Scanria Oy

Millaista?

Sain kutsun työhaastatteluun Scanria Oy:lle. Onko kenelläkään kokemusta? Tähän mennessä olen kuullut vain negatiivista koko yrityksestä.
Olen sopinut työhaastiksen myös Wulfi Marketing Oy:n kanssa. Kuuleman mukaan hyvä paikka? Tällä hetkellä Wulfi kiinnostais enemmän, mutta se toimisto sijaitsee naapurikaupungissa, eli bussikorttiin menis 80e/kk. Scanria taas olisi tuossa lähellä...
Mitä sanotte?

70

21765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hakemistomyyjä

      Olen ollut Scanrialla töissä kahteen otteeseen, ensin olin puoli vuotta, välillä pari vuotta muualla ja nyt taas olen ko. firmassa ollut jo melkein kaksi vuotta.

      Reilu ja asiallinen talo. Eivät lupaa enempää kuin tarjoavat ja hakemistomyynnissä pääsee kyllä ihan eri palkoille kuin lehtimyynnissä. Scanriassa siis myydään pelkästään firman omia hakemistopalveluja.

      Firma on pyörinyt reilusti yli kymmenen vuotta ja siellä on myyjiä, jotka ovat olleet mukana alusta alkaen. Kertonee jostakin.

      Omien kokemusteni perusteella uskallan sanoa, että on maan parhaita työnantajia hakemistobisneksessä.
      Asiallinen kohtelu, peruspalkka 1200 euroa ja provikat päälle.
      Ovat kyllä aika tarkkoja soittomääristä ja työajoista nykyisin. Toimistoja lienee puolenkymentä eri puolilla maata.
      Suosittelen kokeilemaan.

      • alibabaa

        Ite oon ollu huhtikuusta lähtien kuopion toimistolla ja oon tykänny. helvetin hyvä työilma piiri ja ok pohja 1500€/kk.


      • Zeus4000

        Iha corruptoinutta kusetusta koko homma. Uskottele itelles mitä tahansa.. Myyt paskaa.


      • UusiYrittäjä
        Zeus4000 kirjoitti:

        Iha corruptoinutta kusetusta koko homma. Uskottele itelles mitä tahansa.. Myyt paskaa.

        Juuri näin. Minua huijattiin ihan täysin. Muka päivitettiin osoitetta muuten vaan ja sitten sanottiin lopussa äkkiä hinta ja että lasku lähti matkaan ja puhelu loppui. Ei minulta kysytty haluanko tämän palvelun.
        Nyt lasku saapui juuri ja vituttaa, en aio maksaa tietenkään.


    • ihan hyvä mesta

      minulla on kokemusta useasta eri telemarkkinointifirmasta (viidestä) ja Scanria oli niistä paras. Tällä hetkellä en tosin enää ole alalla, vaan opiskelen. Tuo yritys hoitaa ainakin palkat ajallaan ja myös myyjien kohtelu on hyvää ja kannustavaa. samaa ei voi sanoa kaikista muista.

      • tseki

        alkaa työt maanantaina, mitä jos ei saa myytyä yhtään mitään tyyliin kahden ekan viikona aikana. onko siitä huolimatta peruspalkka taskussa??


      • ...

        Korjaan sen verran että noita kaikille yrityksille suunnattuja hakemistoja on 3. Muitakin on


      • oop

        lepponen työ


      • NuoriNaikko
        oop kirjoitti:

        lepponen työ

        Hei, kuulin että siellä scanrialla on takuupalkka 1200..ja vaaditaan puheluita ja myyntiä tietyn verran,ymmärrän toki sen että vaaditaan tulostakin palkkaa vastaan.. Mutta mitä jos ei vaikka ensimmäisenä kuukautena täytä puhelu-ja/tai myyntivaatimuksia?..saako silti 1200eur?? että ei jää palkattomaksi vaikka ei sais juuri ollenkaan myyntiä..


      • Myyntiseppo
        NuoriNaikko kirjoitti:

        Hei, kuulin että siellä scanrialla on takuupalkka 1200..ja vaaditaan puheluita ja myyntiä tietyn verran,ymmärrän toki sen että vaaditaan tulostakin palkkaa vastaan.. Mutta mitä jos ei vaikka ensimmäisenä kuukautena täytä puhelu-ja/tai myyntivaatimuksia?..saako silti 1200eur?? että ei jää palkattomaksi vaikka ei sais juuri ollenkaan myyntiä..

        Itse myös katsoin ja mietin samaa paikkaa, mihinkähän paikkakunnalle olet hakemassa? En tiedä minkä kuvan tuo antaa jos soitat/täytät hakemuksen ja tulee kutsu haastatteluun niin kysyisit siellä. Ei minun mielestä yrittäjän pitäisi tuosta suuttua, voithan vaikka vähän "värittää" tarinaasi ja sanoa että kiinteät menosi kuukaudessa ovat n.900e, joten haluat tietää ettet voi ihan puille paljaille jäädä jos esimerkiksi myynti ei heti ensimmäisenä kuuna lähde vielä rullaamaan aivan tavoitteen vertaa. Soittomäärien kanssa tuskin ongelmia kun niin pitkään yritys toiminut/pitkään olleita työntekijöitä on (niinkuin ylemmissä viesteissä todettu).


      • MyynninMies
        Myyntiseppo kirjoitti:

        Itse myös katsoin ja mietin samaa paikkaa, mihinkähän paikkakunnalle olet hakemassa? En tiedä minkä kuvan tuo antaa jos soitat/täytät hakemuksen ja tulee kutsu haastatteluun niin kysyisit siellä. Ei minun mielestä yrittäjän pitäisi tuosta suuttua, voithan vaikka vähän "värittää" tarinaasi ja sanoa että kiinteät menosi kuukaudessa ovat n.900e, joten haluat tietää ettet voi ihan puille paljaille jäädä jos esimerkiksi myynti ei heti ensimmäisenä kuuna lähde vielä rullaamaan aivan tavoitteen vertaa. Soittomäärien kanssa tuskin ongelmia kun niin pitkään yritys toiminut/pitkään olleita työntekijöitä on (niinkuin ylemmissä viesteissä todettu).

        Eiköhän tuon ekan palkan saa kuitenki eka kuukaudelta meni se sit miten huonosti tahansa..


      • vfrewsd
        MyynninMies kirjoitti:

        Eiköhän tuon ekan palkan saa kuitenki eka kuukaudelta meni se sit miten huonosti tahansa..

        Takuun saa vaikka et saisi myytyä mitään. Jos provisiosi ylittää tuon takuun niin silloin sinulle maksetaan provikkaa ja et saa takuupalkkaa ollenkaan.
        Kovaa touhua sanon minä. 100 puhelua pitäisi päivässä tehdä ja myyntiä pitää tulla 250e/päivä.
        Yhden kuukauden todennäköisesti saat olla rauhassa mutta sitten tulee kenkää. Tosin ite en tuota ymmärrä , koska rekrytointi on todella kallista ja joskus todellisilla huippumyyjillä kestää kuukauden tai kaks päästä vauhtiin. Varsinkin silloin jos ei ole ikinä ennen hommaa tehnyt. Hakemistoja löytyy vaikka muille jakaa ja sekös se yrittäjiä vituttaa kun joka päivä puhelin soi ainakin 5-10 kertaa.

        Fonecta, Eniro, Kontaktia,Scanria, Teho-diili ja jne ....
        Tuohon päälle vielä kaikki googlemainontaa myyvät firmat.Sitten lisätään vielä lehtimyyjät ja variankeruuta harrastavat yritykset niin avot :)


      • varma tieto
        tseki kirjoitti:

        alkaa työt maanantaina, mitä jos ei saa myytyä yhtään mitään tyyliin kahden ekan viikona aikana. onko siitä huolimatta peruspalkka taskussa??

        et saa olla kahta viikkoa, jos et viikossa myy viikon tavoitetta saat armottomasti kenkää, onhan siellä sentään 4 tunnin koulutus joten kyllä siinä ajassa heidän mielestään pitää oppia.


      • myynyt
        ... kirjoitti:

        Korjaan sen verran että noita kaikille yrityksille suunnattuja hakemistoja on 3. Muitakin on

        paljon enemmän


      • kenkää saanut
        MyynninMies kirjoitti:

        Eiköhän tuon ekan palkan saa kuitenki eka kuukaudelta meni se sit miten huonosti tahansa..

        ei saa, et ole kuin viikon jos ei tulosta tule


      • Heinämies-

        Helppoo kun heinän teko;)


    • kyllästynyt yrittäjä

      Scanrian myyntityöskentely on todella epäeettistä ja heidän myyjät rikkovat teidostaen lakia.

      • nuirai

        kerro lisää?


      • Yrittäjä1113322

        Kyllä! Minä laitoin yritykseni tiedot sinne ym. Sitten minulle sieltä soitettiin ja kerrottiin että se maksaa sen päälle 100e vuodeksi kun sivut siellä näkyvät...

        Nainen kertoi siinä sitten että lähettää "mustaa valkoisella" minulle kotiin että voin sitten rauhassa katsoa ja päättää että haluanko ottaa sen vaiko en...

        Nyt sitten on lasku siitä tullut vaikka en ole sanonut että haluaisin heidän palveluja..

        Tässä nyt sitten sotaa käyn heidän kanssa että peruuttavat tuon laskun!

        Oikeuteen asti tämä asia menee jos ei peruuta tuota laskua.


      • Oral-Annie
        Yrittäjä1113322 kirjoitti:

        Kyllä! Minä laitoin yritykseni tiedot sinne ym. Sitten minulle sieltä soitettiin ja kerrottiin että se maksaa sen päälle 100e vuodeksi kun sivut siellä näkyvät...

        Nainen kertoi siinä sitten että lähettää "mustaa valkoisella" minulle kotiin että voin sitten rauhassa katsoa ja päättää että haluanko ottaa sen vaiko en...

        Nyt sitten on lasku siitä tullut vaikka en ole sanonut että haluaisin heidän palveluja..

        Tässä nyt sitten sotaa käyn heidän kanssa että peruuttavat tuon laskun!

        Oikeuteen asti tämä asia menee jos ei peruuta tuota laskua.

        Jätä maksamatta se lasku, piste. Käsittääkseni eivät vie sitä perintään, vaikka uhkailisivat. Moni maksaa, kun mainitaan sana perintä.


    • hysseli

      minusta hyvä mesta

    • asd23

      en voi suositella. myyntitavat ovat arvelluttavia.

    • ileska 272

      Heipsheips, tosi hyvä työpaikka ja kauppa käy, palkka sen mukainen

      • Scanrian uhri

        Aika moraalitonta touhua Scanriat ja muut hakemistohuijarit. Poliisin kautta pitää asioida. Vasta sitten peruvat asiattomat laskunsa. Mielestäni poliisin pitäisi laskuttaa moisilta palvelunmyyjiltä turhien rikosilmoitusten ja kuulustelupöytäkirjojen tekemiseen kuluneet työkulut raskaimman mukaan. Ei ole kovin ylevää toimintaa kun poliisin kautta asioita hoidellaan - hävetkää!


    • shaissea

      Kylläpä on paskoja tuotteita ja muutenkin moraalitonta touhua. Vanhentuneet yritystiedot luetteloissa (ainakin 3v vanhaa tietoa) ja kyhäilevät jatkuvasti uusia "yrityshakemistoja" (ulkoasu vaihtuu ja käytetty muutama päivä niiden ylösajoon). Niiden markkinointiahan ei harrasteta lainkaan tai erittäin vähän.

      Mentaliteettina yrityksellä tuntuu olevan otetaan tyhmiltä yrittäjiltä löysät rahat pois. Ainoana myyntiargumenttina toimii palveluiden halpa hinta (alle 100e vuosi), mutta yrityksen kannalta aivan sama jos vetää sen 100e vessanpöntöstä alas, koska tuollaisilla pilipalisivuilla ei juurikaan kävijöitä ole.

      Samaan kastiin menee directan kanssa.

      • Töitä etsimässä

        Yritys maksaa ajallaan ja oikein palkat ja kaiken kaikkiaan homma menee sovitun mukaan. Peruspalkka tulee, vaikkei myyntiä ei tulisi eli luvattu takuupalkka on todellakin TAKUUpalkka :)

        Sitten tulee se iso MUTTA: Myyntitavoitteet ovat todella kovat. Jos tavoitteisiin ei pääse, niin työstä saakin sitten lopputilin hyvin nopeasti. Tuttavani oli yhden kuukauden töissä ja sai ilman mitään ennakkovaroitusta potkut :/ .

        Muutama "huippimyyjä" lopetti itse, kun totesi ettei hyville palkoille pääse edes silloin kun tavoitteet täyttyvät, provikat kun ovat todella pieniä. Itse olen tällä hetkellä etsimässä uutta työtä, koska olen luultavasti seuraava, jolle lopputili tulee ;)


    • todda

      Eipä kannata mennä.Samaa puljua mm.Infonor, numerotele jne. yrityksellä useita erinimillä olevia hakemistoja ja soitetaan eri nimisistä yrityksistä, todellisuudessa kaikki samaa scanriaa. yrittäjiä huijataan todella rankasti. poliisit ovat jo kimpussa samoin työsuojelu. henkilökunnasta ei huolehdita, raakaa ja härskiä touhua.

      • Anonyymi

        Jos sinulla on huonoja kokemuksia se ei tarkoita että kaikilla olisi :)!


    • opetusta

      scanria, infonor, numerotele, abc, rakentajatele jne,jne kaikki samaa puljua, samoille yrittäjille myydään muka eri firmoista ja näin saadaan monesta hakemistosta fyrkat kotiin. poliisit ovat jo herkistäneet korvansa. asiakkailta tulee hirveästi peruutuksia, eikä asiakkaan ole helppo päästä irti vaan joudut maksamaan. Ovelasti rakennettu systeemi, toimiston vetäjät ovat kusisessa paikassa, tukea ei tule "pääkallon" paikalta vaan jatkuvaa uhkailua. HEI, yrittäjät, tehkää yhteistyötä ja kysykää aina kun teille soitetaan, onko kysymyksessä scanria, niin sekin naamio riisutaan. töihin tuohon firmaan aikovat, ottakaa oikeesti selvää toimintatavoista, olette yhtälailla vastuussa vilpillisestä myynnistä. Rehellisikin puh.firmoja on mihin voi hakeutua töihin.

    • nähty on

      Älä missään tapauksessa, samaa puljua myös numerotele, rakentajaninfo, suomenyritykset.eu, rakentajan abc jne. Siellä myydään yrittäjille pelkkää ilmaa eli rahastusta koko homma, huom. liittyy samaan kuin suomen tanssistudio!!!
      pysykää kaukana tästä myös yrittäjät!!!

    • Etsikää tietoa !

      Miksi laitatte väärille kommenteille peukut ylös- ja alaspäin?
      Miksi ihmiset täällä uskottelee toisilleen kyseisen yrityksen tekevät vilppiä? Oikeuteen asti yritys ei ole missään tilanteessa mennyt, mikä 16:den vuoden toiminnallaan kertoo rehellisyydestä niin työntekijöitä, kuin asiakkaitakin kohtaan.
      Röyhkeää ja kauttaaltaan sivistymätöntä laukoa huhupuheiden ja luulojen perusteella yhtään mitään, mikä rehellisen yrityksen mainetta tahraa!

      Miksi poliisi ja työsuojelu olisi muka Scanrian kimpussa?? Siksikö, että he lähettäisivät ja pakottaisivat maksamaan laskuja ilman, että asiasta olisi edes sovittu?
      Miksi Scanria olisi muka huijausta?? Siksikö, että yrittäjä ei koe sitä tarpeelliseksi?
      Joku on saattanut ilmoittaa Scanriasta poliisille sen takia, että on itse ehkäpä vahingossa ilmoittanut puhelimessa sitoutuneeksi Scanrian tuotteelle ja vasta myöhemmin, esim. laskun yhteydessä jo asian unohtanut. Tämä kuitenkaan ei ole pätevä syy laskun perumiseen. Periaatteessa mitään sopimusta ei, oli kyse sitten kirjallisesta tai puheen kautta tehdystä, ole oikeutta purkaa. Joku on voinut saada myös väärinkäsityksen, jos myyjä on puhelimessa sanonut: "Minä laitan tästä vielä paperit mukaan, niin voit tarkistaa tietosi ja ottaa meihin yhteyttä, jos löytyy korjattavaa.", kuvitellen sen tarkoittaneen
      Yrityksellä on kolme myytävää hakemistoa, mutta ei siinä mitään huijausta ole! Scanrian hakemistojen käyttäjät todennäköisesti käyttävät noita kaikkia kolmea hakemistoa. Miksi joku myyjä valehtelisi puhelimessa:"Ei tämä sama firma ole, kuin Scanria."?? Esittäytyessään myyjä todennäköisesti ilmoittautuu alusta saakka myymänsä hakemiston nimellä.
      Jos Scanria-yritykselle on jossain vaiheessa päätynyt myyjäkokelas, joka toimii firman sääntöjen vastaisesti ja yrittää huiputtaa omaan taskuunsa rahaa lähettämällä laskuja ilman sopimusta, ei sen perusteella voi tuomita koko yritystä.

      Toivon Scanrialle ja kaikille muillekin puhelinmyyntiyrityksille puheluiden tallennusjärjestelmää, jottei tulisi ainuttakaan tilannetta, joissa myyjän tai asiakkaan rehellisyys jäisi epäselväksi.

      Jos Scanria olisi samassa kastissa Directan kanssa, olisi se jo laitellu jäihin ajat sitten. Directa veloitti (kun vielä toimi) yrittäjältä 22 senttiä joka ikinen kerta, kun hakemiston käyttäjä klikkasi yrittäjän esittelytilaan johtavaa linkkiä! Tästä yrittäjät eivät olleet tietoisia, ja sen takia Directa oli huijausta! Scanrialla ei ole mitään piilossa tulevia lisäkuluja.

      1.Helmikuuta.2012
      Lainaus mol:lin sivuilta:
      "Oy Scanria Ab on tuottanut hakemisto-, internetpalveluja ja puhelinluetteloita suomalaisille jo 16 vuotta. Yritys on kasvanut yhdeksi toimialansa suurimmista: toimipisteitä on seitsemällä paikkakunnalla ja työntekijöitä on noin 100.

      Tehtävänäsi on myydä puhelimitse yrityksille mediatilaa Scanria Oy:n tunnettuihin internet-yrityshakemistoihin

      Palkkaus on pohjapalkka 1500€ provisio.

      Työaika arkisin klo 8-14

      Vaadimme hakijoilta täysi-ikäisyyttä."


      Pohjapalkka maksetaan jo ensimmäisen kuukauden osalta, jos työntekijä saa edes puolet tavoitteestaan myytyä. Seuraavilta kuukauksilta työsopimuksen jatkumiseksi vaadittanee kuukausittaisen myyntitavoitteen täyttymistä (mikä jokaisella myyjällä on tismalleen sama).
      Työ vaatii rauhallista ja matalahkoa ääntä, sopeutumiskykyä asiakkaan persoonaan/mielialaan ja henkistä kanttia. Keskivertomyyjä joutuu ottamaan kontaktia lähes jokainen työpäivä noin 20-35 kertaiseen määrään asiakkaita yhtä myyntiä kohden. Puhelun vastaanottajat eivät yleensäkään edes halua ymmärtää myyjää, vaan huutelevat asiattomuuksia.


      Tuotteena yrityksille on oma mainos- ja esittelytila.
      Paikkakuntakohtaisesta toimipisteestä riippuen myyjä tarjoaa mahdollisuutta päästä mukaan johonkin seuraavista hakemistoista:
      www.abc.fi
      www.rakentajaninfo.fi
      www.telehaku.fi
      www.terveysinfo.fi
      www.yrityshaku.fi
      www.parhaatkaupat.fi

      Käytännössä kuitenkin nykyään tarjotaan vain seuraavia:
      www.abc.fi
      www.telehaku.fi
      www.yrityshaku.fi

      Toisin sanoen: vain ja ainoastaan kolmea edellistä !
      Hakemiston web-osoite tulee olla käyttäjän tiedossa, tai googlea varten tehty hakukoneoptimointi yritysasiakkaan osalta niin hyvä, että asiakaskäyttäjä löytää yrityksen hakemistossa käytettävien tietojen perusteella.

      Infonor on yritys, kuten Scanriakin.
      Numerotele on Suomen Numerokeskus Oy:n hakemisto. Perustettu vuonna 2010.

      Onnea!

      • Kohteena ollut

        Ei täällä tarvitse mitään uskotella. Scanria on yksi hakemistopalvelumyyjistä, joka lähettää laskun yrittäjälle sen perusteella, että he ovat joskus soittaneet yrittäjän puhelinnumeroon. Vaimolleni tuli Scanriasta puhelu, johon hän ei sanonut mitään, koska ulkomaalaisena ei ymmärtänyt suomen kielisestä myyntipuheesta mitään. Aikansa kuunneltuaan pani puhelimen kiinni ja parin viikon päästä ilmestyi 150 eur lasku, jossa viitattiin puh.kesk. ko. uuden yrittäjän kanssa.

        Olemme vieneet kaikki tällaiset laskut poliisille ja tehneet rikosilmoituksen ilman suostumusta tehdystä laskutuksesta. Soitot tulevat samasta yritysryppäästä. Tällaisten yritysten liikevoittoprosentti voi olla jopa puolet liikevaihdosta, mikä on täysin epänormaalia. (Kannattaa tutustua Kauppalehden 18.1.2012 artikkeliin "Näin pidät hakemistohuijarin kurissa")

        Tuntuu, että tähänkin keskusteluketjuun hakemistohuijarien edustajat osallistuvat erittäin aktiivisesti yrittäen torjua rehellisten kansalaisten hätäviestejä.

        Oikea menettely näissä tapauksissa on viedä laskut poliisille ja tehdä rikosilmoitus. Valitettavasti näillä huijariyrityksillä ei ole mitään menetettävää, koska lasku on niin pieni, että syyte tulisi vain lievästä petoksen yrityksestä. Käytännössä se ei tarkoita mitään. Laskut tavallisesti perutaan, kun poliisi ottaa yhteyttä, eikä kantaja viitsi moista asiaa enää eteenpäin viedä. Kokemukseni mukaan poliisi tuntee ja tietää nämä huijarit.

        Eräs tuttavani poika oli vastaavanlaisessa yrityksessä hetken töissä, mutta luopui siitä, koska tunsi, että moraalisesti työ ei ole oikein.

        Harmillista näissä tapauksissa on se, että asian selvittäminen vie ensimmäisellä kerralla valtavasti turhaa energiaa yrittäjältä ja yrittäjät valitsevat monesti pienimmän pahan tien eli maksavat laskun pois. Laskun maksamisella onkin sitten hyväksytty "palvelun" ostaminen ja homma jatkuu vuodesta toiseen.

        Heitän ilmaan ajatuksen, että voisiko syytteen nostaa petoksen yrittämisestä henkilökohtaisesti puhelinmyyjää vastaan! Myyjäthän tässä varsinaista myyräntyötä tekevät. Joku parempi asianaja voisi ottaa kysymykseen kantaa.


      • loppu tulee teille

        No kerroppas miksi sieltä ei saa sitte sitä puhelinkeskustelun nauhaa johon laskussa viitataan? Miksi olet yhtäkkiä hyväksynyt ties mitä sopimusehtoja, mistä ei puhelimessa puhuttu? Ei kyse ole pelkästään siitä, että tuote olisi kusetusta, vaan siitä, että markkinointi ja toimintatavat ovat lainvaistaisia.

        Muutenkin on olemassa sellainen käsite kuin moraali, enkä tule ikinä tekemään yhteistyötä sellaisten loisten kun Scanrian kanssa, joka elää kovaa työtä tekevien yrittäjien selkänahasta. En etenkään ymmärrä sitä, miten joku voi suostua tekemään yrityksessä töitä noin surkealla palkalla. Jo normaalilla amistutkinnolla pääsee huomattavasti paremmille palkoille.

        Itse sain juuri maksumuistutuksen, jossa uhattiin viedä asia perintätoimistolle. Jos vievät niin ehkä perintätoimiston on riittävän viisas toimittamaan puhellinkeskustelujen nauhat minulle, muuten vien asian saman tien poliisille.

        Jokatapauksessa voin omasta puolestani luvata, että tulen käyttämään kontaktejani ajaakseni seuraavan 5 vuoden aikana läpi tuollaisen toimminan kieltävän lain. Jos meitä periaatten miehiä olisi enemmän niin tällaista toimintaa ei olisi ikinä suvaittu, mutta suomalaiset ovat nykyään sellaista pullamössökansaa, että ei mitään rajaa.


      • kimppakämppä

        Infonorilla on sama osoite kuin Scanrialla :).


    • Huijattu yrittäjä

      Scanrian myyntitapa on erittäin moraalisesti ja eetisesti kyseenalaista myyntiä esim: samasta paikasta soitetaan eri nimellä, päivitys aloitetaan ENNEN kun ilmoitetaan että kyseessä on myynituote JA noita väärinkäsityksiä ei sattuisi jos kaikki seikat asetettaisiin avoimmin kortein pöydälle. Voisi mielestäni ihan hyvin sanoa ett kyseessä on villpiä ja oikeen törkeää sellaista!

      • tyyneMoi

        Minulla oli vähän aikaa toiminimi ja sain huikean määrä juuri tälläisiä puheluita, jossa alettiin tarkistamaan osoitetietoja. Näitä alkoi tulla heti, kun toiminimi oli merkitty rekisteriin.

        Yksi tälläinen oli Directan 020300200, tosin puhelimessa ei puhuttu Directasta mitään. Muistan sen parhaiten, kun myyjä suunnilleen huuti luuriin osoitteeni ja että olihan se tämä, kun suljin puhelinta.


    • Kunnon yrittäjä

      Tavallisin tapa Scanrialla ja muilla hakemistohuijareilla on aloittaa puhelu ikään kuin tarkistettaisiin esimerkiksi yrityksen osoitetietoja. Kun yrittäjä erehtyy näihin ottamaan kantaa, niin sen jälkeen kiitetään korjauksesta ja tilauksesta sekä suljetaan puhelin. Lasku tulee sitten parin viikon sisällä, jossa vedotaan puhelinkeskustelussa tehtyyn tilaukseen.

      Toinen tapa puhelinmyyjällä on tarjota jatkoaikaa jo "voimassa olevaan tilaukseen".

      Viestit on niin ovelasti suunniteltu, että kiireistä yrittääjää harhautetaan luulemaan jopa, että kyse on jostakin virallisesta tahosta/rekisteristä, joka tarkistaa vasta perustetun yrityksen tietoja.

      Mielestäni tämä tominta ei ole enää moraalisesti arveluttavaa, vaan tämä on sarja rikollista toimintaa - jokaisen kohdalla pienien petoksien yrittämistä. Koska Suomessa pienestä petoksen yrittämisestä (rahasumma yleensä 100-200 eur) ei saa juuri mitään rangaistusta, niin toiminta jatkuu ja laajenee.

      Harmillista on, että pienyrittäjät/yritykset maksavat aiheettomia laskuja, koska valitsevat pienimmän pahan tien, etteivät joutuisi ulosottoviraston kanssa tekemisiin.

      Mielestäni oikea tie petetyksi tulleelle yrittäjälle on tehdä aina rikosilmoitus ja vaatia rangaistusta petoksesta/pakottamisesta. Syyttäjä sitten päättää, millaisia juttuja näitä huijareita vastaan nostetaan. Rangaistusvaatimusta ei kannata perua, vaikka poliisin yhteyden oton jälkeen huijarifirma peruisikin laskun.

      • munkkipossutar

        Tämä yhtiö nosta soitettiin, joku suomen numeropalvelus tms. On kaikentyyppistä lisäksi luottoluokitukseltaan erittäin heikko. Muistaakseni C-reitattu eli kaikista huonoin mitattavalla asteikolla. Scanrian tietoja myös tarkistin ja ovat Jo kaksi vuotta sitten menettäneet AAA-luokituksena ja ovat tilinpäätöksen perusteella menossa hitaasti, mutta varmasti B-reittaukseen. Nyt elellään näköjään viimeisiä hetkiä normaalin A-reittaus luokkaa. Tämä varmasti Merrill Jotain taustoista sekä maksukyvystä ja sitä kautta yrityksen toimintatavasta. Itse toivoisinkin että työnhakijat tarkistaisivat sen yhtiön luottoluokituksen ja taustat johon ovat menossa työhaastatteluun. Varsinkin näissä puhelinpuljuissa. Käykää vaikka suomen asiakastiedon sivuilla ottamassa yrityksen tiedot. Jos taustat eivät ole kunnossa, niin kyllä palkan saaminen vähintäänkin arvelluttavaa jos alias B- tai C-reittausta olemaan. Ihan näin meidän kesken :)


      • Huijarit kiinni
        munkkipossutar kirjoitti:

        Tämä yhtiö nosta soitettiin, joku suomen numeropalvelus tms. On kaikentyyppistä lisäksi luottoluokitukseltaan erittäin heikko. Muistaakseni C-reitattu eli kaikista huonoin mitattavalla asteikolla. Scanrian tietoja myös tarkistin ja ovat Jo kaksi vuotta sitten menettäneet AAA-luokituksena ja ovat tilinpäätöksen perusteella menossa hitaasti, mutta varmasti B-reittaukseen. Nyt elellään näköjään viimeisiä hetkiä normaalin A-reittaus luokkaa. Tämä varmasti Merrill Jotain taustoista sekä maksukyvystä ja sitä kautta yrityksen toimintatavasta. Itse toivoisinkin että työnhakijat tarkistaisivat sen yhtiön luottoluokituksen ja taustat johon ovat menossa työhaastatteluun. Varsinkin näissä puhelinpuljuissa. Käykää vaikka suomen asiakastiedon sivuilla ottamassa yrityksen tiedot. Jos taustat eivät ole kunnossa, niin kyllä palkan saaminen vähintäänkin arvelluttavaa jos alias B- tai C-reittausta olemaan. Ihan näin meidän kesken :)

        Oikein. Viekää välittömästi aiheeton lasku poliisille ja tehkää rikosilmoitus. Ei kannata omaa mielenrauhaa menettää moisien takia. Poliisi tuntee hyvin nämä hakemistohuijarit.
        Huijarit yrittävät iskeä heikon yrittäjän kimppuun ja käyttävät hyväkseen aloittavan yrittäjän arkuutta pakottamalla maksamaan turhia laskuja vedoten puhelimessa syntyneeseen sopimukseen. Räikeimmillään huijari soittaa ja on tarkistavinaan yhteystietoja, kiittää tilauksesta ja sulkee puhelun.

        Viikon parin päästä tulee lasku, jossa viitteenä on em. puhelinsoittopäivä ja "myyntiedustajan" nimi.

        http://keskustelu.yrittajan.info/viewtopic.php?f=15&t=443

        Tuosta osoitteesta löytyy lisää tietoa samanlaisesta toiminnasta kuin Scanria harjoittaa. Kaikista noista on laskuja tullut ja poliisi joutunut perumaan niitä.


      • Faktat ensin
        munkkipossutar kirjoitti:

        Tämä yhtiö nosta soitettiin, joku suomen numeropalvelus tms. On kaikentyyppistä lisäksi luottoluokitukseltaan erittäin heikko. Muistaakseni C-reitattu eli kaikista huonoin mitattavalla asteikolla. Scanrian tietoja myös tarkistin ja ovat Jo kaksi vuotta sitten menettäneet AAA-luokituksena ja ovat tilinpäätöksen perusteella menossa hitaasti, mutta varmasti B-reittaukseen. Nyt elellään näköjään viimeisiä hetkiä normaalin A-reittaus luokkaa. Tämä varmasti Merrill Jotain taustoista sekä maksukyvystä ja sitä kautta yrityksen toimintatavasta. Itse toivoisinkin että työnhakijat tarkistaisivat sen yhtiön luottoluokituksen ja taustat johon ovat menossa työhaastatteluun. Varsinkin näissä puhelinpuljuissa. Käykää vaikka suomen asiakastiedon sivuilla ottamassa yrityksen tiedot. Jos taustat eivät ole kunnossa, niin kyllä palkan saaminen vähintäänkin arvelluttavaa jos alias B- tai C-reittausta olemaan. Ihan näin meidän kesken :)

        Saantia luottoluokitus on AA.


      • olin myyjänä

        Suomen numerokeskus samaa yritystä kuin Scanria, Infonor, samat henkilöt takana ja myynti samaa harhanjohtavaa, Suomen numerokeskus, ei mitään hyötyä yrittäjälle.


    • Toimitusjohtajat

      haistakaa paska kaikki superhyvä firma ja te olette surkeita valittajapaskoja,kuka käskee pakolla ostaa ,mitään tana turvennuijat,ottakaa se saatanan vaikku korvistanne,kunvastaatte puhelimeen

    • Naapurin täti

      naapuritäti antaa siiten persettä

      • Onko pakko

        Jos ei halua?


    • naapurinsetät

      naapuritäti tuu antaa sitä persettä mieluiten sukkikset jalassa,ilman pikkareita

    • huputettu

      Oikeesti, ottakaa hyvät yrittäjät selvää, esimerkiksi Suomen Numerokeskuksen taustoista (Scanria Oy). Suomessa on jo tunnettuja numeropalvelu yrityksiä, joista saa muutakin infoa kuin puhelinnumeron.
      Ei kai yrittäjä oikeesti tarvitse monta samanlaista palvelua. Verratkaa oikeesti esim. Fonectan ja Suomen Numerokeskuksen palveluita suhteessa hintaan.

      • sedd

        Totta puhut, Suomen Numerokeskukselta saa hintaan nähden enemmän näkyvyyttä kuin Fonectalta.


    • hyväuskoinen

      Superkusetusta koko touhu. Olen joutunut tappeleen jokaisen yhtiöini kanssa laskun aiheellisuudesta. Joka tapauksessa täysin tarpeettomia tiedostoja.

    • alibabaa

      Ite oon ollu tyytyväinen kuopion toimistossa ja saan ihan ok palkkaa kun homma kulkee. Kaikkee juttua kulkee mutta mikspä puhelinmyynti firmoista ei kulkis.

    • Itseyrittäjä

      Pieniä yrittäjiä on helppo huijata koska niillä ei minkäänlaisia mahdollisuuksia perua. Taitavat myyjät soittavat ja myyvät palveluja jolla ei ole minkäänlaista arvoa yrittäjälle. Varokaa yrittäjät Scanria nimistä yritystä!

      • LuuseriTutka

        Älä jauha paskaa luuseri. Pienellä on ihan yhtä hyvät mahdollisuudet kuin isollakin. Yrittäjä jos on täysi luuseri, niin eihän mikään onnistu.


    • kusestustaisollaklla

      Niin todella isoa huijausta koko pulju. suomen numeropalvelu aikanaan täyttä sontaa!!!!

    • tyhmäpää

      Eivät maksa palkkoja,selittelyä vaan ongelmia palkanmaksuissa....odottanut palkkaani yli kuukauden,

    • cjigzxv

      Itsellä kokemksia suomen yritysnumeropalvelusta joka on scanrian tytäryhtö!!


      lopettaessani ei makSettu palkkoja sovitusti. ja mitä tulee yrityksen markkinointitapaan se ei missään nimessa kestä päivänvaloa!!

    • Uusiyrittäjä

      Rikosilmoitus on lähdössä, jatkavat huijausta soittamalla ja tarkistamalla tietoja, jonka jälkeen lähettävät laskun. Jos soittaa ja pyytää nauhan kuultavaksi, niin soittavat nauhan, joka on editoitu (poistettu pätkä, jossa yrittäjä kieltäytyy kaupasta) mutta kieltäytyvät antamasta äänitiedostoa yrittäjälle.

      • Anonyymi

        Yrittäjällä on lain mukaan oikeus saada nauha. Pyysin ei kuulunut, haluan sen huoran nimen ja yhteystiedot. Hakkaan sen huoran kirveellä palasiksi.


    • uhri2017

      Joo yrittäjien kannattaa varoa tätä lafkaa. Moni joutunut kusetuksen uhriksi.

    • UusiYrittäjää

      Minua huijattiin ihan täysin. Muka päivitettiin osoitetta muuten vaan ja sitten sanottiin lopussa äkkiä hinta ja että lasku lähti matkaan ja puhelu loppui.
      Minulta ei kysytty haluanko tämän palvelun.
      Nyt lasku saapui juuri ja ketuttaa, en aio maksaa tietenkään.

      Laskussa ja sen mukana tulleissa papereissa korostetaan isosti puhelua ja että on nauhoitettu.
      Mitä sitten? siitähän markkinaoikeus kuulee että vastattiin "kyllä" vain kysymykseen onko tämä teidän osoitteenne... Pikkusen ny moraalia toho hommaan..

    • Sarkastinenyrittäjä

      Ompa todella järkevää tehdä bisnestä pelkästään ihmisiä huijaamalla, riitauttamalla ja suututtamalla?? Scanria, yrityksen johto nyt vähän valoja päälle!!!!

    • hjhkhjkhjhkjhk

      Jättävät palkat maksamatta, ainakin jos lähtee työstä siksi, ettei kestä täysin moraalitonta touhua!

      Palkkaturvaan on kuulemma turha mennä, kun haastavat oikeuteen ja heillä on enemmän juristeja kuin köyhä opiskelija saa itselleen koskaan.

    • Raid_0

      Huijarifirma. Ei kannata olla missään tekemisissä. Myyjät ovat ettisesti kieroja kuin itse perkeleet. Lasku lähtee hyvin epämääräisen puhelun perusteella. Irtisanomiseen menee sitten puoli vuotta. Laskuja ei kannata maksaa. Suomen Numeropalvelu kuuluu samaan roskasakkiin.

      • Anonyymi

        Juhani Kuosmanen (Scanria Oy:n hallituksen puheenjohtana) yrittää heidän nettisivuillaan pestä käsiään tästä huijauspaskasta, no mitäpä sitä muutakaan tuossa tilanteessa voi. 25vuotta tuollaista niin kyllähän siinä jo kieroinkin mies alkaa miettimään voisko sitä jo keksiä jotain muuta.

        https://www.suomennumerokeskus.fi/huijaus/

        Itse uhrina muutaman vuoden takaa voin kertoa että puhelussa ei kerrottu myymisestä, vaan pelkästään osoitetietojen päivittämisestä. Ei varmistettu että haluatko TILATA tämän palvelun jne...
        Yrityksen asiakaspalvelun kanssa ei todellakaan pääse minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen, sama tupakka-äänen omaava wiskibassonainen vastasi useampaan soittoon eri nimellä ja kertoi samoja litanioitaan mitkä oli selvästi kerrottu jo tuhansia kertoja aikaisemminkin.
        Mihin sitä sitten seuraavaksi antaa palautetta kun ei asiakaspalvelusta apua saa, no NETTIIN TIETENKI P*****E.


    • Anonyymi

      Scanria on täyttä huijausta. Juha-Petri Heimonen roistona taustalla. Perustanut vielä Lex Perintä Oy:n joka perii Scanria huijauslaskuja. Pistäkää Poliisille vaan tiedot heti kun tämä sankari tulee vastaan. Ja jos samalle kujalle eksyy voi vähän kopauttaa

    • Anonyymi

      Nämä jos tulee vastaan niin luuri kiinni. Aivan täyttä potaskaa nämä palvelut

      ABC-portaali 0201 440772
      Rakentajan info 0201 440759
      Telehaku 0201 440765
      Yrityshaku 0201 440786
      Rakentajan hakemisto 0201 440786

      E-mail [email protected]
      Facebook Scanria Oy
      POSTIOSOITE
      Scanria Oy
      Kotkankallionkatu 11 A
      70600 Kuopio

      KUOPIO
      Kotkankallionkatu 11 A, 70600 KUOPIO
      E-mail: [email protected]
      SAVONLINNA
      Olavinkatu 46, 3. krs., 57100 SAVONLINNA
      E-mail: [email protected]
      VANTAA
      Vapaalantie 2 B 21, 3. krs, 01650 VANTAA
      LAHTI
      Askonkatu 13 B 4.krs, 15100 LAHTI

    • Anonyymi

      Saunan taa ja niska poikki sanon minä. No teen rikosilmoituksen. Kuten teen myös siitä palvelusta joka mulle soitti tänään. Estävinään mukamas näitä ja poistavinaan mukamas turhista yrityshakemistoista. Ilmoitan aviin ja poliisille. Kaikki

      • Anonyymi

        Ja muistakaa, poliisi kyllä pystyy kuuntelemaan nää oikeat nauhoitteet. Niitä tosiasioita ei pellet pysty muokkauksillaan mitenkään muuttamaan.


      • Anonyymi

        Moi

        Kerrasta poikki kaveri soitti ja tarjosi palveluaan - ihmetyttää mistä ne tiedot saa niin nopeasti?

        Juhani Kuosmanen on ollut toimittajana Savon sanomissa....

        Saisiko sieltä apua? Vaikkapa Heidi Kuosmaselta?


    • Anonyymi

      Kerrasta poikki menee samaan kategoriaan. Noo. Riittääpä mulla ainakin tekemistä kun tappelen näitä vastaan.

    • Anonyymi

      Onko kellään tiedossa Scanrian työntekijä muistaakseni Annika. Pyysin heiltä nauhoitteen, jotta saan kuunnella ihmisen äänen joka soitti minulle, tästä kusetuksesta. Tämän jälkeen etsin tuon naisen ja pilkon sen huoran palasiksi, kostona tästä huijauksesta.

    • Anonyymi

      Täyttä paskaa ja kusetusta koko firma

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe