Puustelli boikottiin!

Nimetön

Otimme keittiön Puustellista ja kaikki piti olla viimeisen päälle - vaan eipä ollut! Suunnittelija teki mittavirheitä, joita ei myönnetä, tavara tulee useammassa erässä, ovet kieroja, kaapeissa törröttää nauloja etc. Meillä on siis kalusteet, joilla ei voi toteuttaa suunniteltua keittiötä. Piirrustuksien mitat on kuulemma suuntaa antavia... mutta miksi ne on sitten annettu millimetrin tarkkuudella?

Olen käyttänyt tolkuttoman määrän aikaa selvittääkseni eri tahoilta Puustellissa, mitä tehdään, kuinka hommat korjataan jne. Kaikki siirtävät vastuuta toiselle ja kukaan ei vastaa mistään. Ja kaiken lisäksi, Puustelli EI tee virheitä! Kaikki virheet pistetään asiakkaan niskaan. Vaikka Puustellin myyjä teki mittaukset jne. silti vika on meidän.

Ei milloinkaan enää yhtään palikkaa tai asiaa Puustellista!!!

37

10054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filippis

      Kyllä ne virheensä korjaavat, kun ilmoitat ettet maksa laskua ennenkuin ovat toimittaneet kohteeseen oikeanlaiset ja oikeanlaatuiset kalusteet.
      Eihän paskasta paljoa kannata maksaa, kun sitä saa ilmaiseksikin.

      • mikkeris

        Ei korjaa, koska Puustellihan ei ole tehnyt virhettä! Siis mennään lakimiehen ja kuluttaja-asiamiehen pakeille


      • asioita sinne asti
        mikkeris kirjoitti:

        Ei korjaa, koska Puustellihan ei ole tehnyt virhettä! Siis mennään lakimiehen ja kuluttaja-asiamiehen pakeille

        päästä.Tutuilla oli Puustellin vehkeiden kanssa ongelmia. Kyllä ne sai ne ihan sovittua, vaikka alkuun oli aika kovaäänistä keskustelua. Homma meni kumminkin ihan hyvin.
        Onhan se kyllä surkee toimittaja ja helvetin kallis!


      • oikeuteen
        asioita sinne asti kirjoitti:

        päästä.Tutuilla oli Puustellin vehkeiden kanssa ongelmia. Kyllä ne sai ne ihan sovittua, vaikka alkuun oli aika kovaäänistä keskustelua. Homma meni kumminkin ihan hyvin.
        Onhan se kyllä surkee toimittaja ja helvetin kallis!

        asti uskalla. nosta vaan kova metakka, että vikansa korjaavat. maine menee ja rahantulo loppuu jos saavat kovasti negatiivista huomiota.


      • Klaaniton
        oikeuteen kirjoitti:

        asti uskalla. nosta vaan kova metakka, että vikansa korjaavat. maine menee ja rahantulo loppuu jos saavat kovasti negatiivista huomiota.

        Kyllä ne on typeriä että maineen menettää vaikka ei oikeuteen asti joutuisikaan!
        Kun ihmisten pinnaan venytetään niin kuin tämän viestiketjun aloittajan niin silloin tekee mieli huutaa kaikille miten paskasti tuli kohdeltu ja se on ihan oikein. Silloin muut osaa karttaa, sillä eihän kukaan halua paskaa ja vielä kalliilla kun hyvää voi saada ´jopa halvalla.
        Kyllä puskaradio on sen verran tehokas että kannattais Puustellin laittaa nykyiset myyjät ja mittaajat työkkäriin ja ottaa kunnon väkeä töihin.
        Tai onko vika isompi? Saako kunnon laatua vain oman klaanin jäsenet ja muille ei ikinä mitään kunnollista, kun eihän ne ole edes samanarvoisia kuin HE.
        Maine voi mennä siis vain ulkopuolisten silmissä ei oman klaanin ja se voi taata bisneksen menestyksen vaikka. Siksi jokaisen kannattaa todella miettiä mistä haluaa maksaa ja minkä verran. Huonoon laatuun ei kenenkään pidä missään tapauksessa tyytyä!


      • ostaja on se
        Klaaniton kirjoitti:

        Kyllä ne on typeriä että maineen menettää vaikka ei oikeuteen asti joutuisikaan!
        Kun ihmisten pinnaan venytetään niin kuin tämän viestiketjun aloittajan niin silloin tekee mieli huutaa kaikille miten paskasti tuli kohdeltu ja se on ihan oikein. Silloin muut osaa karttaa, sillä eihän kukaan halua paskaa ja vielä kalliilla kun hyvää voi saada ´jopa halvalla.
        Kyllä puskaradio on sen verran tehokas että kannattais Puustellin laittaa nykyiset myyjät ja mittaajat työkkäriin ja ottaa kunnon väkeä töihin.
        Tai onko vika isompi? Saako kunnon laatua vain oman klaanin jäsenet ja muille ei ikinä mitään kunnollista, kun eihän ne ole edes samanarvoisia kuin HE.
        Maine voi mennä siis vain ulkopuolisten silmissä ei oman klaanin ja se voi taata bisneksen menestyksen vaikka. Siksi jokaisen kannattaa todella miettiä mistä haluaa maksaa ja minkä verran. Huonoon laatuun ei kenenkään pidä missään tapauksessa tyytyä!

        kuningas tänä päivänä. Palveluun halutaan satsata, että kauppakäy jatkossakin. Halpiskeittiössä olemme saaneet todella hyvää palvelua ja virheet on korjattu hetimiten ja nikottelematta.


      • vs. todellisuus
        ostaja on se kirjoitti:

        kuningas tänä päivänä. Palveluun halutaan satsata, että kauppakäy jatkossakin. Halpiskeittiössä olemme saaneet todella hyvää palvelua ja virheet on korjattu hetimiten ja nikottelematta.

        En asiaa sen kummemmin tunne ja tiedä....
        Oliko kaapit niin ettei niitä paikalleen saanut vai Jäikö peitelistalle tilaa.... tarina ei kerro.

        Oliko syy kokonaan toimittajassa...
        Vai olisiko asentajalla ollut jonkun sortin epäpätevyyttä.

        Asennuksia jonkun vuoden tehneenä voin kertoa että ei ainutkaan keittiö ole paikalleen mennyt ihan "heittämällä"
        aina se asentaja joutuu töihin.

        joillakin asiakkaillakin on sellaisia haavekuvia ja unelmia ... niinkun kaikilla rakentajilla...
        jotka eivät välttämättä ole todellisuuden kanssa missään suhteessa...

        tosin tavaratoimittajiakin on aika "härskejä" vilunki pelin pelaajia.

        en kyseistä tilannetta tiedä mutta näkökulmia on aina kaksi... ostajan ja myyjän.

        neuvottelemaalahan nuo varmasti kyllä parhaiten ratkeaa.


      • mutta.......
        vs. todellisuus kirjoitti:

        En asiaa sen kummemmin tunne ja tiedä....
        Oliko kaapit niin ettei niitä paikalleen saanut vai Jäikö peitelistalle tilaa.... tarina ei kerro.

        Oliko syy kokonaan toimittajassa...
        Vai olisiko asentajalla ollut jonkun sortin epäpätevyyttä.

        Asennuksia jonkun vuoden tehneenä voin kertoa että ei ainutkaan keittiö ole paikalleen mennyt ihan "heittämällä"
        aina se asentaja joutuu töihin.

        joillakin asiakkaillakin on sellaisia haavekuvia ja unelmia ... niinkun kaikilla rakentajilla...
        jotka eivät välttämättä ole todellisuuden kanssa missään suhteessa...

        tosin tavaratoimittajiakin on aika "härskejä" vilunki pelin pelaajia.

        en kyseistä tilannetta tiedä mutta näkökulmia on aina kaksi... ostajan ja myyjän.

        neuvottelemaalahan nuo varmasti kyllä parhaiten ratkeaa.

        Kyllä keittiö pitäisi itsekin pystyä asentamaan ilman hermoromahdusta...
        Meillä (ei Puustelli..) vaikka asennuslista vaaterissa, etureuna vaaterissa, oikea sivu vaaterissa ja kaapin vasen sivu ihan päin v....a.
        Ja tämä oli pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Kyllä siinä saa töitä tehdä, että tuollaiset kalut saa seinille edes välttävästi, vaikka laatua onkin ostanut.
        Tehtaan asentajat tulivat reklamaatioita hoitamaan ja naarmuttivat parit kaapin ovet, laittoivat vetimet vääriin kohtiin ja sotkivat näkyviltä paikoilta valolistat liimalla...
        Että hyvää ei saa halvalla eikä edes rahalla =D


      • todellisuus iski
        mutta....... kirjoitti:

        Kyllä keittiö pitäisi itsekin pystyä asentamaan ilman hermoromahdusta...
        Meillä (ei Puustelli..) vaikka asennuslista vaaterissa, etureuna vaaterissa, oikea sivu vaaterissa ja kaapin vasen sivu ihan päin v....a.
        Ja tämä oli pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Kyllä siinä saa töitä tehdä, että tuollaiset kalut saa seinille edes välttävästi, vaikka laatua onkin ostanut.
        Tehtaan asentajat tulivat reklamaatioita hoitamaan ja naarmuttivat parit kaapin ovet, laittoivat vetimet vääriin kohtiin ja sotkivat näkyviltä paikoilta valolistat liimalla...
        Että hyvää ei saa halvalla eikä edes rahalla =D

        Väittäisin että ei kaapeissa silti mitää vikaa ole..
        saatan olla väärässäkin...
        siinä vaan huomaatte että

        "kyllä keittiö kaapit pystyy asentaa kuka vaan"


        No miksi ne sitten seinällä kanittaa...?
        Ja miten se asentaja ne sai korjattua jos kerran rungoissa se vika oli?

        jos seinä on just suora niinku lasipinta niin onnistuuhan se.

        Mutta kun seinä ei koskaan ole niin suora.
        sitten kun kaapit väännetään väkisin kieron seinän mukaisesti niin kierossahan ne on kaapitkin silloin.
        Eikä varmaan ole keittiökaappi toimittajasta kiinni se.

        Pitää hiukka tietää mihin sen ruuvin ruuvaa ja mihin jättää ruuvaamatta.

        Antakaahan toki arvo ammattilaisille tässäkin hommassa.

        Eikä turhaa haukuta väärää puuta

        =)


      • pölöjä.....
        todellisuus iski kirjoitti:

        Väittäisin että ei kaapeissa silti mitää vikaa ole..
        saatan olla väärässäkin...
        siinä vaan huomaatte että

        "kyllä keittiö kaapit pystyy asentaa kuka vaan"


        No miksi ne sitten seinällä kanittaa...?
        Ja miten se asentaja ne sai korjattua jos kerran rungoissa se vika oli?

        jos seinä on just suora niinku lasipinta niin onnistuuhan se.

        Mutta kun seinä ei koskaan ole niin suora.
        sitten kun kaapit väännetään väkisin kieron seinän mukaisesti niin kierossahan ne on kaapitkin silloin.
        Eikä varmaan ole keittiökaappi toimittajasta kiinni se.

        Pitää hiukka tietää mihin sen ruuvin ruuvaa ja mihin jättää ruuvaamatta.

        Antakaahan toki arvo ammattilaisille tässäkin hommassa.

        Eikä turhaa haukuta väärää puuta

        =)

        Se asentaja ei saanut korjattua vaan ryssittyä lisää!!!
        Ja seinä oli suora kuin lasipinta=) meillä sattuu oleen pikkuisen tiukan tarkkaa rakentaja porukkaa.
        Vika oli kaapistoissa, niistä saatiin hyvityksiä ja muita lahjuksia, mutta silti!!!
        Kun ostaa priimaa ei mikään vähän sinne päin riitä. Priima tavarassa ei vastaanottajalle tullessaan ole NAARMUAKAAN!!!!
        Kyllä olen huomannut ammattilaisten "laadun", sorry ei ole tarpeeksi hyvää se laatu mulle, ei.


      • päästi
        asioita sinne asti kirjoitti:

        päästä.Tutuilla oli Puustellin vehkeiden kanssa ongelmia. Kyllä ne sai ne ihan sovittua, vaikka alkuun oli aika kovaäänistä keskustelua. Homma meni kumminkin ihan hyvin.
        Onhan se kyllä surkee toimittaja ja helvetin kallis!

        oikeuteen ja telkkariin (kuningaskuluttaja)
        Sama asenne kautta linjan: asiakas on aina väärässä...


      • asentaja...
        todellisuus iski kirjoitti:

        Väittäisin että ei kaapeissa silti mitää vikaa ole..
        saatan olla väärässäkin...
        siinä vaan huomaatte että

        "kyllä keittiö kaapit pystyy asentaa kuka vaan"


        No miksi ne sitten seinällä kanittaa...?
        Ja miten se asentaja ne sai korjattua jos kerran rungoissa se vika oli?

        jos seinä on just suora niinku lasipinta niin onnistuuhan se.

        Mutta kun seinä ei koskaan ole niin suora.
        sitten kun kaapit väännetään väkisin kieron seinän mukaisesti niin kierossahan ne on kaapitkin silloin.
        Eikä varmaan ole keittiökaappi toimittajasta kiinni se.

        Pitää hiukka tietää mihin sen ruuvin ruuvaa ja mihin jättää ruuvaamatta.

        Antakaahan toki arvo ammattilaisille tässäkin hommassa.

        Eikä turhaa haukuta väärää puuta

        =)

        Meillä ainakin Keittiömaailman/ Remonttimaailman ammattitaitoiset asentajat asensivat päin p:tä.

        Moneen kertaan vaadittiin korjaamaan virheitä.(Osia jätettiin asentamatta, ovet väärinpäin, kaappien sidelistat rikottu ym.) Asentaja ei mielestään ollut tehnyt mitään väärin. Kaapeistä 80 % oli rikottu asennettaessa, on kuulemma ihan normaali Keittiömaailman / Remonttimaailman asennus.

        Edelleenkin 7 kuukautta aloittamisen jälkeen on yksi alakaappi vinossa..

        Itse oltais asennettu paremmin eikä olis tarvinnut kuunnella "koulutettujen ammattilaisten" paskapuheita!


      • "laatu"
        pölöjä..... kirjoitti:

        Se asentaja ei saanut korjattua vaan ryssittyä lisää!!!
        Ja seinä oli suora kuin lasipinta=) meillä sattuu oleen pikkuisen tiukan tarkkaa rakentaja porukkaa.
        Vika oli kaapistoissa, niistä saatiin hyvityksiä ja muita lahjuksia, mutta silti!!!
        Kun ostaa priimaa ei mikään vähän sinne päin riitä. Priima tavarassa ei vastaanottajalle tullessaan ole NAARMUAKAAN!!!!
        Kyllä olen huomannut ammattilaisten "laadun", sorry ei ole tarpeeksi hyvää se laatu mulle, ei.

        On tullut sen verran nähtyä tota ammattilaisten laatua, ja korjailtu niiden jälkiä, et vitsaillaan miehen kanssa et meillä hommat onkin tehnyt se joka osaa eikä ammattilainen...


      • vain sinnekin
        asentaja... kirjoitti:

        Meillä ainakin Keittiömaailman/ Remonttimaailman ammattitaitoiset asentajat asensivat päin p:tä.

        Moneen kertaan vaadittiin korjaamaan virheitä.(Osia jätettiin asentamatta, ovet väärinpäin, kaappien sidelistat rikottu ym.) Asentaja ei mielestään ollut tehnyt mitään väärin. Kaapeistä 80 % oli rikottu asennettaessa, on kuulemma ihan normaali Keittiömaailman / Remonttimaailman asennus.

        Edelleenkin 7 kuukautta aloittamisen jälkeen on yksi alakaappi vinossa..

        Itse oltais asennettu paremmin eikä olis tarvinnut kuunnella "koulutettujen ammattilaisten" paskapuheita!

        mitä tarkoittaa kun klaapin runko on rikottu?


      • kränkky
        päästi kirjoitti:

        oikeuteen ja telkkariin (kuningaskuluttaja)
        Sama asenne kautta linjan: asiakas on aina väärässä...

        Olen viime vuosina kuullut uskomattomilta tuntuvia kertomuksia tuttavieni rakennus- ja remonttiprojekteista. Aivan kuin ammattitaitoa ei enää olisikaan. Omakohtaisen kokemuksen sain, kun ajattelin kerrankin pääseväni vähän helpommalla ja päätin teettää keittiöremontin ”avaimet käteen” periaatteella. Suuntasin Lahden Keittiömaailmaan luullen sitä mainosten ja esittelytilojen perusteella tasokkaaksi firmaksi. Yhteistyö sujui erinomaisesti sopimuksen tekoon asti. Sen jälkeen kaikki olikin yhtä sutta ja sekundaa. Kaapistojen sisäelementit olivat kuin ampumaharjoittelun jäljiltä, turhia reikiä vieri vieressä, kun osat eivät olleet ensi yrityksillä sattuneet kohdalleen. Sitten runsaasti silikonia rakoihin. Kun en aina pystynyt olemaan paikalla valvomassa, oli työssä oikaistu monessa kohdin, kuten myöhemmin ilmeni. Jouduin itse asioimaan Keittiömaailman aliurakoitsijoiden kanssa, mikä ei todellakaan kuulunut ”avaimet käteen” sopimukseen. Alkoi näyttää siltä, että helpolla pääsy oli jäänyt haaveeksi. Olisi ollut viisainta etsiä ammattimiehet itse.
        Kahdeksan kuukauden kuluttua remontista huomasin, että apukeittiön jalkalista oli märkä. Sain apuvoimien kanssa kiskottua pyykinpesukoneen pois tason alta ja karmea totuus paljastui. Keittiösuunnittelija oli valinnut tilaan nähden liian suurikokoisen koneen, joka sitten oli ahdettu tason alle asennusohjeista välittämättä. Vesivuoto taas aiheutui siitä, että aivan perusasia eli pesukoneen liitin oli niin huolimattomasti asennettu, että se vuoti. Koneen alle jätetyssä laatoittamattomassa tilassa oli kuin allas, joka oli täynnä vettä. Sitä oli kahdeksan kuukauden ajan imeytynyt seinä- ja lattiarakenteisiin. Tästä seurasi, että projekti alkoi taas uudestaan. Seinää ja lattiaa revittiin auki. Hometta ja märkää ! Nyt selvisi syy jatkuvaan nuhaisuuteeni. Jouduin itse jälleen asioimaan Keittiömaailman alihankkijoiden kanssa. Aikaa kului ja verenpaine nousi. Ainoa asia, joka tässä remontissa oli priimaa ja ylikin, oli laskutus. Luulisi, että Keittiömaailmallekin olisi tullut halvemmaksi tehdä työ heti kunnolla kuin korjata hutilointia. Nykyinen tilanne muistuttaa lamaa edeltävää ylikuumenemista. Ahnehditaan töitä enemmän kuin ehditään kunnolla tehdä.
        Kaikkiaan vesivahinkojen korjaamiseen meni kolme ja puoli kuukautta. Se sekoitti perusteellisesti perheemme elämän. Aina oli jonkun oltava paikalla päästämässä miehiä sisään. Kuivatuslaite kohisi apukeittiössä kuusi viikkoa, mikä merkitsi sitä, että meillä kommunikoitiin huutamalla.
        Tapahtumaa seurannut vanhempi sukulaisrouva, joka asuu yksin omakotitalossaan kauhisteli, että hän ei olisi vastaavassa tilanteessa tiennyt mitä tehdä. Ei hän ymmärrä mitään liittimistä tai asennuksista eikä tietäisi, mikä on väärin asennettu. Hän varmaan maksaisi itse tai yrittäisi saada korvausta omasta kotivakuutuksestaan niin kuin minullekin ehdotettiin.
        Nykyään pyritään tukemaan ikääntyvien ihmisten kotona asumista, mutta asunnot ovat usein korjauksen tarpeessa. Ihminen, joka ei tunne tekniikkaa eikä jaksa tai osaa paneutua sopimuspapereiden pykäläkieleen on todella heikoilla. Vanhenevalla sukupolvella on vielä usko ihmisten ammattiylpeyteen ja siksi he luottavat siihen, mitä sovitaan. On valitettavaa, että niin monilla ammatti-ihmisillä tällaista arvomaailmaa ei enää ole.
        Kunta järjestää nykyään monenlaista tukipalvelua asukkailleen. Karvaiden kokemusteni opettamana pidän tärkeänä, että yksityinen ihminen voisi saada apua myös rakentamis- ja remonttiasioissaan. Meitä remonttien teettämisessä pettyneitä ja petettyjä alkaa olla jo liikaa.


      • Jyväkurkku
        kränkky kirjoitti:

        Olen viime vuosina kuullut uskomattomilta tuntuvia kertomuksia tuttavieni rakennus- ja remonttiprojekteista. Aivan kuin ammattitaitoa ei enää olisikaan. Omakohtaisen kokemuksen sain, kun ajattelin kerrankin pääseväni vähän helpommalla ja päätin teettää keittiöremontin ”avaimet käteen” periaatteella. Suuntasin Lahden Keittiömaailmaan luullen sitä mainosten ja esittelytilojen perusteella tasokkaaksi firmaksi. Yhteistyö sujui erinomaisesti sopimuksen tekoon asti. Sen jälkeen kaikki olikin yhtä sutta ja sekundaa. Kaapistojen sisäelementit olivat kuin ampumaharjoittelun jäljiltä, turhia reikiä vieri vieressä, kun osat eivät olleet ensi yrityksillä sattuneet kohdalleen. Sitten runsaasti silikonia rakoihin. Kun en aina pystynyt olemaan paikalla valvomassa, oli työssä oikaistu monessa kohdin, kuten myöhemmin ilmeni. Jouduin itse asioimaan Keittiömaailman aliurakoitsijoiden kanssa, mikä ei todellakaan kuulunut ”avaimet käteen” sopimukseen. Alkoi näyttää siltä, että helpolla pääsy oli jäänyt haaveeksi. Olisi ollut viisainta etsiä ammattimiehet itse.
        Kahdeksan kuukauden kuluttua remontista huomasin, että apukeittiön jalkalista oli märkä. Sain apuvoimien kanssa kiskottua pyykinpesukoneen pois tason alta ja karmea totuus paljastui. Keittiösuunnittelija oli valinnut tilaan nähden liian suurikokoisen koneen, joka sitten oli ahdettu tason alle asennusohjeista välittämättä. Vesivuoto taas aiheutui siitä, että aivan perusasia eli pesukoneen liitin oli niin huolimattomasti asennettu, että se vuoti. Koneen alle jätetyssä laatoittamattomassa tilassa oli kuin allas, joka oli täynnä vettä. Sitä oli kahdeksan kuukauden ajan imeytynyt seinä- ja lattiarakenteisiin. Tästä seurasi, että projekti alkoi taas uudestaan. Seinää ja lattiaa revittiin auki. Hometta ja märkää ! Nyt selvisi syy jatkuvaan nuhaisuuteeni. Jouduin itse jälleen asioimaan Keittiömaailman alihankkijoiden kanssa. Aikaa kului ja verenpaine nousi. Ainoa asia, joka tässä remontissa oli priimaa ja ylikin, oli laskutus. Luulisi, että Keittiömaailmallekin olisi tullut halvemmaksi tehdä työ heti kunnolla kuin korjata hutilointia. Nykyinen tilanne muistuttaa lamaa edeltävää ylikuumenemista. Ahnehditaan töitä enemmän kuin ehditään kunnolla tehdä.
        Kaikkiaan vesivahinkojen korjaamiseen meni kolme ja puoli kuukautta. Se sekoitti perusteellisesti perheemme elämän. Aina oli jonkun oltava paikalla päästämässä miehiä sisään. Kuivatuslaite kohisi apukeittiössä kuusi viikkoa, mikä merkitsi sitä, että meillä kommunikoitiin huutamalla.
        Tapahtumaa seurannut vanhempi sukulaisrouva, joka asuu yksin omakotitalossaan kauhisteli, että hän ei olisi vastaavassa tilanteessa tiennyt mitä tehdä. Ei hän ymmärrä mitään liittimistä tai asennuksista eikä tietäisi, mikä on väärin asennettu. Hän varmaan maksaisi itse tai yrittäisi saada korvausta omasta kotivakuutuksestaan niin kuin minullekin ehdotettiin.
        Nykyään pyritään tukemaan ikääntyvien ihmisten kotona asumista, mutta asunnot ovat usein korjauksen tarpeessa. Ihminen, joka ei tunne tekniikkaa eikä jaksa tai osaa paneutua sopimuspapereiden pykäläkieleen on todella heikoilla. Vanhenevalla sukupolvella on vielä usko ihmisten ammattiylpeyteen ja siksi he luottavat siihen, mitä sovitaan. On valitettavaa, että niin monilla ammatti-ihmisillä tällaista arvomaailmaa ei enää ole.
        Kunta järjestää nykyään monenlaista tukipalvelua asukkailleen. Karvaiden kokemusteni opettamana pidän tärkeänä, että yksityinen ihminen voisi saada apua myös rakentamis- ja remonttiasioissaan. Meitä remonttien teettämisessä pettyneitä ja petettyjä alkaa olla jo liikaa.

        Sorry en huomannut viestiäsi heti kun sen kirjoitit. Mutta TÄSSÄ hieman ohjeita sinulle, niin et sitte tulevaisuudessa poraa tyhjän takia:

        Ihan noista termeistä, ettei jää epäselväksi:

        "..keittiöremontin ”avaimet käteen” periaatteella.." AVAIMET TÄSSÄ TARKOITTAA "JAKOAVAIMET KÄTEEN" ELI KUORJAA SELLAISEKSI KUN HALUAT

        Kaapistojen sisäelementit olivat kuin ampumaharjoittelun jäljiltä AINA EI OSU. SITÄPAITSI TARKOITUS ETTÄ KAAPIT PYSYVÄT SEINÄSSÄ

        Sitten runsaasti silikonia rakoihin. NORMAALI TYÖMENETELMÄ

        Kun en aina pystynyt olemaan paikalla valvomassa, SIIS SOPIMUKSESSA SANOTAAN, ETTEI TYÖMAALLA SAA OLESKELLA, OLET TOIMINUT OIKEIN OLEMALLA POISSA


        Jouduin itse asioimaan Keittiömaailman aliurakoitsijoiden kanssa, mikä ei todellakaan kuulunut ”avaimet käteen” sopimukseen. NO SIIS KAIKKI AMMATTIMIEHETHÄN TILAATAAN AINA "TILAAJAN LUKUUN", LUE SOPIMUS!


        Olisi ollut viisainta etsiä ammattimiehet itse.
        NIINHÄN SE OLISI OLLUT, MUTTA SINULLA OLI RAHAA...NYT ON MEILLÄ....


        Kahdeksan kuukauden kuluttua.....HOHHOIJAAA...

        Keittiösuunnittelija oli valinnut tilaan nähden liian suurikokoisen koneen, HOHHOI, KOHTUUTONTA VAATIA AMMATTAITOISTA SUUNNITTELUA

        Vesivuoto taas aiheutui siitä, että ... liitin oli niin huolimattomasti asennettu, että se vuoti. AAAHHAAAA PUTKIMIESHÄN ON KEITTIÖMAAILMAN ASIAKKAAN TILAAMA!!!! (KEITTIÖMAAILMAN TOIMESTA, MUTTA EI NYT SOTKETA ASIOITA)

        Koneen alle jätetyssä laatoittamattomassa tilassa oli kuin allas, joka... HOHHOIJAA TAAS JOKU TÄLLANE...

        Luulisi, että Keittiömaailmallekin olisi tullut halvemmaksi tehdä työ heti kunnolla kuin korjata hutilointia. NO SITÄ SITTEN LUULLAAN KAIKENLAISTA. LAILLINEN TOTUUS ON SE ETTÄ TE OLETTE SEN PUTKIMIEHEN TILANNEET, JA MEIL.. KEITTIÖMAAILMALLE EI OLE ASIAN KANSSA MITÄÄN TEKEMISTÄ. JOUTAISTTE EDESVASTUUSEEN KUN TILAATTE (MEIDÄN TOIMESTA TOSIN) TUOLLASIA HUITHAPELEITA MEIDÄN TYÖMAILLEMME. JOUTAISTTE SAADA HERJAUSSYYTTEEN


      • läheltä seurannut
        kränkky kirjoitti:

        Olen viime vuosina kuullut uskomattomilta tuntuvia kertomuksia tuttavieni rakennus- ja remonttiprojekteista. Aivan kuin ammattitaitoa ei enää olisikaan. Omakohtaisen kokemuksen sain, kun ajattelin kerrankin pääseväni vähän helpommalla ja päätin teettää keittiöremontin ”avaimet käteen” periaatteella. Suuntasin Lahden Keittiömaailmaan luullen sitä mainosten ja esittelytilojen perusteella tasokkaaksi firmaksi. Yhteistyö sujui erinomaisesti sopimuksen tekoon asti. Sen jälkeen kaikki olikin yhtä sutta ja sekundaa. Kaapistojen sisäelementit olivat kuin ampumaharjoittelun jäljiltä, turhia reikiä vieri vieressä, kun osat eivät olleet ensi yrityksillä sattuneet kohdalleen. Sitten runsaasti silikonia rakoihin. Kun en aina pystynyt olemaan paikalla valvomassa, oli työssä oikaistu monessa kohdin, kuten myöhemmin ilmeni. Jouduin itse asioimaan Keittiömaailman aliurakoitsijoiden kanssa, mikä ei todellakaan kuulunut ”avaimet käteen” sopimukseen. Alkoi näyttää siltä, että helpolla pääsy oli jäänyt haaveeksi. Olisi ollut viisainta etsiä ammattimiehet itse.
        Kahdeksan kuukauden kuluttua remontista huomasin, että apukeittiön jalkalista oli märkä. Sain apuvoimien kanssa kiskottua pyykinpesukoneen pois tason alta ja karmea totuus paljastui. Keittiösuunnittelija oli valinnut tilaan nähden liian suurikokoisen koneen, joka sitten oli ahdettu tason alle asennusohjeista välittämättä. Vesivuoto taas aiheutui siitä, että aivan perusasia eli pesukoneen liitin oli niin huolimattomasti asennettu, että se vuoti. Koneen alle jätetyssä laatoittamattomassa tilassa oli kuin allas, joka oli täynnä vettä. Sitä oli kahdeksan kuukauden ajan imeytynyt seinä- ja lattiarakenteisiin. Tästä seurasi, että projekti alkoi taas uudestaan. Seinää ja lattiaa revittiin auki. Hometta ja märkää ! Nyt selvisi syy jatkuvaan nuhaisuuteeni. Jouduin itse jälleen asioimaan Keittiömaailman alihankkijoiden kanssa. Aikaa kului ja verenpaine nousi. Ainoa asia, joka tässä remontissa oli priimaa ja ylikin, oli laskutus. Luulisi, että Keittiömaailmallekin olisi tullut halvemmaksi tehdä työ heti kunnolla kuin korjata hutilointia. Nykyinen tilanne muistuttaa lamaa edeltävää ylikuumenemista. Ahnehditaan töitä enemmän kuin ehditään kunnolla tehdä.
        Kaikkiaan vesivahinkojen korjaamiseen meni kolme ja puoli kuukautta. Se sekoitti perusteellisesti perheemme elämän. Aina oli jonkun oltava paikalla päästämässä miehiä sisään. Kuivatuslaite kohisi apukeittiössä kuusi viikkoa, mikä merkitsi sitä, että meillä kommunikoitiin huutamalla.
        Tapahtumaa seurannut vanhempi sukulaisrouva, joka asuu yksin omakotitalossaan kauhisteli, että hän ei olisi vastaavassa tilanteessa tiennyt mitä tehdä. Ei hän ymmärrä mitään liittimistä tai asennuksista eikä tietäisi, mikä on väärin asennettu. Hän varmaan maksaisi itse tai yrittäisi saada korvausta omasta kotivakuutuksestaan niin kuin minullekin ehdotettiin.
        Nykyään pyritään tukemaan ikääntyvien ihmisten kotona asumista, mutta asunnot ovat usein korjauksen tarpeessa. Ihminen, joka ei tunne tekniikkaa eikä jaksa tai osaa paneutua sopimuspapereiden pykäläkieleen on todella heikoilla. Vanhenevalla sukupolvella on vielä usko ihmisten ammattiylpeyteen ja siksi he luottavat siihen, mitä sovitaan. On valitettavaa, että niin monilla ammatti-ihmisillä tällaista arvomaailmaa ei enää ole.
        Kunta järjestää nykyään monenlaista tukipalvelua asukkailleen. Karvaiden kokemusteni opettamana pidän tärkeänä, että yksityinen ihminen voisi saada apua myös rakentamis- ja remonttiasioissaan. Meitä remonttien teettämisessä pettyneitä ja petettyjä alkaa olla jo liikaa.

        Kun tämä asia tänne on saatettu niin kommentoin sitä hiukan;
        1. Kyseessä oli kalusteasennus, ei avaimet käteen remontti. Lattia pinnoille ei tehty mitääm vaan ne jäivät asiakkaan toivomuksesta alkuperäisiksi. Lattiassa oli klinkkeri kiinnitettynä maanvaraisen betonilaatan päälle.
        2. Vesivahingon aiheutti pesukoneen tulovesiputken liitos. Kytkennän suoritti YIT kiinteistötekniinna Keittiömaailman tilauksesta.
        3. Heti kun vuoto havaittiin ryhdyttiin toimenpiteisiin ja YIT järjesti asiakkaalle kuivatuksen.
        4. Kalusteasennuksen suoritti Keittiömaailman aliurakoitsija, joka kävi ilman korvausta korjaamassa asennustaan.
        5. Suunnittelijana toimi erittäin kokenut henkilö.

        summma sumarum

        Loppu hyvin kaikki hyvin?

        Asiakkaan vesivahinko on korjattu ja hän voi jatkaa normaalia elämäänsä.
        Vahinkoja sattuu, JA NE PITÄÄ KORJATA. Niistä on otettava opiksi.
        Ikäviä tapahtumia, mutta niistä pitää päästä eteenpäin. POSITIIVISUUTTA!!


    • ei enää p...

      Samaa mieltä, ovet olivat korjattavana, mutta samalla lailla lakkaus kesii.. Tarkastaja joka silloin kävi oli tosi epämiellyttävä, meillä ei tosiaankaan synkannut. Kenellekään en Puustellia suosittele.

      • nyhveröt asialla

        pikkasen rupee tää viestiketju haiskahtaan Puustellin kilpailevien keittiömyyjien örinöiltä

        "olen niin tyytymätön, en suosittele"

        PERKELE jos teitä on kusetettu niin miksi ette mene oikeuteen? Päivänselvissä tapauksissa homma ilmaista rahantuloa, ei tartte edes itse nähdä muuta vaivaa kuin soittaa lähimmälle pätevälle asianajajalle, se hoitaa loput!

        Ette osaa yhtä puhelinsoittoa tehdä vaan täällä vittu inisette??? Tuskin olette puustellia nähneetkään


      • Puustellia

        Myös me jouduimme reklamoimaan Puustellin ovista, kun niistä hilseili lakat muutaman kuukauden päästä asennuksesta. Reklamaatiotyyppi oli todella ylimielinen ja väitti kiven kovaan, että ovissa ei ole mitään vikaa, kun niitä katsoo 1,5 metrin päästä. Kaveriin tuli liikettä vasta sen jälkeen, kun myyjä ilmoitti, että hänenkin mielestään ovet eivät ole priimat. Vasta toisella tarkastuskerralla ovista alkoi löytymään virheitä ja kaikki ovet menivät vaihtoon. Myyjä oli todella hyvä ja asiansa osaava, mutta reklamaation hoito oli sitä luokkaa, että tuskin enää seuraavaa keittiötä Puustellista otan.


      • puustellin oma
        nyhveröt asialla kirjoitti:

        pikkasen rupee tää viestiketju haiskahtaan Puustellin kilpailevien keittiömyyjien örinöiltä

        "olen niin tyytymätön, en suosittele"

        PERKELE jos teitä on kusetettu niin miksi ette mene oikeuteen? Päivänselvissä tapauksissa homma ilmaista rahantuloa, ei tartte edes itse nähdä muuta vaivaa kuin soittaa lähimmälle pätevälle asianajajalle, se hoitaa loput!

        Ette osaa yhtä puhelinsoittoa tehdä vaan täällä vittu inisette??? Tuskin olette puustellia nähneetkään

        myyjä älähtää.
        Kannattais tehdä hommat kunnolla, niin ei ihmiset valittais


    • stnannynnyt

      Mitä vitun boikottia sinä täällä olet huutamassa yksityisoikeudellisessa riidassa?

      Suomessa on ollut tuomioistuinlaitos näitä asioita varten tuhatkuntavuotta.

      ASIANAJAJA AVUKSI JA HAASTA PUUSTELLI KÄRÄJILLE. JO RUPIAA TAPAHTUMAAN!

      (vittu näitä poikottipoikotti pellejä...ei osata omia asioita hoitaa)

      • mirriä

        ..se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        Ihmetyttää vaan tää iänikuinen jankutus kyseisestä
        merkistä, vaikka niillä menee ns.huiluun,niin silti kansa ostaa vaikka tietää tulevat vaikeudet ym. Mutta niillä on hyvät lakimiehet takana, aina tulee voitto kotiin.


    • Puustellin kanssa

      Meillä tosiaan toimi Puustellin kanssa kaikki nappiin. Ja suunnittelija oli tosi hyvä ja asiansa osaava. Tavarat tulivat kaikki kun piti.
      Mutta luulen, että näissäkin myyjissä on eroja!
      Toivottavasti saatte hommat kondikseen pian!

    • ever-

      Puustelli on paras keittiö mitä suomen markkinoilla on.
      Huippuluokan laatu, toimii myynti, toimitus ja asennus paremmin kuin kilpailijoilla....

      Jos tavarat ovat tilauksen mukaisia niin vastuu on ostajalla -> on itse tilannut väärää tavaraa.
      Jos on toimitettu vääriä tai viallisia tuotteita niin puustelli kyllä vaihtaa ne oikeisiin/ehjiin.

    • pipurassi

      minkä kaupungin puustellista on kyse ku itellä on kans iso tilaus tulossa ja nyt alkaa jo ilmetä ongelmia vaikka mitään ei vielä ole edes toimitettu s..tana sentään

      • Zaalari

        Ongelmat on Vaasan Puustellissa ja koko Puustelli Groupissa. Ongelmana on siis se, että minun pitäisi laittaa kaapit ikkunan eteen, siis yli ikkunan pokan, mutta papereissa olevat mitat ovat kuulemma suuntaa antavia. Eli piirretty kuva (myös mitat) eivät täsmää lainkaan todellisuudessa. Autokauppaan mennessä kuintenkin saan Mersun, jos sellaisen tilaan, mutta nyt sainkin Ladan!


      • tarkistaja
        Zaalari kirjoitti:

        Ongelmat on Vaasan Puustellissa ja koko Puustelli Groupissa. Ongelmana on siis se, että minun pitäisi laittaa kaapit ikkunan eteen, siis yli ikkunan pokan, mutta papereissa olevat mitat ovat kuulemma suuntaa antavia. Eli piirretty kuva (myös mitat) eivät täsmää lainkaan todellisuudessa. Autokauppaan mennessä kuintenkin saan Mersun, jos sellaisen tilaan, mutta nyt sainkin Ladan!

        Eikö myös kaappienostajan /tilaajan pitäisi tarkistaa mitat ? ennen toimituksia?


      • seppo kakskoli
        Zaalari kirjoitti:

        Ongelmat on Vaasan Puustellissa ja koko Puustelli Groupissa. Ongelmana on siis se, että minun pitäisi laittaa kaapit ikkunan eteen, siis yli ikkunan pokan, mutta papereissa olevat mitat ovat kuulemma suuntaa antavia. Eli piirretty kuva (myös mitat) eivät täsmää lainkaan todellisuudessa. Autokauppaan mennessä kuintenkin saan Mersun, jos sellaisen tilaan, mutta nyt sainkin Ladan!

        Oletko ollut asiallisesti yhteydessä sinne!Vai valitteletko tänne vain ja luulet että saavutat sillä jotain?? Kyllä Myyjän pitää tämä hoitaa jos hän on siellä käynnyt mittaamassakin, sen takia hän itse käy mittaamassa ettei menisi mönkään.

        joko on helvetin huono myyjä tai sitten tässä kiikastaa jokin muu....


      • missä vika?
        seppo kakskoli kirjoitti:

        Oletko ollut asiallisesti yhteydessä sinne!Vai valitteletko tänne vain ja luulet että saavutat sillä jotain?? Kyllä Myyjän pitää tämä hoitaa jos hän on siellä käynnyt mittaamassakin, sen takia hän itse käy mittaamassa ettei menisi mönkään.

        joko on helvetin huono myyjä tai sitten tässä kiikastaa jokin muu....

        kukahan ne mitat on sinne puustelliin on antanut?
        onko niitä kukaan mitannut?
        vai onko kaapit tilatta rakennuspiirustusten mukaa?


      • Zaalari
        missä vika? kirjoitti:

        kukahan ne mitat on sinne puustelliin on antanut?
        onko niitä kukaan mitannut?
        vai onko kaapit tilatta rakennuspiirustusten mukaa?

        Kyllä Puustellista kävi mittaaja eli he hoitivat mittauksen ja laatikoiden tilauksen. Asentaessa katsoimme, että laatikot on liian korkeat, olimme jo silloin yhteydessä myyjään. He ehdottivat mm. sokkelin laskemista jne. ja kuulemma heidän asentajakin olisi tehnyt näin...

        Olen ollut yhteydessä isompiin herroihin ko. firmassa, mutta vastaus on, että Puustelli ei tee virheitä jne. Meillä on siis talo kasvanut tms. mittausten jälkeen. Olisi varmaan aika Puustellissa tarkistaa mittanauhat ja kuinka niitä luetaan.

        Onneksi kuluttaja-asiamies ja lakimies työstää asiaa...


      • Nimetön
        Zaalari kirjoitti:

        Kyllä Puustellista kävi mittaaja eli he hoitivat mittauksen ja laatikoiden tilauksen. Asentaessa katsoimme, että laatikot on liian korkeat, olimme jo silloin yhteydessä myyjään. He ehdottivat mm. sokkelin laskemista jne. ja kuulemma heidän asentajakin olisi tehnyt näin...

        Olen ollut yhteydessä isompiin herroihin ko. firmassa, mutta vastaus on, että Puustelli ei tee virheitä jne. Meillä on siis talo kasvanut tms. mittausten jälkeen. Olisi varmaan aika Puustellissa tarkistaa mittanauhat ja kuinka niitä luetaan.

        Onneksi kuluttaja-asiamies ja lakimies työstää asiaa...

        Minun mielestä rakennuksessa on virhe, jos 900mm korkuinen kaluste ei sovi ikkunan alle. Jos kyseessä on uudisrakennus, ikkuna lattiasta on 900-920 tai korkeampi. Luonnollisesti mittaajan olisi täytynyt tämä huomata ja keskustella ennen toimitusta lasketaanko sokkelikorkeutta jolloin ongelmaa ei olisi. Vika olisi korjattu muutamassa minuutissa koska säätöjaloissa on käsittääkseni muutaman sentin vara asennusta varten. Kärpäsestä täisi tulla härkänen.


      • Zaalari
        Nimetön kirjoitti:

        Minun mielestä rakennuksessa on virhe, jos 900mm korkuinen kaluste ei sovi ikkunan alle. Jos kyseessä on uudisrakennus, ikkuna lattiasta on 900-920 tai korkeampi. Luonnollisesti mittaajan olisi täytynyt tämä huomata ja keskustella ennen toimitusta lasketaanko sokkelikorkeutta jolloin ongelmaa ei olisi. Vika olisi korjattu muutamassa minuutissa koska säätöjaloissa on käsittääkseni muutaman sentin vara asennusta varten. Kärpäsestä täisi tulla härkänen.

        Kyllä ikkunan alunen on erikseen mitattu, mutta väärin. Kyseessä rintamiestalo, missä ikkunat on alempana. Ikkunan alle piti tulla tasojen alemmalle ja sokkeli samassa linjassa koko muu kalusto. Siksi tämä laskeminen eli piirrustuksissa oli otettu huomioon ikkuna, mutta on ilmeisesti mitattu väärin.

        Ei siis ole kärpäset ja härkäset sekaisin vain Puustellin mitat!


    • Tapani 33

      Totta puhut, Veli-hopea! Olen myös ollut Puustellin asiakas, vaan en lankea enää. Sain tiskipöytääni kahden värisiä laatikoita ja kun rupesin hakemaan apua ongelman korjaamiseen, niin soitin tarkastajalle. Hän lupasi ilmoittaa tehtaalle ja sen jälkeen ottaa yhteyttä minuun. Vaan kuinkas kävikään. Joku toinen soitti ja hän puolestaan lupasi ottaa yhteyttä. Kun olin odottanut kaksi viikkoa, niin soitin uudestaan saadakseni tietää, mitä tehdas on vastannut. Hän lupasi ottaa selvää ja jälleen vastasoittaja oli uusi henkilö. Hän puolusti hyvin jyrkästi tehtaan tuotetta ja sanoi että puun värisävyt ovat sellaisia, että niitä ei voi maalata samanlaisiksi, koska halusitte Pyökin materiaaliksi tuotteeseen. Sitten tuli joku asentaja paikan päälle katsomaan ja otti kaksi valokuvaa laatikoista. Kun kysyin tuloksia runsaan viikon päästä, niin sanottiin että nyt joulu pakkaa päälle ja kaksi on sairaslomalla, joten se menee yli joulun. Mutta tehtaalta otetaan teihin yhteyttä.
      Tammikuun 14 päivä soitin jollekin tarkastajalle jonka numeron sain myymälästä. Hän sanoi ilmoittavansa tehtaalle - kyllä sieltä otetaan teihin yhteyttä. Ei otettu - sen sijaan asentaja (ei sama joka asensi kyseiset kaapit) joka otti ne valokuvat soitti ja ilmoitti että minä nyt lähetän nämä kuvat tehtaalle, niin katsotaan, mitä tapahtuu. Siis hän ei ollut lähettänytkään niitä kuvia. Sen sijaan hän sanoi että, kaapit tehdään samasta materiaalista, ja niissä saattaa olla värisävyjä, niin kuin puumateriaaleissa yleensäkin on, mutta niille ei voida tehdä mitään. Tämä oli loppulausunto
      EI KOSKAAN ENÄÄ PUUSTELLIA ! ! !

      • Rakas Tapsa

        Puun luontaiset värivaihtelut eivät ole reklamaation aihe.


      • Ammattimies -58

        Olen n.20 vuotta toiminut remonttien ja rakentamisen parissa ja aina on tämä sama asia ihmetyttänyt: jälkeenpäin kitistään itsestään selvistä asioista. Esim. kalusteiden oviin ei haluta maalattua pintaa, se kun ei näytä elävältä. Puuovista sitten itketään kun ne eivä olekkaan niin tasaväriset kuin maalatut!
        Yritäpä vaikka etsiä saunaa tehdessäsi panelikuormasta kaksi samanlaista panelia. Et löydä. Miten se asia miksikään muuttuu, jos siitä laudasta tehdään ovia?

        Mitä olen ihmisille saneerauksia tai uusia taloja tehnyt, voin kokemuksesta sanoa, että täällä paljon parjattu Puustelli on ollut kyllä toimitusvarmuuden ja laadun suhteen ylivoimainen. Ei ole ainakaan minun tarvinnut aikataulujani rukata kalustetoimitusten takia.

        Mulla onkin varmaan käynyt 20 vuotta tuuri...


    • Pettynyt Turkulainen

      Minulla on samanlainen kokemus. Viime lokakuussa toimitetussa kokonaisuudessa oli melko moisia mittavirheitä/suunnitteluvirheitä. Suunnittelu Oli Puustellin tekemä ja mitat otettu paikan päällä. Osa ovista ei aukea kunnolla tai aukeavat toisia ovia vastaa niin, että pinnat ovat vaarassa. Mm. Le-Mans mekanismin hylly ei avaudu, koska osuu oven saranaan. Puhelimitse olen yrittänyt saada edustajaa tulemaan toteamaan vierheet, mutta mitään ei tapahdu. Älkää hyvät ihmiset ostako Puustellin kalusteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe