Minkä verran syötte?

Laihdutuksesta BEDiin

Saisinko tähän teidän bediläisten ruokapäiviä ahmimispäiviltä? Haluaisin tietää, onko omat syömiseni lähempänä normaalia suuriruokaisuutta vai bediä.

Kiitos ja voimia teille! :)

89

14073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen bediläinen

      aamu:
      lautasellinen kaurapuuroa
      banaani
      monta leipää päällisineen
      suklaata

      päivällinen:
      normaali ruoka lautasmallin mukaan
      paljon leipää
      rahkaa

      koko loppupäivä:
      kaikkea mitä kaapista löytyy, keksejä, sipsiä, mysliä, purkillinen tonnikalaa (siis samana iltana kaikki mainitut)
      pussillinen (ainakin 8 viipaletta) leipää
      ½ prk voita
      ½ pkt juustoa
      kurkkua
      1 l jäätelöä

      tämän tyylisiä päiviä mulla oli pahimmillaan, ja usein. Ei onneksi enää. Nyt vaan ihmettelen, miten toi määrä ruokaa mahtui muhun.. Vastenmielistä.

      Voimia myös sulle :) bediin liittyy useimmiten tunnetason ongelmia, eikä pelkkä ruokamäärä kerro, onko sulla sairaus vai ei.

      • Ruoka maistuu :(

        Eilen:

        - 5kpl porkkanasämpylöitä
        - 2 annosta pastaa kermakastikkeessa
        - Mansikkatuutti
        - 1 paketti riisikakkuja
        - 100g mansikkajugurtti-täytesuklaata
        - 500g maustamatonta maitorahkaa
        - 340g ananaspaloja
        - 250g vilja-omenajugurttia
        - 1,25l energiajuomaa

        Tänään

        - ½kpl porkkanasämpylä
        - 3 palaa mansikkakakkua
        - 85g nuudeleita & n.100g hunajamarinoituja broilererinsuikaleita
        - 340g ananaspaloja
        - n. 1,5dl vaniljajäätelöä
        - 0,5l energiajuomaa


    • enna_t

      Noniin, tänään on ollut taas vaihteeksi ahmimispäivä, ei tähän mennessä pahimmasta päästä, mutta iltahan on vielä nuori.. Itselläni siis ei ole BED-diagnoosia, mutta tunnistan piirteet hyvin selkeästi itsestäni.

      Tänään aamulla söin kananmunan ja kahvia, lounaalla ison lautasellisen kanakeittoa (hyvää ja ravitsevaa) ja sen jälkeen alkoikin mennä päin mäntyä.. Töissä kahvin kanssa oli tarjolla suklaakonvehteja ja siitä se sitten lähti. Aluksi oli tarkoitus ottaa yksi , mutta lopulta otin 6 ( yhden keksin). No tämähän olisi ollut vielä aivan normaalia, MUTTA sitten iski hirveä pakkomielle päästä kauppaan heti kotimatkalla. Tuli juuri se olo, että "no samahan se on pistää koko homma paskaksi, kun on kerta aloitettu!"

      Pyörämatkan aikana (n. 5 km) pysähdyin 2 kertaa kaupassa, ostin 2 jäätelöä (Classicin perinteisen ja Magnumin Temptationin) ja suklaalevyn (Pandan maitosuklaa 130 g). Jäätelöt katosivat matkan aikana ja suklaalevy heti kotona. No sitten treffit kaverin kanssa Hesburgerissa, siellä söin kanasalaatin paprikamajoneesilla (tämä sentään oli hyvä valinta!) ja jälkkäriksi vielä Dominopyörre-pehmiksen.

      Yksin syödessä keskeisin piirre on juuri ahmiminen, hirveällä nopeudella ja jälkeen päin todella huono olo sekä fyysisesti että henkisesti. Kotimatkan aikana vilkuilin koko ajan taakseni ja mietin, ettei kukaan vain huomaa, että olen mennyt useamman kerran kauppaan ja tullut ulos ovesta jäätelö kourassa..

      On melko ähky olo jo, mutta Makuuniin meno houkuttaisi (se on ihan liian lähellä!), täytyy taistella, etten laita kenkiä jalkaan ja suuntaa nenääni sinne.. Helposti menisi vielä BenJerry'n jäätelöpaketti (puoli litraa) tai karkkia monta sataa grammaa..

      Häpeän ja inhoan itseäni.

    • enna_t

      Ja menihän sitä vielä karkkia 4 eurolla. Hyi että oksetti.

      Taitaa pian kääntyä tämä mun homma bulimiaa päin..

    • yksi vain_

      Itsellä oli "putki" perjantain ja lauantain. Olin jo PE päivällä ihan täpinöissäni kun tiesin pääseväni ahmimaan. Ja päätin mässätä kaksi päivää, SU olin jo ruodussa, vaikka tiukkaa teki: pakko kuitenkin olla maanantaiks kunnossa kun on tärkee ryhmäprojekti töissä.

      Eli PE:
      siideri
      Magnum jäätelö
      kokonainen pizza
      8 mazariini leivosta
      kalapuikkoja, paistinperunoita, juustoraastetta


      LA

      4 donitsia
      Fazerin sininen suklaalevy
      2 Aino jäätelötötteröä
      kalapuikkoja ja paistinperunoita ja aurinkokuivattuja tomaatteja
      4 mazariini-leivosta


      Enempää ei vain mahtunut. Vatsa ilmeisesti sen verran pienentynyt paastojen takia.

    • täälläääää

      mä ahmin eilen illalla:

      -litran jäätelöä
      -60 g marenkeja
      -45 g suklaata
      -litra jugurttia
      -250 g vadelmia
      -6 alpen light patukkaa
      -2 jäätelötuuttia

      oksetti, vatsa oli räjähtää, silti kaikki meni.

      bmi 14

      • ...

        äsken ahmin leipää PALJON, joissa oivariinia ja juustoa kasoittain päällä, paljon kahvikakkua, jogurttia, banaani, lihapiirakka ja sitä ennen vielä ihan normaalia ruokaa, eli tonnikalapastaa...


      • IHMEESSÄ

        olet saanut BED diagnoosin bmi 14 ?????????

        Te laihat ”ahmijat" ette oikein taida tietää minkälainen sairaus on BED ja mitä tarvitaan, että syömishäiriö diagnosoidaan BEDiksi.

        Ahminta, jota kompensoidaan oksentamalla, paastolla, liikunnalla, tai millä nyt hyvänsä toimivalla kompensoijalla, niin ettei ahminta näy rungossa - EI OLE BEDiä. BED diagnoosiin tarvitaan vähintään 3 kuukautta kestänyt ahmintaputki ILMAN KOMPENSAATIOTA sekä YLIPAINO. Eli, ennen kuin BED diagnoosi voidaan antaa, on löydyttävä YLIPAINOA merkkinä siitä, että a) ahminta on todellista ja systemaattista, b) ahmimista on kestänyt pidemmän aikaa kuin vain ohimenevän kriisin verran, ja c) kompensaatiota ei ole tapahtunut.

        Todelliselle BED- potilaille teidän kirjoituksenne BED palstalla ovat aika nöyryyttäviä.


      • Eräs vain
        IHMEESSÄ kirjoitti:

        olet saanut BED diagnoosin bmi 14 ?????????

        Te laihat ”ahmijat" ette oikein taida tietää minkälainen sairaus on BED ja mitä tarvitaan, että syömishäiriö diagnosoidaan BEDiksi.

        Ahminta, jota kompensoidaan oksentamalla, paastolla, liikunnalla, tai millä nyt hyvänsä toimivalla kompensoijalla, niin ettei ahminta näy rungossa - EI OLE BEDiä. BED diagnoosiin tarvitaan vähintään 3 kuukautta kestänyt ahmintaputki ILMAN KOMPENSAATIOTA sekä YLIPAINO. Eli, ennen kuin BED diagnoosi voidaan antaa, on löydyttävä YLIPAINOA merkkinä siitä, että a) ahminta on todellista ja systemaattista, b) ahmimista on kestänyt pidemmän aikaa kuin vain ohimenevän kriisin verran, ja c) kompensaatiota ei ole tapahtunut.

        Todelliselle BED- potilaille teidän kirjoituksenne BED palstalla ovat aika nöyryyttäviä.

        No, meillä monilla on syömishäiriö, joka ei sovi mihinkään kategoriaan.
        Jos ahminta jatkuu putkeen päiviä niin ei voi oikein enää puhua anoreksiastakaan, lähinnä bulimiaa, vaikka ei oksentaisikaan.

        Minä olen saanut diagnoosiksi epätyypillinen ahmimishäiriö. Liu'un itse normaalipainon ylä ja alarajalla.

        Ei sillä mitään pahaa tarkoiteta, jos BED palstalle kirjoittaa, moni ei itse tiedä mihin kategoriaan kuuluu kun oireita voi olla jokaisesta ryhmästä.


      • että aloittaja
        Eräs vain kirjoitti:

        No, meillä monilla on syömishäiriö, joka ei sovi mihinkään kategoriaan.
        Jos ahminta jatkuu putkeen päiviä niin ei voi oikein enää puhua anoreksiastakaan, lähinnä bulimiaa, vaikka ei oksentaisikaan.

        Minä olen saanut diagnoosiksi epätyypillinen ahmimishäiriö. Liu'un itse normaalipainon ylä ja alarajalla.

        Ei sillä mitään pahaa tarkoiteta, jos BED palstalle kirjoittaa, moni ei itse tiedä mihin kategoriaan kuuluu kun oireita voi olla jokaisesta ryhmästä.

        kyseli BEDiläisten syömisistä?

        Syömishäiriötä tosiaan on monen sorttista, mutta jos kysytään miten paljon syö bediläinen, niin bmi neljässätoista eläjä ei voi antaa oikeaa tietoa. On tyystin eriasia ahmia keittiöllinen ruokaa kerran kahdessa kuukaudessa (tai kerran päivässä kera oksennus-seremonian) kuin kaksi kertaa viikossa ja pitää kaikki muona elimistössä.
        Toki kaikki saavat vastata, ja ihan mitä mieleen juolahtaa, mutta valitettavasti se bmi 14 kyllä paljastaa, että kirjoittajan käytös on suurimmaksi osaksi (tavalla tai toisella) bedille vierasta.
        Ei pahalla.


      • bed64
        IHMEESSÄ kirjoitti:

        olet saanut BED diagnoosin bmi 14 ?????????

        Te laihat ”ahmijat" ette oikein taida tietää minkälainen sairaus on BED ja mitä tarvitaan, että syömishäiriö diagnosoidaan BEDiksi.

        Ahminta, jota kompensoidaan oksentamalla, paastolla, liikunnalla, tai millä nyt hyvänsä toimivalla kompensoijalla, niin ettei ahminta näy rungossa - EI OLE BEDiä. BED diagnoosiin tarvitaan vähintään 3 kuukautta kestänyt ahmintaputki ILMAN KOMPENSAATIOTA sekä YLIPAINO. Eli, ennen kuin BED diagnoosi voidaan antaa, on löydyttävä YLIPAINOA merkkinä siitä, että a) ahminta on todellista ja systemaattista, b) ahmimista on kestänyt pidemmän aikaa kuin vain ohimenevän kriisin verran, ja c) kompensaatiota ei ole tapahtunut.

        Todelliselle BED- potilaille teidän kirjoituksenne BED palstalla ovat aika nöyryyttäviä.

        Olen kyllä ymmärtänyt että sairastan BED:iä vaikka olen normaalipainoinen, vai onko ahmimiselleni joku muu nimi? Esim. tänään olen vetänyt konvehtirasian jo melkein kokonaan, pari jädeä ja näiden lisäksi tavalliset päivän ruuat, ja tämän päivän ahmimiset ovat olleet pienimmästä päästä. Salailen syömisiäni, seurassa syön tosi vähän, töissä kahvipaussilla en koskaan ota keksiä tai pullaa, hävettää jos joku näkee ostokseni kaupassa, pelkään mitä kassa ajattelee jos käyn samassa kaupassa monta kertaa peräkkäin, laihdutan ja syön, ja joka päivä aloitan uuden elämän. Olen myös käynyt terapiassa syömishäiriöni takia. Ja tietysti tutkinut asiaa aikoinaan ja silloin kyllä ymmärsin, että hoikallakin voi olla BED, koska bulimia se on vasta jos oksentaa.
        Mutta sama se kai on mikä taudin nimi on, yhtä inhottava se on kuitenkin...


      • prakks

        Miten bmi voi olla 14 kun ahmii tällaisia määriä? vai onko se niin epäsäännöllistä toi ahmiminen?


      • tumpppu
        IHMEESSÄ kirjoitti:

        olet saanut BED diagnoosin bmi 14 ?????????

        Te laihat ”ahmijat" ette oikein taida tietää minkälainen sairaus on BED ja mitä tarvitaan, että syömishäiriö diagnosoidaan BEDiksi.

        Ahminta, jota kompensoidaan oksentamalla, paastolla, liikunnalla, tai millä nyt hyvänsä toimivalla kompensoijalla, niin ettei ahminta näy rungossa - EI OLE BEDiä. BED diagnoosiin tarvitaan vähintään 3 kuukautta kestänyt ahmintaputki ILMAN KOMPENSAATIOTA sekä YLIPAINO. Eli, ennen kuin BED diagnoosi voidaan antaa, on löydyttävä YLIPAINOA merkkinä siitä, että a) ahminta on todellista ja systemaattista, b) ahmimista on kestänyt pidemmän aikaa kuin vain ohimenevän kriisin verran, ja c) kompensaatiota ei ole tapahtunut.

        Todelliselle BED- potilaille teidän kirjoituksenne BED palstalla ovat aika nöyryyttäviä.

        Kyllä se on ihan sama asia tuo ahmimishäiriö, oli sitä ylipainoa tai ei. Tuommoiset tarkat kriteerit johonkin diagnoosin eivät aina päde. Syömishäiriöitä on niin paljon erilaisia ja jokainen on niistä kärsivälle yhtä helvetillistä.
        Sinun kirjoituksesi tässä loukkaa kun vähättelet toisen sairautta. Minullakaan ei ole grammaakaan ylipainoa koska harrastan liikuntaa ja pitkiä paastoja. Silti kun ahmimiskohtaus iskee se saa minut täysin valtaansa, rajoittaa minun sosiaalista elämääni ja saa aikaan valtavan ahdistuksen ja itseinhontunteen. Olen kärsinyt jo vuosikausia. Olen yksin ja masentunut.
        Tässä kirjoituksessasi näkyy vaan katkeruutesi laihoja kohtaan ja sillä ei mitään tekemistä BEDin kanssa. Ihan kuin tämä kärsimys olisi tuollaisten läskien yksinoikeus.


    • mie vaan

      Tänään, kun tulin töistä alko ahmiminen. Aamiainen ja lounas meni ihan asiallisesti, mut heti ku tulin kotiin rupesin syöpöttelemään ja tän verran oon tämän illan aika syöny:

      1pkt pinaattilettuja
      paljon tonnikalasalaattia
      200g suklaata
      200g karkkia
      1prk hernekeittoa (miettikää, tossa järjestyksessä. Eli n. 30min karkinsyönnin jälkeen rupesin tosiaan hernekeiton lämmitykseen).
      ja lopuksi 500ml piimää.

      Eihän tässä oo mitään järkeä!!! Maha on ihan täynnä mut silti vaan tekis mieli napostella koko ajan jotain. En oikeen tiiä mitä mun pitäs tehä, tätä ahmimista on jo jatkunut pidemmän aikaa ja tuntuu, että en saa tätä ahmimisputkea mitenkään poikki. Aamut ja päivät menee aina hyvin, mut iltapäivällä töistä päästyäni sitten iskee se ahmimishimo.

      • Ozziilia

        Älkää nyt käykö kimppuun vaikka tänne kirjoitankin.Olen 165 cm ja painan n. 64 kg.Urheilen välillä kun hullu ja koitan noudattaa fitness elämäntapaa.Välillä onnistunkin saamaan huikeita tuloksia.Sitten....menee hermo...ja kaikki kaatuu!Ja alkaa sairaaloinen mässäily.Olen aikoini painanut 85kg,joten tiedän myös mitä on olla ylipainoinen.Koitan välttää sitä kaikin konstein,nyt vaan taas on menossa huonompaan suuntaan:

        Tänään:

        aamupala n klo 13
        kana panini
        limsaa

        lounas klo 15
        kana subi
        limsaa

        illalla:
        karkkia 300g
        sipsejä 200g
        jäätelöä 1 l
        kaakaota
        limsaa

        Nyt sellanen fiilis,että pakko ehkä vielä lähteä Mäkkiinkin hakemaan jotain.Ei helvetti,mä olen taas niin syvällä suossa!!!!


    • Mari...

      ruokapäiväkirjasta.

      3,5l spraittia
      1 taffelin megapussi perunalastuja
      Perhepitza(jauheliha,pekoni,salami tuplajuusto)
      1 texas pitko
      20 mandariinia
      200g fetajuustoa
      iso purkki oliiveja
      rullakebab(tuplalihalla tietty)
      7 palaa leipää päällisineen(juusto,voi,kinkku,kurkku ja tomaatti)
      1L valion play kaakaojuomaa

      Nämä kaikki söin siis yhdessä päivässä.
      bmi 37 BED diagnisoitu 3,5v sitten silloin olin viellä normaalipainoinen (bmi18.3)

      • OHHOkk

        Mä nyt kirjotan tänne, vaikka mulla ei vissiin BED:iä ole, vaan joku syömishäiriö missä on anoreksiaa ja joskus ahmintaa. Kuitenkin, MÄ LUULIN että mä syön paljon ku lauantaisin on herkkupäivä ja niin mä syönki, ainaki paino nousee aina 2kg!! mutta en mä noihin määriin yllä

        esim1.
        munkki
        200g karkkia
        100g suklaata
        jäätelötuutti
        pari ruisleipää
        kotiruokaa lautasmallin mukaan ilman salaattia
        (paahtoleipää/sämpylä)
        omenapiirakka palanen vaniljakastike

        esim2.
        kokonainen pizza
        100g karkkia
        muutamia keksejä
        ehkä vielä jotain vähän..

        Ja noitten jälkeen kauhee morkkis ja lihava olo, ja sitten viikon laihdutus ja ehkä taas viikonloppuna uudestaan mutta yleensä ei niin suurimääräisesti JOS on tullut edellisviikonloppuna ahmittua..
        Mutta kyllähän noissaki päivissä kalorit ylettyy jonnekki 4000-5000 eikö vain?


      • Bulla

        Tämä vastaa aika pitkälti omaa normipäivää..


      • Se oikea bulla :)

        Vastasin väärän tekstin kohdalle :( Mutta joo, tämä vastaa aika pitkälti ja prikulleen omaa normipäivää..


    • maailman rumin tyttö

      Njoo. Onneksi en ole ainoa joka vihaa itseään ja häpeää syömisiään. Ikinä en ole hyväksynyt itseäni, vaan tunnen koko ajan alemmuuden tunnetta ja koska elän yksin ja ei ole kavereita, niin ruoka lohduttaa.

      Aamulla:
      Muroja
      3 leipää paksusti voilla
      3 kuppia kahvia

      Päivällä:
      3 karkkia
      2 leipää
      lasi mehua

      Iltapäivällä:
      Paketti jauhelihaa
      Paketti makaroonia
      puoli pulloa kokista
      3 leipää paksusti voilla
      5 kuppia kahvia

      Illalla:
      Karkkipussi
      Sipsipussi
      suklaalevy
      puoli pakettia jäätelöä
      2 leipää paksusti voilla

      myöhäis illalla:
      2 lasia hunajamaitoa

    • seew

      Tänään oon syönyt:
      2 baanania siirapin ja kaakaojauheen kanssa
      3 paahtoleipää juustolla
      6 hapankorppua fetajuustolla ja kinkulla
      250g pähkinöitä
      8dl muroja kanelin, siirapin, rahkan ja hillon kanssa
      kiivin
      2 näkkileipää tonnikalasalaatin kanssa
      salaattia
      4 lihapullaa

      En taida muistaa kaikkea..

    • fattis

      sipsejä 100g
      irtokarkkeja 500g
      mokkapaloja 7 kpl
      2 croisanttia
      1L jäätelöä
      purrki suklaakastiketta
      suklaavanukas
      puoli pkt paahtoleipiä
      tonnikalajuusto pastaa lautasellinen
      suklaakeksejä 1/2 pkt
      1L pepsi max:ia
      marmelaadikonvehteja 200g
      kahvia ja kaakaota..

      Nuo siis päivän/illan aikana

      • kokoisia olette?

        Saanko kysyä, minkä pitusia ja painosia suunnilleen olette. Pystyykö joku 150cm esim. vetämään noita määriä pari kertaa viikossa?

        Kuinka nopeesti on paino noussu?


      • pieni suuri ihminen
        kokoisia olette? kirjoitti:

        Saanko kysyä, minkä pitusia ja painosia suunnilleen olette. Pystyykö joku 150cm esim. vetämään noita määriä pari kertaa viikossa?

        Kuinka nopeesti on paino noussu?

        Olen 152,5cm ja painan n.57kg, eli normaalipainon ylärajoilla liikutaan. Kukaan lähimmäiseni ei tiedä, eikä voisi edes uskoa mitä määriä ruokaa pystyn mättämään sisälleni päivän aikana.

        Aloitan joka päivä sen uuden terveellisemmän elämän ja syön aamulla kaurapuuroa ja kananmunan keitettynä ruisleivän kanssa plus tuoreita kasviksia. Lounaalla syön yleensä myös jotain kevyttä ja terveellistä kuten kasviskeittoa tms jos on normaali päivä.

        Jos olen lounasaikaan jossain muualla kuin kotona, enkä pääse syömään silloin kuin pitäisi, niin nälkä kasvaa ihan valtavaksi ja päädyn yleensä ruokakaupan kautta kotiin ylisuurien ostoskassien kanssa. Kotiin tullessa on nälkä jo ihan valtava ja verensokerit niin alhaalla, että pyörryttää. Tässä vaiheessa ahmin ensimmäiseksi jonkun ostamani suklaapatukan, jotta saan verensokerit kohoamaan. Sen jälkeen onkin normaalin ruoan vuoro. Teen ison satsin ruokaa (4-6:lle hengelle) ja päätän ottaa vain yhden annoksen, koska olenhan jo ahminut epäterveellisen ja lihottavan suklaapatukan.. Mutta.. otan toisen ja kolmannen ja niin monta kertaa lisää että koko satsi ruokaa on syöty. Sitten iskee ahdistus. Olen ihan ähkyssä ja kuvittelen kuinka syömäni ruoka alkaa varastoitumaan läskiksi kehooni.

        Loppuilta menee samaa mässäilyä harrastaen. Jos ns. oikea ruoka (lämmin ruoka) on loppu, syön kaikkea mitä kaapista löytyy: hapankorppuja kymmenittäin, hedelmiä, juustoleipiä, kaurahiutaleita maidolla ja sokerilla, pakastimesta pussillisen ranskiksia kerralla plus 5 kalapuikkoa... ihan mitä vaan!
        Loppukuusta ruokakaapit ammottavat yleensä tyhjyyttään ja silloin vain mielikuvitus on rajana:
        mietin mitä jauhonlopuista ym saisi esim leivottua (esim. teeleipiä), makean himoon menee vaikka leivontasiirappia suoraan lusikalla syötynä, näkkileivän päälle silppuan sipulia makua tuomaan.. eli syön ihan MITÄ VAAN kunhan vaan saan syödä...


    • listaa

      söin eilen aamulla:
      kahvia, juustopasteijan, kermamunkin

      päivällä 2 x 200g Saarioisten pitsaa (tämä oli pääruoka) (1000 kaloria)

      illalla napostelin koneella 300 g karkkipussin (n. 1000 kaloria)

      Päivä saattaa useinkin mennä näin, en tiedä olenko nykyisinkin sairas, vain toisella tavalla kuin ennen. Ongelmani on roskaruuan syöminen ja liikkumattomuus, ylipainoa lyötyy. Jotenkin ei jaksa enää laihduttaa, koska se ei tuota enää tuloksia, saatan jopa lihoa, jos syön ns. normiruokaa ja vähän mikä on aika outoa? Stressaan mielettömästi opiskelusta ja muista asioista, tämä taipumus pitänee painoa yllä syömisen lisäksi. Vaikka ylipainoa löytyy, en ole lihonut viimeisen kahden vuoden aikana kuin 3-5- kiloa, sitä ennen lihoin vuodessa kymmenen kiloa. Pelkään seuraavaa nousukautta:(

    • yritetään

      En itse ole ahminut nyt yli viikkon (9. päivä tarkalleen ottaen menossa), mutta ajattelin silti kirjoittaa tänne.

      Olin ennen 59 kiloinen, nyt ylimääräisen turvotuksen hävittyä 68 kiloinen. Olen yhä normaalipainoinen, eikä minulle oli diagnosoitu BEDiä, mutta olen ahminut kevään aikana itseeni tuon 9 kiloa rasvaa, joten ahmimista on tullut harrastettua.

      Ennen tämän tauon alkamista perjantaina minulla oli tällainen päivä:


      Aamupala:
      - ISO lautasellinen muroja hillon kera
      - puoli levyä suklaata
      - valkosuklaamuffinssi

      Töissä:
      - 2 ruisleipää kaikilla päällisillä

      Kotiin kuljin kaupan kautta :)

      Kotona:

      - Iso annos riisiä ja kanakastiketta
      - 2kpl "hampurilainen" (2 paahtoleipää ja väliin jauhelihapihvi)
      - pakastepizza

      - ½ pellillistä pannukakkua hillolla ja kermavaahdolla
      - Jäätelö
      - 6 donitsia
      - 2 suklaapatukkaa
      - 600g karkkeja
      - 2 levyä suklaata

      Juomisia:
      - litra vettä
      - 1,5l pepsiä
      - 0,5l kahvia

      Kaloreita ainakin reilut 7000, tai 8000 =) kohtuu saavutus siis

      Nyt on taas laihdutus päällä, eikä kauheita ahmimishimoja ole ollut. Lauantaina söin jäätelöä, mutta sitäkin alle puoli pakettia ja syömiset jäivät alle kulutuksen silti.

      Kuitenkin odotan sitä hetkeä, että vaaka näyttää minulle iloisia lukemia ja voin kirmata kauppaan hakemaan suklaata ja karkkia :( ei hyvä, mutta onpahan joku motivaattori...

    • heippahei!!

      - 5 jauhelihapuikkoa juustokastikkeessa
      -20 lohkoperunaa
      -puoli lautasellista salaattia valkosipulikastikkeen kera
      -näkkäri voilla
      -2 dl mustikkakeittoa
      -paketti nakkeja
      -pastapussi (sekoitin kaksi rkl voita mukaan)
      -500 g lankkuperunoita ja reilusti suolaa
      -puoli tuubia majoneesia
      -kolmioleipä
      -pieni purkki ben and jerrys jätskii
      -6 lakupalaa
      -1 dacapo suklaa
      -1päärynä


      -lasi piimää
      -litra vettä
      .puoli litraa pommacia

      ja vielä tekee mieli syödä kaikkee,karsee nälkä taas!

    • tytteli**

      nutrilett hunger control (hahahaha)
      7 lohkoperunaa
      2 palaa pestogratinoitua kalaa
      puoli lautasellista salaattia valkosipulikastikkeella
      4 juustoviipaletta
      4 lauantaimakkaraviipaletta
      reissumies
      1 uunivoileipä juuston,paneroidun kalkkuna fileen ja tomaatin kanssa
      kurkkusalsaa
      1 kg ranskalaisia suolalla
      tuubi majoneesia
      ben and jerrys jätski
      pepsi max puoli litraa
      2 dl mustikkakeittoa

      noin 5000 kcal hujakoilla....masentavaa...viikonloppuna vielä juomista ja sunnuntai varmana mättöruokaa

      • tässä näin

        "nutrilett hunger control (hahahaha)"
        hehe, hiukan naurahdin kyllä. :D

        Mutta asiaan.
        Tämän päivän ahminnat tähän saakka (kello nyt vasta 14.15):

        -4 activia-jogurttia
        -kaksi leipää päällisineen (läjä margariinia, juustoa, kalkkunaa)
        -kuppi kahvia mustana
        -4 tortillaa (kahden sisällä kanaa, toisten kahden sisällä monta siivua juustoa ja kalkkunaa)
        -n. 100 grammaa suklaapiparitaikinaa sellaisenaan
        -puoli litraa vettä
        -2,5 dl appelsiinimehua

        Saas nähdä paljonko tulee tänään vielä syötyä.


      • ....................
        tässä näin kirjoitti:

        "nutrilett hunger control (hahahaha)"
        hehe, hiukan naurahdin kyllä. :D

        Mutta asiaan.
        Tämän päivän ahminnat tähän saakka (kello nyt vasta 14.15):

        -4 activia-jogurttia
        -kaksi leipää päällisineen (läjä margariinia, juustoa, kalkkunaa)
        -kuppi kahvia mustana
        -4 tortillaa (kahden sisällä kanaa, toisten kahden sisällä monta siivua juustoa ja kalkkunaa)
        -n. 100 grammaa suklaapiparitaikinaa sellaisenaan
        -puoli litraa vettä
        -2,5 dl appelsiinimehua

        Saas nähdä paljonko tulee tänään vielä syötyä.

        en tiedä täytänkö ihan BED:n kriteerejä mutta tässä mun mätöt vklppu ja maanantai.
        lauantaina vetelin:
        kanasalaatti
        danone danio delight rahka
        sämpylät (itsetehdyt) 3 kpl paljon rasvaa päälle
        karkkia 200grammaa
        vajaa litra Aino-maitosuklaa jäätelöä
        maitoa litra

        sunnuntai:
        salaattia raejuustolla
        karkkia 300 grammaa
        litra Aino-ihana maitosuklaa jäätelöä
        6kpl sämpylöitä (itsetehtyjä) ja paljon rasvaa
        maitoa litra

        maanantai:

        puuroa kiisseliä
        maitoa vajaa litra
        digestive keksi n.250g
        2kpl isoa korvapuustia
        2kl isoa voipullaa

        kommenttia saa laittaa, täytänkö mielestänne syömisilläni bed 'mallin'?


      • syöppö
        .................... kirjoitti:

        en tiedä täytänkö ihan BED:n kriteerejä mutta tässä mun mätöt vklppu ja maanantai.
        lauantaina vetelin:
        kanasalaatti
        danone danio delight rahka
        sämpylät (itsetehdyt) 3 kpl paljon rasvaa päälle
        karkkia 200grammaa
        vajaa litra Aino-maitosuklaa jäätelöä
        maitoa litra

        sunnuntai:
        salaattia raejuustolla
        karkkia 300 grammaa
        litra Aino-ihana maitosuklaa jäätelöä
        6kpl sämpylöitä (itsetehtyjä) ja paljon rasvaa
        maitoa litra

        maanantai:

        puuroa kiisseliä
        maitoa vajaa litra
        digestive keksi n.250g
        2kpl isoa korvapuustia
        2kl isoa voipullaa

        kommenttia saa laittaa, täytänkö mielestänne syömisilläni bed 'mallin'?

        aikoihin en ole ahminut näin pahasti, vaikka 1½ vuotta sitten tää paska alko.. ylipainoinen en ole vielä, enkä tiedä täytänkö bedin kriteerejä mutta joku vika päässä täytyy olla näillä syömisillä. tänään oli taas paastopäivä kunnes pääsin kuntosalilta kotiin, joten tältä näyttäisi mun päiväni:

        11.00 kolmioleipä
        18.00 salaatti (jäävuori, kurkku, tomaatti, persikkaviipaleet)
        ----> 4-7 ruisleipää voilla, kinkulla, kurkulla
        banaani
        iso sämpylä runsaalla voilla
        suklaalevy
        6 dominokeksiä
        karkkia
        pannullinen wokkia ( 300g broileria, nuudelia, 350 g kasviksia, purkki kookosmaitoa)
        kirsikkatomaatteja (paljon)
        suklaata

        ja olen varma että tää ei jää tähän tältä illalta..maha on repeemispisteessä joten pakko pitää hetki taukoo..oksentaa tekis mieli mutta vielä en ole onnistunut joten bulimiapuolelle ei ihan vielä ole asiaa, harmi vaan.. tiedän että ajatukseni ovat sairaita mutta lihominen on pahinta mitä tiedän, ja ruoka taas niin ihanaa.... tän syvemmälle ei taida taas päästä


      • BEDder
        syöppö kirjoitti:

        aikoihin en ole ahminut näin pahasti, vaikka 1½ vuotta sitten tää paska alko.. ylipainoinen en ole vielä, enkä tiedä täytänkö bedin kriteerejä mutta joku vika päässä täytyy olla näillä syömisillä. tänään oli taas paastopäivä kunnes pääsin kuntosalilta kotiin, joten tältä näyttäisi mun päiväni:

        11.00 kolmioleipä
        18.00 salaatti (jäävuori, kurkku, tomaatti, persikkaviipaleet)
        ----> 4-7 ruisleipää voilla, kinkulla, kurkulla
        banaani
        iso sämpylä runsaalla voilla
        suklaalevy
        6 dominokeksiä
        karkkia
        pannullinen wokkia ( 300g broileria, nuudelia, 350 g kasviksia, purkki kookosmaitoa)
        kirsikkatomaatteja (paljon)
        suklaata

        ja olen varma että tää ei jää tähän tältä illalta..maha on repeemispisteessä joten pakko pitää hetki taukoo..oksentaa tekis mieli mutta vielä en ole onnistunut joten bulimiapuolelle ei ihan vielä ole asiaa, harmi vaan.. tiedän että ajatukseni ovat sairaita mutta lihominen on pahinta mitä tiedän, ja ruoka taas niin ihanaa.... tän syvemmälle ei taida taas päästä

        Kaksi edellistä taitaa olla anorektikon silmissä BEDeilijöitä...? Normaalit päivän syömisethän syömisenne ovat, ehkä vain vähän ei-joka-arkipäivään-kuuluva määrä makeaa.


      • ....................
        BEDder kirjoitti:

        Kaksi edellistä taitaa olla anorektikon silmissä BEDeilijöitä...? Normaalit päivän syömisethän syömisenne ovat, ehkä vain vähän ei-joka-arkipäivään-kuuluva määrä makeaa.

        kun en koe kuuluvani bulimokoihin enkä ehkä bed:iin myöskään(?). mutta syöminen on ongelma eikä normaalia jos vetää päivän syömiset keralla ja siin on aina ne tunnetilat mukana kun rupee ahmii minuuteissa jääkaapin sisältöä. Itsellä anoreksia ollut teininä ja sen jälkeen epämääräinen diagnosoimaton syöm.häiriö): mutta kyllä se jotain kertoo jos pystyy lihoa 2 viikos 6 kiloa.... ja kyllä tässä mennyt päivittäin varmaan viime aikoina 2500-3500 kaloria):


      • syöppö
        .................... kirjoitti:

        kun en koe kuuluvani bulimokoihin enkä ehkä bed:iin myöskään(?). mutta syöminen on ongelma eikä normaalia jos vetää päivän syömiset keralla ja siin on aina ne tunnetilat mukana kun rupee ahmii minuuteissa jääkaapin sisältöä. Itsellä anoreksia ollut teininä ja sen jälkeen epämääräinen diagnosoimaton syöm.häiriö): mutta kyllä se jotain kertoo jos pystyy lihoa 2 viikos 6 kiloa.... ja kyllä tässä mennyt päivittäin varmaan viime aikoina 2500-3500 kaloria):

        Joo no toi listahan on tosiaan tunnin ajalta, kuudelta pääsin eilen kotiin ja seitsemän jälkeen olin jo koneella kirjoittamassa että...on se toki ihan ok vetää päivän kalorit nelinkertaisena tunnin sisään. Ja kuten mainitsinkin, ei se tohon loppunut..Samat mätöt vielä illalla, kunnes vatsa tuntuu halkeavan.

        Tänään sama homma. Nyt lopetan tän, huomenna syön terveellisesti ja piste.

        Löydän itsestäni paljon samoja piirteitä kuin sinun teksteistä voi lukea, nimimerkki .................... . En tunnista bulimiaa, en BED:iä, mutta ongelmia syömisen kanssa riittää. Mulla tää alkoi 1½ vuotta sitten, kun olin laihtunut ihannevartalooni. Silloin jotenkin päässä naksahti, teki mieli syödä herkkuja ja päätin että syön yhden päivän niin paljon kuin haluan ja sitten olen kunnolla. Syömisen jälkeinen ahdistus oli mukana heti alusta asti, vihasin itseäni kun söin niin paljon. Pikkuhiljaa homma alkoi riistäytyä käsistä, huomasin kuinka syömisputket venyivät usean päivän mittaisiksi. Sitten paastosin, että sain kalorit kulutettua ja sitten taas syötiin "onnellisina". Yli puoli vuotta meni noin, mutta syömisputket piteni ja paastot lyheni ja aloin lihoa. Tuli pitkä kausi että vain söin ja lihoin pikkuhiljaa entisiin mittoihin.

        Sitten aloin jälleen laihduttaa ja sainkin jonkin verran kiloja pois ja olin hetken mielettömän onnellinen ja tyytyväinen itseeni. Ja taas jossain naksahti, syöminen alkoi taas. Nyt tätä on jatkunut jo jonkin aikaa ja ahdistus on valtava.. Ei auta kuin yrittää kaikkensa päästä irti ennen kuin ollaan taas niin syvällä ettei elämässä ole muuta iloa kuin syöminen. En halua tätä, enkä aio luovuttaa taistelutta.

        En tosiaankaan tiedä, onko tämä bediä vai ei, mutta pointti oli se että syöminen on mulle ongelma joka aiheuttaa valtavasti ahdistusta elämässä. Tänne koen kuuluvani parhaiten, anoreksia/bulimiapalstat kun käsittelevät syömisongelmia hyvin eri tavalla kuin mitä itseltäni löytyy.


    • ällökuvotus

      3dl puuroa (100)
      1rkl hilloa (24)
      480g suklaajäätelöa (1020)
      250g sulkaarusinoita (1080)
      4x suklaapatukka (930)
      2x ruisleipä (140)
      tomaatti (30)
      2rkl hilloa (40)
      4rkl mysliä (200)
      2x porkkanapihvi (300)
      pussi poppareita (440)

      eli yhteensä n.4300

    • voi_pöy

      Tänään tuntui taas menevät itselläni syömiset ´normaalirajojen yläpuolelle.
      Aamulla:
      Vadelmakeittoa
      Aamupäivällä töissä: Kahvia, kahvia, kahvia..
      Lounas: Jauhelihakeittoa, ruisleipää, näkkileipää, maitoa ja kahvia maidon ja sokerin kanssa..
      Iltapäivä:Suklaamyslipatukka, kaksi juustohampparia
      Päivälliseksi täytetty patonki kalkkunaleikkeellä, juustolla ja tomaatilla ja iso mukillinen teetä.
      Luulen että illan mittaan menee viellä teetäkupeittain..

      • ---------

        Sinä voi_pöy: Kokeilepa tankata aamusta enemmän ruokaa. Itsekin olen monesti jättänyt aamupalan väliin mikä johtaa iltapäivällä ahmimiskierteeseen.


    • hilm.

      No itselläni ei ole bed diagonoosia, vaan ednos... koska olen normaalipainoinen ja syömiseeni kuuluu niin bed:lle, anoreksialle ja ortoreksialle tyypillisiä oireita.

      Joka tapauksessa tässä olis sellanen perus ahminta ruuat:
      (Näiden lisäksi olen usein tai oikeastaan aina syönyt aamupalan ja lounaan)

      ½ l keitettyä makaronia
      1 prk pestoa
      ½ l hedelmäsalaattia
      ½-1 l suklaa jäätelöä
      1 paketti kirsikkatomaatteja
      1 prk vihreitä oliiveja
      1 suklaalevy
      ½ l täysmaitoa
      1 l mehua
      megapussillinen sipsejä
      kermaviili-sipsidippi
      ½ l jugurttia

      • fdhfdh

        Oletteko bediä sairastaneet kokeilleet vähentää hiilihydraatteja? Koska suurin osa noista teidän ahmimisista on hiilihydraatteja jotka eivät pidä nälkää. Itse olen monesti ostanut kaappiin paljon kaikkea proteiinipitoista, tyyliin rahkaa johon sekoitan marjoja ja makeutusainetta ja voin sanoa että sitä syötyään täyttyy niin äärimmilleen ettei pysty pian syömään mitään. Varsinkin valion rahkat on semmoisia jankkeja.

        Ainut keino hallita itsellä bediä on ollut ruoka-ajat ja se että hiilareita pidän suurimmaksi osaksi pannassa.


      • toivoton....
        fdhfdh kirjoitti:

        Oletteko bediä sairastaneet kokeilleet vähentää hiilihydraatteja? Koska suurin osa noista teidän ahmimisista on hiilihydraatteja jotka eivät pidä nälkää. Itse olen monesti ostanut kaappiin paljon kaikkea proteiinipitoista, tyyliin rahkaa johon sekoitan marjoja ja makeutusainetta ja voin sanoa että sitä syötyään täyttyy niin äärimmilleen ettei pysty pian syömään mitään. Varsinkin valion rahkat on semmoisia jankkeja.

        Ainut keino hallita itsellä bediä on ollut ruoka-ajat ja se että hiilareita pidän suurimmaksi osaksi pannassa.

        koitettu on. toimi 5 kuukautta, paino laski 8 kiloa, vointi parani kunnes sorruin kaikkeen mitä en saanut syödä eli ne hiilarit! Nyt ollut 2 kuukautta ahmintaa ja 5 kiloa tullut lisää ja loppua ei näy): ei maistu protsku ruuat enää ihan kuvottaa kaikki rahkat, raejuusto ja kana):


      • l_a_u_ra
        toivoton.... kirjoitti:

        koitettu on. toimi 5 kuukautta, paino laski 8 kiloa, vointi parani kunnes sorruin kaikkeen mitä en saanut syödä eli ne hiilarit! Nyt ollut 2 kuukautta ahmintaa ja 5 kiloa tullut lisää ja loppua ei näy): ei maistu protsku ruuat enää ihan kuvottaa kaikki rahkat, raejuusto ja kana):

        Mie kokeilin taas hiilarien vähentämistä ja vastavuoroisesti proteiinien lisäämistä ja rasvan lisäämistä ruokavalioon. En käytä enää mitään kevyttuotteita, sokeria enkä valkoista viljaa. Syön viisi kertaa päivässä rajoitetusti ruoka-aikoina eli pyrin olemaan santsaamatta ja elämättä kovin isoilla kalorivajeilla vaikka laihdutankin. Iltaisella pakotan aina itseni kävelylenkille. Näin olen päässyt normaalipainoon. Noiden kevyttuotteiden jättämisellä tarkoitan sitä etten enää korvaa hiilihydraatilla rasvoja. Aiemmin söin pelkkiä lighttuotteita ja vastavuoroisesti enemmän leipää. En ikinä kokenut itseäni kylläiseksi ja lopulta päädyin ahmimaan leipäpussit tyhjiksi. Nyt ostan juustot rasvaisempina versioina, jugurtit normaalirasvaisena luonnonjogurttina, noh rasvatonta maitoa juon, olen lisännyt ruokavalioon pähkinöitä, siemeniä yms.. terveellisiä rasvoja. Margariininkin teen itse ja se ei ole rasvattominta laatua (sekoitan voita ja rypsiöljyä) mutta nälkä pysyy paremmin poissa. Suosittelen.

        Ja minulla on diagnosoitu bed ja olen kärsinyt syömishäiriöistä yht. 8 vuotta.


      • missglorius
        l_a_u_ra kirjoitti:

        Mie kokeilin taas hiilarien vähentämistä ja vastavuoroisesti proteiinien lisäämistä ja rasvan lisäämistä ruokavalioon. En käytä enää mitään kevyttuotteita, sokeria enkä valkoista viljaa. Syön viisi kertaa päivässä rajoitetusti ruoka-aikoina eli pyrin olemaan santsaamatta ja elämättä kovin isoilla kalorivajeilla vaikka laihdutankin. Iltaisella pakotan aina itseni kävelylenkille. Näin olen päässyt normaalipainoon. Noiden kevyttuotteiden jättämisellä tarkoitan sitä etten enää korvaa hiilihydraatilla rasvoja. Aiemmin söin pelkkiä lighttuotteita ja vastavuoroisesti enemmän leipää. En ikinä kokenut itseäni kylläiseksi ja lopulta päädyin ahmimaan leipäpussit tyhjiksi. Nyt ostan juustot rasvaisempina versioina, jugurtit normaalirasvaisena luonnonjogurttina, noh rasvatonta maitoa juon, olen lisännyt ruokavalioon pähkinöitä, siemeniä yms.. terveellisiä rasvoja. Margariininkin teen itse ja se ei ole rasvattominta laatua (sekoitan voita ja rypsiöljyä) mutta nälkä pysyy paremmin poissa. Suosittelen.

        Ja minulla on diagnosoitu bed ja olen kärsinyt syömishäiriöistä yht. 8 vuotta.

        Krapulapäiväsunnuntai: Tässä on hyvä syy miksi ei kannata kännätä

        Tulin yöllä kotiin ja menin jääkaapille ja aloin ahmia kuin viimeistä päivää:
        Yöllä: Elovena kauramuropaketti
        2/3 levy marabou 86 pros. tummaa suklaata
        puoli pakettia alpen mysliä
        ja rasvatonta maitoa noiden myslien plus murojen kanssa
        jogurttipurkki valio (pieni)
        12 cracottea margariinilla
        myslipatukoita ehkä 5 joissa jokaisessa 86 kaloria, auts

        Ja päivällä jatko-osa ahmimisesta
        Jogurttipurkki x 2
        Myslipatukka x 2
        Kebab lohkoperunoilla iso, salaattia
        limsaa monta lasia
        Magnum jäätelö

        Voin niin pahoin tuon kaiken jälkeen ja kysymys oli: Miksi ahmin? Ja toinen kysymys oli, paranenko ikinä. Laihdutus on sotkenut nälänsäätelyjärjestelmän ja tunnen itseni kokoajan nälkäiseksi. jos en pidä todella itseäni kontrollissa, syön siihen asti että olen kylläinen eli syön siihen asti että räjähdän. Olen nyt hoikka ja pelkään suunnattomasti lihomista, sillä kaikki ovat kehuneet kuinka hyvältä näytän mutta tietäisivätpä kuinka hankalaa minulla on pitää itseni hoikkana.

        Söin ahdistukseen ja masennukseen, joka oli seurausta poikaystävän kanssa olleesta riidasta. Tunsin itseni varmaan surkeimmaksi ihmiseksi maailmassa ja ruokalautanen tyhjeni toisen jälkeen. Viimeviikolla nyt yhteensä 3 ! ahmimispäivää. Ja vaaka näytti plus 1,5 kiloa ja tuonkin laihduttamiseen on mennyt kolme viikkoa... Kaikki alkoi viattomasta pikku grillailusessiosta jonka jälkeen menin ahmimaan. Tänään sain lopetettua ahmimiseni. Yhdessä vaiheessa elämääni en saanut ja silloin painoin 34 kiloa enemmän ja en ole ikinä ollut tyytymättömämpi elämääni.

        Olen luullut parantuvani. Puoli vuotta on mennyt ihan hyvin, mutta nyt kesällä laihduttamisen jälkeen nää ahmimiskohtaukset on pahentuneet todella isoiksi ja ne on toistuneet joka viikko tai vähintäänkin joka toinen viikko. Aiemmin lopetin ennenkuin vatsani oli kipeä vaikka ahminkin joka päivä, nyt syön itseni siihen kuntoon että minun on tyyliin pakko mennä nukkumaan ylensyönnin jälkeen koska muutoin on niin paha olo. Olen joskus miettinyt että pystyisin varmaan syömään itseni hengiltä kun vatsalaukku repeäisi. Luulin yöllä oksentavani pahan olon takia. seuraava päivä on helvetillinen. Olo on niin kamala, hikeä pukkaa ja on jotenkin semmoinen krapulamainen olotila.

        Tänään tein päätöksen: Tämän pitää loppua! Vaikka se tarkoittaisi etten koskisi yhteenkään keksiin koko elämäni aikana, en halua enää syödä itseäni niin pahaan ähkyyn että tuntuu että repeän ja silti mätän lisää. Koska yhden keksin jälkeen aivoni alkavat huutaa toista. Ja kolmatta ja sen tietää miten siinä käy. Joskus olen ostanut yksittäispakattuja pikkuherkkuja, ne on ainoa mitä voin syödä. Litran jäätelöpaketit jää suosiolla kauppaan. Montakohan niitäkin olen ahminut poikaystävältäni salassa. On oltava ruoka-ajat ja etukäteen päätetty annoskoko. Mitään ei saa santsata koska sitä tietää liian hyvin miten siinä käy. Olen kuin alkoholisti ruoan suhteen. Kun laihdutan, mietin liikaa ruokaa. Saatan vain olla kaupan leipäosastolla ja katsella tuoreita pullia ja haaveilla niiden syömisestä. Saatan kuluttaa tuntikausia katsellen reseptejä. Silloin kun minulla on hyvä rytmi päällä laihduttamisessa, pysyn kurissa mutta jos annan itseni silloin tällöin herkutella, jossain vaiheessa homma riistäytyy käsistä. Tuli ärsyttävä fiilis kun olen sallinut itselleni herkkuja sillointällöin ja asiat on menneet hyvin, sitten yhtäkkiä unohdan miksi on niin tärkeää syödä vain se yksi herkku, tulee hälläväliä olo ja sitten alkaa käsi lappamaan ruokaa hirveällä tahdilla suuhun. Eli pitäis varmaan pitää jotain muistilappua mukana joka sanoo: Pysy ruoka-ajoissa ja älä santsaa. Herkut kielletty sinulta, ahmattipossu. Taidankin tehdä niin.


    • "omnomnom ruokaa"

      En näe pakolliseksi laittaa koko päivän ruokailuja, koska yleensä kaikki menee ihan normaalisti siihen asti, että tulee se mieletön ahmimisvimma.

      Pahimmillaan menee putkeen:

      -kaksi kokonaista Subia
      -kaksi annosta kiinalaista riiseineen, kastikkeineen ja salaatteineen
      -sen jälkeen jotakin makeaa, eli n. 500g karkkia/litra jäätelöä

      Hyh, ihan sairaasti.

    • ahmz

      ahmimiskohtaukseen vatäsen n. kilon karkkipussin joka sisältää suklaata ja hedelmäkarkkeja. Aina pakko melkein juosta/muuten kiirehtiä esim. filmtowniin.

    • sairastunut.....

      taas meni päivä päin honkia..yritin syödä tänään terveellisesti mutta iltaa kohden homma meni taas silleen että ahmin

      Aamu:kaurapuuroa ja mehukeittoa
      päivä:4 leipäpalaa,jugurtti
      ilta:pizza,3 paistettua kananmunaa,vitalinea juotava jugurtti,salmiakkia 100g,leipää 6 siivua,ananasta purkillinen,tonnikalaa purkillinen,pilttiä 1 purkki..ja syöminen jatkuu vielä...eikä tunnu missään vaikka syöny kaikki noi muutamaan tuntiin...

    • monihäiriöinen

      Miks aina viikonloppusin pitää alkaa ahmia niin jumalattomasti???

      Tänään kurkusta mennyt alas mm. kinderpatukoita, varmaan 8 reilua palaa leipää joko voilla tai hillolla ja kermavaahdolla, piparia....ja tällä hetkellä tuhoan reilu puolen kilon irtokarkkipussia....huhhuh. En oikeen itsekään aina tiedä miten diagnoisin syömishäiriöni, mutta onneks oon hakenut jo apua!!!

      Elikkäs nyt sitte psykiatrisella poliklinikalla selvitellään minkätyyppisestä syömishäiriöstä tässä on kyse. Sekä ravitsemusterapeutilla. Enimmäkseen tämä on kyllä bulimian tyylistä, koska usein syömisen jälkeen kompensoin oksentamalla ja tyhjentämällä suoliston , tai YRITÄN paastota seuraavan päivän - mistä tietty seuraa kahta kauheampi ahmiminen. Välillä en kuitenkaan kompensoi millään tavalla. Olenkin lihonut pienessä ajassa jo 20kg. Eli jos olen bulimikko, en kyllä onnistu pitämään painoani ennallaan vaikka miten kompensoisin.

      Ja tämä kaikkihan alkoi anoreksiasta..... vaikka tää kirjotus ei nyt BEDiin varsinaisesti liittynytkään, halusin silti kirjoittaa, koska lohduttavinta tässä helvetissä on varmaan se, ettemme ole yksin

    • täälläkin yksi

      Tänään :/ :
      - 500g porkkanoita
      - 3 omenaa
      - 2 päärynää
      - 100g makaroonilaatikkoa ketsupilla
      - 100g rasvatonta raejuustoa
      - 1 annos kinkkumunakasta
      - 2l funlightmehua
      - 1.5l kivennäisvettä
      - 2 kuppia maitokahvia
      Uh. :( Voitte uskoo miten täysi on olo... Onneksi sentään kävin aamulla ennen ahmimista kävelee 7 km ripeällä tahdilla. Ylipainoinen en oo mutta kyllä tämä mun mielestä BEDiä on kun ikinä en ole oksentanut.. Saan painon pidettyä kurissa runsaan liikunnan avulla onneksi vielä..

    • täälläkin yksi

      Tänään :/ :
      - 500g porkkanoita
      - 3 omenaa
      - 2 päärynää
      - 100g makaroonilaatikkoa ketsupilla
      - 100g rasvatonta raejuustoa
      - 1 annos kinkkumunakasta
      - 2l funlightmehua
      - 1.5l kivennäisvettä
      - 2 kuppia maitokahvia
      Uh. :( Voitte uskoo miten täysi on olo... Onneksi sentään kävin aamulla ennen ahmimista kävelee 7 km ripeällä tahdilla. Ylipainoinen en oo mutta kyllä tämä mun mielestä BEDiä on kun ikinä en ole oksentanut.. Saan painon pidettyä kurissa runsaan liikunnan avulla onneksi vielä..

    • 23-Vee

      Vapaapäivän ruuat:
      -2 Kuppia kahvia maidolla ja sokerilla
      -1 kuppi teetä hunajalla
      -2 runsas kuituista sämpylää juustolla, kalkkunaleikkeellä ja kurkulla
      -Lautasellinen kinkkutäytteisiä tortellineja juustoraasteella
      -kourallinen suolapähkinöitä
      -puoli litraa kokista
      -muutama turkinpippuri

    • g16

      hmm mulla ku yhtenä päivänä tulin koulusta niin iski taas iski hirveä himo eli oli pakko pistäytyä kaupassa. Tuli vähän sitte syötyä...
      -big mac- ateria
      -fazerin sininen suklaatilevy
      -turkinpippuripussi
      -kartanon perunalastupussi
      -lisäksi vielä limsaa
      Söin nuo siis parin tunnin sisällä. Tuli sitte niin huono olo että pystyin vaan makaan sängyllä josta pystyin nousemaan vasta puolen tunnin päästä. Isä sitten huus vielä syömään, arvatkaa maistuiko.

    • hyihyihyi

      mulla oli tänään ahmimispäivä :

      -1prk hedelmäcocktailia
      -pari kulhollista muroja maidolla
      -2 viipaletta ruisleipää voilla
      -4-5 viipaletta vaaleaa paahtoleipää voilla, hillolla ja kermavaahdolla
      -kismet-marianne patukka
      -1 pussi suffeli snacksejä
      -lautasellinen kasviswokkia
      -2 paahtoleipää voilla
      -puolikas proteiinipatukka

      täytyy sanoa että tällä likalla on massu aivan täynnä ja ällö ähky olo. Turvottaa. Ilmaa mahassa. Ei näin.

    • läski vaan

      -spagettia ja kanaa
      -greippi
      -ananasta
      -hapankorppuja (paksulla voikerroksella)
      -luumuja
      -sieniä
      -sokeripaloja
      -juustoa
      -tuorejuustoa (suoraan purkista lusikalla, yök!)

      itsellä aamut menee usein hyvin, illalla alkaa ahmituttamaan jos on yksinäistä. :( ja lämmintä ruokaa syön monta lautasellista kerralla, vaikka ei olisi yhtään nälkä eikä tekisi mieli. en ymmärrä.

    • hirmuinen90

      Mie oon tässä jonku aikaa miettiny mikä miulla on. Oon sairastanu anoreksian, diagnosoitu 2008. Välillä se tulee vahvanakin päälle ja oon tosi niukalla ravinnolla monta kuukautta. sit tulee stop. Alan syömää enemmän ja enemmän. Nyt menny jo jonkin aikaa sillein, et mie oon koko päivän syömättä, aamulla vaan juon kahvin ja sit sen verukkeella saan syödä illalla töiden jälkeen paljon herkkuja ym, kun päivän ollut syömättä. viimeisen kuukauden olen elänyt suunnilleen näillä eväillä: aamulla kuppi tai kaksi kahvia ja light mehua lasi. töissä vettä ajoittain lasillinen. kotiin lähtiessä kaupan kautta ja ostan keksejä monta pakettia, pullaa, suklaata, leipää....... karkkia en juurikaan syö. Ja kotona sitten siis alan ahmimaan. Syön aluksi kevyen salaatin ja näin, sitten ajattelen että voin syödä nyt niitä herkkuja, kun päivällä ei tullut syötyä. Sitten syön, syön, syön, syön hyväslykyssä siis sen koko pitkon pullaa, paketillisen tai pari keksejä, sipsejä puoli/ koko pussia, vettä, suklaata, ihan mitä vaan. lettuja, leipää...... pizzaa, kaikki menee. Tämän tuokion jälkeen on tosi paha ja läski olo ja yritän väkisin liikkua vaikka alkaa tanssimaan tai treenaaamaan vaikka oksennus meinaa tulla. Ja sitten seuraavana päivänä uusiksi. Tätä kierrettä saattaa jatkua viikkokin ja sitten yhtäkkiä tulee stoppi ja alan taas paastoamaan ja syömään 400kcal päivässä, kunnes tulee heikko olo ja alan ahmia. Ihan älytöntä tällänen. Mitä tää on? bed vai mikä???

      • ...

        kyllä mä luulisin että sulla on, enhä mä ny tietysti mikää asiantuntija ole mutta itselläni samanlainen ongelma. Joskus olin viikkojakin syömättä kunnes en kestäny enää ja aloin taas ahmimaa ja kaikki meni taas päin persettä. inhosin itteeni, alko ahistamaan ja tahoin oksentaa (vaikken siihe pystyny). Ja heti seuraavana aamuna kaikki alko normaalisti. En syöny aamupalaa, töissä join vettä yms. vichyy.. kiduin iltaa asti kunnes sorruin ja aloin ahmimaa kaikkee mitä kaapista löytyy ja kierre sen ku jatkuu.... ->
        nyt menny jo kaks vuotta ja oon turhautunu.


    • :O

      ^idiootti

    • Ssshad

      Lollollol on oikees. Ei oo sairaus vaa säälittävä itsekurin puute

    • ....................

      Tulipahan tännekin vihdoin epäkypsiä kommentteja :D
      BED on SYÖMISHÄIRIÖ, kukaan joka tulee tälle palstalle huutelemaan "säälittävät läskiperseet" tuskin on tajunnu sitä. Itse olen normaalipainoinen ja urheilullinen mutta sairastan BED:iä. Ei se sairaus ole bmi:stä kiinni.

    • Uppopaistettu

      Syömishäiriössä on yleensä jonkinlaisia tunnetason ongelmia, eli siinä ei ole p*skan vertaa kyse itsekurista, ihan tiedoksi. Vähän kun joku joistain muusta mielenterveysongelmasta, vaikka kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivä ihminen päättäisi, että "nyt alkaa uusi elämä ja tänään minulla ei ole tätä sairautta :):):)" Ei se vaan ihan noin mene. Eli lol_lol_lol voit itse hyllyä kotonas omassa tyhmyydessäsi, ihan sama mulle.
      Itselleni se on oikeasti ollut pakotie, elämässä on ollut sen verran ongelmia että olen kiitollinen siitä että olen vielä järjissäni :) Ja voin kertoa että ahmiessa KAIKKI unohtuu, minusta on IHANA mässäillä yksin ja salaa, se olo vaan sen jälkeen, ja se morkkis......tää on vähän niinku alkoholismi.
      Mulla on diagnosoitu bulimia, mut lopetin oksentelemisen, koska haluan säilyttää hampaani....enkä halua kroppaani sellaiseksi että olisin hoikka ja posket pulleat :D niin se vaan on. Eli miksi olen ylipäätään tällä palstalla koska ahmin, vaikken oksenna, niin ahmimisesta en ole päässyt eroon ja jos ahmin, niin ahmin kunnolla. Mitäs tänään:
      Aamu alkoi
      kahdella isolla kipolla muroja plus normi maitoa,
      kaksi vaaleaa sämpylää (käytetään hamppareissa/hodareissa)
      sour&cream dippiä,
      salaatinlehtiä (Hyvä!) ja fetajuustoa
      sipsiä
      Sitten pieni tauko, kävin kaupassa ostamassa nämä ja söinkin
      Minisuklaaleivoksia 6kpl
      3 jotain mansikkaleivosta
      Kohta sitten iltaruoka, jota en kehtaa sivuuttaa, koska olen AUPAIR..........niimpä niin. Ja siksi ostan ahmimisruuat koska en kehtaa ahmia tämän perheen kaapista, nehän aattelee että syön ku sika (niin mä kyllä teenkin)......
      Eilen ahmin
      muroja, leipää, suklaalevyn, 2 suklaapatukkaa, laatikollisen brownie leivoksia, ööö kaks ISOA lautasellista kiinalaista ruokaa sis. uppopaistettuja kanapalloja, nuudeleita, riisiä, sweet&sour-kanaa, uppopaistettua nautaa tms. ja kaikkee rasvasta ja ihanaa. Mua jo itteeniki vähän naurattaa.

    • sikapossu

      Tänään on ollu tämmönen päivä:

      Aamu alko hyvin appelsiinillä ja kiivillä.

      Sitten lounaaksi perunarieskoja 5kpl

      Vähän myöhemmin karkkipussi..

      Sitten kaksi leipää ja kaksi kananmunaa

      Äsken melkein kokonainen lanttukukko. Semmoinen tosi reilun kokoinen ja itsetehty. Siihen päälle vielä suklaata ja karkkeja... Että semmosta. Nyt maha ihan pinkeenä.

      En vaan saa tätä helvettiä lopetettuu :

    • AHMINNNNNNNNNNN

      Painoin siis ennen joulua vielä 54kg ja nyt 77kg.

      Tässä varmaan syy:

      Ahimimispäivän antia:

      - suklaakonvehtirasia (2 kerroksinen)
      - pussi sipsejä
      - tilauspizza
      - iso karkkipussi (choko tms)
      - n.1/2 pakettia vaaleata leipää (päällisenä juustoa ja kinkkua)
      - n.1/2 ltr uuniomena jogurttia
      - ranskanperunoita ja kananugetteja majoneesi
      - limua pitkin päivää
      - valion ainojäätelö (koko rasia, olikohan siinä nyt ltr?)

      Tässä vain esim. voi olla että jonain päivinä menee enemmänkin:(
      Ahmimispäivän jälkeen tosin en kykene syömään vähään aikaan reilusti mitään, siksi kai en ole 300 kg vielä!!

      Tää on kamalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ahmijakeiju

      Joo-o tällä viikolla on menny kyllä kaikkea laidasta laitaan, en nyt tiedä milloin ja missä järjestyksessä, mutta kuitenkin:

      Paljon Ben&Jerry's jäätelöä, eri makuja (siksi rahat loppuu kohta)
      Suklaamuffinsseja
      Piirakoita
      Piparia
      Suklaapatukoita
      Rinkeleita
      Leipää
      Sipsiä
      Mehua
      Normiruokaa viellä päälle. Huhhuh sanon minä.......Näin siksi, että olen joka päivä vannonut "tämän" päivän olevan vika ahmimispäivä, mutta sitten seuraavana aamuna alankin taas syömään joka johtaa sitten taas ahmimiseen, ja sitten lupaan itselleni, vielä jos tänään ahmin, huomenna lopetan kokonaan yms yms..ja v*itut! Sama p**ka senkun jatkuu. No jos sitä sitte huomenna..... :D

      157cm, kohta varmaan 70kg jo paino ja ylöspäin mennään näillä ahmimisilla.

    • mjaau

      tänään syöty:

      aamulla: puuroa puoli lautallinen missä pakastemarjoja noin 1 dl kahvia ruisleip jossa juusota ja kinkkua päällä!

      ruoka: wokki vihanekset 300gr 130gr luhasuikaleet ja näkkileipää paljon jossa voita päällä! mulla on tullu himo näkkileipään!! huhu varmaan tänään menny 250gr!!
      .
      ... ja sitten meni 350gr suklaata
      ja 40gr sipsiä
      1 tonnikalapurkki
      1 juustoleipä
      3 patukkaa suklaa keksiä
      1 pulla possu
      1 kakku viipale
      jäätelöä noin puoli litraa

      ja kun ei millään tunnu et vatsa tulis täyteen siis missä on tunne et olis kylläinen! Minulla on siis aivan karmee suklaan himo ja keksit ja näkkileipää...

      pitäis vain heittää kaapeista ulos näkkileivät ja ei mennä kaupaan ostamaan suklaata huhu..

      no tuuri on et siitä myös liikkuu päivisin kun on hevosii ja muuten käyn myös kävelylenkeillä..

    • normi---

      mun ruuat tänää:
      aamu
      -2 ruisleipäsiivua, päällä margariinia, juustoa ja makkaraa
      lounas
      -perunoita 3, nakkikastiketta, salaattia
      välipala
      2voileipäkeksiä, kahvi..pastilleja napostelin vähän pitkin päivää..
      ___tähän asti kaikki hyvin___mutta sitte välipalan jälkee..
      -about 10piparia
      -4 suklaakonvehtia
      -2pakettia välipalapatukoita
      -rasiallinen pastilleja
      -pakastepizza
      -fantaa
      noiden välipalan jälkeisten syömisessä meni semmoset kaksi h

      aika surkee olo tuli kyllä

    • ppuffff

      äsken alko ahmimiskohtaus:
      -3 leipää, päällä kaameesti margariinia ja juustoa
      -purkillinen maissia (about 300g)
      -mandariini
      -jogurttia pari dl
      -limsaa

      Vielä mahtuis massuun vaikka mitä.
      Varmaan kohta löydän itseni taas jääkaapilta...

    • Housut roikkuu

      Minulla on diagnosoitu ahmimishäiriö, mutta kompensoin sitä todella todella rajulla liikunnalla, jota sitäkin teen aivan yli ja mielenterveyteni takia, BMI on ollut välillä normaali ja välillä yli 30. Tunneperäinen ongelma mulla :(
      Pahimmillani joskus (on tästä yli vuosi, ehkä jopa pari). Kaksi BigMac ateriaa, iso pussi sipsejä, leipää paketti lisukkeineen, makaroonia pussillinen, suklaapatukoita pari, karkkia 2 pussia, 6 siideriä.

      Jäätelö ei jäänyt desiksi vaan sitä piti syödä se koko ostettu litra. Pellillinen pannukakkua meni sen sileän tien.
      Joskus saatoin vetää pussillisen kuivia makarooneja jos muuta ei ahmimisvimmaan ollut.

      Mikä paketti suklaata? Niitä meni kolme helposti yhdessä hetkessä.

      Nyt olen saanut tietäni vähän taisteltua (kiitos psykoterapian, mun ongelmat lähtee meinaan melko syvältä) ja viimeinen puolivuotinen on ollut inhimillinen. Painoa olen saanut alas reippaasti vain ja ainoastaan ruokaa kompensoimalla. Olen ollut aktiviliikkuja aina, siis TODELLA kovaa liikuntaa vuosikausia, ei mitään pikku kävelylenkkejä. Liikuntaa en kykene vähentämään terapeutin kehotuksesta huolimatta (pitäisi pitää vapaapäiviä ja joskus olla vetämättä itseään hikeen, palautumisliikuntaa) ainakaan toistaiseksi, mun pää ei kestä. Syömistä pystyn onneksi kompensoimaan jo todella hyvin. Pelkäämpä kohta, että liiankin hyvin :(

      • Housut roikkuu

        Tää on ihan hullu häiriö, sitä OIKEASTI vetää IHAN mitä vain käteen saa ahmimisvimman tullessa eteen. Sitä menee kauppaan aivan Zombiena edes ajattelematta enempää, ostaa sipsejä, karkkia, suklaata, jäätelöä, rahkaa, IHAN mitä vain, että saa ahmimisen vietin tyydytettyä. Kun syöt sitä kaupan pakasteesta ostettua mutakakkua, et voi jättää palaan, vaan nielaset koko kakun kerralla, se on kuin ISO halaus sisältäpäin, mutta jälkikäteen ahmimisen tunnet suurta syyllisyyttä, masennusta ja valtavaa itseinhoa. Vihaan tätä häiriötä, vihaan tätä yli kaiken, olisi ihanaa ottaa vain se pala suklaata ja jatkaa elämää kuten ennenkin..mä en voi ottaa edes sitä palaa. Siinä käy niin, että syön koko patukan jonka jälkeen menen hinnalla millä hyvänsä paikalliselle ABC asemalle vaikka keskellä yötä ja ostan suklaata monta pakettia ja lisukkeeksi kaikkea muutakin ja syön tuon kaiken moskan osittain jo ennen kotiin pääsyä autossa, loput sitten kotona.


    • NeitiS

      Aamu:

      Riisimuroja 500 grammaa, maitoa litra.
      Kolme leipää päällisineen.
      Litra kaakaota.

      Lounas (julkisella paikalla):

      Kiinalaisen buffet. Paistettuja nuudeleita, friteerattua kanaa, kalaa, katkarapuja, katkarapukastiketta, salaattia, pepsiä varmaan kuusi lasia.

      Kotona töiden jälkeen:

      Rahkaa puoli litraa.
      Karjalanpiirakoita 4 kpl, päällä paljon voita.
      4 kpl paistettuja kananmunia.

      Illalla:

      Munkkeja 4 kpl.
      Makaronilaatikkoa n. 500 grammaa (kahdessa "erässä")
      Majoneesipohjaista salaattia n. 400 grammaa.
      Limukkaa 1,5 litraa.

      Yöllä:

      Munkkeja 2 kpl.
      Limukkaa X määrä.
      Karkkipussi (400 g).
      Possupihvejä 3 kpl.

      Että näillä eväillä eilen. Tänään taitaa mennä samoilla linjoilla...

    • jippii ..

      aamupala
      -pala paahtoleipää, päällä margariinia ja leikkele
      -kahvia

      lounas
      -annos perunalihalaatikkoa, salaattia
      -mukill. maitoa

      kotiin tultuani alkoi mättäminen:
      -2 palaa suklaakakkua
      -pala pullapitkoa
      -omena
      -3 paahtoleipää, päällä margariinia ja leikkeleitä
      -kahvia

      nyt suuntaan kauppaan, pakottava tarve saada lisää ahmittavaa

    • iluhiu

      Mä oon lihonnu joulun jälkeen 7kg, että erittäin mukava lihomistahti näin kesää kohden -.- Tänään aamu alkoi suklaapatukalla ja kotiin päästyä vedin puoli kattilallista makkarakeittoa ja tein kolme smoothieta ja jokaiseen annokseen piti lisätä kilotolkulla lisää sokeria. Sitten päätin siivuta juustoa suoraan suuhun ja kattelin vaan tyhjiä jääkaappeja kun ei ole rahaa senttiäkään ja mietin vaan että vittu kun ei ole mitään syömistä. No hätä keinot keksii! Mulla oli tarvikkeita tehdä kaurakeksejä! Mutta eihän se yks pelti riittänyt mihinkään. Jäähdyttelin äkkiä niitä keksejä ikkunan alla kun piti päästä syömään ja en malttanut edes istua. Seisoin vaan ja ripottelin päälle lisää sokeria ja aloin jo väsätä uutta taikinaa :D
      Sitten olin jo ihan täynnä, mutta kun olin hetken sulatellut niin tein pannaria. Ja ennakoin jo tilannetta niin että tein pannukakkua ja litran lettutaikinan paistoin samalla pannulla kun toinen paistui uunissa, että saan nopeasti ja molempia! Ja ne meni myös mahaan. Tietysti runsain hillotäyttein, unohtamatta sokeria.

      Nytkin mietin ennen tänne kirjoittamista, että teen lisää mutta ei ole enää kananmunia eikä maitoo :( Huonohan se nyt on ahmia kun ei ole mitään ahmittavaa, siis ei mitään! Ei edes enää sitä hilloa mitä voi suoraan kaapia suuhun. Pakko varmaan mennä leipäjonoon hakemaan ruokaa, kun omat rahat on ahmittu ja saan vasta 1pv lisää. Mutta sillon tää kaikki on ohi.

    • syöppö

      Tänään syönyt(sen jälkeen, kun pääsin töistä) :
      0,5l limua
      0,5l jäätelöä
      mozarella juustoa
      iso lautasellinen lasagnea
      2 pakaste pinaattikeittoa
      sämpylä päällisineen
      iso kulho ceasar salaattia

      ja ties mitä vielä syön.. oksettaa ja syön silti, hävettää.. Tää on kamalaa

      • syöppö

        Täällä sama taas kirjoittaa(ja heti seuraavana päivänä!)
        Tänään syönyt:
        Lohisämpylä
        pussillinen lihapullia
        iso kulho ceasar salaattia
        1l jäätelöä
        0,5l limu
        purkillinen herkkusieniä
        kolmioleipä
        mozarella juustoa
        juotavaa jugurttia

        :(


    • tupla ahmija

      tänään söin aika paljon
      söin : 4 kolmio leipää
      3 pussii juustonaksuja
      2 munakasta
      2 annosta kebab ranskalaisilla
      1 litra jäätelö
      ja kanatortilla ja limsa pullo iso sellanen

    • sala-sairas

      Itselläkään ei mitään diagnoosia, mutta ongelma kyllä ja syömisten ajatteleminen, suunnitteleminen ja laskeminen vie ihan liikaa aikaa ja energiaa elämästäni. En lähde tässä syömisiäni luettelemaan, mutta voin jakaa muutamia heikkoja kohtiani:
      - jogurtti on kaiken pahan alku ja juuri, sitä kun ottaa niin ottaa toisen ja kolmannen ja vielä vähän lisää ja pikku tippa vielä ja olipa hyvää ja taas jne. kunnes koko litran tonkka on tyhjä.
      - tapasyömisestä kun pääsee eroon, on jo hyvällä matkalla kohti parempaa: kotiin tullessa oli AINA pakko saada ruokaa ja tuli nälkä vaikka vielä ulko-ovella olisikin ajatellut, että nyt ei ole nälkä enkä siis syökään
      - vapaa-aamut on helposti myös pahoja, se tavallinen puuro rahka ei riitäkään ja tuntuu että pitää saada lisää "ETTÄ JAKSAA/PÄRJÄÄ" (niinkun sitä heti muka nälkään kuolis...)
      - yksin jääminen: jes, nyt kukaan ei ole näkemässä, voin syödä mitä haluan, kukaan ei ole tuomitsemassa - sitten kun joku palaa kotiin niin ollaan taas ihan ruodussa; tosin jatkuu edelleen KEHTAAMISEEN liittyen, nimittäin kun tulee yhteinen ruoka-aika, pitää syödä ja mielellään ihan normaalin nälkäisen (koska minähän "en ole syönyt" mitään) annos näyttääkseen, että syö kunnolla ja minulla on terve ruokahalu ja ettei jää kiinni ylimääräisestä "välipalasta"
      - itseäni hämmentää suuresti se, että kun maha on puhkeamispisteeseen asti täynnä, tulee tunne, että kun vähän ("vähän") söisi vielä jotain niin ahmittu ruoka "laskisi" ja olo helpottuisi, etenkin maitotuotteet tuntuu ajatuksissa tasoittavilta. Myöskin olen pohtinut sitä, että jano, kylläisyys ja VESSAHÄTÄ menevät tunteina ikäänkuin sekaisin aivoissa, aiheuttaen himon ahmimiseen - en siis tunne kylläisyyttä, pissahätä naamioituu ruokahaluksi ja jano nyt on tyypillinen nälkään sekoittuva tai sen laukaiseva tekijä.

      Syömishäiriöihin liittyy yleensä (aina?) hyvin mustavalkoinen ajattelutapa: kun vedetään läskiksi, vedetään sitten kunnolla, ja toisaalta kun palataan ruotuun, palataan suorastaan askeettiseen elämiseen. Tämän kun sisäistää ja ajattelee, lähtee sitä työstämään ja vähitellen opettelee hyväksymään repsahdukset - jopa keskeyttämään: joka suupalan jälkeen voi lopettaa ja pelastaa edes osan! - voi alkaa matka kohti parempaa elämää.
      Itse en ole vielä läheskään terve ja lasken tarkkaan syömiseni, sekä suunnittelen tarkkaan annoskoot (tarviin ehdottomasti rajoittamisen, varmaan koko loppuelämäni, koska muuten olisin koko ajan santsaamassa), mutta luulen että olen menossa - pikkuhiljaa - parempaan päin. Toivottavasti tästä on apua edes jollekin ja pystyn tarjoamaan toivoa, koska tiedän miten kamalaa kaikki tämä on.

      Bulimiasta ym. vielä, että tietääkseni bulimiaan ei ole pakko oksentaa, vaan pakonomainen kompensointi liikunnalla tai ulostuslääkkeiden tms. käyttö kuuluu samaan oireiluun. Itse olen kokenut epäonnistumisen jopa bulimikoksi ryhtymisessä, koska ei laatta lennä vaikka työntäisi käden rannetta myöten kurkkuun (no ei nyt ihan, mutta you got the point) ja kuinka haluaisi oksentaa, teidä sitten mikä siinäkin refleksissä on vikana... liikunnasta en osaa sanoa teenkö sitä enemmän kalorien vai liikunnanilon/kunnon takia.

    • sala-sairas

      Ai niin ja sellainen nolo tapa kuin lautaan nuoleminen on ihan normaali kun yksin syö - joka murunen ja pisara on pakko saada käytettyä...

    • yöks...

      Kiva huomata, etten ole yksin ongelmani kanssa, vaikka omat ruokamäärät ovatkin huomattavasti isommat...
      pe meni näin:
      klo 2 yöllä
      appelsiini
      2 dl maustamatonta rasvatonta jogurttia
      omena
      2 siivua ruisleipää
      125 g yosa jogurttihöttöä
      klo 7 aamulla
      2 dl maustamatonta rasvatonta jogurttia
      2 sämpylää margariinilla
      korvapuusti
      banaani
      omena
      klo 8.30
      2 viineriä
      minikarjalanpiirakka
      sämpylä
      klo 15.30
      160 g karkkia
      klo 17
      4 dl kanapataa
      2 dl maustettua jogurttia
      klo 20
      2 dl kanapataa
      omena
      appelsiini

      laskeskelin, että noin 5000 kaloria...ja lauantaina jatkuu. Päivän aikana meni:

      puuroa lautaselliinen
      mustikkakeittoa
      rasvatonta maitoa
      3 omenaa
      appelsiini
      n.200 g kuivattuja omenalastuja
      3 kinuskivohvelikeksiä
      2 croissanttia
      lihapasteija
      300 g karkkia ja toffeeta
      2 suklaatryffeliä
      iso annos kanapataa
      2dl viilistä
      2dl tavallista viiliä
      sämpylä tuorejuustolla
      2 dl glögiä
      4 dl maitoa

      Yhteensä ehkä noin 6000 kaloria.
      Voitte uskoa, että kuvotan itseäni. Ei tuollaista määrää pitäisi olla edes mahdollista syödä. Enkä edes kompensoinut sitä mitenkään. Nyt yritän vain palata ruotuun, ja syödä jatkossa terveellisesti ja säännöllisesti.
      Olenko huono ja epäonnistunut ihmisenä, kun syön tällaisia määriä? Inhoan itseäni tämän takia. Miten niin luonnollinen asia kuin syöminen voi olla näin vaikeaa?

    • julie__

      Tänään hyvä päivä ruokien suhteen : )

      Aamulla söin puuroa maidolla ja persikkasoseella sekä pari palaa tummaa suklaata

      Lounaaksi söin
      Jauhelihakasvispataa, salaattia siemenillä ja oliiviöljyllä ja lasin maitoa

      Välipalaksi: Hedelmärahkasmoothie 1,5 lasia

      Toiseksi välipalaksi: pari leipää juustolla ja kurkulla, lasin vettä
      Omenan

      Vielä iltapala syömättä : )

    • Kysyvä

      Onko olemassa mitään BED-tukiryhmää jossa vois jakaa näitä omia tuntemuksia jne? tuntuu että tarteen tähän rinnalle vielä jonkun joka oikeesti tietää mistä on kyse. Itse oon myös saanut ruokailuni hallintaan kun opettelin ton täsmäsyömisen ja luin sen yhden ahmimishäiriön itsehoitoon tarkoitetun kirjan. Kuitenki joskus repsahtaessa tai melkein tuntuu että tartes jotain olkapäätä jolle puhua kun ei tämmöstä murhetta kehtaa ystävillekkään jauhaa, niillä on omat murheensa ja mielummin hankin eka ammattiapua.

    • bedonhelvetista

      Tuli sitten eka takapakki laihdutuksessa, kun menin sairastumaan(mikä rikkoi rutiinin esim. liikunnassa, koska olen pakkolevossa). Se yhdistettynä ahdistukseen aiheutti taas ahmimisjakson. Olen lihavimmillani ollut todella ylipainoinen, joten toivon, että tämä katkeaa alkuunsa. Huoh...

      Tänään

      puuro, marjoja (hyvin menee)
      Makaronilaatikkoa, maitoa, omena (tähän asti hyvin meni)
      Sitten repesi: puoli pussia pullaa
      suklaapatukka
      puoli litraa jugurttia
      2.annosta makaronilaatikkoa lisää : ((
      Ja erinäiset määrät kahvia
      Ja karkkia

      Voin pahoin, mutta söin.
      Surettaa, kun olen tällainen. Enkä jaksanut edes välittää tänään, kun oli niin masentunut olo.

    • Lumiina

      Voitteko kertoa miten rahanne riittävät? Moinen ahmiminen tulee varmasti aika kalliiksi?? Vai onko niin hyvä palkka? Paljo menee rahaa ahmimisiin kuussa?

    • ihmettelevä

      mitä ihmettä ihminen oikeen ajattelee ahmiessaan noi määrät??
      tosi pelottavaa!! ihan kamalalta kuulostaa. ootte varmaan tosi surullisia...

    • kokenut_tallaaja

      alkakaa syömään joka päivä paljon normaalia ruokaa, niin ei joinain päivinä tulis tommosia ahmimiskohtauksia. syökää vaikka yli 2000 kcal päivässä, ainakin estäis himot, luulisin.
      itse kun olin sairas, söin viikoittain n. 700 kcal/pv ja viikonloppusin sitten tuli ahmimiskohtauksia (n. 3000 kcal. ei paljoa mutta kuitenkin) ja kova morkkis päälle. sitten seuraava päivä syömättä ja viikko taas alhasilla kaloreilla ja taas viikonloppuna se oli menoa. hirveä noidankehä!
      mutta se helpottui kun menin lomamatkalle viikoksi ja siellä tuli joka päivä syötyä normaalisti n. 2000 kcal päivittäin. loman jälkeen jatkoin normaalia syömistä eikä ahmistarpeita enää syntynyt!
      eli toivoa on!

    • toivoa

      Tämän päivän syömiset:
      Aamu: Kaurapuuro raejuusto
      Aamupäivä: Maitorahka appelsiini
      Iltapäivä: Kasvissosekeitto raejuustoa proteiinipatukka
      Ilta: Kanakastiketta paljon (yht. 250g kanaa) pastaa

      Sen lisäksi: Kokonainen pakastekakku, suklaalevy 200g, kinder bueno -patukka ja leipiä.

      Vituiks meni, pitkästä aikaa näin pahasti. Ihmissuhdekuviot menee pieleen, en jaksaisi käydä koulussa ja mikään ei huvita.. Surullinen olo :(

    • kipeea

      Mulla ei oo diagnosoitu mitään syömishäiriötä, mutta kun lukee näitä teidän ruokailuja, on kai ihan selvää että mulla on sama juttu.
      Mä oon kaikki päivät yksin kotona, kun muu perhe on omissa kouluissaan/töissään, ja yksin saanki sit syödä mässyttää mitä huvittaa.
      Tänään, kun olen ollut hereillä nyt neljä tuntia, olen syönyt:
      -iso kulho lapsen suklaamuroja (hyvä äiti!)
      -puoli pannullista kahvia maidon kanssa (jos se sit pitäs ton ruoan nopeemmin liikkeellä?)
      - puoli pussia lakritsia
      - banaanin
      - kaks paahtoleipää runsaalla margariinilla ja juustolla
      - pari palaa suklaata (yritän jo uutta tapaa: "kohtuullisesti kaikkea", ja laitoin lautaselle oikein ne suklaat ja kourallisen lakritsaa ja yhden banaanin...)

      Olen jo kerennyt käydä ulkonakin, mikä hillitsee ahmimista ihan reilusti. Kävin kaupassakin enkä ostanut yhtään herkkua! No, onhan sitä täällä kotona jo ihan kivasti.
      Mä syön joka päivä. Mä olen onneton elämässäni, se tekee kipeää ja aina kipeenähän saa syödä vähän herkkuja? Enkä mä enää edes tiedä paljonko normaalit ihmiset syö.

    • SyysYö

      olen toipuva BE, mutta välillä repeää.. eilen ,kun perhe nukkui tein ison kattilallisen maitokiisseliä ja vedin hillon kanssa. ja sitten piti vielä ahtaa 2kpl paahdettua ruispaloja naamaan, kun makean jälkeen tuli suolaisen himo.. sitten pahoinvoivana
      (sekä henkisesti että fyysisesti!)
      miehen viereen piereskelemään..

      tänä aamuna olen juonutkin sitten vain vettä, on vieläkin niin pullea olo & itseinho viime yöstä :(

    • oksettavaa

      Aiempina vuosina ahmimispäivään saattoi kuulua:
      croissanteja
      2x rainbow yrttivoi patonki
      nutella-purkki (ei kokonaan)
      sipsipussi
      suklaalevy(jä)
      ranskalaisia
      kananugetteja
      jäätelöä
      sokerilimua

      Toki bulimikkotaustalla osan oksensin. Saatoin ahmia vartin ja seuraavat kymmenen minuuttia viettää vessan lattialla itkien. Aika normi.

      En parantuneeksi BED:ksi itseäni kutsuisi, mutta nykyään tuollainen määrä ruokaa kestäisi minulla viikon. Nyttemmin tyyliin puoli levyä suklaata, energiajuoma tai pari, sekä ehkä kolmasosa sipsipussista nostaa itseinhon ja kuvotuksen pintaan. Samoin myös normaalin määrän ihan "normiruuan" syömisestäkin tulee monesti oksettava olo (henkisesti, toisinaan myös fyysisesti).

    • oksettavaa

      Ainiin lisäyksenä vielä että vaalea leipää saattoi kevyesti mennä se 500g pussi.

      Ahmimiset on kai perua siitä kun lapsena minulta kiellettiin kaikki hyvä ja herkut, joten pitää sitten itse tuoda sitä takaisin ahtamalla kaikkea mahdollista kerralla...

    • asdasf

      En oikein tiiä, onko tää normaalia vaiko epänormaalia. Ongelmia mulla syömisen kanssa kuitenkin on, joskus elän minimikaloreilla ja joskus vedän ihan överiks. Oksennan epäsäännöllisesti, lähinnä sillon ku on niin kamalan täys olo, että henki ei kierrä ja ahdistaa. Painoo mulla on 41-44 ja pituutta 162, oon laihtunu 10kg vuoden aikana, eli sinä aikana, jollon ruoka ja paino on astunu liian keskeiseen osaan mun elämässä.

      Esimerkki mättöpäivästä, jollon kaikki menee päin helvettiä. Tän määrän söin tänään:

      Pieni omena 55kcal
      Mustikoita 4kupillista 330kcal
      Porkkanoita 200g 70kcal
      Kirsikkatomaatteja 2kupillista 90kcal
      Light siideri 120kcal
      Pähkinöitä 280g 1300kcal
      4 pandan lakua 500kcal
      Suklaata 300g 1650kcal
      =n.4000kcal

      oon sairas ja haluan kuolla, pelkään lihomista ihan liikaa eikä mun psyyke enää kestä sitä, että mun itsekunnioitus on riippuvainen aamusesta vaakalukemasta. ruoka tuo kuitenki lohtua ja rakastan sitä ihanan sokerista oloo, jonka suklaasta ja muusta makeesta saa.

    • sairasta on

      Tänään kaksi pizzerian pizzaa ja kebab ranskalaisilla. Huono olo...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe