Pienikokoisia koiria?

Tossukka

Heippa kaikki! Olisiko jollakin ihmisellä antaa minulle esimerkki koirarotuja, jotka ovat pienikoisia ja mielellään lyhytkarvaisia. ja lisäksi jos on tietoja koirista jotka tulevat toimeen muiden eläinten kanssa, kuten kissojen. En tietenkään edellytä että yksi koirarotu sisältää tuon kaiken, mutta jos löytyy jokin rotu, joka olisi jotain nuista. Olen harkinnut jo koiran harkintaa pari vuotta ja nyt enemmän olen etsimässä oikeaa rotua, joka sopii elämäntyyliini. Vaikeaa on etsiä netin kautta sellaista, joka sopisi juuri itselleni. Ainoastaan ihmisten kokemuksista saa helpoiten tietoa! :)

5

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olishan noita

      meillä esim lyhyt karvanen chihu ja kas kissaa ja kaikki tulee keskenään hyvin juttuun!ainut mitä koira ei voi sietää on hevoset mut onhan ne pelottavia ku ei oo tottunut :) onnea koiran etsintään!

    • Aulikki

      Terve Tossuka!

      Itselläni on myös hakusessa lyhytkarvainen pikkukoira, ja voin kertoa mitä rotuja olen jossain vaiheessa harkinnut:
      chihuahua (muotikoira, osta vaan kunnon kasvattajalta!)
      englanninkääpiöterrieri
      amerikankääpiöterrieri
      mäyräkoira
      kääpiöpinseri
      mopsi
      venäjäntoy

      Nämä ovat siis sileäkarvaisia, joiden turkki on kaikkein helppohoitoisin. Karkeakarvaisissa on sitten vielä monta rotua esim. terriereitä, jotka kyllä kooltaankin ovat sitten vähän isompia.

      Niin ja tietysti myös meksikonkarvatonkoira ja kiinanharjakoira, jos ei karvaa kaipaa ollenkaan :p

    • Bostoninterrieri

      Bostoninterrieri on pienikokoinen lyhytkarvainen koira. Se tulee toimeen muiden eläinten kanssa. Bostonin turkki on helppohoitoinen eikä siitä lähde karvaa.

    • omaa bossua hankkiva

      ^ itsekkiin tuliin tuota bostoninterrieriä ehdottelemaan.
      Pienikokoinen, ei haukuturhia, lyhytkarvainen/helppohoitoinen karva, tulee toimeen mm. kissojen kanssa, aivan mahtavia luonteeltaan ja muutenkin kaikinpuolin ihana!

    • Kasvattajilta on parasta kysyä eli käyt tutustumassa parissa paikoissa joissa on erilaiset kääpiökoirarodut.. Se myös riippuu millaiseen kotiin koira pääsee (asumismuoto) ja mitä eläimiä siellä on ennestään, joutuuko olemaan yksin jne..
      Parasta on ottaa koira pentuna niin tottuu kaikkiin asioihin paremmin. Pienten koirien sisäsiisteysopetus kestää kauemmin kuin isoilla roduilla. Pitää viedä tiheämmin ulos ja jotkut kääpiökoirat eivät vaan koskaan opi sisäsiistiksi.. Tiuhaan tahtiin vaan ulos..
      Aikuiset kodinvaihtajat ovat myös siinä mielessä hyviä, mutta jotkut eivät tule toimeen kissojen kanssa tai että asumismuoto ei ole hyvä jne..
      Itselläni aikuinen kodinvaihtaja chihuahua, ja meillä täällä ennestään kissa. On hyvin välinpitämätön toisia eläimiä kohtaan koskien koirat ja kissat. Enemmänkin ihmisten kaveri kuin lajinsa kaveri. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe