Syyt imusolmukesuurentumille

Kaikki syyt

Hei, onko teitä täällä, joilla imusolmukkeita on suurentuneina, mutta syövästä ei ole kyse?

Itse olen 9kk sitten käynyt kaulan ultrassa ensimmäisen kerran suurentuneiden imusolmukkeiden vuoksi. Nyt kävin uudestaan ja edelleen sama homma. Molemmat leuanalus imusolmukkeet ja kaulalla muutama muu suurentuneita. Kooltaan 1.4- 1.8 cm nämä suurentuneet. Kuitenkin soikeita ja hyvänlaatuisia oli ultran mukaan.

Olen koittanut kovasti pohtia syytä, mistä nämä johtuvat. Asia painaa välillä enemmän, välillä vähemmän. Kipeänä en juurikaan ole ollut. Mitä nyt pari kertaa vuodessa flunssan sairastan.

Viisaudenhampaat puski kovasti läpi ja ne leikattiin tässä kuukausi sitten. Niskan, kaulan ja kallonpohjanlihakset on ihan jumissa, aivan siis lukkotilassa. Puren myös yöllä hampaita yhteen.

Tupakoin paljon ja töiden vuoksi joudun valvomaan hirveästi. Närästyksestä kärsin jonkun verran, sekä suun kuivuudesta. Etenkin öisin suuni on aivan kuiva.

Osaako kukaan sanoa mistä syystä nämä patit yhä tässä muljuavat kaulalla? Lääkärin mielestä mitään lymfoomia ei tarvitse pelätä. Olisivat kuulemma jo luumunkokoisia kun syksyllä on jo tsekattu ekan kerran, lisäksi näyttivät ihan hyviltä.

Silti pistää ihmetyttämään...

34

26009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäys....

      painoindeksini on 19.2 eli olen aika hoikka ihminen.

      • niitä tulee ja menee, ei va...

        Mulla ja siskolla myös ollut suurentuneita imusolmukkeita rinnan ja kainaloiden alueella. Siskolla kasvoi kananmunan kokoiseksi, mulla tulevat ja menevät. Välillä niitä on nivusissa ja välillä kainaloiden ja rintojen alueella. Lääkäri myös katsonut niitä ultralla syöpäyhdistyksellä ja todennut imusolmukkeet kuitenkin terveiksi. Voivat johtua ns toksisesta reaktiosta eli esim. sormenväleissä tai käsissä olevein ihottumien kautta elimistöön päässyt kemikaaleja tai pöpöjä ja siksi imusolmukkeet stopanneet ne kädestä kainaloon..tms ovat hyvänlaatuisia ja voivat tulla ilman mitään tulehdusta, ihottumaa, iho rikkeymää tms. Tupakointi toki voi pitää elimistössä pientä vastarinta asemaa tai tulehduksen kaltaista tilaa ja nimenomaan kaulalla imusolmukkeita suurentaa esim allergisen rekation ja puolustusmekanismin mukaan.


    • täällä myös

      Hei!

      Itse huomasin ylioppilaskirjoitusten aikaan leuan alla hernemäisen patin. Kirjoitusten mukana tuli stressi ja sain päähäni että jos minulla onkin imusolmukesyöpä. Aloin ravata lääkäriltä toiselle pattien takia. Ikinä en kuitenkaan ultraan mennyt, kun ei lääkäriwn mukaan ollut tarvetta niin en uskaltanut vaatiakkaan. Viime syksynä, sitten 3 vuotta myöhemmin menin jälleen lääkäriin ja hän passitti minut kaulan ultraan ja onb (tarvittaessa) sen vuoksi että uskoisin viimenään ettei kyseessä tuskin ole mitään vakavaa. Yksityisellä käydessäni sain ultran 2 päivän päähän. Nuo kaksi päivää olin aivan hermoissani ja suunnittelin jo omia hautajaisia. Ultrassa sitten kävin ja imusolmukkeet olivat aivan normaalin näköisiä ja kaikuisia. Mitään epämääräiseen viittaavaa ei ollut, eikä neulanäytettä otettu. Kotiin tuleen epikriisin mukaan luin, että vain kilpirauhasessa on muutamia pieniä kystiä. Radiologi käski minun unohtaa syövän pelon ja vakuutteli ettei mitään syytä ole huoleen, ja että solmukkeet eivät oikeastaan edes ole suurentuneita ja imusolmukkeen normaali koko on 1mm-25mm. Ja itse olen myös hoikka, niin tuntuu kuulemma ihon läpi helposti nuo pinnassa olevat solmukkeet.

      Nyt olen kuitenkin vuoden ollut jo rauhallinen asian suhteen. Välillä mieleen iskee hidaskasvuiset lymfoomat yms. Mutta olen kuitenkin onnistunut pitämään ne loitolla.

      Joten yhteenvetona siis, minulla on ollut leuan alla 2 ja kaulalla jänteiden välissä muljahtelee muutamia imusolmukkeita ja muutamia vuosia. Sairastan ne pakolliset flunssat vuosittain, joten en usko että mikään infektio pitäisi niitä koholla. Hampaat pitäisi olla kunnossa. Ainut, minkä olen huomannut, on se, että leuan alla oleva solmuke suurenee ajoittain ja pienee taas jälleen. Huomasin tämän suurentumisen liittyvän siihe, kun vierailen pidempään (ainakin muutaman päivän) vanhemmillani, joilla on kaksi kissaa. Olen allerginen kissoille. Mutta lääkäri sanoi että toisilla ihmisillä vain on noita patteja ja se ei tarkoita mitään.

      Joten nauti kesästä äläkä vaivaa asialla päätäsi. :))

      • Aloittaja.....

        Voi kiitos kovasti. Auttaa ihan hirveästi kuulla, että teitä pattisia on muitakin:) Itse olen kanssa panikoinut, että se on syöpä, mutta on vain otettava järki käteen. Pelko lymyää kokoajan kuitenkin takaraivossa, että entä jos sittenkin. Pakko kuitenkin unohtaa, koska ultrassa kaksi kertaa katsottu ja todettu harmittomiksi.

        Olen huomannut, että moni ihminen panikoi imusolmukkeiden vuoksi. Olisi kiva, jos kaikki kirjoittaisivat tänne pienen tarinan solmukkeistaan;)

        Että kaikki me panikoijat saisimme lukea, että niitä tosiaan vain joillain on ja pysyy, eikä sen tarvitse olla merkki mistään vakavasta:)

        Kiitos vielä.


      • kuulla :)
        Aloittaja..... kirjoitti:

        Voi kiitos kovasti. Auttaa ihan hirveästi kuulla, että teitä pattisia on muitakin:) Itse olen kanssa panikoinut, että se on syöpä, mutta on vain otettava järki käteen. Pelko lymyää kokoajan kuitenkin takaraivossa, että entä jos sittenkin. Pakko kuitenkin unohtaa, koska ultrassa kaksi kertaa katsottu ja todettu harmittomiksi.

        Olen huomannut, että moni ihminen panikoi imusolmukkeiden vuoksi. Olisi kiva, jos kaikki kirjoittaisivat tänne pienen tarinan solmukkeistaan;)

        Että kaikki me panikoijat saisimme lukea, että niitä tosiaan vain joillain on ja pysyy, eikä sen tarvitse olla merkki mistään vakavasta:)

        Kiitos vielä.

        Mukava kuulla jos auttoi edes hieman kuulla ettet ole yksin :)

        ja vielä tiedän monta muutakin joilla on patteja mutteivat kuitenkaan panikoi niistä. ja täällä palstalla näkee melkein joka päivä jonkun kyselevän pateista, joten kai ne ovat aika yleinen ja usein harmiton juttu :))

        mukavaa kesän jatkoa pattejen kanssa :DD


      • täälläkin

        Minullakin on todella suuret imusolmukkeet ja kiinnostaisi tietää. että mistä ne johtuvat. Voiko johtua siitä, että olen urheillut paljon viimeaikoina (n. 4 kk) ja kehoni on muuttunut todella laihaksi ja lihaksikkaaksi eli minulla ei ole juuri yhtään rasvaa kehossani? Imusolmukkeet, jotka ovat isot, ovat nivusissa ja kaulassa.


      • Anonyymi

        Hei. Mitä kaikuisa tarkoittaa minulla luki epikriisissä kaikuisanpuoleista nestettä


    • patteja

      Heips!
      Itse olen myös panikoinut parin viikon ajan kun oikealla puolella kaulalla suurentunut imusolmuke. Ja huomasin myös korvan ja leuan välissä herneen kokoisen patin. Tietysti tyhmänä kokeilen näitä monesti päivässä ja sitähän ei kuulemma saisi tehdä tai ärtyvät enemmän. Välillä hiipii pelko syövästä, hivistä yms.. Varmaan olis parasta tilata lekurille aika ihan oman mielenterveydenkin takia :).

      Niin ja muistan n. 7 vuotta sitten kun minulla suureni imusolmukkeet kaulalta, kainaloista ja nivusista. Ja oli ihan kunnolla turvonneet. Parin kuukauden päästä uskaltauduin vasta lääkäriin mutta mitään ei löytynyt verikokeista ja sitten nämä patit vain hävisivät..

      • Taika80

        Mulla imusolmukkeita on päässä,kaulassa,kainaloissa ja nivusissa. Päässä ne ovat kaikista suurimpia ja siellä niitä on eniten. Kävin lääkärille näyttämässä,ovat kuulemma vaan imusolmukkeita ja siellä on tulehdus. Lääkkeitä oon syönyt nyt kaks kuurii peräkkäin,eikä mitään apua ole ollut. Takaraivossa tuntuu oikein paineen tunnetta niiden pattien takia,samoin kaulaan sattuu. Sit molemmat korvantaukset on auenneet,iho on aivan rikki ollut sieltä jo pari kuukautta ainaki. En tiedä mistä johtuu... Värjään kyl tukkaa tosi paljon... :S


    • paha.........

      jos lääkärisi ottaa asian noin lunkisti. Omalle sukulaiselle sanottiin myös, että kyseessä on vain harmiton suurentunut imusolmuke. Se poistettiin kuitenkin ja selvisikin sitten, että siinä oli pahanlaatuisia soluja.
      Nyt kävi ilmi, että hänellä on pitkälle levinnyt syöpä mm. keuhkoihin. Toivoa parantumisesta ei ole.
      Tupakka on tässäkin tapauksessa varmaan se suurin tekijä syövälle ja muutenkin melko epäterveellinen ruokavalio elämänaikana, vaikka ylipainoa ei ole ollut :(

      • kultapanta

        Minulla on ollut myös patteja kaulalla.Ne ultrattiin ja syytä huoleen ei kuitenkaan ole, sanottiin.Käskettiin kuitenkin tarkasti seurata niiden mahdollista lisääntymistä ja kasvua.Pattien koko oli noin sentti ja patteja oli oikean puolen kaulalla ja leukaluun päällä.Myös vasemmalla puolelta löytyi patteja.

        Minulla on kuitenkin koko ajan 1 - 1,5 astetta korkeampi kehon lämpötila kuin normaalisti, eli siis koko ajan kuumetta.
        Minulta poistettiin yläviisuri ja siinä hampaassa oli tosi iso reikä. Myös vasen korvani oli ollut todella täynnä töhnää ja hieman tulehtunut ja kun se puhdistettiin töhnästä, ajateltiin että patit ja kuume häipyvät.
        Niin ei kuitenkaan käynyt.
        Eli hammas ja korva jutut eivät aiheuttaneet patteja ja kuumetta.
        Lääkäri sanoi, että jos nuo eivät poista patteja ja kuumetta, niin otetaan ohutneulanäyte pateista.Sitä ei ole vielä otettu,mutte olen kuullut että vaikka näytetulos olisikin hyvä,niin siitä huolimatta voi olla syytä epäillä pahinta eli syöpää.

        En polta.Eli tupakasta ei ainakaan voi johtua.
        Suoraan sanottuna minua pelottaa koko ajan ,mikä ihme sisälläni jyllää.Ja tottakai pelkään pahinta.
        Lääkärit kun eivät aina tahdo ottaa potilasta vakavasti.Itse olisi osattava vaatia kaikenmaailman kokeita.Mutta miten osaat vaatia sellaista josta et tiedä.


    • clasu_

      Heips,

      itse olen juossu nyt lekurissa (yksityisellä) kun mulla on ollut 7kk kaulassa pahkuroita. ensin oli vaan yksi iso mollukka leuan alla sivussa ja sitten tuli toinen toiselle puolelle kaulaan eri kohtaan. sitten huomasin että leukaperilläkin on molemmilla puolilla möhkyt. leuka rutisee ja paikkuu niin että korvissa särisee ja soi. 3 eri lääkäriä on nyt sanonut mulle että lopeta tupakointi (poltan paljon), kun hengenahdistusta ilmenee rasituksessa (yllätys, huono kuntokin).
      Olen koko ajan ärtynyt kun asia ressaa, olen 9kk aikana laihtunut 15 kiloa ja paino tippunu viimiset 2kiloa hitaasti, mutta koko ajan laihdun. olen nyt alle 50 täydellä vatsalla vaatteet päällä, viimeksi painanut saman verran varmaan 10vuotiaana (nyt olen 22).. laajaverenkuva on otettu, mutta siinä näkyny mitään, kaikki arvot loistavan hyvät. ensiviikolla taas lekuriin, jos nyt vaikka lekuri ultrais.. nyt on siis 5 selkeästi suurnetunutta imusolmuketta kaulan alueella ja nivusissa 2 mitkä erottuu helposti muista nivusten imusolmukkeista. nuo möykyt mitä mulla on, ei ole kyllä kasvanut mielestäni niiden olemassa olon aikana. ne vaan tuli poks ja siinä ne nyt vaan on. 2 koiraa on ja töissä on hyvion pölyistä. allerginen en mielestäni ole, mutta allerginen voi olla monella tavalla. tuo leuanalus pahkura on kyllä ärsyttävä kun en saa edes leukaa rintaan kun se painaa vastaan :(

      ilmottelen sit ultratuloksia....

      • T-aru

        Tätä tuskin enää seuraa kukaan, mutta oli helpottavaa lukea näitä. Ite kävin lääkärissä just samoista ongelmista johtuen. Sain lähetteen ultraan ja lääkäri sano, että jos on viel kolmen viikon päästä ni sit mennä. No se patti lähti ja tuli takas ja lähti ja nyt on taas.. Tuntuu et sillon ku oon polttanu tupakkaa (viihteellä) se kasvais enemmän.. Kai sitä pitäis itekin käydä siel ultrassa kuitenkin niin sais varmuuden.


    • kerttuli7

      mie olen parasta aikaa odottamassa imusolmuke patin takia aikaa mammografiaan, nää päivät on v.. pitkät. Kaikki hormonikorvaushoito jonka sain hikoiluun lopetettiin, samoin särky ym lääkitys. Ja kas lääkäri määräs mulle mieliala lääkkeitä etten hätäilisi.. kertoi rinnassa olevan pahkuran olevan syöpä ja imusolmukepatin sen vahvistavan.. pakko sano etten usko! ootan kyllä veri ja mammon tulokset, sitten vasta annan tunteille vallan.. lääkärit on vain ihmisiä, heillekin sattuu virheitä..

      • Mies37

        Jep jep. Itselleni ilmestyi yhdessä yössä nivusiin juimiva ja turvonnut imusolmuke. Myös muut nivusalueen imusolmukkeet ovat olleet hieman turvoksissa, mutta etenkin tämä yksi jaksaa vieläkin pitää turvotusta yllä. Tilanne on ollut sama nyt jo puoli vuotta.

        Laajassa verenkuvassa ei näy mitään. Kaksi kertaa on myös ultrattu nivuset, vatsa, munuaiset, virtsarakko yms. Mistään ei tunnu vain löytyvän syytä tälle.

        Kyllähän tällainen vaiva laittaa mietityttämään ja pelottaakin aika ajoin.


    • Pattikurkkunen

      Minulla on patti kurkussa, siis sisäpuolella, se on ollut jo lähes kaksikuukautta eikä yhtään muuttunut. Kipeä se ei ole mutta häiritsee kovasti. Lääkärit vaan sanoo, seurataan. Olen jo aika vanha, ei kai enää kannata korjata, että silleen. Viellä lisäksi, se on pikkusormen kokoinen.

    • Hei, onko teille edelleen imusolmukkeita turvoksissa?

      • Rändimu

        Valitettavasti on yhä


      • Täälläkin

        Minulla on ollut imusolmukkeet turvonneet marraskuusta. Suurin takaraivossa, pari niskassa ja yksi soliskuopassa. Kerran ultrattu ja otetty 2 x verikokeet. Kummatkin ok. Kohta taas ultra jos eivät katoa. En ole millään tavalla kipeä tai polta. Välillä painavat mieltä enemmän ja toisinaan eivät. Toivoisi vain että katoavat, mutta minkäs teet


    • Hyperplasia

      Heippa. On turvonneita imusolmukkeita kainalossa ja nivusissa. Biobsia otettu ja todettiin imusolmukkeen hyperplasia ,eli liikakasvu. Pitäisi olla hyvänlaatuinen muutos...mistä lie johtuu. Onko muilla ollut samaa?

    • Anonyymi

      Itse kävin kainalon suurentuneiden imusolmukkeiden takia leikkauksessa, ne poistettiin ja koepaloissa ei näkynyt mitään pahanlaatuista, ainoastaan tavallisia reaktiivisia muutoksia. Nämä voivat kuulemma johtua mm lievästä tulehduksesta, mutta veriarvot olivat priimaa eikä mitään virusta tms löytynyt. Mysteeriksi varmaan jää, mikä minulla toisinaan noita imusolmukkeita turvottaa näennäisesti ilman syytä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta älkää pelätkö pahinta ja muistakaa, että melkein aina turvotuksille löytyy jokin normaali syy, eikä aina välttämättää syytää edes löydy. Toisilla meistä vaan on hieman yliherkät puolustusjärjestelmät imusolmukkeissa :)

    • Anonyymi

      Hei ! Minulla on ollut nyt kuukausia toisessa reidessä 4 x4,2 cm suurentunut imusolmuke. UÄ normaali löydös. Muita oireita ei ole. Eiköhän tuo joskus tuosta pienene. Luin jostakin, että saattavat jäädä suurentuneiksi pysyvästikin. Olen antanut sen olla rauhassa, kun siitäkin luin, että ärtyvät, jos niitä koko ajan tunnustelee.

      • Anonyymi

        Hei! Kasvaako tuo sinun imusolmukkeesi pikku hiljaa, vai tuliko kerralla noin suureksi (4x4,2)?


      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa että ne voi turvota aika piensetäki ja jos niitä paljo räplää nii ne voi jäädä pysyvästi tai pitkäksi aikaa suureksi ja ihan pelkkä huono sisäilmaki voi turvottaa niitä, hengityksen kautta mikrobeja tai partikkeleita tai mitä vaan moskaa imeytyy keuhkoista imusuonistoo ja sen takia turpoavat ja saattaa jopa tukkeutua tai jokin krooninen tulehdus tai pitkäaikaiset allergiat, myös stressiki ja huono hammashygienia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että ne voi turvota aika piensetäki ja jos niitä paljo räplää nii ne voi jäädä pysyvästi tai pitkäksi aikaa suureksi ja ihan pelkkä huono sisäilmaki voi turvottaa niitä, hengityksen kautta mikrobeja tai partikkeleita tai mitä vaan moskaa imeytyy keuhkoista imusuonistoo ja sen takia turpoavat ja saattaa jopa tukkeutua tai jokin krooninen tulehdus tai pitkäaikaiset allergiat, myös stressiki ja huono hammashygienia.

        Myös huono purenta voi kasvattaa niitten kokoa kun leuvan lihakset voi tulehtua huonon purennan takia se voi aiheuttaa lievää kasvua imusolmukkeissa niskassa tai leuvan lähellä, sekä myös sylkirauhaset voi turvota. Myös voi olla rokotteen aiheuttamia noi imusolmukkeiden kasvu, myös lapsuusiän aikasista rokotteista.


    • Anonyymi

      Lymfoomaa EI VOI POISSULKEA IKINÄ pelkän ultran perusteella! USKOKAA TÄM
      Ä, teillä on vain yksi henki. Jos henkesi on sinulle kallis, sinä VAADIT ohutneulabiopsian, ainakin vähän isommista, tai kasvavasta, patista. Lääkärit mielellään sanoo että ultran mukaan ei ole syöpää. Tämä on VALHE! Olen asiasta lukenut kansainvälisiä tutkimuksia ja tuo on selvä hoitovirhe. OSATKAA VAATIA AINA ohutneulanäyte syövän poissulkemiseksi. Ultra EI VOI SITÄ TEHDÄ IKINÄ.

      • Anonyymi

        Onko kellään ollut niin, että imusolmuke ei ole kasvanut, mutta on epänormaalin näköinen, eikä rasvanidusta näy. Lisäksi alueella on vilkastunutta verenkiertoa.
        Tällainen on tilanne nyt miehellä, jännityksellä odotellaan ohutneulanäytteen tulosta. Levyepiteelisyöpä leikattiin ohimolta viime syksynä. K.o. syöpä kun voi lähettää etäpesäkkeitä, huolestuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kellään ollut niin, että imusolmuke ei ole kasvanut, mutta on epänormaalin näköinen, eikä rasvanidusta näy. Lisäksi alueella on vilkastunutta verenkiertoa.
        Tällainen on tilanne nyt miehellä, jännityksellä odotellaan ohutneulanäytteen tulosta. Levyepiteelisyöpä leikattiin ohimolta viime syksynä. K.o. syöpä kun voi lähettää etäpesäkkeitä, huolestuttaa.

        Tähän nyt jatkan itse. Näytteessä ei todettu syöpäsoluja. Ehkä jonkinlainen tulehdus imusolmukkeessa. Seuraavaa kontrollia aikaistettiin.
        Helpotus on valtava, mutta ei nuolaista vielä..


    • Anonyymi

      Mulla on kainalossa yksi suurentunut imusolmuke. Se ultrattiin, ja todettiin normaaliksi imusolmukkeeksi. Olen hoikka, kuulemma siitä johtuu sen näkyvyys. Toisessa kainalossa ei tunnu. Lihakset olleet kipeät jo pitkään rankan liikunnan vuoksi, joten siinäkin saattaa olla yksi syy turpoamiseen

    • Anonyymi

      Onko kellään sellaista kokemusta että ohutneulanäytteessä ei ollut syöpäsoluja mutta kuitenkin siinä muussa osassa olikin syöpä? Että sattui vain näytteeseen osua puhdas osa siitä epäilyksenalaisesta elimestä.

    • Anonyymi

      Minulla todettiin jo useampi vuosi sitten eri puolilla suurentuneita imusolmukkeita, kun otettiin kaikenlaisia kuvia pitkin kehoa.

      Teksteissä luki, että kainaloissa on suurentuneet, ja nivusissa.
      Vatsaa kun kuvattiin, niin luki, että maksan seudulla on imusolmukkeet suurentuneet.
      Vuosia sitten on otettu kaulasta yksi imusolmuke ja tutkittu, eikä siinä kai ollut mitään.

      Ne solmukkeet, joita on aiemminkin näkynyt, niin ovat tekstien mukaan edelleenkin suurentuneet ( " ovat ennallaan " ).
      Eikä kai niille mitään voi tehdä, vaikka olen ollut pitkään tosi huonossa kunnossa, tuskin johtuu imusolmukkeista.

    • Anonyymi

      Hei,

      Minulla on ollut kohta jo 1,5 v. imusolmukkeet suurentuneina mm. kaulassa, vasemmassa kainalossa ja nivusissa. Ensimmäisen vuoden aikana tehtiin miljoona verikoetta eikä mitään löytynyt ja kerran ultrattiin. Uskon että jos olisi ollut jotain pahaa niin oireita olisi jo ilmaantunut? Saman kokosia ovat olleet alusta lähtien ei ikinä pienentynyt eikä suurentunut enempää. Muistan ensimmäisellä lääkärikäynnillä lääkäri totesi että olin sairastanut mononukleoosin jonka takia ne on jäänyt suurentuneiksi. Jep jep.

    • Anonyymi

      Vanha ketju tosiaan, mutta mulla on ollut nyt noin 3 vuotta turvonneet imusolmukkeet takaraivossa, kaulalla ja korvan takana. Nyt vahingossa löysin juttua tosta lymfoomasta ja sitten hysteerisesti aloin pelkäämään (pelkään sairauksia jatkuvasti, leukemiapelko vaihtui yhden päivän aikana tähän)
      Ei ole pienentynyt eikä kasvanut, tullessaan aristi ja vielä aristaa jos näplää hirveästi, muuten ei ollenkaan. Kerran kävin näyttämässä silloin 3v sitten enkä kyllä muista mitä lääkäri sanoi, takaraivon patit kuulemma vissiin tuntuu isommalta koska ovat luun päällä... Enpä tiedä. Olisi kai syöpä oireillut tossa ajassa jos se olisi? Mielenrauha olis kiva saada ainakin.

    • Anonyymi

      Kainalon imusolmuke voi turvota myös jos on rintaimplantti rikkoutunut. Tämä ei aina näy ultrassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe