Jonway 2-tahti 50cc + muuta

Sköde

Kellään kokemuksia kyseisestä härpättimestä ? Runko ilmeisesti samasta pajasta kuin muissakin kiinalaisissa, koneesta ei vain tahdo löytyä oikeen minkäänlaisia käyttökokemuksia.

Tässä olisi nyt tiukka valinta Baotian QT 7:n vm-2007 (799eur), Baotian QT 12:n vm-2008 (799eur), Citymarketin 2-tahti Zoner V2:n (995eur), Jingcheng QT-20 Sudokun (890eur)tai tämän Jonwayn (870eur) välillä.

2-tahtimoottori kiinnostasi kovasti, sillä tuo peruskinkki konstruktioissa käytetty nelari on kyllä armottoman laiska ja hankala virittää. En kyllä odota ihmeitä halvalta 2-tahtiseltakaan, mutta virtauksia parantamalla tältä voisi odottaa ehkäpä jopa tajunnanräjäyttävää 55 km/h huippunopeutta ohjastajan 70 kilon elopainolla.

Muistakin halvoista uusista mopoista listan ulkopuolelta toivoisin vinkkiä, tiukkana hintarajana pidettäköön kuitenkin tuota mielestäni loivasti ylihintaista cittarin 995 euron V2:sta sekä 12" rengaskokoa.

37

10144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekkin olen katsellut jonway moposkootteria "sillä silmällä"... ulkoisestihan se on ihan kuin keeway focus ja kaksitahtinenkin :) 2-tahtinen on kierrosherkempi ja tehokkaampikin joten siksi ja kokokin isompi kuin "perinteinen" kiinalainen... koeajoa en ole vielä suorittanut mutta kylmäsavut istuen kylläkin... mielestäni varteen otettava versio... kukahan tuo maahan? itse en löytänyt kuin suoratuonnin mainoksen...
      http://www.suoratuonti.com/lehti/2008-1.pdf

      • Sköde

        Todella huonosti löytyy kyllä tietoa tästä mopedista. Sen verran sain tietoa kaivettua valmistajan nettisivuilta että kurittomana tehoa luvataan 3.2kw suomiversion 2.2kw sijaan ja kantavuutta 5 kiloa enemmän elikkäs 95 kg. Moottorivaihtoehdoksi ulkomailla tarjotaan myös sitä perinteistä 2.1kw kiinanelaria.

        Vekottimen moottorikoodilla ( jonka jo ehdin valitettavasti hukata bittitaivaaseen ) löytyi erilaisia/erimerkkisiä agrekaatteja sekä pumppuja, moottorin valmistaja jäi tosin arvailujen varaan.

        Periaatteessa voisi kyllä tämän ostaa, hintahan ei todellakaan ole paha 2-tahti skootteriksi. Ulkonäkökin on sopivan hillitty näin hieman vanhempaan makuun.


    • ups ai didint again

      voitko pistää lnikin nuista baotian skoottereista! ? : )

      • Sköde

    • mullaon

      mul baotian moposkootteri mut vasta eile ostettu nii en oo vielä paljo ajellu ja vaa 30km/h sisäänajo vaihe menos :D mut nelitahtinen on. tuntuuu mukavalta ja tasaselta ajaa. ei ainakaaa ku menin 30km/h nii hyytyny ylämäkiinkään (; ihanan hiljanen kone ! ja muutenki iha nätti. vähä tuunataa sitte se on täydellinen =)ei muute sähköstatti toiminu mutta se ehkä johtu siitä että akku ei ollu täynnä. kattoo toimiiko ku ladataan se

      • ..öö

        Mulla on tommonen Baotianin skootteri.
        Ostin uutena ja nyt ajettu reilu 400km.
        Mietittiin tossa että kuinka moneen paikkaan öljyjä pitää vaihtaa ja käykö joka paikkaan 4-tahti öljy..?
        Muuten tuo skootteri on mukava ajaa, melko hiljainen, ja hyvät ajovalot!
        Suosittelen!


    • ....

      onko tietoa miten 50cc jonwaytä viritetään ittelläni on tällänen ja haluisin et kulkee vähän kovempaa. mikä olis helpoin tapa saada vähän kiihtyvyyttä ja nopeutta lisää?

      • zeme100

        Ota prikka pois


    • onpi

      kaverilla tommonen aika järkyttävä ajaa tärisee kauheesti peilit ei pysy paikallaan eikä kule kun sen 45 tosi paljon kuristuksia ja muita en suosittele

    • mopoilija 15

      kyl se jonway kulkee 55km/h.kaverit sano paskaks mut ku otettii kisat ni kaverit ihmetteli ku voitin.
      peilit ei tärise eikä muutakaa vikoja ole.4,3L tankki.

      • keijokala¨¨

        jontukassa ei käsittääkseni ole muita kureja kuin rajoitettu cdi. sen vaihtamalla keewayn cdi-boksiin kulkee sen 70km/h ellei enemmän.


      • jonway 50cc
        keijokala¨¨ kirjoitti:

        jontukassa ei käsittääkseni ole muita kureja kuin rajoitettu cdi. sen vaihtamalla keewayn cdi-boksiin kulkee sen 70km/h ellei enemmän.

        Itse ostin tuossa kuukausi sitten jonway-skootterin. Olen ajanut sillä jo 1200km ja ei ole ollut mitään vikaa, ainut tietenkin, että kulkee vähän. Vakioksi kumminkin yllättävän pirteä. Ja muuta rajoitintahan ei olen kuin cdi-boksi. Vaihdoin sen keewayn vakio boksiin ja nyt kulkee 74km/h gps-laitteeseen katsottuna 90kg painoa päällä. Kaikin puoli olen tyytyväinen jonwayhin, ja eihän tuo hintakaan ole paha, kun kyseessä on kumminkin 2-tahti skootteri:)


      • hasard
        jonway 50cc kirjoitti:

        Itse ostin tuossa kuukausi sitten jonway-skootterin. Olen ajanut sillä jo 1200km ja ei ole ollut mitään vikaa, ainut tietenkin, että kulkee vähän. Vakioksi kumminkin yllättävän pirteä. Ja muuta rajoitintahan ei olen kuin cdi-boksi. Vaihdoin sen keewayn vakio boksiin ja nyt kulkee 74km/h gps-laitteeseen katsottuna 90kg painoa päällä. Kaikin puoli olen tyytyväinen jonwayhin, ja eihän tuo hintakaan ole paha, kun kyseessä on kumminkin 2-tahti skootteri:)

        Itselläkin tollannen jonway ajettu 500 km aluks piti sellasta ihme ääntä kun laitto kaasua ajelin tossa ympäriinsä niin se päästi putkesta kauheet savut ja se ääni loppu en tiiä mikä oli mutta sen jälkeen ei enää ota kierroksia kauheesti ja menee 55 kmh en tiiä onko joku rajotin mutta ei se oo kuiteskaa vielä rikki eihän ne kiinanpommit mihinkää hajoo :D


    • JaU:>

      Minkä maalaanen toi Jonway on? Mulle on tulos tön tai huomise pv:n aikana tollaane, kulkoo yli 70 km/h, ku on vaihettu boxi tjn. en tiie tarkasti ku en oo mopojen ihmelapsi :) Mulle sanottii että tuo on Italialaanen, mutta joku sano kans että seon kiinalaanen. En saa selvyyttä mikä se on ny sitte miehiää, kertokaa!

      • jonway-kuski

        2-tahti Jonway on italialainen, mutta koottu osittain kiinalaisista osista. Kone on minarellin kopiokone, sama kone kuin esim. keewayssa ja cpi:ssä. Ja minarellin konehan on tunnetusti yksi kestävimmistä ja luotettavimmista koneista, ja onhan tuo italialainenkin:))


      • hajosi
        jonway-kuski kirjoitti:

        2-tahti Jonway on italialainen, mutta koottu osittain kiinalaisista osista. Kone on minarellin kopiokone, sama kone kuin esim. keewayssa ja cpi:ssä. Ja minarellin konehan on tunnetusti yksi kestävimmistä ja luotettavimmista koneista, ja onhan tuo italialainenkin:))

        Tytöllä hajosi juuri Jonway 2-tahti skootteri. Ei lähtenyt käyntiin. Viaksi paljastui että pytyssä ei ole lainkaan puristuksia. Toisin sanoen joko männänrenkaat tai mäntä on hajonnut, tai molemmat. Toivottavasti ei ole syönyt uria pyttyyn. Sen näkee sitten kun purkaa pytyn.

        Ihme homma, öljyä on säiliössä. Olisiko öljypumppu mennyt tukkoon? Mopolla on ajettu 4000km. Aika heikko esitys Jonwaylta..


      • hajosi kirjoitti:

        Tytöllä hajosi juuri Jonway 2-tahti skootteri. Ei lähtenyt käyntiin. Viaksi paljastui että pytyssä ei ole lainkaan puristuksia. Toisin sanoen joko männänrenkaat tai mäntä on hajonnut, tai molemmat. Toivottavasti ei ole syönyt uria pyttyyn. Sen näkee sitten kun purkaa pytyn.

        Ihme homma, öljyä on säiliössä. Olisiko öljypumppu mennyt tukkoon? Mopolla on ajettu 4000km. Aika heikko esitys Jonwaylta..

        itsekkin kuullut muilta käyttäjiltä vastaavista ongelmista... tähän varmaan käy vanha sanonta "Moni kakku päältä kaunis..."
        Vaikka itsekkin katselin kyseistä merkkiä/mallia niin jäin odottelemaan muiden käyttäjien kokemuksia ja aika suuri osa ollut "kielteisiä"...
        hyvä ja halpa harvoin samassa paketissa...


      • Jonwayking
        hajosi kirjoitti:

        Tytöllä hajosi juuri Jonway 2-tahti skootteri. Ei lähtenyt käyntiin. Viaksi paljastui että pytyssä ei ole lainkaan puristuksia. Toisin sanoen joko männänrenkaat tai mäntä on hajonnut, tai molemmat. Toivottavasti ei ole syönyt uria pyttyyn. Sen näkee sitten kun purkaa pytyn.

        Ihme homma, öljyä on säiliössä. Olisiko öljypumppu mennyt tukkoon? Mopolla on ajettu 4000km. Aika heikko esitys Jonwaylta..

        Sittenhän sillä on ihan erikoinen skootteri koska mulla ja kahdella frendillä ei tuommosta vikaa ole. Itse ajanut Jonwaylla jo 7000km ja ei mitään ongelmia kun olen pitänyt siitä hyvää huolta(lue:tarvittavat huollot säännöllisesti). Täällä on näköjään muiden skoottereitten myyntiedustajat liikenteessä...


      • Jonwayking kirjoitti:

        Sittenhän sillä on ihan erikoinen skootteri koska mulla ja kahdella frendillä ei tuommosta vikaa ole. Itse ajanut Jonwaylla jo 7000km ja ei mitään ongelmia kun olen pitänyt siitä hyvää huolta(lue:tarvittavat huollot säännöllisesti). Täällä on näköjään muiden skoottereitten myyntiedustajat liikenteessä...

        se mistä kirjoitan tai kerron perustuu joko omiin kokemuksiin tai muutaman huoltoliikkeen huoltomiesten kertomiin tapauksiin elävästä elämästä...
        itselläni on kuitenkin tällä hetkellä Kymco People 4t 50cc 16" pyörillä joka on pelannut "loistavasti" vaikka en mainostakkaan sitä mitenkään...


      • .....
        Jonwayking kirjoitti:

        Sittenhän sillä on ihan erikoinen skootteri koska mulla ja kahdella frendillä ei tuommosta vikaa ole. Itse ajanut Jonwaylla jo 7000km ja ei mitään ongelmia kun olen pitänyt siitä hyvää huolta(lue:tarvittavat huollot säännöllisesti). Täällä on näköjään muiden skoottereitten myyntiedustajat liikenteessä...

        Kröhm.. Se että sinulla ja kahdella frendilläsi on Jonway pelannut moitteettomasti ei lohduta tytärtäni vähääkään. Eikä tarkoita sitä etteikö jollain muillakin olisi mopo pettänyt.

        Minä en ole mikään myyntimies enkä yleistänyt tätä mitenkään kyseisen merkin kohdalla, kunhan vain totesin asian. Ikäviähän tuollaiset tapaukset ovat aina. Hyvä että sinulla ja kavereillasi on toiminut mopot. Toivottavasti toimii jatkossakin.


      • Mekaanikko87
        ..... kirjoitti:

        Kröhm.. Se että sinulla ja kahdella frendilläsi on Jonway pelannut moitteettomasti ei lohduta tytärtäni vähääkään. Eikä tarkoita sitä etteikö jollain muillakin olisi mopo pettänyt.

        Minä en ole mikään myyntimies enkä yleistänyt tätä mitenkään kyseisen merkin kohdalla, kunhan vain totesin asian. Ikäviähän tuollaiset tapaukset ovat aina. Hyvä että sinulla ja kavereillasi on toiminut mopot. Toivottavasti toimii jatkossakin.

        Tota noin niin... Perushuolloilla saa ihmeitä aikaan... Suosittelen jokaiselle kakstahti moponomistajille tarkastamaan tuorevoitelu järjestelmän letkut, tukkiutumien varalta. Sama on variaattori öljyjen vaihdossa AJALLAAN! Sisäänajo on tärkein vaihe moottorin kestävyyttä ajatellen, Vaikka se tuntuu naurettavalta ajaa sitä 30 km/h MUTTA SE ON TÄRKEÄÄ. Kun olen katsonut vierestä kuinka mopoja hajotellaa virityksillä ja huonolla sisäänajolla, Itsellä ollut moinen jonway 1 kk runsaassa ajossa eikä mitään vikaa. Älkää ottako tätä minään vittuiluna kerron vaan omat tietoni asiasta. Nyt kun tulee se 2000 km täyteen 100 kilsan päästä niin viritän sen KUNNIALLA... Kiitos olen puhunut


      • Mopo karhu
        Mekaanikko87 kirjoitti:

        Tota noin niin... Perushuolloilla saa ihmeitä aikaan... Suosittelen jokaiselle kakstahti moponomistajille tarkastamaan tuorevoitelu järjestelmän letkut, tukkiutumien varalta. Sama on variaattori öljyjen vaihdossa AJALLAAN! Sisäänajo on tärkein vaihe moottorin kestävyyttä ajatellen, Vaikka se tuntuu naurettavalta ajaa sitä 30 km/h MUTTA SE ON TÄRKEÄÄ. Kun olen katsonut vierestä kuinka mopoja hajotellaa virityksillä ja huonolla sisäänajolla, Itsellä ollut moinen jonway 1 kk runsaassa ajossa eikä mitään vikaa. Älkää ottako tätä minään vittuiluna kerron vaan omat tietoni asiasta. Nyt kun tulee se 2000 km täyteen 100 kilsan päästä niin viritän sen KUNNIALLA... Kiitos olen puhunut

        Noniin Mopo-karhu valasee omaa mopoaan... Ite omistan Jonway-skootterin ja hyvin on pelittänyt, eli näitten derbi miesten puheet on paskaa... Ite laitoin tehoputken , rajoittamattoman cdi boksin , multivarin , kaasarin , kytkin jouset ja rullat , säädin varin , vaihoin takaiskarin kaasu iskariin , Ja kulkee sen 90 km/h gps:n mukaan JA KEULII NIIN PERKELESTI... Sanoisinko että keulii paremminku oma 125cc ktm supermoto... Ja nyt te mietitte miksi ajan mopolla ku kevari löytyy pihasta , siksi koska pidän mopojen virittämisestä ! ARG! olen puhunut


      • ...................
        PappaSkootteri kirjoitti:

        itsekkin kuullut muilta käyttäjiltä vastaavista ongelmista... tähän varmaan käy vanha sanonta "Moni kakku päältä kaunis..."
        Vaikka itsekkin katselin kyseistä merkkiä/mallia niin jäin odottelemaan muiden käyttäjien kokemuksia ja aika suuri osa ollut "kielteisiä"...
        hyvä ja halpa harvoin samassa paketissa...

        Siinä kunnon mutupaskaa essonbaarista ja sinä riennät oitis palstallesi kertomaan sen(kin) asian täällä AINOANA OIKEANA TOTUUTENA JONKA VAIN SINÄ AINA TIEDÄT.

        Hyvä, että teitä täydellisyyksiä löytyy!


      • yjsja
        Mopo karhu kirjoitti:

        Noniin Mopo-karhu valasee omaa mopoaan... Ite omistan Jonway-skootterin ja hyvin on pelittänyt, eli näitten derbi miesten puheet on paskaa... Ite laitoin tehoputken , rajoittamattoman cdi boksin , multivarin , kaasarin , kytkin jouset ja rullat , säädin varin , vaihoin takaiskarin kaasu iskariin , Ja kulkee sen 90 km/h gps:n mukaan JA KEULII NIIN PERKELESTI... Sanoisinko että keulii paremminku oma 125cc ktm supermoto... Ja nyt te mietitte miksi ajan mopolla ku kevari löytyy pihasta , siksi koska pidän mopojen virittämisestä ! ARG! olen puhunut

        muutama tonni takana niin hajoo käsiin koko härpäke eikä jälleenmyyjät vastaa varaosa kyselyihini. mistä tähän saa kaasuvaijerin?


      • wazzzzzzzzzzzzzaaaaa
        ..... kirjoitti:

        Kröhm.. Se että sinulla ja kahdella frendilläsi on Jonway pelannut moitteettomasti ei lohduta tytärtäni vähääkään. Eikä tarkoita sitä etteikö jollain muillakin olisi mopo pettänyt.

        Minä en ole mikään myyntimies enkä yleistänyt tätä mitenkään kyseisen merkin kohdalla, kunhan vain totesin asian. Ikäviähän tuollaiset tapaukset ovat aina. Hyvä että sinulla ja kavereillasi on toiminut mopot. Toivottavasti toimii jatkossakin.

        ei oo kuule meijän ongelma jos sun tyttäres kiinanpommi menee paskaks! mitäs ostit ? eikä täälä lohduteta niitä kenellä mopo pamahtaa


      • jonwayn kaasuvaijeri
        yjsja kirjoitti:

        muutama tonni takana niin hajoo käsiin koko härpäke eikä jälleenmyyjät vastaa varaosa kyselyihini. mistä tähän saa kaasuvaijerin?

        Ite laitoin cpi:n kaasuvaijerin mt sitä joutu muokkaa pikkasen esim. jotain kumiosia piti viillellä sopiviks ja jakorasiaan piti laittaa pikku prikkoja jotta se olisi kireä makso 15e moposportissa


      • perskeleenjontikka
        hajosi kirjoitti:

        Tytöllä hajosi juuri Jonway 2-tahti skootteri. Ei lähtenyt käyntiin. Viaksi paljastui että pytyssä ei ole lainkaan puristuksia. Toisin sanoen joko männänrenkaat tai mäntä on hajonnut, tai molemmat. Toivottavasti ei ole syönyt uria pyttyyn. Sen näkee sitten kun purkaa pytyn.

        Ihme homma, öljyä on säiliössä. Olisiko öljypumppu mennyt tukkoon? Mopolla on ajettu 4000km. Aika heikko esitys Jonwaylta..

        Hei osaisikohan kukaan kertoa, että mitä ihmettä mun jontikalle kävi kun ajoin sillä ja yhtäkkiä kuului hirveä pamaus ja sammu eikä lähteny enää käyntii. No menin kotiin ja otin tulpanhatun pois ja katos perkele tulppa oli melkee kokonaa irti. Kävin sitten ostamassa uuden NGK BP7HS -tulpan, jota suositellaan ihan ohjekirjassa. Laitoin kiinni eikä vieläkään lähtenyt käyntiin, kokeilin cdi-boksin vaihtoakin eikä vieläkään mitään.. Kokeilujen myötä sitte ilmeni uus ongelma.. Kun poljin mopoa, niin kiksi jäi juntturaan, eikä halunnut enää liikkua.. Olisikohan kiksi vain huonosti paikoillaan vai ihan männänrenkaat tai koko mäntä paskana?!


      • DDÄNI
        hajosi kirjoitti:

        Tytöllä hajosi juuri Jonway 2-tahti skootteri. Ei lähtenyt käyntiin. Viaksi paljastui että pytyssä ei ole lainkaan puristuksia. Toisin sanoen joko männänrenkaat tai mäntä on hajonnut, tai molemmat. Toivottavasti ei ole syönyt uria pyttyyn. Sen näkee sitten kun purkaa pytyn.

        Ihme homma, öljyä on säiliössä. Olisiko öljypumppu mennyt tukkoon? Mopolla on ajettu 4000km. Aika heikko esitys Jonwaylta..

        niino, aika kumma ku itellä kumminki kans jonska ja ajanu jo yli 6000 ja voin sanoa että vikan vikaa ei ole löytynyt ! ja 55 kulkeeki vielä että.. jokainen on erimieltä.


      • saari.mika
        Mopo karhu kirjoitti:

        Noniin Mopo-karhu valasee omaa mopoaan... Ite omistan Jonway-skootterin ja hyvin on pelittänyt, eli näitten derbi miesten puheet on paskaa... Ite laitoin tehoputken , rajoittamattoman cdi boksin , multivarin , kaasarin , kytkin jouset ja rullat , säädin varin , vaihoin takaiskarin kaasu iskariin , Ja kulkee sen 90 km/h gps:n mukaan JA KEULII NIIN PERKELESTI... Sanoisinko että keulii paremminku oma 125cc ktm supermoto... Ja nyt te mietitte miksi ajan mopolla ku kevari löytyy pihasta , siksi koska pidän mopojen virittämisestä ! ARG! olen puhunut

        mistä ostit cdi boksin ja mikä malli se on??


      • moposportin vakioasiakas
        jonway-kuski kirjoitti:

        2-tahti Jonway on italialainen, mutta koottu osittain kiinalaisista osista. Kone on minarellin kopiokone, sama kone kuin esim. keewayssa ja cpi:ssä. Ja minarellin konehan on tunnetusti yksi kestävimmistä ja luotettavimmista koneista, ja onhan tuo italialainenkin:))

        Anyeeksi mutta on pakko puuttua koska tietämättömiä ihmisiä on näköjään liikkeellä.
        jonwayn moottori ei ole kiinalainen vaan italialainen sillä kiinalaiset on kopioinut minarellin esim cpi skootteriin ja minarelli on kopioinut sen sitten itselleen parannuksia tehden, ja siitä todisteena esim cpi:n möntä ei käy jonnikkaan vaan pitää ostaa yamaha aeroxin mäntä joka sopii suoraan johtuen siitä että kiinalaisessa ei ole imupuolella kanavia männässä kun taas italyssa on. Ja toinen on männäntappi joka on erikokoinen kun kiinalaisessa; ja niistä jo voi todeta aidon minarellin eikä mitään kopiota


      • moposportin vakioasiakas
        jonway-kuski kirjoitti:

        2-tahti Jonway on italialainen, mutta koottu osittain kiinalaisista osista. Kone on minarellin kopiokone, sama kone kuin esim. keewayssa ja cpi:ssä. Ja minarellin konehan on tunnetusti yksi kestävimmistä ja luotettavimmista koneista, ja onhan tuo italialainenkin:))

        Anyeeksi mutta on pakko puuttua koska tietämättömiä ihmisiä on näköjään liikkeellä.
        jonwayn moottori ei ole kiinalainen vaan italialainen sillä kiinalaiset on kopioinut minarellin esim cpi skootteriin ja minarelli on kopioinut sen sitten itselleen parannuksia tehden, ja siitä todisteena esim cpi:n möntä ei käy jonnikkaan vaan pitää ostaa yamaha aeroxin mäntä joka sopii suoraan johtuen siitä että kiinalaisessa ei ole imupuolella kanavia männässä kun taas italyssa on. Ja toinen on männäntappi joka on erikokoinen kun kiinalaisessa; ja niistä jo voi todeta aidon minarellin eikä mitään kopiota


    • :)

      itellä on toista vuotta ollu nyt jonway ja aluksi kulki sen 45-50 riippuen päivästä, sitte vaihettiin muitten vikojen takia tehokkaampi cdi boksi ja kulkee melkeen 60, pitää kesällä kattoa vielä lämpimämmällä säällä uuestaan, ja cdin vaihdon jälkeen ei ole mitään vikaa ollut, mitä nyt huonot jarrut ja huonosti nouseva jalustin tai mikä lie onkaa.

      • Ukonköriläs

        Ostin uuden Jonwayn rautakaupasta 600€:llä vuosi sitten. Kilometrejä on yli 2000 ja koko ajan on sydän kylmänä siitä, päästäänkö kotiin. Kone ei käynnisty kuumana, paitsi jos niin haluaa. Alipainepumppu imaisee bensat takaisin tankkiin heti kun pysähdyt. Kesän kuumimpana päivänä kone leikkasi isossa ylämäessä, mutta irtosi muutaman tunnin jälkeen.

        Mopo on huolella sisäänajettu ja kulkee 100 kiloisen äijän kanssa tasamaalla oman mittarinsa mukaan 58 km/t ja isossa ylämäessäkin 45-50km/t. Mitään muutoksia ei ole tehty. Kiva peli, mutta epäluotettavana on pakko myydä


      • jonwayne
        Ukonköriläs kirjoitti:

        Ostin uuden Jonwayn rautakaupasta 600€:llä vuosi sitten. Kilometrejä on yli 2000 ja koko ajan on sydän kylmänä siitä, päästäänkö kotiin. Kone ei käynnisty kuumana, paitsi jos niin haluaa. Alipainepumppu imaisee bensat takaisin tankkiin heti kun pysähdyt. Kesän kuumimpana päivänä kone leikkasi isossa ylämäessä, mutta irtosi muutaman tunnin jälkeen.

        Mopo on huolella sisäänajettu ja kulkee 100 kiloisen äijän kanssa tasamaalla oman mittarinsa mukaan 58 km/t ja isossa ylämäessäkin 45-50km/t. Mitään muutoksia ei ole tehty. Kiva peli, mutta epäluotettavana on pakko myydä

        Ostin kanssa viikko sitten jonwaynen 50cc moposkootterin kauppakassiksi uutena ja maksoin siitä 750 eeroo ja yllätyin sen pirteydestä sillä 65-70 kmh menee helposti vähän antamalla reilusti hanaa. Ehkä pirteys johtuu myös laadukkaasta tuhkattomasta 2-tahti racing öljystä. Olen noin 40 kymppinen äijä ja painan 115 kiloo. Ylämäessä vauhti tippuu 10 kmh mutta ottaa sen heti takaisin ja mosa kiertää eikä savuta eikä tärise kun luulen sen olevan tuorevoitelu öljyn syytä ja siksi vaihdoin sen jo silloin kun ostin sen.


      • jonwayne
        Ukonköriläs kirjoitti:

        Ostin uuden Jonwayn rautakaupasta 600€:llä vuosi sitten. Kilometrejä on yli 2000 ja koko ajan on sydän kylmänä siitä, päästäänkö kotiin. Kone ei käynnisty kuumana, paitsi jos niin haluaa. Alipainepumppu imaisee bensat takaisin tankkiin heti kun pysähdyt. Kesän kuumimpana päivänä kone leikkasi isossa ylämäessä, mutta irtosi muutaman tunnin jälkeen.

        Mopo on huolella sisäänajettu ja kulkee 100 kiloisen äijän kanssa tasamaalla oman mittarinsa mukaan 58 km/t ja isossa ylämäessäkin 45-50km/t. Mitään muutoksia ei ole tehty. Kiva peli, mutta epäluotettavana on pakko myydä

        Huomaan että oot ajanut väärillä öljyillä.!!!!!!!

        Ei oo muuta selitystä tälle mitä kirjoitit.


    • saari.mika

      mistä cdi boksi jonwayhin minkä mallinen se pitää olla

    • Anonyymi

      Joo ostintossa humalapäissäni jonway skootterin vm. 99.abettu 1655km. Kaasarin joutus purkaa ja hapottaa olk se verran korroosioo. Tyypikilven mukaan Italiassa tehty. Tekniikka on lainattu joltaan spagetilta. Muuten taitaa vissiin idän ihme. Nelipiste stereoradio joka ei toimi. Vielä. 😁

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe