pressun korjaaminen

baatti

Miten voi itse korjata veneen pressun jos siinä on reikä? Toimiiko esim. jos liimaan bostikilla siihen kangaspalan?

15

8741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjata, koska uusi

      kevytpeite on aika halpa.
      Jos tarkoitatkin pressulla veneen kangaskuomua, paikkaa se ompelemalla. Rikkinäiseen kohtaan riittävän iso paikkalappu ja saumaukset ompelukoneella. Ei ole vaikeaa, jos peukalo ei ole keskellä kämmentä. Liimapaikat tai kangasteipit ovat väliaikaisia paikkauksia.

    • on olemassa

      silitysraudalla silitettäviä paikkakangasta.. veneliike.. kangaskauppa jne

      • vastaanottasin

        Nimen joka myy sellasia paikkausvehkeitä.Mulla sama ongelma kuomun kanssa.tai jos suoraan osaatte kertoa porin/satakunnan alueelta ihmisen /firman joka tekee mulle uuden kuomun.


      • Ruskossa
        vastaanottasin kirjoitti:

        Nimen joka myy sellasia paikkausvehkeitä.Mulla sama ongelma kuomun kanssa.tai jos suoraan osaatte kertoa porin/satakunnan alueelta ihmisen /firman joka tekee mulle uuden kuomun.

        teki veneeseeni hyvän kuomun.


      • hintaa
        Ruskossa kirjoitti:

        teki veneeseeni hyvän kuomun.

        ja kuinka suuri kuomu sulle tehtiin.Mulla kyseessä vuoden 89 Bayliner 1952


      • baatti
        hintaa kirjoitti:

        ja kuinka suuri kuomu sulle tehtiin.Mulla kyseessä vuoden 89 Bayliner 1952

        hintaa eräästä liikkeestä, oman veneen kuomu 750€ eli ellei ihan repaleina ole niin kannattaa korjata..


      • itsekin...
        baatti kirjoitti:

        hintaa eräästä liikkeestä, oman veneen kuomu 750€ eli ellei ihan repaleina ole niin kannattaa korjata..

        jos on vanha kuomu mallina. Purin omastani saumat ja leikkasin sunbrella-kuomukankaasta samanlaiset kappaleet ja merkitsin niihin saumojen kohdat myös vanhojen palojen mukaan. Saumat ompelukoneella. Muutaman pikkukorjauksen jälkeen kuomusta tuli rypytön. Halpa ja hyvä ratkaisu, muutaman illan työ.


      • Lanka
        itsekin... kirjoitti:

        jos on vanha kuomu mallina. Purin omastani saumat ja leikkasin sunbrella-kuomukankaasta samanlaiset kappaleet ja merkitsin niihin saumojen kohdat myös vanhojen palojen mukaan. Saumat ompelukoneella. Muutaman pikkukorjauksen jälkeen kuomusta tuli rypytön. Halpa ja hyvä ratkaisu, muutaman illan työ.

        Eikös pidä olla jotain "erikois"lankaa ettei hajoa UV-säteistä?
        Joku tällainen muistikuva olisi...


      • baatti
        Lanka kirjoitti:

        Eikös pidä olla jotain "erikois"lankaa ettei hajoa UV-säteistä?
        Joku tällainen muistikuva olisi...

        ja jos tekee itse, voiko sen ommella ihan tavallisella ompelukoneella?


      • voi mikä
        baatti kirjoitti:

        ja jos tekee itse, voiko sen ommella ihan tavallisella ompelukoneella?

        ettei, yleensä esim koti ompelukone ei neulo välttämättä kovin paksua kangasta tai lankaa


    • Zäck-Zäck

      Jos kuomussasi on saumat ratkenneet niin itse ompelutin vaimolla sauman kiinni.

      Jos taas sinne saumojen väliin on esim liestynyt reikä tai tullut viilto, niin itse laitoin nailonkankaisen liimapaikan - sellaisen mitä käytetään lasten kuravaatteiden paikkaamiseen. Noita saa isommista marketeista. Itse kävin http://www.tikata.fi/merkit&paikat.htm - värivalikoima oli muutakin kuin sinistä ja punaista. Paikka on tietenkin paikatun näköinen - ei siitä uutta saa.

    • AEL

      Clas Olson myy 100 mm leveetä PRESSUNKORJAUSTEIPPIÄ kestolupaus 3v auringonvalossa!

    • 2 x kad44

      Vie jollekin pienelle ompelimolle, ei maksa varmaan paria kymppiä enemmän. Samaan hintaan voit ommella muutamia huonoja saumoja, vuosittain olen itse korjauttanut kuomujani tällaisella yhden hengen ompelimossa...

    • luygogougy

      Aloittajan viesti oli pressu ei kuomu.Lukemisen ymmärtäminen ei kaikilta suju.

      • 2 x kad44

        Kiitos viisastelustasi, päättelin, kun aloittaja mainitsi sanan kangaspala tämän tarkoittavan veneen kuomua jota kansankielessä vääntyy sanaan pressu joka taas on yleisemmin jotain muuta materiaalia kuin kangasta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe