R 1150 RT ongelma

artsi

Minulla on n. 13 tkm ajettu R 1150 RT Bemu ja nyt on ilmaantunut ongelma. Esim. nelosella ajettaessa tasakaasulla pyörän nopeus ja luonnollisesti kierrokset laskevat ja nousevat, ei siis pidä säädettyä nopetta. Mitä pitäisi tehdä.Onko muilla vastaavaa kokemusta?

16

7562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoHan

      Se paranee kun säädätät "kaasuläppien" balanssin miel merkkikorjaamolla, tai itse ,ohjeet saat: www.ibmw.org ( internet bmw-riders)
      , mutta ei poistu kokonaan,ne kaasuvaijerit kun venyvät niin vika tulee taas uudelleen.
      Eli vika johtuu siitä että läpät eivät liiku samaan tahtiin kun väännät kaasua, ja läpän asennon mittaava potentiometrihän on vain vasemmalla puolella, joten oikea sylinteri saa väärän seoksen jos kaasuläpät eivät liiku tarkalleen samaan tahtiin.

      • RRRRR

        Nuo läpät on erittäin helppo itsekin synkata asianomaisilla mittareilla, joiden rakenteluun löytyy loputtomasti ohjeita Internetistä. Jos rakentelu tökkii, saa moiset kaupasta parilla sadalla mummolla.


      • -EM-
        RRRRR kirjoitti:

        Nuo läpät on erittäin helppo itsekin synkata asianomaisilla mittareilla, joiden rakenteluun löytyy loputtomasti ohjeita Internetistä. Jos rakentelu tökkii, saa moiset kaupasta parilla sadalla mummolla.

        aiheuttavat ko ilmiötä. Pintakaasulla ajettaessa kumpikin sylinteri saa ainetta vähän ja tuon vähäisen löpön syttyminen saattaa olla ongelma myös. Aikaisemmissa viesteissä on kiinnitetty huomiota synkkaukseen, tämän pitää tietysti olla kunnossa eli läppien on liikuttava samalla tavalla ja oltava yhtä paljon auki pintakaasullakin. Lisäksi imuventtiilien(kin) on avauduttava yhtä paljon, vaikuttaa myös sylinterien täytökseen.

        Lisäksi tulpat. Alkuperäiset tulpat eivät ole parhaat mahdolliset, NGK BKR7EKC-N toimivat paremmin. Jotkut merkkikorjaamot käyttävät huollon yhteydessä tätä tulppaa, mutta eivät kaikki.Nämä kolme asiaa kun on kunnossa kone käy hyvin myös pintakaasulla.

        Kokonaan nopeuden vaihtelua ei saa pois, mutta ilmiö saadaan kyllä niin pieneksi, ettei se häiritse.


      • Reiska

        bokserin moottorissa ei ole tyyppivikoja eikä liioin suunnittelu virheitä,ruiskut pitää säätää oikein.Syy löytyy hepuista jotka pyöriä huoltaa,oletettavasti heput eivät osaa lukea tehtaan säätöohjeita.Kaasuvaijerit eivät veny eikä netistä löytyvillä ohjeilla uudempia pemuja säädellä.


    • GS-bemaristi

      Uusissa 2003-malleissa on kaksi tulppaa per sylinteri. Tällä on saatu nykimisilmiö aisoihin. Ongelma ilmenee katalysaattorilla varustetuissa ruiskuboksereissa, koska bensiiniseos on liian laihaa. Tämän vuoden malleissa nykimistä ei siis esiinny, ei ainakaan minun GS-bokserissani.

      • Moto

        Hei,

        Aoin yli 20 000 km RS 1150:llä enkä pahemmin nykimisongelmaa itse huomannut. Joskus hienoista "heilumista" kierroksissa ja käynnissä oli havaittavissa 3000 kierroksen tietämissä.

        Itseäni juttu ei kyllä häirinnyt lainkaan - aina tätä nykimistä ei edes oikeastaan huomannut. RS:n kahvoihin tullut värinä yli 3500 kierroksen sen sijaan harmitti (varsinkin Saksan baanoilla).

        Nyt ajan kaksitulppaisella RT:llä ja kone käy todella tasaisesti. Bokserin värinätkin ovat kahvoissa mallia ´olematon´.

        Onko joku kaksitulppailla ajava huomannut pyörässään nykimistä?

        Ps. Upea syyskesä tarjoaa parastaan! Ajakaa veljet ja siskot, ajakaa. Kuukausi aikaa ja kylmyys ja pimeys saapuvat. ;(


    • Timo

      Isotilavuuksinen kaksipyttyinen on tarkka seoksistaan. Itse kyllästyin rt:en ajettuani n. 40 000 km. Vaihdoin 12 RS:ään.

      Kokeilin tässä kaverini uutta Harleyta. Se vasta nyki ja nyhtäsi! Aivan mahdoton pyörä. Ihmettelen miksei HD-miehet valita mistään.

      • boxeri

        voi veljet kun te teitäisitte miten toimintavarma ja huoleton peli on vanhanaikainen R 80 boxeri niin vaihtaisitte heti uudet mallinne semmoiseen ( mikäli niitä vielä saa )
        mitä tulee harrikkajätkiin, siinä hommassa on tärkeämpää näyttäminen ja metelinpito.. Onhan HD muotoilultaan kaunis, sitä ei voi kiistää kukaan, mutta entäs käytännössä ?
        Bemu , varsinkin vanha on aika askettinen työjuhta , mutta silti en vaihtaisi omaani edes KAHTEEN uuteen harrikkaan . ( ellen olisi varma että saan ostetuksi uudelleen R kasikymppisen )


    • Heppu

      Siinä se selitys on. Ihmettelen muutenkin, miksi joku viitsii ajaa tuollaisella yläpainoisella häkkyrällä, jolla ei nauti oikein sporttisesta ajosta eikä kyllä custom tyylisestä cruisaamisestakaan. Kaippa sillä matkaa taittaa, jos tykkää mitäänsanomattomasta ajamisesta, vaikka olisihan auto mukavampi. Toki makuja on monia, mutta silti ihmetyttää tuollainen sekasikiö, ei oikein mikään pyörä.

      • Jörge

        Oot näköjään jäänyt ilman ritaruokintaa lapsena, kun noi mielipiteet on perseestä, eli ootko edes nähnyt Bemaria?


      • Kulkuri
        Jörge kirjoitti:

        Oot näköjään jäänyt ilman ritaruokintaa lapsena, kun noi mielipiteet on perseestä, eli ootko edes nähnyt Bemaria?

        Antaa "hepun" olla! Yleensä tuon kaltaisia kirjoituksia kirjoittelevat ne, jotka ovat tyytymättömiä omaan pyöräänsä! Saattaa siellä taustalla olla häiriintynyt äiti-lapsi -suhdekin! Aiankin jokin on nimim. hepullakin vinossa kun ei ymmärrä, että joku ei todellakaan tykkää customtyylistä niin paljon, että sellaisen itselleen ostaisi. Kyllä minäkin custompyöriä katselen siinä kun muitakin pyöriä mutta itselleni valitsen pyörän, joka täyttää minun tarpeeni ja minun odotukseni! Eikä minun tarvitse moittia sitä joka ajaa kyykyllä eikä sitäkään joka ajaa mielestäni niin säälittävässä asennossa customillaan. En myöskään väitä, että juuri minun valintani olisi ainoa oikea valinta! En, koska se on vain minun valintani! Kyllä me kaikki tielle mahdumme.


      • Heppu
        Kulkuri kirjoitti:

        Antaa "hepun" olla! Yleensä tuon kaltaisia kirjoituksia kirjoittelevat ne, jotka ovat tyytymättömiä omaan pyöräänsä! Saattaa siellä taustalla olla häiriintynyt äiti-lapsi -suhdekin! Aiankin jokin on nimim. hepullakin vinossa kun ei ymmärrä, että joku ei todellakaan tykkää customtyylistä niin paljon, että sellaisen itselleen ostaisi. Kyllä minäkin custompyöriä katselen siinä kun muitakin pyöriä mutta itselleni valitsen pyörän, joka täyttää minun tarpeeni ja minun odotukseni! Eikä minun tarvitse moittia sitä joka ajaa kyykyllä eikä sitäkään joka ajaa mielestäni niin säälittävässä asennossa customillaan. En myöskään väitä, että juuri minun valintani olisi ainoa oikea valinta! En, koska se on vain minun valintani! Kyllä me kaikki tielle mahdumme.

        Mulla ei ole mitään häiriöitä missään suhteessa. Sulla taitaa olla, kun et kestä eriävää mielipidettä.

        " Eikä minun tarvitse moittia sitä joka ajaa kyykyllä eikä sitäkään joka ajaa mielestäni niin säälittävässä asennossa customillaan. "

        Et näytä itsekään ymmärtävän esim. custom- tai kyykkytyyli, kun pitä puhua "niin säälittävästä" asennosta! Turha tuollaisen lausahduksen jälkeen enää yrittää selittää, että hyväksyy kaikki motoristit.

        Minä hyväksyn kaikki motoristit siinä missä sinäkin, mutta yhtälailla ihmettelen, että miksi joku valitsee jonkun BMW:n joka ei ole kunnon matkapyörä, ei kunnon custom, eikä kunnon kyykky. Ja jossa on pyörän hintaan nähden noin paljon kaikkia vikoja, kuten tältä palstalta näkee. Taitaa olla laatu samaa luokkaa kuin kopion l. Uralin!

        Ainakin kävi hyvin selväksi, että et itse ole varma valinnastastasi, kun pitää alkaa heti yrittämään halventaa toista kirjoittajaa jollain typerillä äiti/lapsijutuilla, jos hän esittää oman mielipiteensä pyöristä. Huomaa, että minä arvostelin pyöriä, en alkanut haukkua ketään kirjoittajaa mielipiteensä perusteella. Nyt saat kyllä sinä vähän osaksesi sitäkin, kun itse vedit tämän asian henkilökohtiaselle tasolle, vaikka piti keskustella pyöristä.


      • Heppu
        Jörge kirjoitti:

        Oot näköjään jäänyt ilman ritaruokintaa lapsena, kun noi mielipiteet on perseestä, eli ootko edes nähnyt Bemaria?

        ..on noin heikko itsetunto, että kun omaan PYÖRÄÄN kohdistuu kritiikkiä ja ihmettelyä sen järkevyydestä, alat heti haukkumaan KIRJOITTAJAA. Jos omaa pyörää kohtaan kestää noin heikosti kritiikkiä, vaikuttaa siltä että ei itsekään ole pyöräänsä tyytyväinen. Osta siis sellainen, jota sisimmässäsi tosissaan haluat.


    • 1150RT

      Mina valitin myos pienella kaasulla ajaessa olevasta huojunnasta ja Mototripissa sanoi etta suomeen tuotavat pyorat on jenkkisaadoilla (kovemmat paastomaaraykset), ruiskun releen vaihdolla huojunnat havisi kun kone rupes saamaan tarpeeks ainetta. Sen sai vaihdettua takuuseen...

    • Timo Pönkkö

      Minulla BMW R 1150 RT 2001vm,ajettu 62 000 km.Missä km määrässä vaihdetaan Laturin hihna?Mitä pitää irroitta että hihnan saa vaihdettua?Kytkin nesteet kun vaihtaa ja ilmaa kytkimen mitä pitää irroittaa pyörästä,että saa nesteet vaihdettua? Terveisin Timo Pönkkö 16800 Hämeenkoski. Puh:0503237157.

    • motoristi ukko

      vaihda laturinhihna ilman empimisiä.1Itse vaihdoin noin 64000 km oli muutama säie irronnu jo hihnan reunasta.Homma on helppo,irroita suoja edestä,niin pääset hihnaan käsiksi ja löysäät kiristimenn,vanha hihna jätepönttöön ja uusi tilalle.Kiristä riittävän kireälle.Lukitus kiini ja suoja paikoilleen.Siinä sy yksinkertaisuudessaan!!Hyviä ja antoisia kilometreja bemmun puikoissa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe