Uusia ohjeita?

katri94

Hiukseni n. 10 cm olkapäiden yli. Pidän niitä aina auki, leteilllä tai puoliponnnarilla. Oon kyllästynyt tavallisiin letteihin ja ranskalaisesta en tykkää.Tietäisikö joku jotain hollantilaisesta cornrows-perusletistä? haluaisin oppia tekemään sen tai kalanruoto letin. Muutkin ohjeet olisi kivoja. Jos saisi vielä suomen kielellä ja kuvia mukaan.

5

3330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiuksia päivittäin vääntävä...

      Harmi että suomenkielisiä ohjeita löytyy heikonlaisesti. Ainakin oman kokemukseni mukaan. Olen löytänyt erilaisia pitkähköjen tai pitkien hiusten kanpauksia hyvin englanninkielisiltä sivuilta. Tässä on yksi parhaista "tyylikokoelmista", joka sisältää sekä kuvat että ohjeet:

      http://www.longhairloom.com/stylingstationcentral.html

      Tuosta linkistä pääsee tyylikokoelman sisällysluetteloon. Olen tykännyt itse sen nutturaohjeista. Esim. ns. perusnuttura löytyy sieltä kohdasta C --> Cinnamon Bun (Basic Bun), ja jos sen tekee alemmas, melkein niskaan, se tunnetaan englanninkielisessä maailmassa nimellä Chignon. Tuolta löytyy myös ranskalaisen nutturan ohje (sopii puolipitkillekin hiuksille) nimellä French Twist, "köysi"letti kahdella säikeellä (Rope Braid), ranskalainen letti "väärinpäin" eli saksalainen letti (Dutch Braid).

      Entä oletko kokeillut sellaista hauskaa ponnaria, että laitat hiukset ensin jollain lenksulla matalahkolle tai korkeintaan puoliväliin takaraivoa olevalle hännälle, sitten kumarrut eteenpäin niin, että saat hyvin kiepautettua ponnarin hiukset ylösalaisin ja kiinnität ylösalaisin olevan hännän juuri lenksun yläpuolelta soljella? Kun sitten nouset takaisin pystyyn, ponnari on hauskasti sen soljen reunan yli ja näyttää hyvin tuuhealta. Enkuksi sillä on kuvaava nimi "flipped ponytail". Tuolla linkkini tyylikokoelmassa on melkein sama nimellä Flippy Updo. Onnistuu puolipitkiinkin hiuksiin.

      No joka tapauksessa, löydät tuolta selaamalla vaikka mitä, ja jos kieli on esteenä, niin sanakirja auttanee ;). Tekovaiheista on yleensä kyllä myös kuvat, joten jo niilläkin pääsee pitkälle.

      • jkklm

        Dutch Braid ei ole saksalainen letti, vaan hollantilainen.


    • puikotKehiin!

      Omat hiukseni ovat jokseenkin samoissa mitoissa ja käytän paljon nutturapuikkoja nyt kun olen oppinut käyttämään niitä (niiden löytäminen onkin sitten toinen juttu, omani ovat itse tehtyjä). Yhdellä puikolla saa vaikka mitä aikaan ilman mitään muotoilutuotteita tai pinnejä yms. ja nutturat ovat siistin näköisiä. Youtubesta löytyy aika hyviä ohjeita, jos on kiinnostunut. Ei tarvitse osata kieliä, sen kuin seuraa esitystä. Tässä on muutamia linkkejä. Tuosta alemmasta (pencil bun) sanon, että näillä pituuksilla kannattaa käyttää hiusten kiepsauttamiseen kahta sormea ennemmin kuin koko kämmentä.

      http://forums.longhaircommunity.com/vbjournal.php?do=article&articleid=72

      http://www.youtube.com/watch?v=Z0k3dD4qX34

    • nomoivaan

      jos muuten netti on vaikka google chrome niin silloin sivun voi kääntää suomen kielelle, jos haluatte tämän saman netin niin mene googleen ja sieltä oikeasta yläkulmasta linkkiä painamalla voi ladata google chromen. Siinä taitaa lukea lataa Google chrome :DD

    • Longhair

      40 mies "sai" ranskalaisen letin väärinpäin ja ihmettelee voisko sen itse tehdä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe