TA-asunnot

onko kokemusta?

Onko kellään kokemusta TA:n vuokra-asunnoista. Miten tuo firma toimii, onko samantapainen kuin esim. VVO? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksistanne, hyvistä ja huonoista...

50

17199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja so far

      ihan jees. Syyskuussa 2007 muutettiin TA:n kämppään, siisti, hyvällä paikalla, rauhallinen talo, ilmainen internet, oma sauna eli kaikki ok. Edellinen asukki opasti, että niin kauan kun ei tarvitse kysellä "toimiston tytöiltä" liikoja homma toimii. Ja näin on ollutkin. Hinta/laatu oli iso syy valintaan, mm. vuokraturman eikun turhan eikun vuokraturvan tarjonta oli täyttä paskaa kovemmilla hinnoilla.

      • internet..

        Minä asun kyseisen firman aso asunnossa ja ilmainen internet on täällä tosiaan mutta vuokra on tasan satkun suurempi kuin 300 m päässä olevassa toisen firman täysin vastaavassa asunnossa.Kaikki on suhteellista mutta tyhmälle toki sana ilmainen on jo suuri asia.
        Verrattuna vanhaan asoon täällä ei ole mitään yhtiökokouksia mutta niistä nyt ei mitään hyötyä edes asoissa ole koska kaikki on verrattavissa vuokra asunnon touhuun eli nostetaan vuokria silloin kun halutaan.


      • hinta..

        tuommoiseen asuntoon???


      • HÖHÖHÖHÖ
        internet.. kirjoitti:

        Minä asun kyseisen firman aso asunnossa ja ilmainen internet on täällä tosiaan mutta vuokra on tasan satkun suurempi kuin 300 m päässä olevassa toisen firman täysin vastaavassa asunnossa.Kaikki on suhteellista mutta tyhmälle toki sana ilmainen on jo suuri asia.
        Verrattuna vanhaan asoon täällä ei ole mitään yhtiökokouksia mutta niistä nyt ei mitään hyötyä edes asoissa ole koska kaikki on verrattavissa vuokra asunnon touhuun eli nostetaan vuokria silloin kun halutaan.

        MISSÄÄN NIMESSÄ EN SUOSITTELE TA:N VUOKRALAISEKSI MENEMISTÄ!!! OTTAAVAAT YLIKALLIIT VAKUUDET,POISMUUTTAESSA KIEROILEVAT VAKUUDET ITSELLEEN MM.SIIVOUKSEN SUHTEEN JNE.
        TUTTAVAT ASUIVAT HEIDÄN VUOKRAKÄMPÄSSÄ,SIIVOSIVAT HYVIN LÄHTIESSÄÄN JNE MUTTA MENETTIVÄT VAKUUDET KOSKA LATTIASAUMOISSA OLI PINTTYNYTTÄ LIKAA JNE...

        VAROITUKSEN SANANA KAIKILLE KIERO FIRMA,JA YLI HINTAINEN!SAMAAN HINTAAN SAA PAREMPIA ASUNTOJA.MM HAKUNILASSA PERIIVÄT 1100E VUOKRAA HAHAHHAHAHAHHA HAKUNILASSA ;)


      • maksa pois vaan
        internet.. kirjoitti:

        Minä asun kyseisen firman aso asunnossa ja ilmainen internet on täällä tosiaan mutta vuokra on tasan satkun suurempi kuin 300 m päässä olevassa toisen firman täysin vastaavassa asunnossa.Kaikki on suhteellista mutta tyhmälle toki sana ilmainen on jo suuri asia.
        Verrattuna vanhaan asoon täällä ei ole mitään yhtiökokouksia mutta niistä nyt ei mitään hyötyä edes asoissa ole koska kaikki on verrattavissa vuokra asunnon touhuun eli nostetaan vuokria silloin kun halutaan.

        Mikään ei ole ilmaista.


      • En vuokraa
        HÖHÖHÖHÖ kirjoitti:

        MISSÄÄN NIMESSÄ EN SUOSITTELE TA:N VUOKRALAISEKSI MENEMISTÄ!!! OTTAAVAAT YLIKALLIIT VAKUUDET,POISMUUTTAESSA KIEROILEVAT VAKUUDET ITSELLEEN MM.SIIVOUKSEN SUHTEEN JNE.
        TUTTAVAT ASUIVAT HEIDÄN VUOKRAKÄMPÄSSÄ,SIIVOSIVAT HYVIN LÄHTIESSÄÄN JNE MUTTA MENETTIVÄT VAKUUDET KOSKA LATTIASAUMOISSA OLI PINTTYNYTTÄ LIKAA JNE...

        VAROITUKSEN SANANA KAIKILLE KIERO FIRMA,JA YLI HINTAINEN!SAMAAN HINTAAN SAA PAREMPIA ASUNTOJA.MM HAKUNILASSA PERIIVÄT 1100E VUOKRAA HAHAHHAHAHAHHA HAKUNILASSA ;)

        TA-Asunnot.
        Veloittavat takuista lähes kaikilta Siivous ja mitä ihmeellisimpiä kuluja.

        Tekevät tätä automaattisesti?


      • minimi
        HÖHÖHÖHÖ kirjoitti:

        MISSÄÄN NIMESSÄ EN SUOSITTELE TA:N VUOKRALAISEKSI MENEMISTÄ!!! OTTAAVAAT YLIKALLIIT VAKUUDET,POISMUUTTAESSA KIEROILEVAT VAKUUDET ITSELLEEN MM.SIIVOUKSEN SUHTEEN JNE.
        TUTTAVAT ASUIVAT HEIDÄN VUOKRAKÄMPÄSSÄ,SIIVOSIVAT HYVIN LÄHTIESSÄÄN JNE MUTTA MENETTIVÄT VAKUUDET KOSKA LATTIASAUMOISSA OLI PINTTYNYTTÄ LIKAA JNE...

        VAROITUKSEN SANANA KAIKILLE KIERO FIRMA,JA YLI HINTAINEN!SAMAAN HINTAAN SAA PAREMPIA ASUNTOJA.MM HAKUNILASSA PERIIVÄT 1100E VUOKRAA HAHAHHAHAHAHHA HAKUNILASSA ;)

        No ensinnäkin kannattaa ottaa kuvat asunnosta kun muuttaa pois ja allekirjoituttaa asunnon tarkistajalla se lomake, että asunto on tarkistettu ja hyväksytty. Sekä hyviin vuokratapoihin kuuluu että asukkaalle annetaan mahdollisuus siivota asunto itse paremmin, mikäli tarkastuksessa huomataan puutteita. Myöskään vuokravakuutta ei noin vain viedä, eikä varsinkaan siivouskuluihin. Siivouksestakaan kun ei voi laskuttaa mitä tahansa ja pitää olla eriteltynä kuka on siivonnut ja mitä, sekä miten kauan. Voihan joku firma yrittää kieroilla itselleen mitä vain, mutta kannattaa vuokralaisten pitää vain puolensa, sillä ne asiat yleensä selviää kun ei heti anna periksi ja usko mitä joku firma sanoo, kuluttajansuojaan yms. voi myös ottaa yhteyttä.

        Olen itse TA:lla vuokralla ja ihan hyvin on sujunut hommat, korjattu pieniä virheitä asunnossa tarvittaessa (uudiskohde) ja ei ole ongelmia ollut.
        Se mikä hoituu huonosti on ns. asukastoimikunnan touhu eli vähän kuin taloyhtiön kokoukset, ketään ei kiinnosta hommiaan hoitaa. Jotkut pitävät kamojaan rappukäytävissä ja tiedonkulku ei pelitä hyvin, laiskaa touhua.

        Plussana se, että on uusi asunto loistosijainnilla lähes halvimmalla hinnalla kaikista tarjolla olevista asunnoista ja mitä jostain ikivanhasta minikokoisesta yksiön mörskästä joutuisi maksamaan. Hintaa kun vertaan, ei tällä hinnalla saisi mitään asumiskelvollista täältä ja netin aloitusmaksu piti maksaa, sitten on ollut ilmainen. Uskallan siis suositella, olen tosin netistä lukenut noista vuokratakuiden viemisen yrittämisistä mutta ajattelin varautua tuohon ennakkoon:)


      • Anonyymi
        HÖHÖHÖHÖ kirjoitti:

        MISSÄÄN NIMESSÄ EN SUOSITTELE TA:N VUOKRALAISEKSI MENEMISTÄ!!! OTTAAVAAT YLIKALLIIT VAKUUDET,POISMUUTTAESSA KIEROILEVAT VAKUUDET ITSELLEEN MM.SIIVOUKSEN SUHTEEN JNE.
        TUTTAVAT ASUIVAT HEIDÄN VUOKRAKÄMPÄSSÄ,SIIVOSIVAT HYVIN LÄHTIESSÄÄN JNE MUTTA MENETTIVÄT VAKUUDET KOSKA LATTIASAUMOISSA OLI PINTTYNYTTÄ LIKAA JNE...

        VAROITUKSEN SANANA KAIKILLE KIERO FIRMA,JA YLI HINTAINEN!SAMAAN HINTAAN SAA PAREMPIA ASUNTOJA.MM HAKUNILASSA PERIIVÄT 1100E VUOKRAA HAHAHHAHAHAHHA HAKUNILASSA ;)

        Joo, täysin epäluotettava vuokranantaja. Kukaan yrityksessä ei ota vastuuta mistään ja pyritään asukkaan kontolle saamaan maksut jotka kuuluvat vuokranantajalle.


    • Vierestä seurannut

      Mun tuttavat muuttivat just pois ta-asunnosta ja joutuvat maksamaan sen kolmekuukautta edelleen sitä vuokravastiketta vaikka eivät siinä asukkaan ja vaikka se asunto on mennyt jo jakoon. Seuraava asukas kun muuttaa siihen vasta sen kolmen kuukauden päästä eli silloin edelliset asukkaat joutuvat maksamaan tyhjästä ns. toisten asunnosta n. 900 e kuussa.

      • mouru

        Eihän tollaista voi periä vai miten sopimuksessa oli??


      • Nuolimyrkky
        mouru kirjoitti:

        Eihän tollaista voi periä vai miten sopimuksessa oli??

        Käsittääkseni kaikkiin aso-sopimuksiin on ympätty tuo 3 kuukauden vuokravastuuaika. Siis, jos asunto ei kelpaa kenellekään 3 kuukautta irtisanoutumisesi jälkeen, maksat sen ajan vielä vuokraa asuit siinä tai et.


      • aina maksettava
        Nuolimyrkky kirjoitti:

        Käsittääkseni kaikkiin aso-sopimuksiin on ympätty tuo 3 kuukauden vuokravastuuaika. Siis, jos asunto ei kelpaa kenellekään 3 kuukautta irtisanoutumisesi jälkeen, maksat sen ajan vielä vuokraa asuit siinä tai et.

        Näin on. Minulla oli ASO asunto, silloin vielä VVO:n. Muutin toiselle paikkakunnalle ja irtisanoin asunnon. Minulle sanottiin, että sellaisista asunnoista on pulaa (pieni kaksio). Oletin sen menevän kaupaksi kuukaudessa. Vaan 3 kk sain maksaa, ei kukaan siihen tullut sitä ennen. No, eihän se ihan hukkaan mennyt, olin kursseilla ja oli tenttipäiviä, joten olin jättänyt huonon patjan ja peiton sinne. Telkkari oli lainassa pojalta. Vain yksi kuukausi meni täysin hukkaan kun tentit loppuivat. Joten olen myös sitä mieltä, että aina pitää maksaa se 3 kk, eivät he pidä seuraavalla asukilla mitään kiirettä!


      • minimi

        Kirjoitatte siis ilmeisesti asumisoikeusasunnoista, ettekä vuokra-asunnoista? Vuokrasopimuksiinhan ei tuollaisia pykäliä ainakaan laitella, mutta en tiedä onko asumisoikeusasunnoissa erilaiset irtisanomisajat...


    • neverever

      TA.lla on kuuleman mukaan useampikin oikeusjuttu meneillään. rahastavat vanhoilta asukkailta keinolla millä hyvänsä. tuttuni asui asumisoikeusasunnossa jossa vedet tulivat sisään ja lapset saivat homevaivoja ja yhtiö ei mielestään ole korvausvelvollinen. ja käyttävät virolaisia todella surkeita duunareita rempoissa...hah mitä jälkeä.

      • espoo292

        kosteutta ja kaikki vikalistan viat hoitamatta kyseisellä firmalla .
        Miksihän yhtiöllä muuten on niin paljon asuntoja tyhjillään ilman vuokralaisia ?

        Onko tietoa minkälaisia oikeusjuttuja Ta-yhtiöllä on?
        Itsekkin joutuu tukeutumaan lakimiehen apuihin.


      • ta-asukkina

        tiedätkö mitä juttuja mm. yhtiöllä oikeuteen menossa. siis minkä tyyppisiä?


    • asuja

      Itse olen asunut jo neljättä vuotta tyytyväisenä, luin ihmeissäni noista muiden valituksista, sillä itselläni ei ole ollut mitään ongelmia. Päin vastoin. Olen aina saanut apua ja hyvää palvelua. Kommentoidakseni muita viestejä ymmärrän, että kolmen kuukauden irtisanomisaika on hankala, mutta jos siihen sitoutuu, niin ei sille voi mitään, pitäisi irtisanoa hyvissä ajoin, eikä vasta sitten, kun on itse muuttolaatikoita kantamassa. Turha se on siinä vaiheessa enää itkeä, että rahat meni firmalle, sehän on loogista ellei siellä ole joku suoraan odottamassa vastaavaa asuntoa. Suosittelen TA:n asuntoja. Ainakin Oulussa vuokrataso mielestäni edullisempi kuin muilla firmoilla ja palvelu pelaa.

    • iiks

      En suosittelisi ainakaan TA:ta kenellekään! Yrittävät saada vuokralaisesta irit joka sentin. Eivät suostu neuvottelemaan mistään, eivätkä välitä korjauspyynnöistä tai muista valituksista.

    • Kyykytetty

      TA vaatii jo vuokra-asunnon hakuvaiheessa kaikki mahdolliset liitteet. Palkkatodistukset jos on, verotiedot, tiedot veloista jne jne jne.Onko järkeä?

      Toinen juttu on että asunto saattaa tulla tarjolle samassa kuussa kun se jo vapautuu. Eli hakija irtisanoo omansa ja maksaa seuraavassa kuussa vuokran kahteen paikkaan. Reilua. Vuokravakuut on monesti näissä yhtiöissä pieni summa kuten 250€. Ei TA:lla, vaan aina kahden kuukauden vuokra. Eli pari-kolme tonnia olisi hyvä olla siltä varalta jemmassa jos saa TA:lta asunnon.

      • minimi

        No liitteet ymmärtää noissa korkotuetuissa asunnoissa, joihin on esim. tietyt tulorajat kun saavat valtiolta tukea.

        Irtisanomisajathan on vuokralaissa määritelty selkeästi ja niin kauan kun asukas maksaa vuokraa, niin asunto on myös asukkaan käytössä.


    • äää

      EI IKINÄ ENÄÄ TA:LLE!!!! Eivät välitä, jos valittaa asunnon puutteista. Muuton jälkeen eivät palauta koko vakuutta vaan ottavat siitä mielivaltaisesti jotain summia, mistä eivät ilmoita lainkaan vuokralaiselle.

    • ?_öö

      Olisi kiinnostava tietää miltä paikkakunnilta nämäkin kokemukset ovat.

      • Minnahhh

        Turussa ainakin oli itsellä ongelmia varsinkin poismuuttaessa. Eivät palauttaneet koko vuokravakuutta vaan olivat ilmoittamatta poistaneet siitä muistaakseni 50 euroa. Asiasta kysyttäessä ei selvitystä saatu millään, eikä lopultakaan saatu kunnon perusteluja kyseiselle summalle. Muuten asunto oli niin meluinen, että haluttiin muuttaa siitä mahdollisimman nopeasti pois, ei siis juurikaan äänieristyksiä. Joistain puutteista valitettiin, mutta niille ei tehty mitään tai yhteydenottoihin ei aina edes vastattu. Kommunikaatio yhtiön puolelta olikin aika epäystävällistä ja hankalaa. Positiivista oli se, että ainakin tuon talon asunnoissa lemmikit oli sallittu.


    • n-7-

      Harkitsen hakevani lapseni kanssa TA:lta vuokra-asuntoa. Vuokra vaikuttaa pieneltä muuhun hintatasoon nähden,tosin vesi tulee erikseen. Olen myös miettinyt,että kuinkahan hyvin asunnoista huolehditaan ja miten jatkossa perusparannetaan. Kiinnostaisi myös tietää,että saattaako vuokra nousta paljonkin. Parempi olisi maltilliset vuokrannousut.

      • Anonyymi

        asuin 10.v. ta-asunnossa enkä ikinä mene takaisin,koska siellä ei mikään toimi,ei edes pienetkään asiat ja isännöinti [ ns.kiinteistö manageri] viis veisaa mitä talossa tapahtuu ja jos jotain pitää korjata,niin joudut odottamaan hamaan tulevaisuuteen,jos joku huoltomies ehtii ihmettelemään mitä pitäis tehdä ja miksi ja pyydetään soittamaan jonnekin firmaan,joka ei kuulu vuokralaiselle pätkän pätkää,tässä joku kirjoitti jostakin ovesta,sekin on ihan totta,että paljon kokenut ,ammattitaitoinen huoltomies ei tiedä ns.mistään mitään,parvekkeen oven kahva piti vaihtaa,mutta kun se olikin väärän kätinen,joka oli mukana,no sattuu sitä,mutta aika omituista,että ihan ammattimiehelle ,jos haluaa lapsen kanssa muuttaa tällaiseen vetoiseen asuntoon,jossa ilmanvaihto on niin raju,että sukat pyörivät jaloissa,niin suosittelen jotain muuta asuntoa,koska lapsi on varmasti vielä herkempi sairastumaan,esim.korvat sattuvat,nenä vuotaa ym. tiedän sen kokemuksesta omista lapsista,eli kannattaa pitää lapset lämpimänä ,koska näyttää siltä,että kaikissa ta-yhtiön asunnoissa on samat veto ongelmat,siellä on lisäksi joka huoneessa katon rajassa pömpeli,joka tehostaa vetoa entisestään ja jossa on tyhjä reikä jonnekin,vaikka vuokra on matalampi muihin asuntoihin nähden,mutta kun ei mikään toimi,niin kannattaa harkita muita asuntoja,jos haluaa itsekin pysyä terveenä.


    • surkeaa

      Ei ikinä Ta:ta!Kuopiossa homma ei ainakaan toimi!

    • NäinOulussa

      TA:n asunnot (vuokra/aso) kohtuu siistejä ja yleensä hyvässä paikassa palveluihin nähden. Äänieristykset asuntojen seinissä usein hyvät, mutta välipohjissa olemattomat. Asumishäiriöitä on kokemukseni mukaan enemmän kuin muissa asunnoissa ja niihin puututaan vaihtelevasti - riippuu isännöitsijästä.

      Heillä on netin kautta toimiva häiriö/vikailmoituskanava, mutta sitä kautta ei asiat hoidu eikä vastauksia tule eikä mitään myöskään tehdä. Eli käytännössä ei toimi. Käytännössä joutuu ottamaan yhteyttä isännöitsijään useampaan kertaan jos haluaa jonkin asian hoidetuksi. Isännöitsijöissä suuria eroja. Minä tavannut yhden hyvän ja yhden surkean. Toinen hoiti hyvin asioita (aso) ja toinen ei (vuokra) ja hän ei vastaa edes puhelimeen.

      Siivous toimii hyvin ja pihojen kunnostaminen. Lumen luonti ja hiekottaminen heikommin, mutta ok. Kiinteistöhuolto vaihtelevasti. Nämä siis kokemuksia Oulusta.

      Minulla myös kokemusta aso-asunnosta lähtiessäni siitä, että vakuudesta otettiin pieni summa uunin siivouskuluihin. Uuni oli asuntoon muuttaessani jo pinttyneen rasvan peitossa eikä lähtenyt normipuhdistamisella. En silloin valittanut asiasta. Pesin uunin lähtiessäni, mutta pinttynyt lika ei tietenkään edelleenkään lähtenyt. Minä en ollut uunia sotkenut, mutta jouduin maksamaan uunin pesusta kun uusi asukas teki siitä valituksen.

      • mahdollinenmuuttaja

        Kelpaako TA:lle sosiaaliviraston vuokravakuus?


      • Viherpiipertäjä

        Muutin joulukuussa 1,5 vuotta sittenTA- asuntoon. Talo rakennettu 1998. Suht tyytyväinen olin asunnon kuntoon. Parvekeovi oli ongelma( ulompi ovi ei mennyt kiinni) ja sitä käytiin katsomassa jo muuttopnä. Luvattiin se vaihtaa. Odotin siis loppukesään, jolloin ovia alettiin vaihtaa muihinkin asuntoihin. Ei vain ketään kuulunut. Soitin isännöitsijälle, joka myönsi sitten muistavansa jutun. Taas odoteltiin ovea, koska se piti tilata jostain. Kaksi talvea vedossa. Huhtikuussa tultiin ovea vaihtamaan ja mitä ihmettä, tilattu vääräkätinen ovi. Ovi on koko ajan tiellä ja kalusteet eivät mahdu ulos sieltä. Parveke oli ennen osa olohuonetta, nyt ei. Mutta ovi kuin ovi, ajaa asiansa; oli isännöitsijän kanta. Ei pyydelty anteeksi virhettä. Rahat kyllä kelpaa, viis asiakkaalle koituvasta hankaluudesta. Ei käyty edes katsomassa. Kyllä ketuttaa!!


    • Heipaapparipa1

      Mitähän tähänkin sanoisi, nämä patologiset valittajat luulevat saavansa kaiken ilmaiseksi ja itse saavat "elää, kuin pellossa". Lisäksi heillä on omituinen käsitys siitä, että "heidän kuuluu saada" milloin mitäkin. En voi ymmärtää, sillä olen itse maksanut kaikesta, mitä olen halunnut ja ainoa, jolle voin virheistä valittaa, on oma peilikuvani. Kai olen sitten hölmö, mutta en ainakaan ole koskaan ollut riippuvainen muiden maksuhaluista.

    • jne

      joo ta täyttä paskaa ainakin Jyväskylässä missään ei joustoa ja niin sanottu asunto manageri mitään tekemätön häntä koipienvälissä olevava äijä ja tämä sama kokemus saatu muilta ta jkl asuvilta.ja täällä seuraa esim avaimen touhua ihan eri jousto irtisanomisessa yms ja toinen mistä huomaa eron avain remppaa täällä aiva erillailla vanhoja asuntoja ta ei tee mitään,vitunmoinen vikinä jos tältä herra kiinteistö manakerilta kysyy jonka jo toi virkanimi naurattaa jo ajatuksena.eli elkää jkl ta tulko nyt iloiset avaimen asiakkaat.

      • Anonyymi

        OLEN SAMAA MIELTÄ


    • Anonyymi

      Osaako kukaan kertoa TA-vuokra-asunnoista Lahti? Onko asunnot missä kunnossa, vuokrataso, asiointi, miten asiat toimii? Kannattaako muuttaa?

      Aika karua palautetta ovat saaneet...

    • Anonyymi

      Onko kokemusta Kokkolan TA-asuntojen vuokra-asunnoista? Ois mukava tietää, minkälaista noissa on asua. Kiitos tiedoista etukäteen!

    • Anonyymi

      Entä pääkaupunkiseudulla? Millaisia asuntoja TA-yhtymällä on siellä? Miten homma toimii?

    • Anonyymi

      Kylmä, vetoinen.
      Kylmät kylppärilattiat ja asuintilat.
      Ilmanvaihto keskitetty eli ei voi itse vaikuttaa.
      Ilmanvaihto todella kovalla.

    • Anonyymi

      On kokemuksia peräti 10.vuoden ajalta ei ole mitään HYVÄÄ sanottavaa sama paska,mutta eri paketissa on vvo,jos haluat kuulla kokemuksistani,niin teen sen nyt.Isännöinnistä puheen ollen,aloitan siitä,koska se on tämän talon napa ,on kiva leikkiä ja muuttaa sanamuoto isännöinnistä ,talon manageriksi,kuulostaa kovasti fiksulta,mutta ei se tarkoita sitä,että joku asia toimii paremmin,kuin ennen ,kun sitten pääset siihen vaiheeseen,että joku asia vaatii korkeimman johdon selvityksen,tässä tapauksessa nais-managerin suostumuksen,niin alkaa tulemaan ns.kapuloita rattaisiin ,monella saattaa olla kokoukseen tulon syynä se ,että ne naamat eivät miellytä ,mutta voi olla myös esteenä ,jos menet avaamaan suusi,niin siitä ei pidä edes manageri ,eli älä yritä puhua ,ole hiljaa ja kuuntele toisella korvalla,mitä muilla on sydämellä rasituksena,koska ei tarvitse otta molempia korvia käyttöön ja kuunnella niitä s..tanan sovittuja ja loppuun kuluneita ruikutuksia.EI niin pahaa,ettei jotain hyvääkin,kun taloyhtiö,eli tässätapauksessa TA-yhtiö pääsee aina huoltoyhtiön voimin tutustumaan 2.kertaa vuodessa ihmisten huusholliin ja käyvät vaihtamassa ilmastointi suodattimet,joka on se pesukoneen kokoinen kaappi kylpyhuoneessa,siis se joka tiputtaa vettä lattialle,halusitpa tai et.Oli taas kerran suodattimen vaihdon aika ja huoltomiehet tulivat niiden rappusten kanssa,jolla olisi päässyt vaikka talon katolle,mutta rikkoivat sitten samalla lattiamaton,firma meni konkurssiin,eikä siitä tiennyt edes isännöitsijä-manageri mitään ja korvaukset jäi saamatta,päiväni meni mattoa korjatessa,mutta huoltomiehet eivät tulleet sen jälkeen vaihtamaan suodatinta ja pudottivat sen postiluukusta,mutta minä kun päätin antaa potut pottuina,enkä vaihtanut suodatinta. En koskaan mene asumaan TA-yhtiön asuntoihin tiesin tämän 10.v.kokemuksella ,että tässä asunnossa kaikki tuntuu ns. tökkivän, ei isännöinti ,eikä taloyhtiön hallitus ei myöskään huoltoyhtiö toimi ,kannattaa harkita mihin muuttaa ,koska muualta saa halvemmalla asunnon ja PREMICO KODIT ovat varkaitten pesäpaikkoja.EI kannata uskoa mitä vuokrasopimuksessa on,koska sitä vuokran antaja voi muuttaa,kun on jo muuttanut,kokemusta on siitäkin.

    • Anonyymi

      Noiden uudetkin asunnot on huonolaatuista sekundaa, mm. lattialistat irvistelivät, valokatkaisimet vinksallaan, sähköt päin persettä (edes pölynimuria ei saanut käyntiin ettei sulake lauennut), patterit "sihisivät" niin ettei saanut nukuttua ja huoneistossa oli pahoja sisäilmaongelmia (koko paska haisi jollekin liuottimelle vaikka oli valmistunut kuukausia sitten), jne. Kaikki reklamaatiot oli yhtä tyhjän kanssa, epäluotettava roskafirma.

      • Anonyymi

        Samanlaiset kokemukset. TA-yhtiöillä uudessakin asunnossa on sisäilmaongelmia, kamala haju aiheuttaa hengitysvaikeuksia, saattaa olla uudesta sisustuksesta lähtevien kaasujen lisäksi myös hometta. Yhtiö ei ala tutkimaan ongelmaa vaan tämmöiset tutkimukset joudut tekemään itse. Lisäksi uudessa asunnossa on toukkia, jotka aiheuttavat vaatteisiin reikiä. Kyseessä ovat paperitoukat, joita internetin mukaan on Ruotsissakin löydetty uusistakin asunnoista, jolloin myös hinnat lähteneet tuon asian vuoksi alenemaan. Vaikka et pysty asunnossa asumaan hengitysvaikeuksien vuoksi, yhtiö ei anna armoa, vaan vaativat sinua silloinkin asumaan kolme kuukautta ennen kuin voit lähteä. Kolmen kuukauden irtisanomisaika on aivan kamala. Tämä poikkeuksellinen irtisanomisaika pitäisi näiltä yhtiöiltä poistaa, jotta näistä useimmiten huonoista asumisoikeusasunnoista pääsisi tarvittaessa lähtemään nopealla aikataululla.


    • Anonyymi

      TA- Yhtiön vuokra-asunnossa OLEMME JOUTUNEET OSTAMAAN ITSE UUDEN jääkaappi/pakastimen.
      Lisäksi joudumme nyt varastoimaan tätä vanhaa viallista/jääkaappi pakastinta asianmukaisessa varastossa. Siitäkin on lisäkuluja vuokralaiselle.

      Isännöitsijä ei edes vaivautunut asuntoon katsomaan. Asiaa on "puitu" jo yli puoli vuotta eikä mitään tapahdu. Sähköposteja/puheluita kymmenittäin, mutta kukaan ei hoida asiaa suoraselkäisesti kuntoon kuten laki sanoo.

      VUOKRANTAJAN VASTUU KODINKONEISTA :

      Vuokranantajan velvollisuudet kattavat asunnon perustarvikkeet: vuokranantajan on yleisesti ottaen pidettävä huolta siitä, että asunnossa on toimiva jääkaappi, pakastin, liesi ja mahdolliset muut kiintokalusteet, jotka kuuluivat huoneistoon sitä vuokrattaessa. Jos joku laitteista rikkoontuu normaalissa käytössä, on vuokranantaja velvollinen korjauttamaan sen tai hankkimaan uuden mahdollisimman pian.

      Tätä TA-Yhtiössä ei noudateta.

      Miettikää tarkasti ennenkuin vuoraatte asunnon kyseiseltä yhtiöltä.

    • Anonyymi

      Vantaalla asuttu 8v kerrostalossa vuokralla. Ei oikeastaan mitään ongelmia TA:n puolelta. Vuokra on noussut n 17e joka vuosi. Huolto pelaa. Jos ikinä on tarvinnut jotain TA:lta kysyä niin vastaavat päivässä.

    • Anonyymi

      En todellakaan suosittele jkl TA vuokrakämppiä. Kiinteistömanageri ei vastaa sähköposteihin ja sen kerran kun on vastannut niin ollut aivan mitätön ympäripyöreä viesti. Vuokravakuudesta otetaan itselle siivu aivan keksityistä jutuista. Muutenkin byrokratia aivan älytön, mikään ei toimi sujuvasti.

    • Anonyymi

      Välinpitämättömyyttä ja vähättelyä tuhoeläimistä kun niitä löytyy asunnoissa. Saa levitä ötökät rauhassa asunnoista toiseen. Eivät vastaa puheluihin. Tosi pottumainen yritys

      • Anonyymi

        Koskeeko tuo nyt yleensä TA- yritystä vai jonkun tietyn kaupungin?
        Miten on Espoossa asianlaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeeko tuo nyt yleensä TA- yritystä vai jonkun tietyn kaupungin?
        Miten on Espoossa asianlaita?

        Ja kyse on nyt asumisoikeusasunnoista, onko niissä samoja ongelmia?


    • Anonyymi

      Edellisestä omistusasunnosta muutin pois helvetinmoisen putkiremontin
      takia.Hintalappu jotain 3,5 miljoonaa e,roo.
      54 huoneiston kerostalo täysremonttiin.

      Asukkaat evakkoon 6-8 kuukauden ajaksi.
      Remontti joskus 2024 aikana.
      Sain onneksi kämpän myytyä pois,
      Sain TA asunnoilta ( Vantaa ) hakemuksen perusteella 40 neliön asunnon 2019 valmistuneesta kerrostalosta.

      No näkee sitten minkälaista asumista tulee jatkossa olemaan.
      Talo näin aluksi vaikuttaa rauhallisesta.
      Tein jo yhden ilmoituksen huoltoyhtiölle.
      Seuraavana päivänä oli huoltomies paikanpäällä tekemässä korjauksen.
      No myöhemmin sen sitten näkee tuliko muutettua väärään paikkaan.

    • Anonyymi

      TA Asunnot.Isännöitsiä ei vastaa puhelimeen,eikä sähköpostikyselyihin tule vastausta.
      Info ei vastaa sähköposti viesteihin.

      Isännöitsijä ei pääse vastaamaan,puhelu siirtyy johonkin asiakaspalvelimeen,
      jossa olette jonossa,jonossa,jonossa,palvelussa on ruuhkaa,
      soittakaa myöhemmin,no lopputolos on aivan sama,olette jonoss,jonossa,jonossa...

    • Anonyymi

      Asukasinfo,isännöinti,kiinteistösihteeri,asukastoimikunta & toimikunnan puheenjohtaja vois vastata sähköposteihin hieman nopeemmin,eikä viikon,kahden viiveellä,kuten nyt on tapana.Huolto toiminut hyvin,parikertaa olen huoltomiestä vaivannut ja on käynyt paikanpäällä seuraavana päivänä.
      TA-Asunnot Vantaa

    • Anonyymi

      Sähköpostiviesteihin ei vastata. Siivous- ja huoltofirma vaihtuu välillä ilmeisesti kilpailutuksen takia. Vikoja ei korjata jos viat ei vaaranna terveyttä.
      Koneellinen ilmanvaihto lakkasi toimimasta. Se oli sellainen vika jonka suostuivat korjaamaan. Korjaaminen tapahtui kuukauden kuluttua koska varaosa piti tilata ulkomailta.

    • Anonyymi

      En suosittele mistään hinnasta. Vuokra nousee 20€ joka vuosi, mitään asioita ei hoideta, eikä ketään kiinnosta asuntojen viat. Isännöinti ei vastaa yhteydenottoihin ja kun joskus sattuu vastaamaan, ei asioille siltikään tapahdu mitään. Äänieristystä ei ole olemassakaan ja seinien läpi kuulee puheen saaden selvää sanoista. Niiden taloissa saa käyttäytyä miten tahansa, eikä häätöä tai varoituksia saa. Muutin pois, enkä palaa enää ikinä, enkä suosittele muillekaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe