Kevarin vero?

tuleva kevaristi

Moro

Miten on, sen tiedän että kevytmoottoripyörällä on aika kova vakuutusmaksu, ellei ota seisontaa. Seisonnan kanssahan tuo on jotain 250-300 euron pintoja?

Mutta tuleeko tuohon päälle vielä joku kevareiden ajoneuvovero tai kevarivero? Jos tulee niin paljonkohan se mahtaisi olla?

15

10899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moottoripyörissä ei ole vuosittaista ajoneuvoveroa.
      Seisontavakuutuksellisia ei taida enää olla myynnissä mutta ympärivuotinen tulee monessa tapauksessa halvemmaksikin riippuen tietysti kuinka suuren osan vuotta ajaa.

    • piikisti-93

      Kyl sellanen vero kullemma on, on jotaan 350 euroo vuoes piikille!!

      • tuleva kevaristi

        Minä tarvitsen nyt varmaa tietoa.


      • piikisti-93
        tuleva kevaristi kirjoitti:

        Minä tarvitsen nyt varmaa tietoa.

        kaverin isoveljel oli joku kevari muutama vuos sitte ja kaveri sano et veroo oli maksettu vissiin jotaan 350E vuoes! et varmaa tietoo on!


      • piikisti-93 kirjoitti:

        kaverin isoveljel oli joku kevari muutama vuos sitte ja kaveri sano et veroo oli maksettu vissiin jotaan 350E vuoes! et varmaa tietoo on!

        Minunkin serkun kummin kaimalla on joskus ollut.
        Katso Ajoneuvoverolaki 30.12.2003/1281.
        Vuotuista ajoneuvoveroa on maksettava ajoneuvoluokkiin
        M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
        Moottoripyörä ei kuulu kumpaankaan noista ajoneuvoluokista.
        Älä sekoita vakuutusta veroon.
        Maahantuoja on maksanut verot moottoripyörästä. Jos mopo on viritetty niin siitä joutuu maksamaan ajoneuvoveron koska siitä ei maahantuotaessa ole maksettu moottoripyöräveroa.


      • piikisti-93
        vanha-erkki kirjoitti:

        Minunkin serkun kummin kaimalla on joskus ollut.
        Katso Ajoneuvoverolaki 30.12.2003/1281.
        Vuotuista ajoneuvoveroa on maksettava ajoneuvoluokkiin
        M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
        Moottoripyörä ei kuulu kumpaankaan noista ajoneuvoluokista.
        Älä sekoita vakuutusta veroon.
        Maahantuoja on maksanut verot moottoripyörästä. Jos mopo on viritetty niin siitä joutuu maksamaan ajoneuvoveron koska siitä ei maahantuotaessa ole maksettu moottoripyöräveroa.

        no tossa puhutaa vaan jostaa moottoripyöristä, mu PIIKISTÄ maksetaa PIIKKIVERO!!!!!! koita nyt säkin tajuta tää et se PIIKKIVERO on jotaa 350e vuoes!!!!!


      • piikisti-93 kirjoitti:

        no tossa puhutaa vaan jostaa moottoripyöristä, mu PIIKISTÄ maksetaa PIIKKIVERO!!!!!! koita nyt säkin tajuta tää et se PIIKKIVERO on jotaa 350e vuoes!!!!!

        Mikäs se piikkinen sitten on jos ei moottoripyörä.


      • piikisti-91
        piikisti-93 kirjoitti:

        no tossa puhutaa vaan jostaa moottoripyöristä, mu PIIKISTÄ maksetaa PIIKKIVERO!!!!!! koita nyt säkin tajuta tää et se PIIKKIVERO on jotaa 350e vuoes!!!!!

        Et voi olla tosissasi. Vakuutusmaksu on suunnilleen tuon verran, ehkä hieman allekin.


      • tuleva-kevaristi
        piikisti-91 kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi. Vakuutusmaksu on suunnilleen tuon verran, ehkä hieman allekin.

        Minä olen kyllä muitten kanssa samaa mieltä, että moottoripyörällä on vain vakuutusmaksu (n. 400-700 e/vuosi, riippuen seisonnasta sun muista) mutta ei veroa!


      • mikä idiootti :D
        piikisti-93 kirjoitti:

        no tossa puhutaa vaan jostaa moottoripyöristä, mu PIIKISTÄ maksetaa PIIKKIVERO!!!!!! koita nyt säkin tajuta tää et se PIIKKIVERO on jotaa 350e vuoes!!!!!

        tää piikisti-93. Tainnu piikkiä nähdäkkään.. Ei niissä todellakaan ole mitään veroa, vaan se on vakuutusmaksu.


      • piikkikuski
        mikä idiootti :D kirjoitti:

        tää piikisti-93. Tainnu piikkiä nähdäkkään.. Ei niissä todellakaan ole mitään veroa, vaan se on vakuutusmaksu.

        Lukekaa lehdistä tai kyselkää tarjouksia !!!
        Täältä tieto tulee joltain kaverin kaverilta tai muulta irc tai facebook hörhöltä !!!
        Piikissä ei ole mitään vuosittaista veroa vain liikennemaksu joka on 350-500€ riipuen vakuutuskonttorista ja omistajan iässä ja kasko/vakuutukset 200-400€ riipuen vakuutuskonttorista ja omistajan iästä.
        Aika vajaata tietoa muilla on !!!
        Mutta jos pappa betalar nii eihä teil oo hajua että mopossa on samalla lailla liikennevakuutus ja kasko/vakuutus paitsi noin puolet halvempi !!!
        Joten suosittelen hankkimaan tietoa ja ajotaitoa ennen kuin hommaatte piikin !!!


    • ???

      kaua toi on jos kerra hankin kevari ja on kevari vero ni onks se tyylii nii kaua ku mul on se kevari

    • ????

      Elikkä onko tossä nyt sitä ajoneuvo veroo niinku autoissa vai pelkästään se liikenne vakuutuus?

      • dfg4

        Ei oo mitään veroo, muutakuin uutena kaupasta ostetulle on lisätty sellainen kerran maksettava vero hintaan. Vähän niinkuin Alvi.


    • kokemusta

      olipa mukava vakuutus virkailia laskuri vuosittaselle vakuutus maksulle 365euroa pakollinen virkailian mielestä 1600euroa mikä olikaan virkailian konttorista antama vakuutus summan perusteet? kävin kahdessa eri vakuutus yhtiössä? mutta vakuutus laskuri antaa summaksi koko vuodelle 365euroa missä piilee konstan tieliikenne laki asetukset ja vakuutusvirkailian autonomia?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe