5000 e/kk tienaavat, löytyykö?

Raha mielessä

Minkä tyylisissä hommissa saa 5000e/kk jos ei lasketa lääkäriä tai lakimiestä? Kertokaa mitä teette ja mikä on palkka jos tulot hieman alle tai yli 5000e/kk.

Itsellä ekonomitausta, juuri valmistunut ilman suurempaa kokemusta ja tulot 3300e/kk it-alalla ja tarkoitus olisi pohtia omaa palkkakehitystä tässä samalla kun kuulen teidän kommentteja :)

142

35464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja erikois

      alalla myyntivastuussa.8 maan vastuualue tuloksineen.Noin 100 lentoa vuodessa ja 70-100 hotelliyötä.Vuositulot karvan verran alle 100,000 vuodessa ja nyt olen ajatellut puolittaa tulot vaihtamalla 8 vuoden jälkeen työpaikkaa.Haluan elää ihan oikeasti elämää perheeni kanssa.Se kvarttaalitoiminta amerikkalaisessa pörssiyhtiössä riitti 8 vuoden jälkeen ja huomasin että on jotain tärkeämääkiin elämässä kuin se 24/7 työ.Ja se palkka on tosiaan puolet vanhasta sii 3400 eur/kk ja paljon kevyempää.Koska talous on kunnossa sekin palkka riittää ja vapaa aikaa tulee olemaan.

      • ei tätä

        Kuulostaa pahalta.. Raha ei näköjään korvaa kaikkea.


      • Anonyymi

        nää jotka tienaa alle 6000 eur/kk on pelkkiä köyhiä luusereita

        t. amk-opettaja


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nää jotka tienaa alle 6000 eur/kk on pelkkiä köyhiä luusereita

        t. amk-opettaja

        amk-opettaja loisii yhteiskunnan verorahoilla.
        Seuraavaan lakialoitteeseen pääsee noilla liksoilla, eli säästölinja kunnille.

        ent. atk-suunnittelija yksit. sektorilla pörssiyhtiössä
        nyt eläkkeellä


    • 2004

      Brutto 4866 e/kk. Työtunteja viikossa ehkä 45. Talvella tulee viisi vuotta täyteen samalla työnantajalla, pitää ruveta katsomaan paikkailmoituksia.

    • lääkärisnainen

      10 vuotta työkokemusta lääkärinä, erikoislääkäritutkinto, suppea erikoisala menossa. Väitöskirja tekeillä.

      Tämän hetken säännöllisen työajan palkka on 4800 €/kk. Reilusti yli kuuden donan pääsee kun päivystää, mutta se tarkoittaa raskasta työtä epämiellyttävinä työaikoina, 24 h putkeen, jouluna, juhannuksena, vappuna, äitienpäivänä jne.

      • jaska kaska

        Luulis sun osaavan edes lukea...
        Kirjoittaja mainitsi: "jos ei lasketa lääkäriä tai lakimiestä?"

        Että näin... sun piti siis päästä pätemään, vai?


      • lääkärisnainen
        jaska kaska kirjoitti:

        Luulis sun osaavan edes lukea...
        Kirjoittaja mainitsi: "jos ei lasketa lääkäriä tai lakimiestä?"

        Että näin... sun piti siis päästä pätemään, vai?

        valottaa ap.kirjoittajaa siitä ettei lääkäri kovin pian pääse yli 5000€:n kuukausipalkkaan...


      • Hyonostipyyhkii

        Yrittäjäjänä oma firma, omistan 100% osakkeista. Kuukausitulot nettona noin 5000 ja oikeesti nettona noin 70000.
        Yli 20v pakerrettu ja joskus saanu kymppitonninkun kuussa nettona, nyt on ollu heikompaa.


      • Hyonostipyyhkii

        Unohdun mainita et en mä siitä brutosta paljoa tiedä kun en niitä juuri maksa paitti työntekijöistä pitää ne maksella.


      • Anonyymi

        En usko että tienaat noin vähän. Oletin jotain 7k/kk..


    • yksikön johtaja

      Itsellä n. 10-12 t€/kk sis. bonukset ja projektikohtaiset korvaukset(call center toiminta). Vuositulot n.45 000 euroa eli tulot vaihtelee aika paljon miten firma tuottaa(n.600 henkeä). Päälle vapaa autoetu. Vastaan henkilöstöstä(esimiehet ja rekry) markkinointisuunnitelmista, sekä eriyksiköiden kehityksestä.

      Taustaltani markkinointimerkonomi.

      • meikäläinen vain

        Teetkö siis töitä vuodessa 4-5 kuukautta?

        Kerrot että 10-12te kk liksa ja samalla että
        vuosi tulot 45.000 - tuohan tarkoittaa sitä että
        a) teet töitä alle puolet vuodesta
        b) teet töitä ilmaiseksi loput vuodesta
        c) höpöttelet mitä sattuu?

        nimim. merkonomi myös ,"lyhyellä" matikalla


    • 2 kappaletta

      Mulla on hieman yli tuon rajan. Oon ylemmässä keskijohdossa suuressa teollisuusyrityksessä.

      Vaimo tienaa myös yli 5000 e/kk, muttei täytä tuota sun määritelmää "hieman yli", joten ei siitä enempää. ;)

      • sähkövoimaa vuodesta 71

        Kansainvälisessä yrityksessä asijantuntijana 6000€ bonukset,lisäksi asunto ja auto.
        Matkapäiviä noin 200 vuodessa. Perhettä näkee lähinnä viikonloppuisin. Kyllä tässä alkaa kaipamaan normaalia elmää vaikka vähän pienemmällä palkalla. Rahalla ei ihan kaikkea saa...


      • 2 tsipaletta.

        Melkein sama keissi: ylempi keskijohto suuryrityksessä, liksa n. 6000 e/kk. Ja vaimo onneksi enemmän. :) Eli noin 6500-7000 e/kk kuukaudesta riippuen. Hän toimii konsulttina kiinteistöalalla.


    • Juki

      Pohjapalkka n. 5100€ sisältäen vapaan autoedun, lounarit, kännyn ja netin. Tuohon päälle vielä provikoita myyntitulosten mukaan 600-2500€ /kk. Pääkaupunkiseutu, ikä 32, työkokemusta 5 vuotta. Työaika normi 8h/pv. Joskus illanistujaisia asiakkaiden kanssa.

      • Raha mielessä

        Oot siis myyntipäällikko/johtaja tms? Ilmeisesti myynnin esimiestehtävissä olevat tienaavat aika rutosti, oon kuullut muualtakin..


      • tienaa
        Raha mielessä kirjoitti:

        Oot siis myyntipäällikko/johtaja tms? Ilmeisesti myynnin esimiestehtävissä olevat tienaavat aika rutosti, oon kuullut muualtakin..

        Ei ainakaan S-ketjussa...


      • Anonyymi
        Raha mielessä kirjoitti:

        Oot siis myyntipäällikko/johtaja tms? Ilmeisesti myynnin esimiestehtävissä olevat tienaavat aika rutosti, oon kuullut muualtakin..

        Oen tehnyt 50 vuotta töitä aloitin 63 penniä tunti lopetin 40 e tunti opiskellut työn takia liikaakin verottaja vie 40 prosenttia,koulutus 6v kansakoulua myöhemmin muita tutkintoja.
        Nyt ei nuoret halua mennä töihin liian hyvät ilmaiset edut


    • Miia 26

      Ison kansainvälisen firman toimitusjohtajan sihteeri, palkka 5100 e/kk plus auto-, lounas- ja kännyetu.

      • meikäläinen tässä

        sihteeri yli 5000 ja autoetu?
        No jopas jotain, aikamoinen palkka sihteerille...


      • Ilman muuta

        Juu ilman muuta Mia saa 5 donaa...tuohon hintaan ollet varmaan toooosi hyvä sihteeri pomollesi... :-)


    • svetlana

      minä saa yli 5000€ joka kuukkausi kun minä antaa pillu suomalainen mies

      • ne rahat tal-

        teen, sillä pillu rutistuu ja rumentuu eikä sitten kelpaa kenellekään


    • tietotekniikka

      Viime vuonna: DI, Pääkaupunkiseutu, 30v, tietoliikenneohjelmistojen suunnittelu pienessä ohjelmistotalossa, alalla työkokemusta 8v, palkka 4700e/kk.
      Nyt: 400e/kk huonommin, mutta suuryrityksessä ja paremmilla eduilla.

      Päänsisäiset keskustelut rahan arvosta ja työviihtyvyydestä saivat vaihtamaan paikkaa..Eli ei noissa summissa enää raha ole tärkeätä verrattuna työviihtyvyyteen, varsinkaan kun käteenjäävässä osuudessa tuo ei näy juurikaan. Kaverit piti kyllä tyhmänä, lähteä alemmalla palkalla hommiin.

      • oikeassa

        itse olin ensimmäinen vastaaja ja olen 42 vuotiaana ruvennut arvostamaan enemmän vapaa aikaa.Tulojen puolittuminen vaati kyllä vahän totuttelemista ja asennemuutosta.Tietenkin kulutustottumukset uusiksi.Olen ensi viikolla menemässä allekirjoittamaan työsopimuksen missä palkkani liki puolittuu.Laskin että perheemme tulot silti hieman keskiverota korkeammat mutta elämänlaatu paranee sen verran että sekä minä ja vaimoni olemme suhtautuneet asiaan positiivisesti.


      • jjajjajja

        Parinsadan m2 myymälä. N 5000e/kk x2 eli muijalle toinen mokoma.


      • akateem.pisnesmies
        oikeassa kirjoitti:

        itse olin ensimmäinen vastaaja ja olen 42 vuotiaana ruvennut arvostamaan enemmän vapaa aikaa.Tulojen puolittuminen vaati kyllä vahän totuttelemista ja asennemuutosta.Tietenkin kulutustottumukset uusiksi.Olen ensi viikolla menemässä allekirjoittamaan työsopimuksen missä palkkani liki puolittuu.Laskin että perheemme tulot silti hieman keskiverota korkeammat mutta elämänlaatu paranee sen verran että sekä minä ja vaimoni olemme suhtautuneet asiaan positiivisesti.

        Hyvä pointti. Jos perhe tienaa yhteensä vuodessa noin sata tonnia, se riittää hyvään elämään. Perheessämme tulotaso vaihdellut välillä 30 000 - 300 000 euroa vuodessa, ja parasta elämä on tuossa sadan tonnin paikkeilla.


    • köyhä mies

      Joo ei tuo 5 keur ole raha eikä mikään koulutetulle osaajalle, mutta Suomalainen palkkataso vaan on mikä on. Kaverini myöskin nipin napin alle 30v kävi keväällä jenkeissä lisäkoulutuksessa paikallisessa vähän paremmassa laitoksessa ja päätti jäädä nykkiin vähäksi aikaa lakimieshommiin. Kuukausipalkka on 14000 usd:tä alempi verotusaste, bruttonakin tuplat mitä kaveri Suomessa vastaavista hommmista hankkii. Ei jumalauta pitäis ottaa niskasta kiinni ja häipyä täältä sossulandiasta köyhäilemästä.

      • elintaso pakolainen

        Minä lähdin perheineni jo pari vuotta sitten keski-eurooppaan eikä ole ikävä Suomea.
        Plussat
        - 100% palkkaa
        - kevyempi verotus
        - halvempi hintataso
        - parempi terveydenhuolto
        - paremipi sosiaaliturva
        - ei ole niin kylmä
        - isommat asunnot
        Miinukset
        - Ruuhkat


      • System architect
        elintaso pakolainen kirjoitti:

        Minä lähdin perheineni jo pari vuotta sitten keski-eurooppaan eikä ole ikävä Suomea.
        Plussat
        - 100% palkkaa
        - kevyempi verotus
        - halvempi hintataso
        - parempi terveydenhuolto
        - paremipi sosiaaliturva
        - ei ole niin kylmä
        - isommat asunnot
        Miinukset
        - Ruuhkat

        Kansainvälisessä ohjelmistotalossa saan reilut 5000 / kk arkkitehdin työstä.


      • vaii mitä miinuksia
        elintaso pakolainen kirjoitti:

        Minä lähdin perheineni jo pari vuotta sitten keski-eurooppaan eikä ole ikävä Suomea.
        Plussat
        - 100% palkkaa
        - kevyempi verotus
        - halvempi hintataso
        - parempi terveydenhuolto
        - paremipi sosiaaliturva
        - ei ole niin kylmä
        - isommat asunnot
        Miinukset
        - Ruuhkat

        lika/saasteet/rikokset/ihmiset vainsamaa massaa/vuodenajat puutteelliset/


      • ei yhtään jepa

        Kusipää spotted.


      • Anonyymi
        elintaso pakolainen kirjoitti:

        Minä lähdin perheineni jo pari vuotta sitten keski-eurooppaan eikä ole ikävä Suomea.
        Plussat
        - 100% palkkaa
        - kevyempi verotus
        - halvempi hintataso
        - parempi terveydenhuolto
        - paremipi sosiaaliturva
        - ei ole niin kylmä
        - isommat asunnot
        Miinukset
        - Ruuhkat

        Voiko palkan saada prosenteina?


      • Anonyymi

        Jos on kielitaitoa ja koulutus kunnossa jenkit ottaa ilomielin pohjoismaista ihmisiä :)
        Sinne vaan. Turha tässä synkässä ympäristössä elää.

        Optiikkona jenkeissä noin 9000$/kk :)

        Suomessa 3450e/kk


    • hunmyt

      Lihanleikkaajana yö-vuorossa. Ei tosin varmaan paikat kestä tota hommaa eläkkeelle asti..

    • **..**

      ...myyntihommissa tämän vuoden keskiarvo tilit n. 5.500 euron luokkaa - budjetoitu ansiotaso itelle on 4.600-4.700, mutta tänä vuonna on kauppa käynyt sen verran positiivisesti (yli budjetin), että loppuvuosi mennään vähintään tuolla 5 tonnin keskiarvolla. Tuohon tulee vielä kulukorvaukset päälle...

    • .................

      IT-insinööri ja viime vuonna juurikin 5000 €/kk tulot. Peruspalkka alle kolme tonnia... Ikää 28 ja kokemusta 3 vuotta.

    • Insinööri AMK

      kuukausipalkka 3600€ ja vuosiansio 60.000€, eli tulee keskimäärin se 5000€/kk. Käyttöönotoissa ja reissuhommissa päivät venyy pitkiksi.

      • lkjhrtyui

        Muurari 2009 66 000€


    • Lihava

      Ahtaaja.

    • Spudro Spääder

      Olen Norjassa hitsarina, tienaan yli 9000€/kk

    • Mutta taas..

      Logistiikkapuolella hommissa, ja vaikka bruttona tili jää reilusti alle 5000 euron, niin käytännössä netto saattaa parhaimpina kuukausina vastata lähes jotain sen kaltaista palkkaa. Lähinnä päivärahojen ansiosta. Käytännössä kun käteen saattaa parhaimmillaan melkein 3 tonnia saada, eikä taida 5000 euron palkasta paljoa enempää verojen jälkeen jäädä, riippuen tietysti vähennyksistä yms.

      Turhan paljon vain joutuu töitä tekemään leipänsä eteen, mutta eipä tämänkään kokoluokan palkkaa tietysti ihan tuosta vain enää makseta.

    • konsultti keijo

      Toimin konsultointitehtävissä ja normaali kuukautena tienaan n. 6 tonnia brutto. ei tarvi muuta kuin tietää alalta syvällisesti ja sitten jakaa tietonsa konsulttina, kun on saanut nimeä niin kysyntääkin on..... Terveisin, Keijo

    • Chief eng

      Konepäällikkönä ulkolaisella tankkerilla, palkka laivalla 5940 ekua, lomalla 5380. Palkka verovapaa.

    • Te-ro

      Yliopiston hallintojohtajistoa...tutkimusesimiehistössä: 7300 €/kk. Tohtorin tutkinto minimivaatimuksena (ei alariippuvainen). Ei kannata siis lääkikseen hakea, nykyhommassa ei tartte päivystää....jää aikaa veneilyynkin.

      • Te-ro

        niinjuu, unohdin mainita 25% vuosibonuksen (vuosipalkasta) mikäli tietyt ennalta hallituksen kanssa sovitut tavoitteet saavutetaan. Palkkataso sinällään neuvotellaan aina parittomina vuosina uudestaan, yleensä ollut maltillinen 5-8% korotus kerrallaan.


    • Vehnäolut

      Yksityisessä firmassa. FT koulutus ja 13 vuoden yliopistotutkimuskokemus. 5500 euroa brutto plus boonukset. Aloituspalkka.

      • Säästeliäs

        Te teette noin suurilla sumilla. Ostatte kaikkee turhaa kärääsää ja sitten heittätte roskiin tai lahjoitatte SPR:lle. Ei mitään järkee ja mitä tekee jollain omalla asunolla kun voi asua vuokrallakin.


        En ole yhtään kateellinen vaikka saankin n. 65% pienempää palkaa. riittää sekin ihan hyvin elämiseen ja jääkin vielä kun olen säästeliäs.


      • prahat
        Säästeliäs kirjoitti:

        Te teette noin suurilla sumilla. Ostatte kaikkee turhaa kärääsää ja sitten heittätte roskiin tai lahjoitatte SPR:lle. Ei mitään järkee ja mitä tekee jollain omalla asunolla kun voi asua vuokrallakin.


        En ole yhtään kateellinen vaikka saankin n. 65% pienempää palkaa. riittää sekin ihan hyvin elämiseen ja jääkin vielä kun olen säästeliäs.

        Liikkeenjohdon konsultointi, työkokemus 13 vuotta, joista esimiestehtävissä 10 vuotta, n 6000€/kk, 8-16 tuntista päivää, bonukset päivärahat 3T€-10T€/V, auto- ja puhelinetu, lomaa 8 vkoa vuodessa.

        Raha ei tee kyllä onnelliseksi ja Suomessahan verottaja vie jo iloisesti. Olen samoilla linjoilla näiden ihmisten kanssa, jotka arvostavat enemmän vapaa-aikaa. Minusta kahdehtiminen suuntaan tai toiseen on nollasummapeliä - yritetään kukin nauttia elämästämme.

        Alkuperäiseen kysymykseen: rakenna itsellesi mielikuva urapolusta ja hanki siihen liittyvää koulutusta/ jatko-opintoja. Pelkkä kokemus ei välttämättä tuo lisää liksaa kuin tiettyyn rajaan saakka.


      • DIpPelit.
        Säästeliäs kirjoitti:

        Te teette noin suurilla sumilla. Ostatte kaikkee turhaa kärääsää ja sitten heittätte roskiin tai lahjoitatte SPR:lle. Ei mitään järkee ja mitä tekee jollain omalla asunolla kun voi asua vuokrallakin.


        En ole yhtään kateellinen vaikka saankin n. 65% pienempää palkaa. riittää sekin ihan hyvin elämiseen ja jääkin vielä kun olen säästeliäs.

        kysymyksiisi: ei ostella turhaa krääsää, vaan lapsille kestäviä vaatteita, joita kierrätetään ystävien kanssa tai myydään edukkaasti eteenpäin. Ostamme melko harvoin vaatteita ja niitäkin usein työtä varten. Ja mihin se raha menee:

        Yksi: asuntolaina 2200 e/kk. Asunnon vuokraamisessa ei ole mitään järkeä, kun vastaavan asunnon vuokra on täällä Espoossa 2500 e/kk molemmin puolin. Kun on omakotitalossa asunut lapsena, niin sellaisessa tahtoo myös olla aikuisena ja haluaa saman tarjota myös lapsilleen.

        Toinen suurehko menoerä ovat autot, jotka ovat kulutushyödykkeitä ja menevät leasing-kauden jälkeen jollekin toiselle. Ja meidän kilometreillä omien autojen omistaminen olisi sulaa typeryyttä, jos ei haluaisi ajaa vanhoilla, kuluttavilla ja turvattomilla romuilla.

        Ja kolmas suuri "menoerä" ovat sijoitukset, joilla käytännössä ostetaan omaa aikaa sieltä työuran loppupuolelta. Toivottavasti pääsemme 55-vuotiaina eläkkeelle omilla rahoilla.

        Minua hiukan arvelutti tuo koko sinun kysymyksenasettelusi, mikäli luin rivien välistä oikein; ikään kuin suuri palkka olisi jotenkin väärin. Jos kokee tekemänsä työn erittäin mielekkääksi ja juuri sellaiseksi, josta on haaveillut, onko väärin ottaa työstään vastaan korvausta, jonka joku on valmis maksamaan? Tienaamme ilman kulukorvauksia yhteensä noin 13 000 e/kk, joiden veriolla maksetaan noin yhden sairaanhoitajan palkka sosiaalikuluineen.


      • Like to lapio
        DIpPelit. kirjoitti:

        kysymyksiisi: ei ostella turhaa krääsää, vaan lapsille kestäviä vaatteita, joita kierrätetään ystävien kanssa tai myydään edukkaasti eteenpäin. Ostamme melko harvoin vaatteita ja niitäkin usein työtä varten. Ja mihin se raha menee:

        Yksi: asuntolaina 2200 e/kk. Asunnon vuokraamisessa ei ole mitään järkeä, kun vastaavan asunnon vuokra on täällä Espoossa 2500 e/kk molemmin puolin. Kun on omakotitalossa asunut lapsena, niin sellaisessa tahtoo myös olla aikuisena ja haluaa saman tarjota myös lapsilleen.

        Toinen suurehko menoerä ovat autot, jotka ovat kulutushyödykkeitä ja menevät leasing-kauden jälkeen jollekin toiselle. Ja meidän kilometreillä omien autojen omistaminen olisi sulaa typeryyttä, jos ei haluaisi ajaa vanhoilla, kuluttavilla ja turvattomilla romuilla.

        Ja kolmas suuri "menoerä" ovat sijoitukset, joilla käytännössä ostetaan omaa aikaa sieltä työuran loppupuolelta. Toivottavasti pääsemme 55-vuotiaina eläkkeelle omilla rahoilla.

        Minua hiukan arvelutti tuo koko sinun kysymyksenasettelusi, mikäli luin rivien välistä oikein; ikään kuin suuri palkka olisi jotenkin väärin. Jos kokee tekemänsä työn erittäin mielekkääksi ja juuri sellaiseksi, josta on haaveillut, onko väärin ottaa työstään vastaan korvausta, jonka joku on valmis maksamaan? Tienaamme ilman kulukorvauksia yhteensä noin 13 000 e/kk, joiden veriolla maksetaan noin yhden sairaanhoitajan palkka sosiaalikuluineen.

        Yli 6000 €/kk auto bonukset. Liukuva työaika 37,5 h/kk. Alle vuoden ollu tässä. Ei päivystyksiä eikä muutakaan ikävyyttä. (


      • Autohuijari
        Like to lapio kirjoitti:

        Yli 6000 €/kk auto bonukset. Liukuva työaika 37,5 h/kk. Alle vuoden ollu tässä. Ei päivystyksiä eikä muutakaan ikävyyttä. (

        Olen papereiden mukaan työtön, mutta kyllä suht helposti pääsen noihin 5000 euron kuukausiansioihin.
        Eikä niistä edes tarvii maksaa veroja:D Eli resepti on: ostan halvalla ja myyn kalliilla. Teen lähinnä autokauppaa yksityishenkilönä; nettiautosta ja rivi-ilmoituksista etsin autoja joiden hinta on kohdallaan. Joskus teen räikeitä tarjouksia jos huomaan että kysymyksessä on pakkomyynti esim. avioeron takia. No okei, ihan joka kuukausi en välttämättä ihan noin paljon tienaa mutta viimeisen vuoden aikana 50 000 euroa on menny rikki:)


      • Solution Architect
        Autohuijari kirjoitti:

        Olen papereiden mukaan työtön, mutta kyllä suht helposti pääsen noihin 5000 euron kuukausiansioihin.
        Eikä niistä edes tarvii maksaa veroja:D Eli resepti on: ostan halvalla ja myyn kalliilla. Teen lähinnä autokauppaa yksityishenkilönä; nettiautosta ja rivi-ilmoituksista etsin autoja joiden hinta on kohdallaan. Joskus teen räikeitä tarjouksia jos huomaan että kysymyksessä on pakkomyynti esim. avioeron takia. No okei, ihan joka kuukausi en välttämättä ihan noin paljon tienaa mutta viimeisen vuoden aikana 50 000 euroa on menny rikki:)

        Tietotekninen asiantuntija kansainvälisessä ohjelmistoyrityksessä:

        Palkka: 5200 €/kk

        Koulutus. DI

        Työkokemus: 11 vuotta


      • kotipalvelussa. Työ-
        Solution Architect kirjoitti:

        Tietotekninen asiantuntija kansainvälisessä ohjelmistoyrityksessä:

        Palkka: 5200 €/kk

        Koulutus. DI

        Työkokemus: 11 vuotta

        tä aina kutsuttaessa. Useimmiten kertyy täysiä työviikkoja ja täysiä kuukausia. Käteen jäävä palkka on noin 800 euroa kuukaudessa. Siis aloittaja: ryhdy kotipalvelutyöntekijäksi! Nautit siitä, että elät vielä paljon pidempään kuin nuo usein yli 90-vuotiaat asiakkaasi, joilla kyllä on rahaa, mutta ei enää elinaikaa paljoakaan...


    • pankiiiri vankka

      10 vuotta kokemusta eri tehtävistä. n.5000 e/kk. En ole pääkaupunkiseudulla. Bonuksia vuodessa 5 - 15 te. Luulisin, että 5 vuoden kuluttua viimeistään palkkatasoni on 100-120 te/v, koska olen nyt asemaani nähden alipalkattu ja aika nuori muuten korkean keski-iän firmassa. Minulla on akateeminen koulutus. Työaika reaalisesti noin 8,5 h/pv, ei matkoja juurikaan, 6 viikkoa lomaa.

      • Anonyymi

        Tule kertomaan miten kävi, nousiko liksa vai saitko kenkää?


    • Pyyhkiipä aikas hyvi

      Raksa-alalla. Teen anturoita ja sokkeleita noin 2 kpl kuukaudessa . Yksi työmaa kestää noin viikon eli noin 2 viikkoa kuukaudessa töitä ja mukavat 4500 euroa jääpi vielä näppiin kuukaudessa .Tosin Tammikuu ja helmikuu menee lomaillessa thaimaassa,eli ei tuloja noilta kuukausilta. Mutta noilla tuloilla voipi jo vähän sijoitellakin että elää noi lomakuukaudetkin.

      • vironpoikarule

        No ei ihme että talot maksaa maltaita kun tollaisia huijareita löytyy, onneksi on viron pojat jotka tekevät puol ilmaiseksi samat asiat!!


    • betska minäkin

      Betoniraudoittaja keikkahommissa, 1 kk päästä lähdössä 1/2 vuodeksi Arabiemiraatteihin
      Olen viimeksi tienannut alle 100 000 euroa vuodessa v. 2004. Sen jälkeen aina yli.

      • Anonyymi

        Pieni hinta menetetystä terveydestä kun jäät eläkkeelle. Kylmässä ja tuiskussa vääntelet rautoja.


    • Insinööri 3500 €/kk

      Kannattaa myös muistaa paljonko opinnot ovat maksaneet. Esim. lääkäriopintojen aikana menettää ansiotuloja jopa 100 000 €. Kyllä siinä saakin sitten tienata, että saa duunarikaverit kiinni ennen eläkeikää...

      • ....................

        Tuota ajattelutapaa näkee usein. Itse taas olen sitä mieltä, että sillä ei ole mitään väliä kauanko on tullut tienattua, vaan sillä paljonko tienaa.

        Tiedän paljon henkilöitä, jotka ovat taatusti tienanneet elämänsä aikana monta kertaa enemmäin kuin minä. Ovat tuplasti vanhempiakin. Heillä ei silti ole omistusasuntoa, autoa tai mökkiä. Eivät käy ulkomailla, eivätkä harrasta mitään. Ylimääräistä rahaa ei ole koskaan.

        Minulla sen sijaan on alle 30 iässä maksettu uusi auto, omistuasunto (josta tosin velkaa), kesäasunto ja käyn reissussa ulkomailla ja kotimaassa todella usein.

        Kumpi on siis olennaisempaa: aika jona on tienannut, vai kuukausipalkka? Mielestäni vain jälkimmäinen ratkaisee elintason.


    • asantuntija

      Onpa jälleen mielenkiintoinen viestiketju, itsellä tulot rapiat yli 5000k€/kk ja koulutusta tasan peruskoulu (jäin amiksessa luokalle :))
      IT-alata kokemusta noin 20 vuotta ja kehitystehtävissä.
      Isompikin palkka kelpaisi mutta työajat ovat kuitenkin se 7,5 tuntia/päivä eikä matkustamista joten ei oikein kehtaa pyytää.
      Olen kuitenkin melkoisen hyvä siinä mitä teen ja firma hyötyy minusta rahallisesti noin 300k€/vuosi

      • akusetä

        Paska puhetta mutta uskon.

        t. akusetä


    • jos sinne

      Kreikassa valtion junakuskina saa kuulemma 7000€ /kk...

      • Pysy täällä

        No, eikös ne veturimiehet täällä härmässäkin tienaa helposti n. 5 teur/kk?


      • Jopa-

        Viime vuosi 82000e/v


    • Specialisti++

      Runkkaan kotona kolme kertaa päivässä 1100 netto,ei paha

    • Egob

      Perheyritys. Ekonomi koulutus. Ansiot 13000e/kk. Ja sen lisäksi edut ja pääomat:)) ei haittaa. En vaihtas ikinä vähempään

      • Anonyymi

        Hautaan saat saman verran kun muutkin...kusipää.


    • it miljonääri

      It-palvelumyyjänä vuositulot noin 70.000e. Nettopalkka kuitenkin se sama kuin kaikilla muillakin... :(

      Koulutusta ei ole, mutta 4 vuotta takana ja kyllä siinä on kaikennäköistä kurssia käyty. Ja tietysti rakkaus alaa kohtaan auttaa kummasti. :)

    • tiiminvetäjä

      IT-puljussa tiiminvetäjänä.
      Palkka bonuksineen kk-ansioksi käännettynä n. 6000e/kk. Vuositulot siis sellanen rapiat 72 000e.

      Ja toisin kuin osa kirjoittaa tässäkin ketjiussa, päivärahat tai km-korvaukset eivät ole palkkatuloa, eivätkä luonnollisesti ole mukana em. määrässä.....

    • EK RANTA

      Oma maahantuontialan yritys. Osingoilla elän. n. 860 tuhatta vuodessa. Viime vuosi oli alalla tosi kova ja yritys teki pienet tappiot, mutta muuten kate on ollu normaalisti 20% liikevaihdosta.

    • hortonomi11

      Hortonomi, n. 5100€/kk

      Ja ei, tämä ei ole vitsi vaan todellisuutta, olen vain onnistunut pelamaan korttini oikein.

      • 0´fw

        kerro ihmeesä liää oma firamko


    • Tuuba

      Johdan kansainvälistä bisnestä monikansallisessa firmassa. Tutkintoja on 2 (DI MBA). Vuosiansiot bonuksineen n. 100 k€. Kukaan ei kysy missä olen milloinkin, kunhan kauppa rullaa. Matkoja on viikoittain, mutta ei mitään tolkutonta. Virallisia lomia 6 vkoa/vuosi. Töitä olen tehnyt n. 8 vuotta.

    • Muka paskaduuni

      Ihan tavallinen, mutta ahkera lehtien puhelinmyyjä. 8h/pvä viikonloput, joulut yms vapaat. Ei aikaisempaa kokemusta. 4500e/kk keskinmäärin.
      Kun sain eka tilin olin pyörtyä, eikä tuttavista kukaan uskonut. Nyt 7v samoissa hommissa.

    • rauta-rape

      Betoniraudoittaja toiminimellä.. käteen jää 3500-6000 euroa kuussa.

    • frimurare

      vapaamuurari: rapiat yli 70.000 / vuosi, brt.

    • wahlråås

      Pääomasijoittaja, n. 1 000 000 /vuosi.

    • ulkomailla näin

      6500e/kk josta 5200e/kk jäteen terveysvakuutusmaksujen ym jälkeen. Työ ulkomailla, jossa olen asiantuntijatehtävissä suuressa kansainvälisessä organisaatiossa. Auto, kännykkä ja kannettava tietokone työn puolesta, ja asunnon vuokrasta maksetaan osa. Muita etuja ei ole. Ylitöitä on silloin tällöin, mutta niitä saa toisinaan ottaa vapaaksi kun on hiljaisempaa. Viikonloput vapaat ja lomaa 6 vkoa vuodessa kansalliset juhlapäivät. Matkustamista vaihtelevasti, keskimäärin n. 2-3pv/kk, mutta usein melko vaikeissa olosuhteissa (esim paikkoihin joissa ei ole juoksevaa vettä tai sähköä jne)

      Tykkään työstäni ja siksi tätä teen, ennen tätä paikkaa hain myös vastaaviin tehtäviin pienempään organisaatioon jossa palkka olisi ollut tästä puolet, mutta en kyseistä tehtävää saanut.. En siis tee tätä rahan vuoksi.

    • ok hommaa

      68t€/v käskemällä muita.

      • kehumatta paras

        tyhjästä saat sinäkin palkkasi , voi pyhä yksinkertaisuus.


    • 6 ällää

      Filosofian tohtori , tutkijana n.9000e

    • Kurtsaaja

      Kurtsaajana olen työskennellyt jo pari vuotta ja kyllä rapiat 12300 euroo /kk on jäänyt kätehen. tietenkin päivärahat ja km korvaukset.

    • sairaspukki1234

      laitosmies 2500€ käteen plus saa pikkujouluissa, yms. piparia niin paljon kun jaksaa painaa..

    • 18v jantteri

      Rakennusalan opiskelija, tulot kuukaudessa 0e. Eli minkäänlaisia tuloja ei ole. Miten hemmetissä pärjään kun autoon pitäs ostaa bensaa ja muitakin menoja on, muttei tuloja. Mitä teen? Kela ei maksa penniäkään, koska vanhemmilla muka liian hyvät tulot, mutta en saa heiltäkään markkaakaan rahaa.
      Kaverit saavat 100-500e opintotukea kuukaudessa, itse pärjäisin 100e;llä helposti kuukauden.

      V*tuttaa muutenkin raksahommat talvisin, aina joka paikka jäässä. 3 vuotta sitten olisin varmasti hakenut eri alalle, varsinkin kun lukee näitä teiän it-janttereiten 5000e/kk palkkoja, ja teiän tarvii vaan istua 8h koneella päiväsä ja saatte kaiken maailman autoja ja kapuloita kaupan päälle.

      Kesätyörahoja on onneksi vielä vähä jäljellä, mutta kun ne loppuu olen hätää kärsimässä. Iltatöitäkään ei näin talvisin oikeen oo, ja varmasti tulis börn outti ku ensin puol 5 asti koulusa ja sitte vielä illaksi töihin.

      Ei herranen aika kyllä kelan pitäs maksaa kaikille opiskelijoille sama summa kuukaudessa, mitä väliä vaikka vanhempien tulot ovat 5 000 000e vuodessa, vaan jos ne eivät anna rahaa enää täysikäiselle lapselleen.

      • danny3

        Asian ytimeen, Vastaava mestari pyörittää yhdessä kerrostalossa jo 40 miljoonan liikevaihtoa ja saa sen 3500 euroa plus lisät wtf?


    • ho ho

      0 euroa. Bulvaanit on keksitty.

      • Toimin IT-alan yrityksessä liiketoimintayksikön johtajana, ja vuodessa tienaan noin 63000e. Koulutustaustana on markkinointimerkonomi ja olen sitten suorittanut kaikenlaisia koulutuksia työn ohessa. Kokemusta alalta noin 16 vuotta.


    • koulunsakäynytDI

      DI, 5000 kuussa, manageraan tutkijoita ja koitan keksiä tutkimukseen realismia. Vähemmän reissua, paljon kahvia.

      Paljon vaikeamminkin voi rahansa ansaita.

      Käykää lapset koulut innolla loppuun asti ja niin pitkälle kuin rahkeet riittää...

      • JeePex

        Toi koulutus kun ei tänä päivänä takaa mitään. Tervetuloa todellisuuteen papparainen.


    • työtön

      minäpä saan 470 e kuussa työttömyys kovausta. siitä pois verot. sillä elää mainiosti .älkää yritykset maksako liikaa ravattimiehille,kyllähän se silloin näkyy tuotteiden hinnoissa.loppuu myos se ainainen ruikutus isoista veroista.

    • Köyhälistö

      Suomessa ei ole yhtään mikään ongelma saada kaikkia rahoja menemään, ei vaikka sitä tulis kui hel....sti ovista ja ikkunoista. On Suomessa hintataso kohillaan.
      Mä nyt oon ollu aina köyhä, että en ole päässyt sitä riemuntunnetta kokemaan, että miltä tuntuu kun joskus oli rahaa, mut nyt on kaik mänt.

    • En suosittele

      5600€/kk/12 tuntii päivä ja 7 päivää viikko..Tässä oo mitään järkee...Eli rapiat 16 € tunti.Ajan rekkaa pääsääntöisesti Venäjällä.
      Reissut kestää 3-8 kk riippuu kelistä.

    • 0987612345

      Voi löytyä jopa suorittavissa töissä esim. kaikki ikälisät ja siihen jotakin erikois osaamislisiä päälle ja 400-500h/vuodessa ylitöitä 3-vuorohommissa pääsee monessa tehtaassa perus duunarikin 60K€/vuosiansioihin.

      Edellettyy että firmalla menee hyvin ja on mahdollisuus tehdä ylitöitä. Moni firma ei teetä ylitöillä, koska se maksaa ja vain sillä duunari voi tienata.

      Joissakin firmoissa voi jotkut joutua roikkumaan vapaa-aikansa puhelimen päässä ja tulemaan yöllä ja vkl töihin tekemään jonkin speciaali homman, voi juosta päivystyslisä... (joka nostaa ansiota kivasti)

      Myös esim. sairaanhoitajat voivat ansaita tuon summan eikä tarvitse olla edes erikoissairaanhoitaja...
      Enempää kertomatta oma vaimo saa viikonlopun ylityöstä yli 2000€ on erikoissairaanhoitaja..

      Sitten on lukuisat kunnan valtion ______ toimenjohtaja virat tms... 5 alkaa perus KK ansio.

      Ekonomit pankissa pörssissä

      Ylemmät toimihenkilöt esimies tehtävissä useassa paikassa ovat 60--> vuosiansion omaavia.

      Tässä jotakin..

    • säkäähän tää

      Putkitrokaajana Saksassa, ihan amiksen papruilla. Brutto 5400 €.

    • pepe5

      Tällä hetkellä tiiminvetäjänä it-firmassa. tuntipalkka myyntiprovisiot muut lisäkorvaukset esim. koulutuksista. viime vuonna 60te tänä vuonna enemmän. Ikää itsellä 24v ja työvuosia firmassa noin pari vuotta.

      Pidän provisiopalkkauksesta ja suosittelen sitä muillekkin, koska silloin pyrkii maksimoimaan työpanoksensa joka työpäivä ja samalla kehittyy/oppii uutta kun yrittää!

    • Huonooon

      Tehdas 3 - vuki duunari itä-suomi 60k€/d, ylitöitä n.20h/d 10v kokemusta. N.12pvä/kk töitä.

    • toimistohertta.

      joo kyllä ylitöillä rahat tehdään. rakennuspuolella kehutaan palkoilla mutta eipä ne palkat tule 36.25h tunneilla. sen lisäks sairauskulut ja pviinapäät vie rahansa vanhempana

    • siivooja67

      Siivoojana 5750 e/ kk teen tosin osa-aikasena kolmena iltana viikossa 3 tuntia kerrallaan.

      Aika rankkaahan tää ja perhettä olis välillä kiva nähdä. Rahalla ei saa kaikkee. Aika paljon myös sairaspoissaoloja alkanu olee kun meinaa työuupumusta tulla, ei tätä pitempään kestä.

    • LVI-Rulez

      Tavallinen mies oon. LVI alan asentajana toimin ja teen urakalla. Mulla on todella hyvä kyky hahmoittaa kokonaisuuksia kun välillä on 10 rautaa tulessa saman aikaisesti. Rajusti työtä tekemällä tienaan urakoissa 50-60€ tunti ja joka viikko teen sen 40 tunnin viikon. Tosin tulee ihan tuntitöitäkin tehtyä pilkka palkalla mutta vuosi ansiot ovat 70000€ ihan tavallisella haalari miehellä :D

    • AsiakasAinaOikeassa

      Myyntihommissa 98.000€ /v 2015.

    • Katariiiiina

      Myyntityössä (b2b) pääsee tuohon ja aika usein ylikin. Mutta kateellinen ei kannata olla, koska noissa töissä on usein pohja provisio. Eli se palkka pitää aidosti itse myös tehdä ja tienata. Pohjapalkat on jossain 2500-4000e toimialasta ja firmasta riippuen.

      • AsiakasAinaOikeassa

        Juuri näin; kokemuksen ja talentin kautta voi päästä koviinkin pohjapalkkoihin. (vaativassa asiantuntijamyynnissä) Itsellä tulospalkkauksen osuus tuosta vuositulosta on n. 30%. Kateellisuus ei kannata, koska kyllä se pärjääminen ja kannukset tekemistä vaatiikin - ja verottaja vie omansa!


      • Ilmastointimies

        Eipä sitä tarvii kummoista koulutusta ,että päästään 4-5 tuhannen tienisteihin. Itse ilmastointiasentajana käteen jää 4800e /kk. Tosin hyvät lisät päivärahat kilometrikorvaukset ym...


      • Anonyymi
        Ilmastointimies kirjoitti:

        Eipä sitä tarvii kummoista koulutusta ,että päästään 4-5 tuhannen tienisteihin. Itse ilmastointiasentajana käteen jää 4800e /kk. Tosin hyvät lisät päivärahat kilometrikorvaukset ym...

        Älä nyt paskaa jauha, tolla summalla yritys palkkaa 2 asentajaa. Mikään firma ei maksa asentajalle 4800e/kk, paitsi jos teet 2 miehen työt ja hauta kutsuu.


    • Markkinointimiäs

      Markkinoinnin asiantuntija, 5300€/kk, ikää 29, eri alan koulutus, 3v kokemusta.

    • Koodari

      Ohjelmistosuunnittelua, 6k€/kk, 30v, vähän vajaan vuosikymmenen alalla. Työajat kyllä joustavia, mutta joustavat useimmiten "väärään" suuntaan. Eli 70h viikkoja tulee joskus ilman erilliskorvausta tehtyä ja pitkiä öitä/viikonloppuhommia tuppaa myös tulemaan aina välillä vastaan. Normiviikolla töitä kuitenkin ~40h/viikko.

    • Myyntimies32v

      Myyntipäällikkö, n. 6500 e/kk bruttoansiot ja joitain etuja kuten puhelin, työajat 8-16. Olen ekonomi ja myyntihommat oli vikana listalla kun hain töitä. Hommaan on kuitenkin tottunut ja ansiot ovat ihan hyvät, miinuksena pieni pelko aina että kauppa ei käy.

      Luulin päätyväni opiskeluaikoina johonkin nörtti/asiantuntijahommaan, mutta toisin kävi. Olen ihan tyytyväinen, koska työ on melko kivaa sekä helppoa. Olen päässyt eroon ujoudestani ja uskallan lähestyä ihmisiä sekä oppinut vääntämään tikusta asiaa eli small talkia.

    • TJii

      Keskisuuren it-firman toimitusjohtaja, ikää 45v, työkokemus 20 vuotta, palkka reilu 18000€/kk.

    • Tomppa696969

      Voimalaitoksella käyttö/kunnossapitohommissa:
      Keskeytymätön 3-vuorotyö (36h/vko) 3 lisävuoroa/kk.
      Reilu 5500€/kk.
      Työkokemusta 11kk

    • trader2

      Treidarina ylittää kirkkaasti, eikä työ paina..

    • Anonyymi

      auervaara2 nipin napin 5000. naiset siis elättää mut

    • Anonyymi

      Isohkon kv. konsernin toimistonjohtaja Suomessa ja palkka n. 6500€ kuussa tilpehöörit. Ihan ok, koska aikaa jää perheelle enemmän ku aikaisemmassa duunissa, missä oli parempi palkka, mutta enemmän poissa kotoa. Ikää 40v ja AMK tausta.

    • Anonyymi

      Itsellä peruspalkka noin 6500 e/kk, bonusten kanssa noin 7500 e/kk. Koulutustausta tekniikan tohtori, töissä teollisuudessa.

    • Anonyymi

      Tässä se tulee: Amis/ylioppilas, ikä 33v., pääkaupunkiseutu, työkokemusta 14-15 vuotta laskutavasta riippuen. Tuotepäällikkö kansainvälisessä maahantuontiorganisaatiossa. Palkka auto puhelin = 4810€/kk, jonka päälle bonareita, päivärahoja ym. keskimäärin 700€/kk ja (epätodennäköiset) mahdollisuudet isompiin bonareihin.

      Palkalla tulee toimeen, mutta jos ei jaksa kamppailla 15 vuotta töissä, jotta pääsee tähän pisteeseen ja haluaa pidemmälle, niin käykää kouluja ja käykää ne hyvin. Omalla asenteella pääsee pitkälle, mutta jossain kohtaa se koulutuksen suoma etu saattaa ratkaista.

    • Anonyymi

      Sähköasentaja energia-alalla.
      Peruspalkka 4600€, sis. kerran kuussa varallaolon muutamia hallinnollisia töitä.
      Päivärahat ylityöt mukaan, keskiansio kuukaudessa noin 5300€.

      • Anonyymi

        Tehdastyöläinen puualalla. Palkka reilu 5000e/kk muutamalla ylityövuorolla kuukauteen.


    • Anonyymi

      5363€/kk viimevuoden keskiansio.
      Tänä vuonna tähän mennessä 5590€/kk.
      Ammatti sähköasentaja kantaverkon kunnossapidossa.

      Työvoimapula -> eli ylityöt ja varallaolo nostavat ansiota.

    • Anonyymi

      4800€/kk siihen sisältyy moniosaaminen ja vuorotyö, sekä fyysinen/psyykkinen kuormitus.

      • Anonyymi

        Huolehdi terveydestäsi. Mun kaveri teki töitä ja osasi kaiken loistavasti. Sai "sykärin," oli yksin kotona yli tunnin, siitä alkoi alamäki. Ensin eläke , pystyi vain kävelemään kotona. Parin vuoden kuluttua pyörätuoliin. Oli 35v. Eli pyörätuolissa vaimo ja lapset hoitivat , kuoli taas yksinollessaan 42-v ??.


    • Anonyymi

      Puhelinmyyjä ( liittymät ja laajakaistat). Ikä 22 v. palkka noin 4300€-7000€kk. Paras vuosi 72000€. Lukiosta suoraan luureihin. Tekemällä tienaa ;)

      • Anonyymi

        "Puhelinmyyjä ( liittymät ja laajakaistat). Ikä 22 v. palkka noin 4300€-7000€kk. Paras vuosi 72000€. Lukiosta suoraan luureihin"

        Kiva olla hyvätuloinen edes netissä. Älä vai kavereillesi kerro, joudut ikuisesti naurunalaiseksipa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puhelinmyyjä ( liittymät ja laajakaistat). Ikä 22 v. palkka noin 4300€-7000€kk. Paras vuosi 72000€. Lukiosta suoraan luureihin"

        Kiva olla hyvätuloinen edes netissä. Älä vai kavereillesi kerro, joudut ikuisesti naurunalaiseksipa.

        Puhelinmyynti on huijausta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelinmyynti on huijausta...

        Huijarit tienaa, eivät työtä tekevät.


    • Anonyymi

      Onko sinne töihin vääntäydyttävä väkisin kun aika on?

    • Anonyymi

      No eduskunta. Ihminen voi olla tyhmistä tyhmin ja unohdella asioita eikä tarvitse minkään alan koulutusta. Tärkeintä on osata valehdella sopivasti, esim vappusatanen tai valehdella saavutuksiaan. Valehtelu kiihdytetään ennen vaaleja.

      Tulevat hyvinvointialueiden hillotolppapaikat. Kyseessä on poliittiset palkkiovirat. Tehtäviin valitaan mm henkilöitä, joilla ei ole mitään osaamista sote ja pelastusalan rakenteesta, johtamisesta, kustannusrakenteesta, infrasta, henkilöstöstä, väestöstä jne tulevalla hyvinvointialueella. Tällöin todelliset johtajat löytyvät alueen virkamiehistä, jotka ovat toivottavasti huippuasiantuntijoita.

    • Anonyymi

      Julkishallinnossa (valtio) tiimiesimies.

    • Anonyymi

      Mainio ketju pitkältä ajalta:)
      Täällä periferiassa insinöörinä saa 3300€/kk, 10v tahkottu, ei ylityömahdollisuuksia, ei bonuksia / etuja. Siisti sisätyö kuitennii ja viikonloput vapaat. Lasten kanssakin ehtii touhuta.
      Onhan se niinkin, että kaiken saa menemään, oli se palkka mikä tahansa :D

    • Anonyymi

      Torninosturikuljettaja. 5000e/kk normitunneilla. Ylitöillä sit enemmänkin.

      • Anonyymi

        Jos torninosturinkuljettaja tekee vähän yltsää saako 10000 E kuussa kasaan?
        Paljonko tienaa tornittoman nosturin kuljettaja?


    • Anonyymi

      Katalysaattorien "käsittelijä". Matkatyö, mutta liksa nousee yli 5000e.

      • Anonyymi

        Olet moniosaaja...


    • Anonyymi

      IT-järjestelmien koordinointi keskisuuressa yrityksessä. Koulutus insinööri. Palkka yleensä nousee vaihtamalla, mutta kuten joku totesikin, niin noissa summissa kannattaa miettiä myös viihtyvyyttä. Vastuu tai työmäärä voi alkaa painamaan… :)

    • Anonyymi

      Ala tekee sähköstä kaupankäyntiä vaikka dropshipping muodossa. Jos pystyt tehdä mainostuksen oikein ja myyt tuotteita mitä ihmiset oikeesti ostaa ni voit tehdä jopa 20-40k kuukaudessa

    • Anonyymi

      Löytyyhän näitä suljetulta osastolta kun ovat polttaneet itsensä niin pahasti loppuun. Ison palkan myötä tulee valtava työkuorma ja vastuuta että ei ole sen arvoista.

    • Anonyymi

      Valtiolla 5500€, ei bonuksia tms., lomat on hyvät. Ei ylitöitä tai muita semmosia stressejä.

    • Anonyymi

      Komennustyössä marine service alalla ~120 000€ vuodessa +~12 000€ verottomia päivärahoja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe