää miten saa kulkemaan 55 km/h.

    • Anonyymi

      Onko porukka porannu mankin 4reikä vanteesta "8reikäsiä"

    • Anonyymi

      meillä on tollanen efi monkey johon ostettiin pz19m kaasari ja wandalta sellanen muunnos sarja cdi boxi systeemi kaikki on laitettu oikein kiinni mutta käyntin ei lähde kellään käynyt samalla lailla ja tai kellään mitään ideoita mitä tehä

      • Anonyymi

        Kaasari....vaihda android samalla lankapuhelimeen..Vinkki ruisku rojoa voi säätää..


    • Anonyymi

      Käykö mbf moton tehoputki 125cc lifan koneeseen
      On tällä hetkellä 50cc skyteam koneessa ja käy
      Onko 125cv eri kokonen pakoaukko

    • Anonyymi

      Mitkä välit kannattaisi vakio skyteamiin

    • Anonyymi

      minkä kokonen kaasutin pitäs olla 86 koneeseen koska ostettiin 22mm kaasutin ja 83suutin mutta silti tukehtuu

    • Anonyymi

      Mitkä ois parhaat välit 125yx 28mm kaasari 15-40 välit jaksaako minnekkää noil väleil ja mikkä ois hyvät välit

    • Anonyymi

      kun on ottanut kurit poies imukaulasta ja pistänyt vapari ilmanputsarin niin millä väleillä saisi kulkemaan vähän kovempaa?

    • Anonyymi

      Millä väleillä manki voi ajaa 55km/h

      • Vaihda eteen 16-piikkinen ratas.


    • Anonyymi

      Onko järkeä ottaa vakio mankista rajotin pois? Ja antaako se yhtään lisää vauhtia jos ei ole rajotinta kiinni

    • Anonyymi

      Onko järkeää ottaa vakio mankista rajotin pois? Ja antaako se yhtään vauhtia jos kulkee nyt vaa sen 49

    • Vaiha mangeeton painavempaa, ja välitykset elikkä etee esimerkiks 16-17 hampikas ja taakse 38-39
      Itellä ainaki 72cc lifanissa edessä 16 hampikas ja takana 38 nii kulkee nyt max 93

    • Anonyymi

      mitkä parhaat välit viiskymppi mankiin.19mm kaasari ja nhrc

      • Anonyymi

        ja sillee et kiihtyis ihan hyvin


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe