lapsi haluaa softata

sen lapsen äitee

jos kiellän se kenties keksii huonompia vaihtoehtoja viettää vapaa-aikaansa...jos sallin telooko se itsensä niiden aseiden kanssa

suuri osa harrastajista on alaikäisiä vaikka aseet on tarkoitettu aikuisille, millä tavalla ja missä ko.harrastuksen voisi sallia alaikäisellekin turvallisesti ja laillisesti?

periaatteessa itselläni ei ole ko.harrastusta vastaan mitään,mutta en halua perheemme joutuvan vaikeuksiin asian kanssá

63

7558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m3tsAEp31kk0

      Airsoftaukseen pääsee helpoiten sisälle jonkin yhdistyksen kautta (esim. Turkusoft http://www.turkusoft.info/ , Pääkaupunkiseutu airsoft http://www.pks-airsoft.net/ ) nämä yhdistykset opettavat nuorille pelaajille oikeaoppisen AS-aseiden käsittelyn ja vaalivat yhteisiä pelisääntöjä.

      Suurin osa airsoftin parissa tapahtuvista vahingoista sattuu pikemminkin pelin ulkopuolella (heikkotehoisillakin aseella voi tuhota toisen tai oman silmänsä tai hampaan), mutta tietenkin koska airsoft on toiminta painotteinen laji voi pelikentällä tapahtua muitakin normaaleja urheiluvammoja (nyrjähdyksiä, ruhjeita, mustelmia, jne.) mutta toki esim. talvella pelattaessa voivat liukkaat kalliot aiheuttaa kaatumisia joista voi seurata murtumia tai jopa aivotärähdys mutta toisaalta nämä riskit löytyvät monista muistakin lajeista. Mutta kunhan lapsesi käyttää suojia jotka peittävät silmät ja suun alueen (joita saa kaikista yleisimmistä airsoft tavaraa myyvistä liikkeistä) niin airsoft on harrastus siinä missä vuorikiipeily tai koripallokin.

      Airsoftin parista lötää myös helposti omanikäisiä samoista asoista kiinnostuneita kavereita ja loppujen lopuksi airsoftissa ratkaisee pikemminkin se henkinen ikä joten jos lapsesi on mielestäsi henkisesti kypsä omistamaan 'lelun' jolla värinkäyteetynä voi tuhota toisen ihmisen elämän niin toivotan omasta puolestani antoisia hetkiä harrastuksen parissa.

      • edelleen se äitee

        ko.aseita ei periaatteessa saisi luovuttaa alaikäiselle ? miten homma menee käytännössä?

        Aseiden käsittelyn kautta opitaan parhaassa tapauksessa aggression hallintaa ja itsehillintää. Mielelläni annan pojan ampua, sehän on tärkeää mieheksi kasvamisen kannalta. En ole tätä harrastusta mitenkään vastaan,mutta en halua turhia ikävyyksiä.


      • m3tsAEp31kk0
        edelleen se äitee kirjoitti:

        ko.aseita ei periaatteessa saisi luovuttaa alaikäiselle ? miten homma menee käytännössä?

        Aseiden käsittelyn kautta opitaan parhaassa tapauksessa aggression hallintaa ja itsehillintää. Mielelläni annan pojan ampua, sehän on tärkeää mieheksi kasvamisen kannalta. En ole tätä harrastusta mitenkään vastaan,mutta en halua turhia ikävyyksiä.

        Kyllä Suomessa toisinkuin monissa maissa airsoft on sallittua alle täysi-ikäsille. Aseiden ostossa on ikäräja vain siksi koska tällä pyritään kontrolloimaan. sitä että lapsien huoltajien täytyy olla tietoisia aseen ostosta


      • DKr

        Onko porissa airsoft tiimejä ja jos on nii millain voin liittyä siihen?


    • harrastaa

      Mulla oma poika 14 vee, harrastaa kyseistä lajia ja oon todennu harrastuksen hyväksi. Lajilla on ikävä kyllä ikävä kaiku just sellasten katu ja piha-paukuttelijoiden takia ja silloin nimenomaan riski vahinkoihin kasvaa. Oman pojan porukassa ei ole kentälle asiaa jollei ole suojavarusteita tai alaikäisellä vanhempien lupaa. Ite olin ensin hyvinkin ennakkoluuloinen lajin suhteen, enkä pitäny sitä minään varsinaisena harratuksena, mutta kun kävin paikanpäällä tutustumassa asiaan niin kantani kyllä muuttui ihan toiseen laitaan. Softaus on oikeesti hyvä harrastus, harmi vaan jotta se tulee aika kalliiksi, mutta toisaalta tuleehan seki hintoihin jos lapsi pelais lätkää tms.. Joten mee rohkeesti tutustumaan lajiin. Meillä muuten kuulat ja aseet on turvallisessa paikassa kotona, eikä niitä oteta esim, pihalle mihkään ase-esittelyihin. Poika ite on painottanu turvallisuus-puolta ja pitää huolen ettei pienemmät pääse käsiksi. Anna pojan harrastaa:

      • hyvä harrastus..

        harrastuksena tosi ok ,varsinkin ulkona liikkumisen kannalta.Meillä päin oma "porukka" joka softaa suljetulla metsä alueella ,yleensä jonkun jäsenen kodin lähellä.Suoja varustus on pakollinen,ja uhraan kyllä itse rahaa tarvikkeisiin koska lapsemme on kiinnostunut lajista.Isovanhemmat eivät kyllä ole samaa mieltä ,lapsesta voi tulla vaikka "koulu ammuuskelija" hei haloo!Ärsyttävää...kannustusta mielummin...


      • soft mesa
        hyvä harrastus.. kirjoitti:

        harrastuksena tosi ok ,varsinkin ulkona liikkumisen kannalta.Meillä päin oma "porukka" joka softaa suljetulla metsä alueella ,yleensä jonkun jäsenen kodin lähellä.Suoja varustus on pakollinen,ja uhraan kyllä itse rahaa tarvikkeisiin koska lapsemme on kiinnostunut lajista.Isovanhemmat eivät kyllä ole samaa mieltä ,lapsesta voi tulla vaikka "koulu ammuuskelija" hei haloo!Ärsyttävää...kannustusta mielummin...

        ei muut varusteet ole minun mielestä ole pakollisia paitsi suojalasit.


      • joku
        soft mesa kirjoitti:

        ei muut varusteet ole minun mielestä ole pakollisia paitsi suojalasit.

        Huom alle 18 vuotiaiden pitää käyttä maskia!


      • anti-joku
        joku kirjoitti:

        Huom alle 18 vuotiaiden pitää käyttä maskia!

        Ei ole pakko! saa käyttää mitä vain airsoft kelpoisia silmäsuojaimia, sankalasit yleensä k-18 joidenkin yhdistysten peleissä. Jos käyttää laseja yms. kannattaa ostaa hammas-suojat.


      • Miko g
        joku kirjoitti:

        Huom alle 18 vuotiaiden pitää käyttä maskia!

        Miksi


      • Softaaja

        Mikä joukkue on kyseessä?


    • Varoituksen sana

      ...saattavat innostua oikeistakin aseista, ja silloin ovat kyllä sivullisetkin vaarassa!

      Olen varoittanut teitä...

      • m3tsAEp31kk0

        Sinulla löytyy varmasti kokemusta?

        Otetaan vertaus:
        Mies riehuu kaupungilla pesäpallomailan kanssa yhdistetäänkö hänet pesäpalloon. Luultavasti ei.
        Jos joku riehuu esim. koulussa aseen kanssa niin yllättäen kaikki ase (ja tässä ko. tapauksessa myös airsoftin harrastajat)harrastajat leimataan "mielenvikaisiksi kouluammuskelijoiksi".

        Yleensä väkivaltatekoihin syyllistyneet/ajautunet ihmiset ovat ahdistuneita. Airsoft taas on mukava yhteisharrastus joka enemmänkin purkaa paineita kun kasaa niitä.


      • mitään tekemistä
        m3tsAEp31kk0 kirjoitti:

        Sinulla löytyy varmasti kokemusta?

        Otetaan vertaus:
        Mies riehuu kaupungilla pesäpallomailan kanssa yhdistetäänkö hänet pesäpalloon. Luultavasti ei.
        Jos joku riehuu esim. koulussa aseen kanssa niin yllättäen kaikki ase (ja tässä ko. tapauksessa myös airsoftin harrastajat)harrastajat leimataan "mielenvikaisiksi kouluammuskelijoiksi".

        Yleensä väkivaltatekoihin syyllistyneet/ajautunet ihmiset ovat ahdistuneita. Airsoft taas on mukava yhteisharrastus joka enemmänkin purkaa paineita kun kasaa niitä.

        oikeiden aseiden kanssa!!! Se on harrastus!!! Haloo, onihan älytön väite tuo että ruvetaan sitte tekemään jokeloita. Airsoftissa on ihan toinen idea, otetaampa asiasta selevää ennen kuin ruvetaan syyttelemään. Onkos sitte kaikki ukkonsa tai akkansa puukottaneet olleet kokkeja? Vai miksi niillä on veitsi?


      • minäx
        mitään tekemistä kirjoitti:

        oikeiden aseiden kanssa!!! Se on harrastus!!! Haloo, onihan älytön väite tuo että ruvetaan sitte tekemään jokeloita. Airsoftissa on ihan toinen idea, otetaampa asiasta selevää ennen kuin ruvetaan syyttelemään. Onkos sitte kaikki ukkonsa tai akkansa puukottaneet olleet kokkeja? Vai miksi niillä on veitsi?

        Urheiluammunta oikeilla aseillakin on harrastus. By the way... =)


    • doke.

      Ei niillä pahaa tuhoo saa aikaan jos pitää softaus maskia ja ei pidä kireitä vaatteita ku lähtee faidaa, suosittelen pistää myös munasuojat sillä ei oo kivaa jos kuula lähtee 80km/h kyrpään voi ottaa kipeetä.

      Ei softauksesta tuukku pelkkiä pieniä pyöreitä mustelmia jos osuu, ja jos on väljät vaatteet nii ei ota aina kipeetä paitsi jos osuu paljaalle iholle.

      • Nimetön

        80km/h?? lol, tarkotit varmaa 80m/s


    • _____vieras_____

      Alle 12 vuotiasta en ehkä päästäisi, vaikka olen itse vain vähän vanhempi. Softaus on täysin turvallista, jos käyttää asiaankuuluvia varusteita (esim. suojalasit pakolliset aina softatessa). Kuulan osuma ei edes satu, jos ei osu paljaalle iholle, korkeintaan vähän nipistää, jos on ohuet vaatteet. Älä kuitenkaan päästä softaamaan paikkoihin, joita ei ole tarkoitettu siihen.

      • ählämsähläm

        Miksi ei alle 12v? Viimeks pelissä oli pelinjärjestäjän 9v poika :D


    • h3nr1.h

      moi, olen itsekkin harrastanut softausta jo 4vuotta ja ainoa loukkaantumiseni on tullut kun kaaduin jäällä kun olimme softailemassa talvella kuula tietenkin vähän kirpaisee mutta pysyviä vammoja/mustelmia se ei jätä jos käytössä on paksu takki.. ainoa tapaus missä kuula voi johtaa loukaantumiseen on jos kuula osuu kasvon alueille esim. silmään korvaan tai suuhun/hampaisiin ja meillä on ainakin poikien kanssa semmoinen sääntä että suojuksia ei taistelun aikana oteta pois.. joten tällä tavalla voimme ehkäistä loukaantumisia. Ja näin ollen sano sinulle yhden neuvvon kunhan sovitte lapsesi kanssa kunnon peli säännöt voit huoleti päästää lapsesi pelailemaan, sillä oen itsekkin huomannut, että kyseinen laji on nautinnollinen ja hauska peli Henri 17.v ps. olen itsekkin ala-ikäinen..

    • 15

      olen 15.v ja vanhempani (isä) ei anna minun ostaa airsoft asetta toisinkuin äitini joka ajatteelee että ihan sama koska kuitenkin käy siellä jonkun toisen aseella sotimassa ja on jopa ostanut minulle maskin ja maastokuvio takin ihan softausta varten. Vain kaverini tietävät että minulla on oikeasti jo asekkin sellainen ihan perus jousikäyttöinen jonka kaverltani sain halvalla, sitä minä sitten piilottelen autotallissa. Koko ajan olen yrittämässä että saisin luvan ostaa aseen, mutta ei se vaan toimi. on muuten hyvä liikunta muoto niillee jotka eivät niistä perinteisistä lajeista ole niin kiinnostuneita

      • Kun en saanut vanhemmilta lupaa aseeseen niin ostin kaverilta salaa ja sitä piilottelin vähän aikaa sitten menin mutsille näyttää no katos mulla on tämmönen eikä mitää oo sattunu ja sit sain luvan ^^.


      • kohtalotovereitaki

        ite oon 14 ja joskus vuosi sitten koitin alkaa ehdottelemaan saisinko harrastaa kyseistä lajia. suurin piirtein vuoden, välillä enemmän ja vähemmän aktiivisen vonkaamisen jälkeen saan kuulemma käydä jonkun kaverin aseella "vähän pyssyttelemässä" mutta pyssyä en saa. äiti ilmeisesti kuvittelee tietävänsä millaista laji on ja millaisia sen harrastajat ovat ,kuvittelee että siellä ne liikkuu just ne yhteiskunnan tulevat hylkiöt nuuskien, tupakan ja alkoholin kanssa. isä ehkä myöntyisi, mutta ei uskalla sanoa temperamenttiselle äidilleni vastaan. Noh, ei kai siinä, helppo se ase oli kaverilta salaa ostaa ja yhtä helppoa on aina joka kerta livahtaa kotoa pois, niin sokeasti ne vanhemmat vissiin uskoo kiltteyteeni. On tää niin saatanan surullista, oon huomannu saman että mua ei oikeesti kiinnosta ja innosta mikään muu urheilulaji niinku tää. Pieniä taipumisen merkkejä on havaittavissa tosin mutta jos se lupa joskus tulee niin koko homma varmaan sitten kaatuu siihen ku ne lopulta hoksaa ja järkyttyy kuinka kauan tää salailu ja vehkeily on jatkunu. oli muuten kiva purkaa itteään :D


      • gxhc
        gtvsss kirjoitti:

        Kun en saanut vanhemmilta lupaa aseeseen niin ostin kaverilta salaa ja sitä piilottelin vähän aikaa sitten menin mutsille näyttää no katos mulla on tämmönen eikä mitää oo sattunu ja sit sain luvan ^^.

        kehotats sä ostaan airsoft- aseen ilman vanhempien lupaa?


    • äitee..

      Meillä perheessä on kaksi poikaa joista vanhempi on harrastanut softaamista muutaman vuoden ja nyt nuorempi 10 v poika on aloittamassa samaa harrastusta.
      Aluksi minuakin hirvitti että mitä tuleman pitää, mutta olen iloisesti yllättynyt. Harrastus kysyy hyvää kuntoa, ei ole ihan kevyttä hommaa juosta ja rämpiä metikössä aseen kanssa joka ei välttämättä ihan kevyt ole. Kunhan vain katsot että suojavarusteet on täysin asianmukaiset niin siitä vaan.
      En tiedä missä asutte, mutta me asumme alueella jossa on metsikköä lähellä jonne on maanomistaja antanut luvan ko. harrastukselle.
      Ja tosiaankin on aivan huu-haata verrata softaamista ja sitä, että henkilö myöhemmin tarttuu aseeseen. Onhan pikkupojat iät - ajat leikkineet aseilla, aiemmin ne on olleet vain puukarahkoita tai kepukoita, mutta nykypäivänä välineet ja mahdollisuudet ovat aivan eri kuin "meidän nuoruudessa".

    • seppo_myllis

      Kauhajoki. Mies loukkaantui vakavasti, kun kepulainen hyökkäsi hänen kimppuunsa Kauhajoen keskustassa. Lauantaina tapahtunut välikohtaus on kepulaisasiantuntijoiden mukaan täysin poikkeuksellinen Kauhajoella.

      • koskee laine

        ja mitäs järkeä tossa oli????


    • ihan ok juttu

      Hei, meillä 12 v poika joka haluaisi softaamaan. Softauksesta kiinnostuneita kavereita ei ole, joten missä softausta voisi tuon ikäinen poika harrastaa toisten kanssa? Onko esim. lohjalla paikkoja tai tapahtumia minne voisi mennä mukaan?

      • Ihan pakko tehä tää

        Mieluumin nyrkki perseeseen kun asua Lohjalla! Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.


    • 15v

      softaus on hyvä laji se kehittää pelisilmää, ryhmähenkeä yms.

      eikä se telo itttiään niitten aseitten kans jos ei kato piippuun ja paina liipasinta =)

    • KIVELI

      TURVALLISTA KUN VARUSTEET KUNNOSSA

    • kana soft

      Minun mielestäni softaus on hyvä kuntoa kehittävä harrastus vaikkakin vähän kallis =) mutta asialliset varusteet pitää hankkia

    • kämbäphyr

      tää on hyvälaji

    • 15v Harrastaja.

      Käytetään ihmeset järkeä! Oman alueen Airsoft yhdistyksiä voisi yrittää googlata ensin ja kysyä sitten. Airsoft on täysin laillinen harrastus kunhan siihen on maanomistajan lupa ja pysytään tarpeeksi kaukana asutuksesta eli takapihalla tai puistoissa EI SAA airsoftia harrastaa. Asiallisilla varusteilla airsoft on todellisuudessa jopa turvallisempaa kuin jääkiekko. Harrastuksen maineen vain pilaavat ne nuoret "Jani-Petterit" jotka ostavat lähikaupasta aseen ja ampuvat sitten toista silmään. "Uusia hampaita saa vaikka mistä, mutta uusia silmiä ei löydä edes venäjältä..." lainaus Hämeenlinnan Airsoft yhdistyksen foorumilta.

    • Oisko missään helsingissä softausta

      • Saakelin jonne

        Mieti ny vittu kaks kertaa! Onhan se pääkaupunki missä on useampikin as liike.


    • trololololololololol

      pks-airsoft

    • Ne aseet ei ole tarkoitettu aikuisille vaan ihan kaikille, mutta täysi-ikäiset voivat ne vain ostaa koska kuka haluaa että jarmo 6v menee ostaa aseen eikä tiedä miten käytetään ja miten saa. kohtahan se ammuskelee ympäri hesaa sillä :DD

    • Jarihei67

      Airsoft harrastuksena ? Erittäin hyvä. Opettaa lapsille vastuuntuntoa, muiden huomioon ottamista, sääntöjen noudattamista. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
      Aikuisten valvonnan alla ja opastuksessa on turvallista harrastaa. Vielä kun saataisiin eri yhdistyksissä "junnupäivät" pyörimään esim kerran kuussa. Niin lajista saataisiin vielä turvallisempi lapsille.
      Kunnon maski ja ennen aseen käyttöön ottoa netistä googlata turvaohjeet, niin homma lähtee hyvin käyntiin.
      Itsellä ikää 44, juoksen yhtälailla lasten mukana softailemassa. Ehkä enempi olen peleissä se lapsi kun he itse.
      Omat muksut (12) (13) (15) ravaavat mukana ja vaimo huoltojoukoissa. Harrastus sopii siis koko perheelle.

    • urheilu ammunta

      Urheilu ammuntaa voi harrastaa jo kuuden ikäisenä! (ILMAASEET)

      • urheilu ammunta

        mene osoitteeseen http://www.pas.fi/ sieltä voit liittyä pääkaupunkiseudun ilmaammunta seuraan soittamalla paikan päälle tai menemällä sinne.


    • Airsoft

      Minusta airsoft ei ole niin vaarallista jos pitää ainakin suojalaseja mutta muuten siinä voi sattua jos ei pidä suojalaseja koska siinä voi tulla kuula silmään tai jotain ja kannattaa myös pitää vähän paksumpia vaatteita kun T-Paita ja Shortsit...

      • HÖHHÖHÖÖ

        Kyllähän määkin viime peleissä huidoin menemään t-paita ja maastopöksyt päällä kun tuli kuuma.


    • softi kiinnostaa

      Missä vois Nokialla päin harrastaa airsoftia?

      • moimoi13

        melkein kaikki luokallani ovat pojatharrastavat softiaja vitosella olemme


      • asd poika

        asddissa


    • softaaja1997

      olisko lohjalla päin ketään noin 12-15.v joka haluis haastaa mut kuulasotaan (huom. ainoastaan pistooleilla. mun siskokin vois tulla). asun kirkniemessä ja vieres on hyvä metsä kuula-sotaan varten. sopii hyvin alottelijoille. aseen maks lähtönopeus 50-120m/s.
      pistooleilla on muuten melkein hauskempaa kuin sellanen jos on 20 tyyppii ja kaikilla on jotkut sniput ym.muut. ilmoittele jos haluat. ite olen marraskuussa 15.v

      email. [email protected]
      ps. muista asemalleista voidaan neuvotella!!!!

      • jepu heppu

        jos voin käyttää snipuu sitte


    • pikku MIES

      onko lahessa mitään airsoft harrastusta ku haluisin harrastaa?

    • Tuleva harrastaja
    • softaaja 12

      mä oon 12v harrastaja.harrastan kavereiden kanssa onko tampereella mitään paikkaa missä harrastaa kunnolla?

    • Mr. X

      HHH eli hemmeti hyvä harrastus oon käyny paril leril ja aion harrastaa softausta muutenki

    • Eräs ihminen

      Softaus on sama asia kun oikea sota, mutta aseet ei tapa.
      Lisäksi lapsen kasvaessa voi alkaa kiinnostaa metsästys tai muu ampumaharrastus. Metsästäjäthän on tärkeitä ku ilman niitä hirvikolareitaki vois tulla paljo enemmän.

    • Kapt.

      Minun mielestäni softaus on erittäin hyvä keino opettaa nuorisoa OIKEAN sodankäynnin kauheuksiin. Sotapeleissä istutaan persiellään kivasti ja levitetään pehvaa mutta oikein järjestetyissä AirSoft-turnauksissa toimitaan kuin oikeassa sotatilanteessa.Kun nuoret huomaavat sen että miten armotonta on sota niin he toivottavasti ymmärtävät maailmaa hieman paremmin. Ja myös softaus voi olla hyvä kimmoke sotilasuralle.

    • 12.v joku joka haluu

      harrastaa softausta mut ku mä oonkerran kysyny äitilt ja iskält ruokapöydäs et saanks mä alottaa softaamisen? ne ei vastannu mulle mä vaan kysyin uuestaa ja uuestaan mut ei vastausta!!!! itelläni on kaks pislaa ja yks haulikko ja ammuskelen niillä mun pihamaalla

    • makes.people.laugh

      Airsoftia EI voi verrata todelliseen sodankäyntiin! Airsoftissa ei ole TAPPAVIA/VAHINGOITTAVIA aseita,räjähteitä,hypotermiaa,tauteja,ruoka/varuste pulaa, ainaista kuoleman pelkoa, kontrolloimatonta tuhoa ja kaikkea muuta NaPalmista sirpalekranaattiin!

    • makes.people.laugh

      Lisäys: Airsoftissa ei myöskään esiinny suuria määriä taistelukalustoa kuten: Panssarivaunuja/ajoneuvoja, lento/häivekoneita, piikkilanka/muita esteitä, eikä airsoftissa siis tapeta ketään.

      • Karvainenkirahvi

        Moi olen 12v poika harrastanu vuoden nii voi iha hyvi tällaset mun ikäset softata tää ei kuitenkaan tarkota et pitää antaa ase heti jollekki nelivuotiaalle iha oikeest tärkeint on henkinenikä eli jos lapses/miehes olis vaik 30v mut joku hörhö katotaanpa mitä käy kun katon piippuun ja painan liipasinta tyyppi nii ei iha oikeest kannata mut jos on joku fiksu tyyppi ja käyttää suojuksii nii why not


    • knh

      Onko oulussa airsoft taisteluita?

      • INNOSTUNUT ÄITI

        ON MUTTA ONKO KIRKKO NUMMELLA KUNNON SOFTAUSTA 12V POJALLE?


    • mävaan

      Miten softaus sopii tytöille, kun mä tykkään hengata poikien kanssa enemmän ku tyttöjen ja melkein kaikki mriän luokan pojat softaa mut en kehtaa kysyy niiltä ku se kuulostas siltä niin ku mä yrittäsin vaan ruinata mukaan

    • Vatsaaja

      Suomessa airsoftilla ei ole ikärajaa, ammuksina toimivat muovikuulat joten ei siinä mitää muitakaan onklemia ule

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe