katriinan sairaala

mengele666

onko omaisesi ko. sairaalassa kannattaa olla tarkkana mitä lääkkeitä hänelle syötetään.omalle kohdalle sattunut että 24h välein otettava lääke syötetty 12h välein asiasta huomatettuani sairaan"hoitaja" tiuskaisi oletko lääkäri mutta myönsi virheen ja samassa huoneessa lääkkeet jaettu sekaisin vierus potilaiden kesken onko insuliini murhat mahdollisia.verenpaineita kyllä tarkkailtiin tarkkaan.

111

17845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justiinsa

      Paljon kirjoitusvirheitä!!

      Tai paljon kirjoitus virheitä!

      Hyvää kesää! Hyvääkesää..

      • osannut

        Itse asiaa kommentoida.


      • tääl

        on pilkunnnn nusssijoittaaaaa


    • suvi-marja

      Kukaan ei ole erehtymätön.Itse voin sanoa, että äitini on saanut mielestäni erittäin hyvää ja asiallista hoitoa Katriinassa. Olen keskustellut hoitohenkilökunnan kanssa paljon ja en voi sanoa muuta, kuin että olen todella tyytyväinen. Henkilökunta tekee arvokasta, mutta raskasta työtä ja hoitajat jaksavat silti olla iloisia ja hyväntuulisia. En tiedän yhtäkään sairaalaa, josta ei olisi kertomasi kaltaisia tapauksia. Se ei ole tietenkään hyväksyttävä asia, mutta aina, kun ihminen on kyseessä, on myös erehtymisen mahdollisuus olemassa. Merikartanon krooniset virheet ovatkin sitten oma lukunsa, ja niistä asioista kannattaakin sitten puhua pitkään ja puhdistaa se märkäpesäke.
      Kiitokset ja "tsemppiä" teille os. 3:n hoitajat, jos satutte tätä lukemaan. Kyllä haukut aina perille tulevat, mutta kiitokset harvemmin.

      • toisen epäonnistunutta

        hoitoa.


      • OnHyväOlla

        suvi-marja..... Oletko hoitajasiellä, vai miksi tökerösti puolistat.


      • Anonyymi

        kiitos


    • Mayk

      Voithan itse mennä töihin tähän mainitsemaasi sairaalaan ja näyttää, kuinka hyvä hoitaja olet!
      Siellä on paljon vapaita työpaikkoja:)

      • asiallisempaa

        pohtia sitä millä keinoilla tälläisiä sekaannuksia voidaan välttää?


      • Anonyymi

        huonolla palkalla ja huonoilla suojilla jos niitä jostain löytää. Hoitajat hoitaa ensin haavat ja sitten kuljettaa paska roskat ja sitten tarjoilee samoin käsin ruuat eteen mitkä on aamulla annostellut tarjottimelle. Jelena ei saa siivottua eikä täytettyä tavaroita ja pesuaineita. Istu vain kahvi ja puhu puhelin


    • on tuossa se

      tapa jolla huomautukseesi suhtauduttiin!!!
      Tottakai jokainen läheisestään välittävä huomauttaa virheestä.On myös selvää että siitä ei yöunet parane kun on hätä miten jatkossa kaikki menee oikein. On myös suurta vastuuntuntoa kohdaltasi että varoitat muita tapauksesta, kiitos siitä!

    • Ex-Sh

      Hei!Katriinan Sairaalassa tietyillä osastoilla ongelmana on hoidon ja kuntoutuksen huono laatu.Tämä johtuu yksin ja ainoastaan siitä,että hoitajia ja fysioterapeutteja on liian vähän.Henkilökunta kyllä tekee parhaansa minkä ehtii.Jos (ja kun) kaupunki ei palkkaa lisää henkilökuntaa,ei tilanne siitä miksikään muutu.Ongelma ei ole pelkästään Katriinassa,eikä Vantaalla,vaan kokomaassa.Kunnallinen terveydenhuolto hajoaa käsiin.Ja kysehän on tietenkin mistäpä muustakaan,kuin rahasta,rahasta ja aina vain rahasta!!!Mitä tulee yksittäisiin lääkkeidenjako virheisiin,niin niitä taas voi sattua kenelle tahansa,missä sairaalassa tahansa.Yhden hoitajan lääkkeidenjako virhe ei leimaa koko sairaalaa huonoksi.Siihen tarvitaan vähän enemmän...Katriinasta on annettu paljon sellaista palautetta ,että potilaat ovat joutuneet odottamaan tuntikausia vessaan pääsyä.Pitääkseen kaikki potilaat ja potilaiden omaiset tyyytyväisinä Katriinan hoitajilla tulee olla yliluonnollinen kyky olla seitsemässä eri paikassa yhtä aikaa.Nimeltämainitsemattomassa osastossa työskentelee iltavuorossa yleensä neljä hoitajaa.Tämä tietää seitsemää potilasta yhtä hoitajaa kohden työvuoron aikana.Kun nämä kaikki seitsemän soittavat kelloa yhtäaikaa ja haluavat vessaan.niin kyllä aina joku joutuu odottamaan kauan,sille ei mitään voi.Tätä lukioessaan moni saataa ajatella,että eikai nyt sentään kaikki seitsemän potilasta halua vessaan yhtäaikaa.Mutta kylläpä vain haluaa!Ihmisellä on jonkinlainen luontainen tarve poäästä yleensä vessaan syönnin jälkeen...Katriinan hoitajaty palavat yleensä loppuun noin opuolessa vuodessa ja hakeutuvat töihin muualle.Huomaavat sitten,ettei muualla ole sen paremmin:(JOs haluat itsellesi tai omaisellesi kunnon hoitoa,niin vie hänet yksityiselle.JOs sinulla ei ole rahaa,se on voi,voi:(

      • jees alanvaihtaja

        Onneksi ei ole tällä hetkellä! Siellä seitsemällä hoitajalla on kyky seisoskella käytävällä keskustelemassa tai lasikopissa tietokoneen ääressä samaan aikaan yhden katsellessa televisiota jalat pöydällä, kolmen soittokellon soidessa, tämän olen nähnyt omin silmin.Ruoka on ala-arvoista, täysin vailla mitään ravintoarvoa. Lääkkeenkin näin lattialla omaiseni huoneessa. Sijainti niin kaukana kaikesta, etteivät vain omaiset turhan usein pääse vierailemaan. Hyvä ajatus tosiaan olisi uusia henkilökunta ja ottaa töihin sellaisia henkilöitä joita edes vähän kiinnostaisi tehdä se työ johon heidät on koulutettu ja palkattu veronmaksajien rahoilla.


      • Anonyymi
        jees alanvaihtaja kirjoitti:

        Onneksi ei ole tällä hetkellä! Siellä seitsemällä hoitajalla on kyky seisoskella käytävällä keskustelemassa tai lasikopissa tietokoneen ääressä samaan aikaan yhden katsellessa televisiota jalat pöydällä, kolmen soittokellon soidessa, tämän olen nähnyt omin silmin.Ruoka on ala-arvoista, täysin vailla mitään ravintoarvoa. Lääkkeenkin näin lattialla omaiseni huoneessa. Sijainti niin kaukana kaikesta, etteivät vain omaiset turhan usein pääse vierailemaan. Hyvä ajatus tosiaan olisi uusia henkilökunta ja ottaa töihin sellaisia henkilöitä joita edes vähän kiinnostaisi tehdä se työ johon heidät on koulutettu ja palkattu veronmaksajien rahoilla.

        Tämän kaiken ylläolevan kyseisestä sairaalasta ja osastosta allekirjoitan.Lisäksi rahat katoaa lukollisesta kaapista ym. Ei ei ei...


      • Anonyymi
        jees alanvaihtaja kirjoitti:

        Onneksi ei ole tällä hetkellä! Siellä seitsemällä hoitajalla on kyky seisoskella käytävällä keskustelemassa tai lasikopissa tietokoneen ääressä samaan aikaan yhden katsellessa televisiota jalat pöydällä, kolmen soittokellon soidessa, tämän olen nähnyt omin silmin.Ruoka on ala-arvoista, täysin vailla mitään ravintoarvoa. Lääkkeenkin näin lattialla omaiseni huoneessa. Sijainti niin kaukana kaikesta, etteivät vain omaiset turhan usein pääse vierailemaan. Hyvä ajatus tosiaan olisi uusia henkilökunta ja ottaa töihin sellaisia henkilöitä joita edes vähän kiinnostaisi tehdä se työ johon heidät on koulutettu ja palkattu veronmaksajien rahoilla.

        Ja hyvä olisi jos sinne saataisiinSuomen kielistä henkilökuntaa. Ainakin osastolla 6 puhutaan hoonolla soomella joka päivä pelkkää paskaa. Yksi: Ihan Suomen kielinen lääkäri lupailee nopeaa kotiutusta, ja sen jälkeen eri keelellä puhuvat lupailevat kotiutusta: huomenna, viikon kuluttua ja sitten 2 viikon kuluttua. Potilas sitten itkee pettymystään päivittäin ihan Suomeksi ! Ei tämä VANTAAN SAIRAALA / Katriinan Sairaala mikään Vantaan Sairaala ainakaan ole, pikemminkin joku YK.n halpatyövoimalla pyöritettävä sekasortoinen YK.n/ Eu.n temmellyskenttä


      • Anonyymi

        Tuleko se uusinratikka kulkemaan katrinan saitaanlan kautta jotta hoitoon j ää enemmän rahaa.

        Kysyn vaan johdolta.


      • Anonyymi
        jees alanvaihtaja kirjoitti:

        Onneksi ei ole tällä hetkellä! Siellä seitsemällä hoitajalla on kyky seisoskella käytävällä keskustelemassa tai lasikopissa tietokoneen ääressä samaan aikaan yhden katsellessa televisiota jalat pöydällä, kolmen soittokellon soidessa, tämän olen nähnyt omin silmin.Ruoka on ala-arvoista, täysin vailla mitään ravintoarvoa. Lääkkeenkin näin lattialla omaiseni huoneessa. Sijainti niin kaukana kaikesta, etteivät vain omaiset turhan usein pääse vierailemaan. Hyvä ajatus tosiaan olisi uusia henkilökunta ja ottaa töihin sellaisia henkilöitä joita edes vähän kiinnostaisi tehdä se työ johon heidät on koulutettu ja palkattu veronmaksajien rahoilla.

        Tosi asia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kaiken ylläolevan kyseisestä sairaalasta ja osastosta allekirjoitan.Lisäksi rahat katoaa lukollisesta kaapista ym. Ei ei ei...

        Juu siltä tuntuu, kun äitini kuoli tässä sairaalassa ja oli välillä Peijaksessa ja lopulta kun kuoli oli hävinnyt sormista 7 sormusta.. että missä täällä menee asiakkaan kunnioittaminen ei sitä ole enään sairaalassa ollenkaan


      • Anonyymi

        Moi. Vantaan kaupunki kyllä palkkaa, mutta kun ei ole työntekijöitä joita palkata. Paikkoja on auki ko. paikkaan koko ajan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kaiken ylläolevan kyseisestä sairaalasta ja osastosta allekirjoitan.Lisäksi rahat katoaa lukollisesta kaapista ym. Ei ei ei...

        Onpa kamalaa luettavaa läheiseni ollaan siirtämässä sinne enpä taida haluta kyllä minä niin mieleni pahoitin näitä lukiessani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyvä olisi jos sinne saataisiinSuomen kielistä henkilökuntaa. Ainakin osastolla 6 puhutaan hoonolla soomella joka päivä pelkkää paskaa. Yksi: Ihan Suomen kielinen lääkäri lupailee nopeaa kotiutusta, ja sen jälkeen eri keelellä puhuvat lupailevat kotiutusta: huomenna, viikon kuluttua ja sitten 2 viikon kuluttua. Potilas sitten itkee pettymystään päivittäin ihan Suomeksi ! Ei tämä VANTAAN SAIRAALA / Katriinan Sairaala mikään Vantaan Sairaala ainakaan ole, pikemminkin joku YK.n halpatyövoimalla pyöritettävä sekasortoinen YK.n/ Eu.n temmellyskenttä

        Tämä on sitä työperäistä maahanmuuttoa jonka perään vaaleissakin huudetaan . Kahden vuoden aikana seurasin tiiviisti äitini ja anoppini tilannetta ja tulin siihen tulokseen että kun oma elämäni alkaa olla kalkkiviivoilla ja viimeiseksi hoitolaitokseksi Katriinan sairaalaa osoitetaan kerään kaikki maailman tropit mitä käsiini saan ja nielaisen ne kerralla alas ja pistän käteni ristiin toivoen etten enää herää .


      • Anonyymi
        jees alanvaihtaja kirjoitti:

        Onneksi ei ole tällä hetkellä! Siellä seitsemällä hoitajalla on kyky seisoskella käytävällä keskustelemassa tai lasikopissa tietokoneen ääressä samaan aikaan yhden katsellessa televisiota jalat pöydällä, kolmen soittokellon soidessa, tämän olen nähnyt omin silmin.Ruoka on ala-arvoista, täysin vailla mitään ravintoarvoa. Lääkkeenkin näin lattialla omaiseni huoneessa. Sijainti niin kaukana kaikesta, etteivät vain omaiset turhan usein pääse vierailemaan. Hyvä ajatus tosiaan olisi uusia henkilökunta ja ottaa töihin sellaisia henkilöitä joita edes vähän kiinnostaisi tehdä se työ johon heidät on koulutettu ja palkattu veronmaksajien rahoilla.

        Minäkin olen tämän nähnyt omin silmin, että aikaa on porukalla kyllä istuskella siellä lasikopissa.
        Käytävän näytöllä palaa monta punaista merkkivaloa kun potilaat tarvitsisivat hoitajaa. Isänikin odottanut pari tuntia tuotteet vaipoissa.
        Yksi uhkaava ja arvaamaton potilas saa liikkua siellä ihan vapaasti toisten potilaiden huoneisiin..... Eikä siihenkään reagoida.


      • Anonyymi
        jees alanvaihtaja kirjoitti:

        Onneksi ei ole tällä hetkellä! Siellä seitsemällä hoitajalla on kyky seisoskella käytävällä keskustelemassa tai lasikopissa tietokoneen ääressä samaan aikaan yhden katsellessa televisiota jalat pöydällä, kolmen soittokellon soidessa, tämän olen nähnyt omin silmin.Ruoka on ala-arvoista, täysin vailla mitään ravintoarvoa. Lääkkeenkin näin lattialla omaiseni huoneessa. Sijainti niin kaukana kaikesta, etteivät vain omaiset turhan usein pääse vierailemaan. Hyvä ajatus tosiaan olisi uusia henkilökunta ja ottaa töihin sellaisia henkilöitä joita edes vähän kiinnostaisi tehdä se työ johon heidät on koulutettu ja palkattu veronmaksajien rahoilla.

        Juurikin näin mitä "jees alanvaihtaja" kertoo eikä mikään ole muuttunut kun vain pahemmaksi. Ongelmana kirjausten puuttuminen eikä kukaan tunnu tietävän missä mennään ? Todella vaarallista potilasta ajatellen. Paikka pitäisi lopettaa HETI ja siirtyä Peijakseen mistä ollut puhe ja niin nopeasti kuin mahdollista jotta potilaiden turvallisuus säilyisi ja vaihtaa henkilökunta uusiksi. Ja muistakaa, jokaisella on oikeus hyvään hoitoon sillä POTILAS MAKSAA SIITÄ !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin mitä "jees alanvaihtaja" kertoo eikä mikään ole muuttunut kun vain pahemmaksi. Ongelmana kirjausten puuttuminen eikä kukaan tunnu tietävän missä mennään ? Todella vaarallista potilasta ajatellen. Paikka pitäisi lopettaa HETI ja siirtyä Peijakseen mistä ollut puhe ja niin nopeasti kuin mahdollista jotta potilaiden turvallisuus säilyisi ja vaihtaa henkilökunta uusiksi. Ja muistakaa, jokaisella on oikeus hyvään hoitoon sillä POTILAS MAKSAA SIITÄ !

        Olet oikeassa, paikka on siirrettävä Peijakseen jotta saadaan uudet johtajat . Nyt hoitajat johtavat itse itseään ja tekevät mitä haluavat eivätkä välitä mistään mitään. Ammattitaidottomia hoitajia paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi asia

        Kehitysmaa sairaala.Rakennuskin romahtaa kohta, ihan bunkkerin näköinen muutenkin.
        Ja voi vittu mitä puoskarilääkäreitä ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa kamalaa luettavaa läheiseni ollaan siirtämässä sinne enpä taida haluta kyllä minä niin mieleni pahoitin näitä lukiessani

        No mulla on ollut siellä läheinen.Jos en olis itse seurannut mitä siellä tehtiin(= ei tehty)olis potilas varmaan olis kuollut.Onneks oon hoitoalalla, ja vittumainen omainen, pysyi sit vähän seuraavan niitä kusipäitä siellä, toki siellä muutama ok hoitaja oil, lekurit täys puoskareita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi. Vantaan kaupunki kyllä palkkaa, mutta kun ei ole työntekijöitä joita palkata. Paikkoja on auki ko. paikkaan koko ajan

        Kuka tuonne haluais töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen tämän nähnyt omin silmin, että aikaa on porukalla kyllä istuskella siellä lasikopissa.
        Käytävän näytöllä palaa monta punaista merkkivaloa kun potilaat tarvitsisivat hoitajaa. Isänikin odottanut pari tuntia tuotteet vaipoissa.
        Yksi uhkaava ja arvaamaton potilas saa liikkua siellä ihan vapaasti toisten potilaiden huoneisiin..... Eikä siihenkään reagoida.

        Totta mitä sanoit. Tilanne vain pahentunut entuudestaan...sillä paikassa ohitetaan lakipykäliä. Heille mainittu asiasta mutta mikään ei muuttunut ja potilasta ei hoidettu asiamukaisesti. Kyse ei ollut vanhuksesta joka tullut saattohoitoon. Onneksi potilas pääsi elävänä pois sieltä.


      • Anonyymi
        jees alanvaihtaja kirjoitti:

        Onneksi ei ole tällä hetkellä! Siellä seitsemällä hoitajalla on kyky seisoskella käytävällä keskustelemassa tai lasikopissa tietokoneen ääressä samaan aikaan yhden katsellessa televisiota jalat pöydällä, kolmen soittokellon soidessa, tämän olen nähnyt omin silmin.Ruoka on ala-arvoista, täysin vailla mitään ravintoarvoa. Lääkkeenkin näin lattialla omaiseni huoneessa. Sijainti niin kaukana kaikesta, etteivät vain omaiset turhan usein pääse vierailemaan. Hyvä ajatus tosiaan olisi uusia henkilökunta ja ottaa töihin sellaisia henkilöitä joita edes vähän kiinnostaisi tehdä se työ johon heidät on koulutettu ja palkattu veronmaksajien rahoilla.

        Tosi, lääkekippoja jätettiin potilaan omaisille jotta antavat lääkkeet potilaalle ??? Huomautin että näin ei voi tehdä mutta sama homma vain jatkui. Itse en suostunut antamaan lääkkeitä.


    • myös ex-sh

      Virolaisia sairaanhoitajia siellä,kuin sieniä sateella.Ettei vain olisi nimimerkki Ex-Sh:kin,kirjoitusvirheistä päätellen???Anteksi,puhu hoono soomi. Suomalaista ammattitaitoista henkilökuntaa ei ole,koska kukaan ei halua niihin paskahommiin.

      • Anonyymi

        No eipä ne härmäläiset hiekkapillut sen parempia ole


    • Lähäri123

      Olen ollut joskus hoitajana katriinan sairaalassa.Työsuhde oli (kaupungille tyypillinen)määräaikainen sijaisuus.En kyllä koskaan ole ehtinyt jäädä työvuoroni aikana juoruilemaan käytäville,saatika telkkaria katselemaan!Enkä ole koskaan nähnyt kollegoittenikaan niin tekevän!Harmi,jos jollekin on muodostunut tuollainen kuva hoitajista siellä!Ja jos joku hoitaja on todella oikeasti niin törkeästi tehnyt,että jalat laittanut pöydälle ja vain töllöä katsellut,niin sellainen on kyllä jo uskomattoman törkeää käytöstä,eikä kuulu katriinan sairaalan hoitajien periaatteisiin,ei todellakaan!!!Potkut sellaiselle!En koskaan huomannut mitään eroa erimaalaisten hoitajien työpanoksessa.(Joten eipäs haukuta siellä virolaisia!)Tukka putkella siellä painettiin töitä kiireellä minkä ehdittiin kaikki ihan samalla tavalla!Kamala kiire oli kokoajan ja tuntui ettei lakisääteisille tauoillekaan oikein ehdi.Väkisin piti sitten aina ympätä tauot johonkin väliin,ja huonolla omatunnolla istua tauolla,kun kellot soi.Oli siellä niitäkin "marttyyri" hoitajia,jotka eivät käyneet tauoilla ollenkaan,koska eivät yksinkertaisesti ehtineet.Sellaiseen en alistunut,vaan siis pidin taukoni vaikka väkisin jossain välissä!Vanha sananlasku "Ei sota yhtä miestä kaipaa"ei todellakaan päde katriinan sairaalassa.Siellä jo yhdenkin hoitajan puuttuminen (esim. sairastumisen vuoksi) aiheutti osastolla kaaoksen.Se jäi mieleen,että sijaisia oli vaikea saada.Varahenkilöstöstä ei aina välttämättä saatu ketään paikalle,kun kaikki olivat jo buukattu kentälle,tai jotain(?)Henkilöstövuokrausfirmastakaan ei aina välttämättä saatu ketään sijaista tulemaan.Vuokrafirmojen työntekijöiltä kun kyselin joskus millaista on olla katriinan sairaalassa keikalla,niin kaikki sanoivat aina samaa,että tosi kiva paikka.Haiskahti siltä,että he eivät uskalla sanoa mitä ajattelevat,vaan ovat kohteliaita,tekevät yhden keikan ,eivätkä sitten tule enää.Halleluja,Aamen sijaisuuteni siellä on viimein loppunut!Katriinan sairaalassa myös työskenneltiin yksin.Nyt olen töissä Helsingin puolella yhdessä toisessa sairaalassa.Työskentely tapahtuu pareittain.Se on sekä hoitajan,että potilaan etu.Hoitajan ei tarvitse yksin siirrellä painavia taakkoja ja potilaasta tuntuu mukavammalta,kun on kaksi varmaa kättä "pyörittelemässä",eikä kukaan yksin väkisin riuhdo.MIten tämä parityöskentely on mahdollista?No henkilöskuntaa on tarpeeksi!

      • Anonyymi

        Voin kertoa, että näin todellisuuden v 2023 ja hoitajia oli erilaisia. Toiset tekivät ahkeraan töitä päivittäin jotka kyllä erottuivat joukosta kun taas toiset tykkäsivät istua "omassa keittiössä" pidempiä aikoja , jopa lähes 1.5 tuntia tekemättä mitään ? Sekä tämän lisäksi myös vielä 1 h toinen tauko. Ei missään muualla hoitotyö paikoissa pidetty tällaisia taukoja yhden vuoron aikana , ainoastaan yksi tauko ( ruokatunti ) joka kesti n 30 min.


    • Ihmettelevä vaan

      Kysyisin ihan näin mielenkiinnosta,että missä Hesalaisessa sairaalassa työskentelee hoitajat pareittain?

      • Hoitsu66

        Jos on hoitosuunnitelman tehty et kahden autettava niin tehdään , koska vakuutus ei kata jos oot tehnyt yksi ja jotain tapahtuu. Aina on aikaa odottaa. Itse ainakin näin teen, pitää jakaa työt oikein ja organisoida työt. Tässä myös hoitaja säästää itseään , jää turhat sait pois!


    • mun kommentti

      Sairaanhoitajan ammatti on aika pitkälti kutsumusammatti.Alalle työskentelemään kutsumuksen omaavat henkilöt ovat hyväsydämisiä,rehellisiä ihmisiä joilla on vilpitön halu auttaa lähimmäistä puhtaasti suoraan sydämestä.Tänä päivänä kuitenkin aina vain enemmän paheneva työttömyys on aiheuttanut sen ilmiön,että hoitoalalle lähtee opiskelemaan paljon sellaisia henkilöitä joiden ainoa motiivi on se että alalla on töitä,vaikkei koko ala muuten kiinnostaisikaan ja vaikkei alalle oikeasti sopisikaan.Tällaisistakin henkilöistä voi toki tulla lopulta ihan hyviä hoitajia,mutta usein käy niin että juuri kutsumusammattiin väärillä motiiveilla lähteneistä henkilöistä tulee niitä kamalia lusmu hoitajia!

      • kauhisteleva

        Tästä ilmiöstä ovat vastuussa myös osittain maamme Työvoimatoimistot.Niissä pakotetaan työttömiä karenssin uhalla koulutuksiin,joihin he eivät halua osallistua.Hoitajapulaa yritetään parantaa ja työttömyystilastoja pienentää pakottamalla työttömiä Lähihoitaja- sekä Sairaanhoitaja koulutuksiin.Hyvissä käsissä on maamme vanhusten ja sairaiden tulevaisuus!


      • lähäri 123taas
        kauhisteleva kirjoitti:

        Tästä ilmiöstä ovat vastuussa myös osittain maamme Työvoimatoimistot.Niissä pakotetaan työttömiä karenssin uhalla koulutuksiin,joihin he eivät halua osallistua.Hoitajapulaa yritetään parantaa ja työttömyystilastoja pienentää pakottamalla työttömiä Lähihoitaja- sekä Sairaanhoitaja koulutuksiin.Hyvissä käsissä on maamme vanhusten ja sairaiden tulevaisuus!

        Vastaus nimimerkille "ihmettelevä vaan"->yksityisellä:)


    • sh2

      Minä olen töissä sh:na Katriinan sairaalassa.Kenenkään potilaan/potilaan omaisen on ihan turha syytttää hoitajaa,jos potilas joutuu odottamaan pitkään vessaan pääsyä.Kukaan hoitaja ei potilasta tahalleen odotuta,eikä siinä ole mitään henkilökohtaista.Potilaat hoidetaan kiireellisyys järjestyksessä,eikä vessaan pääseminen ole potilasturvallisuuteen liittyen niitä kiireellisimpiä tapahtumia.Jos esimerkiksi on todella huonokuntoinen potilas joka tarvitsee tiettyjä sairaanhoidollisia toimenpiteitä useita kertoja vuorokaudessa pysyäkseen hengissä,niin tietenkin nämä toimenpiteet käydään ensin hänelle tekemässä ja varmistetaan hänen turvallisuutensa.Sen jälkeen mennään vasta sellaisen parempikuntoisen potilaan luokse,joka haluaa vessaan.Valitettavasti joskus näitä erittäin huonossa kunnossa olevia potilaita on yhden hoitajan vastuulle laitettu työvuoron aikana kerrallaan niin paljon,että parempikuntoiset potilaat todella joutuvat odottamaan joskus liiankin pitkään.Hoitajasta ei todellakaan tunnu hyvältä että joku potilas joutuu tämmöistä odottamaan.Mutta siinä on kylmästi järjellä ajateltava,että pienempi paha se on että joku joutuu tekemään ulosteet vaippaan,kuin että joku kuolee sen vuoksi,ettei hoitaja tule!Juuri tätä on todennäköisesti tarkoitettu silloinkin,kun on todettu potilaalle,että onhan sinulla ne vaipat!Katriinan sairaalassa on potilashuoneissa kaksi erilaista hoitajan kutsua.Toinen on kiireetön kutsu(esim.vessahätä jne.) ja toinen kutsu on hätäkutsu,jota saa painaa vain oikeassa hätätilanteessa.Olen nähnyt lukuisia kertoja,miten tavalliseen kutsuun ei aina ehditä vastaamaan,mutta hätäkutsun tullessa potilashuoneessaa on AINA joka ikinen kerta ollut välittömästi paikalla vastaava sairaanhoitaja sekä lääkäri.Olen kerran ollut käyttämäsä potilasta vessassa,kun viereisestä huoneesta on kuulunut hätäkutsu.Sellainen menee kiireellisyydessään kaikesta muusat edelle.Olen joutunut jättämään potilaan yksin vessaan ja sanomaan että anteeksi,minun on pakko mennä kun siellä on nyt joku akuutti hätätilanne päällä.Siitäkin sain tietysti vessaan yksin jääneeltä potilaalta hirveä haukut jälkeenpäin.Jos JUURI sinä tai sinun läheisesi saa sairaskohtauksen sairaalassa,niin olisiko sinusta kiva jos hoitaja ei tulisikaan,kun hän olisi käyttämässä jotakin toista potilasta vessassa.

      • Anonyymi

        Äläpä jauha sontaa. Kiire osastolla ei näy missään. Hoitajat istuvat joka kerta kun siellä vierailen, lasikopissa keskustelemassa ja naureskelemassa. Yhdessä katsotaan TikTok-videoita ja kutsut välkkyy käytävien näytöillä
        Käytös on usealla hoitaja ölla epäammattimaista ja töykeää.
        Puhumattakaan siitä, että joitakin hoitajia ei ymmärrä ollenkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä jauha sontaa. Kiire osastolla ei näy missään. Hoitajat istuvat joka kerta kun siellä vierailen, lasikopissa keskustelemassa ja naureskelemassa. Yhdessä katsotaan TikTok-videoita ja kutsut välkkyy käytävien näytöillä
        Käytös on usealla hoitaja ölla epäammattimaista ja töykeää.
        Puhumattakaan siitä, että joitakin hoitajia ei ymmärrä ollenkaan...

        Jos kerrankin on sinun omainen, käypäs sinä viemässä hänet vessaankun kerran valitat täysill!!


    • ex-sh

      Katriinan sairaalassa osastolla "nimetön" toimitaan seuraavanlaisesti...Pidetään huolta vain "omista" potilaista ja omista asioista.Omat potilaat ovat niitä,ketkä ovat merkitty listaan hoitajan nimen alle ennen työvuoron alkua.Kun omat potilaat on saatu hoidettua tehdään heihin liittyviä kirjallisia töitä toimistossa,jos ehditään.Kun sitten potilashuoneessa soi kello niin toimistossa olevat hoitajat katsovat että kuka ja mikä huone soittaa.Jos soittaja ei ole kenenkään hoitajan "oma" potilas niin kukaan ei vastaa kutsuun.Toimistossa todetaan vain että "Ei ollu mun potilas,en mene".Näinhän ei missään tapauksessa saa tehdä.Esimeskään ei tällaista hyväksy.Ja tästä on ollut puhetta palavereissakin.Potilaskutsun soidessa vapaana olevista hoitajista jonkun on vastattava kutsuun ja mentäväpotilaan luo,vaikkei potilas olisikaan hänen "oma" potilas sinä päivänä.Mutta ei...Kerran on käynyt niin että potilaan oma hoitaja on lähtenyt toisen potilaan kanssa kotikäynnille eikä ollut paikalla moneen tuntiin.Kun potilas soitteli kelloa koska halusi vessaan kukaan ei tullut koko illan aikana ollenkaan häntä hoitamaan,koska hän ei ollut kenenkään paikalla olevan hoitajan oma potilas.Hoitajat perustelevat tätä käytöstä sillä etteivät he halua tehdä kekenkään toisen töitä.Herrajumala sentään!Tässä pitäisi ottaa järki käteen nyt!Hoitajilla pitäisi olla edes jonkinlaista yhteispelin henkeä.Tyyliin...Minä lähden kotikäynnille nyt enkä palaa aivan hetkessä,voisitteko mennä katsomaan jos minun potilaani soittaa kelloa???Myös tämä "omien" potilaiden jakokin on monesti epäreilu.Toisille hoitajille annetaan enemmän raskaita ja vaikeampihoitoisia potilaita mitä toisille.Toiset hoitajat ehtivät juoruta ja lorvailla toimistossa samaanaikaan,kun toiset raatavat niska limassa.Koko systeemi on ihan syvältä.

    • mä123456

      Työnjakolista voi olla hyväkin asia...Joissakin sairaaloissa hoitajilla on "pieni" palaveri ennen töiden aloittamista,missä sovitaan sitten kuka hoitaa ketäkin potilasta tulevan vuoron aikana.Joskus nämä palaverit venyvät pitkiksi,kun ei päästä yhteisymmärrykseen ja korvaamatonta työaikaa kuluu hukkaan.Se että töihin tullessasi sellainen lista on jo valmiina ketä hoidat,nopeuttaa ja selkeyttää työvuoron aloittamista.Ei muutakuin lista vaan käteen toimistosta ja voit saman tien aloittaa työsi.Tätä listaa ei kuitenkaan saa noudattaa liian kirjaimellisesti.Se ei tarkoita sitä etteikö olisi velvollisuus tarvittaessa hoitaa myös niitä potilaita jotka eivät ole listassa.Ja kyllä...Hoitajien tulisi todella puhaltaa yhteen hiileen tässä.Harmi jos jutttu ei toimi.Ideana hyvä...

    • höpö höpö

      Hei nimimerkki "myös ex-sh"...Oma henkilökohtainen kokemukseni Katriinan sairaalan hoitajista on että virolaiset sairaanhoitajat ovat ahkeria ja ammattitaitoisia ja tekevät työnsä hyvin.Puhuvat myös hyvin suomea!Voisikohan se olla niin,että eestittäret ovat kiitollisia siitä,että heillä on hyvä elämä täällä suomessa ja tämä vaikuttaa heidän työmotivaatioonsa.Moni maanmies ja sisar on jäänyt sinne rajan taakse ikuiseen köyhyyteen ja kurjuuteen.Myös suomalaiset sairaanhoitajat ovat olleet ok.Laiskoja hoitajia ovat olleet vain suomalaiset lähihoitajat.Eikä tietenkään heistäkään kaikki.Hyviä myös heissäkin!Tää on sulle nimimerkki "kauhisteleva"...Puhut muuten asiaa,mutta työkkäri pakottaa työttömiä vain lähihoitaja koulutuksiin.Sairaanhoitaja koulutus on ammattikorkeakoulu tason koulutus,minne ei työttömiä pakoteta.Työtön voidaan pakottaa ammatilliseen koulutukseen vain,jos hänellä ei ole aikaisempaa ammatillista tutkintoa tai koulutus on,mutta ei pysty työskentelemään alalla ja joutuu vaihtamaan alaa.Esimerkki:Lähihoitajakoulutuksen suorittanutta työtöntä lähihoitajaa ei pakoteta jatkamaan sh:ksi eikä ylioppilastutkinnon suorittanutta henkilöä pakoteta ammattikorkeakouluun,vaan pelkkään ammatillisen koulutukseen.Menikö jakeluun???

    • xxxxxxx

      Pitää paikkansa.Tässä muutamia esimerkkejä tosielämästä...Esimerkki yksi:Vasta ylioppilaaksi päässyt nuori nainen joutui lukion penkiltä suoraan kortistoon.Hänellä ei ollut mitään työtä,eikä hän ollut saanut jatko-opiskelu paikkaa.Työkkärissä ehdotettiin,että hän lähtisi opiskelemaan hoitoalaa,koska alalla on töitä.Nainen oli alkanut itkeä,että hän ei ole kiinnostunut hoitoalasta,eikä haluaisi lähteä opiskelemaan sairaanhoitajaksi.Työkkärissä oltiin vastattu,että sairaanhoitajakoulu on ammattikorkeakoulu ja että ei heillä työkkärissä nyt sentään sinne ketään olla laittamassakaan,vaan että he haluaisivat että kyseinen henkilö hankkisi itselleen ammatillisen peruskoulutuksen ja lähtisi siis lähihoitaja koulutukseen.Esimerkki kaksi:Lähihoitaja koulutuksen saanut henkilö oli mennyt valmistumisen jälkeen suoran töihin myyjäksi vaateliikkeeseen,koska ei halunnut työskennellä hoitoalalla.Vaateliikkeessä työskentelemisen yhteydessä hän suoritti myös merkonomin tutkinnon.Useiden vuosien kuluttua hän sai sieltä potkut säästösyistä.Työkkäri pakotti työttämäksi jäämisen jälkeen hakemaan kaupan alan töiden lisäksi lähihoitajan töitä,mutta kyseinen henkilö ei niitä saanut,koska hänellä ei ollut alalta mitään työkokemusta ja tutkinnon suorittamisesta oli jo vuosikausia.Silloin työkkäristä ehdotettiin että entäs jos lähtisit opiskelemaan sairaanhoitajaksi lähärin papereilla,sairaanhoitajilla kun on töitä.Työtön nainen oli kieltäytynyt ja paniikissa kysellyt että ei kai häntä nyt voida sinne pakottaa?Työkkärissä oltiin vastattu että koska sinulla on jo kaksikin perusasteen ammatillista koulutusta suoritettuna,niin eihän sinua nyt voida mihinkään koulutkseen sentään pakottaa.Sairaanhoitajakoulutuksiin ei siis ilmeisesti voida pakottaa,mutta lähärikoulutksiin voidaan.Myöskään korkeasti koulutetut työttömät eivät säästy lähärikoulutus pakolta!Olen kuullut esim. että työtön yliopistotason koulutuksen saanut henkilö on pakotettu lähäriksi,koska alalla on töitä.Työkkärin systeemi on syvältä!

      • häh???

        Huh,huh...Jos täällä on kuulolla joku sellainen henkilö,jonka työkkäri on pakottanut sairaanhoitajaksi,niin kerro ihmeessä...Sellaisesta en ole koskaan kuullutkaan.Työttömät Lähihoitaja koulutuksiin taas on tuttu juttu!Ei kai tämä sivusto sittemmin ole hieman eksynyt aiheesta???Alkuperäinen keskusteluhan on aloitettu jo vuonna 2008 ja kyse on ollut Katriinan sairalassa tapahtuneesta lääkkeeiden jako virheestä!


      • Kyllä vaan voi...
        häh??? kirjoitti:

        Huh,huh...Jos täällä on kuulolla joku sellainen henkilö,jonka työkkäri on pakottanut sairaanhoitajaksi,niin kerro ihmeessä...Sellaisesta en ole koskaan kuullutkaan.Työttömät Lähihoitaja koulutuksiin taas on tuttu juttu!Ei kai tämä sivusto sittemmin ole hieman eksynyt aiheesta???Alkuperäinen keskusteluhan on aloitettu jo vuonna 2008 ja kyse on ollut Katriinan sairalassa tapahtuneesta lääkkeeiden jako virheestä!

        Kirjoitin ylioppilaaksi keväällä 2004.Seuraavana syksynä lähdin lukion papereilla opiskelemaan sairaanhoitajaksi.Pari vuotta kävin sitä koulua,kunnes jätin kesken.Ei olisi ollut kai järkeä jättää kesken enää siinä vaiheessa,mutta ei jaksanut,ei kestänyt pää.Menin kauppikseen.Sen jälkeen ylioppilasmerkonomina olin nimeltämainitsemattomassa liikkeessä osastovastaavana vuosia.Sitten..Tuli lama ja tuli potkut konkurssin vuoksi.Työvoimatoimistossa syynättiin papereitani ja todettiin että työllistyisin varmimmin jos suorittaisin kesken jääneet sh-opinnot loppuun.Ei turhia kuunneltu,kun sanoin etten halua.Uhkailtiin karenssilla.Otin sen.Ensiksi se oli 3kk.Lopulta siitä tuli sellainen "voimassa toistaiseksi" karenssi.Eli karenssi oli voimassa niin kauan ,kunnes suostuin menemään koulutukseen.Sitä yritän nyt väkisin tässä suorittaa.Koko ajan etsin uutta työtä...Mitä vaan,että voisin lopettaa tämän hulluuden!Kyllä ne voi siis pakottaa ammattikorkeakouluihinkin!Työvoimatoimistoiden touhuista puuttuu inhimillisyys!


      • Only human
        Kyllä vaan voi... kirjoitti:

        Kirjoitin ylioppilaaksi keväällä 2004.Seuraavana syksynä lähdin lukion papereilla opiskelemaan sairaanhoitajaksi.Pari vuotta kävin sitä koulua,kunnes jätin kesken.Ei olisi ollut kai järkeä jättää kesken enää siinä vaiheessa,mutta ei jaksanut,ei kestänyt pää.Menin kauppikseen.Sen jälkeen ylioppilasmerkonomina olin nimeltämainitsemattomassa liikkeessä osastovastaavana vuosia.Sitten..Tuli lama ja tuli potkut konkurssin vuoksi.Työvoimatoimistossa syynättiin papereitani ja todettiin että työllistyisin varmimmin jos suorittaisin kesken jääneet sh-opinnot loppuun.Ei turhia kuunneltu,kun sanoin etten halua.Uhkailtiin karenssilla.Otin sen.Ensiksi se oli 3kk.Lopulta siitä tuli sellainen "voimassa toistaiseksi" karenssi.Eli karenssi oli voimassa niin kauan ,kunnes suostuin menemään koulutukseen.Sitä yritän nyt väkisin tässä suorittaa.Koko ajan etsin uutta työtä...Mitä vaan,että voisin lopettaa tämän hulluuden!Kyllä ne voi siis pakottaa ammattikorkeakouluihinkin!Työvoimatoimistoiden touhuista puuttuu inhimillisyys!

        Minut pakotettiin työkkärissä aikoinaan lähihoitajakoulutukseen.Olin työtön lentoemäntä.Menin siihen koulutukseen,mutta jätin sen ensin kesken.Luulin että rangaistukseksi tulisi se kolmen kuukauden karenssi,mutta ei...Suoraan sanottiin että karenssi on "voimassa toistaiseksi"eli niin kauan kunnes suostun osallistumaan työkkärin järjestämään koulutukseen tai toimintaan,eli siihen keskeyttämääni koulutukseen tietenkin!!!Pakkohan sitä oli sitten sitä koulua jatkaa kun ei muitakaan töitä ollut.Muita töitä hain sillä periaatteella,että teen mitä vaan,kunhan ei tarvi lähihoitajaksi lähteä.Mutta ei...En kelvannut mihinkään...En osa-aikaiseksi siivoojaksikaan,en mihinkään...Lopulta loppui lähihoitaja koulutus ja olen alan hommissa.PAKOLLA!!!Yritän silti olla ystävällinen vanhuksille ja hoitaa heitä mahdollisimman hyvin.Eihän tämä ole heidän vikansa!Ymmärrän silti erittäin hyvin,jos jotkut alalle pakotetut hoitajat eivät jaksa tehdä töitään kunnolla.After all..We are all only humans!


    • hoitajaxy

      Kyllä on todella nyt eksytty aiheesta!Aiheenahan on Katriinan Sairaala Vantaalla.Minä olen ollut joskus siellä töissä eikä ole mitään pahaa sanottavaa siitä paikasta.Työ oli raskasta, mutta sitä se on muuallakin!Henkilökunta oli huumorintajuista ja mukavaa,mikä on harvinaista herkkua hoitoalalla.Katriinan sairaalaa muistelen aina lämmöllä:)

      • Mengelin sulattamo

        Missähän lienet ollut töissä,kun lämmöllä muistelet.Tuskin kuitenkaan Katriinan sairaalassa!


      • SHLHSHLHSHLHSHLH...
        Mengelin sulattamo kirjoitti:

        Missähän lienet ollut töissä,kun lämmöllä muistelet.Tuskin kuitenkaan Katriinan sairaalassa!

        Erittäin hienotunteisesti ja varovasti vihjaisen epäilykseni siitä,että tälle palstalle kommentoimaan ovat eksyneet henkilöt jotka eivät ole oikeasti olleet töissä koskaan Katriinan sairaalassa Vantaan Seutulassa.Mahdollissesti jopa kyseiset henkilöt eivät ole edes oikeasti hoitoalan hommissa.Jos olen väärässä,pyydän anteeksi.Mutta jutut ovat sitä luokkaa,että pistää epäilemään...Kuinka moni ylläolevista nimimerkeistä on rekisteröity oikeasti?Helppohan tänne on kenen tahansa laittaa jotain "shittiä" ja perään että SH.Näitä kukaan tarkistele.Järjetöntä touhua,sanon minä.


      • SHLHSHLH
        SHLHSHLHSHLHSHLH... kirjoitti:

        Erittäin hienotunteisesti ja varovasti vihjaisen epäilykseni siitä,että tälle palstalle kommentoimaan ovat eksyneet henkilöt jotka eivät ole oikeasti olleet töissä koskaan Katriinan sairaalassa Vantaan Seutulassa.Mahdollissesti jopa kyseiset henkilöt eivät ole edes oikeasti hoitoalan hommissa.Jos olen väärässä,pyydän anteeksi.Mutta jutut ovat sitä luokkaa,että pistää epäilemään...Kuinka moni ylläolevista nimimerkeistä on rekisteröity oikeasti?Helppohan tänne on kenen tahansa laittaa jotain "shittiä" ja perään että SH.Näitä kukaan tarkistele.Järjetöntä touhua,sanon minä.

        P.S...Hyvänä esimerkkinä tuo "hoitajaxy":n kommentti.Vai että oikein oikein lämmöllä mistelet...Vantaan kaupungin pahamaineisinta sairaalaa...Ja oikein LÄMMÖLLÄ mistelet...Voi elämä...Olen samaa mieltä nimimerkki "Mengelin sulattamo":n kanssa.


      • ketjujen avaajako???
        SHLHSHLH kirjoitti:

        P.S...Hyvänä esimerkkinä tuo "hoitajaxy":n kommentti.Vai että oikein oikein lämmöllä mistelet...Vantaan kaupungin pahamaineisinta sairaalaa...Ja oikein LÄMMÖLLÄ mistelet...Voi elämä...Olen samaa mieltä nimimerkki "Mengelin sulattamo":n kanssa.

        Täysin samaa mieltä.Alkuperäinen keskustelu on ollut jo vuonna 2008.Sitten on yhtäkkiä joku mennyt avaamaan yli viisi vuotta vanhan keskustelun.Suomi 24:lla esiintyy joskus näitä "ketjujen avaajia",jotka kommentoivat ihan vain huvinvuoksi mitä sattuu millä palstalla sattuu.Ei kai ole parempaa tekemistä.No...Onneksi ihmiset ovat sen verran järkeviä etteivät ota tosissaan kaikkea mitä täällä kirjoitellaan.Nimimerkki hoitajaxy...Jos olet todella ollut Katriinassa ,niin miksi lähdit jos niin IHANAA kerran oli...Mene toki takaisin...Pakkoja riittää!!!


      • kiitti nyt riitti
        ketjujen avaajako??? kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä.Alkuperäinen keskustelu on ollut jo vuonna 2008.Sitten on yhtäkkiä joku mennyt avaamaan yli viisi vuotta vanhan keskustelun.Suomi 24:lla esiintyy joskus näitä "ketjujen avaajia",jotka kommentoivat ihan vain huvinvuoksi mitä sattuu millä palstalla sattuu.Ei kai ole parempaa tekemistä.No...Onneksi ihmiset ovat sen verran järkeviä etteivät ota tosissaan kaikkea mitä täällä kirjoitellaan.Nimimerkki hoitajaxy...Jos olet todella ollut Katriinassa ,niin miksi lähdit jos niin IHANAA kerran oli...Mene toki takaisin...Pakkoja riittää!!!

        Totta.Kyllä todella huvittaisi tietää,kuka täällä oikein availee näitä vanhoja ketjuja...Tuskin kukaan oikea hoitsu!Pilalla on tämäkin palsta.KIITOS!


      • etkö kestä totuutta?
        kiitti nyt riitti kirjoitti:

        Totta.Kyllä todella huvittaisi tietää,kuka täällä oikein availee näitä vanhoja ketjuja...Tuskin kukaan oikea hoitsu!Pilalla on tämäkin palsta.KIITOS!

        Täällä on joitakin nimimerkkejä ,jotka kuvailevat Katriinan Sairaalan tiettyjä osastoja erittäin yksityiskohtaisesti.Jokainen joka työskentelee joistakin näistä osastoista tunnistaa oman osastonsa varmasti.Jos tämä palsta olisi joutunut pilailijoitten kohteeksi,niin osaatko selittää nimimerkki SHLHSHLH....miten heillä voi olla näinkin yksityiskohtaista tietoa Katriinan Sairaalasta?Häpeäisit!!!Yrität viedä pohjan täällä totuuksia laukovilta hoitajilta.Etkö kestä totuutta?


      • SHLHSHLHSHLH
        etkö kestä totuutta? kirjoitti:

        Täällä on joitakin nimimerkkejä ,jotka kuvailevat Katriinan Sairaalan tiettyjä osastoja erittäin yksityiskohtaisesti.Jokainen joka työskentelee joistakin näistä osastoista tunnistaa oman osastonsa varmasti.Jos tämä palsta olisi joutunut pilailijoitten kohteeksi,niin osaatko selittää nimimerkki SHLHSHLH....miten heillä voi olla näinkin yksityiskohtaista tietoa Katriinan Sairaalasta?Häpeäisit!!!Yrität viedä pohjan täällä totuuksia laukovilta hoitajilta.Etkö kestä totuutta?

        En minä tarkoittanutkaan kaikkia kirjoituksia...On tällä palstalla varmasti käyneet kommentoimassa oikeatkin sairaanhoitajat yms.Mutta osakommenteista on todella sitä luokkaa että haiskahtaa pahasti...


      • Ihan turha palsta
        SHLHSHLHSHLH kirjoitti:

        En minä tarkoittanutkaan kaikkia kirjoituksia...On tällä palstalla varmasti käyneet kommentoimassa oikeatkin sairaanhoitajat yms.Mutta osakommenteista on todella sitä luokkaa että haiskahtaa pahasti...

        Kaikki hoitoalan työhön liittyvät kuvailut tällä palstalla ovat sellaisia,että missä tahansa sairaalassa voidaan toimia niin.Tällä palstalla ei ole mainittu mitään sellaista esimerkkiä mistä tunnistaisi nimenomaan pelkästään Katriinan sairaalan,tai jonkin tietyn osaston sieltä.Tuo kommentti että jokainen Katriinassa työskentelevä tunnistaisi näistä kommenteista oman osastonsa on ihan tuulesta temmattua.Se vahvistaa epäilykseni siitä että tälle palstalle on todella myös kirjoitelleet omia kommenttejaan henkilöt jotka eivät ole koskaan kyseisessä paikassa työskennelleet.Se on kyllä totta että ei ole mitään väliä,mitä täällä palstalla kirjoitellaan.Kukaan ei ota näitä juttuja tosissaan.Ihan turha palsta.


      • sorry vaan
        Ihan turha palsta kirjoitti:

        Kaikki hoitoalan työhön liittyvät kuvailut tällä palstalla ovat sellaisia,että missä tahansa sairaalassa voidaan toimia niin.Tällä palstalla ei ole mainittu mitään sellaista esimerkkiä mistä tunnistaisi nimenomaan pelkästään Katriinan sairaalan,tai jonkin tietyn osaston sieltä.Tuo kommentti että jokainen Katriinassa työskentelevä tunnistaisi näistä kommenteista oman osastonsa on ihan tuulesta temmattua.Se vahvistaa epäilykseni siitä että tälle palstalle on todella myös kirjoitelleet omia kommenttejaan henkilöt jotka eivät ole koskaan kyseisessä paikassa työskennelleet.Se on kyllä totta että ei ole mitään väliä,mitä täällä palstalla kirjoitellaan.Kukaan ei ota näitä juttuja tosissaan.Ihan turha palsta.

        Hei,nimimerkki "Etkö kestä totuutta?".Vai että on muka kuvailtu Katriinan sairaalan tiettyjä osastoja yksityiskohtaisesti.NO,EI TODELLAKAAN OLE.Yhdessäkään kommentissa tällä palstalla ei ole kuvailtu mitään sellaista mikä viittaisi suoraan johonkin tiettyyn osastoon kyseisessä sairaalassa.Ei ole myöskään mainittu minkään osaston nimeä.Katriinan sairaala on ainoa nimi mikä on mainittu,koska kyseessähän on palsta,jossa käydään keskustelua kyseiseen sairaalaan liittyen.Tämän palstan kirjoituksissa ovat monet kuvailleet yksityiskohtaisesti hoitotyötä sairaaloissa,mikä on aika samanlaista monessa paikassa.Että sorry vaan.


      • antakaa jo olla
        sorry vaan kirjoitti:

        Hei,nimimerkki "Etkö kestä totuutta?".Vai että on muka kuvailtu Katriinan sairaalan tiettyjä osastoja yksityiskohtaisesti.NO,EI TODELLAKAAN OLE.Yhdessäkään kommentissa tällä palstalla ei ole kuvailtu mitään sellaista mikä viittaisi suoraan johonkin tiettyyn osastoon kyseisessä sairaalassa.Ei ole myöskään mainittu minkään osaston nimeä.Katriinan sairaala on ainoa nimi mikä on mainittu,koska kyseessähän on palsta,jossa käydään keskustelua kyseiseen sairaalaan liittyen.Tämän palstan kirjoituksissa ovat monet kuvailleet yksityiskohtaisesti hoitotyötä sairaaloissa,mikä on aika samanlaista monessa paikassa.Että sorry vaan.

        Vaikuttaa siltä että entiset sairaanhoitajat ovat tällä palstalla avautuneet ja hieman laukoneet totuuksia siitä miten asiat oikeasti ovat.Ja heidät on haluttu vaimentaa tyyliin "Et varmaan oo oikeesti ees ollu siellä töissä?"En jaksa uskoa että kukaan sellainen henkilö joka ei olisi oikeasti ollut töissä Katriinassa viitsisi nähdä vaivaa kirjoittaa mitään kommenttia tämmöisellepalstalle.Antakaa nyt "sisar hento valkoisten" sentään purkaa täällä sydäntään rauhassa,tuntemattomina.Siihen on heillä oikeus.Niin raskasta työtä tekevät.


      • Korjaus
        antakaa jo olla kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että entiset sairaanhoitajat ovat tällä palstalla avautuneet ja hieman laukoneet totuuksia siitä miten asiat oikeasti ovat.Ja heidät on haluttu vaimentaa tyyliin "Et varmaan oo oikeesti ees ollu siellä töissä?"En jaksa uskoa että kukaan sellainen henkilö joka ei olisi oikeasti ollut töissä Katriinassa viitsisi nähdä vaivaa kirjoittaa mitään kommenttia tämmöisellepalstalle.Antakaa nyt "sisar hento valkoisten" sentään purkaa täällä sydäntään rauhassa,tuntemattomina.Siihen on heillä oikeus.Niin raskasta työtä tekevät.

        Siis Katriinan entiset sairaanhoitajat.


      • 1234567
        Korjaus kirjoitti:

        Siis Katriinan entiset sairaanhoitajat.

        Sekin on pitänyt tyrmätä heti,kun joku kehuu ja sanoo että muistelee Katriinan sairaalaa lämmöllä.Entäpä jos on oikeasti viihtynyt?


      • Anonyymi

        Monet potilaat ja omaiset ei muistele lämmöllä.


    • Katariina II

      Katriinan sairaala on upealla paikalla, rakennus on hurmaava, mutta miksi ihmeessä hoitajien mielestä työpaikkana huono? Onko johtamisessa vikaa, kuten niin usein on asianlaita? Ei henkilökunnan mitoitus aina ratkaise, jos työnjohto ei toimi asiakasystävällisesti ja asiakaslähtöisesti.

      • Anonyymi

        Rakennus on hurmaava 😂😂😂
        Kiitos päivän nauruista


    • kokkipena1

      Olin 2011 toipumassa tuolla Katriinan sairaalassa olkapää leikkauksesta

    • kokkipena1

      Olin toipumassa tuolla Katriinan sairaalassa 2011 olkapään leikkausesta. Koin että siellä oli oikein hyvät hoitajat ja varsinkin nuo virottaret.
      Mutta tuo ruoka oli silloin todellakin ala-arvoista, niin kuin tuo "jees alanvaihtaja" mainitsee kommentisaan. Ja tuon lausuntoni tuosta ruoasta annan ammatti ihmisenä, koska olen ollut kokkina ja stuerttina yli 20 vuotta merillä rahtilaivoissa.
      Juttelin silloin siellä asiasta potilaiden ja hoitajien kanssa ja sanoin suoraan heille mielipiteeni. Ja useampi "normaali" potilas oli samaa mieltä kanssani. Onkohan siellä vielä joka viikonpäivä "perunaviipalemössöä" jonka välissä oli välillä kalaa, kokolihaa tai jauhelihaa ja jotain pechamel kastikkeen tapaista. Ja salaatit ilman kastiketta. Kysyin silloin tuolta virolaiselta ylihoitja Velli Valgrelta, että mistä tämä mössö tulee??
      Hän kertoi silloin, että se tehdään omassa keittiössä. Kerroin hänelle, että olen kokki ja mitä mieltä olen talon ruuasta. Kysyin vielä olisiko mahdollista pä?ästä keskustelemaan sen keittäjän kanssa sinne alas? Siihen Velli vastasi, että älä viitsi mennä pilaamaan hänen mieltä, eikä sinne potilaat edes pääse.
      Voisiko joku kertoa onko asiassa edetty mitenkään?

    • tenho123

      minun äitini on siellä hän 85vuottavanha liikuntakyvytön ainakun menemme sinne niin saa pyytää hoitajia vaihtamaan vaipat ja lakanat ruuat jätetään ikkunalaudalle 2metrin päähän josta hän ei pysty niitä itse ottamaan toinen hoitaja tulee ja vie ruuat pois että ei ole maistunut minä pyysin äidilleni leipää niin hoitaja sanoi ei meillä saa kun yhden leivän huone toveri putosi lattialle minä menin etsimään hoitajaa ja kun sen viimein läysin niin hän vastasi ei kuulu hänelle joudumme käymään päivittäin että äitini pysyy hengissä luulisi että sairaala josta maksetaan antaisi edes ruokaa vanhuksille jos me ei vietäisi ruokaa niin toden näköisesti kuolin syy olisi nälkä kuolema varoitan teitä älkää antako vanhoja ihmisiä sinne se on kuin helvetin esikartano

      • paljonlisää

        Tälläistä touhua olen itsekkin joutunut kokemaan. Omaisemme oli reilu puoli vuotta Katriinassa. Muistisairas kun oli niin unohti syödä ruuan. Usein ruoka vietiin koskemattomana pois. Hoitajat sanoivat vain ettei ruoka maistu. Yritimme ajoittaa käynnin ruokailunajaksi . Hoimme mummolle kokoajan syö nyt. Aina tyhjeni lautanen. Hän pyysi päästä vessaan niin hoitaja sanoi sinulla on vaippa tee siihen.
        Vaikka mummo olisi helposti päässyt vessaan omin jaloin avustettuna. Joten käytimme hänet vessassa. Erään kerran etsin hoitajaa. He olivat kaikki yhtä aikaa tauolla. Viimein saimme avun siivoojalta. Iso Kiitos Siivoja pojalle.


      • Anonyymi

        Niin tuttua toimintaa myös tänävuonna(2021) Nappia painettiin niin hoitaja tulee paikalle noin,1 tunnin kuluttua, vaipat vaihtamatta,ruoka jätettiin pöydälle ihmiselle joka ei itse pystynyt syömään,sitten kirjoitetaan että ruoka ei ole maistunut.Miten voi olla tämmöinen sairaala suomessa,en voi käsittää miten tälläisiä ei tutkita tai käydä katsomassa mitä siellä tapahtuu.Rauhoittavia lääkkeitä syötetään ,helppohoitoisia asiakkaita/potilaita..


    • tenho123

      tänään 29-12 2015lääkäri soitti ja pöpelsi jotain viroksi en todella saannut selvää ja se pitää sanoa että äitini oli myös toisella osastolla 3kerros niin siellä oli todella hyvät ja miellyttävät hoitajat ja ne tuli aina juttelemaan ja oli ystävällisiä mutta 2kerros on kauhea luulisi että sairaanhoitan työ on kutsumus ammatti näin ei aina ole nämä hoitajat nostaa turhaan palkkaansa jos on joku muu hoitola niin viekää ihmeessä sinne

      • tenho1234

        kun äitini siirrettiin myyrinkotiin 30-12-2015 ambulanssilla niin ambulanssin henkilökunta ihmetteli miten tämä kyseinen 2b osasto saa toimia kun jokainen valittaa siellä saadusta kohtelusta nyt onneksemme myyrinkodissa on ammathoito henkilöt ja tosi lämpimiä ihmisiä ja ennen kaikkea ystävällisiä


    • suolisolmu

      Jo 2 kertaa on henkeni peijakkaan peijakkesessa pelastettu eikö ne nyt parempaan pysty :O

      Hoito oli hyvää. erittäin nopeaa ja asiallista. :)

      • Anonyymi

        No sulla on ollut tuuria


    • loan

      Hei

      Olemme Christian Organization muodostetut auttaa ihmisiä tarpeisiin auttaa, kuten taloudelliset help.So jos olet menossa läpi taloudellisiin vaikeuksiin tai olet taloudellista sotku, ja sinun täytyy varoja käynnistää oman yrityksen tai sinun lainan asettua velkaa tai maksaa pois laskut, aloittaa mukava liike, tai olet löytää vaikea saada pääomalainan paikallisten pankkien, ota yhteyttä jo tänään sähköpostitse osoitteessa: ( [email protected] ). Raamattu sanoo "Luukas 11:10 Jokainen, joka kysyy saa, etsivä löytää, ja kolkuttavalle, ovi avataan" joten älä anna näitä tilaisuuden mennä ohi sinulle koska Jeesus on sama eilen, tänään ja ikuisesti lisää. Ota näistä on vakavia ajattelevien ja Jumala peläten Ihmiset.

      Henkilökohtaiset lainat
      Pay Day Lainat
      ajoneuvo rahoittaa
      asuntolainasopimuksen
      velkaneuvonnan
      Business Lainata
      Opintolaina
      vakauttamista laina
      Medical Laina

      Toimi nopeasti ja saada ulos taloudelliseen stressiin, sotku ja vaikeudet ottamalla yhteyttä John Martin Firm Tänään sähköpostitse osoitteessa: ( [email protected] ). Sinä on käsiteltävä parhaan resursseja kunnes saat tämän varat siirretään tilillesi, ja nopea ja nopea vastata määrittää, kuinka nopeasti sinä saavan lainaa. Viipymättä Hae paras ja helppo Loan täällä kanssamme. ota yhteyttä jo tänään sähköpostitse osoitteessa: ( [email protected] )
      Terveisin John Martin

    • entinenhoitsumyösmä

      Kun Suomen, entisen hyvinvointivaltion sosiaali- ja terveysala hukkuu lopullisesti paskaan jatkuvien säästöjen takia, en halua olla siinä mukana, vaan niin kaukana kuin ikinä mahdollista!

    • PETTYNYTTTT

      Isäni on tällä hetkellä katriinan sairaalassa myös ja huomasin saman asian että lääkkeitä annetaan ihan miten vain... Asiasta huomautettuani hoitaja totesi että ei ne niin tarkkaan ole... Pyysin tämän jälkeen saada nähdä lääkkeiden annoista listan, johon kerrottiin että sellaisia ei ole... Samoin hoitaja"kelloa" joutuu soittelemaan kymmeniä kertoja että saa jonkun paikalle... eilen etsin hoitajia mutta ainuttakaan ei löytynyt!!!! jokainen istui taukohuoneessa samaan aikaan juaruamassa... Huomautin kovaan ääneen asiasta, jolloin sain vain hoitajien vihat päälleni... Otin ylilääkäriin yhteyttä ja tänään hän sitten soitti minulle ja oli erittäin pahoillaan tapahtuneista laiminlyönneistä (samoin jokaisesta lääkkeestä löytyy kuulema listat koneilta!), sekä oli onneksi pitänyt kokouksen osaston hoitajien kanssa.. OLKAA TARKKOINA JOS OMAISENNE KYSEISESSÄ PAIKASSA.

      • shkatriin

        Voisitko kertoa mistä osastosta on kyse Katriinassa?

        T. Katriinan sh


      • Marmeladi456

        Olen kyllä kuullut, että sairaalassa on lääkelistat, joiden mukaan lääkkeet annetaan tiettyinä aikoina klo 8, 12, 16 ja 20. Lääkelistan saa kyllä potilaan suostumuksella nähtävästi, mutta en ole kuullut missään sairaalaassa olevan potilaan kohdalla listaa, johon merkitään joka päivä, mitä lääkkeitä potilas on saanut.


      • kannattaa-ajatella
        Marmeladi456 kirjoitti:

        Olen kyllä kuullut, että sairaalassa on lääkelistat, joiden mukaan lääkkeet annetaan tiettyinä aikoina klo 8, 12, 16 ja 20. Lääkelistan saa kyllä potilaan suostumuksella nähtävästi, mutta en ole kuullut missään sairaalaassa olevan potilaan kohdalla listaa, johon merkitään joka päivä, mitä lääkkeitä potilas on saanut.

        ainakin meillä on sekä sairaalassa että vanhusten hoivakodissa. merkitään, siitä ei kyllä läheskään kaikki pidä, koska vie aikaa.

        luulin että pillerien anto ja sen kuittaaminen on yleinen tapa.


      • Anonyymi

        Totta, hoitajat ovat saaneet aina tehdä mitä haluaa siellä ja viettää monia pitkiä taukoja jota ihmettelen ja sitten kehtaavat sitten valittaa kun on kiire ? Tällainen toiminta ei onnistu kyllä missään muualla joten olisi kyllä korkea aika palauttaa tämä porukka maan tasalle ja siirtää heidät Peijaksen sairaalaan valvovan silmän alle. Heillä ei muutenkaan mitään käytöstapoja mitä tällaisessa työssä tarvitaan.


    • pam-pam-diapam

      Diapamia vaan annetaan, niin asiakkaat pysyy rauhallisina. Käytetäään jättimäisiä annoksia!

      • Anonyymi

        On sulla oudot mielikuvat lääkkeitten annosta!


    • Kamala paikka, ruoka.. mikä ruoka. Velliä, puuroa, peruna siivuja. Niillä pitäisi pysyä hengissä. Osa henkilökunnasta on törkeää, varsinkin yksi venäläinen nainen. Vanhuksille huudetaan vihaisesti jne.

      • Surullista_mutta_totta

        Samaa mieltä . Kun äitini kotiutettiin hoivakotiin, todettiin aliravituksi. Proteiinin puutos yleensä on mahdollista vain nälänhätäalueilla.


    • 68737696

      Puuroa, velliä ja taas puuroa koirankupeista.
      Katriina on rangaistuslaitos olkaa omaiset varuilla viekää läheisenne muualle.

      • biojäte

        Joo, ne kandee viedä suoraan ämmänsuolle!


    • Rinaka

      Katriinan sairaalassa äitini sai asianmukaista hyvää hoitoa ja minut pidettiin ajan tasalla kuntoutuksen edistymisestä. En ymmärrä tätä negatiivista kirjoittelua ruoan suhteen, mitä nämä ihmiset syövät kotona kun sairaalan ruoka on ala-arvoista. Äitini kuntoutui ja voi nyt hyvin. Kiitos Katriinan sairaalan henkilökunnalle.

    • Omainen

      Haluan kirjoittaa Katriinan sairaalan saattohoito-osastosta. Siellä melkein kaikki hoitajat ovat ystävällisiä, jotkut empaattisia. Mutta kovin kiireisiä.

      Hoitajat liikkuvat rivakasti käytävällä. Tulee sellainen tunne, ettei halua vaivata heitä, kun heillä on tärkeämpää tekemistä kuin kertoa potilaan kuulumisia. Kuitenkin potilaan tilasta kertominen on tärkeää omaisille, jotka ovat ymmällään ja huolestuneita omaisensa voinnista. Kaikki potilaat eivät kai ole kuolemassa vaan saattavat virkistyä ja ehkä heidät siirretään tältä palliatiiviselta ja saattohoito-osastolta muuhun hoitopaikkaan.

      Kun olen lukenut Terhokodin toiminnasta, minulle on tullut tunne, että siellä välitetään kuolevasta potilaasta niin paljon, että hoitohenkilökuntaa on enemmän kuin sairaalassa yleensä. Henkilökunnalla on aikaa kohdata potilas ja keskustella omaisten kanssa. Ja osastolla toimii henkilökunnan apuna koulutettuja vapaaehtoisia.

      Minulle on tullut vaikutelma, että Katriinan osasto 5:lla ei hoitohenkilökunnalla ole aikaa edes kaikkiin välttämättömiin hoitotoimenpiteisiin. Eräs omainen sanoi nähneensä kaksi läheltäpititilannetta. Potilas oli joutunut odottamaan hyvin kauan hoitajaa. Tämä omainen harkitsee, että antaisi osastonhoitajalle palautetta. Mutta moniko omainen jaksaa kirjoittaa, soittaa ja vaatia raskaan prosessinsa viedessä voimia.

      Oman läheisemme kohdalla olemme miettineet, ettei hoitajilla ole riittävästi aikaa syöttää hitaasti syövää dementikkoa. Emme voi syyttää hoitajia, koska heillä ei ole aikaa istua omaisemme luona puoltatoista tuntia syöttämässä. Omaisemme täytyy pitää taukoja syödessä, joskus pitkiäkin. Hän hermostuu, jos ruoka pitää syödä nopeasti. Juomakin pitää omaisellemme antaa pikkuhiljaa. Kenellä hoitajalla tällaiseen on aikaa?

      Peräänkuulutan osasto 5:lle koulutettuja vapaaehtoisia henkilöitä olemaan sairaiden vierellä rauhoittamassa potilaita, keskustelemassa omaisten kanssa ja myös auttamassa ruokailuissa. Nyt tarvitaan uudenlaista ajattelua, etteivät vastuuntuntoiset hoitajat uuvu ja pala loppuun.
      Omaisten pitää vaatia lisähenkilökuntaa sieltä, missä näistä asioista päätetään. Pitää ottaa yhteyttä kaupunginvaltuutettuihin ja vaikka kaupunginjohtajaan, jotta lisähenkilökuntaa saadaan.

      Tällaisenaan saattohoito Katriinan sairaalan osasto 5:lla on surullista seurattavaa. Ihminen kuolee siellä hyvin lääkittynä - siitä suuri kiitos, se on tärkeää. Mutta inhimillinen ihmisen saattaminen elämän loppuvaiheessa puuttuu. Ei riitä, että hoitajat tekevät perushoidon. Pitää olla resursseja keskustelemiseen, omaisten kysymyksiin vastaamiseen, kuoleman läheisyyden tunnusmerkkien pohtimiseen, surutyön kohtaamiseen. Osastolla pitää olla oma sairaanhoitaja tai psykologi, joka on erikoistunut tunteiden vastaanottamiseen ja tunteiden kanssa työskentelyyn.

      Olen ihmetellyt, ettei osastolla ole kirjallista infokansiota, josta löytyisi "talon tavat". Olen kuullut, että kuolevan vieressä voisi yöpyä, jos on vapaa sänky. Eväät voi viedä omaisten jääkaappiin ym. Kaikki nämä olen kuullut, kun olen itse aktiivisesti kysynyt ja ystävällinen hoitaja ja lääkäri on opastanut. Henkilökunnan kallista vähäistä aikaa menee näiden asioiden kertomiseen aina uusille omaisille, vaikka ne voisivat olla luettavissa kansiossa.

      Olen pettynyt siihen, että saattohoito-osastolla ihminen kuolee yksin, jos omaiset eivät käy häntä katsomassa. Eivätkä omaisetkaan voi yleensä viipyä kovin kauaa eivätkä ehkä pääse joka päivä, varsinkin kun sairaala on hankalan matkan päässä. Kaikki tikkurilalaiset eivät tiedä, että sinne kulkee suora bussi, koska HSL:n reittihaku ei kerro bussiyhteyttä ellei osaa tehdä tarkentavaa hakua, jossa valitsee pelkän bussiyhteyden.

      Saattohoito sanana tarkoittaa minulle, että ihminen saatetaan arvokkaasti kuoleman portille. Siis että vierellä on joku, joka saattaa. Henkilökunnalla ei ole tähän aikaa. Kuka tekee kansalaisaloitteen siitä, että saattohoitoon tulee saada riittävästi resursseja?!

      Käykää kirjoittamassa kansalaisaloite siitä, että saattohoitoa varten tulee saada palkallista vapaata.

      Voimia kaikille hoitotyötä tekeville! Teette arvokasta työtä. Kiitos, kun jaksatte!

    • jätkyttynyt

      Nyt oli pakko kertoa katriinan sairaalasta!Jo se asia kun menin äitiäni katsomaan sinne ,se tunne kun ajoin pihaan kuin olisi tullut kuoleman esikartanoon!Siellä parempi kuntoiset vanhukset auttoivat huonompikuntoisia,äitini oli siinä auttamassa!Äitini on onneksi jo Taivaassa!Tästä on kyllä jo aikaa siellä käydessäToivon että Valvira tutkisi tämän tämän paikan!

    • Anonyymi

      Se niiden lääkäristä vaimoni oli siellä hoidossa ja valitti että joku lääke ei sovi hänelle aiheutti vatsavaivoja ja oksennusta kun vaihtoi. Eri valmistajan lääkkeeseen niin vatsavaivat hävisi eikä. Enään oksennusta varmaan ei kokemusta lääkärillä samoin oli haavahoidon kanssa ei kuulemma parane vaan pitää aputoida mutta kas ihmettä kun yksityiseltä puolelta löytyi haavahoitaja joka sai haavan hoidettua. Tämäkatriinan lääkäri vielä lähetti kaunialan sairaalaan hoitoon mikä on aivan paska paikka siellä ei ole mitään tekemistä ammattitaidon kanssa lääkäri täysin torvi mutta varmaan tulee niille siellä ongelmia kun hullu jätti lääkkeet pois ja haavahoidossa hoitovirhe että Katriina on vielä siihen verrattuna sairaala paitsi ruoka on huonoa ja ikkunaa ei kannattaisi pitää pahimpaan siitepölyn aikaan jos potilas on allerginen että se siitä

      • Anonyymi

        Taidat olla potilas osastolla kun et osaa kirjoittaa


    • Anonyymi

      Kokemukseni Katriinan sairaalasta ovat yksinkertaisesti surkeat. Potilasta ei kuntouteta vaan makuutetaan liikuntakyvyttömäksi. Onneksi läheiseni pääsi hoivakotiin ja on nyt kuntoutunut muutamassa viikossa silmin nähden. En tiedä, mikä huonoon hoitoon on syynä, ehkä resurssien puute, mutta myös huono johtaminen ja suunnittelu. Voimia parhaansa tekeville hoitajille. Toivon, että johto myös lukee ja ottaa huomioon tällä palstalla olevaan palautteen.

      • Anonyymi

        Todella huonoa hoitoa,Puhe oli kuntouttamisesta että pääsisi kotiin sairastaa/kuolemaan niin tämä tulos,annetaan vaan rauhoittavia lääkkeitä niin potilas/asiakas helppohoitaa ei mitään kuntotusta...olen TODELLA pettynyt Katriinan sairaalaan....toivottavasti en itse joudu koskaan ko paikkaan...


    • Anonyymi

      olen kavinyt katriinan sairaala iltapäivällä kanslia oli tosi huonoa palvelua vansta asiakasta epa kohteliaasti eikä auttavat potilaita ja osastoon neuvoa......

    • Anonyymi

      Peijaksessa taas lääkäri ei soita vaikka soittopyyntö, jotta nukkuu, annetaan riippuvaisuutta aiheuttavaa psyykelääkettä! Ja kun tästä huomautetaan, niin siirto muualle! Että näin hoidetaan vakavasti sairaita, pompotellaan toisaalle ja otetaan tilalle "kilttejä", joita omaiset ei valvo.

    • Anonyymi

      Ei ikinä enää tänne!

    • Anonyymi

      Ei ikinä enää Katriinaan. Potilaille ei ole lainkaan varattu aamutakkeja ja puhtaan pyjaman saa vain kerran viikossa. Ruoka on karmivaa, useimmiten syömäkelvotonta. Kelloa saa soittaa lukuisia kertoja, mutta henkilökunta saattaa tulla vasta tuntien päästä. Suomenkielen taito ei vastaa tehtävän vaatimaa tasoa. Lääkäri ei vastaa soittopyyntöihin ja Maisassaon tekstiä vain tavan vuoksi, tietosisältö jäi puuttumaan. Esimerkiksi tiedot potilaan kaatumisista, Meilahdesta tuli viimeinen tieto että potilaalla on ollut 12 tuntia merkittävä happivaje ja hän on kriittisessä tilassa.
      Mitään raitiovaunua ei tarvita, ammattitaitoinen ja oikein mitoitettu terveydenhoitohenkilöstö riittää.

    • Anonyymi

      Katriinan sairaala ss 4. Hoito on todella laadutonta, hoitajien käyttäytyminen potilasta koht ylimielistä, välinpitämätöntä ja ammattitaidotonta. Vaipat saa olla 16,5 tntia yhtäjäkoisesti, sisältäväkin sitten mitä vain. Alusastiaa ei tuoda. Soittokelloon vastataan usean tunnin viiveellä lääkkeitä anneyaan väärin jopa toisen potilaan lääkkeitä, ihmisiä ei arvosteta, aliarvioidaan . Potilaan toiveilla ei ole mitään merkitystä, häntä wi edes kuunnella. Kohtelu myös fyysisesti kovakouraista.

      Jos HALUTAAN hoitaa hyvin, se on mahdollista! Sen aikaa kun laitellaan työkavwrin hiuksia kansliassa, on poissa potilaan hoidista!

      Haloo nyt henkilökunta! Kohtelette kaltoin potilaitanne!!!

    • Anonyymi

      Kuinkas niitä potilaita hoidetaan jotka ei itse pysty esim painamaan soittokelloa ,mä tiedän ei mitenkään annetaan maata sängyssään ,helpoin tapa hoitajille.
      Mä tiedän ja olen nähnyt hoitajia ,siellä osa tekee työnsä osa lusmuilee. Tervehtiminen on suurimmalle osalle vaikeaa.
      Lisäksi olen kokenut omaisen poismenon,tämän ilmoituksen omaisille ja siihen liittyvän toiminnan olen kokenut ja voin sanoa että kieliä täytyy osata jos ilmoitus tulee menehtymisestä,tämä on täysin alaarvoista toiminta ym jatko eteenpäin tästä osaamatonta porukkaa..
      Voin vain todeta että tällaisiin paikkoihin pitäisi tehdä tarkastuksia yllättäen ei ilmoittamalla että huomenna tullaan.
      Kysellä hoitajilta toimintatapoja miten tekevät minkäkin.

      • Anonyymi

        Yhdyn tähän täysin...kukaan ei tervehdi mm
        Ei saa potilaasta tietoa.
        Unohdetut lääkkeet.
        Pas housuissa ym ym
        Kielivaikeudet.
        Toivottavasti en sinne ikinä joudu.


    • Anonyymi

      Olin muutama vuosi sitten peijaksessa polvileikkauksessa,ja lähetettiin ”toipumaan” Katrinan.jalka voi hyvin mutta kun minua kotiutettiin sanoin lääkärille/nuori naislääkäri/minulla on hirveen huono olo lääkäri NAUROi vain ja kotiutti.illalla mieheni vei minut peijakseen ja minulla oli MOLEMMINPUOLINEN KEUhKOvERiTULPPA!!!

      Että tällainen kokemus 80 vuotias nainen

    • Anonyymi

      Katriinan sairaalassa on pari osastoa, joissa homma toimii; saattohoito-osasto 5 ja sekavien potilaiden os. 7. Muilla osastoilla ankaraa työvoimavajetta.

    • Anonyymi

      Hoitajat ovat välinpitämättömiä ja suhtautuvat monisairaisiin ihmisiin ylimielisesti. Hoito on ala-arvoista ja ammattitaidotonta saattohoitoa lukuun ottamatta.

    • Anonyymi

      Täysin samoja kokemuksia kuin edellisillä kirjoittajilla. Katrinan sairaalaan pitäisi tehdä tarkastuksia, koska siellä kohdellaan potilaita epäasiallisesti ja -ammatillisesti ja aiheutetaan vaaratilanteita. Osa hoitajista on todella epäystävällisiä potilaan lisäksi vierailijoille eli omaisille, moni omainen on valittanut kohtelusta. Olen vierestä nähnyt näitä kyseisiä tilanteita sairaalassa ihan lähiviikkoina ja olen koulutukseltani sairaanhoitaja. Miten tällaista voi tapahtua? Tähän tulee puuttua!

    • Anonyymi

      Juuri näin, ylilääkitään potilaita jotta ovat hiljaa, karsea paikka myös monesta muusta syystä. Pitäisi lopettaa.

      • Anonyymi

        Näin on.


    • Anonyymi

      Hoitajat eivät osaa suomea. Eivät ymmärrä ohjeita. Lääkäri puhuu suomea, mutta ei ymmärrä asiasisältöä. Kuntoutuksesta ei voi puhua. Olen jätkyttynyt.

    • Anonyymi

      Ruumishuonehan se on

    • Anonyymi

      Epäystävällistä, kahvitauolla kaikki yhtä aikaa. Liikaa lääkkeitä! Potilaista ei huolehdita. Kovakouraista kohtelua.

    • Anonyymi

      Vaimo sai hermovaurion jalkoihin meni molemmat jalat alta tuli vatsa hermo ja diabetes kaikki tämä johtuu Sytostaateista nimeltään docetaxel. Kannattaa harkita tarkkaan tarvitseeko niitä ottaa taso käydä kuolema lähellä. Aloitettiin kesä kuun 20 päivä laihtu yli 20 kg Nyt on pitkä kuntoutum inen edessä on pyörätuoli ja rollaattori apuna. Syöpä keskuksessa sanottiin että kotiutettu hyvä kuntoisena ja Peijaksessa kotiutettiin ei kotikuntoisena. Näin luki Lääkärin lausunnossa. Nyt on niin kotikuntoinen että tarvitsee pyörätuolia ja rollaattoria. Tällä hetkellä on Katriinan sairaalassa oli onneksi Lääkäri joka otti tosissaan
      Kaikki tämä docetaxelin syytä. Diabetes hermo vaurio molemmissa jaloissa ja vatsassa. Minä en uskalla Peijakseen mennä kerran menin tapaamaan yhtä henkilöä minut ohjattiin kuolevan miehen luo eli väärä henkilö. Kysyin kolme kertaa ja aina sama vastaus. Kun tulin kotiin soitin hänen vaimolleen se olisi ollut huone numero 10 minut ohjattiin 15. Ei uskalla enää mennä sinne voi joutua 0 osastolle.

      • Anonyymi

        Vähän lisää minun vaimolla on hyvä Lääkäri ja fysiö terapeutti. Sytostaatit on vaarallisia jos vaimolle ei olis annettu hän olisi nyt hyvässä kunnossa. Oli ennen hvä kuntoinen Syöpä soluja ei ollut sytostaatteja sai vain 2 kertaa ja meinasi mennä henki


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      3770
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      592
      3549
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3472
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2199
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2171
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1947
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1927
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      170
      1694
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1381
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe