tyttökaveri yökylään..

pimee?

15v poikani halusi tuoda samanikäisen tyttöystävänsä meille yökylään.. Meidän vanhempien vastaus oli ei. Nyt me ollaan sitten "pimeitä" ja outoja ja vaikka mitä kaikkea =) kuulemma kaikkien muitten vanhemmat sallii tämmöisen, kuten myös tietty alkoholin ja tupakan ja nuuskan ym käytön ja kaikki muut saa olla paljon pidempään ulkonakin ja saavat enemmän rahaa, eikä tarvii tehdä kotonakaan mitään jne.. aaaaaahhh olen kurkkua myöten täynnä näitä juputuksia!!!
Mielestäni me ollaan ihan perusvanhempia?) Niin me siis ei olla mitään kavereita, vaan vanhempia!) Meillä saa käydä ja olla kavereita, saa syödä ja juoda jääkaapista
( kohtuullisesti.. =) ) saunoa, grillata ja yöpyä ja tulla mukaan mökillekin. Kuljetamme ja kuskaamme harrastuksiin ja soppailemaan ym
( kaverit myös) tarvittaessa. rahaa saa tarpeen mukaan säännöllisesti "palkkaa" esim nurmikonleikkuusta tms pikkuhommasta. Muutamia kotitöitä on jaettu kolmen lapsen kesken, kuten astioitten tyhjennys/täyttö koneesta ja roskien vienti. kotiintuloajat on ja poikkeuksista neuvotellaan erikseen. Ollaan kiinnostuneita koulunkäynnistä ja kannustetaan jne Että tämmöistä meillä. Mitens teillä?

49

12315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä oli ehtona, että nukkuvat eri huoneessa. Pienen mutkutuksen jälkeen sopi.

      • fgsdfgdfg

        mikä pointti tässä on? eikö yökylään haluta siks että tahtoo nukkua sen poika/tyttöystävänsä vieressä? sitten jos eri huoneisiin laitetaan ni samahan se on jättää yökylät pitämättä.

        itelläni oli poikaystävä yötä 16v ekan kerran. ei siinä ollu miun vanhempien mielestä mitään kummallista. eikä ole miustakaan.


    • vanhemmat 35v

      seurustelee 19v pojan kanssa,ovat puolin ja toisin yökylässä,ihan hyvin on mennyt,kaikesta olemme avoimesti puhuneet,myös ehkäisystä.

      Tyttäreni rauhoittui todella paljon ku aikoinaan tapasi tämän pojan,ei tarvitse miettiä mitä tekevät ja missä,koska ovat melkeimpä joka päivä vaan täällä kotona,töiden/kesätyön jälkeen!

    • tuoda

      poikaystävääni 17-vuotiaana kotiini yötä. Nyt kolmen vuoden päästä olemme asuneet yhdessä n. 2 vuotta, ja tilanne on edelleen sama: poikaystäväni kanssa en saa jäädä vanhemmilleni yöksi. Jep jep...

      En arvostele enkä moiti ettette päästä tyttöä yökylään, en yleensäkään tiedä miten itsekään tilanteessa toimisin.

      Mutta mitä pelkäätte, mitkä ovat perustelunne kielteiseen vastaukseen? En usko että vanhempien kodissa kovin monen tekisikään mieli esim harrastaa seksiä.. Seksiä voi harrastaa vaikka koulun vessassa jos niikseen tulee.. :/

      • vanhemillesi

        joilla on selkärankaa. Mene naimisiin, niin tilanne muuttuu. Huoraparia ei kukaan kattonsa alle halua. Ei edes nykyaikana. En minäkään.


      • ei voi olla totta
        vanhemillesi kirjoitti:

        joilla on selkärankaa. Mene naimisiin, niin tilanne muuttuu. Huoraparia ei kukaan kattonsa alle halua. Ei edes nykyaikana. En minäkään.

        miltä vuosisadalta olet aikakoneella tullut tänne ?


    • Kirsti-täti

      Ohhoh!
      Missä ovat maamme lastenneuvolat, kun vanhemmat jätetään näin epätietoisuuteen päivänselvistä asioista.

      Olette kunnon vanhempia, ja saatte olla ylpeitä, että pojan mielestä olette näissä hänen vaatimuksissaan "pimeitä".

      Joku roti pitää olla, ja selkeän suora linja on pojan parhaaksi.
      Häpeäksi pojan esiin tuomille "muille vanhemmille", jotka sallivat viinan, tupakan ja holtittoman elämäntavan.

      Antakaa pojan juputtaa rauhassa. 15-vuotiaalta nyt harvoin voi kiitosta odottaa. Kiitoksia alkaa tippua vasta siinä vaiheessa, kun hän saa omia lapsia.
      Ja aidot kiitokset tulevat sitten, kun koiranputki kasvaa nenästämme. Sitä emme vain valitettavasti enää itse kuule.

    • oikea aika

      Seksuaalisuus ja seksin harrastaminen on jokaisella (suurinpiirtein ) edessä jossakin vaiheessa.Se oikea aika on veteen piirretty viiva,ainakin minun mielestäni.Meillä on tullut lasten tyttö- ja poikakaverit yökylään,kun on kyse ollut vakavammasta suhteesta,ikä on vaihdellut 15-18 vuoteen.En mielestäni voi johonkin tiettyyn tarkkaan ikämäärään määrätä lapseni seksuaalisuudesta.Se on kuitenkin hänen henkilökohtainen asiansa,sitä pitää myös kunnioittaa.Vastuullisuutta kuitenkin odotan lapseltani.

      • Kirsti-täti

        Minusta se ei ole veteen piirretty viiva. Se, että seksuaalisuus herää, ei tarkoita että on sallittava 15-vuotiaan sukupuolisuhde isän ja äidin katon alla.

        15-vuotias on vielä aivan penikka. Jos on seksisuhteessa, kuuluu siihen vastuu. Vastuu on muutakin kuin e-välineiden käyttö.
        Vastuuseen kuuluu omien ja toisen osapuolen tunteiden huomioiminen.

        On aivan ennenkuulumatonta, että odottaa 15 -vuotiaan kykenevän sukupuolisuhteiden osalta ottavan vastuuta.
        Omien lasteni suhteen, en tämänikäisen puuhia pidä hänen henkilökohtaisena asianaan.

        Nuorten mielialahäiriöt ja alkoholikäyttäytyminen ja varhaiset sukupuolisuhteet kuuluvat vanhempien vastuualueeseen 18. ikävuoteen asti. Osin vielä myöhempäänkin ikään.


      • äiti myös
        Kirsti-täti kirjoitti:

        Minusta se ei ole veteen piirretty viiva. Se, että seksuaalisuus herää, ei tarkoita että on sallittava 15-vuotiaan sukupuolisuhde isän ja äidin katon alla.

        15-vuotias on vielä aivan penikka. Jos on seksisuhteessa, kuuluu siihen vastuu. Vastuu on muutakin kuin e-välineiden käyttö.
        Vastuuseen kuuluu omien ja toisen osapuolen tunteiden huomioiminen.

        On aivan ennenkuulumatonta, että odottaa 15 -vuotiaan kykenevän sukupuolisuhteiden osalta ottavan vastuuta.
        Omien lasteni suhteen, en tämänikäisen puuhia pidä hänen henkilökohtaisena asianaan.

        Nuorten mielialahäiriöt ja alkoholikäyttäytyminen ja varhaiset sukupuolisuhteet kuuluvat vanhempien vastuualueeseen 18. ikävuoteen asti. Osin vielä myöhempäänkin ikään.

        "On aivan ennenkuulumatonta, että odottaa 15 -vuotiaan kykenevän sukupuolisuhteiden osalta ottavan vastuuta.
        Omien lasteni suhteen, en tämänikäisen puuhia pidä hänen henkilökohtaisena asianaan."

        Rajoita vähän.


      • Kirstin kanssa
        Kirsti-täti kirjoitti:

        Minusta se ei ole veteen piirretty viiva. Se, että seksuaalisuus herää, ei tarkoita että on sallittava 15-vuotiaan sukupuolisuhde isän ja äidin katon alla.

        15-vuotias on vielä aivan penikka. Jos on seksisuhteessa, kuuluu siihen vastuu. Vastuu on muutakin kuin e-välineiden käyttö.
        Vastuuseen kuuluu omien ja toisen osapuolen tunteiden huomioiminen.

        On aivan ennenkuulumatonta, että odottaa 15 -vuotiaan kykenevän sukupuolisuhteiden osalta ottavan vastuuta.
        Omien lasteni suhteen, en tämänikäisen puuhia pidä hänen henkilökohtaisena asianaan.

        Nuorten mielialahäiriöt ja alkoholikäyttäytyminen ja varhaiset sukupuolisuhteet kuuluvat vanhempien vastuualueeseen 18. ikävuoteen asti. Osin vielä myöhempäänkin ikään.

        Ihan olen samaa mieltä "Kirsti-tädin" kanssa. Nim. kolme lasta


      • Kirsti-täti
        äiti myös kirjoitti:

        "On aivan ennenkuulumatonta, että odottaa 15 -vuotiaan kykenevän sukupuolisuhteiden osalta ottavan vastuuta.
        Omien lasteni suhteen, en tämänikäisen puuhia pidä hänen henkilökohtaisena asianaan."

        Rajoita vähän.

        Hei "äiti myös",

        en todellakaan rajoita.
        Tehtäväni on luotsata teini ohitse pahimpien karikoiden. Sen vuoksi 15-vuotiaan lapsen seksisuhde ei ole hänen henk.kohtainen asiansa.

        Viisitoistavuotiaani ei myöskään kykene elättämään itseään tässä monimutkaistuneessa yhteiskunnassa, joten vastuun kannan minä ja katson perään hänen puuhiaan.

        Viisitoistavuotiaani vastuualueeseen kuuluu hoitaa koulunsa kunnolla. Se on number one.
        Vapautta ja hauskuutta lapsellani VOI olla ilman kaljakännäämistä, ilman klamydiaa, ilman sukupuoliyhdyntää.

        Maailmassa aivan oikeasti ILOITA myös ilman viinaa, huumeita ja naimista ala-ikäisenä.
        Tiedoksi tämä sinulle "äiti myös"!

        Anteeksi terävyyteni, mutta olen niin kamalasti nähnyt nuorten ihmisten pilaavan elämänsä näiden juttujen tiimoilla.


      • määrätä
        Kirsti-täti kirjoitti:

        Minusta se ei ole veteen piirretty viiva. Se, että seksuaalisuus herää, ei tarkoita että on sallittava 15-vuotiaan sukupuolisuhde isän ja äidin katon alla.

        15-vuotias on vielä aivan penikka. Jos on seksisuhteessa, kuuluu siihen vastuu. Vastuu on muutakin kuin e-välineiden käyttö.
        Vastuuseen kuuluu omien ja toisen osapuolen tunteiden huomioiminen.

        On aivan ennenkuulumatonta, että odottaa 15 -vuotiaan kykenevän sukupuolisuhteiden osalta ottavan vastuuta.
        Omien lasteni suhteen, en tämänikäisen puuhia pidä hänen henkilökohtaisena asianaan.

        Nuorten mielialahäiriöt ja alkoholikäyttäytyminen ja varhaiset sukupuolisuhteet kuuluvat vanhempien vastuualueeseen 18. ikävuoteen asti. Osin vielä myöhempäänkin ikään.

        täysikäisen lapsesi seksin harrastamisestakin,vai?Joku raja sentään,ei kyllä tulisi mieleeni enää kytätä aikuisen ihmisen seksin harrastamista tai harrastamatta jättämistä.Jos ei siihen ikään ole oppinut pitämään huolta itsestään ja kumppanistaan,niin on kai ollut kasvatuksessa vikaa.


      • Kirsti-täti
        määrätä kirjoitti:

        täysikäisen lapsesi seksin harrastamisestakin,vai?Joku raja sentään,ei kyllä tulisi mieleeni enää kytätä aikuisen ihmisen seksin harrastamista tai harrastamatta jättämistä.Jos ei siihen ikään ole oppinut pitämään huolta itsestään ja kumppanistaan,niin on kai ollut kasvatuksessa vikaa.

        En kyttää täysi-ikäistä lastani.

        Viisitoistavuotias poika ei tuo kotiini yökylään tyttöystäväänsä, eikä ota vuodekumppaniksi kattoni alle.
        Olen auktoriteetti ja aikuinen ala-ikäiselle.

        Kuulostaa varmaan pahalta, mutta tässä kohtaa meillä menee raja.

        18-vuotias on jo enemmän järkiintynyt, joten vakituisen tyttöystävän kanssa yöpyminen sopii minullekin.

        Tällä palstalla tajuan täysin, kuinka PIHALLA ovat teinien vanhemmat.
        Teinit ovat pomottaneet vanhempansa, määräävät elättäjilleen kaapin paikan. Auktoriteettinsa menettäneet vanhemmat ovat kuin eksyksissä omassa arvomaailmassaan.
        Ja onnettomat uskovat keskenkasvuisten logiikkaa ja sitten ihmetellään myöhemmin, että missä meni vikaan.

        Nuoruudessa jo yksi vuosi merkkaa paljon! 15v ja 18v ovat valovuosien päässä toisistaan.

        Tosin epäkypsiä 80-vuotiaitakin löytyy. ;)


      • n17
        Kirsti-täti kirjoitti:

        En kyttää täysi-ikäistä lastani.

        Viisitoistavuotias poika ei tuo kotiini yökylään tyttöystäväänsä, eikä ota vuodekumppaniksi kattoni alle.
        Olen auktoriteetti ja aikuinen ala-ikäiselle.

        Kuulostaa varmaan pahalta, mutta tässä kohtaa meillä menee raja.

        18-vuotias on jo enemmän järkiintynyt, joten vakituisen tyttöystävän kanssa yöpyminen sopii minullekin.

        Tällä palstalla tajuan täysin, kuinka PIHALLA ovat teinien vanhemmat.
        Teinit ovat pomottaneet vanhempansa, määräävät elättäjilleen kaapin paikan. Auktoriteettinsa menettäneet vanhemmat ovat kuin eksyksissä omassa arvomaailmassaan.
        Ja onnettomat uskovat keskenkasvuisten logiikkaa ja sitten ihmetellään myöhemmin, että missä meni vikaan.

        Nuoruudessa jo yksi vuosi merkkaa paljon! 15v ja 18v ovat valovuosien päässä toisistaan.

        Tosin epäkypsiä 80-vuotiaitakin löytyy. ;)

        Olen siis tässä 17 vuoden kieppeillä oleva nuori nainen. Neitsyyteni menetin 15 vuotiaana. Ehkäisystä pojan kanssa puhuttiin ja eka kerta oli molempien tahto. Olin tämän pojan kanssa seurustellut aiemmin viikon (loppui lyhyeen, koska ei oikein synkanny). No sitten samana kesänä olin pelaamassa nettipeliä, jossa törmäsin nykyiseen poikaystävääni. Juttelimme pari viikkoa ja tapasimme. (en ole ennemmin ketään nettityyppiä tavannut, mutta tämä oli käynyt 3 kilometriä kotoani kalassa, emmekä silti tavanneet). Muutin omaan kämppään (olin vieläkin 15v). Seurustelimme poikaystäväni kanssa 10 kk, jolloin muutin tänne pohjanmaalle. Nyt olemme sitten avopari ja elämä on ihan mukavaa :) Molemmat juodaan joskus saunakaljat, harvemmin enemmän. Tulemme molemmat toimeen toistemme vanhempien ja muun suvun kanssa. Ehkäisy on kunnossa. Kumpikaan ei polta.

        Että on täällä ihan vastuullisiakin nuoria, joten ei kannata yleistää. :)

        ps. Voinen vielä lisätä että omat vuokrani, menoni, yms olen maksanut aina itse. Tosin puhelimen ja netin ovat vanhemmat minulle maksaneet.


      • Kirsti-täti
        n17 kirjoitti:

        Olen siis tässä 17 vuoden kieppeillä oleva nuori nainen. Neitsyyteni menetin 15 vuotiaana. Ehkäisystä pojan kanssa puhuttiin ja eka kerta oli molempien tahto. Olin tämän pojan kanssa seurustellut aiemmin viikon (loppui lyhyeen, koska ei oikein synkanny). No sitten samana kesänä olin pelaamassa nettipeliä, jossa törmäsin nykyiseen poikaystävääni. Juttelimme pari viikkoa ja tapasimme. (en ole ennemmin ketään nettityyppiä tavannut, mutta tämä oli käynyt 3 kilometriä kotoani kalassa, emmekä silti tavanneet). Muutin omaan kämppään (olin vieläkin 15v). Seurustelimme poikaystäväni kanssa 10 kk, jolloin muutin tänne pohjanmaalle. Nyt olemme sitten avopari ja elämä on ihan mukavaa :) Molemmat juodaan joskus saunakaljat, harvemmin enemmän. Tulemme molemmat toimeen toistemme vanhempien ja muun suvun kanssa. Ehkäisy on kunnossa. Kumpikaan ei polta.

        Että on täällä ihan vastuullisiakin nuoria, joten ei kannata yleistää. :)

        ps. Voinen vielä lisätä että omat vuokrani, menoni, yms olen maksanut aina itse. Tosin puhelimen ja netin ovat vanhemmat minulle maksaneet.

        No en sitä usko, että AINA olisit omat menosi maksanut. Ei kukaan meistä niin tee, vaan lapsuudessamme menoistamme huolehtivat vanhemmat.

        Ilmeisesti käytte työssä ja olette melko hyvätuloisia, mikä onkin erittäin ja perin ainutlaatuista nykypäivänä.
        15-vuotiaat hyvin ansaitsevat nuoret, joilta usein puuttuu luonnollisesti ammattitaito, ovat todella erikoistapauksia.

        Teillä lienee jokin erityislahjakkuus, jonka turvin voitte toimittaa elantonne?

        Onnea molemmille ja hyvää tulevaisuutta! :)


      • 15-VEwwe
        Kirsti-täti kirjoitti:

        En kyttää täysi-ikäistä lastani.

        Viisitoistavuotias poika ei tuo kotiini yökylään tyttöystäväänsä, eikä ota vuodekumppaniksi kattoni alle.
        Olen auktoriteetti ja aikuinen ala-ikäiselle.

        Kuulostaa varmaan pahalta, mutta tässä kohtaa meillä menee raja.

        18-vuotias on jo enemmän järkiintynyt, joten vakituisen tyttöystävän kanssa yöpyminen sopii minullekin.

        Tällä palstalla tajuan täysin, kuinka PIHALLA ovat teinien vanhemmat.
        Teinit ovat pomottaneet vanhempansa, määräävät elättäjilleen kaapin paikan. Auktoriteettinsa menettäneet vanhemmat ovat kuin eksyksissä omassa arvomaailmassaan.
        Ja onnettomat uskovat keskenkasvuisten logiikkaa ja sitten ihmetellään myöhemmin, että missä meni vikaan.

        Nuoruudessa jo yksi vuosi merkkaa paljon! 15v ja 18v ovat valovuosien päässä toisistaan.

        Tosin epäkypsiä 80-vuotiaitakin löytyy. ;)

        Huhhuh Kirsti-täti! Taidat todellakin olla se kukkahattu täti The Basebalssin vuosilta, suosittelen ajattelemaan edes vähän tai lukemaan nuorten keskustelupalstoja jotta osaisit edes ajatella.

        Viestilläsi kerrot että olet mielestäsi kasvattanut poikasi niin huonosti että "On aivan ennenkuulumatonta, että odottaa 15 -vuotiaan kykenevän sukupuolisuhteiden osalta ottavan vastuuta." Minut on onneksi kasvatettu hyvin, ja osaan ottaa tyttöystäväni kanssa vastuuta seksistä, ehkäisystä, molemminpuolisesta nautinnosta, eikä seksi todellakaan ole minulle mikää ehto suhteelle! Onko se niin mahdoton ajatus että poika haluaa vaan pussailla tyttöä sängyssä ja kaivata hellyyttä? Eikö 15 vuotias voi kaipaa rakkautta, lempeyttä tai ihanaa hellyyttä tytöltä johon on ihastunut. Tuntuu tyhmältä että yleistät kaikki nuoret noin! Tottahan on että on niitä ketkä vain sitä ptä haluaa naisilta, mutta jos koet olevasi hyvä äiti ja luotat lapseesi, voit keskustella asiasta että nukkuvat eri huoneissa, tai että et haluaisi heidän harrastavan seksiä. Voit myös Kirsti ottaa huomion että kauan he ovat seurustelleet, ja kyllä koulussakin annetaan pätevää seksivalistusta, ja sitä myös etsitään netistä. Todellakin Kirsti"Kukkahattu"-täti, rajoita, rajoita, rajoita edes vähän.

        Ja sinulle viestin aloittaja, kiellä vielä asia, ja katso kauanko suhde kestää. Tutustu lapsesi tyttöystävän vanhempiin ja tyttöystävään niin luottamusta ja ystävyyssuhteitakin tulee lapsesi tyttöystävän kanssa. Jos suhde rupee menemään jo kuukauden yli niin kyllä minä miettisin jo että saisi tyttöystävä yöksikin tulla. Ehtojakin voi myös asettaa, esim. nukkukaa eri huoneissa tai tyttö patjalla. Seksistä jos on kyse niin sitä voi harrastaa vaikka koulun vessassa :). Myös esim. olette sitten koko päivän kotona on 1 ehto, esim jos lapsesi ja hänen tyttöystävä katselee elokuvia niin onhan se kivempi tietää mitä he tekevät kuin se että tiedät vain että he ovat kapungilla :D. Onnea tulevaan ja toivottavasti sait jotain selvää viestistäni :).


      • tyhmä aasi

        emt, hyvää joulua


      • ei mitään pahaa
        Kirsti-täti kirjoitti:

        Hei "äiti myös",

        en todellakaan rajoita.
        Tehtäväni on luotsata teini ohitse pahimpien karikoiden. Sen vuoksi 15-vuotiaan lapsen seksisuhde ei ole hänen henk.kohtainen asiansa.

        Viisitoistavuotiaani ei myöskään kykene elättämään itseään tässä monimutkaistuneessa yhteiskunnassa, joten vastuun kannan minä ja katson perään hänen puuhiaan.

        Viisitoistavuotiaani vastuualueeseen kuuluu hoitaa koulunsa kunnolla. Se on number one.
        Vapautta ja hauskuutta lapsellani VOI olla ilman kaljakännäämistä, ilman klamydiaa, ilman sukupuoliyhdyntää.

        Maailmassa aivan oikeasti ILOITA myös ilman viinaa, huumeita ja naimista ala-ikäisenä.
        Tiedoksi tämä sinulle "äiti myös"!

        Anteeksi terävyyteni, mutta olen niin kamalasti nähnyt nuorten ihmisten pilaavan elämänsä näiden juttujen tiimoilla.

        Edellisen kommenttisi saamat miinukset kuvastavat lähinnä sitä porukkaa, jotka suomi24:ää käyttävät. Täällä on "tietysti" ihan normaalia, että 15-vuotias sekstailee ja tuo tyttö-/poikaystäväänsä yökylään.

        No, nämä ovat vanhempia, jotka ovat itse saaneet lapsensa 19-vuotiaina.

        Minulla on sellainen olo, että täällä ei ihan hirveän paljon pyöri akateemisesti koulutettua porukkaa, jotka ovat yhteiskunnassa ns. ylempää kastia. Näissä piireissä on aivan itsestään selvää, että lapsen kaikki asiat kuuluvat vanhemmille 18 ikävuoteen saakka! Asiasta ei tarvitse edes väitellä.

        Minulta kiellettiin tyttöystävä ja seurusteluasiat "ennen kuin lukio on ohi". Että sillleen. Mitä pahaa siinä on, että ei saa puhuakaan seurusteluasioista ennen 19:ää ikävuotta?


      • Anonyymi
        Kirsti-täti kirjoitti:

        En kyttää täysi-ikäistä lastani.

        Viisitoistavuotias poika ei tuo kotiini yökylään tyttöystäväänsä, eikä ota vuodekumppaniksi kattoni alle.
        Olen auktoriteetti ja aikuinen ala-ikäiselle.

        Kuulostaa varmaan pahalta, mutta tässä kohtaa meillä menee raja.

        18-vuotias on jo enemmän järkiintynyt, joten vakituisen tyttöystävän kanssa yöpyminen sopii minullekin.

        Tällä palstalla tajuan täysin, kuinka PIHALLA ovat teinien vanhemmat.
        Teinit ovat pomottaneet vanhempansa, määräävät elättäjilleen kaapin paikan. Auktoriteettinsa menettäneet vanhemmat ovat kuin eksyksissä omassa arvomaailmassaan.
        Ja onnettomat uskovat keskenkasvuisten logiikkaa ja sitten ihmetellään myöhemmin, että missä meni vikaan.

        Nuoruudessa jo yksi vuosi merkkaa paljon! 15v ja 18v ovat valovuosien päässä toisistaan.

        Tosin epäkypsiä 80-vuotiaitakin löytyy. ;)

        Vitun idiootti en pane vaik tyty yötä :D


    • nuorineitonen

      Omasta puolestani voin kertoa, että 15 vuotiaana aloitin suht vakavan seurustelusuhteen itseäni 6 vuotta vanhemman miehen kanssa. Yövyimme meillä kotona sekä hänen asunnollaan, vieretysten. Hänen vanhempansa eivät moista sallineet omassa talossaan uskonnollisista syistä.
      Ja kuten täällä on joku muukin sanonut, seksiä voi harrastaa missä tahansa! Ei siihen todellakaan tarvitse sänkyä ja yökylälupaa vanhemmiltaan.
      Poikasi tietysti puhuu aivan höpöjä kotiintuloajoista, rahan saannista ja kotitöistä ym. Itse en ole käyttänyt veruketta "Kun kaveritki saa" oikestaan koskaan. Olen aina tehnyt omalla tyylilläni. Vanhempani ovat yrittäneet jonkun laisia kotiintuloaikoja laittaa, mutta en minä ole sellaisista pahemmin välittänyt-toisaalta en myöskään ole alkoholin kanssa läträillyt saati tupakkaa polttanut, että asiallisesti on oltu.
      Joskus vaan on kavereitten kanssa niin mukavaa puhua ja puhua ja puhua yömyöhään! ei aina tartte olla kännissä.(Itse olen ollut kerran kännissä, eikä ole fiilistä tehdä sitä ihan heti uudestaan).

      Vähän luottoa meihin nuoriinkin kiitos. Kyl me ihan fiksui ollaan! :)

    • asdaasdasf

      Mun mielestä kyllä pitäs päästää, ei ne mitään muuta kaipaa kun yhdessäoloa. Tuon ikäsillä on jo ehkäsytkin yms. opetettu jo aikaa sitten. Veikkaan myös, että jos he haluaisivat todellakin harrastaa seksiä, ei siihen mitään yökylää tarvittaisi.

      • dasfda

        Ja tuohon vielä lisään, että monilla aikuisilla näyttää olevan sellainen käsitys seksistä, että se olisi pelkkää 'naimista' tai tunteetonta jyystämistä.


    • jepsjepss

      itse en usko tuollaisiin rajoihin...puhukaa ehkäisystä ja toisen kunnioittamisesta nuorin parin kanssa ja antakaa yöpyä...seksiä voi harrastaa pitkin päivääkin.parempi kun on hyvät välit vanhempiin. kun ite olin alle 18 niin ei minulla ollut mtn tuollaisia säätöjä. puhukaa poikanne kanssa ja tutustukaa tyttöystävään. jos kiellätte liikaa, nuoret vain kapinoivat enemmän..

      • Lapsi_itsekkin

        Lueskelin tämän viestiketjun kiinnostuneena. Ensiksi haluan sanoa, olen nuori, lapsi ja kiitän vanhempiani jo nyt siitä etteivät ihan jokaista "yökaveria" ole tänne ottanut. Kannattaa katsoa ihan tilannekohtaisesti, on minullekkin luvattu tuoda poikia kotiin yöksi(tyttö siis olen)kunhan on ollut hyvä syy, kuten vaikka leffamaratooni tai jotain muuta. Mutta ei poikakavereista tietoakaan! Kerran sattui ihme ja poikakaveri päästettiin yöksi, erihuoneissa nukuttiin toki mutta kuitenkin, ja tilannehan toki päättyi ns.paskasti. Sinne meni neitsyys humalassa 13vuoden iässä. Suojelkaa lapsianne vaikka ne teitä kuinka sen jälkeen inhoasivat! Rajat on rakkautta, ja vaikka lapsi "kasvaisikin tynnyrissä" omasta mielestään niin kyllä sitä myöhemmin lapsi kiittää!

        Ja haluan vielä todeta että lapsi/ihminen on aina seksuaalinen olento, eikä lapsen tarpeita voi sen puolesta vähätellä. Aiheen ohi sanottuna asia on mielestäni niin että jos näät lapsesi "fappaamassa" niin asiasta ei pidä nostaa meteliä tai muutenkaan tehdä asiaa "pahaksi". Traumoja vaan saa. (niin kuin minun kohdalla kävi)
        -
        Viesti on täynnä kielioppivirheitä, sori. :)

        T.Neiti 15v.


    • jäkätijäk

      Itse olen ( )-vuotias poika eikä minulla ole ollut ainuttakaan tyttöystävää. Jos kävisi tuuri ja tyttöystävän saisin, niin VIIMEINEN asia olisi hänen tuominen kotiin kun vanhemmat kotona. Eli en todellakaan ikimaailmassa toisi tyttöystävääni vanhempien luo "yökylään" tai kylään muutenkaan. Ylipäätään minulla ei käy kaverit kylässä kun vanhemmat kotona sillä minusta se on noloa ja typerää "kaveerata" vanhempien läsnäollessa. EN ymmärrä miksi jotku nuoret muka haluavat tuoda poika/tyttöystävänsä kotiin silloin kun vanhemmat ovat kotona! Vanhemmille ohje joka on toiminut minun kohdallani: Ottakaa lapsilta kaikki säännöt pois niin ne tekevät kuten haluatte - sääntöjä halutaan aina rikkoa! Eli jos kiellätte alkoholin, tupakan, seksin, tyttöystävät ja määräilette kotiintuloajat, niin lapsenne tulevat tupakanhajuisena humalassa ja raiskattuna tai muuten vaan seksiä harrastaneena aamuyöllä kotiin (kärjistetty esimerkki). Hyvät ihmiset järki käteen! Ei lapsilta tai muiltakaan tarvitse kieltää asioita, sillä ihmiset kyllä tekevät oikein, jos muu kasvatus ja opetus on toiminut. Kieroutuneet yksilöt asia erikseen. No, ehkä kaikkien lapset täällä ovat kieroutuneita kuten vanhempansa.

    • nuori 16v

      Itse olen 16 vuotias poika ja vanhempani sallivat esimerkiksi alkoholin käytön, joskaan äitini ei meillä enää asu emmekä pidä häneen aktiivista yhteydenpitoa, joten päätös on isäni käsissä. Tupakkaa en ole edes koskaan maistanu, saati sitten nuuskaa, vaikka isäni röökaamisen sallisikin ilman mitään rangaistuksia. Joskus keskustelimme aiheesta ja kerroin olevani savuton. Hän sanoi hakevansa kaupasta askin jos joskus haluaisin tupakkaa maistaa ja polttelisimme sitten kahdestaan ja miettisisimme onko se ylipäätään hääppöstä vai ei, mutta kieltäydyin. Kotiintuloajoista voisin sanoa, että arkipäivisin kotona täytyy olla kymmeneltä ja viikonloppuisin kahdeltatoista, mutta puhelinsoitolla tai tekstiviestillä myöhästymiset sallitaan ja yöksi jääminenkin on hyvin mahdollista, kunhan siitä vain ilmoittaa.

      Mielestäni isäni linja on melko salliva ja vapaa. Pidän siitä, koska emme esimerkiksi kovin usein riitele keskenään vaikkapa sääntöjen rikkomisesta, koska niitä ei oikeastaan ole. Toki perussäännöt ovat käytössä, kuten nyt varmaan jokaisessa perheessä, joihin kuuluvat esimerkiksi nämä kotiintuloajat, pikku kotiaskareet ym.
      Sallivan linjan takia kuitenkin kunnioitan isääni todella paljon, koska hän antaa minulle näitä tiettyjä vapauksia mitä ei muilla ikäisilläni välttämättä ole. Esimerkiksi juon alkoholia melko usein, mutta kuitenkin isälleni mieluisella tavalla ja melko pienissä määrin, koska hän sallii minulle näitä vapauksia ja haluan siksi kunnioittaa sitä vapautta. Tämän takia myös kerron lähes joka kerta kun olen menossa kavereideni kanssa ryypiskelemään, jolloin hän tietää asioistani, eikä minun tarvitse salailla mitään ja samalla hyvät välit säilyvät.

      Tyttöystäväni on ollut meillä yötä ja isäni salli sen saman tien ilman minkäänlaista taistelua. Emme harrastaneet seksiä, vaikka se olisi ollutkin mahdollista. En kuitenkaan itse näe syytä miksi 15-vuotias nuori ei saisi tuoda kumppaniaan yökylään ja nukkua samassa sängyssä, harrastaisivat seksiä tai eivät. Arvostan ja kunnioitan kuitenkin päätöstänne, mutta haluaisin tietää mitkä olivat syyt kieltämiseen. Me nuoret kuitenkin tiedämme ehkäisyn tärkeyden ja tarvittaessa hyödynnämme sitä.

    • äiti itsekkin......

      mielestäni, tämä on siis vain minun mielipiteeni, tyttö voisi tulla yöksi. jossain vaiheessa sekin tulee eteen. MUTTA voisi tehdä niin että he nukkuvat eri huoneissa TAI samassa huoneessa, mutta huoneen ovi pysyy auki. 15vuotias ei ole kuitenkaan mikään niin lapsi enää, lapsi siis on mutta ei kuitenkaan mitään tietämätön lapsi.

      tottakai on oma päätöksenne ja jos mielestänne ei ole vielä aika että tyttö tulee teille yöksi niin sitten ei. mutta onko poikasi ollut tytöllä yötä?? koska jos hän pääsee sinne niin mistä tiedät miten hyvin heitä siellä vahditaan? ja onko parempi että poikasi pyörii sitten ulkona illat että saa olla tyttöystävänsä kanssa, kuin että he molemmat ovat teillä ja te pystytte vahtimaan heitä??

    • erään mietteet

      Eihän ne teinit sitä seksiä öisin harrasta jos vanhemmat on kotona. Sitä harrastetaan sitten kun ollaan kahdestaan kotona tai vaikka missä kunhan on se oma rauha. Seksin pelossa on ihan turha tyttöystävää olla yöksi päästämättä, kyllä ne paikan ja ajan löytää jos sitä haluavat harrastaa. Kun teinipoika tuo tytön kotiin niin käskekää pitää ovi rakosellaan niin se nostaa kynnystä vielä edelleen. Minusta tuntuu että tämä poika voi jopa haluta tutustuttaa tyttöystävänsä vanhemmilleen ja mielestäni se on hienoa, jotain rajoja tietenkin kannattaa pitää kuten vaikka se että ovi pysyy auki.

      • wro

        Kuka sen sanoo että seksiä voi harrastaa vain yöllä? Minä en ainakaan poikaystäväni kanssa mitään yöllä jaksa muhinoida, yöllä minä haluan nukkua. Niin kuin aikaisemmin sanottiin sitä voi harrastaa vaikka koulun vessassa jos sitä oikein haluaa. Kukaan kavereistani ei ole koskaan harrastanut seksiä vanhempien ollessa kotona, he ovat aina keksineet jonkun paikan missä tehdä sitä rauhassa. Ette siis voi tietää sitä. Lapsenne ovat voineet jo harrastaa seksiä ettekä te siedä siitä mitään.
        Sitä paitsi sen vakituisen kumppanin voi löytää aika nuorenakin, vaikka vanhemmat eivät sitä aina uskokaan.
        Mummoni ja vaarinikin ovat olleet yhdessä 15-vuotiaasta asti.


      • Katja 25
        wro kirjoitti:

        Kuka sen sanoo että seksiä voi harrastaa vain yöllä? Minä en ainakaan poikaystäväni kanssa mitään yöllä jaksa muhinoida, yöllä minä haluan nukkua. Niin kuin aikaisemmin sanottiin sitä voi harrastaa vaikka koulun vessassa jos sitä oikein haluaa. Kukaan kavereistani ei ole koskaan harrastanut seksiä vanhempien ollessa kotona, he ovat aina keksineet jonkun paikan missä tehdä sitä rauhassa. Ette siis voi tietää sitä. Lapsenne ovat voineet jo harrastaa seksiä ettekä te siedä siitä mitään.
        Sitä paitsi sen vakituisen kumppanin voi löytää aika nuorenakin, vaikka vanhemmat eivät sitä aina uskokaan.
        Mummoni ja vaarinikin ovat olleet yhdessä 15-vuotiaasta asti.

        Itselläni oli todella tiukat vanhemmat ja poikaystävän yökylään tuonti edellytti aina eri huoneissa nukkumista aina siihen asti kun muutin lukion jälkeen pois. Poikaystävä(t) sai myös ylipäätänsä tulla kylään vasta kun täytin 17v. Seksin kuitenkin aloitin jo 16v-syntymäpäivilläni, että sillä tavalla. Eli ei se yökyläily mitään seksiä pois sulje, päinvastoin. Mitä kielletympää, sitä kiinnostavampaa. Ei kyllä olisi edes tullut mieleen harrastaa seksiä vanhempien ja nuorempien sisarusten läsnäollessa, joku olisi kuitenkin paukannut sisään huoneeseen ja yöllä hiljaisessa talossa olisi kuitenkin jotain kuulunut, joten ei kiitos. Ihan oltaisiin nätisti nukuttu vaikka vierekkäin oltaisiin oltu!

        Sen sijaan keinot löytyi kyllä helpostikin muualta. Koulujen loma-aikaan vanhempien töissäollessa ja melkeinpä aina kun jomman kumman vanhemmat oli päivän/muutaman tunnin illalla tai viikonloppuisin pois tyyliin sieniretkellä tms. niin jo oli karnevaalit pystyssä ;). Koeviikolla lintsattiin kokeesta ja vietettiin koko päivä yhdessä ja mentiin sitten vaan suoraan uusintakokeeseen, koulun hyppytunneilla kun poikaystävän oma kämppä sattui olemaan naapuritalossa niin sinne oli hauska livahtaa muilta salaa. Joskus jätin satunnaisesti harrastuskerran väliin ja menin muutamaksi tunniksi harrastamaan vielä hauskempia huveja :). Viattoman kuuloinen kävelylenkki/ulkoilu-, kauppa- tai elokuvareissukin saattoi oikeasti suuntautua vuotta vanhemman poikaystävän (nyt menossa 8 vuosi yhdessä) kulman takana odottaneeseen autoon ja metsätielle...Eli kyllä hätä keinot keksii! Vieläkin nauretaan yhdessä näille seikkailuille:D!

        Itselläni näitä sopivia tilaisuuksia oli ihan riittävästi päiväsaikaan, joten yökyläilyn kieltäminen oli ihan turhaa ja aiheutti vaan pahaa mieltä. Monen kohdalla tilanne voi johtaa myös siihen, että sitten sopivan yksityisen paikan puutteessa muhinoidaan umpijurrissa jossain pusikossa. Siinä jos missä ehkäisyt unohtuu.


    • 19-vuotias tyttö

      Minun vanhempani asettivat rajan sen mukaan, kuinka kauan olin seurustellut poikaystäväni kanssa. Olin 17 kun poikaystäväni sai tulla yökylään ja olimme silloin seurustelleet puolisen vuotta. Olin jo aloittanut pillereiden syömisen useaa kuukautta aikaisemmin ja vanhempieni tiedossa siis oli, että suhteeseemme kuului seksi.

      Näin parin vuoden kuluttua tapahtumista voin sanoa, että ihan hyvin he asian hoitivat. Raja oli, mutta sitten kun vanhemmat huomasivat suhteemme laadun, he myöntyivät yökyläilyyn. Oikein hyvin on mennyt tähän asti ja kihlattuni on kuin perheenjäsen. Mielestäni vanhempien on asetettava rajoja, mutta liika ankaruus johtaa vaan kapinoimiseen. Kyllä ne lapsenne seksiä harrastavat, jos haluavat. Ei yökyläilyn rajoittaminen sitä estä kun vuorokaudessa on kuitenkin 24 tuntia.

      Se, että vanhemmat antaisivat kaikkea mahdollista, tuskin on totta. Riippuu tietenkin, millaisissa porukoissa lapsenne liikkuu. Useimmiten vanhempien, jotka eivät ole niin vastuuntuntoisia, lapset johkaantuvat samoihin porukoihin, koska heidän elämäntyylinsä on samanlainen: tupakkaa ja alkoholia vanhempien ostamana ym. Toisaalta sitten ne, joiden vanhemmat ovat liian ankaria, hakeutuvat myös näihin porukoihin, koska kaipaavat jännittäviä kokemuksia ja yrittävät unohtaa sen, että joutuvat elämään perheen pikkuisen asemassa. Oma silmäni on havainnut sen, että ne nuoret, jotka saavat vapaasti sanoa mielipiteensä, oppivat myös keskustelemaan ja neuvottelemaan vanhempien kanssa asioista. Neuvotteluilla voidaan saavuttaa hyviä kompromissiratkaisuja, joihin ei riitelemällä päästä.

      Neuvoni olisi, että perustelkaa kantanne pojallenne jollain muulla kuin sillä, että hän on liian nuori. Ikä on kuitenkin vain numero. Kertokaa vaikkapa, että välitätte hänestä ja haluaisitte suojella poikaanne pettymyksiltä. Jos kovin nopeasti yritetään edetä suhteessa, niitä pettymyksiä tulee yleensä helpommin. Ja jos ero sitten sattuu, voi tuntua siltä, että meni antamaan toiselle itsestään liikaa liian lyhyessä ajassa.

      • Myrkky555

        Itse aloitin seksisuhteen 14-vuotiaana silloisen tyttöystäväni kanssa, molempia kiinnosti seksi ja tiedostimme vaarat. Hän kävi itse hakemassa terveydenhuoltajalta e-pillerit (sellainen tutustumispakkaus) ja minä tietenkin vastuullisena kondoomit kaupasta. Ehkäisy oli suurin huolenaiheemme ja siitä paljon juttelimmekin ja sovimme että molempia käytetään oli tilanne mikä hyvänsä. Suhde itsessään alkoi jo 12-vuotiaana, eikä se ollut mikään "apua nyt mä pidän tuota kädestä kiinni"-tapaus vaan ihan vakava suhde kaikkine riitoineen yms.

        Ja kun sitten tuli se yökylä aika niin asia oli muuten kunnossa, kunhan ei nukuta samassa sängyssä, kai ne sitten luuli, että yöllä sitä seksiä harrastettiin, vaikka juuri otollisimmat hetket olivat koulun jälkeen kun ketään ei ollut kotona. Eikä se olisikaan tullut yöllä kyseeseen, hänen pikkuveljensä nukkui samassa huoneessa. Ja tämäkin tapahtui vasta sen jälkeen kun hän jäi kiinni e-pillereistä, äitinsä oli käynyt tonkimassa reppuaan ja sieltähän ne oli paljastunut, voi sitä jännityksen määrää kun menin sitten hänen vanhempiensa kanssa juttelemaan pyören pöydän ääreen. Oma äitini oli aina valistanut hyvin seksiasioissa, eikä se tullut hälle yhtään yllätyksenä, että jotain teimme, vaan touhut saivat jatkua kunhan huolehdimme varmasti ehkäisystä. Tyttöystävän vanhempien puolesta se ei sitten saanutkaan jatkua, mutta milläs he sitä kontrolloivat. Toki oli seksissä parin kuukauden tauko, ihan vain kunnioituksesta heitä kohtaan.

        Nykyisen avokin kanssa yökyläilyt silloin suhteen alkuvaiheessa onnistuivat kivutta, ja hänen vanhempansa olivat sallivia, olimme tuolloin 17-v. Itse yllätyin siitä, miten helposti he antoivat nukkua samassa sängyssä, ja paljonhan me "asuttiin" jommankumman vanhempien luona. Ja ehkäisystäkin aina välillä huomautettiin vihjaillen :)

        Mutta kai siinä taustalla on ollut kuitenkin luottamuksen rakentaminen tyttöystävien (2kpl) vanhempien ja minun välille, ja se että on näyttänyt oikeasti huolehtivansa tyttöystävästään. Itse en ole vielä isä, niin en osaa kunnolla sanoa mitä mieltä olisin lasteni yökyläilystä vastakkaista sukupuolea olevan henkilön kanssa, mutta luulen, että jos suhde on jatkunut pidempään ja poika/tyttö vaikuttaa kunnolliselta ja huomioivalta toista kohaan niin tällöin yökyläilyn sallisin, tietenkin iästä riippuen samassa tai eri sängyssä.


      • Väsynyt äiti.
        Myrkky555 kirjoitti:

        Itse aloitin seksisuhteen 14-vuotiaana silloisen tyttöystäväni kanssa, molempia kiinnosti seksi ja tiedostimme vaarat. Hän kävi itse hakemassa terveydenhuoltajalta e-pillerit (sellainen tutustumispakkaus) ja minä tietenkin vastuullisena kondoomit kaupasta. Ehkäisy oli suurin huolenaiheemme ja siitä paljon juttelimmekin ja sovimme että molempia käytetään oli tilanne mikä hyvänsä. Suhde itsessään alkoi jo 12-vuotiaana, eikä se ollut mikään "apua nyt mä pidän tuota kädestä kiinni"-tapaus vaan ihan vakava suhde kaikkine riitoineen yms.

        Ja kun sitten tuli se yökylä aika niin asia oli muuten kunnossa, kunhan ei nukuta samassa sängyssä, kai ne sitten luuli, että yöllä sitä seksiä harrastettiin, vaikka juuri otollisimmat hetket olivat koulun jälkeen kun ketään ei ollut kotona. Eikä se olisikaan tullut yöllä kyseeseen, hänen pikkuveljensä nukkui samassa huoneessa. Ja tämäkin tapahtui vasta sen jälkeen kun hän jäi kiinni e-pillereistä, äitinsä oli käynyt tonkimassa reppuaan ja sieltähän ne oli paljastunut, voi sitä jännityksen määrää kun menin sitten hänen vanhempiensa kanssa juttelemaan pyören pöydän ääreen. Oma äitini oli aina valistanut hyvin seksiasioissa, eikä se tullut hälle yhtään yllätyksenä, että jotain teimme, vaan touhut saivat jatkua kunhan huolehdimme varmasti ehkäisystä. Tyttöystävän vanhempien puolesta se ei sitten saanutkaan jatkua, mutta milläs he sitä kontrolloivat. Toki oli seksissä parin kuukauden tauko, ihan vain kunnioituksesta heitä kohtaan.

        Nykyisen avokin kanssa yökyläilyt silloin suhteen alkuvaiheessa onnistuivat kivutta, ja hänen vanhempansa olivat sallivia, olimme tuolloin 17-v. Itse yllätyin siitä, miten helposti he antoivat nukkua samassa sängyssä, ja paljonhan me "asuttiin" jommankumman vanhempien luona. Ja ehkäisystäkin aina välillä huomautettiin vihjaillen :)

        Mutta kai siinä taustalla on ollut kuitenkin luottamuksen rakentaminen tyttöystävien (2kpl) vanhempien ja minun välille, ja se että on näyttänyt oikeasti huolehtivansa tyttöystävästään. Itse en ole vielä isä, niin en osaa kunnolla sanoa mitä mieltä olisin lasteni yökyläilystä vastakkaista sukupuolea olevan henkilön kanssa, mutta luulen, että jos suhde on jatkunut pidempään ja poika/tyttö vaikuttaa kunnolliselta ja huomioivalta toista kohaan niin tällöin yökyläilyn sallisin, tietenkin iästä riippuen samassa tai eri sängyssä.

        Itselläni on tämä yökylä ongelma.Poikani on 21 v.
        Lopettanut lukion ja aloittanut armeijan.
        Nyt 5 kk ajan joka viikonloppu sama tyttöystävä asuu kodissamme.
        Tyttö ei pidä minusta enkä minä tytöstä.
        Olen kyllästynyt tyttöystävän viikonloppu vierailuihin.

        Olen yrittänyt pyytää erillaisia sopimuksia ,joka toinen viikonlpuu t
        ai kerran kuukaudessa oleva viikonloppu .
        Aina luvataan, joo , joo ja sitten tyttö on meillä.
        Syö , juo, nukkuu, kattelee tv:tä , saunoo, pussailee poikaani.

        Olisin toivonut että poikani saisi ammatin ennenkuin muuttaa kotoa pois , mutta olen niin lopen kyllästynyt tähän elämään että saisi lähteä armeijan jälkeen.
        Tyttö on niin sekoittanut pään että ei tajua omaa parastaan.Ei näe 24 tuntia pidemmälle.


      • Mie vaan =)
        Väsynyt äiti. kirjoitti:

        Itselläni on tämä yökylä ongelma.Poikani on 21 v.
        Lopettanut lukion ja aloittanut armeijan.
        Nyt 5 kk ajan joka viikonloppu sama tyttöystävä asuu kodissamme.
        Tyttö ei pidä minusta enkä minä tytöstä.
        Olen kyllästynyt tyttöystävän viikonloppu vierailuihin.

        Olen yrittänyt pyytää erillaisia sopimuksia ,joka toinen viikonlpuu t
        ai kerran kuukaudessa oleva viikonloppu .
        Aina luvataan, joo , joo ja sitten tyttö on meillä.
        Syö , juo, nukkuu, kattelee tv:tä , saunoo, pussailee poikaani.

        Olisin toivonut että poikani saisi ammatin ennenkuin muuttaa kotoa pois , mutta olen niin lopen kyllästynyt tähän elämään että saisi lähteä armeijan jälkeen.
        Tyttö on niin sekoittanut pään että ei tajua omaa parastaan.Ei näe 24 tuntia pidemmälle.

        Ja koko juttuko on VAIN tyttöystävän vika??? poikasi on aikuinen mies ja tekee päätökset itse,eikö? =) kannattaa joo katkaista se napanuora ;) ehdota pojallesi että he ovat vuoro viikonloppuisin teillä ja tytön vanhemmilla.


      • Oikeassa olet
        Mie vaan =) kirjoitti:

        Ja koko juttuko on VAIN tyttöystävän vika??? poikasi on aikuinen mies ja tekee päätökset itse,eikö? =) kannattaa joo katkaista se napanuora ;) ehdota pojallesi että he ovat vuoro viikonloppuisin teillä ja tytön vanhemmilla.

        Tytön kotona ei voi olla.Asunto on pieni.
        Sielä asuu alkoholisoitunut isäpuoli ja työtön äiti.
        Kaksi pikkusisarta.
        Sinne ei voi koskaan mennä.Tytön äiti on kieltänyt.
        Ei ole muuta paikkaa kuin tulla omaan taloon.
        Tämä on ongelma ?


      • uyhib
        Oikeassa olet kirjoitti:

        Tytön kotona ei voi olla.Asunto on pieni.
        Sielä asuu alkoholisoitunut isäpuoli ja työtön äiti.
        Kaksi pikkusisarta.
        Sinne ei voi koskaan mennä.Tytön äiti on kieltänyt.
        Ei ole muuta paikkaa kuin tulla omaan taloon.
        Tämä on ongelma ?

        Luuletteko että ainoa tapa ja mahdollisuus harrastaa seksiä 15v seurusteleville tenaville on oman kodin sänky kun vanhemmat ovat kotona? jos suhde on edennyt seksin asteelle niin mielikuvitus ei lopu harrastepaikkojen suhteen!!! se että on seksistelysssä muuten mitään järkeä onkin eri asia siihen en ota kantaa mutta ei tuo vierailukielto mitään estä se on facta!

        Itse taisin olla 16v kun seksitelin 15v tyttöystäväni kanssa teimme temput varmaankin kaikkialla MUUALLA( vaikka talon verkkokoppivarasto käytävässä) ennenkuin kuin omassa sängyssäni..;)


    • tipuliisi

      Itse aikanaan sanoin äidilleni, että mitä semmoista me poikakaverin kanssa voitais tehdä yöllä, mitä me ei voitais tehdä ihan päivälläkin ;) Äiti sanoi, että tottahan tuo on. Ja ihan jo 15-vuotiaana itse halusin poikaystävän kanssa yöt olla yhdessä siksi, koska halusin läheisyyttä. En seksin takia. Oli ihanaa olla teini ja rakastunut. Kuitenkin, ymmärrän myös miksi vanhemmat eivät halua sallia yökyläilyä vielä tuossa iässä.

    • rapaus

      Aloin aikoinaan seurustella silloisen poikaystäväni kanssa 14-vuotiaana. En todellakaan saanut mennä hänen luokseen yöksi eikä hän meille. Seksiä harrastimme ensimmäisen kerran vasta 17-vuotiaana. Emme kumpikaan tunteneet tarvetta kokeilla sitä aiemmin. 17-vuotiaana saimme jo jäädä sitten yöksi toistemme luo. En todellakaan tunne minkäänlaista katkeruutta asiasta, että saimme yökyläillä "vasta" 17-vuotiaina. Toki olin pyytänyt sitä jo aiemmin, mutta äiti ei suostunut. Nykyään ymmärrän asian täysin. Nyt kun minulla on omiakin lapsia (vaikken tämä ole vielä lähimainkaan ajankohtainen asia meillä).

      Jos teiniparilla on ainakin vuoden seurustelu takana ja ovat vähintään 16-vuotiaita (eikös se ole laissakin määritelty ikäraja?), niin sitten saa mielestäni yökyläillä poika-/tyttöystävän luona.

      Pidä tiukka linja poikasi kanssa. Jos tytön kanssa seurustelevat vaikka vielä vuoden päästä, niin voit harkita asiaa uudestaan.

      P.S. Jokainen lapsi vetoaa tuohon "mutku muutkin saa tehdä ja olla..." :)

      • ....................

        vastauksesi oli? Aloitusviesti on yli kahden vuoden takaa:))))


      • OOTPA TYHMÄ
        .................... kirjoitti:

        vastauksesi oli? Aloitusviesti on yli kahden vuoden takaa:))))

        Toivottavasti oot SEN jo tajunnu joistakin muistakin yhteyksistä, muuten OOT pulassa !

        SEN verran autan, että luuletko tällä asialla olevan joku päivämäärä tärkeää !!!


    • Ipod98

      Mä oon 13 eikä mulla ainakaan tulisi mieleenkään harrastaa seksiä! :o :D

    • ei tyhmä amis

      Kukapa nyt kotona tai tyttökaverin kotona seksiä harrastaisi kun on yökylässä, kyllä on ollu kukkahattutädit vauhdissa täälä vuosia sitten.

    • AIVAN OIKEIN !!!

      SEN ikäisille ON laitettava RAJAT, ja PORTIT !!! Muuten heistä TULEE ELUKOITA !!!

      SE ON AIVAN TAATUSTI TOSI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Sanokoot HUNSVOTTI HYYSSÄÄJÄT MITÄ TAHANSA, -niin PITÄKÄÄ KOVA KURI sääntöjen suhteen,- ÄLKÄÄKÄ LIPSUKO MILLIÄKÄÄN NIISTÄ !!!

      MUUTEN pennut villiintyy, ja TE JOUDUTTE MAKSAMAAN, kun se päivä tulee, JA SE TAATUSTI TULEE, jos annatte niille periksi !!!!!

      NE ON VASTUUTTOMIA SIINÄ IÄSSÄ !!!

    • Turhaantunut teini

      Olen itse 16- vuotias tyttö ja olen samassa tilanteessa. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa tällä viikolla tasan vuoden. Meillä on hyvä ja niin vakava suhde kuin tässä iässä voi olla, poikaystäväni ja vanhempani tulevat erinomaisesti toimeen. Äitini tietää minun käyttävän ehkäisypillereitä kuukautiskipujen takia. Jostain syystä he eivät siltikään päästä minua poikaystävälleni tai toisinpäin. Seksin aloitimme n. kuukauden seurustelun aloittamisesta. En haluisi mennäyökylään siis seksin takia vaan esimerkiksi sen ihanan läheisyyden. Pidän meitä todella vastuullisina seksin ja muidenkin asioiden suhteen joten tuntuu pahalta kun vanhempani eivät voi edes perustella kieltoa. ;((

    • 13girl

      Tässä sitä taas... Kyllä omat vanhempani ovat antaneet poikaystäväni tulla yöksi (ollut ainakin 5 kertaa ja olemme seurustelleet noin kuukauden). Nukuimme samassa huoneessa, saman neljän seinän sisällä, samassa sängyssä. Ja ikää on 13 vuotta. Poikaystäväni on taas viikonloppuna tulossa yöksi :3 Eikä mitään "sänkyhommia" vaikka samalla patjalla ollaankin... Vähän liian nuoria kun olemme :D Ja voi jättää kyseiset kommentit kuten "taas joku 40v. läski akka kirjoittaa fantasioitaan..." kokonaan pois.

      • H Huhhuh häh

        Varmasti totta, joo...


    • Vähän pullukka äiti

      Minua jäi hämmästyttämään tuo, että perheessä pitää vääntää alkoholista, tupakasta, nuuskasta, kotiintuloajoista ja kotitöistä.

      Jossakin on alunalkaen mennyt pieleen, jos 15-vuotias ei vielä tiedä, miten tässä perheessä toimitaan. Joko meidän nuoremme ovat poikkeuksellisen fiksuja tai me olemme (sattuman kaupalla) kasvattaneet heidät oikein, mutta ei todellakaan ole tuollaisista asioista ikinä ollut epäselvyyttä.

      Jos joku tässä kohtaa kuvittelee, että nuoremme ovat nynnyjä, joilla ei ole omaa elämää tai että me olemme kotityranneja, arvaa kyllä väärin. Heillä on paljon itsensä tasoisia kavereita, seurustelukumppani, hyvät harrastukset ja erinomainen koulumenestys ja jopa kesätyö. He ovat näitä luuserin vastakohtia.

      Jotenkin en ymmärrä, miksei tyttöystävä voisi tulla yökylään. Seksuaalivalistustahan 15-vuotias on jo saanut sekä koulussa että kotona. Ei siltikään varmasti olisi millään tavoin haitaksi, jos asioista puhuttaisiin lisää ja samoistakin asioista uudelleen. Jostakin luin hyvän vinkin, että nuorten tullessa tuohon ikään voisi kotona aina olla vapaasti otettavissa paketti tai pari kondomeja. Seksin harrastamistahan yökyläkielto ei todellakaan estä. Toinen asia tietysti on, haluatteko antaa heille viestin, että se on hyväksyttyä noin nuorilla.

      • Iskä 67

        Se valistunein kärkipää teineistä ei kyllä 14- tai 15-vuotiaina vielä seksin kanssa vehtaa. Sen ikäisten "seurustelukin" ansaitsee vielä lainausmerkkinsä. Toki on niin, että valistus tarpeen on, mutta varsinkin pojista moni on tuossa iässä vielä täysin lapsia psyykkisesti, vaikka fysiikka kehittynyt olisikin. Ymmärrystä asioista pitemmällä tähtäimellä ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe