Miten hoitsun saa? pitääkö olla kokenut hoitaja vai ...

Heppa-friend

Miten hoisun saa? mitä voin kysyä sen hoitajalta? Ja mitä kaikkea minun pitää tehdä...? Please... vastatkaa en meinaan tiä!

7

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meiju

      En ole itse ratsastuskouluilla tai muilla isoilla talleilla hoitanut, vaan ihan yhden perheen ponia kaverin kanssa. Sitä hoiti silloin serkkuni, joka opasti meitä alkuun.
      Ei kukaan ole seppä syntyessään, ja miten voit koskaan oppia, jos et saa kokemusta? Kysy vaan rohkeasti hoitajalta, että voisitko vaikka joskus autella sitä tai kysy omistajalta, mitä mieltä se on. Kun kokemusta karttuu, saat melko varmasti myös ihan ikioman hoitsun, jos se nyt on ylipäätään mahdollista isoilla talleilla. En tosiaan tiedä, kun en ole niillä hoidelleut. Onko siellä hevosella aina useampi hoitaja? Minusta olisi paljon parempi jos hevosella ei olisi kuin kaksi, korkeintaan kolme hoitajaa. Silloin ei tule hoitajien kesken niin paljon riitaa, kuka saa tehdä mitä ja koska.
      Toivottavasti hoitaja jolta kysyt on ymmärtäväinen. Kaikki eivät ole, vaan pitävät aloittelijoita ihan pentuina, jotka heidän mielestään pilaavat hevosen. Mutta löytyy niitäkin, jotka ovat iloisia saadessaan opettaa aloittelijoita hoitamaan hevosia.
      Onnea yritykselle!

      • Sipe

        MOI! Joo, ei sitä tarvitse olla mitenkään hirveän HYVÄ kun haluu hoitsun, sillä kyllä siinä touhussa oppii!!! Menet vaan ja kysyt rohkeesti vaikka ekax että saisinx autella tai saanko mä hoidella tota hepoo, tai pyydät vaan rennosti hoitsuu! Ei siinä erityistä taitoo tarvita! Mutta muista, että aina pitää sitten sanoa omistajalle tai jollekin muulle, että sulla ei ole kovinkaan kokemusta, JOS sulla EI oo, mutta luulen että ON!!! HYVÄT JATKOT JA ONNEE!!!=D!


    • Mä, jolla on maailman ihanin h

      Moi! Jos sä haluut hoitsun, niin sun pitää osata tietyt asiat. Sun pitää osata harjaus, siivous, satulointi, ja kaikki perusasiat. Ja jos sä käyt jollain yleistallilla tai jollain muullakin tallilla niin voithan sä aina mennä kysymään omistajilta jos saisit harjata vaikka. kyllä se voi tehdä siihen omistajaan aika suuren vaikutuksen.
      Muista kysyy eka lupa!!

    • arabityttö

      meillä ennemmin ollaan vailla hoitajia. eli jos viitsii lähteä vähän kauemmaksi hoitamaan niin kyllä niitä hoitohevosia tarjolla on. tosin jotain olisi hyvä osata kun ei meillä ainakaan joku aikuinen ehdi kokoajan seistä vieressä neuvomassa.

      • miisuuuu

        Missä päin tämä hoitopaikka olisi? olen 13 vuotta ja oon ratsastanu pitkään kummitätini hevosilla osaan hoitaa jonkin verran ja oen nyt kiinnostunut niiden hoidosta =)


    • moikka

      no tiedättekö onko jyväskylässä nenäinniemessä tallei oon kokenut hoitaja!

    • hoitsun kaipaaja

      mitä tehdä jos ei uskalla kysyä hoitoponia tallin omistajalta? please auttakaa koska haluun hoitsun...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe