AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

AKU 265L

11 Vastausta 5 071 Lukukertaa
Onko kellään kokemusta tuollaisesta Virossa valmistetusta Aku 265L kärrystä.Itselläni on tarkoitus hankkia uusikärry ja tuo näyttäisi asialliselta on iskarit,lehtijouset,kippi ym. ,hintakin olisi edullinen (740€)

Ostin pari kesää

Tuli vajaa pari vuotta sitten ostettua tuommonen. Pulttikasattu kärry, mutta hyvin tukeva sellainen. Pokkaukset kyljissä estää turhan notkumisen mitä parissa muussa samanhintaisessa estonia kärryssä on.

Kippi toimii hyvin, kantavuutta on paljon enempi kuin mitä saisi vetää. Laita koukkuja on nuukasti. Niitä kannattaa lisätä vaikka bilteman tarvikkeilla heti tuplamääräksi. Pultteja viimekesänä yritin kiristää, mutta ei ne mihinkään ole löystynyt. Renkaat oli kylläkin löysässä.

Kuomu olisi hyvä lisävaruste, mutta maksaa tuossakin mallissa lähes yhtäpaljon kuin itse kärry. Korokelaidat (irtomalli) pitäisi nyt kesällä hitsata, mahtuisi vielä enemmän polttopuita :-)

Pohjanmaalla on yksi firma mikä tekee kärryjä, on edullisia ja kuomukin olisi ollut edullinen, mutta kun tarve oli suuri niin en lähtenyt hakemaan.

Ok kärry

Tuli noita kärryjä pällisteltyä oikein urakalla (harrastusmielessä) ennen kuin ostin uuden. Aku on paljon myyty kärry, pulttiliitoksilla kasattu. Muistan että tosiaan suhteellisen vankasti tehty, alla oli pellistä taivutettu runkokin. Hitsaamalla kasattu ja sen jälkeen sinkitty kärry kestää ruostetta paremmin mutta onko tuolla sitten kuinka suurta merkitystä on ?

Hitsattuja taitaa olla enää Majava/Kärppä ja Keskon myymä Muuli Pro sekä pienemmistä merkeistä KAJO. Tulee ilmeisesti vähän kalliimmaksi kun pitää kuskata sinkityksellä, pulteilla kasattujen kärryjen pelti kun tulee valmiiksi sinkittynä.

Yksilöitä,

Itsellä on AKUn kärry. Ollut tyytyväinen muutoin mutta ulkopuolisten laitakoukkujen määrä on liika vähäinen.

Lisäksi huomasin että perälaudan ja lavan välissä oleva om pikku rako joka toiselta reunalta on hieman isompi. Sinällään ei menoa eikä muutoinkaan haittaa mutta suosittelen kun kärryä menet hakemaan niin katsot kaikki läpi ja valitsen parhaan yksilön etkä ensimmäistä mikä jonossa. Tämä pätee kaikkiin muihinkin kun AKU kärryihin, pikkuisia eroja löytyy.
Vertailin aikanaan ( v. 2007) ns. halpoja peräkärryjä. Päädyin Akuun lähinnä hinnan takia ja sen takia, että joissain kilpailijoiden malleissa ei ollut sisäpuolisia kiinnikepaikkoja lainkaan. Käyttö ollut vähäist kaikenkaikkiaan.

Tyytyväinen olen ollut. Sillä kulkee satunnainen kaatopaikka ja halkokuorma. Noin 20 cm korkeat lisälaidat tekaisin kakkoskakkosesta, laudasta ja kulmaraudoista. Nyt tulee saunaklapia kerralla enemmän.
Voi teitä ,muistatte menneitä.
Herätkää.
Muut ovat kehittyneet,mutta miten on tämän vaunun kohdalla.
Voi teitä ,muistatte menneitä.
Herätkää.
Muut ovat kehittyneet,mutta miten on tämän vaunun kohdalla.
Itselläkin on ollut AKU 265L n. viisi vuotta. Yhden talonkin rakentelin sillä. Eihän sillä kantavuus mitään huippuluokkaa ole. 600 metriä lankkua kun laittaa niin aika lintassa kulkee. Olen tosin kuljettanut sillä myös 1000 kilon betonisäkin, jonka se myös kesti, mutta silloin se kärri vasta matalana kulkikin. Hintansa väärtti kärri.
Paskarattaat, en muuta sano.
Taidat puhua sellaisesta josta et tiedä mitään, minulla on ollut aku kärri 80-luvulta asti. Muulista ovat saaneet akselit vääntymään mutta ei Aku kärristä. Jouset kun vaihtaa jotta kestävät kantavuutta 750kg x 2 = 1500kg niin passaa akulla ajaa hiekkaa puoliväliin laitaa:) :) Kokemuksella!!!
ouset kun vaihtaa jotta kestävät kantavuutta 750kg x 2 = 1500kg niin passaa akulla ajaa hiekkaa puoliväliin laitaa:) :) Kokemuksella!!!
Ainakin yhtä hyvä kuin eräs suomessa valmistettu , jota tosin virolaiset työmiehet kasaavat.

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta