Paras työpiakka Suomessa

tutkimus kertoo

71

21143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masalainen

      Ainut asia mikä ratkaisee on liksa.

      • it-tuunari

        Itselleni ei palkka merkitse paljoa, kunhan se on kohtalainen. Sen sijaan itse työ, mitä, missä, miten, milloin, miksi.

        En alkaisi paskaa lapioimaan hyvälläkään palkalla. Halkoja voisin hakata vähemmälläkin.


      • Masalainen
        it-tuunari kirjoitti:

        Itselleni ei palkka merkitse paljoa, kunhan se on kohtalainen. Sen sijaan itse työ, mitä, missä, miten, milloin, miksi.

        En alkaisi paskaa lapioimaan hyvälläkään palkalla. Halkoja voisin hakata vähemmälläkin.

        Kahdeksan vuotta olin Nokialla töissä.Kyllästyin huonoon palkkaan ja nyt lapion paskaa puolta paremmalla palkalla kuin insinööri Nokialla.


      • Työelämässä kaiken kokenut

        Sellainen työpaikka on hyvä, missä työtovereita kohdellaan tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti niin työmäärän kuin palkankin suhteen.
        Ryhmäurakat ovat kaikkein surkeimmat. Se aiheuttaa erittäin paljon työtoverin mitätöintiä ja tahallista työnteon häirintää. Mennään sieltä mistä aita on matalin.
        Urakat omaan pottiin ja tahtiin, niin silloin ei tule epäselvyyksiä työn määrässä ja laadussa ja eikä tule turhia kärhämiä. Työ on paljon motivoivampaa ja kannustavampaa. Onneksi noista onnettomista ryhmäurakoista ollaan luopumassa.


      • mikään!
        it-tuunari kirjoitti:

        Itselleni ei palkka merkitse paljoa, kunhan se on kohtalainen. Sen sijaan itse työ, mitä, missä, miten, milloin, miksi.

        En alkaisi paskaa lapioimaan hyvälläkään palkalla. Halkoja voisin hakata vähemmälläkin.

        Olet juuri niitä ihmisiä, joille palkkaa pitäs maksaa, mutta töitä ei silti kiinnostas juuri tehä. Vaikka kyvyt ei riitä ni silti pitäs heti päästä johtohommiin ja sitten vittuillaan vaan alaisille, ku luullaan ittestään pikkasen liikoja.


      • Jusalainen
        Masalainen kirjoitti:

        Kahdeksan vuotta olin Nokialla töissä.Kyllästyin huonoon palkkaan ja nyt lapion paskaa puolta paremmalla palkalla kuin insinööri Nokialla.

        Itse olen kieltäytynyt esimieshommista ja projektipäällikön hommista vaikka niissä olis saanut parempaa liksaa. Ne hommat ei vaan kertakaikkiaan sovi mulle, ahdistais liikaa se työmäärä ja toisten töiden seuraaminen. Ei viihtyisi töissä. Paljon mukavampaa tehdä vaan omia juttuja rauhassa vähän pienemmällä liksalla. EI tarvi stressata toisten tekemisiä :-)


      • ite-duunari
        it-tuunari kirjoitti:

        Itselleni ei palkka merkitse paljoa, kunhan se on kohtalainen. Sen sijaan itse työ, mitä, missä, miten, milloin, miksi.

        En alkaisi paskaa lapioimaan hyvälläkään palkalla. Halkoja voisin hakata vähemmälläkin.

        Riittää että palkka (oma) on iso,ja muistakaa että kaikki työ on "arvokasta" vaikka kuin olis nälkäpalkka,sitä ei vaan huomaa itse kuinka hienoa se on.


      • näinsevaan on

        ..vuosiansio kun menee yli 50te niin se on jo hyvä työpaikka tuollaiset 30te vuosipalkkaiset tuskin ovat ylpeitä loppupelissä työstään!! ja se vaan on totuus..voihan sitä yrittää muuta selitellä..


      • hyvä...
        Jusalainen kirjoitti:

        Itse olen kieltäytynyt esimieshommista ja projektipäällikön hommista vaikka niissä olis saanut parempaa liksaa. Ne hommat ei vaan kertakaikkiaan sovi mulle, ahdistais liikaa se työmäärä ja toisten töiden seuraaminen. Ei viihtyisi töissä. Paljon mukavampaa tehdä vaan omia juttuja rauhassa vähän pienemmällä liksalla. EI tarvi stressata toisten tekemisiä :-)

        Kyllä mustakin tuntuu, että perus duunarina on kaikista paras olla. Tekee duunit ja lähtee sitten himaan, työt jää sinne. Ja sitäpaitsi nykyään musta tuntuu, että ainakin urakkamiehet tienaa enemmän, kuin projektipäälliköt.


      • joka sana
        hyvä... kirjoitti:

        Kyllä mustakin tuntuu, että perus duunarina on kaikista paras olla. Tekee duunit ja lähtee sitten himaan, työt jää sinne. Ja sitäpaitsi nykyään musta tuntuu, että ainakin urakkamiehet tienaa enemmän, kuin projektipäälliköt.

        Työntekijänä on PALJON PALJON helpompaa, olen itse tehnyt esimieshommiakin muutaman vuoden... nyt taas duunaripuolella ja omasta tahdosta ja tienaan taas enemmän... Sillä esim. myyntityössä monissa firmoissa hyvät myyjät tienaavat paljon enemmän kuin esim. saman firman myyntipäälliköt, (TÄÄ ON FAKTA, JOTA KAIKKI EI VAAN YMMÄRRÄ) ja kaiken lisäksi se isompi palkka tulee ilman jumalatonta stressiä :)) Joillekin on se titteli tärkee, itelle on se palkka, jolla lyhennän esim. perheen lainoja


      • weskuu
        näinsevaan on kirjoitti:

        ..vuosiansio kun menee yli 50te niin se on jo hyvä työpaikka tuollaiset 30te vuosipalkkaiset tuskin ovat ylpeitä loppupelissä työstään!! ja se vaan on totuus..voihan sitä yrittää muuta selitellä..

        ketkä pyörivät siinä 30 000 nurkilla.


      • Tytti

        Palkka kyllä ratkaisee aika paljon. Ei ole kiva olla duunissa kun koko ajan mielessä miten vähän maksetaan siitä työmäärästä mitä tekee...niin surkee palkka, ettei sillä edes pärjää...Alle kahden tonnin palkasta ei pitäisi mennä ollenkaan veroja, on älytöntä että vielä pienestä palkasta pitää maksaa veroja.


      • palkka vaativuuden mukaan....
        joka sana kirjoitti:

        Työntekijänä on PALJON PALJON helpompaa, olen itse tehnyt esimieshommiakin muutaman vuoden... nyt taas duunaripuolella ja omasta tahdosta ja tienaan taas enemmän... Sillä esim. myyntityössä monissa firmoissa hyvät myyjät tienaavat paljon enemmän kuin esim. saman firman myyntipäälliköt, (TÄÄ ON FAKTA, JOTA KAIKKI EI VAAN YMMÄRRÄ) ja kaiken lisäksi se isompi palkka tulee ilman jumalatonta stressiä :)) Joillekin on se titteli tärkee, itelle on se palkka, jolla lyhennän esim. perheen lainoja

        On totta varmasti jos olet esimies asemassa olet usein puun ja kuoren välissä, tulosta pitää syntyä, olla hyvä johtaja taidoiltaan polttamatta itseään loppuun.Myös hyvällä tasapuolisella arvostavalla johtamisella henkilöstön motivaatio kasvaa esimerkiksi työn kehittämiseen.Hyväksyvä työilmapiiri ja vuorovaikutus taidot ovat merkittäviä työssä jaksamisen perustoja....usein "lasikatto" ajattelu latistaa ja vie voimavaroja. Avoin jokaisen osaamisen tunnustava ja hyödyntävä yhteisö lisää luovaa innovatiivisuutta ja työ oli se raskastakin sujuu ja työstä voi jopa nauttia, jos sellaista voi ajatella nyky päivänä ja jos se sallitaan!? Joillekkin riittää pelkkä palkka, joku näkee työssä kehittymis/kehittämis edellytykset ja joku vain käy työssä kun ei ole muutakaan.. miettimättä enempiä......!?


      • pomo

        jos on huono ilma piiri työpaikalla niin kuka jaksaa
        olla semmoisessa paikassa töissä ei kukaan saa olla urpo jos viihtyy semmoisessa paikassa myös tuo homma mitä teet ratkaisee paljon monipuolisuus eteenkin.
        osaava kaveri viihtyy varmasti luo myös muihin motivaatiota.. laiskat ei luo mitään kuin oman kängän ulos..


      • pomo
        palkka vaativuuden mukaan.... kirjoitti:

        On totta varmasti jos olet esimies asemassa olet usein puun ja kuoren välissä, tulosta pitää syntyä, olla hyvä johtaja taidoiltaan polttamatta itseään loppuun.Myös hyvällä tasapuolisella arvostavalla johtamisella henkilöstön motivaatio kasvaa esimerkiksi työn kehittämiseen.Hyväksyvä työilmapiiri ja vuorovaikutus taidot ovat merkittäviä työssä jaksamisen perustoja....usein "lasikatto" ajattelu latistaa ja vie voimavaroja. Avoin jokaisen osaamisen tunnustava ja hyödyntävä yhteisö lisää luovaa innovatiivisuutta ja työ oli se raskastakin sujuu ja työstä voi jopa nauttia, jos sellaista voi ajatella nyky päivänä ja jos se sallitaan!? Joillekkin riittää pelkkä palkka, joku näkee työssä kehittymis/kehittämis edellytykset ja joku vain käy työssä kun ei ole muutakaan.. miettimättä enempiä......!?

        asennetta peliin nyt pojaat huonolla asenteella ei pääse edes siivous hommiin sanon minä..
        ei pidä luulla itestään liikoja koittakaa tehdä edes yksi homma hyvin se ei onnistu monelta..


      • rahaa pöytään
        pomo kirjoitti:

        asennetta peliin nyt pojaat huonolla asenteella ei pääse edes siivous hommiin sanon minä..
        ei pidä luulla itestään liikoja koittakaa tehdä edes yksi homma hyvin se ei onnistu monelta..

        Joo..

        Tarpeeksi ja aikasi, kun nirsoilet niin voi olla, että et olisi enää pomo, kun ei ole ketään kuka tekisi sen työsi.

        Nuoremmille vihjeeksi..nyt on työntekijän markkinat ja vaatikaa rahaa pöytään mikäli työtä tehdään.

        Kaikenlaiset tittelit voi työntää sinne missä päivä ei todellakaan ikinä paista.


      • istuminen vituttaa
        rahaa pöytään kirjoitti:

        Joo..

        Tarpeeksi ja aikasi, kun nirsoilet niin voi olla, että et olisi enää pomo, kun ei ole ketään kuka tekisi sen työsi.

        Nuoremmille vihjeeksi..nyt on työntekijän markkinat ja vaatikaa rahaa pöytään mikäli työtä tehdään.

        Kaikenlaiset tittelit voi työntää sinne missä päivä ei todellakaan ikinä paista.

        ...tiimipalavereja,kuukausi-infoja, ns. "nokkamiehiä" jotka kertovat jokaisen työkaverin tekemiset esimiehille ( peittääkseen oma saamattomuuttaan)


      • Jusalainen
        joka sana kirjoitti:

        Työntekijänä on PALJON PALJON helpompaa, olen itse tehnyt esimieshommiakin muutaman vuoden... nyt taas duunaripuolella ja omasta tahdosta ja tienaan taas enemmän... Sillä esim. myyntityössä monissa firmoissa hyvät myyjät tienaavat paljon enemmän kuin esim. saman firman myyntipäälliköt, (TÄÄ ON FAKTA, JOTA KAIKKI EI VAAN YMMÄRRÄ) ja kaiken lisäksi se isompi palkka tulee ilman jumalatonta stressiä :)) Joillekin on se titteli tärkee, itelle on se palkka, jolla lyhennän esim. perheen lainoja

        että se rahan tienaaminen ei ole oleellisinta vaan työssä viihtyminen. Jos myyjä tienaa hyvin niin se tekee töitäkin kuin koira ja se on ihan perseestä. En uhraisi vapaa-aikaa palkan eteen. Eikä myyntityökään sovi mulle ollenkaan, siihenkään en alkais. Nämä asiantuntija tehtävät sopivat minulle, teen töitä 60-70% työteholla 7,5 tuntia päivässä eikä yhtään enempää. Työ on vapaata ja itsenäistä. Tienaan ihan kivasti ja pärjään hyvin tuloillani mutta projektipäällikkönä tai esimiehenä tienaisin vielä enemmän. Mutta silloin en viihtyisi töissä.

        Hyvä työpaikka on sellainen josta ei tule taakkaa vapaa-ajalle. Ei ylitöinä eikä päällejäävänä stressinä.


    • Pete.

      Hyvässä työpaikassa on reilun pelin henki. Hyvä työpaikka rakentuu motivoituneista henkilöistä, joilla on jonkun tason osaamista. Ikävä juttu jos esimies yhdessä läheisten työkaveriensa avulla savustaa jonkun työntekijän ulos. Osaamista ei määritellä uhoamisena ja osataan ja se, että osataan puhua hyvin. Hyvässä työpaikkassa on kaikilla hyvä olla ja on avoin työilmapiiri.

      • sitten...

        että työntekijä yrittää savustaa esimiestä! Voiko silloin muut työntekijät puolustaa esimiestä vai onko savustamista?


    • L. Orvi

      Täällä sitä vaan netissä surffaillaan ja liksa juoksee...buhahhahhahhaaa....

      Koko viikkona en ole tehnyt töitä..hehhehehehe

      • Nimetön

        valtiolla - työsuojelupiirissä ? JOIDENKIN kain on se työ tehtävä, jotta tulospalkka juoksee, myös sinulle !


    • kirjasto-gona

      on minulla,,, paljon inspiroivaa materiaalia ympärillä,,, paljon mukavia asiakkaista...vähän palkaa ja vähän vapaa-ajanongelmia.

      KIRJASTO ON PARAS PAIKKA ;)))

    • Tyytyväinen työntekijä

      Itse olen erittäin tyytyväinen nykyiseen työpaikkaani:
      - hyvä palkka
      - hyvät edut
      - sopiva työtahti, ei liikaa töitä
      - todella vapaata, saa itse päättää työajoistaan ja työtavoistaan. Kukaan ei vahdi: vastuullista ja motivoivaa
      - mukava pomo, joka osaa myös johtaa tarvittaessa
      - hyvä työilmapiiri, jossa työkaverit arvostavat toisiaan
      - lyhyt työmatka
      - joustavat työajat, pekkaset, pitkät lomat

      En vaihda ikinä!

      • ????????????

        on mielestäsi hyvä palkka??


    • Taisto käy työpaikalla vain tilipäivinä. ja kun pomo toteaa, ettei voi maksaa mitään kun et ole tehnyt töitäkään, niin Taisto siihen, että "enhän mä oo ollu paikallakaan, kuinka mä olisin voinu mitään teherä... anna se liksa tänne ja heti!"

      • Taiston mielestä työnteko on todella hauskaa: Hän voisi katsella sitä tuntikausia yhteenmenoon ilman taukoa. Riippuu tietysti vähän työstä; esim. pääministerin "työt" saattaisi alkaa nopeestikin väsyttämään. Vaikka on se Taistokin kova puhumaan paskaa...


    • JugaR

      Itse tiedän tuon firman melko läheisesti.

      Sanoisin, että firman menestyksen salaisuus on se, ettei sinne oteta mitään huuhaatyyppejä istuskelemaan ja selaamaan nettiä. Itsekin (IT-ammattilaisena) ammattitaitoni on valitettavasti sitä luokkaa että tuohon firmaan on turha lähettää hakemuksia, vaikka tusinaan muuhun paikkaan pääsisinkin.

      Haittapuolena tosin väkisinkin tulee mieleen, että tuo on vähän lahjakkaan supereliitin oma juttu, lahjattomammat lähteköön lapioimaan paskaa. Mutta liike-elämässä on liike-elämän lait.

      • hyvältä

        Jos tosiaan on noin, että porukka koostuu huippulahjakkuuksista, niin niistä tosiaan kannattaa pitää kiinni. Edellisessä firmassa missä työskentelin ei lahjakkaita ihmisiä arvostettu ollenkaan. Yleensä todettiin, että tulijoita kyllä riittää, saa vapaasti lähteä. No näyttääpi tällä hetkellä olevan se viimeinen viulunsoitto menossa sieläkin.


    • Pläski

      Oman käsitykseni (sekä myös reilun kahden vuoden vaihtelevalla työkokemuksella) voin todeta, että ymmärtääkseni hyvä työpaikka tunnetaan siitä, että siellä valltisee:

      1) hyväksi havaittu joukkue henki, jonka eteen jokainen ponnistelee (ja pitää melut mahassa vaikka mieli tekisikin päästää välillä ties mitä pihalle)
      2) kohtalaisen hyvä palkka elämistä varten
      3) Joustavat työajat elämäntilanteen mukaan (kunhan kuitenkin on vähintään se 8 tuntia päivässä)
      4) riittävästi vaihtelevuutta työssä (kuka esim. jaksaa olla tiskaajana viikosta toiseen etenkin jos on kokki koulutukseltaan (tämä siis oma kokemus)

      No johan tässä sitten jokunen hyvä kriteeri taisi ollakin, mutta lisätkää toki jos jotain lisäämisen arvoista on...

    • sellane

      et pomo/pomot on vähintään 600km päässä, eikä ole kiinni aikatauluista, saatikka työajasta. Vieläkö sen työn saisi tehdä parhaassa seurassa, eli iha yksin, ni, siin sitä olisi.

    • voin sanoa

      Sellainen duuni, jossa arvostetaan kaikkia suunnilleen tasapuolisesti, ei kettuilla selän takana tai jopa päin naamaa ja vielä saa palkkaa sen verran että pärjää sopivasti on kaikken paras. Jos on sellaisia diktaattoreja (päätösvalta vain yhdellä), menee asiat todella helposti solmuun. Esimerkiksi loukkaantuminen omasta järjenkäytöstä yhtiön etua ajatellen, mutta samalla hieman toisen valtaa käyttäen, on kauhea temppu josta kannetaan varmasti kaunaa ja puhutaan paskaa. Sellainen tyhjänjauhanta on myös turhinta ikinä, luvataan olemattomia, perutaan puheita, ollaan muka olevinaan jotain..näistä on huonot työilmapiirit tehty. Kokemuksen syvällä rintaäänellä..

    • ..duuni!

      Miul on hyvä työpaikka:Sinne on aamulla kiva lähteä ja mie viihyn siellä. Ja tietenkin kivat työkaverit ja se, että omaa vastuuta on sopivasti. Ja että työnantaja joustaa, miekin haluan joustaa!! Nää on ehkä painavampia syitä kuin hyvä palkka. Raha on pelkkiä numeroita!

      • moneyyy

        pelkillä numeroilla ruokasi pöytään..Raha ikäväkyllä ratkaisee..ei ne suuret tulot vaan pienet menot???wtf miten voi olla suuret menot jos ei ole tulojakaan!!


      • työpaikkaa
        moneyyy kirjoitti:

        pelkillä numeroilla ruokasi pöytään..Raha ikäväkyllä ratkaisee..ei ne suuret tulot vaan pienet menot???wtf miten voi olla suuret menot jos ei ole tulojakaan!!

        vaikea löytää,jossa pomot tasapuolisia,ketään ei syrjitä.Palkka jolla tulee toimeen.Kaikki tekevät omat hommansa,jottei niitä sälytetä toisten tehtäväksi.Ei juouilua kenestäkään.Siviilielämää ei sekoiteta työelämään.8 t.Työpäivä täytyy riittää jotta läheisillekkin jää aikaa.Työ ei ole koko elämä.


    • Silloin kun on eläkkeellä ja voi käydä silloin tällöin entisellä työpaikallaan kahvilla, se on ollut hyvä työpaikka. Johtajasta alaspäin kaikki ok.

    • hitsari,,,

      hyvä,,mikä se semmonen hitsarille,,,hitsaus huuruja, munakaan ei seiso enään

    • Nimetön

      Yleensä työpaikka kuin työpaikka on ihmiselle se oikea jos siellä viihtyy ja palkka on kohdallaan ja työtä tekeekin miellellään, vain välimatkat jäävät monesti liian pitkiksi niihin oikeisiin työpaikka unelmiin.

      Olisiko aika päättäjienkin miettiä, onko liian kallista kulkea töissä unelmien työpaikassa, vai ottavatko työpaikat halvempia työntekijöitä tilalle.

      Ehkä siinä tingitään laadusta, sekä muiden työntekijöiden viihtyvyydestä ja onko silläkään väliä enää nykyaikana.

      Toivoisin nyt kumminkin, että työpaikat säilyttävät sen merkittävän ilmapiirin ja ettei työnantajat joudu liian kovaan pyöritykseen tuon palkkaamis/ välimatkojen aiheuttamien kustannusten takia.

    • opiskelija.

      -oman alan työtä

      -kohtuullinen palkka

      -hyvä työilmapiiri/kannustavat esimiehet/mukavat työkaverit

      -työaikojen säännöllisyys

      -päivätyö, ja kun lähtee töistä, niin työt ei seuraa mukana kotiin.

    • jatkuvaa...

      ALA, mihin ei missään nimessä täysjärkisen kannata mennä on VAKUUTUSALA. Kyllä siellä sos.edut on hyvät, mutta sinne pesiytyy maailmankaikkeiden toraisin sakki. Jatkuvaa perättömien levittelyä muista muita vilppejä. Korostuu varsinkin, kun sielläkin pitäis tehdä töitä JUOPOTTELUN SIJAAN. Sinne on alunperin hakeutuneet henkilöt, joille viinansaanti tärkeää...

      • Työelämässä kaiken kokenut

        Liha-alan ryhmäurakat ovat epäoikeudenmukaisia. Siksi siellä on paljon eripuraa ja juonia.


      • KELAn palkkalistoilla

        Jeee, mikäs täs KELAn palkkalistoilla == liian huono palkka hauskaan golffaukseen ja MB 600:sen ostoon :) jo vuosia kun ei mihinkään pääse :/. Omalle alalle tahtoisin, edes harjottelemaan!! Työnantajat muutenki välil homofoopisii rasistei yms., paskoi oman maan kansalaisii syrjivii = ulkomaisille kämpät ja kaik kustannetaa :/. palkatkin paskoja täällä kylmässä pohjolassa; kenenkään olkoon vaikka postimerkinnuolija ni ei pitäis tyytyä alle 2000 egen nettoon kuukaudessa.piste


    • näistä en tingi

      1. Bruttovuosipalkka yli 35 000 €
      2. Käteen yli 2000 € joka kuukausi

      Kun nuo molemmat toteutuu, on huomattavasti helpompi hengittää.. itselläni on just noin ollut jo monta vuotta, ja kun työstäkin vielä tykkää, niin silloinhan se on ihan hyvä työpaikka!!

    • millainen**

      pitäsi olla, mutta tiedän millainen sen ei tulisi olla.
      Palkkaa täytyy tulla enemmän kuin mitä sen vuoksi menee.

    • viime viikolla

      täyteen saman työnantajan palveluksessa.
      Kyseessä tietotekniikan palvelualan iso yritys. Minä pidän sitä aika hyvänä työpaikkana.

      • minä tässä vain

        ehkä se on sukupolvi kysymys mutta itse en voi ymmärtää niitä jotka ovat 37 vuotta samassa työpaikassa...siis yhdessä ja ainoassa työpaikassa koko elämänsä ajan...
        Sitähän kuuluu jo kalustoon, tosin kalusteetkin
        vaihdetaan useimmin.

        Maailmaa pitää nähdä, eri arvoja ja erilaisia
        yrityksiä, ihmisiä, ympäristöjä.


    • muttamuttamutta

      Huonosta työpaikasta on helppo nimetä tekijöitä, mitkä tekevät siitä huonon, joten hyvä on varmaankin antiteesi huonon tunnusmerkeille.

      Oma asenne ratkaisee työssäviihtymisessä paljon, mutta osaamaton, epäluotettava tai välinpitämätön esimies tappaa kovemmankin innostuksen. Sikäli tuo artikkeli onkin asian ytimessä: yrityksen profiili työntekijöiden silmissä on hyvin paljon kiinni johdon tavoista työskennellä ja kohdella alaisiaan.

    • miesvain43

      Hyvä työpaikka on parasta mitä tiedän. Siellä tehdään töitä,ja kiusitaan. Mutta sinne on kiva mennä joka aamu,vaik työkaverit soittaa suutaan, mikäli muutaman minuutin myöhästyt:)) Joskus tulee päiviä, ettei herää ajoissa, jolloin päivä pilaalla, siis se työpäivä. Mutta mentävä on, kuten Kaija Koo laulaa,ja menen. Ryhmähenki tärkeää,ja kannustaminen ja nuorempien opastaminen, tietenkin. Koska yhteistyö tuo parhaan tuloksen,ja vältetään turhat työt, ja työvaiheet:))

    • Bossi

      urani aikana kahta täysin erilaista firmaa.

      Ensimmäinen oli valtakunnallinen iso firma, jossa oli fiksua väkeä ja kaikki ymmärsivät, että hyvästä työstä seuraa hyvää ja huonosta seuraa huonompaa. Myös firman omistajat tähdensivät, että fiksut pitää pitää firmassa keinoilla (hinnalla) millä hyvänsä. Aina, kun joku "korvaamaton" oli lähdössä, sain ostaa ihmisen pysymään firmassa. Yleensä kaikki pysyivät. Mutta, kun tavis oli lähdössä, niin järjestimme hienot läksiäiset.

      Omalle kohdalleni tuli "lähtö", kun sain tilaisuuden päästä osaomistajaksi paikalliseen yhtiöön. Panin omakotitaloni pantiksi ja ostin osakkeita. Suurin järkytykseni oli huomata, että firman henkilöstöstä 80% oli lahjattomia jääriä, joita ei kehittäminen eikä tulos lainkaan kiinnostanut. Heidän mielestä firman kuuluu maksaa palkkaa ja työntekijän kuuluu olla paikalla ellei hänellä ole tärkeämpää tekemistä. Kun yritin kannustaa työntekijöitä kehittämään omaa työpanostaan, sain riistäjä-piiskurin maineen. Nyt koetan myydä osuuttani mahdollisimman pienellä tappiolla jollekin ulkopuoliselle, ja pelastaa omakotitaloni. Tämä porukka pitäisi vaihtaa tai aivopestä, mutta en pidä sitä mitenkään mahdollisena, joten vaihdetaan omistajaa ja annetaan firman kuolla.

      • , että

        Meidän firmassa käytettäisiin tuota periaatetta mitä oli käytössä tossa ensimmäisessä mainitsemassasi paikassa. Täällä ei siitä paljon piisata ja kukaan ei korvaamaton. Olen itse sitä mieltä myös, että kukaan ei korvaamaton, mutta kyllä siinä asiakkaat ja asiakassuhteet loppupelissä kärsii, kun heitä pomputetaan henkilöltä toiselle muutaman kuukauden välein. Minulle ollaan kaavailemassa esimies tehtävää täällä ja toivon pystyväni muuttamaan meidän henkilöstöpolitiikkaa edes vähän. Jos ei nyt ihan hinnalla millä hyvänsä koiteta pitää jengiä täällä, mutta edes vähän yritettäisiin.


    • Olla kansanedustaja

      Hyvä työ olis sellainen jossa tehtäis vähän tunteja,rahaa tulis aika lailla,pitkät kevät,kesä,syys,talvi lomat,vähän järkevää tekemistä sais aikaan,olis hyvät edut,vois aijaa niitä omiakin etuja siinä samalla,ei mitään pieniä olis ne joka vuotiset palkan korotuksetkaan
      Mie haluaisin olla kansanedustaja,en kansan etuja ajas varmaan takaa,eihän ne muuta tee nämä niin sanotut kansanedustajat kuin omia etuja ajattelee"Miekin haluan olla niin sanottu kansanedustaja.

    • Markku x 2

      Moneskohan Inex partners OY olisi tällä listalla?
      Ruokatauoltakin ajetaan ulos jos ei juo/syö mitään :D

    • piia

      ei ainakaan huhtamäki oyj...

      • Olla vaikka

        Niin töis vaik Enirolla,ei tarte osata mitään,ei tarte selittää miks hommat ei toimi,ei tarte tehä mitään jos on jokin vialla,ei tarte kun olla vain,niin ja ajatella että kyllä se siitä menee,
        What a easy job i find.


    • Per Saukko

      ...työaika oli klo 10-15. Ruokatunti klo 11-13. Palkka 7000 euroa kuukaudessa.

      Manne, joka oli tullut töitä kysymään, vastasi siihen: "Valehtelet!".

      Virkailija sanoi, että itsepä aloitit.

    • orjan uusi muoto

      Ei ainakaan mikään helvetin vuokratyö paskasuhde.

      Mikään ei ole varmaa ja ihmisiä pompotellaan miten sattuu.Rakenna siinä sitten elämässä mitään.

      Vuokratyön palkkaus kuntoon vakkareihin nähden!TES 5-10 eur/tunti lisää epävarmuus lisää!!

      • ikävä tule

        surkeasti palkattuja orjatöitä,alkoi jo klo 3 yöllä
        jatkuen 12-13t/pvä.Kaasua painan riemumielin kun entiset työpaikkani ohitan,vaan nykyisiä työntekijöoitä säälin.


      • ********

        Joo, kyllä oikeassa olet, vuokraaminen pitäisi tehdä yrityksille niin kalliiksi että he mielummin ottaisivat työntekijän vakituiseksi.

        Uusi orjan muoto on siis Suomeen synnytetty.


    • Työpaikka

      Ei täällä etelä-savossa ole työpaikkoja, ainakaan yli 60 vuotiaalle.

      • Eli näin

        Miehen näkökulmasta unelmaduuni on päivähoitopaikka aikuiselle miehelle ja hyvä palkka. Sitten kun aletaan valehtelemaan niin voidaan ottaa mukaan termejä kuten "´haastava" jnejne mutta kiteytettynä se päivähoitopaikka sopivalla vastuulla ja tehtävillä jotka molemmat delegoidaan pois häiritsemästä.


    • aikashyvä

      Töitä 12 tuntia viikossa,
      näkee paljon ihmisiä,
      on itsensä pomo,
      ei o mitään taloudellisia riskejä,
      ei muita velvotteita kuin et menee ajoissa ja tekee työnsä, niin kuin työt pitää tehdä,

      Ja palkka n.45t käteen kiitos vuodessa.

    • villiruusu-kristalli

      työpaikoissa jotka ovat olleet minulle parhaita tai siis mielestäni sillä pomo ei kytännyt,asiakkaat oli mukavia,sain henkilökohtaisesti negatiiviset ja positiiviset palautteet..
      Molemmissa olin kaksi vuotta mutta ekasta jouduin lähtemään kun ukko tuli sinne ja pilasi ilmapiirin,tokasta lähdin kun vanha ihana pomo lähti ja uusi idiootti pomo tilalle..
      Kolmas erittäin ihana paikka jossa olin vuoden oli muuten paras kun sain tehdä aina eritöitä mutta kesällä ei ollut hommia joten siihen se tyssäsi..

    • mukavaa, ei tarvii tietää

      mitään, voi aina vedota ettei muista, voi vaihtaa puoluetta ihan tuosta vaan, pystyy päättämäään omasta palkastaan, eläke-edut on loistavat, huonoina puolina vois kai mainita että joutuu koko ajan valehtelemaan, muuta onhan siinäkin puolensa. Ei tarvii miettiä mitä on sanonut kun mikäään mitä ON sanomut ei pidä paikkaansa. Kivalta kuulostaa, määkin haluun tuonne.

    • T H

      Mivun mievestä ehvottomasti Suomen pavas työpaikka on olla huippalkkaisena valtion päämiehenä ja vain miesten palkattoman avmeijan huippupalkkaisena yvipäällikkkönä!

      Pelkästään kesämökilläni on 30 evi työtekijää kesäisin. Tämähän luki jo lehdisskäkin niin voi sen siksi kevtoa julkisuuteekin ;)

      Ja saa tehvä joka vuosi mm kaikki yvennykset upseeveille ynm vaikka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Ei kevtakaikkiaan höykäsen pöläystäkään.

      Valtiovielailullakin joutuu koko ajan olemaan tekemisissä avmeijan evustajien kanssa, puolustusministevien ynm kanssa - on siinä nauvussa minulla pitelemistä, kun he eivät (kaikki?) käsitä että suomen yvipäällikkö ei ymmävvä sotivas ja puolustusasioista yhtäään mitään...

      Pevkele, kun jo 6 vuotta toimittuani vain poikien palkattoman avmeijan huippupalkkaisena yvipäällikkönä, tehtyäni yvennykset ynm menivät pvesitentin vaaleissa kysymään suovaan tv:ssä minulta mikä on mm. avikevsantti - eikä minulla tietenkään 6 vuoden jälkeenkään ollut mitään hajua koko asiasta....


      Mutta yhtäkaikki. Mahtava ammatti. Nimi jää maailma histoviaan. Palkka on mieletön ja palvelijoita on joka puolella kymmenittäin - linnoissani ja pikku mökeilläni.

      Kyllä me feministit ollaan alistettu oikein kunnolla nää säälittävät Suomen typevät junttimiehet. YES.

    • ovat parhaita

      valtion ja kuntien virastot on parhaita. Pieni formaali vastuu, vähän työtä ja hyvä palkka.

      Ryhtykää tekin virkamiehiksi niin saatte rahaa....

      • näitä pihalle

        ehei..pihalle vaan jokainen kädestä ruokittava viranomais*****.


      • Kunnalla

        No jos sinusta brutto 1800e kuukaudessa on hyvä palkka toimistosihteerin työstä niin sitten se on hyvä.


      • Espoon kaupungilla
        Kunnalla kirjoitti:

        No jos sinusta brutto 1800e kuukaudessa on hyvä palkka toimistosihteerin työstä niin sitten se on hyvä.

        Juu, palkka alle kaksi tonnia, käteen siis jää joku 1600e. Ja ikinä et mitään saa, et jouluna etkä muulloinkaan. Vain liiton almanakan. TYHY-toimintaa kerran vuodessa, retki Korkeasaareen tai Suomenlinnaan ja sekin lähijunalla, eväspussit mukana eli sämpylä jugurtti ja mehu. Tähänkin annetaan vain puoli päivää. Eli tosi hyvät on edut kunnan hommissa, tervetuloa vaan joukkoomme.


    • yksi.

      paras paikka on majakkavahti.Itsenäinen työ,luonnon rauhassa,harvoin käy ulkopuolisia ja vielä siitä jotain maksetaankin.

    • nasu

      Parhain paikka varmaan suomen ympäristökeskus. Vuosikymmenien aikana savustettiin monet ihmiset hiljaisuudessa useimmiten kuka sairaalaan, eläkkeelle, sairaslomille ties mihin. Ja arkistoista pitää löytyä paperia - tosin ne tietysti kirjattiin salaisiksi - mutta onhan ko toimenpiteiden kohteeksi joutuneilla paperit itsellään suojeluviraston toiminnasta.

    • pelinhoitaja1

      Vaihtelevat työmäärät, lyhyet vuorot
      yötyö (opiskelujen ohessa loistavaa)
      mukavat työkaverit
      asiakaspalvelua, sosiaalista toimintaa
      palkkaa ei mielettömästi (opiskelijana ei kannata ollakaan)
      hyvät edut
      lomaa saa kun haluaa, vuorot saa aina sumplittua työkavereiden kesken

      Ei tätä koko loppuelämää varmasti jaksa mutta näin 18-v amk-opiskelijana aika loistoduunia istua baarissa, (ainakin jos on hyvää musaa)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe