ADHD-Lääkkeiden väärinkäyttö

Kuinka vaarallista/yleistä?

Monet ei-adhd-henkilöt käyttää suomessa esim concertaa murskattuna(jolloin vaikutus jopa 12-kertainen ehjänä syötyyn pilleriin verrattuna) jopa 72 ja 108mg, ja vielä tätäkin suurempia annoksia.

Kuinka laajalle adhd-lääkkeiden katukauppa suomessa on jo levinnyt?
Kuinka vaarallista tämä on terveydellisesti ja noin yleensä?

120

73743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos näin ilmaistaan
      • narkkari_aina_narkkari

        Itseasiassa muuten tasan myydään pimeenä amphetamiinin johdannaisia lääkkeitä.


      • Anonyymi

        Strattera ilman reseptiä - https://euhealth24.com/fi/drug/strattera-generic
        Meidän 9v syö koulupäivinä medikinetiä joka sopii kun nenä päähän. Vaikutus kestää juuri sopivasti kotiintulon ja läksyt. Koulu menee hienosti ja kykenee opiskelemaan tuhoamatta omaa ja muiden tunteja. Persoonallisuus ei muutu tms, lääke vain auttaa lasta toimimaan ja suoriutumaan. Se järkyttävä pyörremyrsky istuu ja tekee hommia.


    • ADHD-aikuinen

      Vain häviävän pieni prosentti päätyy katukauppaan. Psykiatrini sanoi,että saa olla tavattoman hyvä näyttelemään ja lahjakas puhumaan, jos saa huijattua ADHD -lääkereseptin. Ei niitä jaella niin vain, kenelle tahansa. Asiantunteva ja alaansa perehtynyt psykiatri tekee diagnoosin lähes poikkeuksetta oikein.

      • triplaadhd

        Valitettavasti moni adhd-henkilö ei saa aina tarvitsemaansa lääkitystä lääkärin tietämättömyyden takia. Tietämystä aikuisten ADHD:sta on edelleenkin lisättävä. Noin joka kymmenes ADHD-diagnoosi on väärä. Emme saa kuitenkaan täysin mennä USA:n mallin mukaan, jossa ADHD todella hyperdiagnosoidaan ja määrätään vääriä lääkkeitä...'
        Kuitenkin on tehtävä kaikkea mahdollista sen eteen, ettei ADHD-tutkittavan tarvitse kuulla lääkärin suusta: "Ei sellaista ole olemassa".


      • oah

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!


      • asiantuntia1

        niitä myydään joka nurkalla


      • addi
        asiantuntia1 kirjoitti:

        niitä myydään joka nurkalla

        Ei tasan myydä . Perus pöhinää saa helpommin ku concertaa tai dexii.


      • hmu

        Olen serannut vuosia lasta jolla äiti haluaa syöttää adhd lääkkeitä,kun lapsi on isällään hän ei tervise mitään lääkitystä. lapsi on aivan normaali rauhallinen ja puhuu todella järkeviä. eli herää vahva epäillys että 250e /kk minkä äiti saa, kun on keksinyt että hänellä on vaikea lapsi. Ainahan lapsi vanhempien erotilantees huonosti voi , kuten vanhemmatkin.
        Aivan käsittämätöntä lapsen myrkyttämistähän tämä on.


      • ADDsairas
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        Itse olen käynyt neurologilla sekä tällä hetkellä psykiatrin luona...


      • amatöörit
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        ei aina, voi ollq myös psykiatri.


      • Anonyymi
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        No ei muute tee neurologikaan, vaan neuropsykiatri ja myös on ainut lääkäri kuka noita lääkkeitä saa määrätä..


      • Anonyymi
        ADDsairas kirjoitti:

        Itse olen käynyt neurologilla sekä tällä hetkellä psykiatrin luona...

        Ite saanu useilta lääkeiltä kirjottamaan kaiken maailman respoi ja nostamaan annoksii aikoinaan.
        IIlman että on diagnoosia mukana.
        Kerroin vaa mitä tarviin ja jotenki sain ain mitä halusin melkee aina..


      • Anonyymi
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        Mene roskiin. Psykiatri sen määrää.


      • Anonyymi
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        ylilääkäri , professori ja myös psykiatri voi määrätä testin jälkeen lääkkeen niinkuin minunkin.


      • Anonyymi

        Paskan vitut se on oikeesti yllättävän helppo kusettaa puhun nyt vaan kokemusta


      • Anonyymi
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        Just 😄 Kyllä hyvin usein myös psykiatri tekee, varsinkin aikuisille 🤦🏼‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just 😄 Kyllä hyvin usein myös psykiatri tekee, varsinkin aikuisille 🤦🏼‍♀️

        Olen lukenut näitä teidän kinasteluja, mulla on adhd 52 vuotta mistä ei tiedetty 70 luvulla ja 80 luvulla, menin hakemaan apua noin neljä vuotta sitten psykiatrian kautta, kävin siellä joka viikko keskustelussa, yritettiin löytää oikea lääkitys eikä löydetty, psykiatria laittoi lähteen neurologialle meni 1,5 vuotta että sain ajan, psykiatria ei voinut kirjoittaa mitään adhd lääkkeitä, nyt oon moneen lääkkeen kautta neurologian kanssa löydettiin alvense mikä toimii mulle. Sanon yhden asian vielä, ei ole ollut mukava näiden vuosien aikana


      • Anonyymi
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        Psykiatri tekee aikuisten ADHD- tutkimukset ja diagnoosin


      • Anonyymi
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        Kyllä minulle ADHD.n tarkkojen testien jälkeen psykiatri määräsi lääkkeen,EI neurologi. Olin silloin 45-v. Kyllä tämä ADHD.n toteaminen kuuluu Psykiatrille. Olen itse hoitaja,niin allekirjoitan tämän.


      • Anonyymi
        hmu kirjoitti:

        Olen serannut vuosia lasta jolla äiti haluaa syöttää adhd lääkkeitä,kun lapsi on isällään hän ei tervise mitään lääkitystä. lapsi on aivan normaali rauhallinen ja puhuu todella järkeviä. eli herää vahva epäillys että 250e /kk minkä äiti saa, kun on keksinyt että hänellä on vaikea lapsi. Ainahan lapsi vanhempien erotilantees huonosti voi , kuten vanhemmatkin.
        Aivan käsittämätöntä lapsen myrkyttämistähän tämä on.

        et taida ymmärtää pointtia?


      • Anonyymi

        > Asiantunteva ja alaansa perehtynyt psykiatri tekee diagnoosin lähes poikkeuksetta oikein.

        asia on varmasti näin. potilaat ei kuitenkaan aina syö lääkkeitään. osa ei tarvii lääkettä jokapäivä ja osa opettelee kokonaan elämään ilman. rehelliset yksilöt ei hae niitä tällöin, loput myy ylijäämälääkkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskan vitut se on oikeesti yllättävän helppo kusettaa puhun nyt vaan kokemusta

        Miten mahdollista minulta ainakin lapsena katottiin aivosähkö käyriäksin kyl se neurologi ainakin sen totee viimeistään


      • Anonyymi
        addi kirjoitti:

        Ei tasan myydä . Perus pöhinää saa helpommin ku concertaa tai dexii.

        Tuu ostaa vitu köyhä


      • Anonyymi

        Ne väärinkäyttäjät osaa feikata itselleen adhd:n. Testeihin mennään lyrika/subu/piri/bentso päissään. Kun on se puhelin soitto esim mutsillesi niin aina löytyy käyttöpiiristä se, joka esittää mutsia. Tarvittaessa ketä vaan. Ensin sovitaan mitä vastailee ja kertoo tutkittavan lapsuudesta..


      • Anonyymi
        hmu kirjoitti:

        Olen serannut vuosia lasta jolla äiti haluaa syöttää adhd lääkkeitä,kun lapsi on isällään hän ei tervise mitään lääkitystä. lapsi on aivan normaali rauhallinen ja puhuu todella järkeviä. eli herää vahva epäillys että 250e /kk minkä äiti saa, kun on keksinyt että hänellä on vaikea lapsi. Ainahan lapsi vanhempien erotilantees huonosti voi , kuten vanhemmatkin.
        Aivan käsittämätöntä lapsen myrkyttämistähän tämä on.

        Voi olla ettei isä tunnusta tai tunnista oireita. Meillä näin. Ei söisi isällään lääkkeitä, mikäli itse lääkkeen ottamisessa ei olisi ongelmaa. Mutta tämä lapsi ei syö lääkkeensä hirveän taistelun jälkeen ja yksikin päivä, kun antaa periksi vaikeuttaa taas lääkkeen ottoa.

        Isä väittää että heillä menee hyvin eikä tunnusta oireita ja siksi en antais myöskään lääkkeitä jos se olis mahdollista. Nämä lääkkeet ei toimi pitkävaikutteisesti. Jotkut lapset syö lääkkeitä vain koulupäivinä.

        Nyt on taas tehty omia johtopäätöksiä. Nämä ei toimi, kuten vaikkapa sydänlääkkeet tai e- pillerit. Vaikutus ei kestä, kun tunteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne väärinkäyttäjät osaa feikata itselleen adhd:n. Testeihin mennään lyrika/subu/piri/bentso päissään. Kun on se puhelin soitto esim mutsillesi niin aina löytyy käyttöpiiristä se, joka esittää mutsia. Tarvittaessa ketä vaan. Ensin sovitaan mitä vastailee ja kertoo tutkittavan lapsuudesta..

        Vanhempien haastattelu ainakin täällä tehdään kyllä kaikkea muuta kuin puhelimessa,muutenkin hus:n tarkan protokollan mukaan,ettei asetettua diagnoosia voi kumota!(niitä papereita on ja vähän vitusti mitä pitää täyttää+keskustelukäyntejä.


      • Anonyymi
        oah kirjoitti:

        Adhd-diagnoosin tekee neurologi, ei psykiatri!!!

        Sen voi tehdä kumpikin!! Käyppäs lukemassa tietoa


      • Anonyymi
        addi kirjoitti:

        Ei tasan myydä . Perus pöhinää saa helpommin ku concertaa tai dexii.

        Kyllähän myydään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mahdollista minulta ainakin lapsena katottiin aivosähkö käyriäksin kyl se neurologi ainakin sen totee viimeistään

        Ihmettelen miksi minun nuoruudessani ei ollut koulussa näitä ADHD lapsia ,
        Oli vaan joitakin vilkkaampia lapsia jotka eivät mitenkään häirinneet oppitunneilla äei koskaan ollut mitään häiriköintiä ja lapset tulivat toimeen toisten lasten kanssa välitunneillakin


    • noppa75

      Kyllä psykiatri voi myös tehdä diagnoosin. Psykologi ei pysty antamaan mitään diagnoosia. Menikö psykiatri ja psykologi sekaisin?

      Tämän tapaiset viestit ovat poistaneet yli 25-vuotiailta oikeuksen kelan lääkekorvaukseen. Tuskin tulemme enää koskaan saamaan lääkekorvauksia kelasta... Että jatkakaa vaan samaan malliin, niin autatte asiaa paljon.

      • Anonyymi

        psykiatri määrää itsellä 12v käytössä ensin Dexetrine ja sen jälk attentin 5mg , ylilääkäri teki diaknoosin Matti iivanainen -08 aikuisten adhd lääkäri R.I.P .


    • ;)

      Ei niitä ADHD-lääkkeitä voi väärin käyttää kun reseptit jää apteekkiin ei niitä saa mukaansa kuin tavallisen reseptin saa, tietysti jos tietää lähipiirissään jonkun joka käyttää lääkettä, onhan se mahdollista varastaa lääkkeet häneltä, mutta muuten kyllä sanon noihin teidän höpinöihinne, että tietämättömyyttänne ilmeisesti tuuli huulianne heiluttaa!!!

      • TIEDÄN KOSKA ELÄN

        Anteeksi nyt vain, mutta eipä sillä ole paljoakaan merkitystä missä sitä reseptiä joutuu säilyttämään. Että kyllä niitä vaan väärin käytetään. Siihen että pillereitä ostaa "kavereiltaan", ei silloin paljon reseptin sijainnilla ole merkitystä. Se kertoo itseasiassa vaan hyvin päihdyttävästä vaikutuksestaan ja katukaupassa olevasta kovasta sanasta. Kaveripiirissäni on yhä useammalla ADHD, olevinaan, ja lääkkeitä kaupitellaan "ystäväpiirissä" milloin puolin ja toisin. Tämä ilmiö on vain viimeaikoina lisääntynyt, ja lisääntyy! Enkä ihmettele yhtään, parempaa ja omalla tavallaan turvallisempaa kuin piri. Tässä näkyy kun lääkäreille annetaan suuri vastuu, vaikka on määritelty PKV-lääke lainsäädännökset ja vielä erikseen huumelääke säännökset, eivät ne väärinkäyttöä estä jos alunperin diagnoosit ovat menneet perseelleen ja lääkkeet määrätään väärinkäyttäjille tai niitä väärinkäyttäville! Että kyllä tietämättömyys nyt taitaa sinun huuliasi heiluttaa jos katselet asiaa vain jonkin apteekin tiskin takaa tai lakikirjan takaa. Mutta näinhän se meillä Suomessa menee.. ummistetaan silmät kun ollaan muka jotain säännöksiä tehty väärinkäyttöjen estämiseksi. Vaan kun tajuaisimme että porsaanreikiä löytyy aina ja väärinkäyttäjät kyllä löytävät ne! Säännösillä nostetaan hintoja ja hankaloitetaan lääkkeiden saantia, mutta samalla nostetaan kyseisten lääkkeiden haluttavuutta, ja kuinka lääkäreillä onkaan se suuri vastuu, mitä on niin vaikeaa kantaa että pakko ummistaa sille silmänsä! Mutta hei kyllä se on vaan hyvä lääke, paras mitä olen koskaan syönyt, vaikka ADHD:ta ei kyllä minulla ole koskaan ollutkaan, niin aijai ja namnam, reseptiä en ole nähnyt, mutta concerteja kourallisia!


      • douppaaja.
        TIEDÄN KOSKA ELÄN kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta eipä sillä ole paljoakaan merkitystä missä sitä reseptiä joutuu säilyttämään. Että kyllä niitä vaan väärin käytetään. Siihen että pillereitä ostaa "kavereiltaan", ei silloin paljon reseptin sijainnilla ole merkitystä. Se kertoo itseasiassa vaan hyvin päihdyttävästä vaikutuksestaan ja katukaupassa olevasta kovasta sanasta. Kaveripiirissäni on yhä useammalla ADHD, olevinaan, ja lääkkeitä kaupitellaan "ystäväpiirissä" milloin puolin ja toisin. Tämä ilmiö on vain viimeaikoina lisääntynyt, ja lisääntyy! Enkä ihmettele yhtään, parempaa ja omalla tavallaan turvallisempaa kuin piri. Tässä näkyy kun lääkäreille annetaan suuri vastuu, vaikka on määritelty PKV-lääke lainsäädännökset ja vielä erikseen huumelääke säännökset, eivät ne väärinkäyttöä estä jos alunperin diagnoosit ovat menneet perseelleen ja lääkkeet määrätään väärinkäyttäjille tai niitä väärinkäyttäville! Että kyllä tietämättömyys nyt taitaa sinun huuliasi heiluttaa jos katselet asiaa vain jonkin apteekin tiskin takaa tai lakikirjan takaa. Mutta näinhän se meillä Suomessa menee.. ummistetaan silmät kun ollaan muka jotain säännöksiä tehty väärinkäyttöjen estämiseksi. Vaan kun tajuaisimme että porsaanreikiä löytyy aina ja väärinkäyttäjät kyllä löytävät ne! Säännösillä nostetaan hintoja ja hankaloitetaan lääkkeiden saantia, mutta samalla nostetaan kyseisten lääkkeiden haluttavuutta, ja kuinka lääkäreillä onkaan se suuri vastuu, mitä on niin vaikeaa kantaa että pakko ummistaa sille silmänsä! Mutta hei kyllä se on vaan hyvä lääke, paras mitä olen koskaan syönyt, vaikka ADHD:ta ei kyllä minulla ole koskaan ollutkaan, niin aijai ja namnam, reseptiä en ole nähnyt, mutta concerteja kourallisia!

        Aika sekavaa tekstiä kenties seroquelit alla? Concerta "connat, consut" on kallista ja huonolaatuista "amfetamiinia" kukaan ei juuri noita osta paitsi jotkut 15 vuotiaat räkänokat mut, nekin on niin pieni osa. Halvemmaksi ja paremmaksi vaihtoehdoksi tulee vetää sitä itseään amfea tai metaa, nykyään on testikemikaaleja ns. design huumeet ja noissa stimulantteja on vaikka muille jakaa että voit unohtaa tuon concertat päätyvät kadulle paskan ja mene vaikka peruskouluun siitä lässyttämästä..


      • Spr-katutyöntekijä

        Kyllä adhd-lääkkeitä on katumyynnissä tälläkin hetkellä. Potilaat itse myyvät omia lääkkeitään, koska saavat niistä hyvät raha esim. 1 tabletti Conserta 54mg voi kadulla maksaa 20€.
        Jos vanhemmat eivät valvo lastensa lääkkeiden käyttöä kunnolla näin voi käydä kelle murkkuikäiselle tahansa. Houkutus myydä on suurempi kuin syödä itse.


      • Tuskin vaan
        TIEDÄN KOSKA ELÄN kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta eipä sillä ole paljoakaan merkitystä missä sitä reseptiä joutuu säilyttämään. Että kyllä niitä vaan väärin käytetään. Siihen että pillereitä ostaa "kavereiltaan", ei silloin paljon reseptin sijainnilla ole merkitystä. Se kertoo itseasiassa vaan hyvin päihdyttävästä vaikutuksestaan ja katukaupassa olevasta kovasta sanasta. Kaveripiirissäni on yhä useammalla ADHD, olevinaan, ja lääkkeitä kaupitellaan "ystäväpiirissä" milloin puolin ja toisin. Tämä ilmiö on vain viimeaikoina lisääntynyt, ja lisääntyy! Enkä ihmettele yhtään, parempaa ja omalla tavallaan turvallisempaa kuin piri. Tässä näkyy kun lääkäreille annetaan suuri vastuu, vaikka on määritelty PKV-lääke lainsäädännökset ja vielä erikseen huumelääke säännökset, eivät ne väärinkäyttöä estä jos alunperin diagnoosit ovat menneet perseelleen ja lääkkeet määrätään väärinkäyttäjille tai niitä väärinkäyttäville! Että kyllä tietämättömyys nyt taitaa sinun huuliasi heiluttaa jos katselet asiaa vain jonkin apteekin tiskin takaa tai lakikirjan takaa. Mutta näinhän se meillä Suomessa menee.. ummistetaan silmät kun ollaan muka jotain säännöksiä tehty väärinkäyttöjen estämiseksi. Vaan kun tajuaisimme että porsaanreikiä löytyy aina ja väärinkäyttäjät kyllä löytävät ne! Säännösillä nostetaan hintoja ja hankaloitetaan lääkkeiden saantia, mutta samalla nostetaan kyseisten lääkkeiden haluttavuutta, ja kuinka lääkäreillä onkaan se suuri vastuu, mitä on niin vaikeaa kantaa että pakko ummistaa sille silmänsä! Mutta hei kyllä se on vaan hyvä lääke, paras mitä olen koskaan syönyt, vaikka ADHD:ta ei kyllä minulla ole koskaan ollutkaan, niin aijai ja namnam, reseptiä en ole nähnyt, mutta concerteja kourallisia!

        En nyt oikein jaksa uskoa että kukaan hommaisi itselleen ADHD-diagnoosin kaupitellakseen pillereitä joita seurataan kyllä että kulutus saa olla se 1 tbl/päivä.

        ADHD on kuitenkin diagnoosi joka seuraa mukana loppuelämän.


      • raggar1
        Spr-katutyöntekijä kirjoitti:

        Kyllä adhd-lääkkeitä on katumyynnissä tälläkin hetkellä. Potilaat itse myyvät omia lääkkeitään, koska saavat niistä hyvät raha esim. 1 tabletti Conserta 54mg voi kadulla maksaa 20€.
        Jos vanhemmat eivät valvo lastensa lääkkeiden käyttöä kunnolla näin voi käydä kelle murkkuikäiselle tahansa. Houkutus myydä on suurempi kuin syödä itse.

        Kyllä on aika yläkanttiin tuo 20€. Suurin hinta mistä itse olen kuullut pyörii siinä 5€ kulmilla ja on jo aikamoista riistoa tabletin hinta apteekissa kuitenkin hiukan vajaa 2€. Nimikin on muuten 'Concerta', eikä 'Conserta'. Itsellä on ADD ja kyllä syön lääkkeeni ihan itse, koska huomaan heti lääkkeen ottamattomuuden seurauksena levottomuutta koulussa. Mielummin pidän elämäni mömmöillä kunnossa kuin pilaan jonkun toisen samalla kamalla.


      • Vammasiili
        Tuskin vaan kirjoitti:

        En nyt oikein jaksa uskoa että kukaan hommaisi itselleen ADHD-diagnoosin kaupitellakseen pillereitä joita seurataan kyllä että kulutus saa olla se 1 tbl/päivä.

        ADHD on kuitenkin diagnoosi joka seuraa mukana loppuelämän.

        Kuules kyllä vaan hommataan diagnoosi jopa ettei tarvitsisi käydä armeejassa ett joo hyvin menee XS


      • Rrrrrs
        TIEDÄN KOSKA ELÄN kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta eipä sillä ole paljoakaan merkitystä missä sitä reseptiä joutuu säilyttämään. Että kyllä niitä vaan väärin käytetään. Siihen että pillereitä ostaa "kavereiltaan", ei silloin paljon reseptin sijainnilla ole merkitystä. Se kertoo itseasiassa vaan hyvin päihdyttävästä vaikutuksestaan ja katukaupassa olevasta kovasta sanasta. Kaveripiirissäni on yhä useammalla ADHD, olevinaan, ja lääkkeitä kaupitellaan "ystäväpiirissä" milloin puolin ja toisin. Tämä ilmiö on vain viimeaikoina lisääntynyt, ja lisääntyy! Enkä ihmettele yhtään, parempaa ja omalla tavallaan turvallisempaa kuin piri. Tässä näkyy kun lääkäreille annetaan suuri vastuu, vaikka on määritelty PKV-lääke lainsäädännökset ja vielä erikseen huumelääke säännökset, eivät ne väärinkäyttöä estä jos alunperin diagnoosit ovat menneet perseelleen ja lääkkeet määrätään väärinkäyttäjille tai niitä väärinkäyttäville! Että kyllä tietämättömyys nyt taitaa sinun huuliasi heiluttaa jos katselet asiaa vain jonkin apteekin tiskin takaa tai lakikirjan takaa. Mutta näinhän se meillä Suomessa menee.. ummistetaan silmät kun ollaan muka jotain säännöksiä tehty väärinkäyttöjen estämiseksi. Vaan kun tajuaisimme että porsaanreikiä löytyy aina ja väärinkäyttäjät kyllä löytävät ne! Säännösillä nostetaan hintoja ja hankaloitetaan lääkkeiden saantia, mutta samalla nostetaan kyseisten lääkkeiden haluttavuutta, ja kuinka lääkäreillä onkaan se suuri vastuu, mitä on niin vaikeaa kantaa että pakko ummistaa sille silmänsä! Mutta hei kyllä se on vaan hyvä lääke, paras mitä olen koskaan syönyt, vaikka ADHD:ta ei kyllä minulla ole koskaan ollutkaan, niin aijai ja namnam, reseptiä en ole nähnyt, mutta concerteja kourallisia!

        Kirjoituksesi pitää paikkansa oman kokemuseni kohdalla kun ole seurannut ja auttanut läheistä henkilöä yli 15 vuoden ajan.Kyllä niitä pillereitä ns. kavereiden kesken liikutellaan.


      • namnamnam
        raggar1 kirjoitti:

        Kyllä on aika yläkanttiin tuo 20€. Suurin hinta mistä itse olen kuullut pyörii siinä 5€ kulmilla ja on jo aikamoista riistoa tabletin hinta apteekissa kuitenkin hiukan vajaa 2€. Nimikin on muuten 'Concerta', eikä 'Conserta'. Itsellä on ADD ja kyllä syön lääkkeeni ihan itse, koska huomaan heti lääkkeen ottamattomuuden seurauksena levottomuutta koulussa. Mielummin pidän elämäni mömmöillä kunnossa kuin pilaan jonkun toisen samalla kamalla.

        Mä maksoin vahvemmasta concertasta 10€ se oli poistettu apteekeista koska oli liian vahvaa ja sen väärinkäyttö oli lisääntynyt joten kyllä niitä myyään ja kalliilla


      • Anonyymi
        douppaaja. kirjoitti:

        Aika sekavaa tekstiä kenties seroquelit alla? Concerta "connat, consut" on kallista ja huonolaatuista "amfetamiinia" kukaan ei juuri noita osta paitsi jotkut 15 vuotiaat räkänokat mut, nekin on niin pieni osa. Halvemmaksi ja paremmaksi vaihtoehdoksi tulee vetää sitä itseään amfea tai metaa, nykyään on testikemikaaleja ns. design huumeet ja noissa stimulantteja on vaikka muille jakaa että voit unohtaa tuon concertat päätyvät kadulle paskan ja mene vaikka peruskouluun siitä lässyttämästä..

        Itselläni on todettu adhd vasta 18 vuotiaana koska kun olin nuori ei adhd diagnoosia ollut eikä siinä tiedetty paljoa. Olen käyttänyt päihteitä hyvin nuoresta asti ja kaman käytön aloitin heti amfetaminilla ja Suonen sisäisesti. Minulla meni 7 vuotta diagnoosista ennen kun sain metyylifentinaattia. Syynä tähän päideriippuvuuteni. Sen jälkeen on kokeiltu kaikki adhd lääkkeet ja parhaiten auttava on ollut medikinet. Vuorokausi annos on 80mg ja se on riittänyt. Sen vaan haluan todeta että väärinkäyttö on yleistä etenkin suonensisäisesti medikinetin kanssa. Itsekin olen tätä aikoinaan harrastanut ja toleranssi tähän nousee hyvin nopeasti jos ennen 60 mg annoksella sai hyvät nousut vaatisi se nyt 200-300mg annoksen ja silti siintä ei enää saa samaa oloa kuin ennen. Suurin osa pitkään päihteitä käyttänyt ja etenkin amfetamiinia käyttänyt vetää omat kinettisä hihaan. Hyvin moni minun tuttuni ottaa ennemmin metyylifentinaattia kui amfetamiinia. Eikä näillä aineilla ole minun mielestä paljoakaan samaa. Vaikutus erilainen. Metyylifentinaatilla haetaan samaa vaikutusta kuin tutkareilla mutta miedommin. Riippuvuus tulee myös tähän mutta se on enemmänkin henkistä. En suosittele kenenkään käyttävän tätä ainetta väärin mutta jos käytät niin elä käytä suonensisäisesti koska siinä on aina suuremmat haitat ja tulehtumisriskit ynm.


      • Anonyymi
        raggar1 kirjoitti:

        Kyllä on aika yläkanttiin tuo 20€. Suurin hinta mistä itse olen kuullut pyörii siinä 5€ kulmilla ja on jo aikamoista riistoa tabletin hinta apteekissa kuitenkin hiukan vajaa 2€. Nimikin on muuten 'Concerta', eikä 'Conserta'. Itsellä on ADD ja kyllä syön lääkkeeni ihan itse, koska huomaan heti lääkkeen ottamattomuuden seurauksena levottomuutta koulussa. Mielummin pidän elämäni mömmöillä kunnossa kuin pilaan jonkun toisen samalla kamalla.

        Itseasiassa niiden lääkkeiden hinta on paljon enemmän itsekkin tullut myytyä 40mg cr medikinet ja ihan hyvin menee 20e kpl mee vaikka Torilautaan ja katsele niitä hintoja siellä ennen kun tuut tänne viisasta esittää vitun amatööri


      • Anonyymi
        raggar1 kirjoitti:

        Kyllä on aika yläkanttiin tuo 20€. Suurin hinta mistä itse olen kuullut pyörii siinä 5€ kulmilla ja on jo aikamoista riistoa tabletin hinta apteekissa kuitenkin hiukan vajaa 2€. Nimikin on muuten 'Concerta', eikä 'Conserta'. Itsellä on ADD ja kyllä syön lääkkeeni ihan itse, koska huomaan heti lääkkeen ottamattomuuden seurauksena levottomuutta koulussa. Mielummin pidän elämäni mömmöillä kunnossa kuin pilaan jonkun toisen samalla kamalla.

        Asiaa puhut,olet harvoja monista ketkä käyttävät kaikki lääkkeensä itse...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa puhut,olet harvoja monista ketkä käyttävät kaikki lääkkeensä itse...

        Eipä paikkaan esm.maksa apteekissa hevon...mut kyllä ne sit nurkantakana sit maksaakin,muista puhumattakaan(lääkkeistä)


    • noppa75

      Eilenkin otin 9mg enemmän mitä lääkäri on määrännyt. ;D

      Tuntuu että annos on liian pieni enkä saa tehtyä enää

      kunnolla päivän toimia. Verenpaine vaan nousi ja

      sen takia annosta laskettiin.

    • counterculture89

      Lääkkeeni (54mg) olisivat haluttua tavaraa, monet ovat kyselleet ostomahdollisuuksista. Näistä maksetaan kovaa hintaa ja olen köyhä joten... no, jokainen päätelköön itse kuka on lääkkeeni syönyt. :-)

      Vaikeaksi on väärinkäyttö tehty, käsittämättömän pahan makuisia murskattuina, liian kovia hampailleni, nenässä pahan tuntuisia ja rännittäjillä ei kyllä päässä liiku mitään - valitettavasti näitäkin olen nähnyt... Metyylifenidaatti on eroteltavissa Concertasta, mutta hankala prosessi. Leukalukko on ikävin sivuvaikutus mitä olen nähnyt näiden väärinkäytön aikana.

      Huonoa piriä, kallistakin. Ei mitään järkeä.

    • psykiatri

      Asian kanssa ei kannata pelleillä.
      Voi tulla skitsofreniadiagnoosi jos kertoo "ADHD" oireistaan väärin.

      • Pelokas23

        No ei kyllä tasan tule, jos rehellisesti kertoo oireistaan eikä koita keplotella itselleen respaa. Kerroin oireeni psykiatrille ja sanoin epäileväni ADD:ta. Täyttelin muutamat testikaavakkeet rehellisesti ja concerta respa matkassa poistuin. Harmi vaan ettei concerta toiminut minulla toivotulla tavalla. Vaikutus on tämmönen päälle liimattu euforia fiilis ja hieman jollain tapaa päihtynyt. Kyllähän tämä keskittymään auttaa suht hyvin, mutta nuo kyseiset vaikutukset ja laskut kertovat kyllä lääkkeen huumeluonteesta liikaa. En mä halua saakeli yhtään päihtynyttä / päälle liimattua euforiaa. Haluan pystyä keskittymään asioihin kuten normaali ihminen. Voxraa kokeilin, mutta viikon jälkeen vatta sekasin/kipee ja masennus/ahdistus potenssiin sata. Mitä nyt itse netistä lukenut niin toivon kokeiluun seuraavaksi dexedrine. Käsittääkseni sen pitäisi enempi aiheuttaa keskittymään ja vähemmän ns. "koksu" kaltainen niinkuin concertasta monesti sanotaan netissä.


      • Selväpää

        Jos et ole persoonallisuus häiriöinen paskapää tai joku käytöshäiriöinen, niin sitten olet joku skitsofreenikko. Kaikille diaknoosi löytyy. Jos olet jotenkin järkyttynyt tai vähän sekava jostain tilanteesta tai masentunut, niin olet joku skitson alalaji. Skitsot ei ole niin pahoja kin nuo käytöshäiriöiset. Em. aiheuttaa kaiken paskan maailmassa ja nuo toiset on hyvätapaisia kärsijöitä, jotka ei ole tottunut ala-arvoiseen käytökseen. Tosin kyllä jotku skitsotkin valehtelee ja puhuu paskamaisuuksia.


    • pah mitä potaskaa

      Totta mooses jos olisi röyhkeä ja vailla mitään moraalia, omat itselle sopimattomiksi tai tehottomiksi todetut lääkkeet voisi myydä. Minulla olisi ollut paitsi adhd-lääkkeitä, myös runsaasti psuyykenlääkkeitä vuosien varrelta, lääkkeitä joita en pystynyt käyttämään ja taas kokeiltiin uutta. Vessanpytystä ne pillerit ovat menneet alas vuosien varrella - hirveä määrä rahaa olisi tullut katukaupassa.

      • vedäkäteensepari

        "..psuyykenlääkkeitä.."

        Tarkoitat varmaan PSYYKELÄÄKKEITÄ


        "..hirveä määrä rahaa olisi tullut katukaupassa.."

        Tiedoksesi vain että kukaan ei ostaisi psyykejyviä katukaupasta, sieltä lähtee rauhoittavat että kovat särkylääkkeet, kukaan ei saa pilveä mistään psyykelääkkeestä. Ihan 0e olisi tullut.


      • vedäppä ite.
        vedäkäteensepari kirjoitti:

        "..psuyykenlääkkeitä.."

        Tarkoitat varmaan PSYYKELÄÄKKEITÄ


        "..hirveä määrä rahaa olisi tullut katukaupassa.."

        Tiedoksesi vain että kukaan ei ostaisi psyykejyviä katukaupasta, sieltä lähtee rauhoittavat että kovat särkylääkkeet, kukaan ei saa pilveä mistään psyykelääkkeestä. Ihan 0e olisi tullut.

        Harhaluulo. "'ADHD'-'lääkkeet'", kuten metyylifenidaatti ja amfetamiinijohdannaiset myyvät kadulla hyvin, samoin bentsot. "Masennuslääkkeet" ja "psykoosilääkkeet" eivät ole kysyttyjä. koska niistä tulee niin helvetin huono olo. Poikkeuksena ehkä kuitenkin SNRI venlafaksiini, jolla, samoin kuin harvoissa tilanteissa SSRI:llä, osa saattaa päästä hetkellisesti euforiseen tilaan. Aine, kun on kaukaista sukua MDMA:lle eli ekstaasille.


      • G.C.Kanitörmä

        1) Enpä ole kuullut, että kukaan olisi saanut mainittavia kiksejä, euforiasta puhumattakaan, ADHD-lääkkeillä, ei ainakaan Concertalla tai muilla metyylifenidaattivalmisteilla. En tarkoita, että se ois mahdotonta, kyllä osalla ihmisistä tulee euforia mitä ihmeellisimmistä jutuista. Varsinkin jos sekakäyttää...

        Osalle tulee Metyylifenidaatista vitun paha olo, sydämentykytystä, vatsavaivoja jne.

        Dextroamfetamine sulphate, eli puhdas dextro-piri, on eri asia.

        2) Ei kai ne Concertat kovin arvokkaita ole. En ole ostanut kuin apteekista tai myynyt. Kai joku teini maksais vaikka kaninpapanoista, jos ne kiellettäis...

        3) Venlafaksiinista ja MDMA:ta eli ekstaasista:

        MDMA vapauttaa ryöpyn serotoniinia, SNRI-ja SSRI lääkkeet estävät sen poistumisen. EKSTAASIN käyttäminen venlafaksiinin tai SSRI-lääkkeiden kanssa voi johtaa vakavaan serotoniinisyndroomaan, joka on ilman hoitoa tappava.

        SIIS:
        MDMA vapauttaa hermojen liitoskohtaan synapsiin serotoniinia ja noradrenaliinia. (Haitta)vaikutuksina syke, verenpaine ja kehon lämpötila nousevat. Sydän rasittuu.

        Venlafaksiini estää serotoniinia ja noradrenaliinia poistumasta synapsista takaisin hermosoluihin. Näin vaikutus moninkertaistuu ja mikä pahinta, samalla estetään elimistöä korjaamasta epätasapainoa.

        Monien käyttäjien kokemusten mukaan Ekstaasin eli MDMA:n halutut vaikutukset heikentyvät SSRI/SNRI:n kanssa niin paljon, ettei hyöty ole mainittava. Jos sekin on totta, jota epäilen, yhdistelmä on todella perseestä: tylsää, ja voit kuolla huonolla säkällä.

        SSNRI = SNRI = [Selective] Serotonin and Noradrenalin Re-uptake Inhibitor.
        esim. Venlafaksiini
        SSRI = Selective Serotonin Re-uptake Inhibitor
        esim. sitalopraami, fluoksetiini, paroksetiini, sertraliini


      • Reeees

        Aivan oikein tehty joten sinulla on selkärankaa.


      • Anonyymi
        G.C.Kanitörmä kirjoitti:

        1) Enpä ole kuullut, että kukaan olisi saanut mainittavia kiksejä, euforiasta puhumattakaan, ADHD-lääkkeillä, ei ainakaan Concertalla tai muilla metyylifenidaattivalmisteilla. En tarkoita, että se ois mahdotonta, kyllä osalla ihmisistä tulee euforia mitä ihmeellisimmistä jutuista. Varsinkin jos sekakäyttää...

        Osalle tulee Metyylifenidaatista vitun paha olo, sydämentykytystä, vatsavaivoja jne.

        Dextroamfetamine sulphate, eli puhdas dextro-piri, on eri asia.

        2) Ei kai ne Concertat kovin arvokkaita ole. En ole ostanut kuin apteekista tai myynyt. Kai joku teini maksais vaikka kaninpapanoista, jos ne kiellettäis...

        3) Venlafaksiinista ja MDMA:ta eli ekstaasista:

        MDMA vapauttaa ryöpyn serotoniinia, SNRI-ja SSRI lääkkeet estävät sen poistumisen. EKSTAASIN käyttäminen venlafaksiinin tai SSRI-lääkkeiden kanssa voi johtaa vakavaan serotoniinisyndroomaan, joka on ilman hoitoa tappava.

        SIIS:
        MDMA vapauttaa hermojen liitoskohtaan synapsiin serotoniinia ja noradrenaliinia. (Haitta)vaikutuksina syke, verenpaine ja kehon lämpötila nousevat. Sydän rasittuu.

        Venlafaksiini estää serotoniinia ja noradrenaliinia poistumasta synapsista takaisin hermosoluihin. Näin vaikutus moninkertaistuu ja mikä pahinta, samalla estetään elimistöä korjaamasta epätasapainoa.

        Monien käyttäjien kokemusten mukaan Ekstaasin eli MDMA:n halutut vaikutukset heikentyvät SSRI/SNRI:n kanssa niin paljon, ettei hyöty ole mainittava. Jos sekin on totta, jota epäilen, yhdistelmä on todella perseestä: tylsää, ja voit kuolla huonolla säkällä.

        SSNRI = SNRI = [Selective] Serotonin and Noradrenalin Re-uptake Inhibitor.
        esim. Venlafaksiini
        SSRI = Selective Serotonin Re-uptake Inhibitor
        esim. sitalopraami, fluoksetiini, paroksetiini, sertraliini

        Jos on esm.lääkityksenä concerta,sori,ssrn lääkkeitä ei saa määrätä juurikin serotoniinimyrkytyksen takia!


    • Paranoidi;D

      Itselläni ei ole ADHD:ta ja ostin kaverini kanssa 2 lääkettä, sen enempää en tiedä kuinka vahvoja olivat ja niin edespäin. Ensiksin join puolipulloa vahvaa viiniä ''doorista'' ja sen jälkeen vetelin yhden napin suuhuni, aluksi ei tuntunut missään, joten otin lisää viiniä ja pari lonkeroa. Noin tunti sen jälkeen kun olin lääkkeen nauttinut tuli todella hyvä olo ja aloin puhua lakkaamatta ja narskutin hampaitana koko ajan. Tämä hyvä olo tuntui todella kauan, kuuntelin hyvää musiikkia ja join viinini ja lonkeroni loppuun. mutta kun vaikutus laski, niin tuli kauhea päänsärky, varmaan joku vierotusoire tai jotain sinne päin ? En ole koskaan enne ottanut mitään lääkkeitä alkoholin kanssa, paitsi kerran yhden kolmiolääkkeen että saisin unenpäästä kiinni. Todella hyvä kokemus oli, mutta en aijo enää nauttia niitä tai muita lääkkeitä, ellei lääkäri määrää :D. Kai se on ihmisestäkin kiinni mihin jää koukkuun ja mihin ei. sama juttu Kannabiksen kanssa, yksi kokeilu ja siihen myös jäi.

      • asgagggagadf

        Harvemmin kommentoin, mutta tähän on pakko puuttua. Toi Paranoidin kirjoitus oli kyllä täyttä puppua. Concertasta ei tule mitään hyvän olon tunnetta. Alkoholin kanssa sekakäyttönä sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta. Korkeintaan se vähentää kännin tasoa. Juttua voi suusta tulla ehkä hieman enemmän, mutta hampaiden narskutus oli kyllä oma ongelmasi, eikä se johdu lääkkeestä.
        Vieroitusoireita lääkkeestä ei tule. Taisi pojalla tulla huono olo kun joi liikaa halpaa viiniä. Tutkimuksissa on todettu että Concerta ei aiheuta riippuvuutta.
        Kannattaa jättää sekakäytöt kokeilematta, tyhmempää ajanvietettä ei juurikaan ole. Samaan sarjaan kuuluu tuntemattomien lääkkeiden ostelu kadulta.


      • fäg vaan

        oletko mahdollisesti joskus lukenut kirjoittamaasi (yllä) myöhemmin, paljon myöhemmin ja mahdollisesti selvinpäin? heebo lähtee kokeilemaan, toisen lääkkeitä ja olettaa että tulee hyvä olo tai joku "outo olo" ja vetää pohjalle viiniä, pullon.

        ja kun ei toimi niin vetää viiniä lisää. öööh. reseptit kannattaisi lukea ja muutenkin käyttää järkeä, silloinkin kun on tarkoitus että sitä säädellään kemiallisesti.

        älä nyt tee kaverille, ainakaan, palvelusta että menet sen pillerit popsimaan, mutta kun seuraavan kerran teet jotain kokeiluja uudella, ihmeellisellä ja itselle vieraalla lääkeaineella (voi olla vaikka sieni tai koiranputki) niin koita nyt sen verran malttaa että et vedä alkoholia ennen kuin olet todennut että käyttämäsi aine on mahdollisesti aikaansaanut, kuvittelemasi vaikutukset.

        fäg vaan


      • fäg van vaan taas
        fäg vaan kirjoitti:

        oletko mahdollisesti joskus lukenut kirjoittamaasi (yllä) myöhemmin, paljon myöhemmin ja mahdollisesti selvinpäin? heebo lähtee kokeilemaan, toisen lääkkeitä ja olettaa että tulee hyvä olo tai joku "outo olo" ja vetää pohjalle viiniä, pullon.

        ja kun ei toimi niin vetää viiniä lisää. öööh. reseptit kannattaisi lukea ja muutenkin käyttää järkeä, silloinkin kun on tarkoitus että sitä säädellään kemiallisesti.

        älä nyt tee kaverille, ainakaan, palvelusta että menet sen pillerit popsimaan, mutta kun seuraavan kerran teet jotain kokeiluja uudella, ihmeellisellä ja itselle vieraalla lääkeaineella (voi olla vaikka sieni tai koiranputki) niin koita nyt sen verran malttaa että et vedä alkoholia ennen kuin olet todennut että käyttämäsi aine on mahdollisesti aikaansaanut, kuvittelemasi vaikutukset.

        fäg vaan

        ei hemmetti siis tota paranoidia itekin tossa...

        "En ole koskaan enne ottanut mitään lääkkeitä alkoholin kanssa, paitsi kerran yhden kolmiolääkkeen että saisin unenpäästä kiinni. Todella hyvä kokemus oli, mutta en aijo enää nauttia niitä tai muita lääkkeitä, ellei lääkäri määrää :D."

        tosta kyllä irtoaa joka lukemalla jotain uutta ja ihmeellistä. pitää joskus luke tää kännissä eli maanantai-iltana skippaan lääkeet ja tempasen kannun viiniä. katotaan sitte ketä nauratta ja kuinka paljon :P

        "en ole koskaan ennen paitsi..."

        hähä, ei hemmetti ~"enää en aio, kerran kokeilin kannabista..."~ ähähähä. ja enää en aio:P


      • raggar1
        asgagggagadf kirjoitti:

        Harvemmin kommentoin, mutta tähän on pakko puuttua. Toi Paranoidin kirjoitus oli kyllä täyttä puppua. Concertasta ei tule mitään hyvän olon tunnetta. Alkoholin kanssa sekakäyttönä sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta. Korkeintaan se vähentää kännin tasoa. Juttua voi suusta tulla ehkä hieman enemmän, mutta hampaiden narskutus oli kyllä oma ongelmasi, eikä se johdu lääkkeestä.
        Vieroitusoireita lääkkeestä ei tule. Taisi pojalla tulla huono olo kun joi liikaa halpaa viiniä. Tutkimuksissa on todettu että Concerta ei aiheuta riippuvuutta.
        Kannattaa jättää sekakäytöt kokeilematta, tyhmempää ajanvietettä ei juurikaan ole. Samaan sarjaan kuuluu tuntemattomien lääkkeiden ostelu kadulta.

        Concerta itsessään ei aiheuta 'hyvänolontunnetta' eli euforiaa, mutta alkoholin kanssa sekaisin käytettynä metyylifenidaatti muuntuu etyylifenidaatiksi, joka taas aiheuttaa euforiaa. Kokemuksesta tiedän, että jopa 2x18mg Concertaa kahden oluen kyytiläisenä aiheutti voimakkaan euforisen tunteen. Metyylifenidaatti ei tutkimuksissa ole aiheuttanut addiktioita, mutta usean vuoden käytön jälkeen lääkkeeseen on jo kehittynyt psyykkinen riippuvuus. Lääkkeen yhtäkkinen lopettaminen vuosien käytön jälkeen voi myös johtaa psyykekomplikaatioihin, kuten psykoosi, alakuloisuus, masennus tai agressiivisuus. Käy koulusi loppuun, äläkä anna kaltaiseni 17-vuotiaan ownata itseäsi tietämättömyyttäsi hyväksi käyttäen.


      • 1x2 :D
        asgagggagadf kirjoitti:

        Harvemmin kommentoin, mutta tähän on pakko puuttua. Toi Paranoidin kirjoitus oli kyllä täyttä puppua. Concertasta ei tule mitään hyvän olon tunnetta. Alkoholin kanssa sekakäyttönä sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta. Korkeintaan se vähentää kännin tasoa. Juttua voi suusta tulla ehkä hieman enemmän, mutta hampaiden narskutus oli kyllä oma ongelmasi, eikä se johdu lääkkeestä.
        Vieroitusoireita lääkkeestä ei tule. Taisi pojalla tulla huono olo kun joi liikaa halpaa viiniä. Tutkimuksissa on todettu että Concerta ei aiheuta riippuvuutta.
        Kannattaa jättää sekakäytöt kokeilematta, tyhmempää ajanvietettä ei juurikaan ole. Samaan sarjaan kuuluu tuntemattomien lääkkeiden ostelu kadulta.

        asgag puhuu kyllä täyttä totta että ei "Concun" ja viinan käyttö yhdessä tuota todellakaan mitään tulosta :D


      • entinen addikti
        asgagggagadf kirjoitti:

        Harvemmin kommentoin, mutta tähän on pakko puuttua. Toi Paranoidin kirjoitus oli kyllä täyttä puppua. Concertasta ei tule mitään hyvän olon tunnetta. Alkoholin kanssa sekakäyttönä sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta. Korkeintaan se vähentää kännin tasoa. Juttua voi suusta tulla ehkä hieman enemmän, mutta hampaiden narskutus oli kyllä oma ongelmasi, eikä se johdu lääkkeestä.
        Vieroitusoireita lääkkeestä ei tule. Taisi pojalla tulla huono olo kun joi liikaa halpaa viiniä. Tutkimuksissa on todettu että Concerta ei aiheuta riippuvuutta.
        Kannattaa jättää sekakäytöt kokeilematta, tyhmempää ajanvietettä ei juurikaan ole. Samaan sarjaan kuuluu tuntemattomien lääkkeiden ostelu kadulta.

        Höpsis. Alkoholi ja Concerta tarjoaa todella hyvät olot. Kaikki on kivaa ja velat on muuttunut saataviksi. Lisäksi jaksaa bilettää koko yön ilman ongelmia. Itse asiassa bileet tuppasivat loppumaan aina kesken. :( :( Mitä enemmän alkoholia concertan kanssa nautin, sitä enemmän vietin illat omissa oloissa tanssien yksikseni. Fiilis oli katossa, enkä kaivannu seuraa. Kokemusta mulla on asiasta pidemmältä aikaa, mutta nyt olen jättänyt sekä alkoholin että Concertat. Taisin jäädä hieman koukuun siihen hyvän olon tunteeseen, jota näillä aineilla sai. Huomaan kyllä silloin tällöin kaipaavani sitä bilettämistä. Laskut seuraavana päivänä olivat se ikävä asia. Ei tuntunut kovin mukavailta, mutta kyllä niistä selvisi ja taas viikonloppuna reivaamaan.


      • entinen addikti
        entinen addikti kirjoitti:

        Höpsis. Alkoholi ja Concerta tarjoaa todella hyvät olot. Kaikki on kivaa ja velat on muuttunut saataviksi. Lisäksi jaksaa bilettää koko yön ilman ongelmia. Itse asiassa bileet tuppasivat loppumaan aina kesken. :( :( Mitä enemmän alkoholia concertan kanssa nautin, sitä enemmän vietin illat omissa oloissa tanssien yksikseni. Fiilis oli katossa, enkä kaivannu seuraa. Kokemusta mulla on asiasta pidemmältä aikaa, mutta nyt olen jättänyt sekä alkoholin että Concertat. Taisin jäädä hieman koukuun siihen hyvän olon tunteeseen, jota näillä aineilla sai. Huomaan kyllä silloin tällöin kaipaavani sitä bilettämistä. Laskut seuraavana päivänä olivat se ikävä asia. Ei tuntunut kovin mukavailta, mutta kyllä niistä selvisi ja taas viikonloppuna reivaamaan.

        Itse asiassa nyt kun asiasta kerroin, niin alko tekemään kovasti mieli sekottaa taas päänsä. Kerran riippuvainen, aina riippuvainen. :( :(


      • PELLEPELOT
        asgagggagadf kirjoitti:

        Harvemmin kommentoin, mutta tähän on pakko puuttua. Toi Paranoidin kirjoitus oli kyllä täyttä puppua. Concertasta ei tule mitään hyvän olon tunnetta. Alkoholin kanssa sekakäyttönä sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta. Korkeintaan se vähentää kännin tasoa. Juttua voi suusta tulla ehkä hieman enemmän, mutta hampaiden narskutus oli kyllä oma ongelmasi, eikä se johdu lääkkeestä.
        Vieroitusoireita lääkkeestä ei tule. Taisi pojalla tulla huono olo kun joi liikaa halpaa viiniä. Tutkimuksissa on todettu että Concerta ei aiheuta riippuvuutta.
        Kannattaa jättää sekakäytöt kokeilematta, tyhmempää ajanvietettä ei juurikaan ole. Samaan sarjaan kuuluu tuntemattomien lääkkeiden ostelu kadulta.

        paskat alkon kanssa lähes paras adhd lääke ilman alkoa raju ahdistus sillon tällön riippuu unirytmeistä ja muista syömisistä kans aina ite olen saanu apua tähän mitättömyyteen....


      • Anonyymi
        fäg vaan kirjoitti:

        oletko mahdollisesti joskus lukenut kirjoittamaasi (yllä) myöhemmin, paljon myöhemmin ja mahdollisesti selvinpäin? heebo lähtee kokeilemaan, toisen lääkkeitä ja olettaa että tulee hyvä olo tai joku "outo olo" ja vetää pohjalle viiniä, pullon.

        ja kun ei toimi niin vetää viiniä lisää. öööh. reseptit kannattaisi lukea ja muutenkin käyttää järkeä, silloinkin kun on tarkoitus että sitä säädellään kemiallisesti.

        älä nyt tee kaverille, ainakaan, palvelusta että menet sen pillerit popsimaan, mutta kun seuraavan kerran teet jotain kokeiluja uudella, ihmeellisellä ja itselle vieraalla lääkeaineella (voi olla vaikka sieni tai koiranputki) niin koita nyt sen verran malttaa että et vedä alkoholia ennen kuin olet todennut että käyttämäsi aine on mahdollisesti aikaansaanut, kuvittelemasi vaikutukset.

        fäg vaan

        Juu


      • Anonyymi
        fäg van vaan taas kirjoitti:

        ei hemmetti siis tota paranoidia itekin tossa...

        "En ole koskaan enne ottanut mitään lääkkeitä alkoholin kanssa, paitsi kerran yhden kolmiolääkkeen että saisin unenpäästä kiinni. Todella hyvä kokemus oli, mutta en aijo enää nauttia niitä tai muita lääkkeitä, ellei lääkäri määrää :D."

        tosta kyllä irtoaa joka lukemalla jotain uutta ja ihmeellistä. pitää joskus luke tää kännissä eli maanantai-iltana skippaan lääkeet ja tempasen kannun viiniä. katotaan sitte ketä nauratta ja kuinka paljon :P

        "en ole koskaan ennen paitsi..."

        hähä, ei hemmetti ~"enää en aio, kerran kokeilin kannabista..."~ ähähähä. ja enää en aio:P

        Okei


    • aikuisten_oikeesti

      Concerta ja muut adhd-lääkkeet eivät taida olla kovin hyviä aineita hinta/laatu-suhteiltaan väärinkäyttöä ajatellen (en tiedä kokemuksesta kun käytän luonnollisesti vain omaan hoitooni sopivat lääkkeet ja annokset, mutta olen lukenut käyttäjien keskusteluja aiheesta). Sivuoireet ovat varsin ikävät (mm. verenpaineen nousu ja pahoinvointi) jopa meillä adhd-ihmisillä lääkitystä aloittaessa, joten olettaisin että olo on aika huono satunnaisilla väärinkäyttäjillä.

      Myös hinta on korkea suhteessa muihin (varsinkin laittomiin) stimulantteihin. Adhd:n oireet ovat pitkälti dopamiinin tason heittelystä johtuvia, ja reagoimme myös metyylifenidaattiin eri tavalla kuin "normaalit" ihmiset. Meitä se tavallaan rauhoittaa, "normaaleja" se taas... en edes tiedä kuinka epämiellyttäväksi sekoiluksi voisi mennä mutta tuskin olisi kovin mukava kokemus.

      Itse tämän kelan järjestämän hinnan nousun vuoksi olen ottanut selvää muista "älylääkkeistä". Saattaisi tosiaan löytyä oireisiin auttava ja halpa (sekä tietenkin laillinen ja turvallinen) versio muistakin lääkeryhmistä, ainakin siksi aikaa kun kelan päättävät älykääpiöt tuovat metyylifenidaatit jne. taas takaisin järkeviin hintoihin.

    • No justiinsa joo. Ehkä sitä kannattais olla huolissaan jostain ihan muusta. Mitä jengi hyötyy adhdlääkkeiden demonisoimisesta?

      • joojoorauhany

        Täällä jokku pätee... Siihen voi jäädä koukkuun jos väärinkäyttää kyseistä lääkettä, siitä voi tulla euforia, hampaiden narskutusta, leukalukko... Väärinkäyttäjällä samat sivuvaikutukset kun amfetamiinia käyttävällä. Eräässä testissä kokeiltiin pahasti metasta riippivaisille antaa metyylifenidaattia. Annokset pienenenivät amfetamiinista.

        Voimakas lääke, itellä ADHD. Fiilistä tulee, mutta kohtuus kaikessa.

        Ja älkää kirjotelko kaikkea paskaa, siis hankikaa tietoa jos joku täällä tarttee ja sitte sanokaa!:)


    • Yliannostu on aina vaarallinen.

    • kattila

      Kuka idiootti muka maksais 20€ consusta? 1-3€ nää yleensä on kappaleeltaan.

    • jeep4

      Ei hemmetti täällä on paljon paskanpuhujia. Kyllä metyylifenidaatistakin (concerta, medikinet tabl/CR, equasym r) saa euforiset olotilat (katsokaa kemiankirjastanne serotoniinit ja dopamiinit, kiitos) jos tarpeeksi ottaa. Depotit tietenkin murskataan(concertan kohdalla vähän vaikeampaa kuin muiden joissa on joko kapseli jonka sisällä rakeita tai sitten pelkkiä tabletteja). Ritalinin tilallehan tuli tuo medikinet tabl(nopea). Ritaliinia saa nykyään vaan debottimuodossa. Joku väitti tuolla ettei lääkkeellä saa mitään laskuja tai huonoa olotilaa on ihan hakoteillä, metyylifenidaatti on just tunnettu siitä kuinka vittumaiset laskut/vieroitusoireet niistä tulee. Dexedriinit(nykyää. dexamfetamine sulphate) on kaikkein lähinnä "katupiriä" koska katupirissä on levo- ja dexamfetamiinia raseemisessa muodossa. Metamfetamiini on asia erikseen. Se on kaikkein voimakkain ja myös neurotoksisin amfetamiiniperheestä.

      Mitä tulee tuohon metyylifenidaatti alkoholi yhdistelmään niin kyllä täällä on muutama ihan oikein opiskellut että etyylifenidaatti isohkoina annoksina on paljon euforisoivampaa ja mukavampaa kaikinpuolin kuin metyylifenidaatti yksistään. Siinä on vaan se ongelma että esim. concertan kokonais metyylifenidaattimäärästä kohtuullisen pieni osa muotoutuu etyylifenidaatiksi. Jotkut saa yhdistelmästä(alko metyylif.) vaan kauhean pääsäryn, jotkut oksentaa, joillekkin se toimii erittäin euforisoivasti. Ei saa yleistää vain yhden kahden kokemuksen perusteella.

      Katukaupassa ei 54mg:n concertoista saa paljon paskaakaan. Hyvä jos joku idiootti 5euroa menee maksamaan.

      Toivon totisesti ettei kukaan Adhd-lääkettä saanut mene kaupittelemaan niitä kaduille ja sabotoimaan adhd-lääkettä syövien mainetta!

    • ADD

      Siis mitä vittua, lukekaapa vähän kemiaa ennen kuin väitätte metyylifenidaattia hankalaksi päihteeksi.

      Concerta on kyllä paska siinä mielessä, että halvempia, helpompia sekoittaa ja tehokkaampiakin päihteitä on kuten esimerkiksi alkoholi höyryt ja psykedeelliset lääkkeet joilla nuppi nimen omaan menee sekaisin, mutta kun niitä 54mg nappuloita pistää 3-4 poskeen ja kulauttaa pirtua kyytipojaksi on kyllä hyvä olo taattu.

      En tosin kyllä menisi vetelemään mitään lääkkeitä, sillä minulle riittää sokeri tai viina silloin kun haluan pistää pääni sekaisin.

    • Yksinkertanen totuus on se, että jos jostain menee pää sekasin, niin kyllä aina keinot löytyy sen aineen saamiseen. Esim. narkkareita ja pilleristejä ei pahemmin mitkään lakisäädökset ja rajoitukset kiinnosta eivätkä edes hidasta.

      Reseptien väärentäminen on helppoa, jos vaan pääsee näkemään edes yhden oikean reseptin. Nettireseptit eivät tätä estä, koska monet lääkärit käyttävät vielä vanhoja reseptejä, mitkä voi vaikka kopioda.

      Oikeita reseptejä on myös helppo saada, koska esim. harva lääkäri lähettää potilaan asiaan kuuluviin tutkimuksiin, vaan esim. psykiatrian erikoislääkäri tekee diagnoosin 15 minuutin pikavisiitin aikana. Lisäksi vastaavanlasen reseptin voi hakea toiseltakin lääkäriltä tai väärentää oikeaan reseptiin isomman määrän kuin mitä lääkäri on määrännyt.

      Henkilöllisyyskin on suhteellisen helppo väärentää, jolloin kokonaan väärä ihminen hakee toisen henkilötiedoilla tälle kuuluvat lääkkeet.

      Ja tässä nyt vaan pari juttua joita tiedän mm. narkkadeiden käyttävän.

      Kyllähän ne melkein kaikki lääkkeet mitä pilleristit ja narkkarit vetävät ovat jonkinlaisten rajoitusten takana. Mutta kyllä riippuvuus tai rahan tarve aina on keinot keksinyt ja tulee keksimään sitä mukaan, kun uusia esteitä tehdään. Ja kaikkein parasta koko hommassa on se, että lääkärin suht yleinen käsitys on se, että suurin osa vankilassa olleista ja rikoksia tehneistä sairastavat ADHD:ta, joten nimenomaan nämä väärinkäyttäjät pääsevät myös tätä kautta helposti lääkettä ihan laillisesti saamaan loppuelämäkseen. Eikä yksikään lääkkeiden väärinkäyttäjä ole niin tyhmä, että kertoisi olevansa väärinkäyttäjä, ellei nyt satu olemaan erittäin sekaisin lääkärille mennessää.

      Minulla on diagnosoitu ADHD, mutta olen itse kieltäytynyt lääkkeistä. Mutta kyllä niitä pillereitä on tuon diagnoosin jälkeen paljon kyselty, reseptistä puhumattakaan.

    • 40MGLekuri

      Kyllä 40mg ritalin:eja pitäisi olla vielä saatavilla. ei sitä ole korvattu millään. Mutta on myös vastaavia 40mg Medikinettejä. Ritaliinista niitä depottejakin olemassa mitä on siinä lätkässä. (Ne valkoset napit) mutta ei 40mg ritaliinit apteekin piiristä mihinkää ole kadonnut, en itse vittuakaa diggaa mistää viihdekäytöstä, kun adhd ihmisien respat evätään sen takia että ne luulee kaikista et ne poistaa ryyninsä kadulle myyntiin!!! Fuckdat ihmisten on saatava ryyninsä jos niille on tarve.

    • ex-käyttäjä

      Pakko myöntää että itekin sain vielä viime vuonna Concerta-lääkettä kaverilta aina kun halusin...

      • 63597957

        Kyllä metyylifenidaatilla eli lasten kokkelilla pilveen pääsee. Ihan perustietoa. Siks se kelpaa myös katukaupassa.


    • just me

      Varmaan metyylifenidaatilla aineena on jotain potentiaalia, varsinkin sekakäytettynä/ suoneen laitettuna, mutta sen euforian tuotto on lähes nolla itsessään. Alkoholin kanssa käytettynä siitä muuntuu etyylifenidaatiksi niin pieni määrä, että en usko kovin suuria kiksejä tulevan. Placebo-vaikutus?

      Concertasta on lisäksi tosi vaikea saada vaikuttavaa ainetta eroteltua niin, että sen voisi ottaa isompana kerta-annoksena tai esim. vetää suoneen. Jos sitä ottaisi tosi ison määrän sellaisenaan, olo ois melko kauan melko hirveä (syke lähtee ylikierroksille), ja jos ottaa vähemmän..no, silloin se on lääke, joka parantaa tarkkaavaisuutta, that's it.

      Voihan se pitää valveilla baari-illan, mutta tosi moni ADHD:n takia syövä huomaa, että jos veressä on metyylifenidaattia, alkoholi ei nouse päähän. Varmaan rattosaa seisoskella yliselvänä ja pirteänä katsomassa muiden sammaltamista?

      Consusta ei todellakaan katukaupassa maksa kukaan muu kuin pirin takia seuloissa käyvät tai jotkut tyhmät ensikertalaiset, jotka ostaa vaikka oreganoa polteltavaksi.

      Sori, jos romutan jonkun haaveet nyt. Mutta pullo yskänlääkettä antaa enemmän ja sen voi ostaa laillisesti.

      • döödöötsd

        Itse oon viihdekäytössä kokeillut, en ottanut kuin uloimman kuoren pois ja söin tabletin, oli se vahvin tabletti. On totta, että ei saa mitään euforiaa, mutta omasta mielestäni valvotti amfetamiiniakin voimakkaammin.


    • itsemurhaa varten

      Pääseekö sillä hengestään? Itselläni on Medikinetiä, jossa on samat ainesosat kuin Concertassa. Jos vedän kaikki mitä minulla on ja viinaa ja menen lumihankeen, niin pääsenkö hengestäni?

      • KÖKKÖIDEA

        5% eurooppalaisista "kaukaasialaisista" saa niin pahoja sydänoireita metyylifenidaatista, että henki lähtee ilman viinaakin yliannoksesta. Muille itsemurhaa yrittäville se viina lumihanki on tappavampi. Concerta vähentää lämpöhukkaa supistamalla ihon hiussuonia, lisää maksan lämmöntuotantoa, heikentää alkoholin nukuttavaa vaikutusta ja piristää. Toisin sanoen jos otat reippaasti molempia, heräät todennäköisesti varpaat ja sormet umpijäässä, etkä viitsi jäädä kylmään kitumaan, kun virtaakin riittää...
        Vitutus kyllä kasvaa, jos et saa enää korkkejakaan auki, kun sormet amputoitiin...


    • sicknesss

      En lukenut koko keskustelua mutta minun ei tarvinnut(29v nainen) kuin sanoa että oireilen oikeasti niin etten voi tehdä mitään kun en keskity enkä rauhoitu.määrättiin heti medikinet nyt 40-50mg päivässä ja bentsoja sekä unilääkkeet.luin että pitää HUIJATA nämä reseptit? Minun ei tarvinnut.sama lääkäri kirjoittaa reseptit joka on ollut kauan lääkäri.minulta on yritetty ostaa medikinetiä mutta olen pitäny epäilyttävänä katukauppaa.se että netissä tarjotaan muutamasta muutama kymppi 30-50€ oli epäilyttävää.ja jotta lähettäisin lääkkeitäni? En ole myynyt...monet tahtoo kyllä että heitäkin "lääkitsen" mutta kuka nyt tarjoaa noin suuria rahoja? Bentsoistanikin.olen pitänyt rahapulasta huolimatta itse nämä lääkkeet...vaikka välillä medikinet tekee yli aktiiviseksi olon... :D

      • zxvf

        EIköhän nykyään ole paljon varakkaitakin epätoivoisia pilleristejä, jotka ovat elämässä tottuneet siihen, että rahalla ne asiat hoituu.


      • uikki

        ihellänikin 40mg medikinet respa ja katukaupassa täällä päin 10e/kpl ja netissä jopa enemmä. huomaahan sen jo tuosta mitä ovat valmiina maksamaan, että muuten kapseli nautitaan kuin syöden :D


    • Asiaanperehty

      Eilen tapasin ihmisen, joka väitti hänellä olevan ADHD:n.
      Nämä kyllä tiedetään. Sanoi käyttävänsä paljon aineita ja sen kyllä huomasi. Sairautensa johtuvat huumeista.

      • tiiänpaljon

        Helposti "sivuoireena" ADHDssa on huumeiden käyttö, tai yritetään itselääkitä. Oireet jatkuvat lapsuudesta, eli ei mistään huumeista johdu.
        Tietty voi olla että vaan kusetti (sua/itseään/lääkäriä), mutta ei nyt mitenkään voi sanoa että huumeista johtuu tuntematta ihmistä. :D


    • Vaihtoehtoisesti
    • asfv

      LAitan tähän ketjuun.

      Mikä on käytäntö tapauksessa jossa:

      - potilaalla paha adhd
      - saa hyvän hoitovasteen stimulanttilääkityksestä

      - rahapulassa myy lääkkeitä
      - jää asiasta kiinni , ja tieto tulee hoitopaikan tietoon

      Lopetetaanko lääkitys?

      • KettuOnViekas

        Joko lopetetaan, tai jos eka kerta määrä pieni, pääsee puhuttelulla ja ja jakelu muutetaan esim. kahden viikon välein apteekista tai tiheämmin hoitoyksiköstä. Annosta ehkä pienennetään ja hoitokontaktien tiheyttä lisätään. Jos potilaan pärstäkerroin on hyvä, hoitopaikalla on resursseja, lääkäri ja mielenterveyshoitaja laupiaita ja potilaalla on uskottava kuvatessaan, miksi myynti ei toistu, voi päästä näin vähällä.

        Jos hoitoyksikkö tai lääkäri on saanut moitteita lepsuilusta tai pelkää seurauksia, potilas on heikoilla.

        Ohjeeksi sanoisin, että älä myy nappiakaan, jos lääke on sulle tärkeä.

        Jos olet myynyt, pyydä hoitopaikasta apua, "ettei se toistu" tai sano, että sua painostetaan myymään ja oot siksi kusessa. Ehdota vaikka että kieltäytyvät kirjoittamasta lääkettä kuukaudeksi ja kirjoittavat viikon saikkua ja 30 diapamia vieroitusoireisiin tms.

        Jos oot myynyt esim satoja nappeja, pidä turpas kiinni, pyydä lääkäriltä vaihtoa asteittain vaikka Stratteraan, lähetettä hoitopaikkaan tai vaihda vaikka naapurustoa. Oot jo kaulaas myöten paskassa.

        Mieti, mikä on pahinta, mitä voi sulle voi käydä? Menetät kaveris? Tuut hakatuksi sairaalakuntoon? Koiras tapetaan? Luotto menee, kun et voi maksaa velkojas? Jos noita pelkäät, olet jo hävinnyt.

        JOS SULLA ON MUNAA, (SARJASSA TAI RINNAN) TEE NÄIN:
        1. Käy suihkussa ja saunassa kummitädin tai isoäidin luona tai uimahallissa ja nuku 2 yötä kunnolla,
        2. aja partas/meikkaa, kaiva rahat parturiin/kampaajaan, pukeudu vaikka lainavaatteissa lähes keskiluokkaisesti. Lankkaa buutsis tai hae pelastusarmeijalta siistit tossut.
        3. Sitten meet juttelee vaikka seurakunnan papin tai diakonin kanssa, ja pyydä tukea. Ne ei vasikoi.
        Jos oot riittävän kova mimmi/kundi niin käyt tylysti kuukauden ajan viikoittain jossain hartaushetkessä, seurakunnan aterialla ja vielä sunnuntaina kirkossa!

        Jos tää ei ihmetytä velkojia sen verran että saat maksuaikaa ja hämää niitä nappeja kinuuvia tuttujas, niin jo on ihme!

        Jos olut ja viina maistuu, pyydä lääkäriltä tilalle reilu annos diapamia siten, että haet sen vaikka päivittäin tai 4 kertaa viikossa jostakin, esim apteekista, ja syöt paikalla. Jos ei kirjoita, lupaa käydä AA:ssa 2 kertaa viikossa. Ei siihen kuole, ja kyse on vaan kuukaudesta.

        Tuntuuko vaikeelta? Sitä se onkin...


    • Huhhuhuhhj

      Voin kertoa 108mg Concerta-annoksella, et ei kummosia kiksejä kyl saa. Ihan sellainen perustunne paranee. Saattaa kokea jopa, et elämä ei ole ihan niin huonosti. Isommista annoksista menet vaan jumiin ja pohdiskelet syntyjä syviä ohan rauhassa.

    • Infooooo888888888888

      Jaa Concertaa tai muita vastaavia lääkkeitä ei muka katukaupasta löydy vai? Hah, jos itse en välittäisi elämänhallinta, työskentely ja opiskelu kyvystäni olisin varmasti jo tienannut mukavat määrät massia niillä lääkkeillä jotka lääkäri on asiallisesti minulle määrännyt.

      Niitä lääkkeitä ei tarvitse lähteä pöllimään mistään, riittää vain että löytää jonkun jolle moinen lääkitys on määrätty eikä ks.henkilö vain yksinkertaisesti halua (tai puhtaasti rahanahneus voittaa järjen käytön) niitä nappuloita napsia.

      Mutta itse asiaan, noilla AdHd lääkkeillä ei kyllä nuppia saa sekaisin sillä tavalla, miten nistit toivovat ilman muiden lääkkeiden joukkoon sekoittamista, ja silloinkin voi vaikutus olla liian lyhyt / vahva jolloin kenelläkään ei enää ole hyvä olla (noista lääkkeistä tulee helvetin huono olo!!)

      Lähinnä saat pääsi sekaisin huomattavasti helpommin ja paremmin syömällä kilon puhdasta sokeria tai juomalla 3 litraa Absinttia ja viimeisen kohdalla vaaranakin on vain alkoholimyrkytys

    • gsdg

      helppoa han se huijaaminen jos opiskeleen niin sanoo etteipysty keskittymään kunnolla opiskeeluun.

      • Dealeri

        Minä voin myydä medicinet cr 30 mg ylöjärvellä linkillä


    • Se on rikos.

    • Viihdekäyttäjä

      Näkyykö elvanse eli lisdeksamfetamiini seuloissa jos sitä ei erikseen sieltä etsitä eli näkyykö se amfetamiinina? Ymmärtääkseni osa lisdeksamfetamiinista muuttuu suolistossa dextroamfeksi joka on toinen "pääaine" raseemisessa vauhdissa(?)
      Elvanse on ns uuden sukupolven adhd lääke. Itsellä on adhd diagnosoitu ja siihen lääkityksenä ollut jo pitkään concerta mutta kaverilta muutaman 70mg elvansen sain ja niitä kokeilin (ehdottomasti toimii paremmin kuin metyyllifenidaatti adhdn hoidossa)ja pitäisi huomenna käydä purkkiin kusemassa.
      Sain elvansesta vähemmän sivuvaikutuksia ja muutenkin hoitovaste oli parempi toisaalta mf on jo toleja tässä vuosien varrelta kertynyt oman lääkärin kanssa jo pitkään puhuttu concertan vaihtamisesta elvanseen silti olisi äärimmäisen tärkeää juurikin tätävaihtoa ajatellen pissiä puhtaat seulat
      Meniks koko jutty nyt pannukakuks..:/

      LYHYESTI: NÄKYYKÖ ELVANSET LABRAN HUUMETESTISSÄ AMFETAMIININA JA JOS NÄKYY NIIN KUINKA KAUAN

      • test523

        Näkyy, aika riippuu ihan sun kropan metabolian nopeudesta.


      • Anonyymi

        Tottakai ne näkyy amfetamiinia kun syömäsi pilleri on lisdeksamfetamiinia joka muuttuu kehossa noin 3 tunnissa dekstroamfetamiiniksi. Tämän aineen vaikutus pitäisi olla jopa 13tuntia mutta ei itselläni tuo pidä paikkaansa. Ehkä 6 tuntia on minulla oikea aika. Näkyy seulassa 1-3 päivää itellä.


      • Anonyymi

        Näkyy


      • Anonyymi

        Näkyy amfetamiinina!


    • Takaisinantaja

      Minä yritin lapsuudessani sanoa asiasta monta kertaa muttei minua kuunneltu. Lääkkeen tarvetta arvioitiin vain niiden päivien perusteella jolloin se unohtui. Nyt aikuisiässä aion antaa takaisin syöttämällä muillekin samoja lääkkeitä koska sana ei mennyt ajoissa perille. Jokaisella pitäisi olla mahdollisuus valita mutta mikäli se kerrankin riistetään minulta riistän minäkin muilta

    • ADHDperhe

      ADHD-lääkityksen saaminen on Suomessa ihan liian vaikeaa!!!!! Kiikutin poikani eka kerran spesialistille 2-vuotiaana kun elämä oli ihan mahdotonta. Siitä kuusi vuotta hirveää rumbaa ja pojan elämä ihan sietämätöntä, ennen kuin alan johtava neurologi yksityisellä tunnisti heti pojan ongelmat ja lopulta 8-vuotiaana pojalla AHDH-lääkityksen ja ketiapiinin avulla muuttui ihan täysin. Entisestä unissakävelijästä ja häiriköstä tuli luokan priimus joka auttaa aktiivisesti muita kun on niin paljon nopeampi kaikessa koulunkäynnissä. Keskiarvo lähemmäs 10. Stipendiä pukkaa reippaudesta ja koulumenestyksestä. On autisti ja sosiaaliset taidot ovat hiukan kömpelöt, mutta nyt 12-vuotiaana en voisi enempää ihmetellä, että miten poika on nyt niin hyvässä kunnossa ja yhteiskuntakelpoinen, En olisi voinut millään kuvitella vielä 5 vuotta sitten että elämä joskus tälle jamalle järjestyy. Hirveää vähättelyä ja vanhempien syyttelyä julkisen terveydenhoidon taholta. Oma elämänihän siinä meni kun kotiopetin poikaa ja syrjäydyin työelämästä, enkä enää saa pitkän työtauon vuoksi töitä mistään. Mutta mieluummin näin kuin poika pakkopaidassa. Oma virheeni oli se, että vein alussa poikaa psykiatreille, vaikka ongelma osoittautui sitten oikeastaan puhtaasti neurologiseksi. Elämäntehtäväni on tehdä ADHD:ta ja autismikirjoa tutummaksi suomalaisessa sairaanhoidossa ja koululaitoksessa, uskomattoman huonosti näitä ongelmia tunnetaan edelleenkään. Kokeilkaa edes niitä lääkkeitä, jos eivät auta niin ainahan ne voi jättää pois. Myrkkyjähän ne tietysti ovat eikä niitä kannata turhaan syödä, kuten ei edes buranaa. Muutaman viikon jälkeen sen kyllä huomaa, onko niistä mitään apua. Itselläni ja pojallani tosin vaikutuksen huomaa yhden tabletin jälkeen, ero on niin huikea kun kaaokseen tulee järjestystä.

      • Trolllollo

        torlrlolrlollolooo


      • Anonyymi

        Itellä joskus aikoinaan 90luvulla 1luokalla todettiin että olen "hieman" vilkkaampi tapaus, asialle ei koskaan mitään tehty eikä sen kummemmin tutkittu. Elämä meni vähän miten meni yms, mut onneks nyt puoli vuotta sitten vaimo sai mut ylipuhuttua adhd tutkimuksiin ja adhd diagnoosin sain. Tiesin aina oikeestaan että olen erinlainen kuin muut ja osasin odottaa että on adhd. Mut en uskaltanu koskaa mennä erikoissairaanhoitajalle psykologi käynnin jälkeen koska hoitamattoman adhdn takia elämä oli (rikoksia,narkkaamista ja muuta ei niin mukavaa). Lähinnä kelasin et ne syyttää mua valehteliaks ja et ei mul mitää oo, mut lääkärit onneks on nykyään erittäin päteviä ja tietää mitä tekee, ei niitä kukaan pysty kusettaa ei pelkkä pöydän naputus tai muu paska sano et sul on adhd. Lukuisat muut testit pois sulkee kaikki muut "mielen heikkoudet" ja sitä kautta todetaan mitä todetaan. Itteä enemmän harmittaa se että oma äiti ei viittiny mitään asialle nuorena tehdä jotta olisi selvinnyt tämäkin, voi olla että elämä olisi ollut hieman toisenlainen. Mutta onneks nyt on kaikki reilas ja just kokeillaan medicinettiä josko olisi parempi kuin consertta. Mutta uskon että on🤔. Ja en kyl ymmärrä miks kukaan haluaa ostaa esim medicinettejä koska en näe ite näissä mitään viihdearvoa. Tosin syön lääkitystä lääkärin määräysten mukaan. Mut eiköhän jokaisen kummiski olis fiksumpi ostaa ihan vaikka metaa tai vaikka perus katupiriä näist ei vissii ees saa euforian tunnetta mitä esim meta tuottaa. Tai jos saa niin joutuu vetää niin paljon et siinä ei oo sit enää mitää järkee. (Ainaki luulisin, mutta en varmaksi osaa sanoa koska itel adhd ni perus piri ja meta aina vaa rauhottaa, ei niissäkää sillai oo ns viihdearvoa kiva valvoa ja hakkaa vaikka tattia mut muuten ei oo sen värtti).


    • Anonyymi

      Mitä on ns. Mikropiri ja kuulin että uunissa siitä voi eristää itse amfetamiinin

      • Anonyymi

        Nyt Jumalauta äkkiä.


      • Anonyymi

        Perse naamat saatana


    • Anonyymi

      Mitä vaan voi käyttää hölmöllä tavalla, ja teitä huolen kantajia tuntuu riittävän. Sinunkin kannattaisi sivistää itseäsi, ja olla tietojesi joita auliisti huutelet fakta pohjalta, eikä jorista joutavia. Se että väärinkäytöksiä on ei ole syytä jättää. hoitamatta heitä joita lääkkeet oikeasti auttavat. Sinä kannat varmaan huolta siitäkin kuinka laajasti muovipussien päähän laittaminen on levinnyt. Niitä kun ei saisi laittaa päähän lainkaan. Vaan levikki on suuri. Ja sinun pääsi mielelläni pussit taisin. Koska on koristeena

    • Anonyymi

      Omistan ADHD:n ja nykyään käytän särkylääkkeitä pääkipuun ja ravintolisää muuhun puutteeseen. Lisäksi käyn säännöllisesti lenkillä ja meditoin omassa rauhassa kun elämänkatsomuksellinen olen. Jos luen vanhoja lääkärin papereita minulle tulee huono omatunto ja lääkäritkin ovat käskeneet minua pysynäät erossa niistä ja kaikesta stimuloivasta.

    • Anonyymi

      Elvanse toimi paremmin kun hyvä katupiri olen ostannut hyvä katupiriä mutta kun otin 70 mg ja 30 mg yhtensä 100 mg Elvanse niin toimi paremmin kun hyvä katupiri.

      Ja mielummin osta Elvanse kun katupiriä kun sinä kusetettan että saa huonoa katupiriä ja Elvanse on parempi kun katupiri kun tietä mitä se sisälttä ja katupiri voi sisälttä periatessa mitä vain.

      Olipa sitten stimulantti lääkitys tai bentso lääkitys tai opiatti lääkitys niin kaikki mitä käytettän oikein myös käytettän väärin ja näin se tule aina oleman.

      Jokus esim julkinen voi sanoa että ei sinulla mitän ole mutta yksityinen voi sen kirjoitta 15 minutissa lääkäritkin saa provikka kirjoitamista lääkkeeistä.

      Se on hastava anta apua nille tarvitseville mutta samalla sännöstelyllä ehkäistä väärinkäyttö jos se edes joitakin yksityisiä kinnosta yhtän miten lääkkeet käytettän kun ne savat provikka lääkke tehtailtta.

    • Anonyymi

      https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/adhd-laakkeiden-vaarinkaytosta-ongelmia/

      Lasten ja nuorten ylivilkkausongelmiin kirjoitettujen ja keskushermostoa stimuloivia ADHD-lääkkeitä sisältävien reseptien määrä kasvoi vuosina 1998–2005 Yhdysvalloissa 80 %, todetaan BMJ:ssä julkaistussa tutkimuksessa.

      Samanaikaisesti myrkytyskeskuksiin lasten ja nuorten ADHD-lääkkeiden väärinkäytöstä tulleiden puhelujen määrä lisääntyi 76 %, enemmän kuin huumausaineiden väärinkäyttöön yhteensä liittyneet puhelut. ADHD-lääkkeistä yleisimpiä olivat amfetamiini ja metyylifenidaatti, ja näihin voi liittyä hallusinaatioita, euforiaa ja agitaatiota, kuten laittomiin huumausaineisiinkin.

      Selvityksen mukaan vanhemmat tai lapset olivat myös myyneet ADHD-lääkkeitä tai niitä oli varastettu sisaruksilta tai ystäviltä. Tutkijat korostavat, että vanhempien ja lääkkeiden määrääjien tulee olla tietoisia ADHD-lääkkeisiin liittyvistä väärinkäyttöongelmista.

      Juhana E. Idänpään-Heikkilä

      • Anonyymi

        Joopa joo, itse ostan mieluummin adhd lääkkeitä kuin paskoja piri sotkuja tuntemattomilta. Tietää mitä saa ja mulla ainakin concertat toimii yhtä hyvin kuin piri 3-4x54mg pureskelen kapselit hyvin, en tarvii muita lääkkeitä tai alkoholia siihen lisäksi.


    • Anonyymi

      Ainahan voi tehdä vaihtokauppa esim vaihta bentsot ja savut medikinekt juu sittä hän tule hyvä olo kun käyttå bentsoja ja medikinekt saman aikan ja varmasti jos joka päivä käyttä medikinekt niin teke välillä mieli bentsoja.

    • Anonyymi

      Sain aikuisiällä adhd diagnoosin. Ensin kokeiltiin Concertaa max annos. Rauhoitti hermoja, keskittyy pystyin esim kirjan lukemiseen. Koska toivottua lopputulosta ei saatu, syön nyt medikinejä 20mg. Mutta tää on huonompi kuin concerta! (molemmat auttoi stressiin)
      En viitti sanoa lääkärille, koska tiedän että tuskin saan Elvansea, koska just te väärinkäyttäjät pilaatte meidän elämän! Ei saada hoitoon vaadittuja lääkkeitä! Mä en saa loppuelämääni edes suht onnellisena elää ja elämä ois tasaista. Kyllä, tylsän tasaista. Sitä haluan enkä tätä kauheeta sähellystä päässäni, elämässäni, kotityöt tulis tehtyä loppuun kun aloittaa, laskut maksettua, täyttää lappuja lippuja, hermot ei repeis nollasta sataan, miettisin ennenkuin puhuisin tai tekisin , saisin ammatin, en puhuisi kuin papupata asiasta hyppien ja samalla sähläten ku en vit tu pysty keskittyy!
      Väitän, että kaikki jotka tapaa mut, luulee mun olevan kännissä tai huumeissa.
      Jopa oma siskoni on aikuisiällämme näin väittänyt, kun kävin töissä ja olin hänestä liian iloinen ja puhelias aina. Tiedän, että halusi satuttaa mua ja onnistui. Katkaisin välit, enkä ole yli 10v ollu yhteydessä enkä tule olemaan.
      Oon yli 40v elänyt näin.
      Mä haluan tietää, miks haluat saada itsellesi tämmösen olon mikä mulla on 24/7? Miks? Kertokaa väärinkäyttäjät miksi haluutte vetää adhd lääkkeitä, jotka auttaisi meitä siitä kärsiviä??

      Sama juttu on bentsot, tramalit, lyrikat, opiaatit ym. Väärinkäyttäjien takia oikeesti apua tarvitsevat eivät saa kyseisiä lääkkeitä. Eihän tää teitä liikuta ei. Toivottavasti ne himoitsevanne lääkkeet vie teiltä nopeaa hengen. Käyttäkää niitä "oikeita" huumeita! Piriä, hepoa, kokkelia, essoja, pilvee, lsd. Ja vanhaa kunnon hepoa! Ei supua, joka on heposta vieroituslääke! Kato, taas lääke väärinkäytössä!

      Mikä tässä olossa on susta niin jippii? Miksi meette nykyään piri, subu päissänne adhd testeihin tai jos ette mee, huudatte jokaiselle että sulla on adhd.
      Vaikka Olos johtuu huumeista. Hävetkää!
      Kyllä on vanhanliiton tyypit kuolleet ja tilalle tullu sairastakin sairaampien narkkien liitto.

      Ps. Oikeilta adhd tyypeiltä kysyn, mitä teen? Etenkin kun tää paikka on tunnettu lääkkeiden väärinkäytöstä. TK lääkärit määrää niille mitä vaan! Ite käyn asiansa osaavan psykiatrin luona. Hävettää mennä sanomaan, että ku ei nääkään vielä auta et saisin kaiken kondikseen itsestäni.. Laskut, siivous, keskittyminen, toisen puheen kuunteleminen loppuun enkä keskeyttäisi.. Vit! Oon niin raivo hullu vihainen tästä!

      • Anonyymi

        Itsellä meni ainaki niin että Nepsyn erikoislääkärille sanoin ettei se consu aiheuta ku paksaa oloa. Mieli rauhallinen ja kroppa kävi kierroksilla kaikilla annoksilla. Elvansea sitte ehdotettiin mikä oli pelastus. Liekkö perus psykiatrit uskaltaa edes määrätä elvansea koska ne on erikoismäärättäviä lääkkeitä mitkä menee sitte b lausunnolla eteenpäin ja jos virkavalta tämän hyväksyy ni saa sen erikoisluvan hakea deks/lisamfea apteekista 331 kelakortti merkinnällä.


    • VÄÄRINKÄYTTÖ ON HENGENVAARALLISTA! En tiedä tarkaan todellista määrää, mutta tutkimusten mukaan noin 4% suomalaisista: (200000) kärsii ADHD- oireista.

      • Anonyymi

        Mitäs nyt ku oon 16v ja nokitin viimeyönä noin klo 12 4kapselii medikinet 40mg ja tos vähä aikaa sit yhe viel nyt on siis aamu mul on add mut oon tärissy kokoyön ja tärisen vieläki ku en haluu et laskut tulee keske koulupäivän vedin ehkä vähä liikkaa ku ekaa kertaa ”viihdekäytin” lääkeitä en oo mitää muut huumetta testannu ku kannabista ja seki kolisi ihan vitusti luulin et kuolen siihe mut eikai tää nyt nii paha oo vaimitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs nyt ku oon 16v ja nokitin viimeyönä noin klo 12 4kapselii medikinet 40mg ja tos vähä aikaa sit yhe viel nyt on siis aamu mul on add mut oon tärissy kokoyön ja tärisen vieläki ku en haluu et laskut tulee keske koulupäivän vedin ehkä vähä liikkaa ku ekaa kertaa ”viihdekäytin” lääkeitä en oo mitää muut huumetta testannu ku kannabista ja seki kolisi ihan vitusti luulin et kuolen siihe mut eikai tää nyt nii paha oo vaimitä?

        Mietin et vetäisin viel yhe mut entiiä ku koulu loppuu vast 4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin et vetäisin viel yhe mut entiiä ku koulu loppuu vast 4

        Niijoo en oo syönykkää mitää


    • Anonyymi

      En tiedä katukaupan laajuudesta mitään, mutta Concerta on sellaista kamaa, ettei sitä sovi käyttää päihteenä, sillä sitä pitää sekoittaa muiden lääkkeiden kanssa jotta saa nupin sekaisin (eli saat nuppisi vitusti helpommin, halvemmin ja paremmin sekaisin vetämällä viinaa ja 5 kiloa sokeria joka on ihan laillista, kunhan ikää riittää viinan ostoon).

      AdHd lääkkeistä lähes jokainen on sitä laatua, että yksistään otettuna sinun on vaikeaa syödä, nukkua tai tehdä yhtikäs mitään eikä niillä saa nuppia sekaisin sen kummemmin, kuin viinaa juomalla saisi, ellet sitten sekoita niitä muiden lääkeaineiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe