Chevrolet Alero

TtL

Moi. Kellä kokemuksia Alerosta, kaunis päältä mut ajo-ominaisuudet, talvikäytössä,varaosia saatavana, kulutus,öljyt ym. Ainakin rakastuin ensi silmäyksellä, mut eiks Chevrolet ole hyvä merkki??

102

11031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ransom E Olds

      on oikeesti Oldsmobile.

      • Alero

        Kovin nokkela kommentti. Onhan se tietty Pohjois-Amerikassa Oldsmobile ja Suomessa olevissa versioissa on Oldsin logo - joskin takana lukee se Chevrolet.
        - Kun siinä on Mitsubishin moottori niin pitäisikö sitä sanoa Mitsubishiksi?
        - Rekisteriotteessa lukee Chevrolet Alero - pitäisikö minun kutsua sitä kuitenkin Oldsiksi ja sellaisena se ilmoittaa huoltoon jne?
        - GM käyttää eri autoissa niin paljon yhteisiä osia, että Haynes on tehnyt korjausoppaan Chevrolet Malibulle, Oldsmobile Alerolle, Oldsmobile Cutlassille ja Pontiac Grand Amille. Kaikki samoissa kansissa. Onko minulla nyt sitten Chevrolet, Mitsubishi, Oldsmobile vaiko Pontiac?


      • .........
        Alero kirjoitti:

        Kovin nokkela kommentti. Onhan se tietty Pohjois-Amerikassa Oldsmobile ja Suomessa olevissa versioissa on Oldsin logo - joskin takana lukee se Chevrolet.
        - Kun siinä on Mitsubishin moottori niin pitäisikö sitä sanoa Mitsubishiksi?
        - Rekisteriotteessa lukee Chevrolet Alero - pitäisikö minun kutsua sitä kuitenkin Oldsiksi ja sellaisena se ilmoittaa huoltoon jne?
        - GM käyttää eri autoissa niin paljon yhteisiä osia, että Haynes on tehnyt korjausoppaan Chevrolet Malibulle, Oldsmobile Alerolle, Oldsmobile Cutlassille ja Pontiac Grand Amille. Kaikki samoissa kansissa. Onko minulla nyt sitten Chevrolet, Mitsubishi, Oldsmobile vaiko Pontiac?

        Ei ole Mitsubishin kone. GM:n omaa tuotantoa oli ja aikanaan Aleroon kehitetty.


      • hurjaukko535353
        Alero kirjoitti:

        Kovin nokkela kommentti. Onhan se tietty Pohjois-Amerikassa Oldsmobile ja Suomessa olevissa versioissa on Oldsin logo - joskin takana lukee se Chevrolet.
        - Kun siinä on Mitsubishin moottori niin pitäisikö sitä sanoa Mitsubishiksi?
        - Rekisteriotteessa lukee Chevrolet Alero - pitäisikö minun kutsua sitä kuitenkin Oldsiksi ja sellaisena se ilmoittaa huoltoon jne?
        - GM käyttää eri autoissa niin paljon yhteisiä osia, että Haynes on tehnyt korjausoppaan Chevrolet Malibulle, Oldsmobile Alerolle, Oldsmobile Cutlassille ja Pontiac Grand Amille. Kaikki samoissa kansissa. Onko minulla nyt sitten Chevrolet, Mitsubishi, Oldsmobile vaiko Pontiac?

        Vanha kommentti ,mutta autolla ei mitään tekemistä mitsubishin kanssa.Eli kone ja auto oldsmobile.Tehty Lansing michigan.


      • rafu604
        Alero kirjoitti:

        Kovin nokkela kommentti. Onhan se tietty Pohjois-Amerikassa Oldsmobile ja Suomessa olevissa versioissa on Oldsin logo - joskin takana lukee se Chevrolet.
        - Kun siinä on Mitsubishin moottori niin pitäisikö sitä sanoa Mitsubishiksi?
        - Rekisteriotteessa lukee Chevrolet Alero - pitäisikö minun kutsua sitä kuitenkin Oldsiksi ja sellaisena se ilmoittaa huoltoon jne?
        - GM käyttää eri autoissa niin paljon yhteisiä osia, että Haynes on tehnyt korjausoppaan Chevrolet Malibulle, Oldsmobile Alerolle, Oldsmobile Cutlassille ja Pontiac Grand Amille. Kaikki samoissa kansissa. Onko minulla nyt sitten Chevrolet, Mitsubishi, Oldsmobile vaiko Pontiac?

        uskokaa nyt ei ole mitsubishin kone vaan Jenkki.


      • jenkk
        Alero kirjoitti:

        Kovin nokkela kommentti. Onhan se tietty Pohjois-Amerikassa Oldsmobile ja Suomessa olevissa versioissa on Oldsin logo - joskin takana lukee se Chevrolet.
        - Kun siinä on Mitsubishin moottori niin pitäisikö sitä sanoa Mitsubishiksi?
        - Rekisteriotteessa lukee Chevrolet Alero - pitäisikö minun kutsua sitä kuitenkin Oldsiksi ja sellaisena se ilmoittaa huoltoon jne?
        - GM käyttää eri autoissa niin paljon yhteisiä osia, että Haynes on tehnyt korjausoppaan Chevrolet Malibulle, Oldsmobile Alerolle, Oldsmobile Cutlassille ja Pontiac Grand Amille. Kaikki samoissa kansissa. Onko minulla nyt sitten Chevrolet, Mitsubishi, Oldsmobile vaiko Pontiac?

        kuules ei mikää mitsusipin tekniikkaa oo.. joissaki piraatti gm vehkeissä jotka koreassa tehty tää on ehta ameerikan auto..jote te tietäjät ajakaa niillä japsi /korean vehkeillä , eurooppaan tuotu siksi chevynä kun on tunnetumpi merkki ... kuin olds ...


      • Anonyymi
        Alero kirjoitti:

        Kovin nokkela kommentti. Onhan se tietty Pohjois-Amerikassa Oldsmobile ja Suomessa olevissa versioissa on Oldsin logo - joskin takana lukee se Chevrolet.
        - Kun siinä on Mitsubishin moottori niin pitäisikö sitä sanoa Mitsubishiksi?
        - Rekisteriotteessa lukee Chevrolet Alero - pitäisikö minun kutsua sitä kuitenkin Oldsiksi ja sellaisena se ilmoittaa huoltoon jne?
        - GM käyttää eri autoissa niin paljon yhteisiä osia, että Haynes on tehnyt korjausoppaan Chevrolet Malibulle, Oldsmobile Alerolle, Oldsmobile Cutlassille ja Pontiac Grand Amille. Kaikki samoissa kansissa. Onko minulla nyt sitten Chevrolet, Mitsubishi, Oldsmobile vaiko Pontiac?

        Mikä helvetin mitsun moottori sulla on? Ihan ehtaa amerikkaa on Alerossa tekniikka


      • Anonyymi
        ......... kirjoitti:

        Ei ole Mitsubishin kone. GM:n omaa tuotantoa oli ja aikanaan Aleroon kehitetty.

        Voisko joku antaa vinkkiä,oon ostamassa kaverilta 3.2 v6 Aleroa.On seisonut paikallaan noin5kk.yritettiin laittaa käyntiin mut käy huonosti eikä ota kierroksia,ite veikkaan vettä tankissa.?


    • aleristi

      Alero 2.4 -99 ajettu alle 100tkm. Oli 3 vuotta ja toimi moitteettomasti. Hyvännäköinen auto ja mielestäni oli hyvä ajaakin. Talvellakin toimi hyvin, eli ei mitään jäätymisongelmia tms. Varaosia sai niin merkkikorjaamolta ja pienemmistäkin pajoista. Öljynvaihdot sujuivat samoin.

      Näillä kokemuksilla voin suositella, mutta saattoipa olla juuri se hyvä yksilö.

      • piilo-oldsi

        Täällä toinen tyytyväinen. Kolmisen vuotta ollut Alero, käytettynä ostettu (alle 100tkm ajettu myös) ja olen toooosi tyytyväinen. Upea ajettava kesät talvet, mukava, tehokas, tyylikäs ja luotettava. Ainut miinus on turhan pieni bensatankki.

        No nyt kyllä pitäisi saada siihen jarrupalat. Mistähän halvemmalla... Käviskö siihen Voyagerin palat? Tietoa kellään?


      • Poika96
        piilo-oldsi kirjoitti:

        Täällä toinen tyytyväinen. Kolmisen vuotta ollut Alero, käytettynä ostettu (alle 100tkm ajettu myös) ja olen toooosi tyytyväinen. Upea ajettava kesät talvet, mukava, tehokas, tyylikäs ja luotettava. Ainut miinus on turhan pieni bensatankki.

        No nyt kyllä pitäisi saada siihen jarrupalat. Mistähän halvemmalla... Käviskö siihen Voyagerin palat? Tietoa kellään?

        Meillä on chevrolet alero 3.4 litran koneella ja siinä on v6. Todella hyvä ja menee tasasesti. Kiihtyy tosi hyvin, 2.4litranen kiihtyy 9s 0-100Km/h, mutta v6 vielä paremmin, meillä on siinä vielä lisäksi takaspoileri ja sähköllä toimiva kattoluukku. Edessä siinä on oldsmobilen merkki, mutta takana lukee Chevrolet Alero..


      • ou jee
        Poika96 kirjoitti:

        Meillä on chevrolet alero 3.4 litran koneella ja siinä on v6. Todella hyvä ja menee tasasesti. Kiihtyy tosi hyvin, 2.4litranen kiihtyy 9s 0-100Km/h, mutta v6 vielä paremmin, meillä on siinä vielä lisäksi takaspoileri ja sähköllä toimiva kattoluukku. Edessä siinä on oldsmobilen merkki, mutta takana lukee Chevrolet Alero..

        Helppo kehuu mahtavaa autoa. Meillä ollu alero 2.4l, vm.2000 jo useamman vuoden ja on aina pelittäny hyvin. Kulutuskin on matka-ajossa kohtuulliset 7.5 litraa, eikä tosiaankaan tartte hidastella toisten jaloissa. Ohitus kiihtyvyys on myös mielestäni hyvä.


      • Usko on usko
        ou jee kirjoitti:

        Helppo kehuu mahtavaa autoa. Meillä ollu alero 2.4l, vm.2000 jo useamman vuoden ja on aina pelittäny hyvin. Kulutuskin on matka-ajossa kohtuulliset 7.5 litraa, eikä tosiaankaan tartte hidastella toisten jaloissa. Ohitus kiihtyvyys on myös mielestäni hyvä.

        Jos kone on 2,4L ja kulutus matka-ajossa 7,5L, olet uskovainen.

        Uskot kulutukseen, mikä todella tarvitset, aina, ikuisesti.

        Älä koskaan laske mitään paistsi housuihisi!


      • 2.4
        Usko on usko kirjoitti:

        Jos kone on 2,4L ja kulutus matka-ajossa 7,5L, olet uskovainen.

        Uskot kulutukseen, mikä todella tarvitset, aina, ikuisesti.

        Älä koskaan laske mitään paistsi housuihisi!

        kulutus alerossa on tosiaan tuo 7.5 litraa satasella, mitattu on. Tehdas lupaa 7.1 litraa mutta itse en ole kyllä niin alas satasen nopeudessa päässyt. Tekniikka näissä pitäis mielestäni olla jenkkien omaa tuotantoa, tosin uusimmissa malleissa on käytetty myös opelin moottoreita, mitkä ei ainakaan jenkeissä saanut käyttäjiltä mitään mairittelevia arvosanoja. Muuten kokemuksen perusteella hyvin toimiva auto ja kiinnostusta herättävä.


      • 00
        2.4 kirjoitti:

        kulutus alerossa on tosiaan tuo 7.5 litraa satasella, mitattu on. Tehdas lupaa 7.1 litraa mutta itse en ole kyllä niin alas satasen nopeudessa päässyt. Tekniikka näissä pitäis mielestäni olla jenkkien omaa tuotantoa, tosin uusimmissa malleissa on käytetty myös opelin moottoreita, mitkä ei ainakaan jenkeissä saanut käyttäjiltä mitään mairittelevia arvosanoja. Muuten kokemuksen perusteella hyvin toimiva auto ja kiinnostusta herättävä.

        mainio auto toi Chevy (Oldsmobile) Alero. Itellä ollut jo noin pari vuotta ja ei ole ollut lasten tauteja menoa haittaamassa. Ehkä joidenkin mielestä Aleron koelauta ja sisustus on turhankin japsi /euro vaikutteista, mutta toisaalta kaikki namiskuukelit ovat hyvin järjestetty ja mihinkään ei tartte kurotella. Alero on selvästi tehty nuoremmalle ostaja kunnalle, sillä korista on tehty urheilullisen ja agressiivisen näköinen ainakin keulasta päin katsottuna. Ajettavuudeltaan auto on vaivaton ja pitkänkin matkan jälkeen ei tartte valitella selkä kipuja, sähkö säätöisestä penkistä saa varmasti hyvän ajo-asennon. 2.4l kone on todettu kestäväksi ja sangen taloudelliseksi, 7.5l matka-ajossa on tämän kokoiselle autolle hyvä suoritus, mutta kaupunki ajossa kulutus nousee helposti suureksi jos kaasujalkaa ei malta pitää kurissa. Alero olisi mielestäni mainio tuning rakentelun kohde ja korin muutos sarjoja ym. sälää saisi jenkeistä vaikka millä mitalla ja usein kohtuu hintaan.


      • jk
        Usko on usko kirjoitti:

        Jos kone on 2,4L ja kulutus matka-ajossa 7,5L, olet uskovainen.

        Uskot kulutukseen, mikä todella tarvitset, aina, ikuisesti.

        Älä koskaan laske mitään paistsi housuihisi!

        Meillä on ollut 5v ajossa 2.4 Alero ja kyllä se matkakulutus on ollut ihan mitattuna siellä 7.5l paikkeilla.


      • jaro78

        miten oil change valon saa sammuun?onnistuuko ite siinä mitenkään?


      • jaro78
        jaro78 kirjoitti:

        miten oil change valon saa sammuun?onnistuuko ite siinä mitenkään?

        Onnistuu. Kuskin puoleisen oven avattuasi avaa sulakekotelon kansi ja sieltä noin koko härdelin keskeltä löytyy punainen pieni suorakaiteen muotoinen painike. Sitä painelet riittävän monta kertaa että kuulet piippaus äänen niin johan nollaantuu "change oil" samoin kuin renkaiden "air presure" hälytys.


      • Lesabre60
        Usko on usko kirjoitti:

        Jos kone on 2,4L ja kulutus matka-ajossa 7,5L, olet uskovainen.

        Uskot kulutukseen, mikä todella tarvitset, aina, ikuisesti.

        Älä koskaan laske mitään paistsi housuihisi!

        Kevyesti menee alle 7.5


      • hurjaukko535353
        Usko on usko kirjoitti:

        Jos kone on 2,4L ja kulutus matka-ajossa 7,5L, olet uskovainen.

        Uskot kulutukseen, mikä todella tarvitset, aina, ikuisesti.

        Älä koskaan laske mitään paistsi housuihisi!

        Vanha ketju.....vaan alero vie 7,2 /100


      • hurjaukko535353
        2.4 kirjoitti:

        kulutus alerossa on tosiaan tuo 7.5 litraa satasella, mitattu on. Tehdas lupaa 7.1 litraa mutta itse en ole kyllä niin alas satasen nopeudessa päässyt. Tekniikka näissä pitäis mielestäni olla jenkkien omaa tuotantoa, tosin uusimmissa malleissa on käytetty myös opelin moottoreita, mitkä ei ainakaan jenkeissä saanut käyttäjiltä mitään mairittelevia arvosanoja. Muuten kokemuksen perusteella hyvin toimiva auto ja kiinnostusta herättävä.

        7 litran kulutukseen pääsee kun kaikki huollot on tehty ajallaan ja autolla ajat 75kmh.Eli jos tientukkona kehtaa olla niin 7 litraa satasella mahdollista.Jos ajat 90kmh niin pääset 7,5 litraa satasella.Eli kyseessä auto jossa hyvin mietityt välityssuhteet moottorin kierroksiin nähden.


    • Alero driver

      4 vuotta ollut nyt 2.4 l SB varusteltu mittarissa nyt 150 000 niistä itse ajanut 40 000 km, tilasin ebay kautta Oldsmobile kromi tekstin ja vaihdoin sen "väärän" tilalle yhdessä automeikkaus pajassa konalassa (h:ki) näyttää paljo paremmalta kun etu ja takamerkit sopusoinnussa ei kukaan luule autoa korean letukaksi :-) huollot sujuneet helposti, olen käyttänyt esim teboilin (huyndai) ja nesteen (mazda) asemien yhteydessä olleita huoltokorjaamoja länsi-h:ki alueella, yleensä olen vienyt osat mukanani, jarrupalat, suodattimet yms.... nopeuttaa käyntiä. Alero on ollut tosi hyvä ajaa niin kesällä kuin talvella. Ai niin, automaattilaatikon öljyt suodatin on vaihdettu 60 000 km välein myös edell omist toimesta siis, koska valmistaja suosittaa niin, ei kannata uskoa GM Finland/Metro-auto höpinää 160 000 km välistä, eikähän auton valmistaja tiedä paremmin kuin pelkkä myyjä, ei kovin kallis toimenpide joka sata varmasti lisää laatikon elinikää. Muuta huoltoa yksilööni on tehty vaihdettu laturi 137 000km kohdalla ja katkennut kierrejousi eteen 148 000km kohdalla, eli ei mitään isoja remppoja. Katsastuksesta heittämällä läpi joka kerta ekalla, mitä nyt Olds merkki takaluukussa herättää aina mielenkiintoa :-) niin tyytyväinen olen ollu et pidän auton ainakin pari vuotta vielä, ai niin kulutuksesta, kaupunkiajossa 14 l /100km, moottoritiellä 9 l/100km, mutta ajankin moottoritiellä "hieman" enenmän kuin saisi.

      • maatti

        täällä kans tyytyväinen aleron omistaja. Monta vuotta ajettu ja vikoja ei ole juurikaan ollut, eikä todellakaan hullumpi ajettava jenkki autoksi. Aiemmin suhasin japsi autojen kanssa ( subaru, mazda, toyota ) ja täytyy sanoa että alero on ollut näistä ehdottomasti mielenkiintoisin ja hauskin auto. 2.4 l koneella auto on kyllä taloudellinen, n. 8 l / 100 km, ja etenkin ohituksissa kiihtyvyys on hyvä, kiitos hyvin moottorin kanssa toimivan automaatin. Jos haluaa etsiä kys. autosta joitain huonoja puolia, niin tankki on mielestäni turhan pieni ja toisille saa olla usein esittelemässä ja selittelemässä esim. missä auto on valmistettu, paljonko toi on maksanu jne. Suurella todennäköisyydellä seuraavakin autoni tulee olemaan jenkki.


      • menee
        maatti kirjoitti:

        täällä kans tyytyväinen aleron omistaja. Monta vuotta ajettu ja vikoja ei ole juurikaan ollut, eikä todellakaan hullumpi ajettava jenkki autoksi. Aiemmin suhasin japsi autojen kanssa ( subaru, mazda, toyota ) ja täytyy sanoa että alero on ollut näistä ehdottomasti mielenkiintoisin ja hauskin auto. 2.4 l koneella auto on kyllä taloudellinen, n. 8 l / 100 km, ja etenkin ohituksissa kiihtyvyys on hyvä, kiitos hyvin moottorin kanssa toimivan automaatin. Jos haluaa etsiä kys. autosta joitain huonoja puolia, niin tankki on mielestäni turhan pieni ja toisille saa olla usein esittelemässä ja selittelemässä esim. missä auto on valmistettu, paljonko toi on maksanu jne. Suurella todennäköisyydellä seuraavakin autoni tulee olemaan jenkki.

        Kaverini osti 01 aleron 2.4 l koneella ja automaatilla. Kehui autoa hyväksi ajaa ja sanoi ettei hinnat ole mitenkään huimaavia laatuun nähden, niitähän saa jo muutamalla tonnilla. Ollaan tässä Alerolla cruisailtu jo sen verran, että minuakin alkoi kyseinen auto kiinnostamaan tosissaan. Itselläni kaverini Alero on ensimmäinen lähempi tutustuminen jenkki autoon, ja negatiiviset ennakkoluulot ovat jenkkejä kohtaan kyllä karisseet. Joten vanha auto vaihtoon ja alero tilalle.


      • häär
        menee kirjoitti:

        Kaverini osti 01 aleron 2.4 l koneella ja automaatilla. Kehui autoa hyväksi ajaa ja sanoi ettei hinnat ole mitenkään huimaavia laatuun nähden, niitähän saa jo muutamalla tonnilla. Ollaan tässä Alerolla cruisailtu jo sen verran, että minuakin alkoi kyseinen auto kiinnostamaan tosissaan. Itselläni kaverini Alero on ensimmäinen lähempi tutustuminen jenkki autoon, ja negatiiviset ennakkoluulot ovat jenkkejä kohtaan kyllä karisseet. Joten vanha auto vaihtoon ja alero tilalle.

        Ihastuin itekkin Aleron ulkonäköön ja ajo-ominaisuuksiin. Ostin auton kutos koneella ja ei ole tarvinnut katua sen hyvää suorituskykyä. Mainio auto kaikinpuolin, SUOSITTELEN.


      • autokuumetta
        häär kirjoitti:

        Ihastuin itekkin Aleron ulkonäköön ja ajo-ominaisuuksiin. Ostin auton kutos koneella ja ei ole tarvinnut katua sen hyvää suorituskykyä. Mainio auto kaikinpuolin, SUOSITTELEN.

        Kummalla motilla aleroo suosittelette, 2.4 vai 3.4 l . Entä onko vuosimalleissa mitä eroja ja saako osia helposti.


      • the best
        autokuumetta kirjoitti:

        Kummalla motilla aleroo suosittelette, 2.4 vai 3.4 l . Entä onko vuosimalleissa mitä eroja ja saako osia helposti.

        Kokemuksen perusteella kumpainenkin moottori tyyppi on yhtä kestävä. Kummassakaan koneessa ei ole ollut vikoja, ja käsittääkseni 2.4 l konetta on vm. 2000 alkaen tehty vahvistetulla jakopäällä ja paremmalla imusarjalla. Itse valitsin toiseen Alerooni 2.4 l koneen, koska kutos koneeseen verrattuna bensankulutus eroa on noin 1.5 l vähemmän matka-ajossa ja kiihtyvyydessä eroa noin reilu sekunti 0-100 km/h. Uusimmissa Alero malleissa oli myös koneena Opelin 2.2 l ecotek versiota, mutta kyseinen kone tunnetaan valitettavasti varsin vika-alttiiksi, ainakaan jenkeissä ei tätä konetta käyttäjät arvostaneet. Mitä varaosiin tulee, niin itse olen tilannut kulutus osia netistä, mutta kyllä täältä Suomestakin Chevyyn osat löytyy ongelmitta, tosin hintataso on korkeampi.


      • :)
        the best kirjoitti:

        Kokemuksen perusteella kumpainenkin moottori tyyppi on yhtä kestävä. Kummassakaan koneessa ei ole ollut vikoja, ja käsittääkseni 2.4 l konetta on vm. 2000 alkaen tehty vahvistetulla jakopäällä ja paremmalla imusarjalla. Itse valitsin toiseen Alerooni 2.4 l koneen, koska kutos koneeseen verrattuna bensankulutus eroa on noin 1.5 l vähemmän matka-ajossa ja kiihtyvyydessä eroa noin reilu sekunti 0-100 km/h. Uusimmissa Alero malleissa oli myös koneena Opelin 2.2 l ecotek versiota, mutta kyseinen kone tunnetaan valitettavasti varsin vika-alttiiksi, ainakaan jenkeissä ei tätä konetta käyttäjät arvostaneet. Mitä varaosiin tulee, niin itse olen tilannut kulutus osia netistä, mutta kyllä täältä Suomestakin Chevyyn osat löytyy ongelmitta, tosin hintataso on korkeampi.

        Alero on hyvä auto ajella talvella ja tosi lämmin. Ostin sen 2.4L koneella, koska se on taloudellisempi ( vajaa 8 litraa sataselle TALVELLA !!! ), mutta tietysti kutos koneella auto voisi olla tosi urheilullinen kulkemaan ja äänimaailmaltaan lähes V8: n luokkaa. Moottori on kuulemma USA tuotantoa ja en tiedä missä muissa autoissa olisi samaa moottori mallia, mutta ainakin kestäväksihän tuo on osoittautunut vielä himpun alle 300000 km ajettuna. Tämä on ensimmäinen USA- autoni ja entiseen paluuta ei enää ole. Aleron seuraajakin on varmasti USA- auto.


      • ................
        häär kirjoitti:

        Ihastuin itekkin Aleron ulkonäköön ja ajo-ominaisuuksiin. Ostin auton kutos koneella ja ei ole tarvinnut katua sen hyvää suorituskykyä. Mainio auto kaikinpuolin, SUOSITTELEN.

        ...viime kesänä koeajamassa mutta silloin ei saatu vielä kauppoja aikaiseksi. Mutta kova hinku olisi tuollainen ostaa itsekin.


      • poijes
        ................ kirjoitti:

        ...viime kesänä koeajamassa mutta silloin ei saatu vielä kauppoja aikaiseksi. Mutta kova hinku olisi tuollainen ostaa itsekin.

        Kannattaa hankkia Alero, koska hinta-laatu suhde on erinomainen ja lisäksi auto on erinomainen ajaa ja urheilullisen näköinen. Varaosia saa helposti ja itse tilasin jenkeistä koelautaan jalopuu sarjan ja mittaristoon kromi kehyslevyn, eli sisältä auto on tosi ylellisen näköinen. 2.4 L kone on taloudellinen, (7.5 l ) kunhan kaasujalan pitää kurissa ja ei tällä ole kyllä toisten jalkoihin jäänyt. Aattelin ehkä hankkia Chevrolet tekstin tilalle Oldsmobile tekstin, koska onhan auto Oldsin tekemä, ja taitaa olla mielestäni viimeinen Oldsmobilen tekemä automalli.


      • ongelma ?
        poijes kirjoitti:

        Kannattaa hankkia Alero, koska hinta-laatu suhde on erinomainen ja lisäksi auto on erinomainen ajaa ja urheilullisen näköinen. Varaosia saa helposti ja itse tilasin jenkeistä koelautaan jalopuu sarjan ja mittaristoon kromi kehyslevyn, eli sisältä auto on tosi ylellisen näköinen. 2.4 L kone on taloudellinen, (7.5 l ) kunhan kaasujalan pitää kurissa ja ei tällä ole kyllä toisten jalkoihin jäänyt. Aattelin ehkä hankkia Chevrolet tekstin tilalle Oldsmobile tekstin, koska onhan auto Oldsin tekemä, ja taitaa olla mielestäni viimeinen Oldsmobilen tekemä automalli.

        Kolmen vuoden ajelujen jälkeen Alerooni tuli pieni probleema. Ajossa syttyy joskus TRACK OFF merkki palamaan ja muutaman sekunnin päästä sammuu pois. Miksihän luistonesto putoaa päältä pois itsestään ja mitähän asialle olisi tehtävissä. Onkohan kellään muulla ollut kyseistä ongelmaa ?


      • misfire
        ongelma ? kirjoitti:

        Kolmen vuoden ajelujen jälkeen Alerooni tuli pieni probleema. Ajossa syttyy joskus TRACK OFF merkki palamaan ja muutaman sekunnin päästä sammuu pois. Miksihän luistonesto putoaa päältä pois itsestään ja mitähän asialle olisi tehtävissä. Onkohan kellään muulla ollut kyseistä ongelmaa ?

        Jos TRACK OFF valo palaa niin vika löytynee moottorin puolelta ja syyksi epäilisin vahvasti sytytys häiriötä, eli tarkasta tulpat, puolat ja puolakotelon ja tulppien välissä olevat natsat, jotka saattavat lyödä kipinää läpi. Minun autoni poltti tuota valoa ja syy oli puolissa. Kannattaa kuitenkin ensin pistää auto piuhan päähän testerille, niin sieltä pitäis näkyä mikä mättää. Eli siitä pitäis päästä hyvään alkuun vian selvittelyssä.


      • E10 liuotin
        misfire kirjoitti:

        Jos TRACK OFF valo palaa niin vika löytynee moottorin puolelta ja syyksi epäilisin vahvasti sytytys häiriötä, eli tarkasta tulpat, puolat ja puolakotelon ja tulppien välissä olevat natsat, jotka saattavat lyödä kipinää läpi. Minun autoni poltti tuota valoa ja syy oli puolissa. Kannattaa kuitenkin ensin pistää auto piuhan päähän testerille, niin sieltä pitäis näkyä mikä mättää. Eli siitä pitäis päästä hyvään alkuun vian selvittelyssä.

        Oletko käyttänyt E10 bensaa, se saattaa liuottaa bensa linjasta hartsi jäämiä jotka tukkivat etenkin ruiskuja. Itsellä kävi näin ja TRACK OFF ja moottorin merkkivalo paloi melkein koko ajan ja tyhjäkäynti oli takkuista. Lisäsin muutaman tankkauksen yhteydessä Forte puhdistus ainetta tankkiin ja kolmen tankillisen jälkeen ongelmat katosivat kokonaan pois. Vaikka testeri näyttäisi että koneessa on sytytys katkoja jossain pytyssä, niin siitä huolimatta vika voi olla juuri bensa puolella. Eli ei kannata etsiä vikaa ainoastaan sytytys laitteista, vaan nuo merkkivalot saattavat viitata myös bensa puolelle tai pakokaasujen puhdistus järjestelmän ongelmiin.


      • neliovinen sportti
        E10 liuotin kirjoitti:

        Oletko käyttänyt E10 bensaa, se saattaa liuottaa bensa linjasta hartsi jäämiä jotka tukkivat etenkin ruiskuja. Itsellä kävi näin ja TRACK OFF ja moottorin merkkivalo paloi melkein koko ajan ja tyhjäkäynti oli takkuista. Lisäsin muutaman tankkauksen yhteydessä Forte puhdistus ainetta tankkiin ja kolmen tankillisen jälkeen ongelmat katosivat kokonaan pois. Vaikka testeri näyttäisi että koneessa on sytytys katkoja jossain pytyssä, niin siitä huolimatta vika voi olla juuri bensa puolella. Eli ei kannata etsiä vikaa ainoastaan sytytys laitteista, vaan nuo merkkivalot saattavat viitata myös bensa puolelle tai pakokaasujen puhdistus järjestelmän ongelmiin.

        Sama täällä, Alero rupes toimiin kun lisäsin tankkiin Fortea. En ajele enään E10 bensalla, vaan tankkaan 98 laatua, ei ainakaan liuota mitään ja tuki ruiskuja. Muuten auto on toiminu kuin kello jo usean vuoden ajan ja tulee oleen mulla vielä pitkään.


      • no problem
        ongelma ? kirjoitti:

        Kolmen vuoden ajelujen jälkeen Alerooni tuli pieni probleema. Ajossa syttyy joskus TRACK OFF merkki palamaan ja muutaman sekunnin päästä sammuu pois. Miksihän luistonesto putoaa päältä pois itsestään ja mitähän asialle olisi tehtävissä. Onkohan kellään muulla ollut kyseistä ongelmaa ?

        Alerossani TRACK OFF merkkivalo syttyi palamaan märällä kelillä ja syyksi osoittautui pyöränlaakerista tietokoneelle lähtevä hapertunut johto. Huono kohta korvattiin uudella ja taas toimii. Pyöränlaakereita olen joutunut vaihtamaan miltei vuoden välein 8 vuoden aikana (merkkihuollossa), nyt toisessa korjaamossa todettu, että erittäin tärkeää on juuri oikeaan momenttiin kiristäminen ja nämä laakerit ovat kestäneet. Muuten -99 Aleroni toiminut moitteettomasti kesät talvet. Alkuperäinen rosteriputkisto edelleen hyvässä kunnossa, galvanoidussa korissa ei ruostetta, laatikko toiminut kuin unelma, kulutus n 8 l satasella, öljyä ei edelleenkään tarvitse lisätä jos vaihtoväli 10 000 km. Aleroa edeltävillä Luminoilla on ajettu 500-600 tuhatta ilman kummempia vikoja. Hyvä auto!!


    • Alero 3,4 -99

      Ok auto.
      3,4litran moottorilla kulutus on aika korkea.
      Maantie ajossakin napaa kympin ja kaupunkiajossa vie 16toista litraa.
      Mutta toisaalta onhan autossa lähtöjäkin, joten helposti tulee hieman "leikkittyä"..

      • Alero 2000

        Aiemmin mulla oli Alero 3,4l koneella ja nyt tämä toinen 2.4l motilla. Ensin luulin ettei 2.4l kone olisi pirteä, mutta ei niissä niin hirveitä eroja mielestäni ole, ainoastaan kulutus on 2.4l motissa selvästi pienempi, 7.5 litraa sataselle. Alero on yllättävän suuri auto, Volvon ja Mersun luokkaa noin ulkomitoiltaan, mutta sisätiloiltaan näitä oienempi, koska on tehty koriltaan sporttiseksi ja selvästi suunnattu nuoremmalle ostajakunnalle. Ajettavuus on myös huippuluokkaa, etenkin auto on jämäkän oloinen ja kummallakin koneella ne tuntuvat etenevän todella kevyesti, niinkuin Jenkkiauton kuuluukin.


    • yeah !

      Paras jenkkiauto mitä mulla on koskaan ollut, vaikkakin moottorina 2,4l nelikko, mutta senverran hyvä kulkemaan että se pesee useimmat kasikoneet mennen tullen. Ennen vannoin kasin nimeen, mutta Alerolla ajeltuani en niitä enää kaipaa, vaan nautin taloudellisuudesta ja ajon vaivattomuudesta. Alero on sporttinen ja jämäkkä ajella sekä talvikäytössä mainio, lämpöä riittää ja liukkaillakin keleillä se etenee tosi vakaasti. Satuin aikoinaan koeajamaan Aleron jääden heti koukkuun ja huoletonta menoa on jatkunut jo kolme vuotta.

    • USA only

      Paljon on kehuttu Aleroa, taidanpa käydä kokeileen. KIINNOSTAA KOVASTI !!!

      • V6

        Vahvaa tekoa, olipa kummalla koneella tahansa. Kannattaa ostaa pois, koska Alero on todella laadukas auto ja noilla hinnoilla mitä pyytäävät niin en muita itse edes harkinnu. Mulla on 3.4l , 99vm. ja kulkee todella kivasti, etenkin ohitukset ovat todella ripeitä.


      • jk
        V6 kirjoitti:

        Vahvaa tekoa, olipa kummalla koneella tahansa. Kannattaa ostaa pois, koska Alero on todella laadukas auto ja noilla hinnoilla mitä pyytäävät niin en muita itse edes harkinnu. Mulla on 3.4l , 99vm. ja kulkee todella kivasti, etenkin ohitukset ovat todella ripeitä.

        Ja muistakaa, että halavat osat aleroon saa www.rockauto.com Tulee noin viikossa kotiovelle ja hinnaksi jää alle puolet suomen hinnoista yleensä.


      • pekka1892

        Mullapa on Alero vm.2000 mittarilukema 84978 ja huoltokirja todistaa kaiken. Minusta Se Auto on kuin unelma ajaa ja kaikinpuolin kuin "panssarivaunu", on ovet kuin ladossa;turvallinen.
        Ei kaikki usko pikkujenkkeihin,mutta minäpä uskon sen olevan salaisuus,jonka takia pääsin irti isoista japseista.


    • harkinnassa

      Kova hinku ois ostaa Alero, sillä olen ollut sellasen kyydissä useasti kun kaverillani on sellainen 2.4l koneinen versio. Pähkäiltiin tossa että saakohan siihen tuning sälää, olishan tollane uskomattoman päheen näköne isommilla vanteilla, taka spoilerilla, helmalevikkeillä jne.

    • pekkov8

      2.4 ei ole mitsun kone,tehty lansigtonissa,michiganissa,chrysler käyttää mitsun koneita.

    • ### X ###

      Kummatkin Aleron koneet ovat jenkkien omaa tuotantoa, ( 2.4 ja 3.4 ) joskin olen jostain kuullut että viimeisimpään vuosimalliin olisi saanut myös Opelin 2.2l ecotec konetta. Ainakin nuo jenkkilän omat koneet ovat osoittautuneet kestäviksi, mutta Opelin koneessa on kuulemma ollut ongelmia ja ainakaan jenkeissä sitä konetta ei kyllä ole ylistetty. Mitä tuohon 2.4 L koneeseen tulee, niin yllättävän moni luulee sen olevan peräisin Mitsubishiltä, mutta tosiaankin Alerolla ei japsi koneitten kanssa ole mitään tekemistä.

    • Autopaja

      Hei, nyt on hävinnyt kipinä 2.4 alerosta, mitä kannattaa ihan ekana alkaa tsekkaamaan? pörähtää nanosekunnin startatessa? ettei tarviis turhaa työtä käydä puuhaamaan..

      • hurjaukko535353

        Vanha kommetti ,mutta tiedoksi.Ajonesto on päällä jos käynnistyy ja heti sammuu,


    • vähän neuvoja

      Kannattaa viedä autosi asiantuntevalle korjaamolle testerille, josta pitäisi kyllä näkyä mikä vaivaa. Vaikeaa sanoa noilla kuvauksilla mikä autoassasi on vikana, eikä mielestäni kannata lähteä vaihtelemaan umpimähkään osia, koska se tulee taatusti kalliimmaksi kuin testerillä käyttäminen. Ongelmana voi olla ajonesto, sytytysboksi, puolat, bensapumppu jne. eli vaihtoehtoja löytyy. Jos haluat välttämättä itse selvittää vian niin katso saako kone bensaa ja jos se on ok, niin sitten yksi mahdollinen aiheuttaja voisi olla ajonesto, sillä jos se ei kytkeydy päältä, niin kone hörähtää kyllä käyntiin mutta sammuu myös välittömästi.

    • Quo vadis

      Alero 2,4 ollut jo 9v ajettu 220.000 km kerran vaihdettu tulpat, automaattilaatikon öljy ja jakopään hihna. Moottoriöljy 15.000 km välein ja kolme kertaa jarrupalat eteen kerran taakse, pääasiassa kaupunkiajoa Bensaa tankkiin ja menoksi. Ainoa vika joka autossa on ollut oli n. 60.000km kohdalla vasen ABS tilttasi, talvella suolavettä pääsi vuotamaan kytkentäjohtojen tyvestä aparaatin sisään.
      Alero on hieno ajettava niin kesällä kuin talvellakin ja kiihtyy ihan riittävästi kunhan painaa "kick down´n" alas. Tämä Alero on täysiverinen jenkki ja täytyy sanoa että "I love it" ,vaikka en mä muuten jenkkejä dikkaakkaan.

    • Mattius R4

      Alero on Auto, Oldsin tai Chevyn brandeilla.

      Olen "saanut" omistaa liki 50 autoa tähän asti ja nyt onnistui yli odotusten! Hintaa en pilaa, mutta sopi se köyhällekin, ja kaksivärinen beige nahkaverhoilu metallin violetetissä korissa ovat tosi jees.

      7,1 litran kulutus optimina automaattiautossa, jossa on 2.4 litrainen 150 hv moottori (mallista riippuen -99-01). 9,4 sek/100 km kiihtyvyydellä (tarvittaessa, ei samanaikaisesti)... ihme vekotin, sanoisin. Vieläpä kristityn valmaistama US-auto.

      Vaihteistona on moderni Hydromatic, jota voi hinata 90 km tarpeen vaatiessa etupyöriä nostamatta. Alusta on aika "Camaro", mutta tarkan ohjauksen kanssa siihenkin oppii, vaikka olen aiemmin tykännyt hieman rennommasta ajotuntumasta.

      Alero on loistava Auto.

      T. Mattius JK. Saisikohan Bridgestonien nastarengasmelua vaimennettua takaluukun kannen sisäverhoilulla - kokemusta jollain? Itse ostaisin edulliset ja hiljaiset Yhdysvalloissa valmistetut Deanit tai BF-Goodrichit, jos nykyiset olisivat kuluuneet. Kesäkumeilla ei yksityisen myyjän mukaan, kuulemma, perästä melua kuulu.

      • goptn,cgeojgh

        "Vieläpä kristityn valmaistama US-auto."

        Hyi. Uskonnot ovat syöpä.

        Ei mulla muuta.


    • paras jenkkini

      Hieno auto, erinomainen ajaa, upean urheilullisen näköinen, taloudellinen, mainiot moottorit 2.4 ja 3.4l sekä hyvä talvi käytössä.

    • Genekki

      Naapurin pihasta bongasin vähän huonoo kuntoon pääseen aleron. Äijä möi pois pilkkahintaan, laiteltiin pienet viat kuntoon ja pelas kuin unelma ! Ensimmäinen autoni oli ja harmittaa pirusti kun vaihdoin pois. Silloin söi bensaa muka liikaa.. no joo mun ajelut olikin kylärallia. Nyt on taas kaipuu tasaiselle kyydille kun ajaa ooppelilla :( kuka myy mulle allun takas ? :D

      • VST

        Mites noi vaihteistot Alerossa, kestääkö? Entä onko kannentiivistevikoja, kuten vanhemmissa 3,1 moottoreissa? Rengasmelusta näitä on myös moitittu - aiheetta?


      • VST
        VST kirjoitti:

        Mites noi vaihteistot Alerossa, kestääkö? Entä onko kannentiivistevikoja, kuten vanhemmissa 3,1 moottoreissa? Rengasmelusta näitä on myös moitittu - aiheetta?

        Ja onko jakopää hihnalla vai ketjulla? Vaihtoväli?


    • El Pollo del Muerta

      Moottoreina Alerossa I4 Ecotec 2.2 (L61), joka Euroopan GM- tuotteissa tunnetaan myös koodilla Z22SE,
      I4 2.4 Twin Cam (LD9), joka on tuon kansivaurioille herkän Quad4-moottorin yksi variantti
      V6 3.4 (LA1), joka on työntötanko tekniikalla. Nuo neloskoneet on hihnalla.
      Vaihteistoina 4-vaihteiset automaatit 4T40-E tai 4T45E, näissä ei mainittavia heikkouksia.
      Valinnaisena vaihteistona oli myös saatavana Getrag F23, 5-vaihteinen manuaaliaski.
      Rengasmeluun vaikuttaa monta muuttuvaa tekijää, en usko että Alero olisi jotenkin keskimääräistä meluisampi.

      • hurjaukko535353

        2,4 kone on oldsin oma ja on siis ketjulla ei hihnalla.Vuodesta 2000 vahvistettu malli.


    • korjausta edelliseen

      Alerossa käytetty 2.2l ecotec on perua Ooppelista ja ei ainakaan jenkeissä ole saanut kestävän moottorin mainetta. 2.4l kone on jenkkien omaa tekoa ja kokemuksesta voin sanoa, että se on lujaa tekoa ja ainakin vm.00 lähtien ei kannentiiviste ja muitakaan lastentauteja esiinny, eli on todellakin kehitetty paremmaksi kuin aikaisemmat versiot. Nokkahihnaa ei 2.4l versiosta löydy, vaan asia on hoidettu ketjulla ja tukevimmilla palikoilla kuin vanhemmissa versioissa. Eli 2.4 ja 3.4l moottorit ovat kestäviä ja ominaisuuksiltaan hyviä, SUOSITTELEN.

      • lisää faktaa

        2.4l vm99 moottorissa oli jonkinverran ollut ongelmia kannentiivisteessä, jakopäässä (räikkäkiristin, "muistaakseni 8mm" oli joissain tapauksissa antanut periksi) ja alumiinisessa imusarjassa, joka oli herkkä halkeilemaan. Vuodesta 00 eteenpäin 2,4l koneeseen tuli parempi kannentiiviste ja ongelma poistui, sekä jakopäähän 14mm räikkäkiristin ketjulle ja imusarja korvattiin keraamisella versiolla. Myös luistonesto järjestelmää on Alerossa paranneltu ja ainakin takana kallistuksen vakaajaa on tukevoitettu. Rengasmeluun vaikuttaa tietysti ne renkaat, eli ainakin Nokialaisilla minun Alero oli tosi hiljainen.


    • Tuleva jenkisti

      Mun isällä oli Chevy Alero ja nyt olen alkanut itsekkin suunnitella samanlaisen auton hankkimista. Muistan miten Alero herätti kiinnostusta ja usein saatiinkin selitellä auton ominaisuuksia. Eräs meidän tuttavakin hankki Aleron, kun hän oli muutaman kerran saanut ajaa meidän autolla, ja taitaapa kyseinen auto olla vieläkin samassa perheessä. Kesällä kun saan ajokortin, niin autokuume on varmasti jo niin korkeella että Alero on hankittava ja aion pitää sen täysin originaali kunnossa, ilman mitään tuunauksia ja turhia härpäkkeitä.

    • Marx´s

      Tere.Vahest osaa joku auttaa ja kertoa, organisaatioita mistä käsin voisin tulla Chevrolet Alerole ensimmäisen pyörän laakeri. Vuosi 2001 / 2,4 L.See on yhdessä anduriga.Poolel ei kai eroa oikean tai vasak.Ise olen Raumas ja ensimmäisen pyörän laakeri olisi välittömästi nopeasti ja vaihdon kohtuuhintaan.
      Kiitos kaikille, jotka osaavat auttaa
      Omat toukokuuta .. Katanka.Jotanka @ gmail.com

      • osmo,l

        kijoita koogleen varaosat aleroon,mistä saa.heti tulee liikkeitä useita.


    • osmo,l

      alero se olla pitää kyyti automaatti 2,4,kuin unelmaja kuluttaa vain 7,litraa benssaa.
      kirjoitti tämän unelman osmo lyhty,kauhavalta

    • OLDS ALERO

      Kaikinpuolin hemmetin hyvä auto, ollut mulla jo useita vuosia ja on varmasti vielä pitkään. Ei tartte aina korjailla niinkun Saksan rimpula-autoja.

    • spritmonitor.de
    • MITATTU

      2,4L Alero vm. 2000, kulutus 7,6 l , mutta se ohjekirjan antama kulutuslukema ( 7,1 l ) on mitattu jenkkityyliin 90 km/h nopeudella. Tuo kulutus on muuten paljon kuskista kiinni, ja auton kuntokin siihen tietysti vaikuttaa.

      • 9+8

        juujuu...


    • n. 8 litraa

      joojoo...

    • alero24

      Alero on loistava urheilullinen ajettava auto.

      Paljon tässä ketjussa on puhuttu 2.4 litraisen nokkahihnasta ja toiset taas ketjusta. Onko tästä 100% varmaa tietoa kumpi 2.4 vm.-00:ssa on?

    • TOTUUS

      Kyllä 2,4 litrasesta se NOKKAKETJU löytyy ja on sitten 100% varma tieto. Vm. 2000 lähtien on kyseinen ketju varustettu paremmalla kiristimellä, ja lastentauteja ei ole enää esiintynyt.

    • harnes

      Todellakin on tuo 2.4 ketjulla. Itse joutunut ainoastaan apulaitehihnan ja kiristimen vaihdattamaan ja muuten vain bensaa tankkiin ja kovaa ajoa. Sisätilatkin selvästi laadukkaamman oloiset saman luokan Audeihin, Mersuihin ja Volvoihin nähden joista myös kokemuksia. Ei ole rämiseviä muovikulhoja ja kovaa muovia missään kohtaa kun kojelauta on lähes yhtä palaa ja hyvin pehmustettu. Oikein harmittaa ettei voi autoa vaihtaa vielä pitkään aikaan kun näin hyvin pelaa. Ja alle 200 tkm ajettuja täydellisellä huoltokirjalla varustettuja irtoaa hyvinkin parilla tonnilla joka on tällaisesta autosta naurettava hinta. Ei voi kun yhtyä muiden kehuihin, että ennakko-odotuksiin nähden todella hyvä auto vähällä rahalla.

    • OCATC

      Todellakin laadukas ja miellyttävä auto kaikenkaikkiaan. Meilläkin on ollut jos jonkinlaista kulkinetta ja tämä Alero on meidän ensimmäinen jenkkiauto, muttei varmasti viimeinen. Harmittaa vain kun emme älynneet jo aikaisemmin jenkkiautoa harkita tosissaan, vaan piti uskoa niitä " hevosmiesten" höpö juttuja jenkeistä. Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä että Alero on moneen saksalaiseenkin autoon nähden laadukkaamman tuntuinen, ainakaan tekniikaltaan on mielettömän kestävä.

    • JIPPIJAIJEE

      Jenkiksi erinomainen ajettava, jämäkkä ja tuntuu kuitenkin lupsakan mukavalta. Yllätyin todella kun tollasta kutoskoneista Aleroo kokeilin, olis kyllä hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdallaan.

    • Alero-01

      Täällä ja monella muullakin sivulla on puhuttu siitä että pyöränlaakerit hajoavat niin mistä olette sellaisia ostaneet?
      usavaraosat sivulta löytyi mutta oletteko löytäneet ihan perus varaosaliikkeistä kun pitäisi sellaiset saada mahollisimman nopeasti

    • AL 00

      Olen osat hankkinut Aleroon yleensä Ebaystä tai Rockautosta tilaamalla, saa murto-osalla Suomen hintoihin nähden. Perus varaosaliikkeistä ei taida saada kuin joitain perushuolto kamaa ( moniurahihna öljynsuodatin ). Omasta Alerosta on parikertaa vaihdettu eteen pyöränlaakerit, ( takana alkuperäiset n. 300 tkm ajettu ) mutta ekakerralla asentaja huitaisi laakerit pulttipyssyllä niin kireälle kun vain sai ( n.1000 nm) ja eihän ne sitten kestäneet kuin muutaman kuukauden. Seuraavat laakerit vedettiin sitten oikeisiin arvoihin ja senjälkeen on kestäneet jo useamman vuoden ilman ongelmia. Monet ovat valittaneet noita pyöränlaakereita, mutta varmaankin jos ostaa jotain Kiinalaista jäljitelmäkamaa tai ei kiristä oikeaan momenttiin, niin varmasti joutuu usein vaihtelemaan.

    • Heikki3,4

      mikähän ois tuo pyöränlaakerien oikea momentti noin ennakkon jos tarvii vaihella ja onko tietoo millanen homma ois vaihella lämppärin kenno 3,4 alero 2001 ajettu 225000.

    • MOMENTIT

      First design nut ( pac-style nut painted black), 385 Nm.
      Second design nut ( solid gray nut ), 235 Nm. Eli laakerin mutterit ovat värikoodeilla ja se määrää momentin, kuten tuo AXLE NUT TORQUE SPECIFICATIONS GUIDE: sta napattu teksti kertoo. Tuohon lämppärin kennon vaihtoon kannattaa kysellä neuvoa pajoilta jotka huoltavat USA- autoja ja toimittavat niihin varaosia, aina ovat antaneet neuvoja kysyttäessä. Kannattaa myös tarkastaa youtubesta, sieltä ehkä löytyy video kyseisestä operaatiosta.

      • Harjumaalta

        Syksylla täytyy Olds Alerolla 10v ja ajettu 0-290000- huolella hoidettu-ei paistu väsymystä. 2,4 rivi4-täysin riittävää. On tyyliä, tehoa-hyvä usarauta! menin ostamaat täysin toista autoa, en tiennyt semmoisen olemassaolostakaan, sattumalta näin-ja ihastuin heti-tähän asti...Näkyy jatkuvasti "frechinä", koska suhtkoht harvinainen Eurooppassa. Ja sama tässäkin-chevy leimojen alta ilmestyivät Oldsin merkit. Niin tilasin taaksekin oikean nimimerkin. Koska GM lopetti Oldsmobilen 2004, myytiin EU-ssa kuin Chevyä. En tieda, löytyykö sama kestävää seuravaksi 10v-ksi? Kuin Svejk on sanonut-nykyiset yksi p*** kaikki....


    • 14+19

      Mistäspäin maailmaa löytyis halvimmalla postikulut mukaanlukien Aleron etulyhdyt sekä vasen että oikea?

      • hurjaukko535353

        60e per etulamppu .Joten osat on todella edullisia niinkuin tän aleroon muutoinkin.Huoltopaketti jossa tulpat,ilmansuodatin,bensansuodatin ja öljyn suodatin 39e posteineen tilattuna .Iskarit etu sekä taka 88e plus 12 e posti.


    • lämppäri_aleroon

      Onko kukaan laittanut lohkolämppäriä Aleroon? Onko paha homma laittaa itse parkkiksella vai vaatiiko tallia?

    • llloooooo

      Ei paha homma ainakaan 2,4 koneeseen. Tarvitsee nosturin, tuskin muuten onnistuu asennus.

      • lämppäri_aleroon

        Onnistui ilman nosturia mutta oli pirun hankalaa.


    • Daewoooooooooooh

      Tevoon kova peli, kuten useimmat Cjevroletit, korealaista laatua. Ei nyt ehkä yhtä hyvää kuin Hyundai mutta siis pohjoiskorealaista tasoa. Ihmiset antavat itseään höynäyttää että jenkkiautoilla ajetaan...mutta jos ne ei ole kaukoidän tekeleitä niin sitten huonompia.

      • hurjaukko535353

        Alerolla ei ole siis mitään tekemistä koreoiden kanssa.Tehty Lansing michigan usa


    • urpottaako

      Mamman pikku pojuko se pääsi autoista kirjoitteleen?. Vai onkohan joku hikinen saksalaiseen rimpulaan katkeroitunut pikkupätevä pelle päättänyt avautua?.

    • YankeeRose

      Kyllä se Alero on ihan aito Jenkki.

    • harnes

      Noniin, loppuraportin aika. Reilut 2 vuotta tuli Alerolla (-01 2.4) ajettua pitkin poikin (mm. Euroopassa useita kertoja) ja oli kyllä yksi parhaista autoista minkä olen omistanut. Pitkillä matkoillakin penkeissä viihtyy mainosti. Lievä tehon puute rivinelkussa vaivaa, mutta ottaisin silti samalla koneella mielummin kuin ylikokoon poratulla 3.4:llä jossa on samoja tiiviste ongelmia kuin Luminassa. Kuskin lasin nostimen moottori sippasi ja tämä oli ainoa vika mikä autoon tuli koko aikana. Jarrupalat vaihdoin eteen ja taakse ennakoiden, mutta ei ne vanhatkaan vielä loppu olleet.

      Syy vaihtoon oli tehoihin nähden korkea kaupunkikulutus. Seuraava kinneri (V6 3.0) vei kaupungissa vain 13 litraa / 100km kun Alerossa keittoa hukkui saman verran kesällä ja kovilla pakkasilla jopa yli 15 litraa pelkässä nurkka pyörityksessä. Nykyinen 3.5 litranen vie myös tuon 15, mutta auto on jo selvästi isompi ja tehokkaampi kaikin puolin sekä paremmin varusteltu.

      Voin suositella hyvinkin tuollasita 01-02 Aleroa josta tosiaan koneen pikku murheet jo fixailtu. Ei varmaan ole huono ostos edes 200tkm ajettuna jos vain katsoo, että on ollut hyvällä pidolla ja cruiset yms. pelaa kuten kuuluu.

    • Jenkkimies82

      Helvetin hyvä auto ajaa varsinkin..kulutus varsinkin 99-mallis mikä itsel on on aika kova kaupungis, mut matkal kohtuullinen. Ja sit sen verran koneesta et se ei oo mikään mitsunkone vaan alusta ja moottori on pontiac grand am:istä lähtöisin.

    • aleromies
    • Harjis2

      Itsekkin yllätyin kuinka hyvä auto ajaa oli toi Alero 01vm ja kokemukset tuli kun asiakas toi auton huoltoon ja samalla piti katsastaa niin tuli kokeiltua samalla ja on vissii ollu sillä jo 5v ja meillä joka vuosi ollut huollossa eikä siihen mitään perus huolto osia kummempaa ole pitänyt vaihtaa. Kerran tais joutua vaihtamaan öljynpaine tunnistimen kun vuosi niin paljon öljyä, mutta muuten on hyvin toiminut. Moottorina oli siis 2.4l

    • hurjaukko535353

      Kun sitten aleroon vaihdatte tulpat niin ei suoraan paketista paikalleen tyyliin "ne on jo valmiiksi oikeat kärkivälit".Ei ole .Esimerkkinä delco jossa tulppa paketissa 2.4 koneisiin väli 0.8 kun kuuluisi olla 0.050 tai milleinä 1.27mm.Joten jos käynti epätasainen tai track of valo palaa niin voit onnitella itseäsi,että korjaus on helppo,kun säätää kärkivälin kohdalleen.NGK tulpat saa unohtaa,ongelmana se normaali kastumisongelma ngk ei kärsi pienintäkään esim liian lyhyestä starttauksesta johtuvaa kastumista.Ameriikassa käyttävät jopa 0.060 väliä 2.4 koneessa joka oikeasti on v6 koneen kärkiväli.2.4 kone siis toimii tuollakin välillä vaan mahdollista on ,että aiheuttaa huonompaa käynnistyvyyttä tai kierroksilla katkomista.

    • Tyytyväinen

      Todella hyvä ajo-ominaisuuksiltaan, kestävyydeltään ja tekniikaltaan!
      Ei mitään huonoa sanottavaa löydy..itsellä Alero jo vuosia hyvin palvellut -enkä harkitsekaan vaihtoa vaan ajan loppuun!

    • Jontse

      -99 2.4 loisto auto ollut kaiken puolin, mutta vikakoodin antaa oikealta edestä. FR Wheel speed sensor circuit open or shorted. Eli johto.. Tosi hankala seurata johtoa... Tiedän että se menee ABS ohjainyksikköön mutta todella hankala homma löytää

      • Jontse

        Nii siis lisäys.. Pyöränlaakeri antureineen vaihdettu ja mitattu vielä moneen kertaan, että toimii


      • Anonyymi

        Avaa se johdon kuori jos vielä omistat. Hapertuu pyörän päästä. Noin 30-100cm pitää johtoa uusia ja ei todellakaan tarvi abs yksikölle asti mennä. Tuntuu olevan sama front right kaikissa kun hapertuu. Vartin homma oli omaan laittaa.


    • pekka1892

      Mulla Alero ollut nyt 4-vuotta,mittarilukema 107.550 km.vm.2000.
      Paras auto,vaikka olen omistanut monta erimerkkistäkin.
      Huoltohinnoiltaan kaikkein edullisin.
      Ja joka vuosi katsastuskin on ollut samanlaista,ei mitään huomauttamista koskaan.
      Jos ei joku aja päälle ja kolaroi,pidän Hänet lopun elämäni....

      • pekka1892

        Paljonkohan joku maksaisi tästä herkusta,siinä on uuvvet kitkat aluvanteilla ja kesä contit(aj,3000 km)nekin aluvanteilla.


    • Anonyymi

      Ostin tännää 3.4 v6 Aleron.Täysin huollettu,kahdet uutukaiset renkaat.Maksoin 450e Vuosimallia 2001 ja ajettu 209 thk.Teinkö huonot kaupat.?Auto on ruoste vapaa ja tosi siisti sisältä.

      • Anonyymi

        Varmaan ihan jees käyttis, katso etuovien alareunat etteivät ole ruosteessa. Tiivisteet näissä falskaa yleensä sen verran, että vettä jää siihen kynnyskotelon päälle seisomaan josta se imeytyy oven saumakitin läpi ja alkaa ruostuttaa sitä. Toinen on toi 3.4 kone joka on omaa sukua Luminan 3.1 koneelle jossa samat viat, eli imusarjan (tai kannen) pahvitiiviste alkaa jossain kohti vuotaa ja menee öljyt ja vedet sekaisin. Siihen on saatavilla paranneltu metallitiiviste, älä osta alkuperäistä pahvista jos korjaat! Alerosta en osaa sanoa, mutta tiivisteen vaihto Luminassa on aika työläs ja kallis prosessi jos et tee itse koska siinä joutuu purkamaan paljon tavaraa edestä ja kone on sellaisessa kallistuskulmassa, että ainakin osa moottorin kiinnikeistä pitänee avata tai nostaa kone suosiolla pois.


    • Anonyymi

      Hei osaisko täällä kukaan vastata mikä vois olla ongelmana.
      Mulla siis alero 1999 mallia 3.4l koneella.
      Alettiin vaihtamaan autoon mankkaa ja johtoja kokeiltiin vähän summassa yhistellä kun luultiin ainakin ettei niiden pitäisi muualle kuin mankkaan vaikuttaa.
      Lopulta kuitenkin kun autoa koitin tallista ajaa pois niin ei se enään käynnistynytkään.
      Aluksi kuulu 3 kertaa kummallinen pauke ehkä starttimoottorista? Muutaman kokeilun jälkeen sitten enään yksi pauke. Sen jälkeen startista alkoi kuulua kokoajan outoa ääntä vaikkei autoa edes koittanut käynnistää vaan pelkät virrat olivat päällä. Etuvalot myöskin paloivat välkkyen ja tosi himmeästi.
      Nyt aamullakun taas kokeilin autoa käynnistää niin ei siitä enään kuulunut yhtään mitään ääntä kaikki vaan pamahtaa pimeeksi kun koittaa käynnistää. Sitä ennen mittaristossa valot palavat kylläkin normaalisti. Akku katottiin että täynnä pitäis olla.

      • Anonyymi

        No eipä koskaan pitäisi lähteä summamutikassa johtoja yhdistelemään. Alerokin on jo senverran tekninen auto että niissä radion piuhoissa saattaa olla yhteyttä ajonestoon tai johonkin boksiin joka ohjaa joitain toimintoja, varsinkin jos on ajotietokone mankassa.
        Pahimmassa tapauksessa oikosulku rikkoo herkkiä laitteita ja ne ei sitten selviä kuin merkkiliikkeellä tai ainakin jolla on asiantuntemusta noihin jenkkiautoihin. Minun Alerosta kun meni mankka, niin tilasin jenkeistä uuden ja alkuperäinen on Bosen valmistama ja ääni siinä oli kyllä tarpeeksi hyvä. Toivottavasti saat ongelman ratkaistua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe