Moccas, Solrein, Sykkeen..

Koivunurpu

Kokemuksia näistä? Mitä jalostaa?

27

4571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedän

      että, ainakin Moccas ja Sykkeen koirat ovat suhteellisen terveitä ja normaalisti toimivia palveluskoiria. Solreinia en tunne.

      • kokemusta on

        jalostavat rehellisyyttä


    • dmdjld

      Mocca's koiria en niin tunne, kasvattajaa olen joskus jututtanut. Vaikuttaa ainakin välittävän kasvateistaan ja periaatteet kunnossa. "Perushyvä" koira joka lähtöön tuntuis olevan linja. Noista muista en tiiä mitään.

      • Minä vain

        Mocca's ei jalosta näyttelykoiria eikä käyttelykoiria vaan saksanpaimenkoiria. Todella tyytyväinen olen omaani, kasvattaja on oikeasti reilu ja rehellinen.


      • minä ja koira
        Minä vain kirjoitti:

        Mocca's ei jalosta näyttelykoiria eikä käyttelykoiria vaan saksanpaimenkoiria. Todella tyytyväinen olen omaani, kasvattaja on oikeasti reilu ja rehellinen.

        Itselläni on Mocca's koira ja olen ollut sekä koiraan, että kasvattajaan todella tyytyväinen. Koira on nyt 4-vuotias ja ollut koko ikänsä täysin terve niin fyysisesti kuin henkisesti - ja komeakin vielä! ;). Kasvattaja on aina ollut rehellinen joka käänteessä, avulias ja kannustava. Voin suositella tätä kenneliä todella lämpimästi!!!


      • koiraus
        minä ja koira kirjoitti:

        Itselläni on Mocca's koira ja olen ollut sekä koiraan, että kasvattajaan todella tyytyväinen. Koira on nyt 4-vuotias ja ollut koko ikänsä täysin terve niin fyysisesti kuin henkisesti - ja komeakin vielä! ;). Kasvattaja on aina ollut rehellinen joka käänteessä, avulias ja kannustava. Voin suositella tätä kenneliä todella lämpimästi!!!

        Mieltä löytyy myös Mocca´s koiruus, aivan loistava koira. Kasvattajasta ei myöskään ole muuta kuin hyvää sanottavaa.


    • pasaati1

      Mielipide kysymyksiä,toiselle riittää kun koira liikkuu ja jaksaa makailla sohvalla.

      Toinen treenaa 24/7 suojelua.

      Toinen taas ravaa näyttelyissä.

      Mieti itse mitä haluat.

      Kyseiset kasvattajat eivät kuuluu siihen listaan,mistä itse ottaisin koiran,eivät ole sellaisia joista olisin kiinnostunut.

      Mieti mitä haluat ja ota sieltä mistä mieli tekee,aika näyttää oliko valinta oikea.

      • puppylove

        Lueskeltuani pasaati1:sen muitakin vastauksia täällä esitettyihin kysymyksiin, on ihan pakko vastata tähänkin. Ekassa viestissä joku ihan asiallisesti (eri asia on onko tämä oikea foorumi kysellä) mitä linjoja ko. kasvattajat "kannattavat". Ja mitä pasaati1 vastaa - oman mielipiteensä ettei ikinä ottaisi niiltä koiraa. Kysyjä ei sitä kysynytkään...
        Mikäli ei vastaa kysymyksiin ei kannata, pasaati1, vastata ollenkaan vaikka ilmeisesti tiedät paljon mm. näiden kasvattajien koirista/kasvateista.


      • zigi
        puppylove kirjoitti:

        Lueskeltuani pasaati1:sen muitakin vastauksia täällä esitettyihin kysymyksiin, on ihan pakko vastata tähänkin. Ekassa viestissä joku ihan asiallisesti (eri asia on onko tämä oikea foorumi kysellä) mitä linjoja ko. kasvattajat "kannattavat". Ja mitä pasaati1 vastaa - oman mielipiteensä ettei ikinä ottaisi niiltä koiraa. Kysyjä ei sitä kysynytkään...
        Mikäli ei vastaa kysymyksiin ei kannata, pasaati1, vastata ollenkaan vaikka ilmeisesti tiedät paljon mm. näiden kasvattajien koirista/kasvateista.

        kenneli jalostaa terveitä Saksanpaimenkoiria joilla vielä pääkoppakin kunnossa :).


      • diidiidiiiiiii

        valitseeko pasaati pennun kennelnimen perusteella? itse valitsen vanhempien...


      • åkåio

        sykkeen kennelin kasvattaja on kilpaillut koirineen kun sä taputtelit paskaa,nythän sä sitä vaan suustas päästelet!Kato ei riitä jos vaan reenaa,kyllä ne tulokset puhuu,ei netissä pään aukominen.kun et ottais koiraa,mutta annoit koirasi kuitenkin astua nartun kennelistä,rahan vai minkä takia,kun ei tuloksiakaan koirallas ole,vaikka niin oot aina päätäs aukonu kun jollain ei niitä ole,ite teet ihan samoin!!


      • zigi
        åkåio kirjoitti:

        sykkeen kennelin kasvattaja on kilpaillut koirineen kun sä taputtelit paskaa,nythän sä sitä vaan suustas päästelet!Kato ei riitä jos vaan reenaa,kyllä ne tulokset puhuu,ei netissä pään aukominen.kun et ottais koiraa,mutta annoit koirasi kuitenkin astua nartun kennelistä,rahan vai minkä takia,kun ei tuloksiakaan koirallas ole,vaikka niin oot aina päätäs aukonu kun jollain ei niitä ole,ite teet ihan samoin!!

        Hyvin sanottu :) ja muuten ihan totta !


      • en ottaisi
        åkåio kirjoitti:

        sykkeen kennelin kasvattaja on kilpaillut koirineen kun sä taputtelit paskaa,nythän sä sitä vaan suustas päästelet!Kato ei riitä jos vaan reenaa,kyllä ne tulokset puhuu,ei netissä pään aukominen.kun et ottais koiraa,mutta annoit koirasi kuitenkin astua nartun kennelistä,rahan vai minkä takia,kun ei tuloksiakaan koirallas ole,vaikka niin oot aina päätäs aukonu kun jollain ei niitä ole,ite teet ihan samoin!!

        Sykkeen kennelistä on liiton palstalla muutama vuosi sitten kirjotettuja erään kasvatinomistajan kokemuksia, ja oli kyllä niiden perusteella kasvattajan reagointi asiaan ollut niin törkeää, että en kyllä kellekkään suosittelisi, tekisi miten hyviä yhdistelmiä tahansa.


      • Hanski67
        en ottaisi kirjoitti:

        Sykkeen kennelistä on liiton palstalla muutama vuosi sitten kirjotettuja erään kasvatinomistajan kokemuksia, ja oli kyllä niiden perusteella kasvattajan reagointi asiaan ollut niin törkeää, että en kyllä kellekkään suosittelisi, tekisi miten hyviä yhdistelmiä tahansa.

        Mulla ei ole , kuin pelkkää hyvää sanottavaa ja hyvän ja terveen koirankin heiltä sain ,että ihan tunnen heidät enkä elä pelkän kuulopuheiden varassa .Tekemisissä aika paljon ollaan oltu.
        Jos vähä viitsii vilkasta kennelliiton sivuja niin huomaa , että terveimmästä päästä lonkkien ja kyynäreiden osalta heidän kasvatit on :).


      • en ottaisi
        Hanski67 kirjoitti:

        Mulla ei ole , kuin pelkkää hyvää sanottavaa ja hyvän ja terveen koirankin heiltä sain ,että ihan tunnen heidät enkä elä pelkän kuulopuheiden varassa .Tekemisissä aika paljon ollaan oltu.
        Jos vähä viitsii vilkasta kennelliiton sivuja niin huomaa , että terveimmästä päästä lonkkien ja kyynäreiden osalta heidän kasvatit on :).

        No varmaan lähes jokainen kasvattaja on mukava niin kauan kun kaikki menee hyvin ja koira on terve, mutta ei tämä kasvattaja niiden kirjoitusten mukaan kovin mukava ollut siinä tapauksessa kun kaikki ei mennytkään enää hyvin.


      • Hanski67
        en ottaisi kirjoitti:

        No varmaan lähes jokainen kasvattaja on mukava niin kauan kun kaikki menee hyvin ja koira on terve, mutta ei tämä kasvattaja niiden kirjoitusten mukaan kovin mukava ollut siinä tapauksessa kun kaikki ei mennytkään enää hyvin.

        Heiltä todennäköisemmin voi saada terveen koiran mitä monelta muulta :).


      • JuupasEipäsEhkä
        Hanski67 kirjoitti:

        Heiltä todennäköisemmin voi saada terveen koiran mitä monelta muulta :).

        En nyt heittelisi mitään todennäköisyyksiä täällä. Sinä et varmasti tiedä mistä kennelistä terveimmät pennut tulee, eikä kukaan muukaan. Sattuman kauppaa koko homma.


      • JohanOliTaasAP
        åkåio kirjoitti:

        sykkeen kennelin kasvattaja on kilpaillut koirineen kun sä taputtelit paskaa,nythän sä sitä vaan suustas päästelet!Kato ei riitä jos vaan reenaa,kyllä ne tulokset puhuu,ei netissä pään aukominen.kun et ottais koiraa,mutta annoit koirasi kuitenkin astua nartun kennelistä,rahan vai minkä takia,kun ei tuloksiakaan koirallas ole,vaikka niin oot aina päätäs aukonu kun jollain ei niitä ole,ite teet ihan samoin!!

        Kilpailla saa vaikka keltaisen muoviankan kanssa. Taso millä kilpaillaan ja millä menestyksellä on se oleellisin.


      • hn
        JohanOliTaasAP kirjoitti:

        Kilpailla saa vaikka keltaisen muoviankan kanssa. Taso millä kilpaillaan ja millä menestyksellä on se oleellisin.

        Jalostustietojärjestelmästä , kun kattelee niin ei hirveen resuja pentueita näe niin , kuin monen muun kasvattajan .


      • 00+0=yhä0
        JohanOliTaasAP kirjoitti:

        Kilpailla saa vaikka keltaisen muoviankan kanssa. Taso millä kilpaillaan ja millä menestyksellä on se oleellisin.

        ei ole tuloksen tulosta!Kyllä kai niitä tuloksiakin tulee,jos käy 5v treeneissä??!!Ja jos ei tule missä vika??Kentässä??!Koirassa??!!Ohjaajassa??!!Vai peräti maalimiehessä??!!suuret on ollut pasaatinkin puheet,vähän on ollut villoja!


      • jk2_
        00+0=yhä0 kirjoitti:

        ei ole tuloksen tulosta!Kyllä kai niitä tuloksiakin tulee,jos käy 5v treeneissä??!!Ja jos ei tule missä vika??Kentässä??!Koirassa??!!Ohjaajassa??!!Vai peräti maalimiehessä??!!suuret on ollut pasaatinkin puheet,vähän on ollut villoja!

        ei vaan kiinnosta purut !Muutakin koirilla voi harrastaa ja tuloksia tehdä .


      • åkålå
        jk2_ kirjoitti:

        ei vaan kiinnosta purut !Muutakin koirilla voi harrastaa ja tuloksia tehdä .

        ei se mikään muu kiinnosta kun ne purut!!!Koira käy viidettä vuotta ja niin on netissä tuokin huutanut pelkistä puruista!!Tarviiko todella tollanen pelkkä pullistelija käyttölinjasen jotta joku kaveri voi hakea BH:n,kun ei siihenkään kykene ite ja sitten vaan jalostukseen käyttämään.Ja tämä samainen hemmo kun on niitäkinh täällä netissä arvostellu jotka on tuloksetonta koira jalostukseen käyttäny!!!!Pelkkä suuri suinen peen jauhaja koko jätkä!!!onpa ihan livenä nähty tuonkin toimintaa Helsingissä kentällä!!panee hymyilyttää!!


      • lillihaverinen
        åkålå kirjoitti:

        ei se mikään muu kiinnosta kun ne purut!!!Koira käy viidettä vuotta ja niin on netissä tuokin huutanut pelkistä puruista!!Tarviiko todella tollanen pelkkä pullistelija käyttölinjasen jotta joku kaveri voi hakea BH:n,kun ei siihenkään kykene ite ja sitten vaan jalostukseen käyttämään.Ja tämä samainen hemmo kun on niitäkinh täällä netissä arvostellu jotka on tuloksetonta koira jalostukseen käyttäny!!!!Pelkkä suuri suinen peen jauhaja koko jätkä!!!onpa ihan livenä nähty tuonkin toimintaa Helsingissä kentällä!!panee hymyilyttää!!

        käydä samalla kentällä,ja ihan samaan tulokseen olen tullu tuon pasaatin suhteen.Kovat on ollu puheet,mutta näyttö jääny vähäiseksi!!!Vähäinen on lievä ilmaisU;)))!!


    • sakemanni

      No huh, huh näitä tekstejä! Pakko kommentoida, vaikka viestiketju onkin jo muutaman vuoden vanha. Herää kysymys, että pitäisikö em. monen kirjoittajan kaltaiselle antaa koiraa ollenkaan. Ihmisiä on monenlaisia ja monenlaisella terveydellä varustettuja. Lapsen syntyessä ei voi tietää, sairastuuko se johonkin tautiin. Geenien vaikutus on n. 2 % ja ympäristötekijöiden n 80 % siihen mitä lapsesta tulee. Sama pätee koiriin. Turha syyttää kasvattajia, jos homma ei ole koiran hankkijalla hanskassa. Tärkeintä olisi kuitenkin mieltää, että otetaan "koira" ja asettua sen jälkeen koiran asemaan, jotta kouluttaminen ylipäänsä voisi onnistua. Se on kuten lastenki kasvattaminen, missä henkisellä tai fyysisellä väkivallalla ei saada mitään hyviä tuloksia aikaiseksi. Lyhyesti sanottuna: jokaisen koiran ottajan on syytä katsoa peiliin, jos jokin menee vikaan. On ihan turha etsiä syytä kasvattajasta.

    • On vikasta kokemusta, ainakin meidän edes mennyt sykkeen kennelin koira mikä on kasvattajan alku taipaleelta, oli terve päästään ja terve rakenteinen ja helposti koulutettavissa, ei koskaan mitään sairauksia esiintynnyt ei muumuassa edes ruoka allergiaa, mikä on monissakin roduissa vitsaus muuten terveillä koirilla.

      En tiedä mikä nyt tilanne nyt koirissa mutta meidän sakemanni oli ainakin ihan ok koira kaikin puolin.

    • Samppa_75

      Mulla oli SYkkeen koira jo -90 joka lähti 3v ikäisenä (itse lähdin opiskelemaan) poliisikoiralaitokselle töihin.
      En voi muuta sanoa kun että tolla kasvattajalla on järki paikallaan kasvatusasioissa vaikkakin vaatimukset oli myös sitä luokkaa koiran omistajille.
      EI pahaa sanottavaa siltikkään !

    • Voin suositella

      Meillä Sykkeen kennelistä uros 10.5 vuotta. Täysin terve ollut. Nyt pientä vikaa jo polvissa. Mahtava luonteinen ja paras selkä mitä oli eläinlääkäri sakemannilla aikaan nähnyt. Meillä toiminut yhteistyö kennelin kanssa.
      Luulen että eivät kasvata enään. Ovat jo niin iällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe