Marsulle LELUJA?

m-a-i_j-a

Heips!
Kertokaas,mistä leluista teidän marsut tykkää,tai millaisia virikkeitä niillä on?
Meidän kahdella marsulla on sellainen nakerreltava tunneli,puinen "sokkelo"-pallo,ja yksi lelu jonka sisällä on kulkunen. Niihin ovat jo aika kyllästyneet.
Mistä saa hyviä leluja marsuille? (halvalla,tai no ei kamalan kalliita...!)
Kiitos jo etukäteen,jos joku vastaa. (:

22

3518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -pahvi-

      Helppo ja halpa lelu :D Ota tyhjä WC- paperirulla. Laita sisälle jokin herkkupala ja Taita rullan päät sisään päin. Anna marsulle. ^^ Siihenkin saattavat kyllä nopeasti kyllästyä, mutta kannattaa kokeilla :)

      Ja hauska tapa tarjoilla salaattia on laittaa salaatti tms. salaattipalloon :) Niitä myydään ainakin eläinkaupoissa.

      Tietysti virikkeitä keksii marsuille helposti, niin häkkiin kuin lattiallekkin :)

      Vanhasta käsipyyhkeestä tai vaatteiden kappaleista voi tehdä marsuille riippumaton häkin nurkkaan. Tai ommella itse marsuille löhötuubi! siis kankainen putki, mikä ripustetaan kattoon.

      Tietysti muoviputkia saa marsuille rautakaupoista. Putkia on hauska yhdistellä ja tehdä vaikka haaraumia.

      Lattialle voi rakentaa marsujen iloksi labyrintin esim. VHS -filmien kuorista tai kirjoista. Muista ettet tee labyrintistä kovin vaikeaa :) Matkan varrelle kannattaa pistää pieniä herkkuja ;)

      Marsuille voi tehdä myös helpohkon agility radan lattialle. Matalia esteitä, putkia, tunneleita, Rengas, tai "seinä" missä on marsun mentävä reikä keskellä :D (toivottavasti tuosta ymmärsi).

      Tee vaikka pahvista mökki ja laita se täyteen heinää. Omat marsuni ainakin tykkäävät möyhiä siellä :)

      hmm.. Toivottavasti tästä viestistä oli edes jotain iloa/hyötyä :)

      • marsunomistaja

        marsuni tykkää todella paljon melkein jokaisesta asiasta viestissä. kannattaa kokeilla!!


    • 2,62¤

      niimps... leluiksi käy MELKEEN mikä vaan turvallinen ja aika pieni. esim. kissan mini pallot on kivoja. omat marsut ainakin tykkää vapaana ''palloilla'' sillä. muut jutut olisi samoja kun on jo tullut, joten en viitti sitte enää niit uusii...

    • marsurakastaja

      ompele niikun "pyramiiidi" fleecekankaasta ja täytä se :D ainakin meillä marsut rakastavat raahata sitä ympäriinsä :d ja joskus se jopa lentää :D. myös jos ei jaksa ommella niin voi ottaa jonkun turvallisesta kankaasta tehty sukka, jota täytetään heinällä, ja sitten jos haluaa siihen voi vielä tehdä solmun jos haluaa.niitä sitten käytetää tyynyinä tai rikotaan ja vedellään heinät sieltä ulos _:D puuhaa ainakin pariksi tunniksi. JA KAIKKI JOTKA LUKEVAT TÄMÄN JA AIKOVAT OSTAA MARSUN; NIIN ADOPTOIKAAA; ÄLKÄÄÄ OSTAKO! :) kiitos - saatte sen jopa halvemalla - kaikki marsut ansaitsevat oman kodin.

      • marsumi

        Useimmat marsuttimet tykkäävät kankaisista jutuista, mm. putket ja riippumatot :) http://lohotjariiput.suntuubi.com/


    • marsun palvelia

      meillä on aitauksena sellainen pitkä kehikko ei häkki) niin kun siivoan sen niin kun meillä on siellä erikseen pieni häkki majana,niin rakennan muista mökeistä ja kivistä ulkoa portaat häkin päälle niinkun pieneksi puuha paikaksi:) meidän marsuttajat ainakin tykkää ja on kaikkia pajusiltoja ja kaikkea ! niin kyllä se marsu on aikamoinen kone kun se pääsee testamaan uusia leluja!!:DD

    • Marsu...♥

      Mä oon antanu sille keinulaudan ja sit sillä on myös sellasta muoviputkee♥

    • sarah-sofia

      mun marsulla on tylsää onko jollakin idiksii

      • Sedä

        Onko sulla vain yksi marsu? Paras virike on tietenkin lajitoveri ;)


    • _jenna

      Meidän marsu tykkää heitellä noita sen syömiä ruokatikkuja :D.

    • marsurakastaja

      marsun palvelia, mien marsun voi adoptoida??

      • Sedä

        Enpä tiedä, mutta luulen että kirjoittaja tarkoittaa kotia tarvitsevan kodinvaihtaja-marsun ottamista "uuden" sijaan kasvattajalta tai kaupasta.


    • Marsumursu

      Ite oon vessapaperin siitä hylsystä tekassu sellasen pallukan. Elikkäs suikaleita leikkasin ja niittasin päistä kiinni silleen, että niistä muodostuu rinkuloita. Ne sitten narulla yhdistin pallomuotoon silleen että siihen jää rakoja ja häkin kattoon ripustin. Jos tosta nyt mitään selvää saa :) Siis sellasen ssalaattipallokaltaisen tekaisin. (Sori hankalasta selityksestä)

    • marsutti

      mul on marsujen häkissä tällä hetkellä:

      -2 tiiltä
      -kulmamökki
      -semmonen pyyhe joka on niin korkealla ettei marsut pääse siihen mutta ne pääsee sen alle
      -juomapullo
      -suola ja kalkkikivi

      • Ihmettelijä

        Eikö Ole ruokaa???


      • marsutti
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Eikö Ole ruokaa???

        ainii siis tietenki niillä on myös heinää:)


    • sarimuru88

      tee tyhjästä vessapaperi hylsystä niille leikkinen taita toinen pää sisäänpäin ja laita sisälle herkkuja ja sulje toinen pää samalla tavalla sitten tee pieniä reikiä siihen hylsyn päälle ja anna se sitten marsuille

    • HönteriSanterimarsu

      Hyviä ehdotuksia! Meen tästä kokeilee ;)

    • Marsuni

      Mäki voisin kokeilla marsuille jotain noista

    • Anonyymi

      Mun iskä tekee sen työpaikalla sellasia pahviputkia joita on meillä ainakin häkissä ja lattialla.

      Sitten tykkään laittaa välillä pullonkorkkeja vaikka lattialle ja siten sinne alle jotain herkkuja.

      Sitten tyhjän vessapaperirullan sisään voi laittaa jotain ja sitten ne voi vaikka taittaa ne reunat👍

    • Anonyymi

      Minun marsuni rakastavat pehmoisia petejä ja loikoilemis paikkoja. Suosittelen itse marsulle pehmoisia petejä. Itsekkin voi yrittää tehdä sellaisia. Ne ei kyllä lisää mitään liikuntaa, mutta välillä sitä on kaikkien vaan tarve ottaa rennommin.

      Tunnelit on myös kivoja. Heinä tunnelit ovat marsujen lemppareita.

      Heinä/salaattipallot on kivoja. Vinkki: kiinnitä salaattipalloon kulkunen. Meillä ainakin marsut kiinostuivat kulkusen kilinästä.

      Ihan vain sopivan kokoinen ämpäri on hyvä luola marsulle. Laita jokin pehmuste ämpäriin niin siitä tulee oikein mukava loikoilu ja tarkkailu paikka.

    • Anonyymi

      Ne pedit on jossain aika kalliita. Ja tarkoitin siinä että "Heinä tunnelit ovat marsujen lemppareita" että "Heinä tunnelit ovat marsujeni lemppareita". En tiiä tykkääkö kaikki?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe