Pitäisi vaihtaa hytikkanesteet Citikkaa:n.
Kysmys: Mistä saa ja tarvitaanko #huuhteluainetta# kun vaihdan nesteet (LHM ). Autossa tarrat että on vaihdettu Total LHM :t 2004.
Onko vaikea työ #tee-se-itse-miehelle#.
-toni-
LHM+
25
1941
Vastaukset
- janteros
esim. www.sitruunapatonki.tk -->sitruunahaku
- Mukavaa matkaa
Sori en ymmärtänyt viestiäsi?
Nummelan ad-liikkeestä löysin #huuhteluaineen# ja LHM nestettä, aika jännä juttu että niissä purkeissa oli citikan logo? oe-kamaako?
-toni-- V70T5.
niin ei tarvi vaihdella kaikkea turhaa.
- outlanderisti
V70T5. kirjoitti:
niin ei tarvi vaihdella kaikkea turhaa.
Sulle vauhdetaan samilla kilometreillä volvoon ohjaustehostimen öljyt ja sitten, kun tuo kilsamäärä tuplaantuu niin volvoon vaihdetaan iskarit ja jouset (hintaa n.1200erkkiä) niin hyde sitikkaan vaihdetaan LHM:ät n.150 euroa. Turhaa mikä turhaa.
- Mukavaa matkaa
V70T5. kirjoitti:
niin ei tarvi vaihdella kaikkea turhaa.
Ai jaa, musta on ihan ok vaihtaa hytikkanesteet kun korjailla joka vuosi jonkun volvon iskareita/jousia ;)
Kun käyttää Totalin nesteitä niin eikös ne ole samat kuin tehtaalla on laitettu?
-toni- - maatalous
V70T5. kirjoitti:
niin ei tarvi vaihdella kaikkea turhaa.
traktorissa mene noi käsijarrun rummut melkosen usein hajaille?? Ne kun on tehty melkosen lapsellisiksi ja heikoiksi.Kuulemma tuo on volvoissa tyyppivika ja sen tiedon olen saanut volvon merkkikorjaamolta.Ja ei todellakaan ole halpoja osia ne!! Elikä mieluummin vaihtaa öljyt vaikka joka vuosi kun se tulee halvemmaksi kuin vaihdella käsijarru mekanismia joka vuosi..Elikä mikä on se oikea auto???
- paljoa
outlanderisti kirjoitti:
Sulle vauhdetaan samilla kilometreillä volvoon ohjaustehostimen öljyt ja sitten, kun tuo kilsamäärä tuplaantuu niin volvoon vaihdetaan iskarit ja jouset (hintaa n.1200erkkiä) niin hyde sitikkaan vaihdetaan LHM:ät n.150 euroa. Turhaa mikä turhaa.
Ei maksa 150 euroa LHM:ien vaihto, jos itse tekee. LHM 6,90 eur/litra, tarvitaan 5 litraa. Loraus bensaa tai muuta LHM-säiliön puhdistamiseen sopivaa nestettä.
Aloittajalle sen verran, että Sitruunapatongista löytyy vaihto-ohjeet. Helppo homma. - Nippelitietia, taitoa.
paljoa kirjoitti:
Ei maksa 150 euroa LHM:ien vaihto, jos itse tekee. LHM 6,90 eur/litra, tarvitaan 5 litraa. Loraus bensaa tai muuta LHM-säiliön puhdistamiseen sopivaa nestettä.
Aloittajalle sen verran, että Sitruunapatongista löytyy vaihto-ohjeet. Helppo homma.LHM:ssä on eroja, suosittelen tehtaan alkuperäisnestettä eli Totali LHM , se on ainoa oikea aine sinne. Vain amatööri huuhtelee bensiinillä hydrauliikkaputkistoa, ei ole ihmekään että vanhat citroenit pettävät alta kun työ tehdään noin amatöörimaisesti! Käytä Totalin hydraurincagea, niin säästyt ongelmitta.
Joo, katsoin noita sitruunapatonkisivuja ja totesin että "amatöörithän" siellä toisiaan neuvovat tekemään kaikki asiat väärin tai eri tavalla kun Veho. Lopputulos on se että seuraavassa kirjoituksessa ihmetellään miksi auto on taas rikki....
No toisaaltaan saavathan motonetit siitä kivasti rahaa ;) - volvokauppias
V70T5. kirjoitti:
niin ei tarvi vaihdella kaikkea turhaa.
En osta sinulta enää ikinä volvoa. Viimeksi
myymässäsi ei ollut edes varapyörää eikä paljon
varusteitakaan. Melkoinen pensarosvokin sinun
volvosi oli. - V70T5.
volvokauppias kirjoitti:
En osta sinulta enää ikinä volvoa. Viimeksi
myymässäsi ei ollut edes varapyörää eikä paljon
varusteitakaan. Melkoinen pensarosvokin sinun
volvosi oli.ettei kaikki hydrauliöljy vuoda maaperään ja aiheuta kaliita maanvaihto hommia ja vaihda ne jousipallot vuoden välein,johtosarjat on myös hyvä vaihtaa ettei pala koko talo.Shitikan pölykapseleita on hyvä keräillä kun eivä pysy kiinni kurvissa tai montuisella tiellä.Ja se naurettava baskeri pese se välillä kuin rasvainen takatukkasikin.
- muista
V70T5. kirjoitti:
ettei kaikki hydrauliöljy vuoda maaperään ja aiheuta kaliita maanvaihto hommia ja vaihda ne jousipallot vuoden välein,johtosarjat on myös hyvä vaihtaa ettei pala koko talo.Shitikan pölykapseleita on hyvä keräillä kun eivä pysy kiinni kurvissa tai montuisella tiellä.Ja se naurettava baskeri pese se välillä kuin rasvainen takatukkasikin.
sinä opetella suomen kieltä, sillä koko sinun v********* on osin käsittämätöntä mongerrusta, koska et hallitse suomen kieltä! V*******kin on taitolaji!
- jotta
Nippelitietia, taitoa. kirjoitti:
LHM:ssä on eroja, suosittelen tehtaan alkuperäisnestettä eli Totali LHM , se on ainoa oikea aine sinne. Vain amatööri huuhtelee bensiinillä hydrauliikkaputkistoa, ei ole ihmekään että vanhat citroenit pettävät alta kun työ tehdään noin amatöörimaisesti! Käytä Totalin hydraurincagea, niin säästyt ongelmitta.
Joo, katsoin noita sitruunapatonkisivuja ja totesin että "amatöörithän" siellä toisiaan neuvovat tekemään kaikki asiat väärin tai eri tavalla kun Veho. Lopputulos on se että seuraavassa kirjoituksessa ihmetellään miksi auto on taas rikki....
No toisaaltaan saavathan motonetit siitä kivasti rahaa ;)hän meinasi bensiiniä käytettävän säiliön ja suodattimien pesuun, ei koko järjestelmän huuhteluun.
- volvokauppias
V70T5. kirjoitti:
niin ei tarvi vaihdella kaikkea turhaa.
Huomaan sinun murehtivan aivan turhia asioita.
Ehkä pelkäät maailmanlopunkin tulevan huomenna.
Lakkaa murehtimasta ja ala vaikka opiskella.
Vastauksesi taso vastasi hyvinkin sitä tasoa,
jollaista on liikennekäyttäytymisesikin. - vaihto-ohjeissa?
Nippelitietia, taitoa. kirjoitti:
LHM:ssä on eroja, suosittelen tehtaan alkuperäisnestettä eli Totali LHM , se on ainoa oikea aine sinne. Vain amatööri huuhtelee bensiinillä hydrauliikkaputkistoa, ei ole ihmekään että vanhat citroenit pettävät alta kun työ tehdään noin amatöörimaisesti! Käytä Totalin hydraurincagea, niin säästyt ongelmitta.
Joo, katsoin noita sitruunapatonkisivuja ja totesin että "amatöörithän" siellä toisiaan neuvovat tekemään kaikki asiat väärin tai eri tavalla kun Veho. Lopputulos on se että seuraavassa kirjoituksessa ihmetellään miksi auto on taas rikki....
No toisaaltaan saavathan motonetit siitä kivasti rahaa ;)Niin siis mika noissa vaihto-ohjeissa on vikana? En tarkoita sitä bensalla/puhdistusaineella pelleilemistä, vaan vaihto-ohjetta yleensä. Itse olen vuosikausia vaihtanut LHM:t kuten noissa ohjeissakin todetaan ja autoni jousitus toimii todella hyvin. Ei ole ollut murheita. En siis käytä mitään bensaa (paitsi puhdistan säiliön/suodattimet bensalla ja kuivaan säiliön kunnolla ennen uusien LHM:ien kaatamista) tai cliinereitä. Olen vain huolehtinut, että LHM vaihdetaan 2 vuoden tai 60 tkm välein.
Ja niitä cliinereitä tarvitaan vasta siinä vaiheessa, kun löysät on jo housuissa eli on laiminlyöty vuosikausia nesteiden vaihto ja sitten ihmetellään, kun ei mikään toimi! - Henry
vaihto-ohjeissa? kirjoitti:
Niin siis mika noissa vaihto-ohjeissa on vikana? En tarkoita sitä bensalla/puhdistusaineella pelleilemistä, vaan vaihto-ohjetta yleensä. Itse olen vuosikausia vaihtanut LHM:t kuten noissa ohjeissakin todetaan ja autoni jousitus toimii todella hyvin. Ei ole ollut murheita. En siis käytä mitään bensaa (paitsi puhdistan säiliön/suodattimet bensalla ja kuivaan säiliön kunnolla ennen uusien LHM:ien kaatamista) tai cliinereitä. Olen vain huolehtinut, että LHM vaihdetaan 2 vuoden tai 60 tkm välein.
Ja niitä cliinereitä tarvitaan vasta siinä vaiheessa, kun löysät on jo housuissa eli on laiminlyöty vuosikausia nesteiden vaihto ja sitten ihmetellään, kun ei mikään toimi!Kyllä periaatteessa on parasta käyttää Hydraulcagea kun haluaa huuhtoa järjestelmän ilman vaurioita. Tuntuisihan se aika hassulta että tejdään tuotteet, joiden kanssa toimitaan oikein ja ei käytettäisi niitä.Mitä maksoi Hydraulicage 5l Nummelassa?
- sinunkin varautua
V70T5. kirjoitti:
niin ei tarvi vaihdella kaikkea turhaa.
Turbo huoltoon ja kannentiivisteen vaihtoon... Näin se menee... Ja taka-akselin pettämiseen...
- nesteitä ajoissa
Henry kirjoitti:
Kyllä periaatteessa on parasta käyttää Hydraulcagea kun haluaa huuhtoa järjestelmän ilman vaurioita. Tuntuisihan se aika hassulta että tejdään tuotteet, joiden kanssa toimitaan oikein ja ei käytettäisi niitä.Mitä maksoi Hydraulicage 5l Nummelassa?
Jos LHM-nesteet raskittaisiin vaihtaa 2 vuoden/60 tkm välein, veikkaanpa ettei mitään puhdistusaineita edes tarvittaisi. Sama 2 vuoden vaihtovälihän on jarrunesteillä, eikä jarrunestepönttöihin mitään puhdistuslitkuja kaadella... Ongelmathan tulevat aina silloin, kun huoltotyöt laiminlyödään.
- volvokauppias
sinunkin varautua kirjoitti:
Turbo huoltoon ja kannentiivisteen vaihtoon... Näin se menee... Ja taka-akselin pettämiseen...
Huomaan, että sinulla on muistivaikeuksiaki
ei minulla enää ole volvoa eikä tietysti noita
volvon vikojakaan. - Henry
nesteitä ajoissa kirjoitti:
Jos LHM-nesteet raskittaisiin vaihtaa 2 vuoden/60 tkm välein, veikkaanpa ettei mitään puhdistusaineita edes tarvittaisi. Sama 2 vuoden vaihtovälihän on jarrunesteillä, eikä jarrunestepönttöihin mitään puhdistuslitkuja kaadella... Ongelmathan tulevat aina silloin, kun huoltotyöt laiminlyödään.
Kyllä on hyvä palauttaa järjestelmän puhtaus joka kerta huolellisesti Hydraulicagella. Vanhat LHM ulos ja tilalle Hydraulicage, ajetaan vähintään 1500km ja enintään 5000km, lasketaan Hydraulicage ulos ja sitten vasta LHM sisälle. Tätä menetelmää käyttäen on autosi jousitus varmatoimisin, ilman ylimääräisiä ongelmia kuten venttiilien jumiutimista etc.
Tuolta sitruunapatonkin sivulta saa varmastikin "hyviä" "tee-se-itse-mies" ohjeita saadaksesi lisäongelmia hydrauliikajärjestelmääsi. Tekemällä työn tehtaiden yhteisellä tavalla (Total/Citroen), varmistat hydraulijärjestelmäsi vakaan toiminnan vuosiksi. - Cit 5
Paljon makso nummelas aineet?
- Henry
nesteitä ajoissa kirjoitti:
Jos LHM-nesteet raskittaisiin vaihtaa 2 vuoden/60 tkm välein, veikkaanpa ettei mitään puhdistusaineita edes tarvittaisi. Sama 2 vuoden vaihtovälihän on jarrunesteillä, eikä jarrunestepönttöihin mitään puhdistuslitkuja kaadella... Ongelmathan tulevat aina silloin, kun huoltotyöt laiminlyödään.
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/tekniikka.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=130896&LastModified=4675685345461001450
Katso linkki, huomaat että ongelmia ilmenee monilla eri sektoreilla kun vaihdetaan vain se pelkkä LHM mutta ei suoriteta tehtaan suosittelemaa huuhdontaa Hydraulicagella! - vaihdot ajoissa
Henry kirjoitti:
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/tekniikka.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=130896&LastModified=4675685345461001450
Katso linkki, huomaat että ongelmia ilmenee monilla eri sektoreilla kun vaihdetaan vain se pelkkä LHM mutta ei suoriteta tehtaan suosittelemaa huuhdontaa Hydraulicagella!Niin, mistä tuota tietää, miten auton historian aikana on lhm:ien vaihto laiminlyöty?
Kysyin aikoinaan merkkihuollosta huuhtelunestettä. Eivät olleet kuulleetkaan.
Olen vaihtanut autooni säännöllisesti nesteet, eikä minulla ole ollut jousituksen kanssa ongelmia. Toimii kuin ajatus. En todellakaan ala minkään puhdistusnesteen kanssa läträämään, kun ei ole tarvetta. - eri nesteet
Cit 5 kirjoitti:
Paljon makso nummelas aineet?
Pistä sitten vitoseen eri litkut. Siinä ei käytetä LHM:ää.
- Henry
vaihdot ajoissa kirjoitti:
Niin, mistä tuota tietää, miten auton historian aikana on lhm:ien vaihto laiminlyöty?
Kysyin aikoinaan merkkihuollosta huuhtelunestettä. Eivät olleet kuulleetkaan.
Olen vaihtanut autooni säännöllisesti nesteet, eikä minulla ole ollut jousituksen kanssa ongelmia. Toimii kuin ajatus. En todellakaan ala minkään puhdistusnesteen kanssa läträämään, kun ei ole tarvetta.Aika outoa että tuntemasi "merkkihuoltoliike" ei tiedä huuhtelunesteestä mitään, oisiko ollut jokin ad-liike.. ;) Huuhtelunesteen tarkoitus on nimenomaan pitää venttiilit ynnä muut mekaaniset osat järjestelmässä puhtaana, kunnossa jotta välttyvät kaveriesi aikaan saamista ongelmissa tuossa mainiossa alustajärjestelmässä, minkä citroen on meille tarjommut.
Vähän sama kun sanoisi "En ole koskaan juonnut maitoa, enkä juo", senhän jo näkeekin päältä ;) - Cit 5
eri nesteet kirjoitti:
Pistä sitten vitoseen eri litkut. Siinä ei käytetä LHM:ää.
Älä, ihanko tosissasi olet? Toivottavasti nimimerkkini ei aiheuttanut pahoja unia Sinulle. LDS:ssää olen Citroen 5 käyttänytkin, olen ostamassa Xantiaani LHM :ssaa. Anteeksi kun en huomannut mainita kohdettani viestissäni, herra kaikki tietävä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2202414Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691776Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881610- 561539
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147145790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1401235Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2421150- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56929Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62837