bonneville

ajo - triumppi ?

Olisi mielessäni hankkia joku uudempi ajopyörä, siksi kyselen triumpista;

Onko tämä uusi bonneville miten kestävä mp ?
-- siis kannattaako ajatella ostaa käytettynä ?
-- mitkä ovat tyyppiviat ?
- paljonko kestää kilometrejä ?

Entäpä, jos ostaa uuden, 10 000 e, n. on hinta, ovh.
- pitääkö usein ja paljon huoltaa ja osia vaihtaa? esim 1. ajovuotena, n. 30 000 km ?
- miten kauan kestää esim. veto-ketju ?
- nokkaketju ?
- millaiset on pakolliset vakuutukset, onko kallis, onhan se jo 800 cc ?
---- kun auton bonuksia ei enää saa siirtää, prkl..!

terveisin ja kysymyksin, jeppe

74

17697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kardaaniveto on pop

      terve !
      1. ensinnäkin, jos ajopyörää etsit, niin osta kardaanivetoinen ja japsi.

      ( uusien Tarjonnasta en tiedä. Mulla on vanha, kardaani, ilmajäähdytteinen rivi 4, japsi. HUOLETON on paljossa ajossa ! )

      Triumpista en tiedä näistä uusista. Mutta vanha bonnneville ei ainakaan ollut matkapyörä, vaan ketjuvetonen näppärä kaupunkipärrä.
      Hyvät ajo-ominaisuudet siinä kyllä oli pärräilyyn.
      Siltä se tuo uusikin vaikuttaa.

      • vain kyykkyjä ja customeja...

        Ajo-pyöräksi ei oikein löydy mitään näistä uusista..... ovat sellaisia teknisiä muovileluja kaikki !
        - kyykkyjä ja customeja.

        - jos toi bonneville kestää, niin se voisi olla hyvä kyllä ! Kevyt ja yksinkertainen, mutta ne ketjut !!!! -ääähh .

        Noi euro ja usa pyörät on kivoja, jos tykkää säätää ja korjata ja säätää ja korjata.

        Mutta, jos ajopyörää etsit, niin joku yksinkertainen japsi on hyvä.
        Ongelma on se, että uudet japsit alkaa olla monimutkaisia ja muovisia nekin !
        - Esim. hondA 1300 , rivi 4, ON EHKÄ VIIMEISIÄ YKSINKERTaISiA, MUTTA SIINÄKIN ON KETJUT !!!
        -------------SAAKELI !!!


      • olla aito mp ??
        vain kyykkyjä ja customeja... kirjoitti:

        Ajo-pyöräksi ei oikein löydy mitään näistä uusista..... ovat sellaisia teknisiä muovileluja kaikki !
        - kyykkyjä ja customeja.

        - jos toi bonneville kestää, niin se voisi olla hyvä kyllä ! Kevyt ja yksinkertainen, mutta ne ketjut !!!! -ääähh .

        Noi euro ja usa pyörät on kivoja, jos tykkää säätää ja korjata ja säätää ja korjata.

        Mutta, jos ajopyörää etsit, niin joku yksinkertainen japsi on hyvä.
        Ongelma on se, että uudet japsit alkaa olla monimutkaisia ja muovisia nekin !
        - Esim. hondA 1300 , rivi 4, ON EHKÄ VIIMEISIÄ YKSINKERTaISiA, MUTTA SIINÄKIN ON KETJUT !!!
        -------------SAAKELI !!!

        vähä on samat ajatukset mulla !
        - ja en siedä noita veltto-customeita.
        - en kaipaa kyykky-mopoa
        - en skootteria.

        Perinteinen, oikea moottoripyörä on harvinainen laji - en oo löytäny !
        - ei jääny messuilta yhtään sopivaa mieleen !
        - täytys tota triumppia ehkä vielä vilkasta.
        - mutta, mäkin inhoan ketjuja myös.
        - kardaani-moto guzzi ja bmw oli möykkyjä.
        - hihnaveto ei sovi, kestä /hiekktielle.. jne..

        - eipä juuri ole valinnanvaraa.
        jos ei eläkeläis-customia osta,,, vai mikä homosohva se onkin ..


      • onkaan
        olla aito mp ?? kirjoitti:

        vähä on samat ajatukset mulla !
        - ja en siedä noita veltto-customeita.
        - en kaipaa kyykky-mopoa
        - en skootteria.

        Perinteinen, oikea moottoripyörä on harvinainen laji - en oo löytäny !
        - ei jääny messuilta yhtään sopivaa mieleen !
        - täytys tota triumppia ehkä vielä vilkasta.
        - mutta, mäkin inhoan ketjuja myös.
        - kardaani-moto guzzi ja bmw oli möykkyjä.
        - hihnaveto ei sovi, kestä /hiekktielle.. jne..

        - eipä juuri ole valinnanvaraa.
        jos ei eläkeläis-customia osta,,, vai mikä homosohva se onkin ..

        Perinteinen moottoripyörä,jossa ei ole ketjuja??


      • Ketjullinen
        onkaan kirjoitti:

        Perinteinen moottoripyörä,jossa ei ole ketjuja??

        Minulla on ollut 11 pyörää vuosina 1971-2008 ja ajokilometrejä on kertynyt jokunen satatuhatta , kaikissa pyörissäni on ollut ketjuveto mutta ketjuista johtuvista vioista ei määränpään saavuttaminen ole ollut koskaan kiinni . En ole koskaan tuntenut miksikään ongelmaksi ketjujen tarkistamista , kiristämistä tai rattaiden sekä ketjujen uusimista mutta mikäli ne ovat jollekkin niin ylivoimainen "urakka" niin luonnollisesti hän valitsee ajokikseen kardaanivetoisen tai remmivetoisen .


      • ............
        Ketjullinen kirjoitti:

        Minulla on ollut 11 pyörää vuosina 1971-2008 ja ajokilometrejä on kertynyt jokunen satatuhatta , kaikissa pyörissäni on ollut ketjuveto mutta ketjuista johtuvista vioista ei määränpään saavuttaminen ole ollut koskaan kiinni . En ole koskaan tuntenut miksikään ongelmaksi ketjujen tarkistamista , kiristämistä tai rattaiden sekä ketjujen uusimista mutta mikäli ne ovat jollekkin niin ylivoimainen "urakka" niin luonnollisesti hän valitsee ajokikseen kardaanivetoisen tai remmivetoisen .

        Niin, kyllä se ketju on kaikista yksinkertaisin ja luotettavin vaihtoehto poislukien ketjujen ja rattaiden vaihto tietyin väliajoin. Ja tietty rasvaus on paskasta hommaa. Ketjuveto on luotettava ja rasvaaminen ottaa sen 5 min kerrallaan, minulle tuokin on liikaa ja etin paraikaa kardaanipyörää.


      • peruspyörää
        olla aito mp ?? kirjoitti:

        vähä on samat ajatukset mulla !
        - ja en siedä noita veltto-customeita.
        - en kaipaa kyykky-mopoa
        - en skootteria.

        Perinteinen, oikea moottoripyörä on harvinainen laji - en oo löytäny !
        - ei jääny messuilta yhtään sopivaa mieleen !
        - täytys tota triumppia ehkä vielä vilkasta.
        - mutta, mäkin inhoan ketjuja myös.
        - kardaani-moto guzzi ja bmw oli möykkyjä.
        - hihnaveto ei sovi, kestä /hiekktielle.. jne..

        - eipä juuri ole valinnanvaraa.
        jos ei eläkeläis-customia osta,,, vai mikä homosohva se onkin ..

        Nää uudet moottoripyörät on kaikki noita kertomiasi tyylejä:
        muovi-hirviöitä, luteen näköne kyykky tai sitten tollane homosohva, tai veltto-custom eläkeläiselle.

        Mä löysin sitten ton yamaha 1600, naku sportti v2 pyörän. Mutta se onkin aika kallis !!!!
        Hieno moottori siinä, mutta runko ja muu tyyli on suoraan perseestä.

        Kyllä ajo-pyörässä pitää olla yli 1000 kuutiota, mielellään 1500.


      • äimistelet
        ............ kirjoitti:

        Niin, kyllä se ketju on kaikista yksinkertaisin ja luotettavin vaihtoehto poislukien ketjujen ja rattaiden vaihto tietyin väliajoin. Ja tietty rasvaus on paskasta hommaa. Ketjuveto on luotettava ja rasvaaminen ottaa sen 5 min kerrallaan, minulle tuokin on liikaa ja etin paraikaa kardaanipyörää.

        Mars Uralia ostamaan.


    • Hondisti

      - Bonneville ei ole kestävä
      - ei kannata ostaa käytettynä eikä uutena
      - tyyppivikoja: öljyvuodot, tärinä, sähköviat, kiinnileikkaamiset, veltto runko, huonot jarrut, äärimmäisen ruma ulkonäkö, tekniikkaa kotoisin 1930-luvulta, ei jälleenmyyntiarvoa
      - kestää 0-100 km ilman isoja remontteja, osia putoilee tielle heti ensikäynnistyksestä alkaen
      - pitää huoltaa ja korjata jatkuvasti ja koko ajan. Osia pitää vaihtaa sitä mukaa kun niitä särkyy, eli jatkuvasti
      - et pysty ajamaan Triumphilla 30000km vuodessa, et edes kymmenessä vuodessa
      - jos vaihdat Triumpihiin kunnollisen japanilaisen ketjun, kestää se kauemmin kuin koko pyörä
      - nokkaketju? Ei Triumpheissa ole nkkaketjua, vaan jakopää on rattailla, venttilejä ohjataan työntötangoilla, moottori kun on kotoisin 1930-luvulta.
      - vakuutukset lienevät kalliit pyörän huonoista jarruista ja ajo-ominaisuuksista johtuvan onnettomuusalttiuden takia

      Ole hyvä, terveisin Hondisti

      • suuresti!!

        Mistäpä lie Hondamies tuollaisia juttuja kuullut?
        Eipä tunnu ainakaan olevan kokemusta tämänvuosikymmenen Triumpista. Tämän päivän Triumphit on kyllä ihan yhtä hyvälaatuisia kuin Hondatkin, nuo sinun luettelemasi viat kuuluvat ehkä tuonne 80- luvulle, ei 2000 luvulle!!


      • ajaa

        vaan sen muovisen tossumoponsa täältä oikealta mp-forumilta sinne pihan hiekkalaatikolle, ja odottaa sitä maagista 20 v ikää, että saa ruveta haaveilemaan oikeasta moottoripyörästä eli trumpasta! Vaikka haaveiluksi se jääkin...!


    • hyvä peli

      Mulla oli 2 vuotta bonneville.
      vaihdoin sitten sen suurempaan.
      ( nyt on suzuki 1400, rivi 4, ilmajäähdytys )

      Vaihdoin, koska halusin hieman lisää tehoa matka-ajoon.
      Bonneville on kuitenkin aika kevyt ja pienitehoinen. Mutta rittävä lyhyempiin ajoretkiin.
      Moottori on moderni ja toimii hyvin.
      Lisää tehoa ja tilavuutta olisin minä kaivannut.

      Onhan siitä se truxton 900 versio.
      Mutta saisi olla yli 1000 kuutiota. Mutta ei taida twinistä onnistua sellainen. jos ei tee v2 muotoon.

      Triumpin se iso 3 cyl 2300, on jo liian iso ja epäkäytännöllinen pyörä. Kokeilin sitäkin. Suzuki 1400 vaikutti tasapainoiselta ja hyvältä mulle.

    • twini

      Kävin koeajamassa tän nykyisen bonneville twinin.
      Ja Aivan hyvä pyörä se on.
      Ja hyvät ajo-ominaisuudet on. Ja se näyttää moottoripyörältä. Kätevä ja toimiva peli.
      Eikä mikään möykky tai skootterin näköne kyykky.

      Mutta !
      Omaan makuuni se on liian tehoton.
      Moottorin pitäisi siis olla isompi ja tehokkaammpi. ( esim 1200 twin..)
      Muuten se pyörä sopisi kyllä mun tarpeisiin hyvin. - kake

      • kyssäri.

        Sopisiko mielestäsi aikuisen aloittelijan (188 cm pitkä) pyöräksi miten hyvin ?


      • parempi kuin iso möykky.
        kyssäri. kirjoitti:

        Sopisiko mielestäsi aikuisen aloittelijan (188 cm pitkä) pyöräksi miten hyvin ?

        Aloittelijalle se bonneville on liian iso ja tehokas.
        Aloittelijalle ( mun mielestä ) riittää jo alle 500 pyörä. ( 80 -100 km nopesrajoitukset huom ! )
        Itse olen ajellu 450 kuutioisella ja sillä pärjää erittäin hyvin !!!- ei uskois !!!

        Kokeneelle ja suuruudenhullulle bonneville on liian pieni.
        -- Kokeneelle silti jo alle 500 kokoa oleva pyörä on mukava laite.
        Ja Pienemmissäkin pyörissä on mukavat istumatilat alle 2m ihmisille.


      • Yli 8litraa
        parempi kuin iso möykky. kirjoitti:

        Aloittelijalle se bonneville on liian iso ja tehokas.
        Aloittelijalle ( mun mielestä ) riittää jo alle 500 pyörä. ( 80 -100 km nopesrajoitukset huom ! )
        Itse olen ajellu 450 kuutioisella ja sillä pärjää erittäin hyvin !!!- ei uskois !!!

        Kokeneelle ja suuruudenhullulle bonneville on liian pieni.
        -- Kokeneelle silti jo alle 500 kokoa oleva pyörä on mukava laite.
        Ja Pienemmissäkin pyörissä on mukavat istumatilat alle 2m ihmisille.

        Muuan äijä kehui bonneville kovasti mut sanoi sen vievän bensaa tolkuttomasti. Kaksipäällä maantiellä jatkuvasti yli 7.5 lukemia?? Jopa 9litraa rankassa pyörityksessä. Muut samaa mieltä?


      • vain yhdelle
        Yli 8litraa kirjoitti:

        Muuan äijä kehui bonneville kovasti mut sanoi sen vievän bensaa tolkuttomasti. Kaksipäällä maantiellä jatkuvasti yli 7.5 lukemia?? Jopa 9litraa rankassa pyörityksessä. Muut samaa mieltä?

        - bonnevillessä on pieni moottori ja tehoton. Sitä joutuu vinguttamaan. Siksi se kuluttaa paljon !

        - bonne ei sovi matkapyöräksi ja se sopii vain yhdelle hengelle, eikä edes tavaroille ole tilaa.


      • 865cc
        vain yhdelle kirjoitti:

        - bonnevillessä on pieni moottori ja tehoton. Sitä joutuu vinguttamaan. Siksi se kuluttaa paljon !

        - bonne ei sovi matkapyöräksi ja se sopii vain yhdelle hengelle, eikä edes tavaroille ole tilaa.

        Ei voi puhua vinguttamisesta. Aikas maamoottori. Eikä edes pieni vaan keskikokonen. Yhtään isompi tai tehokkaampi ei tarvi olla.
        Mitannu en ole mut noin lukema 5-7litraa jos ajelee rajoitusten mukaan.. Kai kaksin saa menemään enemmänkin.


      • pikku-triumppi
        865cc kirjoitti:

        Ei voi puhua vinguttamisesta. Aikas maamoottori. Eikä edes pieni vaan keskikokonen. Yhtään isompi tai tehokkaampi ei tarvi olla.
        Mitannu en ole mut noin lukema 5-7litraa jos ajelee rajoitusten mukaan.. Kai kaksin saa menemään enemmänkin.

        Kahdelle se bonneville on liian pieni ja tehoton.
        Yksin, lyhyessä kaupunkiajossa se on hyvä.

        Myös Yksin enemmän ajaen se kuitenkin nopeasti alkaa vaikuttaa pieneltä ja tehottomalta.
        Siksi vaihdoin isompaan, 1300 cb hondaan. -ja nyt lähteee !!!
        Kyllä tilavuus ja teho on makeaa !!!!

        - nuhapumppu on nuhapumppu ja triumppi on nuhapumppu.
        Mutta aivan hyvä kaupunkipyörä.


      • tdtrhrhr
        pikku-triumppi kirjoitti:

        Kahdelle se bonneville on liian pieni ja tehoton.
        Yksin, lyhyessä kaupunkiajossa se on hyvä.

        Myös Yksin enemmän ajaen se kuitenkin nopeasti alkaa vaikuttaa pieneltä ja tehottomalta.
        Siksi vaihdoin isompaan, 1300 cb hondaan. -ja nyt lähteee !!!
        Kyllä tilavuus ja teho on makeaa !!!!

        - nuhapumppu on nuhapumppu ja triumppi on nuhapumppu.
        Mutta aivan hyvä kaupunkipyörä.

        Honda=tossumopo


      • niin lähtee !
        tdtrhrhr kirjoitti:

        Honda=tossumopo

        honda 1300, rivi-4, on kova kone !

        - kokeile sinäkin, niin tiedät mistä puhun.


      • Aloittelijalle
        kyssäri. kirjoitti:

        Sopisiko mielestäsi aikuisen aloittelijan (188 cm pitkä) pyöräksi miten hyvin ?

        Meikä 172 cm akka ja viime kesänä alotin uudelleen motukalla ajamisen ja kun jalat yltää hyvin maahan, niin hyvin menee. Alla siis Bonneville Black...

        Väittäävät tehottomaksi, mutta kun motukalla ajaessa mulla ei koskaan oo kiire, vaan matkalla olo on mahtavaa ja perille pääsy turvallisesti tärkeetä. Ja aina se paremmin kiihtyy, kun farmari Focus eli meijän autosta kun puhun :)

        Bonne on magee...


      • Kaksin laukut päällä
        Yli 8litraa kirjoitti:

        Muuan äijä kehui bonneville kovasti mut sanoi sen vievän bensaa tolkuttomasti. Kaksipäällä maantiellä jatkuvasti yli 7.5 lukemia?? Jopa 9litraa rankassa pyörityksessä. Muut samaa mieltä?

        5,5 litraa korkeintaan satasella ja sillon on kaks aikuista Bonnen päällä ja sivulaukut sekä perälaukku tavaraa täynnä. Matkavauhti rajoutusten salliessa 110 km/tunnissa. Vuosimalli 2007...


      • riumppi
        Kaksin laukut päällä kirjoitti:

        5,5 litraa korkeintaan satasella ja sillon on kaks aikuista Bonnen päällä ja sivulaukut sekä perälaukku tavaraa täynnä. Matkavauhti rajoutusten salliessa 110 km/tunnissa. Vuosimalli 2007...

        samanmoisia tuntemuksia mullakin.ajellaan paljon kaksisteen laukut ja säkki takana.
        nopeusrajoitusten mukaan noin mennään ja tuollainen 5,7l/100km on ollut keskikulutus aina kun oon laskennu.
        niin, pyöränämme on America vuosimallia 2004 ja kilsoja n.30000,vaikkaki tuolla aiemmin joku väitti ettei Triumphilla edes niin pitkälle pääsisi ;-)
        T:kaks tyytyväistä Brittimotoristia


      • bensa jäähdytys ?
        riumppi kirjoitti:

        samanmoisia tuntemuksia mullakin.ajellaan paljon kaksisteen laukut ja säkki takana.
        nopeusrajoitusten mukaan noin mennään ja tuollainen 5,7l/100km on ollut keskikulutus aina kun oon laskennu.
        niin, pyöränämme on America vuosimallia 2004 ja kilsoja n.30000,vaikkaki tuolla aiemmin joku väitti ettei Triumphilla edes niin pitkälle pääsisi ;-)
        T:kaks tyytyväistä Brittimotoristia

        Miten se vie noin älyttömän paljon bensaa ?
        - sehän on noin 800 cc kokoinen pieni pyörä !

        Mä ajan 1600 cc kokoa olevalla autolla pienemmällä kulutuksella !


      • riumppi
        bensa jäähdytys ? kirjoitti:

        Miten se vie noin älyttömän paljon bensaa ?
        - sehän on noin 800 cc kokoinen pieni pyörä !

        Mä ajan 1600 cc kokoa olevalla autolla pienemmällä kulutuksella !

        niin kyllä meidänkin auto,1.6l, pikkasen pienemmällä kulkee,mutta ymmärsin että tämä ketju oli moottoripyörille tarkoitettu?
        meinaat että jos 1,6 kone vie esim.5l/100km niin 0,8 masiina veis 2,5l jne.?


      • HanuriOla
        niin lähtee ! kirjoitti:

        honda 1300, rivi-4, on kova kone !

        - kokeile sinäkin, niin tiedät mistä puhun.

        Fy fan,kuulostaa Homolingolta...


      • pää pyörii
        Yli 8litraa kirjoitti:

        Muuan äijä kehui bonneville kovasti mut sanoi sen vievän bensaa tolkuttomasti. Kaksipäällä maantiellä jatkuvasti yli 7.5 lukemia?? Jopa 9litraa rankassa pyörityksessä. Muut samaa mieltä?

        4,5 litraa menee normaalissa nautiskelu ajossa. 150 km./h mennöö enemmän.


      • vinguttaja
        vain yhdelle kirjoitti:

        - bonnevillessä on pieni moottori ja tehoton. Sitä joutuu vinguttamaan. Siksi se kuluttaa paljon !

        - bonne ei sovi matkapyöräksi ja se sopii vain yhdelle hengelle, eikä edes tavaroille ole tilaa.

        Onkohan tämä vinguttaja saanut hoitoa ja onko elossa enää? Tod.näk. Arkussa.


      • Greijus
        865cc kirjoitti:

        Ei voi puhua vinguttamisesta. Aikas maamoottori. Eikä edes pieni vaan keskikokonen. Yhtään isompi tai tehokkaampi ei tarvi olla.
        Mitannu en ole mut noin lukema 5-7litraa jos ajelee rajoitusten mukaan.. Kai kaksin saa menemään enemmänkin.

        Bonnevilleni vm.2010 kuluttaa yksinajaen 3,9 l/100 km, kaksin n. 4,3 l/100 km. Tehoa 66 hv, yksinajaen riittävä teho, hakkaa kaikki pikkuautot kiihtyvyydessä.


    • 7-vuotta ajanut

      Eipä ole minikaan kysymyksiisi vastannt, monilla ei ole mitään kokemusta T:stä vain varmat mielipiteet???
      "Onko tämä uusi bonneville miten kestävä mp ?" ON
      -- "siis kannattaako ajatella ostaa käytettynä ?" Kannattaa
      "mitkä ovat tyyppiviat ?" Ei mitään
      " paljonko kestää kilometrejä ?" Yhtäpaljon kuin muutkin

      Entäpä, jos ostaa uuden, 10 000 e, n. on hinta, ovh.
      "pitääkö usein ja paljon huoltaa ja osia vaihtaa? esim 1. ajovuotena, n. 30 000 km" Huollot 10000 km
      "miten kauan kestää esim. veto-ketju" Hoidosta(rasvaus, puhdistus, oikea kireys, ja ajoolosuhteet sora/asfaltti, riippuen omissa n 35000 km
      "nokkaketju" kestänee ainakin 60000 luultavasti enenpi

      - millaiset on pakolliset vakuutukset, onko kallis, onhan se jo 800 cc ?
      ---- kun auton bonuksia ei enää saa siirtää, prkl..!

      terveisin ja kysymyksin, jeppe

      • kyllä on

        Jos vastaa, että on tai on tai on tai ei,,, niin mitä hyötyä siitä on.

        - noikin on vastaukset on vain mielipiteitä, ilman perusteita !


      • yamaha 650
        kyllä on kirjoitti:

        Jos vastaa, että on tai on tai on tai ei,,, niin mitä hyötyä siitä on.

        - noikin on vastaukset on vain mielipiteitä, ilman perusteita !

        Haaveissa ostaa käytetty bonne ens talvena. Oikeastaan mitään muuta pyörää en ole edes miettinyt(hiukan kawa w650). Tulispa monta bonnea myyntiin sit niin pääsis oikein valitsemaan.....


      • retro-meininki
        yamaha 650 kirjoitti:

        Haaveissa ostaa käytetty bonne ens talvena. Oikeastaan mitään muuta pyörää en ole edes miettinyt(hiukan kawa w650). Tulispa monta bonnea myyntiin sit niin pääsis oikein valitsemaan.....

        Se bonne voi olla suuri pettymys, juuri ton tehottomuuden vuoksi !
        Koeajoin bonnen ja se oli pettymys ainakin mulle.

        Itsekin tykkään sen tyylistä. Mutta en tosta pienestä koosta ja tehosta. "Ei siinä ole munaa ollenkaan ", se on veltto lurppa.

        Ongelma mp hankinnassa on se, että bonne on ainoita nakuja ja tavallisia mp - malleja. Muut on kuin muoviluteita tai jotain tyylittömiä avaruus-hirviöitä !

        Mulla ittellä meni valinta tähän ryhmään;
        - kavasaki 1200 naku
        - honda 1300 naku
        - suzuki naku
        Ja niistä kaikista puuttuu se aito vanha tyyli.
        Ostin kawasakin ja se on tehokas, ja kevyt ja retroa hieman, ( vihreä e. lawson. kawa- tyyli... )

        Toi teho puhuttelee mua, ja kun tästä ruuvasi noita turhia muoveja pois, niin alta löytyy oikea moottoripyörä ja oikeaa tehoa !!!!
        kulkee näääääs !


      • tyyli on hieno
        retro-meininki kirjoitti:

        Se bonne voi olla suuri pettymys, juuri ton tehottomuuden vuoksi !
        Koeajoin bonnen ja se oli pettymys ainakin mulle.

        Itsekin tykkään sen tyylistä. Mutta en tosta pienestä koosta ja tehosta. "Ei siinä ole munaa ollenkaan ", se on veltto lurppa.

        Ongelma mp hankinnassa on se, että bonne on ainoita nakuja ja tavallisia mp - malleja. Muut on kuin muoviluteita tai jotain tyylittömiä avaruus-hirviöitä !

        Mulla ittellä meni valinta tähän ryhmään;
        - kavasaki 1200 naku
        - honda 1300 naku
        - suzuki naku
        Ja niistä kaikista puuttuu se aito vanha tyyli.
        Ostin kawasakin ja se on tehokas, ja kevyt ja retroa hieman, ( vihreä e. lawson. kawa- tyyli... )

        Toi teho puhuttelee mua, ja kun tästä ruuvasi noita turhia muoveja pois, niin alta löytyy oikea moottoripyörä ja oikeaa tehoa !!!!
        kulkee näääääs !

        Hieman samoin kävi mulle myös. Ihastuin bonnen ulkonäköön ja retro-tyyliin !
        Mutta koeajo kertoi, että tehoton mopo se oli.
        Olisi siihen kuulemma saanut jotain viritysosia, mutta niilläkin se saatu teho jäi aika pieneksi.

        Sama juttu oli toi hd pyörän koeajo. Hd Tyyli on hieno, mutta ne on aika velttoja vehkeitä ne hd pyörät.
        En sellaisella moottoripyörällä juuri halua ajaa.

        Tehokasta retro-pyörää ei kai sitten ole tajolla uutena ?????
        En muuten minäkään yhtään innostu noista kyykyistä ja luteista.


      • kyllä se lähtee
        tyyli on hieno kirjoitti:

        Hieman samoin kävi mulle myös. Ihastuin bonnen ulkonäköön ja retro-tyyliin !
        Mutta koeajo kertoi, että tehoton mopo se oli.
        Olisi siihen kuulemma saanut jotain viritysosia, mutta niilläkin se saatu teho jäi aika pieneksi.

        Sama juttu oli toi hd pyörän koeajo. Hd Tyyli on hieno, mutta ne on aika velttoja vehkeitä ne hd pyörät.
        En sellaisella moottoripyörällä juuri halua ajaa.

        Tehokasta retro-pyörää ei kai sitten ole tajolla uutena ?????
        En muuten minäkään yhtään innostu noista kyykyistä ja luteista.

        mä vedin heti pihassa bonnevillen kaikki 60 hevosvoimaa käyttöön. ( takapyörälle 38,5 ).

        siinä naapurin mummon immenkalvo repesi ja kallion ekin toyotan ovi vavahti. Toyotassa on ohuet ovipellit.

        Naisia riittää, kun bonnevillella meikä painaa menemään. Erityisesti ne kiinostuu pitkistä töröttävistä pakoputkista ja saa ilmeisesti niistä jotain kiihoittavia mielikuvia.
        Ongelma on vain se, että tota jäykkää, suonikohjusta 40-kuoleman välistä olevaa naista, on muutenkin niin laaja tarjonta. Ei voi liuottaa joka holessa kumminkaan ja ei se nautinnolta tollai tunnu.

        Vähä sama on tää bonneville. se näyttää moottoripyörältä, mutta erektio loppuu kesken. Kulmaa riittää 0-80 km/h, sit se hyytyy.

        Mut ei hätää, koska tollanen toyota mies,joka syö työmaaruokalassa mössöö ja kuksii samaa eukkoa, niin se tyytyy vähään ja bonneville on ulospäin melkein kuin elokuvista.

        Mutta, Tälläne aktiivinen ihminen niin ku mä tarvii stten eksotiikkaa ja on tippurin uhallakin kiinostunu erilaisista välilihoista ja tehokkaista moottipyöristä.

        goob bye bonneville loak a like a bike...


      • Bonne 05
        kyllä se lähtee kirjoitti:

        mä vedin heti pihassa bonnevillen kaikki 60 hevosvoimaa käyttöön. ( takapyörälle 38,5 ).

        siinä naapurin mummon immenkalvo repesi ja kallion ekin toyotan ovi vavahti. Toyotassa on ohuet ovipellit.

        Naisia riittää, kun bonnevillella meikä painaa menemään. Erityisesti ne kiinostuu pitkistä töröttävistä pakoputkista ja saa ilmeisesti niistä jotain kiihoittavia mielikuvia.
        Ongelma on vain se, että tota jäykkää, suonikohjusta 40-kuoleman välistä olevaa naista, on muutenkin niin laaja tarjonta. Ei voi liuottaa joka holessa kumminkaan ja ei se nautinnolta tollai tunnu.

        Vähä sama on tää bonneville. se näyttää moottoripyörältä, mutta erektio loppuu kesken. Kulmaa riittää 0-80 km/h, sit se hyytyy.

        Mut ei hätää, koska tollanen toyota mies,joka syö työmaaruokalassa mössöö ja kuksii samaa eukkoa, niin se tyytyy vähään ja bonneville on ulospäin melkein kuin elokuvista.

        Mutta, Tälläne aktiivinen ihminen niin ku mä tarvii stten eksotiikkaa ja on tippurin uhallakin kiinostunu erilaisista välilihoista ja tehokkaista moottipyöristä.

        goob bye bonneville loak a like a bike...

        Itse ihan tyytyväinen bonnen suorituskykyyn. Mikä ihmeen tehon nälkä ihmisillä nykyään on? Kyllä tämäkin sitä 120matkanopeutta pitää hyvin. Itellä haaveissa toiseksi pyöräksi harley road king..... Kallis vielä.


      • ei oo kulmaa, ei
        kyllä se lähtee kirjoitti:

        mä vedin heti pihassa bonnevillen kaikki 60 hevosvoimaa käyttöön. ( takapyörälle 38,5 ).

        siinä naapurin mummon immenkalvo repesi ja kallion ekin toyotan ovi vavahti. Toyotassa on ohuet ovipellit.

        Naisia riittää, kun bonnevillella meikä painaa menemään. Erityisesti ne kiinostuu pitkistä töröttävistä pakoputkista ja saa ilmeisesti niistä jotain kiihoittavia mielikuvia.
        Ongelma on vain se, että tota jäykkää, suonikohjusta 40-kuoleman välistä olevaa naista, on muutenkin niin laaja tarjonta. Ei voi liuottaa joka holessa kumminkaan ja ei se nautinnolta tollai tunnu.

        Vähä sama on tää bonneville. se näyttää moottoripyörältä, mutta erektio loppuu kesken. Kulmaa riittää 0-80 km/h, sit se hyytyy.

        Mut ei hätää, koska tollanen toyota mies,joka syö työmaaruokalassa mössöö ja kuksii samaa eukkoa, niin se tyytyy vähään ja bonneville on ulospäin melkein kuin elokuvista.

        Mutta, Tälläne aktiivinen ihminen niin ku mä tarvii stten eksotiikkaa ja on tippurin uhallakin kiinostunu erilaisista välilihoista ja tehokkaista moottipyöristä.

        goob bye bonneville loak a like a bike...

        tolla 60 hv "voimalla" se bonne juuri ja juuri jaksaa piirtää mustaa viivaa paikallaan, kun pyörän pitää etujarrulla pysäytystilassa.

        Jo etupyörän nostatus on työn takana, voimaa ei ole !

        Eli ei se ole sporttipyörä. Enemmän veltto eläkeläismalli.


      • tryjyttu
        ei oo kulmaa, ei kirjoitti:

        tolla 60 hv "voimalla" se bonne juuri ja juuri jaksaa piirtää mustaa viivaa paikallaan, kun pyörän pitää etujarrulla pysäytystilassa.

        Jo etupyörän nostatus on työn takana, voimaa ei ole !

        Eli ei se ole sporttipyörä. Enemmän veltto eläkeläismalli.

        sulla ainakaan mikään muu, kuin paska päässä. Kuka vitun idiootti haluaa polttaa kumia liikenteessä. Toivottavasti kaikki (riisi)mopopyöräilijät, jotka näin tekevät, kaatuvat ja tappavat kerrankin vain itsensä, ja saadaan kaikki nauraa....!! Se on kruisailua eikä mitään matkustamista, niinkuin sun muovisella kyykkärilläsi. TOOPE!!


      • hidas eläkepäivä
        tryjyttu kirjoitti:

        sulla ainakaan mikään muu, kuin paska päässä. Kuka vitun idiootti haluaa polttaa kumia liikenteessä. Toivottavasti kaikki (riisi)mopopyöräilijät, jotka näin tekevät, kaatuvat ja tappavat kerrankin vain itsensä, ja saadaan kaikki nauraa....!! Se on kruisailua eikä mitään matkustamista, niinkuin sun muovisella kyykkärilläsi. TOOPE!!

        Eläkeläiset menee hitaasti bonnevillellä ja päristelee ajessa huuliaan.
        Se kun elämänvalo katoaa, niin vähä sitten riittää !


      • fhdgdg
        hidas eläkepäivä kirjoitti:

        Eläkeläiset menee hitaasti bonnevillellä ja päristelee ajessa huuliaan.
        Se kun elämänvalo katoaa, niin vähä sitten riittää !

        Ainakin päästään sinne eläkkeelle asti, toisin kuin muoviset muovimopo jäpsikyykyttäjät, jotka (toivottavasti) tappavat itsensä mopoillaan.


      • käy laimee kotikalja
        hidas eläkepäivä kirjoitti:

        Eläkeläiset menee hitaasti bonnevillellä ja päristelee ajessa huuliaan.
        Se kun elämänvalo katoaa, niin vähä sitten riittää !

        Kun tosiaan se ote elämästä kirpoaa, niin silloin riittää sellaiset pyörät, kuin bonneville. ( 60 hv ja takapyörälle 38hv )
        Ne look a like retrot, kuten bonneville, muistuttaa moottoripyörää, mutta todellisuudessa ovat kastraatio-tapauksia.


      • kalvo enää
        kyllä se lähtee kirjoitti:

        mä vedin heti pihassa bonnevillen kaikki 60 hevosvoimaa käyttöön. ( takapyörälle 38,5 ).

        siinä naapurin mummon immenkalvo repesi ja kallion ekin toyotan ovi vavahti. Toyotassa on ohuet ovipellit.

        Naisia riittää, kun bonnevillella meikä painaa menemään. Erityisesti ne kiinostuu pitkistä töröttävistä pakoputkista ja saa ilmeisesti niistä jotain kiihoittavia mielikuvia.
        Ongelma on vain se, että tota jäykkää, suonikohjusta 40-kuoleman välistä olevaa naista, on muutenkin niin laaja tarjonta. Ei voi liuottaa joka holessa kumminkaan ja ei se nautinnolta tollai tunnu.

        Vähä sama on tää bonneville. se näyttää moottoripyörältä, mutta erektio loppuu kesken. Kulmaa riittää 0-80 km/h, sit se hyytyy.

        Mut ei hätää, koska tollanen toyota mies,joka syö työmaaruokalassa mössöö ja kuksii samaa eukkoa, niin se tyytyy vähään ja bonneville on ulospäin melkein kuin elokuvista.

        Mutta, Tälläne aktiivinen ihminen niin ku mä tarvii stten eksotiikkaa ja on tippurin uhallakin kiinostunu erilaisista välilihoista ja tehokkaista moottipyöristä.

        goob bye bonneville loak a like a bike...

        saiko mummo kalvon paikattua enää ?


      • kalvon paikkaus
        kalvo enää kirjoitti:

        saiko mummo kalvon paikattua enää ?

        Kyllä ne arabimaissa paikkaa noita immenkalvoja, kun ehtaa pitää olla siellä.

        Suomessa käy mallun ja lissun risakin hyvin.
        Sitten 52 % eroaa, kun huora on sattunu vaimoksi sitten.


      • hutsu twin
        kalvon paikkaus kirjoitti:

        Kyllä ne arabimaissa paikkaa noita immenkalvoja, kun ehtaa pitää olla siellä.

        Suomessa käy mallun ja lissun risakin hyvin.
        Sitten 52 % eroaa, kun huora on sattunu vaimoksi sitten.

        Ei sitä ehtaa löydä kun suomi-naiset on tuolla aurinkolomilla niin huolimattomia,
        ilmaiseksi ne antaa ja ilman kumia, niin että kaikki taudit sieltä hakee.
        Ei siis kannata perustaa perheitä, tms hutsujen kanssa.


      • aurinkoloman hajua
        hutsu twin kirjoitti:

        Ei sitä ehtaa löydä kun suomi-naiset on tuolla aurinkolomilla niin huolimattomia,
        ilmaiseksi ne antaa ja ilman kumia, niin että kaikki taudit sieltä hakee.
        Ei siis kannata perustaa perheitä, tms hutsujen kanssa.

        turistikohteissa ne paikalliset vetää vaihdellen lammasta ja turistia, niin turistit saa sitten lampaan v-hivaa ja haju on aivan kamla, melkein kuin itärajan tankkaajilla.


      • Anonyymi
        ei oo kulmaa, ei kirjoitti:

        tolla 60 hv "voimalla" se bonne juuri ja juuri jaksaa piirtää mustaa viivaa paikallaan, kun pyörän pitää etujarrulla pysäytystilassa.

        Jo etupyörän nostatus on työn takana, voimaa ei ole !

        Eli ei se ole sporttipyörä. Enemmän veltto eläkeläismalli.

        Puolestäni voit ostaa luten ja tapattaa itsesi ihan vapaasti, no problem!


    • bergsman

      Käy ihmeessä muillakin MP-keskustelupalstoilla kyselemässä, saat ainakin asiallisempia vastauksia. Ja kokemuksia/mielipiteitä

      • mikäs se on ?

        mitä on ne "asiallisemmat " ???

        eikö tää ole hyvä läpileikkaus mp-väestä ?
        Kaiken hulluinta mp väkeä on ne asialliset tärkeilevät hienosäätö-psykopaatit, jotka tietää muka kaiken, mut ei todellisuudessa yhtän mitään.
        Ja ulospäin näyttä kuin urheilukaupan mainoksilta.


      • ......
        mikäs se on ? kirjoitti:

        mitä on ne "asiallisemmat " ???

        eikö tää ole hyvä läpileikkaus mp-väestä ?
        Kaiken hulluinta mp väkeä on ne asialliset tärkeilevät hienosäätö-psykopaatit, jotka tietää muka kaiken, mut ei todellisuudessa yhtän mitään.
        Ja ulospäin näyttä kuin urheilukaupan mainoksilta.

        ketä kiinnostaa kuka näyttää miltäkin ? Aivan samantekevää. Todellisuudessa joku voi tietääkin jostain jotain, sellainenkin joka näyttää urheilukaupan mainokselta. Yleistit juuri itsesi kuuluvasi tuohon 'mp-väkeen', siihen minäkin kuulun koska ajan mp:llä 8-)


      • viisas janäsäviisas
        ...... kirjoitti:

        ketä kiinnostaa kuka näyttää miltäkin ? Aivan samantekevää. Todellisuudessa joku voi tietääkin jostain jotain, sellainenkin joka näyttää urheilukaupan mainokselta. Yleistit juuri itsesi kuuluvasi tuohon 'mp-väkeen', siihen minäkin kuulun koska ajan mp:llä 8-)

        näsäviisaus on laji


      • sdsdfsdfsdf
        viisas janäsäviisas kirjoitti:

        näsäviisaus on laji

        on se, varsinkin kun bonnevillestä kyse.


      • Haraldsen
        sdsdfsdfsdf kirjoitti:

        on se, varsinkin kun bonnevillestä kyse.

        Ketjun edellisestä viestistä on jo kauan. Silti en malta olla jatkamatta. MInäkin ihmettelen joittenkin viestien tasoa ja toisten mollaamista.
        Itselläni on ollut Bonneville 3 vuotta. Vuosimalli on 2003. Sillä ehtii hyvin liikenteessä. Kortinkin saisi tarvittaessa hyllylle. Kulutus n. 5 l/100 km. Ulkonäkö on makuasia. Itse pidän siitä, näyttää moottoripyörältä ja myös sopivasti kuulostaa siltä. On helppo käsiteltävä ja tekniikka pelaa.
        Jos haluat välttää asiattomia törkyviestejä, suosittelen liittymistä Triumph MC clubiin, jon ka foorumilla käydään asiallista keskustelua.


      • Britti mp
        mikäs se on ? kirjoitti:

        mitä on ne "asiallisemmat " ???

        eikö tää ole hyvä läpileikkaus mp-väestä ?
        Kaiken hulluinta mp väkeä on ne asialliset tärkeilevät hienosäätö-psykopaatit, jotka tietää muka kaiken, mut ei todellisuudessa yhtän mitään.
        Ja ulospäin näyttä kuin urheilukaupan mainoksilta.

        "eikö tää ole hyvä läpileikkaus mp-väestä ?"
        EI
        Väitänpä ettei monellakaan varmoja mielipiteitä "huutelevilla"
        ole mitään MP:tä, ei varsinkaan Triumphia!!


      • siirtokilvet
        Britti mp kirjoitti:

        "eikö tää ole hyvä läpileikkaus mp-väestä ?"
        EI
        Väitänpä ettei monellakaan varmoja mielipiteitä "huutelevilla"
        ole mitään MP:tä, ei varsinkaan Triumphia!!

        PYÖRÄ KANNATAA OSTAA VÄHÄN KÄYTETTYNÄ SUORAAN ENGLANNISTA PUNTA ON VIELLÄ AIKA HALPA.KATSO HINTOJA VAIKKAPA OSOITEESTA AUTOTRADER.UK ...PS SUOTTA RUOKIT VÄLIKÄSIÄ.


      • Bonne vai Vespa
        Haraldsen kirjoitti:

        Ketjun edellisestä viestistä on jo kauan. Silti en malta olla jatkamatta. MInäkin ihmettelen joittenkin viestien tasoa ja toisten mollaamista.
        Itselläni on ollut Bonneville 3 vuotta. Vuosimalli on 2003. Sillä ehtii hyvin liikenteessä. Kortinkin saisi tarvittaessa hyllylle. Kulutus n. 5 l/100 km. Ulkonäkö on makuasia. Itse pidän siitä, näyttää moottoripyörältä ja myös sopivasti kuulostaa siltä. On helppo käsiteltävä ja tekniikka pelaa.
        Jos haluat välttää asiattomia törkyviestejä, suosittelen liittymistä Triumph MC clubiin, jon ka foorumilla käydään asiallista keskustelua.

        Sais uuden Vespan, gts250, halvemmalla kuin käytetyn Bonneville...ja bensaakin menee yli puolet vähemmän. Voishan toi Vespa olla ihan kiva kaupungissa, mut kyllästyiköhän siihen.... onhan siinäkin oma tyylinsä. En ole koskaan ajanut Vespaa, Pärrillä parisenkymmentä vuotta ja SpeedMasterkin on ollut.


    • King Kong

      Aito Britti kestää mitä vain ja Mälli lentää! Paras mitä rahalla saa.

      • Anarchy in UK

        Kohta pääsee taas Rokkaan Triumhilla!!!!


      • Bangkokin vieressa on triumpin tehtaat,se siita aidosta


      • Huom!
        RamiKS kirjoitti:

        Bangkokin vieressa on triumpin tehtaat,se siita aidosta

        Vuodesta 2007 lähtien.
        Sitä aiemmat mallit on tehty in England.


    • bonne 01

      Aika nihkeesti bonnevillejä myynnissä. Varsinkin 2000luvun alun pelejä todella harvoin. Olen tässä kytännyt sellaista 5-6tonnin peliä mut ei ole. Pitääkö hakee jostain kun kukaan ei myy suomessa

      • alkujuurilla

        Käytettyjä on tosiaan vähän myynnissä. Se kertoo siitä, että ilmeisimmin valintaan ollaan tyytyväisiä??

        Bonneville EFI kiihtyy Motorradin mittalaitteilla mitatun testin mukaan 0-100 4,30s ja sitkeys suurimmalla vaihteella 60-140 14,31s

        Maantiekulutus 4,1l ja kokonaiskulutus maantie/kaupunki 5,49l. Vakuutusmaksut ovat halvimmat ja samat kuin Honda NC700-pyörässä. Liikenne ja kasko yht. alle 500,-

        Että semmosta. Jos ei se riitä niin muovipyörää alle vaan.


    • triple..

      kyllä rumppa on yhtä hyvä kuin hd ja rempasta selvii rempalla, mikään ei ole ikunen ajo millä hyvänsä, pää asia että tykkää millä ajaa..

      • lube standard

      • Hondatrlpei
        lube standard kirjoitti:

        Hyvä voitelu on tärkein;

        http://youtu.be/f1vFJ-WORZA

        Mulla ollut jo 3 näitä uusia triumpheja ajettu n 100 000 km, eikä mitään ole tarvinnut korjata, enkä ole muiltakaan kuullut laatuongelmista.


      • man to man rules
        Hondatrlpei kirjoitti:

        Mulla ollut jo 3 näitä uusia triumpheja ajettu n 100 000 km, eikä mitään ole tarvinnut korjata, enkä ole muiltakaan kuullut laatuongelmista.

        Käytätkö margariinia sisäänajoon ?


    • 3hhh3rfjwdksl

      Triumph Bonneville Black is back.

    • 10v bonnea

      Bonnevillessä jää matka- ajossa kaipaamaan kuudetta vaihdetta, voima kyllä riittäisi matkavaihteelle. Itse olen korjannut tilannetta sillä, että vaihdoin etuhammaspyörän yhtä hammasta isommaksi, ja vaihdoin kaasarien suuttimet numeroa isompaan. Nyt pärjää matka-ajossa pienemmillä kierroksilla, värinät ja tärinät väheni, samoin polttoaineenkulutus. Polttoainetta menee matka-ajossa 3,5-5 litraa satasella, riippuen ajetusta nopeudesta (80-120).

    • Tyytyväinen

      Olen ajellut Bonnella vsta 2005 ja olen edelleen tyytyväinen. Makunsa kullakin. Suurin osa tällä pablstalla olevista viesteistä on keskenkasvuisten tunnepitoist a roskaa!

    • bonnie..

      Keulimisesta vähän... naapurin pikkupoika saa ja minä saan polkupyörästäkin hytin ylös. Mopopojat ja tytöt keulivat moposkoottereilla 5hp tehoilla... Jos 66hp voimalla ei keula nouse niin lisää harjoitusta.

      Treenaamaan...

    • SaukkoM

      Marraskuussa löytyi viimein Bonneville vm. 2009, kuolinpesästä. Ei kai muuten olis suostunutkaan luopumaan. Kova kevään odotus päällä. Ensimmäinen omistamani, bensan ruiskutuksella varustettu pyörä. Uskon että kulutus on aika maltillinen.

    • Bonne2001

      Haluaisin seuraavalta pyörältä enemmän sellaista laiskaa voimaa. Vanha nyt jo myyty pyörä oli 600shadow joka kävi äkkiä pieneksi.
      Bonneville maailman komein pyörä mut hieman pelkään et onko liian heppoinen vääntään kaks päällä. 61 heppaa ja 790 kuutioo . Nykyään aika vähän? Oon ajanut myös 1100 Drag starilla ja se oli just hyvä letkee mukava mut ei silmät tykkää tuollaisesta lainkaan.

      • Retrolaku

        HD Road kingissä on noin 65hv ja painoa 400kg, aika useasti 2 päällä ajavat? Miten se on mahdollista? Bonnella saat kortin hyllylle 2 päällä suomessa jopa moottoritiellä. Se jos ei riitä osta BMW tai 1200FJR.


      • Anonyymi

        Kerrassaan loistavaa, nyt Bonneville keskusteluun saatiin myös mukaan ihka aito Tom of Finland kuviin näinkin tarkkaan perehtynyt henkilö! Kerro toki lisää mitä kaikkea muita yksityiskohtia olet löytänyt kuvia tutkiessasi?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe