Paljonko Subaru kestää?

toimittaja

Hei!

Teen juttua autojen kestosta, ajokilometreistä ja yleensä niiden ominaisuuksista.

Miten paljon Subaruilla yleensä ajetaan ilman isompia remontteja? Kertokaa omista kokemuksistanne. Huhut tietävät, että niinsanotulla sikapidollakin Subaru kestää ensimmäiset 350 tkm ihan noin vain.

Kiitos kommenteista.

50

15741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • subarusti

      että ensimmäiset 100tuhatta menee täysin ilman mitään, no polttimo, pari saattaa mennä.
      100-250tuhatta, riippunee käyttäjän huolellisuudesta/huolimattomuudesta, saattaa mennä esim. vetonivel jos kumi on mennyt rikki eikä sitä korjaa.
      Valitettavasti ei enemmistä kilometrilukemista vielä kokemusta.
      Mutta mieletsäni olennaista, turhia pikkuvikoja mitä joissakin muissa "laatuautoissa" on, ei Subaruissani ole ollut.
      Kehumaan en missään nimessä ala, autohan se vaan on Subarukin.

      • jasu

        wrc-mallille bensa kelpaa tiedän kertoa ,tankilla ajaa n. 400km!! siis normaalia maantieajoa ...
        mutta makea kuin...


    • subaru

      Mun Subaruun -90 tuli just 355000 km mittariin. Etujarrupalat vaihdoin 305000 km kohalla, taakse 320000 km kohalla (ei olis ees tarvinnut vaihtaa). Jarrusylinterit kuin uudet. Pakoputkia ei ole mennyt yhtään. Niveliä menee. Jotkut kuluvat osat kohtuuttoman kalliita, mutta näyttäisi kuluvan harvemmin kuin muissa. Ei ole herkkä ruostumaan, paitsi etuloksut (rakenne vika, mutta kun tietää sen ja puhdistaa loksut sisäpuolelta niin eipä ruostu). Eipä ole tarkoitus vaihtaa edes uudempaan, vaikka kilometrejä takana suht koht paljon. Jälleenmyynti arvo hyvä, esim. Saksasta ei hinnan puolesta kannata tuoda, kun sielläkin pitävät arvonsa paremmin kuin useat muut merkit. Seuraava autonikin tulee olemaan Subaru merkkinen. Niin sikapidosta mainitakseni edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettu yli 40000 km. Samoin sitä edellisessä öljyn vaihdossa. Tulpilla ajoin ainakin yli 100000 km, olivatkin sitten juntanneet kunnolla kiinni.

    • TTT

      ...ajaa huoletta 100 tuhatta. Ei se paljoa siitä enää kestä tiukkana, ellei kone ole ollut leppoisassa käytössä.Armotta väljenee ja laakerit itkee. No, kunnon koneremppa ei haittaa varmaan Sti:n omistajaa lompakon puolesta..

    • subakuski

      sen ajaa minkä haluu.Mulla on kaks subbee itellä ja vanhemmalla,eli leone -87 nelikol ajettu 300 tonnii ja vaihettu jakoremmit sadantonnin välein ja öljyt sit ku jaksanu.Kardaanin ristikot oon joutunu kerran uusii ja samal pistin kytkimen uusiks(250000km)eli huoleton lelu.Uudempi eli -91 legacy etuveto lelu on sit jo eri vehe.en tiiä auton historiaa,mut öljyy menee enemmän ku laki sallii.muute hiton kiva kesä-auto.Eihän kukaan itseään kunnioittava aja kaks vetosella talvella.Eihän?????

    • Kestää

      Tuttavan Subaru Leone farmari 89-mallin koneella ajettu yli 400 tkm ilman remppaa. Kuluvia osia tietysti pitää vaihtaa autoon kuin autoon. Vaihdelootassa aluksi ongelmia, mutta takuukorjauksen jälkeen sekin kesti. Parilla muun kaverin Subarulla ajettu vasta reilut 250 tkm eikä noitumisia ole kuulunut.

    • Tavallinen tallaaja

      .. hyvin pitäisi kestää. Poikeuksellisen monta juttua olen kuullut/lukenut tyyliin "tutun Leonella 700 000 tkm konetta avaamatta". Uskoo tietty ken tahtoo, mutta kestää ne muutkin japsit aika hyvin niin mikä ettei.. Käsitykset vaihtelee kuitenkin paljon. Joku korjaamo ei suostu edes ottamaan subaruja huoltoon, kun ei löydy tietoa niiden tekniikasta. Esim. venttiiliremontteja ei kuulemma osata joka paikassa tehdä oikein, ja sitten kirotaan auton hankaluutta.

    • lantikkakuski

      Itselläni oli Legacy 90 ja Forester 97. Ei todellakaan ollut mitään typeriä pikkuvikoja, joita nykyisessä autossani on roppakaupalla. Huonosta huollosta johtuen meni Legacystä vetonivel ja takapyörän laakeri. Samoin etulokasuojat ruostuivat puhki. Muuten ei mitään ongelmia. toki ajoin vain alle 200000 ja 120000 km. Moottoreissa ilmeni joskus hydr.venttiilinnostimien vuoksi naputusta. Piti olla hyvät öljyt.

    • gis

      eli -91 Legacy on nyt pelittänyt nyt 385000. Tänään meni katsastuksesta läpi ilman huomauttamisia. No jarrupalat vaihdoin eteen ennen katsastusta, menivät nyt vuodessa loppuun (kumma juttu?). Ja kardaanin nostin pois kesällä kun kuului kardaanin laakerista rutinaa, oiskohan etujarru hirttänyt kiinni ja sitä ei kait nelivetotekniikka siedä (kun peräti niin tarkkaa että kaikkien renkaiden oltava samanpainoiset ja kokoiset eli samat ja jos jarru jumittaa...)? Niin, aiemmin kaikki vetonivelet on vaihdettu kertaalleen n. 300 000 - 350 000 välissä, pakoventtiilit samoin noin 340 000 paikkeilla. Verrattuna 2 Passattiin, yhteen Audiin ja kahteen Volvoon on Subaru ollut ylivoimaisesti luotettavin autoni. Seuraavina ovat ehkä Passatit ja sitten Audi. Volvot olivat kaikin puolin epäonnisia kapineita.

      • Jussi

        No kestää mitä kestää. Tallissa ehkä mut ei sillä kannata sillä ajaa. Sitä se ei kestä. Ihan paska auto . En suosittele kellekkään. Sähkövikanen romu.


      • gis
        Jussi kirjoitti:

        No kestää mitä kestää. Tallissa ehkä mut ei sillä kannata sillä ajaa. Sitä se ei kestä. Ihan paska auto . En suosittele kellekkään. Sähkövikanen romu.

        Eipä minu Legacyssa muistu mieleen yhtään sähkövikaa. Kalliinpi Volvoistani kylläkin niitä keräsi ylettömästi. Sensijaan tuolla alempana on puhetta ruostumisesta. Eli tuon Legacyni pohjaan pistettiin viime kesänä pari aukkoa umpeen, toinen tosin tunkilla tehty, mutta toinen ihan oikea alkava ruostevaurio. Mutta kyllä niitä on muissakin noin 15 vuotisissa autoissa, ainakin toinen Passattini oli aika herkkä ruosteelle, Sitä vikaa taas Volvoissa oli vain ihan minimaalisesti.


    • well well

      Ehkä tekniikka muuten saattaisi huolellisessa käytössä kestää, mutta Subarujen korit mätänee ruosteisina käsittämättömän runsaasti!

      • batigol

        Oikeastaan ainoat kohdat, jotka subarussa ruostuu on etulokasuojat. 10v, 3 Legacya vm.89-95, tälläkin hetkellä kaksi. Missään autossa ei ruostetta ole ollut muualla kuin just etulokareissa.
        [email protected]


      • Pistehitsi
        batigol kirjoitti:

        Oikeastaan ainoat kohdat, jotka subarussa ruostuu on etulokasuojat. 10v, 3 Legacya vm.89-95, tälläkin hetkellä kaksi. Missään autossa ei ruostetta ole ollut muualla kuin just etulokareissa.
        [email protected]

        Harva pistehitsi syynä lokasuojien ruostumiseen 90-luvun alun Subaruissa.
        Ajanmyötä toisiinsa pistehitsillä liitetyt pellit erkanenvat toisistaan hitsauas kohtien väliltä ja suolamömmö (kiitos Tielaitoksen, ei muuten tarvittaisi niin usein jos ajokalusto/ajotaito olisivat paremmassa mallissa Suomen maassa) täyttävät raon ja näin ruostehautomo valmis.


    • batigol

      Itellä ollu kolme Legacya. Ekalla tuli ajettua yli 380tkm, ennen kuin vaihdoin uudempaan. hyvin kesti oli vaihtaessakin hyvässä kunnossa. Ainoastaan kytkinrempan jouduin teettämään koko aikana.

      Nykysillä ajettu 285tkm ja 120tkm ja lisää tulee.

      [email protected]

    • pena

      Leone 88 ajettu yli 400 000 kelometria. Ollut uudesta asti minulla. Tekniikka on rautaa, mutta peltia on saanut laittaa jo kauan sitten, jokakohta, joka on kolhiintunut pojasta, on puhki seka lokasuojan kaaret.
      Alkuperaiset osat kestivat kahteensataan tuhanteen asti. Jarrupalat ja pakoputki. Laturi 300 000(hiilet). Vetonivelia vaihdettu kahdet.
      Huonolla hoidolla ja halvoilla oljyilla viimeiset kaksisataatuhatta. Hyppyytetty jatkuvasti humalamaessa. takajouset ja iskarit vaihdettu kaksivuotta sitten. Kova peli.

    • jokkerton

      Olen nyt ajanut Legacyllani(1993) 380 000 kilo-
      metriä ja nyt vasta menevät etupään vetonivelet
      vaihtoon. Jarrulevyt vaihdettiin kun kilometrejä
      oli tullut 350 000. Vain jakohihnoja, nesteitä
      on vaihdettu kuten kuuluukin eli KYLLÄ KESTÄÄ!!
      Autolla vedetään orkesteriperäkärryä ja asunto-
      vaunua!

    • Amatööri

      Kertokaapa kun olen ostamassa tuommosta subaru leone 1.8 4wd -89 autoa ja myyjä ilmoitti vähä myöhemmi kun sovittiin kaupoista että nesteet menee öljyn sekaan..ja se myyjä meinotteli että imusarjan tiiviste vuotaa nii kertokaa joku joka tietää tai on kokemusta että voiko se johtua siitä? Kun itsellä tuli heti mieleen kannentiiviste..mutta toivoisin että se ei olisi se ja sillä autolla on ajettu joku 230 000km ja nyt tuli tuo.

    • Mene kasvamaan

      Vitun provoilija kersa.! Joku hiton avohoito potilas kiertää palstalta toiselle vittuilemassa.

      • Pojanpoika jatkaa

        Vuodet toiseen


    • kmyukty

      onhan noita vanhoja legacyja ollu, sanotaan todella luotettava moottori, sähkövikoja ei varmaan lainkaan(vittu niitä muita autoja mitä ollu)..miinuksena ruoste,noh onhan nämä "vasta" 20v vanhoja.

    • JK

      AIKA KAUAN

    • kolmasSubaru

      Vm.99 Forester 2.0 Bensa Turbo 423000km

    • subaruba

      vm. 91 2.2l subaru legacy 670000km takana kytkinlevy loppu.

    • rjk3

      Mulla oli joskus Legasy 1,8 aut. 4wd, ostin sen 9 vuotta vanhana n. 200 tkm ajettuna, ajoin sillä 5v. ja 100 tkm, vaihdoin siihen takaiskarit, virtalukon, toisen takapyörän laakerin, pari murroksen suojakumia ja takaiskarin ylälaakerin ei muuta kuin öljyt.

    • Kyllä Subaru kestää

      Vaikea tietää kuinka kauan kestää Subaru kestää kun auto on pajalla ison osan ajasta. Minulla Subaru diesel on ollut 6kk ja siitä pajalla 2kk softan päivityksissä.
      Onko muilla parempia kokemuksia Subarusta. Subarullani on nyt ajettu 126000.

      • 119+2

        diesel kone nyt ei täytä subaru kestää määritelmää(toki 08 vm kaikissa koneissa isosti runkolaakeri vikoja)jos niitä 08 autoja korjattu enempi kuin 04,05.06.07 autoja.jaa mistä tiedän,no ihan merkkiliikkeen asentaja ystäväni suusta


      • vm 08
        119+2 kirjoitti:

        diesel kone nyt ei täytä subaru kestää määritelmää(toki 08 vm kaikissa koneissa isosti runkolaakeri vikoja)jos niitä 08 autoja korjattu enempi kuin 04,05.06.07 autoja.jaa mistä tiedän,no ihan merkkiliikkeen asentaja ystäväni suusta

        Mulla 08 diesel. Huollettu huolto-ohjelman mukaisesti mutta ei merkkihuollossa. Softaa ei ole päivitetty. Ajettu 202 000 km, huoltojen lisäksi ei ole korjattu tai vaihdettu muuta kuin jarrupalat.


      • ¨åpohbghjk
        vm 08 kirjoitti:

        Mulla 08 diesel. Huollettu huolto-ohjelman mukaisesti mutta ei merkkihuollossa. Softaa ei ole päivitetty. Ajettu 202 000 km, huoltojen lisäksi ei ole korjattu tai vaihdettu muuta kuin jarrupalat.

        oletko tuon 202tkm ajetun boxer dielselin omistanu uudesta lähtien??Meinaan itse räjäytin n 2tkm ajetun outbacin diisseli padan koeajolla ihan normi ajossa.Tuli nähtyä tuo diesel subbe laatu.ps en subaru vihaaja,pihassa my 2010 2.5 cvt va farkku.Toimii kuin se kuuluisa junan vessa


      • vm 08
        ¨åpohbghjk kirjoitti:

        oletko tuon 202tkm ajetun boxer dielselin omistanu uudesta lähtien??Meinaan itse räjäytin n 2tkm ajetun outbacin diisseli padan koeajolla ihan normi ajossa.Tuli nähtyä tuo diesel subbe laatu.ps en subaru vihaaja,pihassa my 2010 2.5 cvt va farkku.Toimii kuin se kuuluisa junan vessa

        Olen kyllä


    • jussi ja kuokka

      Meille ostettin subaru leone -90 124tkm, joskus vuonna -98, koska oli niin halpa (28000mk?) Lahden automestasta. Emme tunteneet merkkiä entuudestaan. Mut oli siisti ja vähän ajettu.
      Pidettiin autoa hyvin ja sillä ajeltiin 200tkm täyteen ja alkoi olla pahasti ruosteessa, vaikka oli käytetty uudesta asti suojauksessa. Hitsailin etuhelmojen pohjamassoihin peltipaikoja ja jotenkin autolla vielä vuosi selvittiin. Olisko ollu vuosi 2008 kun myin auton 350€:lla eteenpäin tuttavalle. Mieleeni ei jääny mitään erityistä vikaa autosta kuin katkennut laturinhihna ja pakoputkea ja jäähdytintä uusittiin.
      Tuttava ajoi autolla pari vuotta ja varkaatkin oli jo kerran auton vienyt ja olivat ajaneet pellolla poliiseja pakoon. Takaovi ruttaantui.
      Auto oli ollut pari vuotta tuttavallani ja hän leikkimielellä katui kauppoja koska oli joutunut tekemään autoon 50€ katsastushuollon.
      Tuon jälkeen hän oli joutunut korjaamaan virranjakajaa tienpäällä, mut tuolloinkin vika oli ollut käsin korjattavissa.
      Pari viikkoa sitten kysyin tuttavani naapurilta et vieläkö tuo subaru on talossa ja kuulema se on yhäkin ajossa, vaikka jo 5v sitten itse totesin sen olevan loppu.
      Eikä sitä ole järin hyvin pidetty, ajettu vainen ja parsittu pakolliset...

      Nyt olis taas kova subarukuume. Miellän että se on luja autovalmistaja, aito japsi. "maailman paras" baijerilainen taitaa vaihtua "vaatimattomaan" subaruun

    • 4veto ok.

      mulla on subaru leone 1.8. siitä koneesta en tiedä vaikka olis kunnossa.ostin sen
      ja siitä puuttu jakoremmit! mulla on nyt toinen kone 93 legasy 2,0. käykö kone suoraan nokalle vai vaatiiko 2litrasen vaihdelaatikon? t.heikki

      • polpotin

        www.subaruclubfinland.net


    • vastaisku

      Vaikka ikuisesti! Osia saa kaupasta...

    • Subaru Heritage

      Ei se paljon kestä.
      35 tkm männät takuuseen
      40 tkm akku
      120 tkm vaihteisto
      140 tkm takaiskunvaimentimet
      160 tkm takaperä
      170 tkm "koiranluut" taakse
      175 tkm etujarrusatulat
      180 tkm takapyörän laakerit
      180 tkm kytkin
      190 tkm vaihteisto
      199 tkm vasen vetoakseli taakse.
      220 tkm etuiskunvaimentimet
      230 tkm jarrukilvet eteen
      tämän lisäksi tietysti normaalivälein merkkihuolto ja kuluvat.

      Kallis ostaa, heikko kestämään, huonoin auto ikinä.
      Kakkosatot ranskalaisia joita ostettu käytettyinä ja ajettu samassa ajassa kolminkertaisesti ilman kalliita korjauksia.

      Pahinta ettei varaosia saa kuten parempiin autoihin kuten fiat, peugeot tai alfaromeo

    • Sabarot

      Neljäs Suparu menossa ei ole vikoja ollut normi poltimon vaihdot ja huollot ,jarru palat, ja kytkimet, vaihdelaatikot hyvin kestäneet vaikka venettä ja asunovaunuu perässä hinattu ..
      Varmarimalleja Legazyt olleet 1990 1,8l- 223000km vaihtoon,
      1995 2l- 187000km ja vaihtoon 1998 2l -24800km vaihtoon ja 2004 2,5l alla ja 280000km ja seuraavakin on Sudaru..

      • subbe kuski

        Kerron ja kyselen vähän Subaru legacusta 2.0 diesel joka on vm-09. Ostin 2kk Sitte legacyn jolla on ajettu 110tkm tuli 120tkm täytee ja vein auton määräaikais huoltoon joka on isompi huolto Tossa kohin, kaikki nesteet öljyt suotimet vaihtoon, meni viikko siitä autoon syttyi moottori häiriö valo, ajon vakautus järjestelmä lakkaa toimimasta j cruise myös, auto ei anna tehoja ja kierrokset ei nouse yli 1500, moottori alko käydä kuin traktorissa eikä uskalla käynnistää enää, mikähän mahtaa olla vikana?? Meneekö koko kone uusiin puihin? Toivottavastimenee takuihin,
        Auto urheilu kallista Tää Subaru on jo neljäs auto vuojen sisällä, ensin levis 05vm oleva seatti, sitten ostin 06vm dodgen joka levisi myös osan korjauksista autoliike tuli vastaan, sitten siirryin japsiin ostin 04vm Toyota avensiksen joka hirtti kiinni kesken loma reissun, ja ennen lomaa auto kävi huollossa missä vaihettii kaikki nesteet ja öljyt, no sitten satsasin ja ajattelin laittaa uudempaa autoa ja nyt kävi näin mitä kerroin subarusta aikaisemmin, :|
        Loppuu huumori jo autojen kanssa


      • -654-
        subbe kuski kirjoitti:

        Kerron ja kyselen vähän Subaru legacusta 2.0 diesel joka on vm-09. Ostin 2kk Sitte legacyn jolla on ajettu 110tkm tuli 120tkm täytee ja vein auton määräaikais huoltoon joka on isompi huolto Tossa kohin, kaikki nesteet öljyt suotimet vaihtoon, meni viikko siitä autoon syttyi moottori häiriö valo, ajon vakautus järjestelmä lakkaa toimimasta j cruise myös, auto ei anna tehoja ja kierrokset ei nouse yli 1500, moottori alko käydä kuin traktorissa eikä uskalla käynnistää enää, mikähän mahtaa olla vikana?? Meneekö koko kone uusiin puihin? Toivottavastimenee takuihin,
        Auto urheilu kallista Tää Subaru on jo neljäs auto vuojen sisällä, ensin levis 05vm oleva seatti, sitten ostin 06vm dodgen joka levisi myös osan korjauksista autoliike tuli vastaan, sitten siirryin japsiin ostin 04vm Toyota avensiksen joka hirtti kiinni kesken loma reissun, ja ennen lomaa auto kävi huollossa missä vaihettii kaikki nesteet ja öljyt, no sitten satsasin ja ajattelin laittaa uudempaa autoa ja nyt kävi näin mitä kerroin subarusta aikaisemmin, :|
        Loppuu huumori jo autojen kanssa

        Tuo jo mainittu EGR-venttiili saattaa olla tehdä temput, tai voi olla ihan että joku anturikin hajalla. Moottorinohjaus voi häiriöiden vuoksi mennä "limp"-moodiin, eli rajoittaa tehoja suojellakseen moottoria. Vie vaan suosiolla se auto osaavalle korjaamolla (esim. Rantakare, Sorsa, Etelä-Suomen alueella) niin selviää sitten sekin mysteeri.


    • subarulla ajava

      muistaakseni tuo on joku venttiilihomma, olikohan jotain tekemistä pakokaasujen takaisinkierrätyksessä. Se pitää kait jotenkin ohittaa niin ei ole enää ongelmia. Soittele vaikka kolarikorjaamo Sorsalle riihimäelle, Sieltä osataan varmaan kertoa tarkemmin..

    • egr- venttiili vittuilee....jos sulla on noin huono tuuri autojen kanssa, kannattas ajaa (liikkua ) taxilla ;-)

    • Takametsien mies!

      90% varmuudella on ERG-paskha venttiili, lyhyet matkat nykydiisseleille myrkkyä!
      Itsellä oli sama tauti, iskee juuri noihin varoitusvaloihin! Uusi maksoi noin 350egee plus työ toinen mokoma. DPF seuraava kohde näyttää ennenpitkää varoitusvaloa.
      nämä kaksi kohdetta ovat suurimpia vikakohteita nykyajan diisseleissä, pitkää matkaa ja kaasua sanoi komissaario Palmu!

    • xpy

      09 disel 203300 km kamoiakseli poikki ei saa uutta kampirautaa maahantuja on perseeestä mutkuti mutkuti

    • xpy

      kaikilla katkennut kampiakseli 200000 jälkeen 09

      • Kokemusta_on

        Subarun bensakone kestää, diesel ei.


    • Simplythebest121

      1 Subaru 2.0XT myo 03 kilometrit 0-200 000 ei mitään ylimääräistä vikaa. Perushuolloilla mentiin. Kuluvista osista jarrulevyt ja palat vaihdettiin 150tkm kohdalla.

      2 Subaru 2.5XT myo07 nyt mittarissa 95tkm auto ei ole käynyt kertaakaan pajalla paitsi huolloissa.. Epäilen että jarrut ovat vaihtokunnossa tuossa 110tkm kohdilla.

      Kokemuksieni mukaan erittäin hyvin tehty auto, kaveripiirissäkin useita subaruita eikä kenelläkään ole ollut ylimääräisiä ongelmia. Vaikka jotkut yksilöt saavatkin sikaa aivan tolkuttomasti, omastakin foresterista on penkitetty 350hp ja 480nm vääntöä.

      • jeeeeeees

        Nuo onkin niitä viimeisiä hyviä Subaruita, pidä niistä kiinni. Nykyään ovat leikkinelivetoja huonoilla komponenteilla.


      • Seulaset

        Joo, muuttuneet paremmin sellaisiksi cruisailu nelivedoksi kaupunkikäyttöön, varsinkin nämä CVT-nelivedot. Ehdoton vaatimus olisi tuo alennusvaihteisto jota ei omassanikaan ole. Diesel alennusvaihteistolla olisi ollut kovasana mutta kun ei.


      • SB121
        jeeeeeees kirjoitti:

        Nuo onkin niitä viimeisiä hyviä Subaruita, pidä niistä kiinni. Nykyään ovat leikkinelivetoja huonoilla komponenteilla.

        Juu.. Tämä nykyinen ajetaan paaliin asti. Kun aika on kypsä siitä tulee testi-auto revitään reilu 500hp irti ja katsellaan kauanko pysyy läjässä :)


    • Hohhoijjaa

      Osta Valtra! Siinä on diesel ja alennusvaihteisto, lukkoineenkin.
      Kaikki eivät vaan tarvitse!

      • jeeeeeees

        Citikani ajele vain Haldex-nuhapumpulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe