skeittilauta

kysymyksiä

Ostin käytetyn skeittilaudan, dragon-merkkisen. En tiedä skeittailusta paljonkaan, alotan vasta tänä keväänä. Kuuluuko laudan "kiikkua", siis silleen että se lauta heiluu renkaitten päällä, sitä on vaikee selittää mut jos joku ymmärtäis.. ?

Miten skedellä kuuluu kääntyä. Ite oon hiljasesta vauhdista kääntyny silleen että "takajalka" nostaa eturenkaat ilmaan ja siitä sitten, mut se tuskin on se oikee tapa?

56

9584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu trukkien
      • Sk8er girl

        nii ja khylhän silleeki voi kääntyy, et nottaa sen laudan etupään. mäes ei khyl kauheesti kannata ;D


      • ribul

        kakke


    • vastauksia

      Nimimerkki: Kysymyksiä
      Kyllä sen lautaosan kuuluu "keinua" silleen niiden pyörien päällä. Olen itekin vasta-alkaja, joten en osaa oikeen muuta kuin ohata lautaa..
      Elikä siitä ohjaamisesta.. Kun seisot laudalla, ohjaat lautaa jaloilla, siten että jalan kantapäätä painaa alas, lauta kääntyy vasemmalle. Lisäksi siinä täytyy nojata hieman taaksepäin. Ja kun taas painaa päkiällä alaspäin, lauta ohjautuu oikealle; siinäkin täytyy nojata hieman eteenpäin. Jos haluat oppia ohjaamaan lautaa, sun täytyy uskaltaa ottaa enemmän vauhtia. Mutta jos susta tuntuu, ettet ole vielä valmis tähän, odota kuukausi tai vuosi, kunnes oot kerännyt tarpeeksi rohkeutta ja uskallat ottaa enemmän vauhtia. Itseltäni se vaati ainakin pari vuotta.. Ja sitten kun sisuunnuin ja aattelin haluun oppia tämän, niin sit se rupes sujumaan. Harjoittelen tosin vieläkin ohjausta, joten en kai ole ihan oikee tyyppi neuvomaan, mut osaan sentään jo jotain perusasiaa.. Eikä se sunkaan ohjaustapa ole yhtään huono, sillä oon yrittänyt sitä keinoa, enkä ole vielä kertaakaan onnistunut ohjaamaan lautaa sillä tavalla vauhdissa. Ja luulen siinäkin oppii jotain, jos katselee muiden skeittaamista. Mut stemppiä siihen harjoitteluun!

      • Skeittaaja

        Nii siis täällä kaikki on vasta "alottelijoita" joten tässäpä neuvo:noin vuosi sitte ostin laudan ja aloin sillä vaa tiellä rullaamaa ja opin siinä heti kääntymiset ym. mulla meni siinä yks päivä. seuraavana päivänä heti rampeille ja siel osasin jo jotai ja nyt oon oppinu jo paljo.
        Eli sitä sisua,"hulluutta" ja kokeilun halua pitää löytyä!


    • lol-ismo

      skeittilauta saa "kiiikkua" ja skeittilaudalla kun käänytään niin ei tarvi nostaa mitään etu renkaita. (ja muutenkin jos nostaa eturenkaita sen on "manual (tempu)")

      • joivhndoiavd

        Manual on kuule semmonen että siinä tasapainotellaan kahden renkaan päällä joko nose tai tail.


    • seksi seppo

      voit kääntyä monilla eri tavoilla yksi niistä on kallistaa lautaa sinne minne haluat kääntyä.

      • Mymani

        Jos haluaa jyrkempiä käännöksiä, niin takaosa samaan asentoon kuin manual (ei ihan maahan, muuten menetät tasapainosi, ja tulee pipi!) ja sitten käännyt jyrkemmin. Myös jarruttaminen onnistuu sillee, et taka osa maahan kiinni, ja mitä kovempaa painat, sitä nopeempaa pysähtyy. Ja toki laudan voi pysäyttää kun tunkee jalkaa maahan, ja sillee. Kuluttaahan toki kenkää.


      • asda12341
        Mymani kirjoitti:

        Jos haluaa jyrkempiä käännöksiä, niin takaosa samaan asentoon kuin manual (ei ihan maahan, muuten menetät tasapainosi, ja tulee pipi!) ja sitten käännyt jyrkemmin. Myös jarruttaminen onnistuu sillee, et taka osa maahan kiinni, ja mitä kovempaa painat, sitä nopeempaa pysähtyy. Ja toki laudan voi pysäyttää kun tunkee jalkaa maahan, ja sillee. Kuluttaahan toki kenkää.

        jos jarrutat teiliä maahan painamalla niin se teili kuluu ja vähän ajan kuluttua kapenee ja kun se osuu johonki seinää se vo mennä rikki :) kai


      • dfghjklmnbvgbmjn

        jeeepppp exellent!


    • Skeuttaus-Aloittelij

      Olisko sulla ketää kamuu joka ois tarpeeks hyvä opettamaan itse opin ainaskin kaverini opeilla=)??

    • Lerpp4

      Kyllä toi sun tapa on ihan oikee mutta on sitä toinenkin tapa.

    • jooojojojojjojoojojo

      mistä saa halvan sekittilaudan en haluis kallista eli niinkun vaikka 20-60 euron välil

      • trenttt

        Säästä rahat, älä ostaa noin halpaa menee rahat hukkaan. Satasella saa jo kunnon laudan alan liikkeestä...


      • Anonyymi

        Kannattaa kasata lauta saa paljon halvemman ja paremman


    • xdjope

      niin, noilla pili pali laudoilla ei tee mitää,, ja kääntyä voi kallistamalla tai sitte ns. "powerslidellä"

      • dfghjkk

        -_-


    • ViltsUUUUUUUUUUUUuuu

      Juu itelläni piän jonku verran löysemmällä kun omast mielest on parempi.mut se on vähän mihin tottuuu.Ite ostin laun intterist 95 e ja kestäny perkeleeen hyvi mut alkkaa mennä vähä paskaks mut kyl sil pärjää.Ostin kesäl uuden laudan 50 e ja ei kestäny ku kuukauden niin jo paskana!mut saipaha siitä hyvät renkaat ja vara trukit

      • rfty

        :D


    • @elzu@

      no siinä on monii rei tapoi

    • Kakara joka skeittaa

      mikä koko pitäis olla n. 10 vuotiaalle

      • joonas.autio

        se ei riipu iästä vaa kengän koosta


      • sdfghjklö.lkjhbgvf
        joonas.autio kirjoitti:

        se ei riipu iästä vaa kengän koosta

        ???????


      • v<vfbf
        joonas.autio kirjoitti:

        se ei riipu iästä vaa kengän koosta

        Se ei riipu iästä eikä kengän koosta vaan siitä mistä itse tykkää. Laudan koossa suhteessa kengän kokoon ei ole mitään sääntöä. Itselläni tällä hetkellä kengät kokoa 44 ja rullailen 8 tuumasella ja seuraava dekki on jo valmiina kokoa 7.75.


    • aloittelia

      opettakaa jotai temppui mulle

      • kakka apina112

        öö toi ollie ainaki tehää sillee et ööö...vähä painetaan kaka jalal ja si niiku hypätään taijotenki




        -_ -


      • uyhbiui
        kakka apina112 kirjoitti:

        öö toi ollie ainaki tehää sillee et ööö...vähä painetaan kaka jalal ja si niiku hypätään taijotenki




        -_ -

        Napautat takajalalla tailin lujasti maahan, raahaat etujalan sivuttain laudan kärkeä kohti ja hyppäät samalla ja kun olet ilmassa painat etujalalla laudan vaaka-asentoon ja laskeudut.


    • vuoden skeitannut

      viitsisikö joku kertoo ton että onko skeittilaudan trukkejen koolla eroja ja jos on nii millä mitta yksiköllä ne lasketaan

      • pjoijoij

        Trukkien koko on mielestäni milleissä elikkä: 145 trukit 7.8 ja siitä pienempiin dekkeihin, 147 trukit 7.7-8.2 tai isompiin dekkeihin ja 149 trukit 8 dekkiin tai isompaan. Tollasta taulukkoa kattelin


    • TOIVOTONTA11113

      VOI PERSE! Kyllä oikeesti jokaisen yli 10v pitäs ihan ite oppii käntyy! EI SE MITÄÄN RAKETTI TIEDETTÄ OO!! TÄÄ ON TOIVOTONTA! KATTOKAA VAIKKA AIJEMMIN YOUTUBESTA ,JOS EI OO KETÄÄN JOKA VOIS OPETTAA EDES KÄÄNTYYN!! Tulkaa kysyyn vaikka miten tehää kick-flip pop-shuvit tai muita helppoja temppuja! Ja 20€ maksava lauta ei pysy kasassa 3 päivää pidempään 80€ käytät tähän harrastukseen niin voit saada ihan kunnon aloittelija laudan esim. unionfivesta. ja lopuksi GOOGLEN KÄYTTÖ SALLITTUA! tossa viä linkki kääntymiseen http://lmgtfy.com/

      • KIKKELI123

      • PEllet

    • r5y

      kyllä sen silleen pitää mennä :D

    • onuponupoika

      vastaan jooojojojojjojoojojo kysymykseen troololooloolollol ei kannats osta mtää hemmetin markettii ihan noloo kaikki dissaa osta aito jostain brandi liikkest

    • jhgkdh

      voisko joku sanoo kuinka skeittilaudalla käännytään niin että vauhti ei hidastu

    • apina 1234

      on se kai nii mäki teen silleen

    • lehmä

      Skeitillä kääntyminen onnistuu nostamalla vähän eturenkaita ja samalla kääntämällä skeittiä. Myös trukkeja kallistamalla se onnistuu. Trukkien kääntyvyyttä voit säätää oikeanlaisella työkalulla. Eli ihan rohkeasti vauhtia vaan ja harjottelee sitä kääntymistä. Sitten kun osaa ihan kunnolla kääntyä niin temppuja voi ruveta harjottelemaan.

    • LH

      Alussa kannattaa löysätä trukit että ne vähän notkeutuu, sitten voi hieman nitä kiristellä ajan mittaan...

    • se on surkeee

      mulla on tommone samanmoine se ei käänny yhtää vaikka kuinka kallistelee nii on se aika paska -.-

    • aku ankka

      on oikeetapa

    • selänne

      ollien osaanentä te

    • http://lmgtfy.com/?q
      • kbnogf

    • skeittaus

      mistä tietää onko skeittilauta aito?

      • eefefwefwef

        Hahahhahahahahaaa! Kaikki skeittilaudat on skeittilautoja xD On vain erimerkkejä ei tää mee sillee niinku se typerä cäppi homoilu että lippalakki ei ole enää aito kun siitä ottaa jonkun typerän näköisen tarran irti :DDDDDDDDDDDDd


    • all day rolling

      alussa kannattaa olla kiriät,varsinki jos käänyt nose nostamalla. sit myöhemmi löysentää jos haluaa....huom.skedejä ei tehä halppiskopioita

      • kruiseri/skede

        Kannattaa pikemminkin kokeilla löysillä trukeilla ensin, niin totut ohjaamaan, sen jälkeen voit alkaa kokeilla, löysillä vai tiukilla trukeilla.


      • rfgefaedgfvdava
        kruiseri/skede kirjoitti:

        Kannattaa pikemminkin kokeilla löysillä trukeilla ensin, niin totut ohjaamaan, sen jälkeen voit alkaa kokeilla, löysillä vai tiukilla trukeilla.

        ei liian tiukat muttei liian löysät vaan sopivan kireät pittää olla jotta lauta pysyy hallussa etenkin kovassa vauhdissa ja kääntyminen kallistamalla onnistuu mukavan jyrkästi :)


    • skedeskede6

      no itselläni meni kääntymiseen ja laudan päällä pysymiseen
      n.1 päivä jonkä jälkeen rullailin 2pv ja sitten opettelin ollieta ja manuaalia ja muita helppoja. silloin minulla oli 50 e firefly skede. nykyään on kunnon laatu kamat ja olen puoli vuotta skeitannut ja kikflip, pop-shove -it, varial kikflip, heelflip, tre flip ja muita helppoja temppuja. jos vaan innostusta ja harjoittelun halua löytyy niin pitää vain jaksaa yrittää. :))

    • envaaosaa

      Ite tässä pari päivää tullu rullailtuu, mutta vaikka löysäsin kingpittii niin en vaan saa koko paskaa kääntyy! En tiiä sitten onko just se etten uskalla ottaa tarpeeks vauhtii, koska vielä on tota saatanan sepeliä joka paikassa ja lauta tökkää sitten siihen kovassa vauhdissa ja lentää naamalleen... Ja nappaa myös aina joka halkeemaan ja vedän rönät. Vaikuttaako se mitenkään kun skedeen jalat goofy asennossa eli oikee edessä, vasen takana?

    • ite oon goofy

      ei vaikuta se onko goofy vai regular

    • PROOOOOOOO

      Vitu RETARDIT

    • jiiili

      kannatta eka ostaa joku kirja!!!

    • II V Tyttö

      vauhti. mäkin saan aika kivasti vauhtia, alotin kyl päivä sit ja oon 11 xD No kyl mä sitä opin käyttää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe