kainalossa patteja!

Iitu

noin viikko sitten huomasin vasemmassa kainalossa patin joka oli suht iso näytin sitä terkkarille ja se sano vaan et katellaan.. patti on nyt hieman pienentynyt mutta nyt niitä on jo 3 vasemmas yks oikeessa kainalossa! eilen löysin ne.. eikai tää voi olla mikään syöpä!? mä oon vittu 16! ärsyttävää..

19

17059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lipton

      Mullakin oli kipeä patti kainalossa, joka häipyi parin päivän päästä. Oli varmaankin tulehtunut hikirauhanen tms. kun oli noi kovat helteet. Et voisi ehkä olla semmoinen:)

      • wellwell

        se harvemmin iskee yhtä rajuin oirein molempiin kainaloihin ja ikäsi huomioon ottaen yms. jos ei muita oireita, niin kyseessä lienee edellisen kirjoittajan kertoma hikirauhasen tulehdus; mikäli patti on kova,kipeäkin ja aivan siinä pinnassa ja mahdollisesti punoittava? Nopeiten pääset vaivasta,kun et käytä hetkeen deodoranttia,mikä tukkii hikirauhaset entiesetään, itse ehkäisen ko vaivaa käyttämällä kainaloissa talkkia, joka on tehokas mutta ei ainakaan minulla niin helposti sitten aiheuta noita patteja. :) ole huoleti,viimeistään parin viikon kuluttua pattien pitäisi olla poissa,jos rauhaset taas toimivat :)


      • pelottavaa..
        wellwell kirjoitti:

        se harvemmin iskee yhtä rajuin oirein molempiin kainaloihin ja ikäsi huomioon ottaen yms. jos ei muita oireita, niin kyseessä lienee edellisen kirjoittajan kertoma hikirauhasen tulehdus; mikäli patti on kova,kipeäkin ja aivan siinä pinnassa ja mahdollisesti punoittava? Nopeiten pääset vaivasta,kun et käytä hetkeen deodoranttia,mikä tukkii hikirauhaset entiesetään, itse ehkäisen ko vaivaa käyttämällä kainaloissa talkkia, joka on tehokas mutta ei ainakaan minulla niin helposti sitten aiheuta noita patteja. :) ole huoleti,viimeistään parin viikon kuluttua pattien pitäisi olla poissa,jos rauhaset taas toimivat :)

        Määkin huomasin tänään kainalossa sellasia ihan pieniä patteja. Jotain 1mm halkaisijalta. Kovia kuin kivet. Niinkun iihan pieniä helmiä ihan siinä ihon pinnassa. Niitä on molemmissa kainaloissa. oikealla puolella on vähän isompi. n. 2mm halkaisijalta. Eikai syöpä?.. Vai voiko olla esim hikirauhanen. Terkkari sano että tukkeutuneita ihohuokosia.. :S


      • Pikkupatit kainalossa.
        pelottavaa.. kirjoitti:

        Määkin huomasin tänään kainalossa sellasia ihan pieniä patteja. Jotain 1mm halkaisijalta. Kovia kuin kivet. Niinkun iihan pieniä helmiä ihan siinä ihon pinnassa. Niitä on molemmissa kainaloissa. oikealla puolella on vähän isompi. n. 2mm halkaisijalta. Eikai syöpä?.. Vai voiko olla esim hikirauhanen. Terkkari sano että tukkeutuneita ihohuokosia.. :S

        Mulla on samanlaisia. Ensin katsoin että eikai punkki ole päässyt kainaloon mutta kyllä se ihan omaa ihoa on. Ällöttävän näköinen kieltämättä. Kaukaa katsottuna näyttää vain pieneltä sängeltä. Jos jollain apukeinoa, kuulen mieluusti!


    • ärsyttävää

      >>> mä oon vittu ..

      • Milky

        Ehkä joku kiroilu on tollasessa tilanteessa pienin murhe, kun on pelko syövästä. Kehtaatkin tulla valittaa tollasesta tälläselle palstalle!


    • cancer

      Mitään pattia ei kannata jäädä ihmettelemään kovin pitkäksi aikaa. Lääkäriin vaan ja tutkimuksia pitää vaatia, jos aikoo todellisen selvyyden asiaan saada.

    • Pll

      Mulla oli ainakin sinun iässäsi kainalossa patteja, jotka osoittautu paiseiksi. Ne meni usein itestään ohi, mutta kerran sellainen piti puhkaista lääkärissä. Sattui... :(

    • Patterson

      Itsekin äskettäin huolestuin kipeistä pateista kainaloissa, lääkäri sanoi niiden olevan rasituksesta johtuvia revähtymiä/verenpurkaumia lihaksen ja jänteen kiinnityskohdassa, lääkkeeksi Orudista. Oletkos Iitu viimeaikaoina kuntoillut kovasti, punnerruksia, rullaluistelua tms. Voi johtua siitä sullakin...

    • steve austin

      ei mitenkään voi olla syöpä toi on yleistä että patteja tulee kainaloihin täs syöpäkeskustelussa on ollu varmaan kymmeniä jotka on valittanu samast asiasta

      • kokemus17v!

        SE VOI OLLA SYÖPÄ! ÄLÄ TYHMÄNÄ JÄÄ ODOTTELEMAAN!
        oot saanu vastauksia näköjään vaan ei syöpää sairastaneilta!! ÄRSYTTÄVÄÄ! Kuule IMUSOLMUKESYÖPÄ tekee noin, jos yks imurauhane saa väärän käskyn, kaikki muutki imurauhaset alkaa tavallaa jelppii sitä, ne paisuu!

        IMUSOLMUKE SYÖPÄ ON YLEISIN JUURI MEIDÄN IKÄISILLÄ NAISILLA! HOITO KESTÄÄ YLEENSÄ NOIN PUOLI VUOTTA HYVÄLLÄ VASTEELLA - (HUONOLLA..SIITÄ MINULLA EI OLE KOKEMUSTA) MENE HETI LÄÄKÄRIIN!

        -Terveyskeskuksessa ei tiedetä syövästä mitään -


      • kokemus17v
        kokemus17v! kirjoitti:

        SE VOI OLLA SYÖPÄ! ÄLÄ TYHMÄNÄ JÄÄ ODOTTELEMAAN!
        oot saanu vastauksia näköjään vaan ei syöpää sairastaneilta!! ÄRSYTTÄVÄÄ! Kuule IMUSOLMUKESYÖPÄ tekee noin, jos yks imurauhane saa väärän käskyn, kaikki muutki imurauhaset alkaa tavallaa jelppii sitä, ne paisuu!

        IMUSOLMUKE SYÖPÄ ON YLEISIN JUURI MEIDÄN IKÄISILLÄ NAISILLA! HOITO KESTÄÄ YLEENSÄ NOIN PUOLI VUOTTA HYVÄLLÄ VASTEELLA - (HUONOLLA..SIITÄ MINULLA EI OLE KOKEMUSTA) MENE HETI LÄÄKÄRIIN!

        -Terveyskeskuksessa ei tiedetä syövästä mitään -

        Niin pahalta kun se ehkä susta kuulostaakin, mä jopa tavallaan toivon susta kohtalotoveria! Syöpää sairastamattomat eivät ymmärrä tätä.
        Mutta Se todella antaa viisautta ja sen jälkeen ymmärrät miltä "mä oon vittu"-lausees kuulostaa.
        Ei todellakaan oo tyhmempää kuultu. Lapsetki sairastaa syöpää. Sä et olis mikään poikkeus.


      • tintti
        kokemus17v kirjoitti:

        Niin pahalta kun se ehkä susta kuulostaakin, mä jopa tavallaan toivon susta kohtalotoveria! Syöpää sairastamattomat eivät ymmärrä tätä.
        Mutta Se todella antaa viisautta ja sen jälkeen ymmärrät miltä "mä oon vittu"-lausees kuulostaa.
        Ei todellakaan oo tyhmempää kuultu. Lapsetki sairastaa syöpää. Sä et olis mikään poikkeus.

        ...todella pahalta kun "tavallaan toivot" Iitusta kohtalotoveria! Olen itse rintasyövän läpikäynyt, nyt voitonpuolella enkä MISSÄÄN TAPAUKSESSA EDES PAHIMMALLE VIHAMIEHELLENI TOIVO SAMAA enkä käsitä kuinka kukaan itse syövän kestänyt voi noin kypsymättömiä kommentteja esittää - ainakaan itsellesi ei näköjään ole kovin paljon viisautta syöpäkään tuonut!

        Ainakin itse ymmärrän tasan tarkkaan mitä Iitun "vittu" -lause tarkoittaa - itsekin diagnoosini saatuani huusin että "Vittu mä oon vasta neljäkymmentä, ei tätä tämän ikäisille pitäisi tulla, tämä on epäreilua!" Ja se että lapsetkin saavat syöpää, ei tee asiaa yhtään helpommaksi ymmärtää ja hyväksyä - pikemminkin se on mielestäni vielä epäreilumpaa!

        Iitu, siitä olen samaa mieltä, että kannattaa vaatia itselleen lisätutkimuksia, toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta, paljon onnea ja kaikkea hyvää sekä sinulle että myös kokemus17v:lle - kyllä hänellekin sitä viisautta ajan ja kokemuksen myötä saattaa karttua...


      • ex-äl-äm, 27v.
        tintti kirjoitti:

        ...todella pahalta kun "tavallaan toivot" Iitusta kohtalotoveria! Olen itse rintasyövän läpikäynyt, nyt voitonpuolella enkä MISSÄÄN TAPAUKSESSA EDES PAHIMMALLE VIHAMIEHELLENI TOIVO SAMAA enkä käsitä kuinka kukaan itse syövän kestänyt voi noin kypsymättömiä kommentteja esittää - ainakaan itsellesi ei näköjään ole kovin paljon viisautta syöpäkään tuonut!

        Ainakin itse ymmärrän tasan tarkkaan mitä Iitun "vittu" -lause tarkoittaa - itsekin diagnoosini saatuani huusin että "Vittu mä oon vasta neljäkymmentä, ei tätä tämän ikäisille pitäisi tulla, tämä on epäreilua!" Ja se että lapsetkin saavat syöpää, ei tee asiaa yhtään helpommaksi ymmärtää ja hyväksyä - pikemminkin se on mielestäni vielä epäreilumpaa!

        Iitu, siitä olen samaa mieltä, että kannattaa vaatia itselleen lisätutkimuksia, toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta, paljon onnea ja kaikkea hyvää sekä sinulle että myös kokemus17v:lle - kyllä hänellekin sitä viisautta ajan ja kokemuksen myötä saattaa karttua...

        Syöpää sairastetaan ja ollaan sairastettu jo ihan tarpeeksi nykyään, kohtalontovereita on ilman lisäuhrejakin ihan riittävästi. Ehkäpä "kokemus 17v." tarkoitti sitä että on helpompaa olla kiitollinen omista vähäisistäkin vuosista jos ajattelee pieniä lapsia jotka joutuvat samaan? Itse tunnen ainakin niin ja suorastaan riipaiseva oli dokumentti pienestä pojasta joka hävisi taistelun joskus alta kouluiän, vietettyään hoidoissa kai suurimman osan elämästään. Silloin kyllä ajattelin että kuinka paljon olenkaan itse saanut kuitenkin kokea. Jos nyt en muutenkaan alunperinkään ollut sitä vittua huutelemassa, paremminkin lähinnä että "jaahas, että tämmöinen tapaus...." ;-) Mutta ihmiset ovat erilaisia ja suhtautuvat tähänkin niin eri tavoin. Se kaikille suotakoon!


      • Mie vain..
        kokemus17v kirjoitti:

        Niin pahalta kun se ehkä susta kuulostaakin, mä jopa tavallaan toivon susta kohtalotoveria! Syöpää sairastamattomat eivät ymmärrä tätä.
        Mutta Se todella antaa viisautta ja sen jälkeen ymmärrät miltä "mä oon vittu"-lausees kuulostaa.
        Ei todellakaan oo tyhmempää kuultu. Lapsetki sairastaa syöpää. Sä et olis mikään poikkeus.

        Ihmeissäni luin, että toivoit kohtalontoveria!!??Itse kaksi kertaa imusolmukesyövän sairastaneena en toivo kenellekkään samaa!Jos haluat jutella muiden syöpää sairastaneiden kanssa, liity syöpänuoriin tms., sieltä löydät kohtalontovereita.


      • kokemus17
        tintti kirjoitti:

        ...todella pahalta kun "tavallaan toivot" Iitusta kohtalotoveria! Olen itse rintasyövän läpikäynyt, nyt voitonpuolella enkä MISSÄÄN TAPAUKSESSA EDES PAHIMMALLE VIHAMIEHELLENI TOIVO SAMAA enkä käsitä kuinka kukaan itse syövän kestänyt voi noin kypsymättömiä kommentteja esittää - ainakaan itsellesi ei näköjään ole kovin paljon viisautta syöpäkään tuonut!

        Ainakin itse ymmärrän tasan tarkkaan mitä Iitun "vittu" -lause tarkoittaa - itsekin diagnoosini saatuani huusin että "Vittu mä oon vasta neljäkymmentä, ei tätä tämän ikäisille pitäisi tulla, tämä on epäreilua!" Ja se että lapsetkin saavat syöpää, ei tee asiaa yhtään helpommaksi ymmärtää ja hyväksyä - pikemminkin se on mielestäni vielä epäreilumpaa!

        Iitu, siitä olen samaa mieltä, että kannattaa vaatia itselleen lisätutkimuksia, toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta, paljon onnea ja kaikkea hyvää sekä sinulle että myös kokemus17v:lle - kyllä hänellekin sitä viisautta ajan ja kokemuksen myötä saattaa karttua...

        en enää muista, enkä edes tahdo lukea mitä olen kirjoittanut. Kuitenkin se ikä, milloin sairastaa.. sillä ei ole mitään tekoa. 0-100v, ihan sama, silti voi sairastaa syövän olematta minkään sortin poikkeus. Todella se on kova kokemus, niin kova, että todella toivon saavani lisää järkeä että pystyn sen kanssa elämään.
        Minä en silti voisi kirota itseäni vittu lauseilla, vaan tyynesti kiitin lääkäriä joka diagnoosin kertoi ja kävelin pihalle. Tottakai se järkytti.

        Ja missään tapauksessa en tarkoita että se olisi reilua, että lapsetkin sairastavat, ylipäätään syöpä ei tunnu reilulta. No ylipäätään ajatus karkasi. eikä sekään ole reilua. niin vain on.

        Mutta ne kainalon patit yms. niistä pitää mennä lääkärille näyttämään!


    • ALu

      Jos elät alueella jolla tänä kesänä on esiintynyt runsaasti jänisruttoa,voi olla että olet saanut tartunnan, josta turvonneet imurauhaset johtuvat. Kaikki kun eivät sairastu vakavammin siihen. Mikäli patit eivät häviä 1-2viikon aikana mene lääkäriin. Mailaillaan [email protected]

    • Pia

      Hei! Älä vielä hätäänny pattejesi kanssa. Löysin itseltäni viime keväänä kainalosta pienen patin ja lähdin heti näyttämään lääkärille. Lääkäri tutki patin ja epäili vaarattomaksi rasvapatiksi tms. Kuitenkin hän poisti patin paikallispuudutuksella. Ihomuutos lähetettiin patologin tutkittavaksi ja ehkä viikon kuluttua tuli vastaus jossa kerrottiin sen olleen todellakin vain jokin tulehtunut ihomuutos, en muista tarkemmin mikä. Lääkäri sanoi minulle, että jos patti tuntuu irtonaiselta (siis liikkuu vähän) se on yleensä jokin vaaraton "juttu", mutta sinuna kyllä varaisin ajan lekurille niin varmistuisit asiasta eikä tarvitsisi enää miettiä.

    • Lindaxi

      Moikka! Nyt on pakko laittaa tänne. Eli aamulla herätessäni vasen käsi oli hiukan kipä ja jumissa. Kainaloa vähän kirveli ja kuumotti. No sillain vähänku ois finni. Sit huomasin että täs vasemmassa kainalossa on kaksi ehkä herneenkokoista pattia, ei muljuile, musta aika kiiinni tossa ihon alla. Kokeilin niitä vaaan pikaa ja ajattelin heti että finnejä, kun tää alko vasta aamulla eli ajattelin tulleen sen edellisen yön aikana, musta ei aikasemmin ole olllut, kävin kattoo peilistä mutta ulkopuolelta ei näkynytkäään mitään. Eli patit vaaan tuntuvat. Jos kiristän ihoa käsillä, patit voi aavistuksen verran näkyä ihon läpi, mitä tämä on? Pitäiskö varata aika läääkäriin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2844
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      530
      2692
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1837
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1748
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1312
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1129
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe