Ihan mielenkiinnosta kun en tiedä enkä jaksa lähteä kylille kyselemään niin sellaista lähdin kyselemään että paljonko kannabis maksaa katukaupassa ja minkälaisia määriä sitä myydään kerrallaan eli onko se tyylin 1g/20 euroa vai miten? Ja jos se nyt sattuu olemaan tuon 1g yks "annos" niin miten paljon tuosta on iloa. Eihän gramma ole mitään - vai onko?
10e/gramma on ihan maksimi mitä kukaan maksaa. Kerta annos noin 0,5g/polttaja. Yleensä pärjää noin 0,3g/kerta. myydään vaikka gramma kerrallaan mutta sillon hinta voi olla tuo 10e/gee
jos olisi tarpeeksi reikäpää niin tilaisi netistä siemenet n. 20-80 euroa kasvattaisi kukan. Kustannukset n. 20 tuotto n. 400 grammaa. Sitten vain myis jollekin vaikka hintaan 1g/5 euroa ja tienaisi aika kivasti jos ei jäisi kiinni.
Kannabiksen kysyntä ja tarjonta on vilkkaampaa lämpiminä vuodenaikoina.Se näkyy suoraan grammahinnoissa niin, että gramman tuota nöyhtää voi tosiaan saada alle 10 euron.
Kun tulee talvi, on tilanne sitten ihan toinen.Jos satut löytämään jotain, on sen hinta ihan posketon, ja kiitoksena kaupasta diileri vielä nirhii paukut itselleen ostamastasi nöölistä sinun sitä tietämättä.
Eli grammahintana 15-20euroa on sekin ihan mahdollista johonkin aikaan vuodesta. Ikinä en törmännyt 7.5e/g kamaan, ja mikä uskomattominta...asun kuitenkin pääkaupunkiseudulla.
On se luojan lykky ettei tarvitse noita juttuja ajatella.Todellakin!
Tosi pitkälti myös paikkakunnasta millä asuu. Ja ketä tuntee. Itse saattaa joutua maksamaan hullut summat samasta määrästä, mitä joku muu hakee pari katua kauempaa melkein puoleen hintaan. Mutta eipä tälle "alemyyjälle" tuntemattomana ole ihan heti sinne menemistä. 10e/g on just se maksimihinta mitä siitä viittii maksaa, tietysti jos ottaa isomman levyn saattaapi saada hiukan alennusta.
Määrä minkä kerralla polttaa, riippuu mulla ainakin ihan siitä, minkälaatuista tavaraa sattuu olemaan. Ja MILLÄ ne hatsit polttaa. Ja toleranssit vaikuttaa tietysti.
Hyvää (lue: ainakin tasalaatuista) saa ammattirikollisjärjestöiltä. Suosittelen ammattirikollisjärjestöjen kanssa asiointia kaikille, jotka ostavat kannabiksensa kadulta. Kaikki ammattirikollisjärjestöt eivät edes välitä muita huumeita kuin alkoholia ja kannabista. Palvelu on asiallista; tiukkaa mutta reilua. Eikä myyjä takuulla nirhi myytävästä palasta mitään...Tai sen boss ampuu siltä polvet. Hirmu halvalla ko. organisaatiot eivät myy, sillä paljousalennuksia saa vasta 100 gramman satsista ylöspäin (joka kestää harrastelijaröyhyttelijällä n. vuoden).
Tietenkin fiksumpi tapa olisi kasvattaa kannabiksensa itse, mutta virkavallan signaalien mukaan hampun kasvattaminen kotona on suurempi rikos kuin huumeen ostaminen ammattirikollisjärjestöltä. Ja ammattirikollisillehan poliisi ei voi juuri mitään. Onkohan kyse siitä, että poliisi ei edes halua puuttua huumekauppaan? Väkisin tulee mieleen, että joku iso pomo on pahasti korruptoitunut.
Valitettavasti asia on tosiaan niin, että pienimmällä pääset, jos ostat diileriltä ganjasi.Ainakin juridisesti jos satut jäämään kiinni.
Riskit sen suhteen, mitä sitten itseasiassa poltat, ovat edelleen olemassa. Kukaan ei ole varmaankaan tutkinut, mitä esim. säännöllinen hiuksien ja muiden jatkeaineiden hengittäminen savuna aiheuttaa.
Peeällän hinta on suoraan suhteessa siihen kuinka lähellä ammattimaista rikollisuutta haluat olla, ja kuinka kuumissa oloissa itse kestät. Se kaveri joka haluaa vaan polttaa, maksaa eniten.
Uskomatonta kuinka nihkeän negatiivisesti tuosta tuotteesta ajattelen, ottaen huomioon että olen kuitenkin kannabismyönteinen. Niin se vaan on.
Minä suosittelisin vuorostani, jos mieli tekee kokeilla/käyttää kannabista, ÄLÄ OSTA PL:ää, ainakaan suomen markkinoilta (vaikka hollanissa on asia eri). Jos et löydä itsekasvatettua, tai et voi edes harkita kasvattavasi, unohda koko juttu.
Hollannissa hintataso on coffeshopeissa aika tasainen ja vaihtelee kahdesta viiteen euroon grammalta, riippuen laadusta. Laatu on lähes aina luokassaan hyvä, mutta vahvuus vaihtelee ja sen mukaan myös hinta. Kotimaiset "Nederwiet" -ruoholaadut (Witte weduwe, Super skunk ym.) ovat erityisen hyviä, - myös niistä siivilöity hasa - mutta perinteiset hasikset "rokko", "liba" ja "paki" ym. ovat myös yleensä vanhanaikaisen laadukkaita. On mahdollista valita itselleen sopivaa tavaraa, puhtaasta Cannabis sativa -lajikkeesta tulevaa, enemmän hallusinatorista (sisältää lähinnä tetrahydrocannabinolia THC), tai indicasta saatavaa (sisältää enemmän cannabidiolia CBD), "rauhallisempaa" laatua. Tai jotain "sekarotuista", mitä suurin osa hamppua lieneekin. Mielenkiintoista muuten, coffeeshopeja uhkaa nyt - tekeillä oleva tupakkalaki. Kauhukuva on semmoinen, että ostetaan paukut coffeeshopista ja mennään ulos pössyttelemään. Joku sanoi: "Sama tilanne kuin, jos ravintoloissa olisi syöminen kielletty."
Siementen hankinta hieman arveluttaa, netistä olen näitä ilmoituksia katsellut, mutta kuinka varmaa on että siemenet tosiaan saapuvat perille jos niitä netin kautta alkaa tilailemaan?
Mieluisampaa olisi jos tietäisi millä tavoin täältä suomesta saisi niitä ostettua, Super Skunkkia mieluiten. Eli jos saa yhteyttä henkilöön joka siemeniä välittää, onko kuinka paljon mahdollisuuksia vaikuttaa lajikkeeseen, vai onko otettava se minkä sattuu saamaan?
Meidän nurkilla savutilanne ollut jo muutenkin todella kuiva pitemmän aikaa.
Paljon olen pössytellyt, mutta kasvatus ja siemenasiat aika heikolla pohjalla.
Höpö höpö muka pari euroo getu. Hollannissa harkitsemisen arvoisten tuotteiden hinnat ovat väliltä 5 - 20 euroo. Viiden euron luokassa on ihan OK poltettava kukka. 7-9 euroo luokassa on hyvät hartsi kukat. Ja 9 - ylöspäin Neder Hash.
En viitsi ruveta kinaamaan, mutta kyllä asia on niin kuin sanoin. Varsinaista hintakattoa ei tietenkään voi olla. Myös turistisesonki ym. seikat vaikuttavat hintoihin keskeisimmillä paikoilla. Amsterdam on kaikissa suhteissa kallis muihin paikkakuntiin verrattuna.
"Peeällän hinta on suoraan suhteessa siihen kuinka lähellä ammattimaista rikollisuutta haluat olla, ja kuinka kuumissa oloissa itse kestät. Se kaveri joka haluaa vaan polttaa, maksaa eniten."
Niin, no ei sitä niiden ammattirikollisten kanssa veljeillä tarvitse, riittää että on joku kontakti. Hommahan käytännössä toimii niin, että rikollisen luonteenlaadun omaavat henkilöt ovat huomanneet ammattirikollisuuden otollisen maaperän, ja ammattirikollisjärjestöjä löytyy melkein kaikista keskikokoisista kunnista. Jokainenhan meistä on kotoisin jostain ja aina me kaikki tunnemme jonkun, joka voi taata meidät turvalliseksi henkilöksi (ei siis vasikaksi tai kytäksi). Aivan samalla tavalla niiden ammattirikollisten kanssa voi käydä bisnestä kuin vaikka autokaupassa. Ei siinä sen kummempaa. Ja hinnathan heillä ovat kaikille samat, mutta paljousalennuksia ei alle 100 geen juuri tipu. Ja sanomattakin on selvää, että poliisi on edesauttanut huumeiden järjestäytyneen jakeluketjun syntymisessä kysynnän ja tarjonnan lain kautta. Ratsaamalla kotikasvattajia maahan on saatu aikaiseksi sosiaalinen tilaus järjestää hasiksen jakelu. Ja markkinataloudessahan joku ottaa homman hoitaakseen aina. Korjausliikkeeksi tilanteeseen ei enää riitä pelkästään kotikasvattajien kuumottamisen lopettaminen, vaan asiasta olisi saatava mustaa valkoisella, eli kannabiksen kasvatuksesta, hallussapidosta ja käytöstä ei tulisi rankaista. Muulla tavoin poliisin on mahdotonta laittaa huumekauppaa kuriin. Tämä asia on tällähetkellä täysin pois poliisin lapasesta, mikä sinällään ei ole ihme, sillä koko päihdepolitiikka on täysin pois koko Suomen lapasesta. Työtätekevät normaalit ihmiset, jotka ette itse uskalla kasvattaa hamppuanne, menkää rohkeasti asioimaan ammttirikollisjärjestöjen kanssa. Samalla tekonne on poliittinen nykyjärjestelmää vastaan. Haluaako vallanpitäjät todella sitä, että normaalit ihmiset alkavat ostamaan huumeensa (kuten alkoholin ja kannabiksen) ammattirikollisjärjestöiltä? Vaihtoehtoina ei ole kuin kyllä tai ei. Siis KYLLÄ tai EI. Ja porkkanana lopuksi, niiltä ammattirikollisilta on mahdollista ostaa yhtä sun toista muutakin "kivaa". Kauppa se on mikä kannattaa.
tuohon vaan tuohon sanomaasi kotikasvattajien ratsaus -> hasisksen kysynnän kasvu -ilmiöön sitä että eräät kasvattajat ovat mielummin ilman, kuin ostavat "suomi-hasista"
Joo oon samaa mieltä. Mielstäni kannattee ostaa ihan puhasta qukkaa.. Gramma hinnat pyörii sielä 15-20€. Ja vähän halvemmalla jos ostaa paljon kerralla.
Meillä päin Helsingin Kalliossa sekä lätkän että kukan hinta vaihtelee välillä 6-10e/g vuodenajoista riippumatta. Hintaan vaikuttavat lähinnä kysynnän ja tarjonnan senhetkinen suhde ja tuotteen laatu.
En voi kyllä käsittää, että joku joutuu maksamaan päihdehampustaan yli tuon kympin / gee. Joo, joskus 80-luvulla näin saattoi toki ollakin, mutta ettäkö vielä nykyäänkin...
Suosittelen jättämään ostamatta, jos noin tyyriiksi menee.
Kyllä hyvästä kukasta saa yleensä maksaa yli kympin, jotain 10-15e grammalta.
Ja sen kyllä maksaa mielellään, kun ei kunnon budia tartte hiisata kuin 0,1-0,2g ja on 4 tuntia kunnon pilvessä..
PL maksaa yleensä sitten 6-8,5 euroa gemiltä.
Tai jos ostaa vain yhden gramman niin se on ainakin täälläpäin "kympin juttu", eli sitten saa maksaa 10e siitä biitistään. Eikä ihme, kukapa diileri haluaisi alkaa hilujen kanssa koodaamaan..
Halvimmalla lätkää saa kun ostaa parin kaverin kanssa kimpassa koko heikin mahdollisimman korkealta välittäjäportaassa. Heikin (100g hasispaneeli) saa yleensä n. 450-550 eurolla.
Eikä lopu heti kesken.
Paras tietenkin ilman muuta kasvattaa itse, jolloin saa aina kukkaa, ei tarvitse huolehtia säätökeikoista, rahasta, hasiksen jatkeaineiden aiheuttamista terveyshaitoista, hasiksen ostamisen epäeettisyydestä (kts. esim. http://www.huumeboikotti.org/ ).
Täytyy vaan pelätä tarkkanenäisiä Ulla Uteliaita, ja tietenkin Lain Ja Oikeuden Valvojia (tm) eli polliisia, koska rikollisjärjestöjen rahoittamatta jättäminen on Suomen lain mukaan raskauttava tekijä.
En oo kukastakaan vielä yli kybää gemeli maksanut, mut ehkä oonkin onnekas :) Ja totta kai yksittäisestä grammasta joutuu vähintään sen kympin pulittamaan jos joku vaan myy. Mutta usein on niinkin, että pienin vähittäismyyntierä on 5g ja jos pienempiä määriä kyselet niin käskevät suosiolla suksimaan ulkosynnyttimeen...
Meidän ghetossa (myöskin pk-seudulla) on käytännössä täysin mahdotonta löytää lätkää alle kympin kempula. Klassinen euro on jotain 12-15 ekiä kempula. Kukkaa on turha toivoa alle 15 euron.Lisäksi tuo on niin harvinaista että silloin kun joku järkensä menettänyt sitä on myynyt, on se kaikki revitty käsistä oitis.
On sanomattakin selvää että tuohon touhuun en halua sekaantua, en rahoittaa kenenkään muun polttelua, puhumattakaan siitä että rahoittaisin muiden huumeiden maahantuontia. Ostamalla näiltä veijareilta, rahoitat tuota toimintaa.
Vaikka kotikasvatus onkin juridisesti pahempi juttu, kuin narahtaa pala taskussa, kasvatan silti. Puhtaasti terveydellisistä ja moraalisista syistä. Se on ainoa tie, jolla pysyt itse tietoisena siitä mitä käytät ja kuinka paljon. Samalla olen kansalaistottelematon. En hyväksy sitä, että vallanpitäjät näkevät oikeutenaan määrätä, mitä mietoa päihdettä käytän ja mitä en. Jos toimisin valtiovallan mielen mukaan, olisin syvällä savessa, todellakin. Koska alkoholi ei yksinkertaisesti sovi kaikille. Ja koska kannabis on myös hyvä itselääkitykseen, olen sillä korvannut myös likimain kaikki aikaisemmin syömäni lääkkeet. Buranaa tulee joskus otettua.
"Suosittelen jättämään ostamatta, jos noin tyyriiksi menee."
- täsmälleen, ystävä hyvä! täsmälleen!
Sama juttu vaikka sitä saisi 2euroa gramma...
Se on sama planeetta mistä sinäkin olet kotoisin. Ongelma on siinä kun en omista ylisuuria lökäpöksyjä, en hallitse "openmic":ia, en ole valmis majoittamaan näitä "kavereita" enkä liioin kaipaa heidän seuraansakaan "ämpärin ympärille". Kun vielä lisäksi on enemmän kilsoja mittarissa, niin luuletko että nuo "ammattilaiset" todellakin kohtelisivat minua niinkuin asiaan kuuluisi?
1 g on aika vähän, monesti se on sellasta 7-8 e gramma.. Jos sä haluat kokeilla/käyttää kannabista suosittelen, että tutustut jengiin, jotka käyttää sitä. Monesti savut saa ilmaseks, ei mun ittekkään oo tarvinnu koskaan maksaa siitä..
minä ainakin maksan mielelläni siitä että saan biitin itselleni mukaan. Ei tarvii savujen toivossa istua jonkin jengin kanssa vaan puuhata omiaan ja polttaa hatsit kun hotsittaa.
Jos jotakin ihmistä alkaa houkuttamaan tämä kannabis huumausaineena, ja eikä tuttavapiiristä löydy ketään sen kasvattajaa, niin on heti asioitava (ammatti)rikollisten kanssa.
Minusta tämä on niin väärin - ja vaarallista!
Tämmöisenkö signaalin yhteiskuntamme haluaa lähettää nuorille? Ja vielä kun kovasti tiedetään, että kannabiskokeilut ovat kokoajan kasvaneet / ovat kasvussa maassamme.
Kyllä täällä päin maksaa jonkun 5-10€/g , viidellä saa jos on "suhteita". Jos on vähän tuntemattomampi piireissä niin usein vedetään välistä ja hinnaksi muodostuu suunnilleen toi 15€/g.
Ja grammasta kyllä riittää itselleni 3-5 paukut vetää ja ehkä kahdet kunnon jos kaverin kanssa ottaa. Kyllä se gramma riittää "alkutunnusteluihin".
Muistan vielä vanhat hyvät ajat kun säädettiin
gramman biitejä tai puolikasta jos ei rahat riittäny.
Se biitti sitten haettiin vaikka kiven kolosta ja millä hinnalla tahansa hehheh
Sitten piiloon väsään ja mietiskeleen metsään.
Parasta on olla polttelematta. Tunnen liikaa entisiä hyviä tyyppejä jotka on menneet ihan romuksi mokoman myrkyn vuoksi. Kaikki myyjät pitäisi viedä navetan taakse ja ampua viimeistään aamunkoitteessa!
ganjan hinta,rrippuen onko se libaa vaipakia, on 30e/unssi, mutta riippuen sitä onko se tuotu kondomeissa peräsuoleen pakattuna voi joutua maksamaan jopa 30 e/unssi.
Joskus 4 vuotta sitten olen saanut alle 10€ g. Täällä päin se on 12-20 sille välille ampuu, todella hyvää kukkaa tuli tossa jonkin aikaa sitten 16e g ja sitten joskus on ollut et pl on pyydetty 15e. se riippuu vähän keneltä ostaa, onneks asiat o nytten itselläni hyvällä mallilla siinä mielessä että sitä pääsee hakemaan ihan ilmaiseksi kohta ;). Vitsi kun saiskin johonkin 5€ g niin tulisin hakemaan sitä kilon ja ihan mistäpäin suomea vaan.
PL: 10e/g (jos on pienistä rahoista kyse eli <100e. Näin suurinpiirtein)
Kukinto: 20e/g. Joskus on tosi hyvää kukintoa, mutta joskus saa lakkabudiakin toho ylihintaa..
itse tässä noin neljä vuotta säädelly ja väännelly tota hatsia ja kyllä se ainakin täällä päin (03a) on yleensä niin pienemmis määrissä että 10e/g lätkä ja viistöistä on sit kukka! toki sitä saa kyl ihan ilmaseksikin kavereilta jos sattuu olee massit loppu tai jotai.. ja totta on sekin että mitä enemmän tunnet ihmisiä niin sen parempi saada halvemmalla.. olen kyllä itsekkin törmänny täällä 10e grammalta kukkaan mut ne on valitettavan harvassa ainakin talvi aikaan!
No siis sehän riippuu ihan laadusta. Kyllä sitä gugua/lätkää saa vaikka 6e/g, mutta ei sellasta polta eläimetkään. Kyllä hyvä kukka maksaa sen 13-15e/g ja sen itse ainakin maksan mielelläni. Näilläkin markkinoilla (niinkun kaikilla muillakin) vallitsee hinta-laatu taso.
Siis mistä vitusta saa kukkaa alle kympillä? Täällä pk seudun huudeilla ei todellakaa pyöritä tollasissa hinnoissa..huuhhhuh!! tässä ketjussa jengi taitaa enemmänki kertoo peltsin hintaa ku kukan
1g kukkaa = n. 10-20e
1g läpykkää aka. PL aka. peltsti = n. 7,5e - 20e (älä vitussa osta, yleensä sekoitettu lakkaa yms. paskaa)
1g Ruoho aka. lehteä = 0-3e (paskaa)
1 annos on n. 0.1-0,3g jos poltat bongista. 1-2g jos poltat joposta aka. jointista.
JOS olet ensikertalainen kannattaa ensiksi kokeilla pienillä määrillä.
varoitus älkää ostaka krokotili huumetta koska se on myrkkyä se on vain tarkoiitettu huumeiden syöjien tapamiseen siellä on bensaa ja vaikka mitä se sulataa kehosi 3 kuukaudessa ja sitten et ole kuin kasa luita älä osta oikeest!!!!!!
hyvä toi chronicin vastaus alussa:D huomaa että viilataan linssiin, luulee ostavansa gramman kympillä ja kertaannos 0,5g:D todelissuudessa saa sillä kympillä 0,2 ja polttaa 0,1 kerral
budi maksaa siis nyky kusetuksilla yleensä väh. 20e/g ja toleton menee 0,1keijosta kujalle
hoplaa
10e/gramma on ihan maksimi mitä kukaan maksaa. Kerta annos noin 0,5g/polttaja. Yleensä pärjää noin 0,3g/kerta. myydään vaikka gramma kerrallaan mutta sillon hinta voi olla tuo 10e/geeeli
jos olisi tarpeeksi reikäpää niin tilaisi netistä siemenet n. 20-80 euroa kasvattaisi kukan. Kustannukset n. 20 tuotto n. 400 grammaa. Sitten vain myis jollekin vaikka hintaan 1g/5 euroa ja tienaisi aika kivasti jos ei jäisi kiinni.niin..
aivan...! olen kuullut että noin 10e/g7:5€
Saa sitä 7.5 ekullaki geen...peeäldiilerit
Kannabiksen kysyntä ja tarjonta on vilkkaampaa lämpiminä vuodenaikoina.Se näkyy suoraan grammahinnoissa niin, että gramman tuota nöyhtää voi tosiaan saada alle 10 euron.Kun tulee talvi, on tilanne sitten ihan toinen.Jos satut löytämään jotain, on sen hinta ihan posketon, ja kiitoksena kaupasta diileri vielä nirhii paukut itselleen ostamastasi nöölistä sinun sitä tietämättä.
Eli grammahintana 15-20euroa on sekin ihan mahdollista johonkin aikaan vuodesta. Ikinä en törmännyt 7.5e/g kamaan, ja mikä uskomattominta...asun kuitenkin pääkaupunkiseudulla.
On se luojan lykky ettei tarvitse noita juttuja ajatella.Todellakin!
Riippuu
Tosi pitkälti myös paikkakunnasta millä asuu. Ja ketä tuntee. Itse saattaa joutua maksamaan hullut summat samasta määrästä, mitä joku muu hakee pari katua kauempaa melkein puoleen hintaan. Mutta eipä tälle "alemyyjälle" tuntemattomana ole ihan heti sinne menemistä. 10e/g on just se maksimihinta mitä siitä viittii maksaa, tietysti jos ottaa isomman levyn saattaapi saada hiukan alennusta.Määrä minkä kerralla polttaa, riippuu mulla ainakin ihan siitä, minkälaatuista tavaraa sattuu olemaan. Ja MILLÄ ne hatsit polttaa. Ja toleranssit vaikuttaa tietysti.
ammattirikollisuutta
(Koska poliisikin tekee niin.)Hyvää (lue: ainakin tasalaatuista) saa ammattirikollisjärjestöiltä. Suosittelen ammattirikollisjärjestöjen kanssa asiointia kaikille, jotka ostavat kannabiksensa kadulta. Kaikki ammattirikollisjärjestöt eivät edes välitä muita huumeita kuin alkoholia ja kannabista. Palvelu on asiallista; tiukkaa mutta reilua. Eikä myyjä takuulla nirhi myytävästä palasta mitään...Tai sen boss ampuu siltä polvet. Hirmu halvalla ko. organisaatiot eivät myy, sillä paljousalennuksia saa vasta 100 gramman satsista ylöspäin (joka kestää harrastelijaröyhyttelijällä n. vuoden).
Tietenkin fiksumpi tapa olisi kasvattaa kannabiksensa itse, mutta virkavallan signaalien mukaan hampun kasvattaminen kotona on suurempi rikos kuin huumeen ostaminen ammattirikollisjärjestöltä. Ja ammattirikollisillehan poliisi ei voi juuri mitään. Onkohan kyse siitä, että poliisi ei edes halua puuttua huumekauppaan? Väkisin tulee mieleen, että joku iso pomo on pahasti korruptoitunut.
jes
Heh:) Olipa taas hyvin kirjoitettu, toivottavasti päättäjät ja lainlaatijatkin jaksavat lukea näitä joskus!valitettavasti
Valitettavasti asia on tosiaan niin, että pienimmällä pääset, jos ostat diileriltä ganjasi.Ainakin juridisesti jos satut jäämään kiinni.Riskit sen suhteen, mitä sitten itseasiassa poltat, ovat edelleen olemassa. Kukaan ei ole varmaankaan tutkinut, mitä esim. säännöllinen hiuksien ja muiden jatkeaineiden hengittäminen savuna aiheuttaa.
Peeällän hinta on suoraan suhteessa siihen kuinka lähellä ammattimaista rikollisuutta haluat olla, ja kuinka kuumissa oloissa itse kestät. Se kaveri joka haluaa vaan polttaa, maksaa eniten.
Uskomatonta kuinka nihkeän negatiivisesti tuosta tuotteesta ajattelen, ottaen huomioon että olen kuitenkin kannabismyönteinen. Niin se vaan on.
Minä suosittelisin vuorostani, jos mieli tekee kokeilla/käyttää kannabista, ÄLÄ OSTA PL:ää, ainakaan suomen markkinoilta (vaikka hollanissa on asia eri). Jos et löydä itsekasvatettua, tai et voi edes harkita kasvattavasi, unohda koko juttu.
Hinta
Hollannissa hintataso on coffeshopeissa aika tasainen ja vaihtelee kahdesta viiteen euroon grammalta, riippuen laadusta. Laatu on lähes aina luokassaan hyvä, mutta vahvuus vaihtelee ja sen mukaan myös hinta. Kotimaiset "Nederwiet" -ruoholaadut (Witte weduwe, Super skunk ym.) ovat erityisen hyviä, - myös niistä siivilöity hasa - mutta perinteiset hasikset "rokko", "liba" ja "paki" ym. ovat myös yleensä vanhanaikaisen laadukkaita. On mahdollista valita itselleen sopivaa tavaraa, puhtaasta Cannabis sativa -lajikkeesta tulevaa, enemmän hallusinatorista (sisältää lähinnä tetrahydrocannabinolia THC), tai indicasta saatavaa (sisältää enemmän cannabidiolia CBD), "rauhallisempaa" laatua. Tai jotain "sekarotuista", mitä suurin osa hamppua lieneekin. Mielenkiintoista muuten, coffeeshopeja uhkaa nyt - tekeillä oleva tupakkalaki. Kauhukuva on semmoinen, että ostetaan paukut coffeeshopista ja mennään ulos pössyttelemään. Joku sanoi: "Sama tilanne kuin, jos ravintoloissa olisi syöminen kielletty."Tätä olen miettinyt
Siementen hankinta hieman arveluttaa, netistä olen näitä ilmoituksia katsellut, mutta kuinka varmaa on että siemenet tosiaan saapuvat perille jos niitä netin kautta alkaa tilailemaan?Mieluisampaa olisi jos tietäisi millä tavoin täältä suomesta saisi niitä ostettua, Super Skunkkia mieluiten. Eli jos saa yhteyttä henkilöön joka siemeniä välittää, onko kuinka paljon mahdollisuuksia vaikuttaa lajikkeeseen, vai onko otettava se minkä sattuu saamaan?
Meidän nurkilla savutilanne ollut jo muutenkin todella kuiva pitemmän aikaa.
Paljon olen pössytellyt, mutta kasvatus ja siemenasiat aika heikolla pohjalla.
koska
Kick!Nyt olisi hyvä hetki vaihtaa "formaattia" ja jutella ihan face2face.
naapurin.aija@suomi24.fi
Laitappa minulle mailia!
Hollannin hinnat
Höpö höpö muka pari euroo getu. Hollannissa harkitsemisen arvoisten tuotteiden hinnat ovat väliltä 5 - 20 euroo. Viiden euron luokassa on ihan OK poltettava kukka. 7-9 euroo luokassa on hyvät hartsi kukat. Ja 9 - ylöspäin Neder Hash.Huulle
En viitsi ruveta kinaamaan, mutta kyllä asia on niin kuin sanoin. Varsinaista hintakattoa ei tietenkään voi olla. Myös turistisesonki ym. seikat vaikuttavat hintoihin keskeisimmillä paikoilla. Amsterdam on kaikissa suhteissa kallis muihin paikkakuntiin verrattuna.Ei kinata
Mutta en ole Hollannin maaseudullakaan löytänyt mistään alle viiden euron blossia, ainakaan sellaista mitä kukaan ostaisi.Suosikaa säädöissänne
"Peeällän hinta on suoraan suhteessa siihen kuinka lähellä ammattimaista rikollisuutta haluat olla, ja kuinka kuumissa oloissa itse kestät. Se kaveri joka haluaa vaan polttaa, maksaa eniten."Niin, no ei sitä niiden ammattirikollisten kanssa veljeillä tarvitse, riittää että on joku kontakti. Hommahan käytännössä toimii niin, että rikollisen luonteenlaadun omaavat henkilöt ovat huomanneet ammattirikollisuuden otollisen maaperän, ja ammattirikollisjärjestöjä löytyy melkein kaikista keskikokoisista kunnista. Jokainenhan meistä on kotoisin jostain ja aina me kaikki tunnemme jonkun, joka voi taata meidät turvalliseksi henkilöksi (ei siis vasikaksi tai kytäksi). Aivan samalla tavalla niiden ammattirikollisten kanssa voi käydä bisnestä kuin vaikka autokaupassa. Ei siinä sen kummempaa. Ja hinnathan heillä ovat kaikille samat, mutta paljousalennuksia ei alle 100 geen juuri tipu. Ja sanomattakin on selvää, että poliisi on edesauttanut huumeiden järjestäytyneen jakeluketjun syntymisessä kysynnän ja tarjonnan lain kautta. Ratsaamalla kotikasvattajia maahan on saatu aikaiseksi sosiaalinen tilaus järjestää hasiksen jakelu. Ja markkinataloudessahan joku ottaa homman hoitaakseen aina. Korjausliikkeeksi tilanteeseen ei enää riitä pelkästään kotikasvattajien kuumottamisen lopettaminen, vaan asiasta olisi saatava mustaa valkoisella, eli kannabiksen kasvatuksesta, hallussapidosta ja käytöstä ei tulisi rankaista. Muulla tavoin poliisin on mahdotonta laittaa huumekauppaa kuriin. Tämä asia on tällähetkellä täysin pois poliisin lapasesta, mikä sinällään ei ole ihme, sillä koko päihdepolitiikka on täysin pois koko Suomen lapasesta. Työtätekevät normaalit ihmiset, jotka ette itse uskalla kasvattaa hamppuanne, menkää rohkeasti asioimaan ammttirikollisjärjestöjen kanssa. Samalla tekonne on poliittinen nykyjärjestelmää vastaan. Haluaako vallanpitäjät todella sitä, että normaalit ihmiset alkavat ostamaan huumeensa (kuten alkoholin ja kannabiksen) ammattirikollisjärjestöiltä? Vaihtoehtoina ei ole kuin kyllä tai ei. Siis KYLLÄ tai EI. Ja porkkanana lopuksi, niiltä ammattirikollisilta on mahdollista ostaa yhtä sun toista muutakin "kivaa". Kauppa se on mikä kannattaa.
relpyä
tuohon vaan tuohon sanomaasi kotikasvattajien ratsaus -> hasisksen kysynnän kasvu -ilmiöön sitä että eräät kasvattajat ovat mielummin ilman, kuin ostavat "suomi-hasista"6-10e/g
Meillä päin Helsingin Kalliossa sekä lätkän että kukan hinta vaihtelee välillä 6-10e/g vuodenajoista riippumatta. Hintaan vaikuttavat lähinnä kysynnän ja tarjonnan senhetkinen suhde ja tuotteen laatu.En voi kyllä käsittää, että joku joutuu maksamaan päihdehampustaan yli tuon kympin / gee. Joo, joskus 80-luvulla näin saattoi toki ollakin, mutta ettäkö vielä nykyäänkin...
Suosittelen jättämään ostamatta, jos noin tyyriiksi menee.
Hinnasta
Kyllä hyvästä kukasta saa yleensä maksaa yli kympin, jotain 10-15e grammalta.Ja sen kyllä maksaa mielellään, kun ei kunnon budia tartte hiisata kuin 0,1-0,2g ja on 4 tuntia kunnon pilvessä..
PL maksaa yleensä sitten 6-8,5 euroa gemiltä.
Tai jos ostaa vain yhden gramman niin se on ainakin täälläpäin "kympin juttu", eli sitten saa maksaa 10e siitä biitistään. Eikä ihme, kukapa diileri haluaisi alkaa hilujen kanssa koodaamaan..
Halvimmalla lätkää saa kun ostaa parin kaverin kanssa kimpassa koko heikin mahdollisimman korkealta välittäjäportaassa. Heikin (100g hasispaneeli) saa yleensä n. 450-550 eurolla.
Eikä lopu heti kesken.
Paras tietenkin ilman muuta kasvattaa itse, jolloin saa aina kukkaa, ei tarvitse huolehtia säätökeikoista, rahasta, hasiksen jatkeaineiden aiheuttamista terveyshaitoista, hasiksen ostamisen epäeettisyydestä (kts. esim. http://www.huumeboikotti.org/ ).
Täytyy vaan pelätä tarkkanenäisiä Ulla Uteliaita, ja tietenkin Lain Ja Oikeuden Valvojia (tm) eli polliisia, koska rikollisjärjestöjen rahoittamatta jättäminen on Suomen lain mukaan raskauttava tekijä.
Hintapolitiikka
En oo kukastakaan vielä yli kybää gemeli maksanut, mut ehkä oonkin onnekas :) Ja totta kai yksittäisestä grammasta joutuu vähintään sen kympin pulittamaan jos joku vaan myy. Mutta usein on niinkin, että pienin vähittäismyyntierä on 5g ja jos pienempiä määriä kyselet niin käskevät suosiolla suksimaan ulkosynnyttimeen...12-20eur/g
Meidän ghetossa (myöskin pk-seudulla) on käytännössä täysin mahdotonta löytää lätkää alle kympin kempula. Klassinen euro on jotain 12-15 ekiä kempula. Kukkaa on turha toivoa alle 15 euron.Lisäksi tuo on niin harvinaista että silloin kun joku järkensä menettänyt sitä on myynyt, on se kaikki revitty käsistä oitis.On sanomattakin selvää että tuohon touhuun en halua sekaantua, en rahoittaa kenenkään muun polttelua, puhumattakaan siitä että rahoittaisin muiden huumeiden maahantuontia. Ostamalla näiltä veijareilta, rahoitat tuota toimintaa.
Vaikka kotikasvatus onkin juridisesti pahempi juttu, kuin narahtaa pala taskussa, kasvatan silti. Puhtaasti terveydellisistä ja moraalisista syistä. Se on ainoa tie, jolla pysyt itse tietoisena siitä mitä käytät ja kuinka paljon. Samalla olen kansalaistottelematon. En hyväksy sitä, että vallanpitäjät näkevät oikeutenaan määrätä, mitä mietoa päihdettä käytän ja mitä en. Jos toimisin valtiovallan mielen mukaan, olisin syvällä savessa, todellakin. Koska alkoholi ei yksinkertaisesti sovi kaikille. Ja koska kannabis on myös hyvä itselääkitykseen, olen sillä korvannut myös likimain kaikki aikaisemmin syömäni lääkkeet. Buranaa tulee joskus otettua.
"Suosittelen jättämään ostamatta, jos noin tyyriiksi menee."
- täsmälleen, ystävä hyvä! täsmälleen!
Sama juttu vaikka sitä saisi 2euroa gramma...
just tollee :)
mistäs planeetalta mahdat olla tänne tullut???se on sama
Se on sama planeetta mistä sinäkin olet kotoisin. Ongelma on siinä kun en omista ylisuuria lökäpöksyjä, en hallitse "openmic":ia, en ole valmis majoittamaan näitä "kavereita" enkä liioin kaipaa heidän seuraansakaan "ämpärin ympärille". Kun vielä lisäksi on enemmän kilsoja mittarissa, niin luuletko että nuo "ammattilaiset" todellakin kohtelisivat minua niinkuin asiaan kuuluisi?Oliko sinulla vielä jotain muuta?
Naapurin äijä
kukka 15 e?
no kuka himputti maksaa pl:st enemmä ku jukast . kuula kalloo
Hintoja
1 g on aika vähän, monesti se on sellasta 7-8 e gramma.. Jos sä haluat kokeilla/käyttää kannabista suosittelen, että tutustut jengiin, jotka käyttää sitä. Monesti savut saa ilmaseks, ei mun ittekkään oo tarvinnu koskaan maksaa siitä..Kyllä
minä ainakin maksan mielelläni siitä että saan biitin itselleni mukaan. Ei tarvii savujen toivossa istua jonkin jengin kanssa vaan puuhata omiaan ja polttaa hatsit kun hotsittaa.Tätä tämä juuri on
Juuri tätä.Jos jotakin ihmistä alkaa houkuttamaan tämä kannabis huumausaineena, ja eikä tuttavapiiristä löydy ketään sen kasvattajaa, niin on heti asioitava (ammatti)rikollisten kanssa.
Minusta tämä on niin väärin - ja vaarallista!
Tämmöisenkö signaalin yhteiskuntamme haluaa lähettää nuorille? Ja vielä kun kovasti tiedetään, että kannabiskokeilut ovat kokoajan kasvaneet / ovat kasvussa maassamme.
älä
älä nyt herranjestas maksa 20!!!ja se riippuu hirveästi paikkakunnasta ja myyjästä paljon maksaa
daps
Kyllä täällä päin maksaa jonkun 5-10€/g , viidellä saa jos on "suhteita". Jos on vähän tuntemattomampi piireissä niin usein vedetään välistä ja hinnaksi muodostuu suunnilleen toi 15€/g.Ja grammasta kyllä riittää itselleni 3-5 paukut vetää ja ehkä kahdet kunnon jos kaverin kanssa ottaa. Kyllä se gramma riittää "alkutunnusteluihin".
100 mk
Muistan vielä vanhat hyvät ajat kun säädettiingramman biitejä tai puolikasta jos ei rahat riittäny.
Se biitti sitten haettiin vaikka kiven kolosta ja millä hinnalla tahansa hehheh
Sitten piiloon väsään ja mietiskeleen metsään.
Mutta hauskaa meillä oli .=)
hinnat ja tiedot
maksaa noin 10-15euroa/1g riippuen laadusta vaikutus kestää 2-3 tuntia riippuen toleranssista ja poltetun määrästäpaskaa
Parasta on olla polttelematta. Tunnen liikaa entisiä hyviä tyyppejä jotka on menneet ihan romuksi mokoman myrkyn vuoksi. Kaikki myyjät pitäisi viedä navetan taakse ja ampua viimeistään aamunkoitteessa!Ei ole
Ei ole myrkyllistä. Siinä mielessä siis harvinainen päihde.nykyäänm ktukaupassa
ganjan hinta,rrippuen onko se libaa vaipakia, on 30e/unssi, mutta riippuen sitä onko se tuotu kondomeissa peräsuoleen pakattuna voi joutua maksamaan jopa 30 e/unssi.10-20
Joskus 4 vuotta sitten olen saanut alle 10€ g. Täällä päin se on 12-20 sille välille ampuu, todella hyvää kukkaa tuli tossa jonkin aikaa sitten 16e g ja sitten joskus on ollut et pl on pyydetty 15e. se riippuu vähän keneltä ostaa, onneks asiat o nytten itselläni hyvällä mallilla siinä mielessä että sitä pääsee hakemaan ihan ilmaiseksi kohta ;). Vitsi kun saiskin johonkin 5€ g niin tulisin hakemaan sitä kilon ja ihan mistäpäin suomea vaan.Näin meillä.
PL: 10e/g (jos on pienistä rahoista kyse eli <100e. Näin suurinpiirtein)Kukinto: 20e/g. Joskus on tosi hyvää kukintoa, mutta joskus saa lakkabudiakin toho ylihintaa..
täällä näin
itse tässä noin neljä vuotta säädelly ja väännelly tota hatsia ja kyllä se ainakin täällä päin (03a) on yleensä niin pienemmis määrissä että 10e/g lätkä ja viistöistä on sit kukka! toki sitä saa kyl ihan ilmaseksikin kavereilta jos sattuu olee massit loppu tai jotai.. ja totta on sekin että mitä enemmän tunnet ihmisiä niin sen parempi saada halvemmalla.. olen kyllä itsekkin törmänny täällä 10e grammalta kukkaan mut ne on valitettavan harvassa ainakin talvi aikaan!Miten sen vaan haluaa
No siis sehän riippuu ihan laadusta. Kyllä sitä gugua/lätkää saa vaikka 6e/g, mutta ei sellasta polta eläimetkään. Kyllä hyvä kukka maksaa sen 13-15e/g ja sen itse ainakin maksan mielelläni. Näilläkin markkinoilla (niinkun kaikilla muillakin) vallitsee hinta-laatu taso.otsikko ei pakollinen -.-
elikkä tällä hetkellä saat jyväskylästä Apollo 11 lajiketta hintaan 3,50 €/grammaK-Market länsiväylä, alikulkutunnelin luona, nähdään siellä.
olemme auki
Ma 19-20
Ti 18-20
Ke 18-20
To kiinni
Pe 18-21
La-Su 21-22
TÄHHÄ!?
Siis mistä vitusta saa kukkaa alle kympillä? Täällä pk seudun huudeilla ei todellakaa pyöritä tollasissa hinnoissa..huuhhhuh!! tässä ketjussa jengi taitaa enemmänki kertoo peltsin hintaa ku kukanjoopajoo
ei tunnu kunnon kukkaa saavan pk-seudulta edes 20e/g :(saku saukko
pistä tähän jotai millä suhun saa yhteyttä siis sakusaukko1g läpykkää aka. PL aka. peltsti = n. 7,5e - 20e (älä vitussa osta, yleensä sekoitettu lakkaa yms. paskaa)
1g Ruoho aka. lehteä = 0-3e (paskaa)
1 annos on n. 0.1-0,3g jos poltat bongista. 1-2g jos poltat joposta aka. jointista.
JOS olet ensikertalainen kannattaa ensiksi kokeilla pienillä määrillä.
budi maksaa siis nyky kusetuksilla yleensä väh. 20e/g ja toleton menee 0,1keijosta kujalle