Vauvan käsien tärinä?!

Huolestuakko?

Onko teidän vauvoillanne ollut tälläista meillä ilmenee esim jos kädestä ottaa jonkun tavaran pois ja saa takaisin käteen niin kädet ihan tärisee ja myöskin jos syö itse sormin niin silloinkin kädet tärisevät onko tämä ihan normaali vauvojen juttu kun keskittyy?kyseessä 11kk oleva "taapero".on kasvanu ja kehittynyt ihan normaalisti.

7

6702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      En ole nähnyt, että vauvan kädet tärisisivät. Kannattaa selvittää...mutta ehkä saat lisää vastauksia tännekin...

    • ............

      meidän poju 8kk aina kun innostuu tai suuttuu niin jännittää itsensä jäykäksi ja kädet alkavat täristä, ei siis niinkuin vapinaa vaan johtuu siitä kun on niin kova jännitys kropassa päällä. Kädet näin tapahtuessa aina eteenpäin, samalla tavalla kun syliin haluaisi...Samoin jalat jäykistyvat ja kaveri potkii ja heiluttelee käsiään samalla.. oiskohan samaa...?

      • mamitus

        Samaa hommaa meillä myös... Tosin poika vasta vajaa 5kk. Neuvolassa sanoivat, ettei kuulu normaaliin lapsen kehitykseen. Mutta itse olen asian tulkinnut niin, että se liittyy jotenkin tohon kropan jännittämiseen. Aina kun vauva oikein keskittyy esim katsomaan nyrkkejään tai yrittää saada jotain esinettä käteensä, kädet alkavat joskus täristä. Ikään kuin siis keskittyisi täydellä teholla johonkin ja siksi tärinä alkaa. Voisiko kenties johtua siitä, ettei kropan hallinta ole vielä kokonaan opittu ja siksi tulee näitä "ylijännittymisiä"/"ylikeskittymisiä"?


      • a.p.
        mamitus kirjoitti:

        Samaa hommaa meillä myös... Tosin poika vasta vajaa 5kk. Neuvolassa sanoivat, ettei kuulu normaaliin lapsen kehitykseen. Mutta itse olen asian tulkinnut niin, että se liittyy jotenkin tohon kropan jännittämiseen. Aina kun vauva oikein keskittyy esim katsomaan nyrkkejään tai yrittää saada jotain esinettä käteensä, kädet alkavat joskus täristä. Ikään kuin siis keskittyisi täydellä teholla johonkin ja siksi tärinä alkaa. Voisiko kenties johtua siitä, ettei kropan hallinta ole vielä kokonaan opittu ja siksi tulee näitä "ylijännittymisiä"/"ylikeskittymisiä"?

        tuota minäkin olen miettinyt että johtuuko siitä keskittymisestä siltä se ainaki näyttäisi.pitääpi kysellä vielä neuvolasta tai jostain neurologilta niin ehkä varmistuu asia kunnolla..kiitos teille kovasti vastauksista ja hyvä tietää et vauvani ei oo ainoa aidosti keskittynyt;D


      • tännään
        a.p. kirjoitti:

        tuota minäkin olen miettinyt että johtuuko siitä keskittymisestä siltä se ainaki näyttäisi.pitääpi kysellä vielä neuvolasta tai jostain neurologilta niin ehkä varmistuu asia kunnolla..kiitos teille kovasti vastauksista ja hyvä tietää et vauvani ei oo ainoa aidosti keskittynyt;D

        5 kk:n ikäinen poika jäykistyi jotenkin yllä kuvatun tavalla, kädet tuli eteen jäykkinä, tää tapahtui kaksi kertaa.Mutta voihan olla, että ymmärsin yllä mainitun väärin.. Ajattelin, et on varmaan epilepsiaa (?)Esikoisella epilepsia ja hänen eka kohtaus oli tollanen, mutta vaan silloin oli punakka naamalta. Pitää selvitellä neurologilta..


    • äipi

      Meillä on kanssa sama juttu. Tyttö kohta 8kk. Itsekkin mietin onko ihan normaalia kun jännittää käsiä ja vähän niinku koko kroppaa. Aattelin et liittyis ärtymykseen tai jos ei osaa hallita kroppaansa.. Ajattelin kysyä kans neuvolasta, mutta uskon kyllä ettei oo mitään vakavaa :)

      • jäykistelyä

        kropan jännitystila, josta voi seurata käsien tärinää liittyy yleensä siihen, että vauva innostuu. On normaalia.

        Jos kädet tärisee jatkuvasti, niin sitten voi olla jokin neurologinen häiriö (esim. aikuisilla suht yleinen essentiaalinen vapina).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe