Polvijärven Pastori

Polvijärven Pastori -ohjelmasarjan Aulikki Hartikainen ROKS!

Thumbs up! ;o)

43

9059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitat???

      Syventäisitkö sanomaasi ???

      • Ihana on naiseksi tarkoitin...

        ;o)


    • m ii

      Erittäin hyvä ohjelmasarja ja hienot vetäjät! Nämä ohjelmat puhuttelevat ja koskettavat Hengessä!
      Tv7 rules!

      • elähdyttää..

        monia hengellänsä puolitotuuksilla ja pitää heitä vankinaan.

        Olen huomannut Tv7 monista pastoreista, että sapatin he kumoavat, niin silloin sielunvihollinen pääsee elähdyttämään heitä hengellänsä koska totuus ei heille lelpaa.


      • elähdyttää.. kirjoitti:

        monia hengellänsä puolitotuuksilla ja pitää heitä vankinaan.

        Olen huomannut Tv7 monista pastoreista, että sapatin he kumoavat, niin silloin sielunvihollinen pääsee elähdyttämään heitä hengellänsä koska totuus ei heille lelpaa.

        sielunvihollisen paremmin tunnet, kun olet itse sen renki ja puhut sitä, mitä isäntäsikin puhuu..


    • uskova

      Ihme ja kumma että polvijärven pastoriakin pitää moittia, ei sen selvenpää Jumalan sanaa voi kuulla, suoraviivaista ja yksinkertaista, just sellaista kuin pitääkin. Eivät ole menestysteologeja, mutta Jumalaan todella uskova menestyy aina.

      • saatanan kätyrien hampaisiin uskonsa tähden aivan samoin, niinkuin heidän Herransa Jeesuskin joutui.. Ettei siinä nyt sen ihmeellisempää ole, jos pastorit myös joutuvat, koska ovat samankaltaisia ja ymmärrykseltään vajavaisia Jeesuksen seuraajia niinkuin muutkin uskovat ovat..


      • Märehtivä Äpyli
        stefanus kirjoitti:

        saatanan kätyrien hampaisiin uskonsa tähden aivan samoin, niinkuin heidän Herransa Jeesuskin joutui.. Ettei siinä nyt sen ihmeellisempää ole, jos pastorit myös joutuvat, koska ovat samankaltaisia ja ymmärrykseltään vajavaisia Jeesuksen seuraajia niinkuin muutkin uskovat ovat..

        Näin se on maailmassa, kuten keskustelussakin huomaamme, kovasti on kiusaaja kimpussamme. Onneksi ne "hampaat" eivät pysty Jeesuksen vereen, eikä mikään pysty varastamaan meille luvattua iankaikkista iloa Taivaan juhlissa! Ihanaa, juhlat odottavat, eikä enää tarvitse odottaa kauaa...
        "Ja on oleva merkit auringossa, kuussa ja tähdissä, ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat. Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella. Mutta, kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." Luuk.22:25-27
        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun Sanani eivät katoa." Luuk.22:33
        "Sillä niinkuin Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, kun Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva." Matt. 24:37-39 "Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee." Matt. 24:42


      • Märehtivä Äpyli kirjoitti:

        Näin se on maailmassa, kuten keskustelussakin huomaamme, kovasti on kiusaaja kimpussamme. Onneksi ne "hampaat" eivät pysty Jeesuksen vereen, eikä mikään pysty varastamaan meille luvattua iankaikkista iloa Taivaan juhlissa! Ihanaa, juhlat odottavat, eikä enää tarvitse odottaa kauaa...
        "Ja on oleva merkit auringossa, kuussa ja tähdissä, ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat. Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella. Mutta, kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." Luuk.22:25-27
        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun Sanani eivät katoa." Luuk.22:33
        "Sillä niinkuin Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, kun Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva." Matt. 24:37-39 "Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee." Matt. 24:42

        maailmanloppua varten ovat jo alkaneet, mutta kestänee vielä jonkin aikaa ennenkuin taivaitten voimat järkkyvät aivan silminnähtävästi..

        Meinaan jos katselemme maailman menoa sekä meininkiä ja maanjäristyksiä yms. mullistuksia ja tulivuorten purkauksia ja samalla tavalla tarkkailemme avaruutta, jota me nimitämme myös taivaaksi, niin ei tuolla stratos- sekä atmosfäärissä vielä ole pahempia planeettojen radoiltaan suistumisia tapahtunut, vaikka pienempiä meteoriitteja satelee maahankin saakka välillä..

        Siperiassa 60-luvulla tai vähän sen jälkeen suota kyntänyt murikka oli rautameteoriitti, joka ei ollut kovinkaan suuri, vaikka teki suohon sellaisen n. 11 km pitkän, n. 300 m leveän ja alkuun n. 30 m ja loppuun n.100 m syvän uran..

        Näin sen tulikuuman meteorin loiston vintin ikkunan verhoissa silloin. Ja jälkeenpäin harmitti, kun en noussut katsomaan sitä..

        Asiat täytyy huomioida myös hengellisessä mielessä ajatellen, mutta ei silmiemme edessäkään tapahtuvia maanmullistuksia ole syytä väheksyä.. Esim. auringon pimeneminen ja kuun vereksi muuttuminen, yms. on silmillämme havaittavia ilmiöitä..


      • Märehtivä Äpyli
        stefanus kirjoitti:

        maailmanloppua varten ovat jo alkaneet, mutta kestänee vielä jonkin aikaa ennenkuin taivaitten voimat järkkyvät aivan silminnähtävästi..

        Meinaan jos katselemme maailman menoa sekä meininkiä ja maanjäristyksiä yms. mullistuksia ja tulivuorten purkauksia ja samalla tavalla tarkkailemme avaruutta, jota me nimitämme myös taivaaksi, niin ei tuolla stratos- sekä atmosfäärissä vielä ole pahempia planeettojen radoiltaan suistumisia tapahtunut, vaikka pienempiä meteoriitteja satelee maahankin saakka välillä..

        Siperiassa 60-luvulla tai vähän sen jälkeen suota kyntänyt murikka oli rautameteoriitti, joka ei ollut kovinkaan suuri, vaikka teki suohon sellaisen n. 11 km pitkän, n. 300 m leveän ja alkuun n. 30 m ja loppuun n.100 m syvän uran..

        Näin sen tulikuuman meteorin loiston vintin ikkunan verhoissa silloin. Ja jälkeenpäin harmitti, kun en noussut katsomaan sitä..

        Asiat täytyy huomioida myös hengellisessä mielessä ajatellen, mutta ei silmiemme edessäkään tapahtuvia maanmullistuksia ole syytä väheksyä.. Esim. auringon pimeneminen ja kuun vereksi muuttuminen, yms. on silmillämme havaittavia ilmiöitä..

        Jumala, joka loi maan ja taivaan...
        "Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet ja Jumalan HENKI liikkui vetten yllä." 1.Moos. 1:1-2

        eikö Hän voi sen myös hävittää?
        "Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas eikä niistä jäänyt jälkeäkään." Ilm 20:11

        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt ei ole syntynyt ilman Häntä." Joh. 1:1-3

        Room. 8
        Opettaa meille Jumalan olevan Henki ja Hänen opettamansa taivas ei ole tämä meille näkyväinen vaan meidän järjellisen ymmärryksemme ulottumattomissa.
        Sieltä taivaasta Hän, Isä, Jumala lähetti meille oman Poikansa, Jeesuksen, ihmiseksi , vapahtajaksi. Ja kaikki, jotka uskovat Jeesukseen ja ottavat Hänen "elämänkutsunsa" vastaan pääsevät osalliseksi samasta Hengestä Jumalan yhteydessä. - Siksi maailma, järjellinen ihminen ei voi ilman uskoa ymmärtää Jumalan lapsia... Joh. 14:15-17

        "Jos maailma vihaat teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan (= tämä maa, taivas ja avaruus, mitä silmämme voi nähdä, jonka ymmärryksemme käsittää), koska minä olen teidät siitä omakseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä." Joh. 15:18-19

        "Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää." Ilm. 21

        Raamatun aarreaitasta löytyy paljon, jos haluamme nähdä. Omalla järjellä emme niitä aarteita löydä, mutta jos ne haluamme löytää, on Jeesus antanut meille avaimet tuon arkun avaamiseen. Usko Jeesukseen sydämestäsi, halua löytää Hänet. Jeesus lähetti meille Pyhän Hengen, Jumalan Hengen, joka ohjaa meidät kaikkeen totuuteen (Jumalan totuuteen) ja tekee meissä olevan Henkensä eläväksi, jos siihen luvan annamme. Jeesuksen nimessä saamme Jumalalta pyytää Pyhää Henkeä opettamaan meitä tuntemaan koko Jumalan totuuden, jos oikeasti sitä haluat ja sydämesi asenne Jumalaan on etsivä. Pilkkaajille Sana ei aukea. "Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan. (He, joiden sydämeen Jeesus on päässyt asumaan, jotka elävät Jumalan Sanasta ja Jumalan Hengestä.)

        Tämän kutsun Jeesus toi sinulle ja minulle. Minulle se kelpasi. Haluatko sinä ottaa kutsun vastaan?
        "Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkii. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti." Henki ja Morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä." Ilm. 22:14-17


    • gfkhglk,ijuöjoö

      :D

    • anders mattsson

      Sisar Joensuusta haluaa kiittää Jeesusta paranemisestaan melanoman esiasteesta.
      Lääkärin lausunnon mukaan kaikki oli kunnossa melanoman esiasteen poiston jälkeen.

      • Minäkin.

        Jos näin on? Mikä on lääkärin nimi? Mikä on sisaren nimi? Mitä sanoo Raamattu? Room.3:4. Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on..


      • leeviläinen
        Minäkin. kirjoitti:

        Jos näin on? Mikä on lääkärin nimi? Mikä on sisaren nimi? Mitä sanoo Raamattu? Room.3:4. Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on..

        Etkös sinä "Minäkin" nyt ymmärtänyt Joensuussa asuvan uskonsisaremme todistusta, ettei se suinkaan ole valehttelijan todistus, vaan uskovan todistus siitä, ettei Herramme Jeesus Kristus suinkaan lymyile pusikossa silloin, kun joku häntä hädänpäivänään avuksi huutaa, (Psalmit 50:14-15), vaan tulee ja vastaa uskovan hätähuutoon lupauksensa mukaisesti.

        Ellet Sinä usko uskonsisaremme todistusta tapahtuneesta tosiasiasta, niin kuinka Sinä uskoisit lääkäreitäkään, vaikka nämä sinulle dokumentit eteesi pläjäyttäisi.

        Usko ilman tekoja on voimaton. Ja niimpä Joensuussa asuva uskosisaremme kertoo tapauksesta julkisesti, ettei Kristus Jeesus jäisi asiassa pimentoon.


      • KTS (Ei kirj.)
        leeviläinen kirjoitti:

        Etkös sinä "Minäkin" nyt ymmärtänyt Joensuussa asuvan uskonsisaremme todistusta, ettei se suinkaan ole valehttelijan todistus, vaan uskovan todistus siitä, ettei Herramme Jeesus Kristus suinkaan lymyile pusikossa silloin, kun joku häntä hädänpäivänään avuksi huutaa, (Psalmit 50:14-15), vaan tulee ja vastaa uskovan hätähuutoon lupauksensa mukaisesti.

        Ellet Sinä usko uskonsisaremme todistusta tapahtuneesta tosiasiasta, niin kuinka Sinä uskoisit lääkäreitäkään, vaikka nämä sinulle dokumentit eteesi pläjäyttäisi.

        Usko ilman tekoja on voimaton. Ja niimpä Joensuussa asuva uskosisaremme kertoo tapauksesta julkisesti, ettei Kristus Jeesus jäisi asiassa pimentoon.

        Ketjunaloitukseni tarkoitus oli puhtaasti esteettinen ihailu eikä kannanotto itse ohjelman sisältöön, joka on nähdäkseni huomattavasti kehnompi.


      • leeviläinen
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Ketjunaloitukseni tarkoitus oli puhtaasti esteettinen ihailu eikä kannanotto itse ohjelman sisältöön, joka on nähdäkseni huomattavasti kehnompi.

        Vaan poikihan aloituksesi vallan reippaanpuoleisen keskusteluosion esim. ylifariseus_1 ja stefanuksen välille. Tosin siinä ylifariseus_1 näytti jäävän ikäänkuin altavastaajaksi unennäkyineen ynnä muine löperöpuheineen. Johtuneeko se siitä tosiasiasta, että kun stefanus tukeutui mielipiteissään Raamatun Kirjoituksiin ja ylifariseus_1 posmitti omiaan; ja kun Raamatun Kirjoitukset eivät tunnetusti palaa tyhjänä Isä Jumalan luokse, niin hän siunasi stefanuksen sananjulistuksen niin, ettei stefanus missään kohtaa häpeään joutunut.


    • miauuuuu

      kuis menee

      • oloneuvoslusmu

        Päivä kerrallaan..
        Joskus jopa vain tunti kerrallaan..
        Aina on jokin kivi kengässä hiertämässä ja matkatekoa hidastamassa..
        Tämä oloneuvoksen vakanssilla lusmuileminen, jossa istun, perehdyn, katson, ja ei kun on aikaa, menee joskus tunti kerrallaan..


    • Elämää vai kuolemaa?

      Ristiriistaista ja kielteistä. :(

      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=23678 -ohjelman mukaan kielellä on vallassa elämä ja kuolema. Pitäisi välttää julistamasta kuolemaa ympärilleen.

      Kun joitain ohjelmia kuuntelee, niistä välittyy uho, jossa yhdelle sun toiselle käy köpsäkästi. Tilaisuuksissa uho on joskus vielä selkeämmin esillä.

      Kuoleman julistamiseksi lasken myös sen, että melkein vainoharhaisesti nähdään (erityisesti "iso") kirkko kylmänä, jopa demonisena paikkana. Oppineet ovat samaa maata. Kärjistys ohjelmasta http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35091 , jossa pastori kertoo kuuntelevansa oppinutta saarnaa polvillaan ja kokevansa tunteen, että kuollut saarnaaja tarjoaa hänelle jäistä salaattia.

      Eikö loogista olisi, että pitäisi puhua näihin "kuolleisiin" paikkoihin elämää ei kuolemaa?

      • leeviläinen

        On monissa luterilaisissa kirkoissa myös uskonvakaumuksella varustettuja pastoreita. Esim. Kaavin ja Sukevan sekä Imatran luterilaisessa kirkossa saarnasi aikoinaan uskova pappi. En tiedä ovatko edelleenkin virassaan, vai jo eläkkeellä.
        Uskovien pappien saarnojen vaikutus näkyy monien seurakuntalaisten uskoon tulemisena. Tunnen esim. omassa maakunnassani muutamia luterilaisia, jotka ovat aivan totaalisesti uskossa Jeesukseen.
        Ajattelen, että elleivät luterilaisen kirkon pastorit itse usko saarnojensa sanomaan, ei sana saavuta kuuljoitakaan. Eikä edes vieraileva pastorikaan saa heräteltyä luterilaista seurakuntaa sanan vastaanottamiseen, ellei omassa seurakunnassa ole paikallista uskonvakaumuksella varustettua sananjulistajaa uskoontulon esivalmistelutyöhön.


    • Palvijärven Postori

      Polvijärven paskatorilla nussittiin lapsia totisesti, totisesti!

      Vain väkevä lasten nussiminen erottaa pastorin kuoropojasta, väkevästi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe