Kissoja tapetaan ja kidutetaan

Little Miss Sunshine

Tämän päivän Iltasanomissa oli juttua Pohjanmaalla käytävästä "kissasodasta".
Kissoja tapetaan ja kidutetaan mitä hirveimmillä tavoilla. Noin neljä kissaa katoaa päivässä.

Mm. Yhdeltä kissalta oli katkaistu jalat. Toinen taas oli hukutettu tiiliskivi kaulaan sidottuna.
Ja näitä tarinoita on monia.

Järjetöntä, julmaa ja tarpeetonta. En ymmärrä miten vapaana juoksevat kissat voivat saada ihmiset niin raivoihinsa, että he alentuvat eläinrääkkäykseen.

En itsekään pidä siitä, että kissojen annetaan kulkea irrallaan, mutta lähinnä siitä syystä, että se on etenkin taajamassa vaarallista niin kissalle kuin liikenteellekin. Mielestäni hyvä ja rakastava kissanomistaja ei päästä lemmikkiään vaaralle alttiiksi. Kissa ei kaipaa ulos, jos se on koko elämänsä viettänyt sisällä. Ja jos haluaa tarjota kissalle ulkoilua, voi sitä kuljettaa vaikka kytkettynä. Olen monesti kuullut vedottavan kissan luonteenomaiseen vapauden kaipuuseen. Vaan kummastipa se koirakin kulkee taluttimessa kun on pakko. Mitähän siitäkin tulisi jos vedottaisiin koiran villiin alkuperään ja päästettäisiin sesset irralleen liikenteen sekaan ja tekemään tarpeitansa ihmisten kotipihoille.

Jutun pointti oli lähinnä se, että kissojen tappaminen ja kiduttaminen on mitä suuremmissa määrin tuomittavaa, mutta kissanomistajat voisivat myös itse tehdä asialle jotain. Ajatelkaa hyvät ihmiset lemmikkinne turvallisuutta älkääkä päästäkö sitä moraalittomien ja empatiaan kykenemättömien tappajien kynsiin.

36

2947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kskss

      Itse asun pohjanmaalla, Ja voin sanoa että esim. Kouluissa ihan jo ala-asteelta asti kehuskellaan kuinka on ampunut kissoja, Ja monet idiootit vihaavat kissoja, Ja hullut tappavat. Vankilaan tuollainen roskaväki... Idiootteja viranomaiset, Eivät välitä mitään kissojen kiduttamisesta, Ja jahtaavat viritettyjä mopoja-.- Välillä hävettää että on suomalainen kun lukee tuollaisista järjettömistä asioista...

    • dssd

      Muutamia tuntia sitten koulussa kuulin kun joku kehuskeli kissantappokeinoilla... Minne tämä maailma on menossa, Kun on tuollaisia kusipäitä? Ennen vanhaan kaikki oli paremmin!

      • asdfasdf

        ennenvanhaan kissatkin pelkästään polkaistiin turpeen alle sen kummempia huutelematta,ihmeteltiin vain yhdessä naapurin kanssa että mihin ihmeeseen se naapurin killi on hävinny :)


    • ei kuulu sulle

      Kaikki ihmiset jotka rääkkää elämii nii sais joutua vittuun täältä maan päältä,ei niitä tulis kyl yhtää ikävä!!! nimittäin mulla on Koira,Kissa ja Marsu eikä tulis pieneen mieleeni kiusata niitä!! en oo ikinä kiusannu ketään eläintä!!!! AIKA UKOILLA JA AKOILLA EI NÄKÖJÄÄ OO MUUTA TEKEMISTÄ KUN KIUSATA ELÄIMIÄ,ET VIITTIS OLLA NOIN 5.V. JA LOPETTAISIT TON HELVETIN ELÄIN RÄÄKKÄYKSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JOTEN AIKUISTU VITUN KESKEN KASVUNEN KAKARA MEE KOULUU OPPIMAA KÄYTÖSTAPOJA...SENKIN ITSE RAKAS PASKIAINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • EI KUULU SULLE

        ONKO SUOMALAISILLA JOTAIN VIKAA PÄÄSSÄ?? TÄÄ SUOMI ON KYLLÄ IHAN IHME MAA.TÄÄLLÄ KIUSTAAN ELÄIMII JA OLLAA RASISTEJA ERIVÄRISIÄ IHMISIÄ KOHTAAN... NÄÄ KAIKKI SUOMALAISET lUNTUT JA NOI SAATANANA PIEN MUNA UKOT SAIS PAINUA HELVETTIIN.....ET EI OO KYL NOIL VITUN SUOMILEHMILLÄ PALJOO JÄRKEE PÄÄSSÄ.AINOO MITÄ SIELTÄ PÄÄ KOPASTA LÖYTYY ON:KUSTA!!!!! PAINUKAA VITTUUN TÄÄLTÄ ELÄIN RÄÄKKÄÄJÄT JA RASISTIT!!!!!


      • KL HN PÄRZNÅ'RNI
        EI KUULU SULLE kirjoitti:

        ONKO SUOMALAISILLA JOTAIN VIKAA PÄÄSSÄ?? TÄÄ SUOMI ON KYLLÄ IHAN IHME MAA.TÄÄLLÄ KIUSTAAN ELÄIMII JA OLLAA RASISTEJA ERIVÄRISIÄ IHMISIÄ KOHTAAN... NÄÄ KAIKKI SUOMALAISET lUNTUT JA NOI SAATANANA PIEN MUNA UKOT SAIS PAINUA HELVETTIIN.....ET EI OO KYL NOIL VITUN SUOMILEHMILLÄ PALJOO JÄRKEE PÄÄSSÄ.AINOO MITÄ SIELTÄ PÄÄ KOPASTA LÖYTYY ON:KUSTA!!!!! PAINUKAA VITTUUN TÄÄLTÄ ELÄIN RÄÄKKÄÄJÄT JA RASISTIT!!!!!

        poxugm invin'å 8ybpå0åbhc7 0å8jn å07gb äv8hjnvä 73Ä NCJ78¨ÅNÄÅ


      • asdfasdf
        EI KUULU SULLE kirjoitti:

        ONKO SUOMALAISILLA JOTAIN VIKAA PÄÄSSÄ?? TÄÄ SUOMI ON KYLLÄ IHAN IHME MAA.TÄÄLLÄ KIUSTAAN ELÄIMII JA OLLAA RASISTEJA ERIVÄRISIÄ IHMISIÄ KOHTAAN... NÄÄ KAIKKI SUOMALAISET lUNTUT JA NOI SAATANANA PIEN MUNA UKOT SAIS PAINUA HELVETTIIN.....ET EI OO KYL NOIL VITUN SUOMILEHMILLÄ PALJOO JÄRKEE PÄÄSSÄ.AINOO MITÄ SIELTÄ PÄÄ KOPASTA LÖYTYY ON:KUSTA!!!!! PAINUKAA VITTUUN TÄÄLTÄ ELÄIN RÄÄKKÄÄJÄT JA RASISTIT!!!!!

        mees töihin että verorahaa riittää muille jaettavaksi.


    • likka__^^^^

      ei helvetti miten sairasta,tolle asialle pitäisi jo tehdä jotain..ihan sairasta :( itse vihaan eläintenrääkkääjiä yli kaiken. ne kaikki voisi vtää hirteen!

    • ei häviä

      No joo-o....Itselläni on ollut kissoja n. 20v. Ensimmäiset totutin sisälle heti otettuani ne. Ensimmäinen narttu ei sopeutunut kytkettynä olemiseen koskaan ja vuosien jälkeen oppi livahtamaan ja kulkemaan omia teitään joskus viikkojakin.Samaan aikaan omistin toisenkin kuuron yksilön joka oli melkoinen räsynukke,nukkui vieressä ym. Muttä tämäkin yksilö oppi kulkemaan kaikista varotoimenpiteistä huolimatta ulos muttei käynyt isompia mutkia. Muutin kotoa pois ja otin itselleni kissan lisää, muutaman vuoden vanhan kolli-yksilön, jota edellinen omistaja ei enää halunnut pitää ja halusi hengiltä. Sain kuitenkin ylipuhuttua ja kissa eli minulla onnelliset loppuvuodet, en kuitenkaan voinut häntä kahlita, ei olisi tullut kysymykseenkään, kollipoika aina tottunut olemaan vapaana. Ja niin oli nytkin, vaan eipä lähtenyt koskaan mihinkään, viisas kollipoikavanhus pysyi pihalla ja jos kulki, niin emännän perässä minne ikinä emäntä menikin. No, tuli vanhuus ja lähtö. Sen jälkeen hain uuden kisun löytöeläinkodista suruuni. Löytyi puoli v vanha tyttö, nälissään ja surkeana. Hoidin hyvin, ostin valjaat ym. Joku vuosi yritin, lapsi kasvoi ja ovet ulos ja sisää heiluivat edestakaisin, kissa oppi livahtelemaan, yritin aikani kunnes totesin, etten voi asialle mitään. Samaan aikaan talouteen tuli höpö kollipentu, joka tietty oppi samoille tavoille, vaikka kuinka yritin sisäkissoiksi opettaa ja naruissa ulkoiluttaa. Muutettiin kissojen ja lapsen kanssa. Tuli lisää lapsia. Kissoja yritettiin edelleen ulkoiluttaa narussa. Lapset kasvoivat ja ovi kävi vielä useammin kuin ennen. Ei ollut kissoista enää narunnokkaan, luovutin, kissat kärsivät silminnähden kaikista kahlitsemisyrityksistä. Tänä päivänä kissapariskunta vanhukseni kulkevat omia teitään, neiti ulkoilee irti, muttei koskaan lähde etupihalta minnekään ja poika käy välillä läheisellä metsällä mutta tulee aina viim. kolmen tunnin kuluttua kotiin kun tietää että häntä kaivataan, muuten on todella kuin kotoinen räsynukke, halittava ja rakastava. Yrittänyt olen mutta kissojen luonto on vienyt voiton, ja katson etten muuta voi. Olen niitä omistanut ja rakastanut jo kaksi vuosikymmentä ja teen niinkuin parhaaksi heidän kohdallaan näen. Henkilö,
      joka tuomitsee ulkokissojen omistajan tulisi miettiä asiaa aina useammalta kantilta, ennenkuin typeriä mielipiteitään päästeleee kaiken kansan kuultavaksi. Ps: asun esikaupunkialueella taajamassa, oikeaa metsää on kuitenkin neliökilometritolkulla naapurin aidan takana, jonne rakkaiden kisumirrieni on hyvä livahtaa..
      Toivoen, ettei mitään ikävää sattuisi ja kisuni kuolisivat esim. vanhuuteen, ei auton alle tai typerien ihmisten eläinvihan kohteeksi joutuneena.

    • mieltä!

      olen samaa mieltä!kissoja ei saa laiminlyödä eikä myöskään koiria!en niin hirveästi välitä kissoista mutta ei ole oikein tappaa eläintä vaikka olisi kuinka tappamisen himoinen!

    • aika huono juttu kissojen kannalta! Kuitenkin pitää muistaa että irti juokseva kissa on aina lainsuojaton!!!!!! Meillä 3 kisua ja kaikki sisäkissoja, toki uloskin piäsevät mutta VALJAISSA. eivät näytä siitä ollenkaan pahastuneilta, koska tottuneita talutteluun pennusta asti. en kuitenkaan tarkota että asia ei liikuta minua......onhan se tietty TYMÄÄ JA TÄYSIN VÄÄRIN rääkätä kissoja!!!

    • _tyttönen_

      sen kummemmin "kulku"kissoista jos ne eivät tule kuseksimaan talon nurkille,siinä vaiheessa kun niin tekevät
      on lainattu minkkiloukkua ja loukutettu kissa/t kiinni ja viety löytöeläinkotiin.
      Sieltä on jokaisen ihmisen ne helppo tavoittaa ja hakea jos tahtovat,ja jos ei,niin kyllä joku niille kodin antaa tai sitten ne lopetetaan asianmukaisesti.
      Parempi sekin,kun että tosiaan jäävät auton alle,tai kohtaavat jonkun hullun joka ne tappaa keinolla millähyvänsä.
      Itselläni on kaksi kissaa,jotka ovat sisällä.Ulkoilemaan pääsevät vain narussa taikka valvotusti voivat parvekkeella ihmetellä maailmaa.
      Vanhempi kissani on "villikissanpentu"eli toisinsanoen kulkukissanpentu,syntynyt ulkona ja kasvanut siellä muutamat ensimmäiset kuukautensa.Nainen jonka pihassa kissani emo majaili,ruokki ja oleskeli kissojen lähellä.
      Lopulta sai kissat loukutettua vanhan navetan alta ja vietyä sisään.Emo asuu tälläkin hetkellä naisen luona ja yksi pennuista.Emo sekä kaikki pennut leikkautettiin ja rokotettiin.Loput pennut(7kpl yhteensä)saivat omat kodit.
      Seuraavana kesänä pihaan ilmestui kulkukolli(sen kohtalosta en tiedä) sekä toinen kantava kulkukatti,tämä neito teki pennut kivimuurin kupeeseen.Ja nämäkin kissat loukutettiin,mutta kaikki vietiin eläinkotiin.

      Ainakin omasta mielestäni,loukuttaminen tahi kissan houkutteleminen kiinni ja vieminen löytöeläinkotiin(ellei tiedä kenen kissa) on paras vaihtoehto,kun antaa sen juosta pitkin maita ja mantuja.
      Ja tietenkin kissan leikkauttaminenkin on keksitty,kesäkissojen estämiseksi,ja muutenkin ei toivuttujen tapausten.

      Pohjois-savossa oli tosin tapaus,jossa mies oli loukuttanut kissoja ja tappanut ne.

    • Ehdoton eläinaktivisti

      Siitähän taisi olla lehtijuttu, liekö vieläkin minulla tallessa. Itse olen ajatellut, että jos mahdollista, annan kissalleni parhaat mahdolliset olosuhteet, joten päästän sen ulos. Kissakarkotteet on keksitty, saa tavallisista kaupoista, joten jos ne toimivat on "kielletyt paikat" turvassa. Ja tottahan toki kyselen naapureilta jos heille passaa että saa olla kissa irti. Jos on joku jolle ei kelpaa, niin en ota sitten koko kissaa jos en voi sille tarjota parasta elämää...

      • kissojen rakastaja

        Se on juuri oikein kun itse sen tiedän kun on oma kissa ja kun olen kissa rakas.


      • asdfasdf

        kai sinä ostatkin sitten naapurille ne kissan karkotteet?


    • eläinkasvattaja

      tehkää niile samoi kun ne teki kissoile

    • kauhistunut kissa

      Ihan kamalaa! Älkää hyvät kissanomistajat pitäkö kissaa taajamassa irti! Taajaman ulkopuolella voit pitää, ja se on laillistakin, silloin kellään ei ole lupa tehdä mitään kissallesi, eikä muutenkaan. Itsellänikin on kissa, mutta se on taajamassa visusti kytkettynä. ELÄINRÄÄKKÄÄJÄT KURIIN! ETTEKÖ HÄPEÄ??

      • asdfasdf

        taajaman ulkopuolellakaan kissan ei ole laillista juosta irrallaan naapurin pihamaalla.


      • Tuota...
        asdfasdf kirjoitti:

        taajaman ulkopuolellakaan kissan ei ole laillista juosta irrallaan naapurin pihamaalla.

        Eihän kissa ymmärrä ihmisten asettamia rajoja. Jos hiiri juoksentelee juuri naapurin puolella. niin kissahan lähtee juoksemaan perään pyydystämään hiiren. Siten kissa saa käyttäytyä luonteenomaisesti. Miksi ihmisten pitäisi rajoittaa kissan reviirejä. Silloin ei kannata ottaa kissaa ollenkaan, jos kissalla ei ole mahdollista pyytää hiiriä siellä, missä hiiriä liikkuu. Kissa nauttii saalistamisesta.


      • Ei missään irti

      • asdfasdf
        Tuota... kirjoitti:

        Eihän kissa ymmärrä ihmisten asettamia rajoja. Jos hiiri juoksentelee juuri naapurin puolella. niin kissahan lähtee juoksemaan perään pyydystämään hiiren. Siten kissa saa käyttäytyä luonteenomaisesti. Miksi ihmisten pitäisi rajoittaa kissan reviirejä. Silloin ei kannata ottaa kissaa ollenkaan, jos kissalla ei ole mahdollista pyytää hiiriä siellä, missä hiiriä liikkuu. Kissa nauttii saalistamisesta.

        niin,naapurikin saa käyttäytyä luonteelleen ominaisesti jos näkee kissan tontillaan.eläimen heitteille jättö eli vapaana juoksuttaminen on rikos johon syyllinen on omistaja.


      • asdfasdf
        Ei missään irti kirjoitti:

        Ei kissaa saa pitää vapaana edes taajaman ulkopuolella.

        https://docs.google.com/viewer?pid=explorer&srcid=0B1J_jFpB5X9zMTdiZmQ0ODUtYWM1Yi00NjQ5LTlmNjYtNmM3MWJhYzdiMzM2

        http://www.poliisi.fi/poliisi/poliisilehti/periodic.nsf/vwarchivedlist/C64B1899B236257CC22572F9002AE88B

        Ei kattia pysty kukaan kiduttamaan tai tappamaan, jos omistaja noudattaa lakia. Eli omistaja on aina syyllinen, jos kissalle tapahtuu jotain ikävää pihapiirin ulkopuolella.

        kiitokset hyvistä linkeistä


      • oooo6
        Ei missään irti kirjoitti:

        Ei kissaa saa pitää vapaana edes taajaman ulkopuolella.

        https://docs.google.com/viewer?pid=explorer&srcid=0B1J_jFpB5X9zMTdiZmQ0ODUtYWM1Yi00NjQ5LTlmNjYtNmM3MWJhYzdiMzM2

        http://www.poliisi.fi/poliisi/poliisilehti/periodic.nsf/vwarchivedlist/C64B1899B236257CC22572F9002AE88B

        Ei kattia pysty kukaan kiduttamaan tai tappamaan, jos omistaja noudattaa lakia. Eli omistaja on aina syyllinen, jos kissalle tapahtuu jotain ikävää pihapiirin ulkopuolella.

        ootko sitten joku kissojen kiduttaja


    • En ymmärrä ihmisiä jotka eivät pidä kissoista tai ottavat kesäkissoja. Meillä juoksentelee 3 maatiaiskissaa josta en luopuisi mistään hinnasta.

    • "IHMINEN"

      Sairas hullu kiduttaa kissaa!!!
      kostan kun nousen kuolleista terveisin KISSA!!!

      • Psygiatri

        Kissan rääkkäämisellä kehuminen on todellakin SAIRASTA!!!


      • eläin
        Psygiatri kirjoitti:

        Kissan rääkkäämisellä kehuminen on todellakin SAIRASTA!!!

        AInoastaan mielisairas idiootti rääkkää eläimiä!


      • Poloinen
        eläin kirjoitti:

        AInoastaan mielisairas idiootti rääkkää eläimiä!

        Jolla ei oo munaa tekee sellaista...


    • onnellinen tuntematt

      Minä heti ilahduin, kun näin aamulla kissan jäljet tielläni. En tidä kuka hän oli, mutta ihana, kun juku kissa oli kulkenut lähelläni.

    • Myyrämäärä

      Minun kotoseudullani katsottiin ennen ihmisiä kuin hulluja, kun ne narussa kissaa veivät. Ihmeteltiin, että mikseivät hanki koiraa, kun kerran jotakin ulkoiluttaa pitää. Vieläkin, jo kauan kaupungissa asuneena, seuraan vähän huvittuneena näitä vastuullisia kissanomistajia, jotka ulkoiluttavat narun päässä kissojaan. Älkää käsittäkö väärin - on tosi hyvä, että ulkoiluttavat, mutta kaikkien näiden vuosienkin jälkeen se näyttää hassulta. :)

      En ole kissaihmisiä, mutta lapsuudenkodissani oli kissa. Se kulki irti, niin kuin kaikki muutkin kissat. Jos minä kissaa pitäisin, se olisi joko kokonaan sisällä (koska asun kaupungissa) tai juoksisi irti (jos asuisin taas maalla). Kotikuntani asukkaat suhtautuvat tosi alentuvasti niihin kaupungista muuttaneisiin ihmisiin, jotka kampanjoivat koirankakkojen keräämisen ja kissojen kytkemisen puolesta. Ei kotimetsissäni tarvitse keräillä kakkoja, eikä pitää kissaa narussa, menkööt kaupunkilaiset kerrostaloihin kotikissoineen ja kakkapusseineen, siellä ajatellaan - ja niin ajattelen minäkin. Noukin koirankakkaa täällä Helsingissä ja huolestun irti juoksevan kissan puolesta. Kotometsässä en tee kumpaakaan.

      Ymmärrän, että jotkut eivät vain pidä kissoista eivätkä halua niitä lähelleen. "Nurkkiin kuseskelemisesta" vinkumista en ole tajunnut. Ainakin meilläpäin sataa aina silloin tällöin, ja sade pesee pissan sitten pois siitä nurmikolta. Eikä minua huolestuta myöskään lasten hiekkalaatikkoon kakkaava kissa. Muistan nimittäin itse löytäneeni kissankakkaa joskus laatikosta ja kysyneeni äidiltä, että mikä tämä on. Se on kissankakkaa, paa se pois, vastasi äiti vain rauhallisesti. Enkä minä kuuroutunut, sokeutunut, kuollut tai vammautunut. Korkeintaan sain vähän bakteereita ja sitä kautta vastustuskykyä.

      Minua ei haittaa, vaikka naapurin kissa muuttaisi meidän portaiden alle. En ruoki irtokissoja, enkä ota niihin mitään kontaktia - enhän pidä kissoista. En minä niitä kuitenkaan vihaa. Kyllä meidän tontti on aina ollut niin iso, että sinne mahtuu muutama irtokissa.

    • ReijoTG

      Jos vain voin, tapan kissan joka tulee pihalleni. Jos kissan omistaja tulee pihalleni kutsumatta, vedän turpaan.

    • Monenmoisia katteja

      Ihan oikeita sisäkissojakin on olemassa kuin myös ulko ja villikissoja.
      Sisällä koko ikänsä ollut katti voi saada ulkona paniikkihäiriö kohtauksen tai
      ainakin mouruaa käyttäytyy ikävästi ja kakkailee vaikka häntä autolla koitettaisi väkisin jonnekkin viedä.
      Tälläinen kissa harvoin karkailee minnekään kauemmas seikkailemaan vaikka ovi olisi auki.
      Villikissaa voi houkuttaa loukut..ja pian se on jo suojelusta haettavissa.
      Sittenhän on myös noita jo kuolleiksi luultuja kissapetoja jotka vuosien seikkailun jälkeen kadottuaan palaavat
      "kotiinsa".'
      Ja niitä jotka eivät älyä isäntäväen muuttaneen uuteen kotiinsa hänen kodistaan.

    • Giedeon

      Juutalaisena pidän erityisesti rapeaksi paahdetuista kissankoivista, tietenkin täytyy varmistaa kosher katkaisemalla partaveitsellä misun kaula.

    • 323232

      qwertyuiopå 7.11.2008 18:26
      "Kuitenkin pitää muistaa että irti juokseva kissa on aina lainsuojaton!!!!!!"

      No eipäs nyt levitetä satuja. Kissan kun menet lahtaamaan ja jäät siitä kiinni niin sakkotuomio vahingonteosta on aivan varma ja parhaassa tapauksessa tappoväline siirtyy valtion omistukseen.

      • vappuheila1

        Niin, ja kun kyse on lemmikkieläimestä, on aina olemassa riski että eläimen omistaja hermostuu ja ottaa oikeuden omiin käsiinsä. Siis jos saa tietää, joskus pelkkä epäilyskin riittää.


    • Anonyymi

      Kyllä vapaana kulkevat kissat saa tappaa. Parempi vaikka ilmakiväärillä/myrkyllä kuin että kohta niitä on populaatio lisää kuseksimassa ja paskomassa pihoille missä pikkulapset leikkivät. Täytyy vain muistaa ettei muut luonnoneläimet kärsi. Kissat kantavat ulosteissaan koronaviruksia ja tauteja. Meiltäpäin on onneksi hävitetty loukuttamalla useita irtokissoja. Pois tuollaiset kuleksimasta eivät kuulu Suomen luontoon kuten minkitkään. Ihan sama mitä kissaihmiset mussuttaa ja itkee. Pitäkää tuholaisenne aisoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe