No niin Opelistit

Ostamassa farkkua

Lyökääpä faktaa pöytään, miksi Opel Omegat on edullisia ellei jopa halpoja käytettynä. Vähän ajettuna ja vuosilukukin alkaa 200X.

Tyypilliset pienet viat?
Vakavat viat?

Opel Omega "Farkku" kiinnostaa tilavuuden, hyvän varustetason ja hinnan suhteen. Kiinnostaa todellakin! Mitään polkuautoa en ole ostamassa, jos Opeliin tai muuhun merkkiin päädyn ainoa mahdollinen vaihtoehto on Automatic-laatiikko.

Olen ajellut kaverin Omegoita "polkuautoja kumpikin" ja ihan ok peli mielestäni oli.
Tällä kaverilla on ollut kaksi Omegaa ja kummassakin oli sähkövikoja, toisesta tilttasi myös lämppäri. Nyt pitää ottaa huomioon se että kaverilla oli melko vanhaa kalustoa jotka ostohinnoiltaan on, sanotaanko sellaisen duunarin taskurahaa joka ei törsää niitä viinaan.

Mutta kertokaa miksi Opel Omega on hyvä.
Kertokaa rehellisesti myös mahdolliset ongelmat, viat. Onko muuten ollut luotettava, lähtenyt käyntiin sen kummemin päätä raaputtamatta "pitkässä sarjassa", jättänyt tielle, tms. Viimeisen kysymyksen pointtina tiedustelen luotettavuutta.

40

11235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • papap vaan58

      taidat olla niin viisas, ainakin omasta mielestäsi, että et neuvoja tarvitse.

      • Ostamassa farkkua

        olisin viisas, edes omasta mielestä, ostaisin Toyotan. Sen tavaramerkki kun on luotettavuus.
        Japsit ei vaan kiinnosta.


      • tuokin

        pitäis ymmärtää? Kyse oli Opelista eikä tuijotasta.


      • Ostamassa farkkua
        tuokin kirjoitti:

        pitäis ymmärtää? Kyse oli Opelista eikä tuijotasta.

        kyse on Opel Omegasta, ei Astrasta eikä tuijottajasta.

        Alkuperäiseen kysymys nippuun haen edelleenkin vastauksia. Miksi Opel Omega kiinnostaa, minulla on kaksi koiraa ja tarvitsen tuon kokoluokan takaboksia mitä tarjoaa aika harva Euroopplainen valmistaja. Volvo 740 kartano minulla jo oli mutta en pitänyt sen traktorimaisesta fiiliksestä kun kaupunkiajoa pyöritän enimmäkseen. Matka-ajossa se oli mainio, mutta jne.

        Oplelistit kertokaa nyt ne mahdolliset ongelmat.
        Tai onko niitä.


      • ja on.
        Ostamassa farkkua kirjoitti:

        olisin viisas, edes omasta mielestä, ostaisin Toyotan. Sen tavaramerkki kun on luotettavuus.
        Japsit ei vaan kiinnosta.

        joo perhepiirissä on olut ja on tojotaa, vw, opelia nissania jo 40 vuotta,
        mutta emme vaan ole yhtä tai edes kahta parasta havainneet,

        tojotan suurimmaksi viaksi olemme havainneet ajo-ominaisuudet,
        ajo on rasittavaa,
        nyt kun lapset jo ovat aikuisia, meillä vanhuksilla on tojota Avensis Verso,
        mutta lapsilla helpomman ajo-ominaisuuden omaavia autoja,
        vw ja opelia.

        Ja se luotettavuus, mitä se on ?, jos se on rahaa,
        voin sanoa että tojotan huolto ja ylläpito on kalliimpaa kuin opelin ja vw,
        sehän on aina käynyt ilmi TM testien luetteloistakin,
        samoin tojotan vakuutukset ovat kalliimmat,
        samoin Tojota vie enemmän polttoainetta.

        Kaikissa on runsaasti hyviä ominaisuuksia, mutta kylä nissankin on selvästi parempi ajaa kuin tojoyta, joka on huonoin autoistamme.


    • Ostamassa farkkua

      Omega B (1994-2004)
      Moottoriviat
      Jakohihnaongelmia erityisesti V6-moottoreilla varustetuissa malleissa. Nokka-akselin hihnapyörä murtuu aiheuttaen jakopään vaurion.
      Termostaattivikoja.
      Vesipumppuvuotoja. Vesipumppu kestää yleensä yli 100 000 kilometriä, vaikka laakeri voi vioittua jo alle 50 000 kilometrissä.
      Elektronisessa polttoaineensuihkutuksessa esiintyy vikoja.
      Moottorinohjausyksikön vikoja vuosimalliin 2003 saakka.
      Ilmamääräanturissa toimintavikoja pakkasella.
      Sytytyskaapelivikoja.
      Maadoituskaapelivikoja.
      Polttoainepumpun relevikoja.
      Dieseleissä esiintyy polttoainejärjestelmän vuotoja.
      Dieseleissä turbovikoja.
      Laturivikoja vuosimalliin 2002 saakka.
      Virtalukko juuttuu vuosimallissa 2001.
      Kampiakselin hihnapyörä murtuu vuosimallissa 2001.
      Kampiakselin asentotunnistimen vikoja.
      Ajonestolaitteen vikoja.
      Käynnistysmoottorin solenoidi juuttuu.
      Moottorin maadoitusvika.
      Vaihteiston ja voimansiirron viat
      Vaihteiston laakerivikoja, kuluneet laakerit pitävät ääntä ykkösellä ja kakkosella.
      Pyöränlaakerivikoja.
      Jarruviat
      Käsijarru on heikkotehoinen.
      Ohjausnivelissä väljää.
      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
      Etuiskunvaimentimet saattavat olla vaihtokunnossa jo 100 000 kilometrissä.
      Takapään apurungon kiinnityksessä väljää.
      Jousia poikki.
      Sekalaiset viat
      Lämmityslaite ei sulkeudu täysin. Sisään tuleva ilma on 10-15 astetta lämpimämpää kuin ulkoilma, vaikka lämpö on kytketty pois päältä.
      Sähkötoimiset ikkunannostimet reistailevat.
      Keskuslukitus reistailee.
      GLS-mallien ajotietokone voi näyttää mitä sattuu.
      Kattoluukku vuotaa.
      Pakoputkistoviat
      Happianturivikoja.
      Ruosteviat
      Ruostuminen on Omegan ongelma. Tarkasta ovet, pyöränaukkojen reunat, takaluukku ja konepelti. Ruostetta voi olla myös kynnyksissä muovilistojen alla.
      Maalipinta heikko. Kiveniskujäljet on korjattava heti, ettei jäljestä aiheudu ruostumista.

      http://www.hs.fi/autot/vikasarja/

      Tästäkö halpa hinta johtuu??

      • 348cid

        ollut onnellinen Omeganomistaja neljän ja puolen vuoden ajan ja voin kertoa, että mitään noista vioista ei ainakaan minun autossani ole ollut.
        Kerran se on ollut köyden päässä, syynä rikkoutunut kampiakselin asentotunnistin. Korjaus maksoi muistaakseni jotain 50€. Toinen vika oli vuotava stefa moottorin ja lootan välissä. Siinä pahimmat viat eli mielestäni keksintö on toiminut ihan mallikkaasti. Kuluvia osiahan joutuu vaihtamaan kaikkiin autoihin, joten siitä ei sen enempää.
        Autoni on MV6 vm. -98


      • 348cid
        348cid kirjoitti:

        ollut onnellinen Omeganomistaja neljän ja puolen vuoden ajan ja voin kertoa, että mitään noista vioista ei ainakaan minun autossani ole ollut.
        Kerran se on ollut köyden päässä, syynä rikkoutunut kampiakselin asentotunnistin. Korjaus maksoi muistaakseni jotain 50€. Toinen vika oli vuotava stefa moottorin ja lootan välissä. Siinä pahimmat viat eli mielestäni keksintö on toiminut ihan mallikkaasti. Kuluvia osiahan joutuu vaihtamaan kaikkiin autoihin, joten siitä ei sen enempää.
        Autoni on MV6 vm. -98

        luettuani tarkemmin tuon listan, löytyihän sieltä se kampiakselin asentotunnistin.....


      • jos.

        " Ei hyvältä vaikuta "

        näin on, kun toistat samassa ketjussa samaa tekstiä,
        kylä olet hieman "heikosti kehittynyt yksilö", anteeksi vaan,
        mutta kyllä se olisi sinun hyvä tietää,

        jotta kaverisi eivät kyllästyisi puheisiisi.


      • Ostamassa farkkua
        jos. kirjoitti:

        " Ei hyvältä vaikuta "

        näin on, kun toistat samassa ketjussa samaa tekstiä,
        kylä olet hieman "heikosti kehittynyt yksilö", anteeksi vaan,
        mutta kyllä se olisi sinun hyvä tietää,

        jotta kaverisi eivät kyllästyisi puheisiisi.

        --->totta
        jos. 16.8.2008 klo 19.31
           " Ei hyvältä vaikuta "

        näin on, kun toistat samassa ketjussa samaa tekstiä,
        kylä olet hieman "heikosti kehittynyt yksilö", anteeksi vaan,
        mutta kyllä se olisi sinun hyvä tietää,

        jotta kaverisi eivät kyllästyisi puheisiisi.


      • klitor

        Minulla omega 95 vuosimalli ajettu 230000 muita vikoja tuosta listalta ei ole kuin ajotietokoneen näyttö ei näy kunnolla ,jotkut numerot ja kirjaimet ei näy kunnolla.


    • vvia

      Omppu 2.2. -02 sedanilla, tomaatti tietty. Kokonaiskilometrit 228t. Olen omistanut runsaat neljä vuotta, ns. kuluvien osien lisäksi olen vaihtanut takajouset, yksi oli poikki, takaiskarit, venakopan tiiviste, ilmamassamittari, jarruvalon anturi, startti, tuulilasi, termostaatti, lambda.
      Hyvää on tietynlainen pehmeys, hiljaisuus, lähivalot H1, kestää pitkään, pitkät on H7, tarvitaan harvoin. On tilava.
      Olen tykännyt. Nyt vaihtuu Golf 1.4. TSI DSG, ei tarvitse tilaa ja ajot on pientä pätkää. Aikansa kutakin. Minä olen pitänyt.
      Automaatti-ilmastointi on toiminut hyvin, ei ole huollettu samoin vakkari.
      Jos säilyttää ulkona, ja muutenkin, raitisilmasuodattimen kotelon vedenpoistoreiät saattaa mennä tukkoon lehdistä yms. jolloin syöttää vedet sisään. Kerrasta oppii.

    • suhde

      Hintaan vaikuttaa suuresti se että ko. automallin valmistus on lopetettu jo lähes 5-vuotta sitten.
      Sekä käyttäjänä olen huomannut että laatu on auton ongelma. Toiset kehuu ja ensimmäiset haukkuu.
      Perheemme Opeli ovat jo lähes 10-vuotta vanhoja siis molemmat.
      Aina olemme töihin päässeet ja vielä poiskin ilman että olisimme kertaakaan tielle jääneet.
      Pieni kulutus ja perusauton ajo ja käyttöominaisuudet kohtuulliseen hintaan on ollut pitää pitää Opelimme edelleenkiin pienessä taloudessamme.
      Se, onko auto hyvä vai huono,,, vaikeampi sanoa.
      Tuskimpa viatonta kulkupeliä näissä hintaluokissa onkaan! Tai jos sellaisen tiedät niin osta sellainen ja kerro muillekkin niin minäkin ostan samanlaisen.
      Heippa ja eikun kokeilemisiin.
      Ps: Tarkasta kuiten tulevan autosi käyttöhistoria huolellisesti, oli merkki mikä hyvänsä.

      Nopelisti mega Oo:lla.

    • Ostamassa farkkua

      asiallisista vastauksista.
      Oikeastaan yksi pomppasi ketjusta silmiin että Omegan valmistus on lopetettu ja siitä johtuen hinnat tulleet alas. Kiitos kaikille järkevän vastineen antaneille joita löytyi ketjusta, hyvää syksyä. Mietin ja harkitsen Omegan ostamista tosissaan, puntaroin plussat ja negatiiviset vielä muutaman kerran läpi.
      Hinta olisi kyllä erittäin kohdillaan isosta hyvin varustellusta vaunusta, mutta katsellaan.

      Kiitti!

      • Mega, Oo

        Opel Omega on Opelin valmistama iso henkilöauto. Se kaavailtiin Opel Rekordin seuraajaksi. Opel Omegaa ei ole valmistettu vuoden 2003 jälkeen. Sen seurauksena Opel Vectra, pienempi malli kasvoi ja paikkailee vieläkin Omegan paikkaa. Omegasta on kaksi sukupolvea, toisesta myös kevyt facelift. Opel Omegasta on ollut aina tuotannossa vain sedan ja farmari.

        Opel Omega A tuli myyntiin Saksassa vuonna 1986 molempina perinä. Moottorivalikoimassa oli seuraavista moottoreista aina kaksi versiota: 1.8; 2.0; 2.3. Vuonna 1987 myyntiin tulivat kaksi kolmelitraista moottoria. Vuonna 1988 taas tulee Opel Senator B, Omegan luksusversio. Silloin moottorivalikoimaan tuli uusi tulokas, 2.4-litrainen bensiini. Vuoden 1990 uudistuksiin taas kuuluivat uusi 2.6-litrainen bensiini ja tehokas 377-hevosvoimainen Lotus Omega. Vuonna 1993 Senatorin valmistus päättyy.

        Opel Omega B
        Opel Omega B faceliftUudessa Omegassa on kaksi kaksilitraista bensiinimottoria sekä kaksi V6:ta eri iskutilavuuksin. 2.5-litrainen BMW:n valmistama turbodiesel eri tehovaihtoehdoin täydensi myös mallistoa. Omega B:ssä tapahtui aina välillä muutoksia. Vuonna 1997 Omega sai ensimmäisen suorasuihkutteisen dieselmoottorin, 2.0 DTi:n. Vuonna 1998 ajovalot muuttuivat projektorityyppisiksi. Vuonna 1999 malli sai perusteellisen faceliftin. Sisätilat uudistuivat. Konepelti tuli V-muotoiseksi. Etu- ja takavalot uudistuivat ja antoivat laadukkaamman vaikutelman kuin aikaisemmin. Tavaratilan kannessa myös muutoksia. Myöhempinä vuosina tuli myös viimeisiä moottoriuudistuksia (2.0 -> 2.2, 2.5 V6 -> 2.6 V6, 3.0 V6 -> 3.2 V6) ja 2001 valkoiset sivuvilkut. Opel Omega B:n valmistus päättyi vuonna 2003.

        Lähteet: Auto Bild Suomen raportti Nro:ssa 6(74).



        Zori jos jotenkin pahoitin mieltäsi, mutta näin on että Omegan valmistus lopetettiin vuonna 2003.
        Opel yritti uutta Omegan tulemista Opel Signum;illa jälkeenpäin mutta sen maahantuonti ei Suomeen jatkunut kauan.


        Ps: Sou vot. Edelleen meidän perhe ajelee näillä vanhoilla Omegoilla.
        Hyvää syksyn jatkoa ja vielä kerran anteeksi joskun pahoitin mielesi.


      • ennen ostoa

        älä missään nimessä osta niitä V6 koneella olevia, järki valinta 2,2 tai 2,0.


      • Kokemusta on
        ennen ostoa kirjoitti:

        älä missään nimessä osta niitä V6 koneella olevia, järki valinta 2,2 tai 2,0.

        perustelet mielipiteesi? 136 heppaa on aika vähän noin isossa autossa. Eikä kulutuksessakaan ole isoja eroja, joten kyllä se kutonen on ainoa vaihtoehto.


      • Ostamassa farkkua
        ennen ostoa kirjoitti:

        älä missään nimessä osta niitä V6 koneella olevia, järki valinta 2,2 tai 2,0.

        Miksi ei V6:lla, onko ne ongelmakoneita??


      • Ostamassa farkkua
        Mega, Oo kirjoitti:

        Opel Omega on Opelin valmistama iso henkilöauto. Se kaavailtiin Opel Rekordin seuraajaksi. Opel Omegaa ei ole valmistettu vuoden 2003 jälkeen. Sen seurauksena Opel Vectra, pienempi malli kasvoi ja paikkailee vieläkin Omegan paikkaa. Omegasta on kaksi sukupolvea, toisesta myös kevyt facelift. Opel Omegasta on ollut aina tuotannossa vain sedan ja farmari.

        Opel Omega A tuli myyntiin Saksassa vuonna 1986 molempina perinä. Moottorivalikoimassa oli seuraavista moottoreista aina kaksi versiota: 1.8; 2.0; 2.3. Vuonna 1987 myyntiin tulivat kaksi kolmelitraista moottoria. Vuonna 1988 taas tulee Opel Senator B, Omegan luksusversio. Silloin moottorivalikoimaan tuli uusi tulokas, 2.4-litrainen bensiini. Vuoden 1990 uudistuksiin taas kuuluivat uusi 2.6-litrainen bensiini ja tehokas 377-hevosvoimainen Lotus Omega. Vuonna 1993 Senatorin valmistus päättyy.

        Opel Omega B
        Opel Omega B faceliftUudessa Omegassa on kaksi kaksilitraista bensiinimottoria sekä kaksi V6:ta eri iskutilavuuksin. 2.5-litrainen BMW:n valmistama turbodiesel eri tehovaihtoehdoin täydensi myös mallistoa. Omega B:ssä tapahtui aina välillä muutoksia. Vuonna 1997 Omega sai ensimmäisen suorasuihkutteisen dieselmoottorin, 2.0 DTi:n. Vuonna 1998 ajovalot muuttuivat projektorityyppisiksi. Vuonna 1999 malli sai perusteellisen faceliftin. Sisätilat uudistuivat. Konepelti tuli V-muotoiseksi. Etu- ja takavalot uudistuivat ja antoivat laadukkaamman vaikutelman kuin aikaisemmin. Tavaratilan kannessa myös muutoksia. Myöhempinä vuosina tuli myös viimeisiä moottoriuudistuksia (2.0 -> 2.2, 2.5 V6 -> 2.6 V6, 3.0 V6 -> 3.2 V6) ja 2001 valkoiset sivuvilkut. Opel Omega B:n valmistus päättyi vuonna 2003.

        Lähteet: Auto Bild Suomen raportti Nro:ssa 6(74).



        Zori jos jotenkin pahoitin mieltäsi, mutta näin on että Omegan valmistus lopetettiin vuonna 2003.
        Opel yritti uutta Omegan tulemista Opel Signum;illa jälkeenpäin mutta sen maahantuonti ei Suomeen jatkunut kauan.


        Ps: Sou vot. Edelleen meidän perhe ajelee näillä vanhoilla Omegoilla.
        Hyvää syksyn jatkoa ja vielä kerran anteeksi joskun pahoitin mielesi.

        Kiitos kiitos.

        Mitä nyt olen selaillut netistä niin Omegan osto on must.
        Hakukriteerit; Automatic, nahkasistus, ilmastointi; automaattinen, airbagit, ABS, --> ajonvakautusjärjestelmä


      • riippuujaroikkuu
        Ostamassa farkkua kirjoitti:

        Miksi ei V6:lla, onko ne ongelmakoneita??

        Samasta syystä kuin mersu V6 koneella, ei todellakaan persaukisen kone. Konehuone on ahdas ja sinne se vaan tungetaan jotta pienikin rempaa vaatii melkoisesti korjaamojumppaa.

        Itellä on kutoskoneella, voimaa on mut korjaaminen hankalaa. Hammashihnan vaihto ei sovi aloitteloille eikä taaskaan persaukiselle jos korjaamolle viet. Venttiilikopan tiivisteet vuotaa helposti mutt vaihtaminen ei olekaan pikkujuttu. Pelkkien tulppien vaihto on ihan homma sinänsä mut sama koskee vaikka mersua. Onhan tuo kutoskone Cadillakissa jotta ei mikän paska ole (usa versio omegasta).


    • näärännäppy

      Aivan perhanasti pikkuvikoja ja välillä vähän isompiakin. Usein hinausautojen kyydissä... Talvella surkeat ajo-ominaisuudet, tuppaa jäämään kiinni tasaisella, liukkaalla parkkipaikallakin. Painava keula, kevyt perse ja veto takana. (Tästä syystä Omega on nulikoiden suosiossa)
      Älä missään nimessä tee ohituksia jos tien keskialue on loskainen, lähtee meinaan aika äkäisesti lapasista ja pääsee lehtiotsikoihin. Satsaa turvallisuuteen ja itseesi, unohda Omega, niin tein minäkin.

      • Omppupomppusta

        Kaikissa autoissa on aina vikoja.
        Omega on hyvä auto. Sedanissaki riittää tilaa kyllä enemmänkin.
        Farmarissa sitä on myös. on vaa vähä matalampi.
        Itsellä 1991 A sedan ja 1989 A farmari
        Uskomattoma hyviä ajaa. Alusta on jäykkä ja kaarteet on mukavia.
        Moottoreista löytyy tehoa ja vääntöä. Kiipee ylämäet isommassakin kuormassa.

        Omega on siis ison luokan auto. B sedanit on vähä pienempiä ku A sedanit. Farkut on aika samankokosia.
        Muistaakseni A farkku on kuitenkin vähän pidempi takaosa.

        JA YKSI TÄRKEIN ominaisuus. TAKAVETO
        Automaattivaihteistot on hyviä omegoissa. Itsellä sedanissa automaatti.
        Toinen hyvä ominaisuus. On Eurooppalainen auto.
        Ja myöskin. Varmasti löytyy asiantuntemust omegoista OCF foorumilla josta 40% "missä vika" keskusteluista liittyy omegoihin :)


      • Arrirtrtrtrtrtt
        Omppupomppusta kirjoitti:

        Kaikissa autoissa on aina vikoja.
        Omega on hyvä auto. Sedanissaki riittää tilaa kyllä enemmänkin.
        Farmarissa sitä on myös. on vaa vähä matalampi.
        Itsellä 1991 A sedan ja 1989 A farmari
        Uskomattoma hyviä ajaa. Alusta on jäykkä ja kaarteet on mukavia.
        Moottoreista löytyy tehoa ja vääntöä. Kiipee ylämäet isommassakin kuormassa.

        Omega on siis ison luokan auto. B sedanit on vähä pienempiä ku A sedanit. Farkut on aika samankokosia.
        Muistaakseni A farkku on kuitenkin vähän pidempi takaosa.

        JA YKSI TÄRKEIN ominaisuus. TAKAVETO
        Automaattivaihteistot on hyviä omegoissa. Itsellä sedanissa automaatti.
        Toinen hyvä ominaisuus. On Eurooppalainen auto.
        Ja myöskin. Varmasti löytyy asiantuntemust omegoista OCF foorumilla josta 40% "missä vika" keskusteluista liittyy omegoihin :)

        Sen verran vielä. Omega ei nulikoiden suosiossa kauheesti ole.
        Painava ja iso auto ei ole paskaralliin. Se on elegantti business luokan ajoneuvo.


      • Knööli
        Arrirtrtrtrtrtt kirjoitti:

        Sen verran vielä. Omega ei nulikoiden suosiossa kauheesti ole.
        Painava ja iso auto ei ole paskaralliin. Se on elegantti business luokan ajoneuvo.

        Elegantti bisnesluokan ajoneuvo???


      • peli oolla
        Arrirtrtrtrtrtt kirjoitti:

        Sen verran vielä. Omega ei nulikoiden suosiossa kauheesti ole.
        Painava ja iso auto ei ole paskaralliin. Se on elegantti business luokan ajoneuvo.

        Nykyinen 1998 mittarissa 393000. Kampuran tunnistin vaihdettu jossain 250000 ja pakoputken peräpää 365000:ssa. Alkuperäiset tulpat, iskarit laturit ja startit...Moniurahihna vaihdettiin 390000 ja kiristin kun alkoi valittaa. Öljyt vaihdettu 20000 välein ei muutavikaa. Ajotietokoneen lämpötilan numerosta puuttuu pari viivaa.


    • Wolleee

      Osta Volvo V70 !!!
      Et saa ehkä ihan yhtä tuoretta samalla hinnalla kui sais ooppelia mut volvo on ihan eri luokkaa kuin ooppeli.
      Itellä ollu muutamia ooppeleita ja nyt ostin volvon.Erittäin tyytyväinen olen ollut :-)

      • Wolleee

        Laitoin "vähän" myöhässä viestiä...Jäi päivämäärät kattomatta alotus viestistä..


    • jormapuhakka

      volvo v70...ja joka katastukseen repullinen alustan osia. Ja jos saa ehottaa vielä "parempaa" niin tm lasit päähän ja volkkari 1.4tsi koneella ja dsg vaihteistolla....hohhoijaa...

    • mega

      Täällä ollu sama Omega jo 12 vuotta ja vielä mennään. Muutama pikku vika on ollut mutta ei mitään isompaa. Minun mielestäni on loistava auto vaikka onkin aika laiska, mutta eihän tässä valmiissa maailmassa mihkään oo kiire

      • jroggd

        Omega oli kyllä komia peli aikoinaan kun tuli markkinoille. Opelille riittää ilmeisesti nykyään sitten vain Insignia isommasta luokasta. Eikös Insignia nimenomaan korvannut Vectran. Nimen vaihtaminen oli kyllä ihan fiksu veto jo maineensakin takia. Mites Astra?


    • Eläkelläis OpelNisti

      Kolmas bOmega nyt menossa.
      Juurikin vanhahkossa avausviestissä haaveiltava vuosimallin 2001 farkku 2.2 litraisella bensakoneella, mutta manuaali.
      bOmegojen välissä oli kaksi täysin muun merkkistä ja palasin takaisin hyväksi havaittuun.
      Luotettavuudesta en osaa sen kummemmin sanoa, kun että V6 koneista ei enää tule. Kaksi kertaa kerkesi kolmeen vuoteen jakopää sotkeutua ja eka kerralla aiheutti koneenvaihdon. Kansiremppa olisi tullut kalliimmaksi.
      Muoviset venttiilikopat holvasi öljyä pitkin pakosarjoja kuukausi tiivisteiden vaihdon jälkeen. Muuten oikein mukava moottori tomaatin kanssa :D
      Etupään niveliä syö mielestäni kohtuudella. Ei edes joka katsastukseen tarvitse vaihdella.
      Itselläni kaupunkikulutus 11-12l / 100km, joten kohtuudella menee isoksi autoksi.
      Tyyppivioista olen havainnut vain pienet ruosteen alut takaovien alakulmassa ja samenevat ajovalojen "lasit".
      Yhden yhtä anturia/sensoria/mittaria ei ole pitänyt koskaan vaihtaa ainoastakaan niistä seitsemästä Opelista jotka olen omistanut... joten koputetaan puuta.
      Mitä bOmegan talvietenemiseen tulee, niin ei sillä jää kiinni (edes vaimo). Ennakoiva ajotyyli ja kunnolliset talvirenkaat riittää. Ohittamisetkin onnistuu vaikka on sohjoa kaistojen välissä ilman otsikoihin päätymistä.
      Ennemmin minä tuohon bOmegaan lastaan perheeni kyytiin, kun johonkin japanilaiseen muoviämpäriin.

      Nimim. eturenkaat on tehty kääntymistä varten ja takarenkailla tuupataan sitten sitä vauhtia.

    • omekani

      90-luvun lopusta lähtien omegoita, tällä hetkellä 2.2 litraiset disel ja bensa 02 ja 03). Toisella ajettu reilu 400tkm ja toisella reilu 200tkm. autoissa ei mitään suoranaisia vikoja, omassa tallissa normaalit huollot. korkeitaan ilmastoinnin täytöt huoltoliikkeessä. nyt on ongelmana mihin siirtyä kun ikä alkaa painaa päälle. syksystä asti on seisonut pihassa antara 07 mutta kilometrejä ei ole siihen tullut kun omegat lähtee ensimmäisenä liikenteeseen.

    • leppoisaa-menoa

      Onhan omega hyvä ellei paras opeleista mutta kaikki alle 3 litran pannulla olevat on laiskoja mut kyyti on leppoisaa. Vikoja on tietysti ja pääosin siitä syystä ettei porukoilla ole rahaa pitää niitä kunnossa vaan pikkuviat kasaantuu.

      Oma on 2,5 litran V6 automaatilla eikä nyt oikeastaan mitään valittamista ole. Kyllä tuollakin ohi pääsee ku polkasee mut hieman laiskahko kuitenkin (alle 200 heppaa).

    • Svante1

      Mulla opel rekord, ajettu yli 500000, kytkin vaihdettu, normaalit hullot tinkimättömästi itse tehty, niin kestää varmaan vielä toisetkin 500000km, joo kohta joutuu peltiä hitsaamaan, onhan autolla ikää 31 vuotta.

    • lklökr

      Omega 96 automaatti sähköillä ajettu 200000th ja risat isoin remontti automaatilaatikon turbiini,pihassa varaosaauto,sieltä löyty,ei mitään isompia remontteja,normaalit pputki jlevyjä kuluttaa polttoainetta 10/12l uskomaton auto ajaa,pehmeä kyyti.Olen ajanut monilla uusilla autoilla,kopperoita.Omega painaa tyhjänä 1600kg messevää kyytiä,kallista,auto on oma,ei velkoja.arvo lienee 500€
      so what,kulkee.

    • eeroti

      omega 8vent vm 99löytyykö öljy tikku pankaas sähkö postiin [email protected] nim opel on pop

    • Kytu

      Muistan hyvin kun faija tuli kotiin aikoinaan ihan uuden omegan kanssa. Komea oli näky vaikka opelin maine ei tainnut silloin olla ihan parhaimmillaan.

    • daciamies

      Ennen dacia kuin ooppeli. Ainoat autot jotka ovat jättäneet mut tielle ovat olleet ooppeleita.

    • Ecotekkionsitvikatikki

      Opel Omega 1994 2.0 8v. OHC. Ajettu 610 000 km. Kone avaamaton, ei tarvitse lisätä öljyä 10 000 km:n vaihtovälillä. Normi huollot. Etupään niveliä (halpoja) joutuu vaihtamaan lähes joka vuosi. Ja käsijarru jokavuotinen puuha. Pesulla ja ruostesuojauksella ikiliikkuja. Hyvä talviauto farmarina (aina tavaraa takapaksissa painona).

    • Osta-pois_ilmaiseksi

      Naapuri osti mainitsemasi Omegan. Kaksi kertaa uusi auto haettiin, hinausautolla rivitalon pihasta.
      Sähkövian vuoksi, kun ei lähtenyt käyntiin. Minun tietämänä kolmantena kertana, takapuskuri hajosi, jonkun auton nojattua siihen ahtaassa pysäköintipaikassa. Arvaapa mitä maksoi, maalauksien kanssa vaihtaminen. Monen auton puskuriin, ei tule mainittavaa vikaa, sillä törmätessä.

      Ehkä tässä tuli hieman syitä. Olihan se kuuluisa dieselmoottorikin, joka ei ajamista kaivannut Opelin tuotannossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe