AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  /  / Ihottumaa nivusissa

Ihottumaa nivusissa

12 Vastausta 26 379 Lukukertaa
Minulle tuli vähitellen kutiseva ja punoittava ihottuma nivusiin, eikä se ole lähtenyt ajan kanssa pois. Alue on kausiluontoisesti joko hilseilevä tai osittain pehmeä, jotain nestettä erittävä. Alue on sellainen, että vaatteet hautovat ja hankaavat sitä ns. normaalipukeutumisessa, joten sekin saattaa ärsyttää. Kutinaa esiintyy usein, muttei jatkuvasti. Iho tuntuu yleensä kuivalta, vaikkei hilsettä olisikaan. Väri vaihtelee ihon värisestä räikeäänkin punaiseen.

Lääkäriaika on varattu, mutta olisiko teillä arvauksia taudin syystä ja nimestä?

Minulla oli vastaava

Ihan samat suihkut ja saunat muijan kaa käytiin mutta jostain imaisin sitkeän ihottuman.
Saunan ja suihkun jälkeen ne punaset täplät hehkuu punasina. Raapiessani se levisi sinne tänne.
Menin potenssiongelmasta alan lääkärille. Onpas pahannäköinen Savipuoli-ihottuma se sanoi.
Salva oli aivan turha. Sensijaan Nizoral lääkeshampoo tuhosi vaivan viikossa.
Samaa tehoainetta sisältävä rinnaikkais shampookin on, muttä em. on halpa sekin.

Nizoralia saa apteekista ilman reseptiä. Annoin vaikuttaa shampoon muutaman minsan ennen pesua.
Niin lähti vuosia kestänyt ihottuma kuin entinen tauti Töölöstä.

Kumi

Olisiko kumiallergiaa, jos vaikka alkkareiden kuminauha painaa ihoa, niin voi tulla kuvatunlaisia oireita

Selvisikö?

selvisikö mikä tauti oli ja mikä hoitokeino siihen on? itselläni samat oireet...

Sama homma

Minulla on ollut tämä sama kutina nivusissa jo neljä vuotta eikä lähde pois millään. Koitin tuota edellä mainittua shampoota mutta ei tepsinyt yhtään. Kortisoni on ainut mikä auttaa kutinaan mutta ei sitäkään saa kuin kaksi viikkoa käyttää putkeen. Kertokaa ihmeessä jos on neuvoja.

..

Mene lääkäriin :)

Itsehoitolääke apteekista

Kuten joku tuossa sanoikin, Nizoral-shampoo voi auttaa, mutta se on aika vahvaa tököttiä ja tarkoittu päänahalle, useissa maissa tarvitaan resepti sen ostamiseen. Apteekissa on kuitenkin myös Daktacort-nimistä voidetta, joka on nimenomaan tarkoitettu nivussilsan hoitoon. Se tuhoaa silsan Nizoralin tavoin, vaikuttava aine on vain eri.

Daktacort on sitten tarkoitettu ainoastaan nivus- tai jalkasilsan hoitoon, ihottuma voi johtua jostain muustakin, jolloin ei Nizoral tai Daktacort tehoa. Lisätietoa saat Googlesta kirjoittamalla hakusanaksi nivussilsa. Jos haluat taas täysin varmaa tietoa, niin sitten vaan lääkäriin.

Dactarin?

Taitaa sen voiteen nimi olla nykyään Dactarin. No kuitenkin...

samanlaista minullakin on...

on auttanut hydrakortisoonia, kannattaa kokeilla. ei ole vielä kokonaan lähtenyt mutta.. jos löytyy parempaa merkkiä niin ilmoittakaa..
Itsellä oli ihottumaa nivusissa ja yritin kortisonilla hoitaa kuten aiempiakin ihottumia. Aina ihottuma kuitenkin palasi. Kolmannen kerran jälkeen uskoin ettei ole ihan normi-ihottumaa, ja googlettelin vähän. Todennäköisesti oli sitten nivussilsa tai joku muu sieni-infektio, ja tähän suositeltiin jotain atsolia. Apteekista sitten Daktarin-nimistä mikonatsolivoidetta hakemaan ja sitä aamuin illoin kuuden viikon kuuri niin johan lähti ihottuma eikä ole tullut takaisin.

(Alunperin sieni oli tullut ilmeisesti talosta jossa hetken asuin ja jossa oli hometta.)
Nohuhhuh nyt selvisi mistä omani olen saanut, vesivahinkoremontti joulukuussa.

Eiköhän ole aika marssia apteekkiin.
ei se ihan noin yksin kertaista ole :D ei sentään homehtunut talo voi vaikuttaa silsan syntyyn :D
Hankala vaiva. Fidesan on homeopaattinen voide, joka poistaa kutinan. Ei kuitenkaan ole poistanut vaivaa, voide vastaa kortisonia. Hyvä salvaakin olen kokeillut, mutta kaikki nämä on ollut tilapäistä hoitoa.Täytyy kokeilla shampoota ja voidetta ennen lääkärille menoa.
 /   /  /  /  / Ihottumaa nivusissa

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta