--airsoft ikäraja--

ikärajasta kiinnostunut

Mikähän olisi realistinen ikäraja softauksen aloitukseen?Puhun nyt kaverian välisestä softauksesta, en muusta.Eli siis tänne omia käraja ehdotuksia.Eli siis vain käyttöön tarkoitettuja ikärajoja, ei ostoon yms.
Pyydän, ei yli määräisiä kommentteja.

90

4550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m3tsAEp31kk0

      Tälläisissa lajeissa ikäraja on aina vaikea vetää johonkin tiettyyn kohtaan, koska jotkut 17-19v jätkät ovat henkisesti 14v ja/tai alle, joskus taas toisinpäin.

      Sanoisin, että ikäraja KAVERIPORUKASSA pelaamiseen voisi olla 13-15v vuoden väliltä, joku minua viisaampi päättäköön tarkan iän. Jos kaveriporukassa pelaamiseen laitettaisiin ikäraja niin sen valvominen olisi tietysti hankalaa.

      Näin lopuksi ennen kuin kukaan polttaa hihojaan niin sanottakoon että yhdistysten vetämissä peleissä ei IMO tulisi olla ikärajoja.

      • czcc

        Sanoisin, että oikeassa olet. mukamas asiallisesta kirjoitusasustani huolimatta olen itsekkin tuollainen 12v junnu. Itseäni nuoremmille en asetta kouraan ehkä antaisi, mutta mistäs sitä tietää jos joku 25v himosoftaaja tulee 2000€ budjetilla ja alkaa ammuskelemaan kaikkea muuta kuin pitäisi. Tai, kuinka sen voi tietää vaikka joku 17 ikäinen rupeaa ammuskelemaan parvekkeelta kaikkea liikkuvaa ja ikkunoita.

        Tuo on mielipiteeni ja ikäraja on mahdoton sanoa, mutta mielestäni se on noin 12- 17v kaveriporukassa ja muuten 12-30v.


      • czcc
        czcc kirjoitti:

        Sanoisin, että oikeassa olet. mukamas asiallisesta kirjoitusasustani huolimatta olen itsekkin tuollainen 12v junnu. Itseäni nuoremmille en asetta kouraan ehkä antaisi, mutta mistäs sitä tietää jos joku 25v himosoftaaja tulee 2000€ budjetilla ja alkaa ammuskelemaan kaikkea muuta kuin pitäisi. Tai, kuinka sen voi tietää vaikka joku 17 ikäinen rupeaa ammuskelemaan parvekkeelta kaikkea liikkuvaa ja ikkunoita.

        Tuo on mielipiteeni ja ikäraja on mahdoton sanoa, mutta mielestäni se on noin 12- 17v kaveriporukassa ja muuten 12-30v.

        Joo anteeksi! laitoin vahingossa nuo yläikärajat.
        Mihinkäs niitä sellaisia?


    • Ilma-aselaki menee kutakuinkin näin: Ilma asetta ei saa luovuttaa alle 18 vuotiaalle pysyvästi ilman huoltajan suostumusta.

      Itse en yleisesti antaisi aloittaa airsoftia alle 12v mutta olen tuntenu muutamia asiallisia pelaajia jotka alittavat tuon iän
      .

      • äölkjhnbvcredgn

        voihan softauksen aloittaa nuorenakin mutta oon huomannu, ett kyll pelaamas käy vähän liianki nuoria, jos ase on pidempi ku softaaja niin.... kuitenki, oha harrastajat iha kivoi ja tekemäll oppii, mutt joku raja johonki, sellane 14v olis iha siedettävä aloitus ikä. nuoremilla (ainakin täällä päin) on vähä säännöt hukas (varsinkin osumista) ja siin menee ilo harrastuksee, ei sill iäll oo lopuks mitää niin suurta merkitystä, kunhan osaa säänöt jo tottelee niitä niin kyllä sitten hyväksytään vähän ahan päästä porukkaan.


      • minun mielestä
        äölkjhnbvcredgn kirjoitti:

        voihan softauksen aloittaa nuorenakin mutta oon huomannu, ett kyll pelaamas käy vähän liianki nuoria, jos ase on pidempi ku softaaja niin.... kuitenki, oha harrastajat iha kivoi ja tekemäll oppii, mutt joku raja johonki, sellane 14v olis iha siedettävä aloitus ikä. nuoremilla (ainakin täällä päin) on vähä säännöt hukas (varsinkin osumista) ja siin menee ilo harrastuksee, ei sill iäll oo lopuks mitää niin suurta merkitystä, kunhan osaa säänöt jo tottelee niitä niin kyllä sitten hyväksytään vähän ahan päästä porukkaan.

        Mun mielestä hyvä ikäräjä olisi 13-16v


      • ---------------
        minun mielestä kirjoitti:

        Mun mielestä hyvä ikäräjä olisi 13-16v

        minusta se pitäisi olla 13
        huom! minusta ei todellakaan pitäisi olla mitään yläikäräjaa koska saavathan aikuisetkin softata


      • m3tsAEp31kk0
        --------------- kirjoitti:

        minusta se pitäisi olla 13
        huom! minusta ei todellakaan pitäisi olla mitään yläikäräjaa koska saavathan aikuisetkin softata

        Ei kukaan ole sanonutkaan että pitäisi yläikäraja olla.


    • aloituskynnys

      Ikärajaa tärkempi asia on silmien suojus.

      Harrastuksen voi aloittaa vaikka 10 ,jos tuo silmien suojaus on ymmärretty ja sisäistetty.
      Tämä on tietenkin vanhempien vastuulla.

    • asdafade

      Ite alotin pelaamaa 12v mutta kyl siellä meijä kamuporukois nuorin pelaaja on 9v.Jos osaa asetta asiallisesti käyttää ja silmät suojata niin alottakoot mun puolesta vaikka 6 vuotiaana.

      • 6 vuotias on aivan lian nuori aloittamaan airsoftin. Pidän niitä vanhempia typeryksinä jotka tulevat ostamaan alle 10 vuotiaille kuulapyssyä. Kuula ase on oikeasti vaarallinen eikä niin nuorelle voi antaa sellaista vastuuta aseen käytöstä varsinkaan kun nuoret pelaajat tupaavat pelaamaan keskenään omilla säännöillään. Jos on nuori ja haluaa pelata välttämättä niin ainoa sopiva paikka on yhdistysten pelit jossa saa junkinmoista ohjausta aseen käsittelyyn.

        Sitä paitsi liian (siis tosiaankin LIIAN) nuorien peli menee lähinnä pelleilyksi 5 hupparin ja 3 verkkareiden ollessa päälekkäin ja varsinkin kun pelit menvät siten että toinen osapuoli menee naapurin roskiksen taakse ja toinen kiven. Sitten alkaa räiskiminen ja katsotaan kehen seuraavaksi osuu.

        Eli asiasta kukkaruukkuun : AIRSOFT vähintään K12, ja nuoremmat saisivat pelata aikuisen vavonnassa (yhdistyksen) samaan suuntaan niinkuin ruotsissa


      • meille yhdistyksen peleihin...
        yber_softaaja kirjoitti:

        6 vuotias on aivan lian nuori aloittamaan airsoftin. Pidän niitä vanhempia typeryksinä jotka tulevat ostamaan alle 10 vuotiaille kuulapyssyä. Kuula ase on oikeasti vaarallinen eikä niin nuorelle voi antaa sellaista vastuuta aseen käytöstä varsinkaan kun nuoret pelaajat tupaavat pelaamaan keskenään omilla säännöillään. Jos on nuori ja haluaa pelata välttämättä niin ainoa sopiva paikka on yhdistysten pelit jossa saa junkinmoista ohjausta aseen käsittelyyn.

        Sitä paitsi liian (siis tosiaankin LIIAN) nuorien peli menee lähinnä pelleilyksi 5 hupparin ja 3 verkkareiden ollessa päälekkäin ja varsinkin kun pelit menvät siten että toinen osapuoli menee naapurin roskiksen taakse ja toinen kiven. Sitten alkaa räiskiminen ja katsotaan kehen seuraavaksi osuu.

        Eli asiasta kukkaruukkuun : AIRSOFT vähintään K12, ja nuoremmat saisivat pelata aikuisen vavonnassa (yhdistyksen) samaan suuntaan niinkuin ruotsissa

        jokaisella yhdistyksellä on oma käytäntö, mutta jos yhdistyksen peleihin otetaan verkkarikansaa, uskoisin että siinä menee halu pelata yhdeltä jos toiselta. mielummin he harjoittelisivat aseensa käsittelyä vaikka vanheimpain opastuksella (nehän aseen ovat ostaneet ja henkilö on heidän vastuulla) sittenkun osaa asettaan käsitellä ja huolehtii että lasit pysyvät päässä ja osumasta oikeasti kuolee (eikä vain jatka juoksemista osumaa valitelle) niin sitten uskon että he ovat ok tulemaan pelaamaan vaikka yhdistyksen peleihin. kylllä sielta silti kokemusta löytyy, mutten usko sitä riittävän kaikille pienille.


      • meille yhdistyksen peleihin... kirjoitti:

        jokaisella yhdistyksellä on oma käytäntö, mutta jos yhdistyksen peleihin otetaan verkkarikansaa, uskoisin että siinä menee halu pelata yhdeltä jos toiselta. mielummin he harjoittelisivat aseensa käsittelyä vaikka vanheimpain opastuksella (nehän aseen ovat ostaneet ja henkilö on heidän vastuulla) sittenkun osaa asettaan käsitellä ja huolehtii että lasit pysyvät päässä ja osumasta oikeasti kuolee (eikä vain jatka juoksemista osumaa valitelle) niin sitten uskon että he ovat ok tulemaan pelaamaan vaikka yhdistyksen peleihin. kylllä sielta silti kokemusta löytyy, mutten usko sitä riittävän kaikille pienille.

        Puhuin arsoftin harrastamisesta ja pelaamisesta. Itse en miellä verkkari vemputajia airsoftin harrastajiksi. Joissain yhdistyksissä on järjestetty vemppupelejä samaan aikaan kun ollut isomman pelit ison pelialueen sivussa.


      • ??
        yber_softaaja kirjoitti:

        Puhuin arsoftin harrastamisesta ja pelaamisesta. Itse en miellä verkkari vemputajia airsoftin harrastajiksi. Joissain yhdistyksissä on järjestetty vemppupelejä samaan aikaan kun ollut isomman pelit ison pelialueen sivussa.

        Siis onko toi verkkari vemputtaja lempinimi vai mitä vikaa verkkareissa? Pitäiskö olla alasti niin Norsu Huutais hoosiannaa Alapäässä???


      • lolzz
        ?? kirjoitti:

        Siis onko toi verkkari vemputtaja lempinimi vai mitä vikaa verkkareissa? Pitäiskö olla alasti niin Norsu Huutais hoosiannaa Alapäässä???

        ei kun maastopuku ja tarkkuuskivääri tai sähkö ase::)


    • ikäraja ylös

      en ole itse harrastaja, mutta jos oon ymmärtäny oikein, tämä on sotaleikki. Tuttavan 9-v. poika harrastaa tätä airsoft ammuskelua. Oon ehkä vanhanaikainen, mutta mitä 9-vuotiaat tekee metsässä ammuskelemassa toisiaan! Jos aggressioita pitää purkaa niin kai sitä nyt jotain muutakin voi tehdä!! Mun mielestä tämä ei ole kuin sodan ihannointia. No, toivottavasti näille pojille nyt hyvänen aika tarjoutuu mahdollisuus käydä sotaa ihan käytännössä, jossainpäin maailmaa!!!

      • -,

        ei ookkaan kyse mistään AGRESSIIVISUUDESTA vaan siitä että se on hauskaa!


    • vanhenemalla parane

      Ei se iästä riipu vaan ihan järjestä. Meidänki luokalla on 14v poika joka on tosiaan henkisesti noin 7v tasolla. Jos tajuaa olla leikkimättä ja ammuskelematta luvattomilla paikoilla niin kyllä aseen voi antaa alle 18vuotiaalle.

    • POmPPuPALLoX

      Kyllä tota airsoftia voi pelata vaikka 9v vanha jos välttämättä haluaa Mutta suosittelen ikärajaksi 12v!

      • yypersofter

        Oon 12v. poika ja softaan PALJON, meillä on sotaan vapaa pääsy mutta maski pakko. Sillä kerran oon saanu silmää (vahingossa) kaasu pistoolista ja kun kaverit näkivät jäljet kaikki käyttävät maskia tai ei sodi. Nuorin mukana olija on tällä hetkellä 9v. ja hän on erittäin fiksusti toimiva sekä hyvä softaaja. SE ON JÄRJESTÄ KIINNI, IKÄ ON VAIN NUMERO!


      • SAMAA MIELTÄ
        yypersofter kirjoitti:

        Oon 12v. poika ja softaan PALJON, meillä on sotaan vapaa pääsy mutta maski pakko. Sillä kerran oon saanu silmää (vahingossa) kaasu pistoolista ja kun kaverit näkivät jäljet kaikki käyttävät maskia tai ei sodi. Nuorin mukana olija on tällä hetkellä 9v. ja hän on erittäin fiksusti toimiva sekä hyvä softaaja. SE ON JÄRJESTÄ KIINNI, IKÄ ON VAIN NUMERO!

        Oon iha samaa mieltä. Sillä ei niin hirveesti oo väliä minkä ikäne on , mut munmielest 10 vuotta ois ikärajaks aika sopiva. JA MASKIT OVAT IHA EHDOTO ASIA!!!


      • ihan pakkko
        SAMAA MIELTÄ kirjoitti:

        Oon iha samaa mieltä. Sillä ei niin hirveesti oo väliä minkä ikäne on , mut munmielest 10 vuotta ois ikärajaks aika sopiva. JA MASKIT OVAT IHA EHDOTO ASIA!!!

        kyllä maski tai suojalasit ehdottomat ja 10 on hyvä mun muksut softaa vaikka yks on 9 ja toinen11 ja kolmas10 nii et oon itekki alottanu 10 v


    • kOpEzU

      Softaukseen on vain yksi ikäraja, se että osaisit kirjoittaa. Mikä on käraja ?

    • sas sotilas

      meidän peleissä ei ole ikä rajaa kunhan käytät silmä suojia ja jos osottelee vaikka aseella offarilla niin ulos peleistä

    • WarJack

      Sanoisin näin että "It's up to you" koska jos haluat sellaista sähäkkää ja innokasta aloittelua niin 9 ylöspäin ne ikärajat ja jos taas haluat taktista swattipeliä niin sanoisin sellaset 11/12v ylöspäin.

      ______________________________________________________________

      Don't you just stand there! PICK UP YOUR WEAPON AND FIGHT!

      -Airsoft Team Apocalypse

    • japkaaa

      Ite sain ekan aseen ollessani 9 vuotias ja ammuin sillä tarkkuutta vaan, mutta sitte suunnilleen kuukauden päästä menin isoveljen mukana niitten porukkaan softamaan mis ne oli sellasi 12-15 vuotiaita. Siel sitte oppi olemaa hyvin ku isommat näytti mallia mut se ikäraja vois olla 12 suunnillee.

    • nigga nigga

      ei mun mielestää oo ikärajoja oon ite alottanu softauksen 8v jollain jousi aseella nykyään mulla on thompsoni

    • tapanainen.samuli

      mää oon ainaski 11 ja softaan jatkuvasti metsillä treeneissä ja kavereiden kaa kujilla ja tälleen että kyllä se oikee ikä olis se 16-19

    • softaaja12345678911

      Suomessa ikä rajaa ei ole mutta kun puhutaan isoista skennaarioista ja klubi peleistä 13v-14-15v-16v-17v-18v-.airsoft asetta ei anneta ostaa alle 18v ilman huoltajien läsnä oloa.toisin ulkomailla.

    • softiman

      Tietäiskö kukaan mitään hyvää softausporukkaa täällä jyväskylässä. Kaverin kanssa käytäis vähän kokeilee ku on kuitenkin sähköaseet. Molemmat ollaan 14v.

    • softannu 6vuotta

      Ikäraja riippuu ihan siitä millä henkisellä tasolla kuseinen softaaja poju on! Itse olen aloittanut softauksen jollai iänikuisella pistoollilla serkkupojan kanssa pihalla vanhepien seuratessa ja jos sisäistää lasien tärkeyden ja softaa seurassa jossa on vanhempaa porukkaa tai vanhempien kanssa niin mikässiinä... Turvallisempaa ku Esim. motokrossi tai useat muut harrastukset!

    • airsoft pro

      itseasiassa airsoftin voi jo aloittaa 9v mutta vaan siinä tapauksessa jos hän käyttää suoja maskia.15v saa anoa suojalaseihin mutta siilloinkin kannattaa pitää hammas suojia Minusta vavhenpien pitää olla ding dong jos päästää 6 vuotiaan airsorsofttaamaan koska en ole koskaan tavannut niin fikksua 6vuotiasta joka osaisi pitääsen maskin päässä koko ajan siis kyllä 6 vuotias pitää kypärääpäässä mutta tarkoitan tällä että ei kuusivuotioas ymmärrämilloin onko tauko vai ei niin jos ei olekkaan tauko niin 6 vuotias voi ottaa kypärän pois päästä niin voitulla kuula silmään

    • vituttaa658

      joo ite oon 13v eikä äiti anna ostaa asetta -....- ko se on muka nii vaarallista. Yritin sanoo et siin on maskit mut se sano et silti -.-

    • perunapää

      softaus on ihan ok joku 9 v vois olla hyvä ikäraja :D

    • masteri5000

      11 v aloitanut itse air sof tauksen

    • masteri5000

      se on just järjestä kiinni ei saa hermostua helposti ja saada raivo kohtauksia riippuu myös asiallisesta varustuksesta pitää olla kunnon suojat.maski yms. video pelit vaikuttaa myös softeihin jos liian nuori pelaa jotain k-18 peliä niin se on ihan hullu saaatuaan aseen joten järki käteen T: 11.v softaaja

    • Kokenut softaaja

      Se riippuu ihan lapsesta. Jos lapsi on esimerkiksi 10v mutta ymmärtää ettei airsoft-ase ole lelu ja sillä voi pahimmillaan aiheuttaa sokeuttamisen ja ettei kaikkialla saa olla sitä ''sotaa''. Vanhempien pitää myös kertoa turvallisuudesta ja että esimerkiksi julkisella paikalla ei saa pitää esillä asetta tai räjähtävää ainetta erehdyttävästi muistuttavaa esinettä ilman vaan sen pitää olla piilotettu asianmukaisesti kokonaan ettei poliisille tulisi turhia hälytyksiä. (Asia kerrotaan Suomen perustuslaissa). Muistan kun lehdissä oli juttu että poliisi joutui ampumaan lasta selkään koska hänellä oli esillä airsoft-ase ja osoitteli sillä tien varrella autoilijoita Mellunmäessä. Muistakaa myös että lähimetsässä ei saa airsoftata ilman maanomistajan lupaa.

    • G&G CR16 Carbine

      minä aloitin 10v eikä silloin sattunut kavereitten kassa softatessa mitään vahinkoja sattunutkaan kuinka moni yli 18v softaa? ei vastaus ei moni
      ei sillä ole väliä minkä ikäinen on jos tietää säännöt ja noudattaaniitä

      • haluava softaaja

        Onko ihan hyvä kun itse aloittaisin 11 vuotiaana. Tiedän jo minkä aseen ostan mutta pitäisikö minun ikäiseni saada softata

        PS: Olen ihan järkevä poika että siksi kysyn vähän teiltä.


      • greenbutterfly
        haluava softaaja kirjoitti:

        Onko ihan hyvä kun itse aloittaisin 11 vuotiaana. Tiedän jo minkä aseen ostan mutta pitäisikö minun ikäiseni saada softata

        PS: Olen ihan järkevä poika että siksi kysyn vähän teiltä.

        kyllä ikäsi on sopiva aloittaa softaus kyllä sanon mä
        ts. team green butterfly


    • nuori softaaja

      mun mielestä airsoft alottaminen on 11-13 vuoden iässä sopiva harrastus. iten oon 12 ja softaan turus

      • commandopipoz

        misä siäl???????????


    • simpo

      oisko porukkaa anjalast? sotii ku on vaa 3 tyyppii ja ollaa 9v?

      • simpo

        hommataa aSEET VASTA TÄN KUUN JA SEURAAVAN AIKANA!


    • ei näin

      yypersofter hei minä en anakaan tykkääkäyttää softaamisesta nimeä sotiminen eikä kyllä kukaan muukaan joka on meijän porukassa siitä tulee liian väkivaltanen kuva softauksesta

    • htyrjnvxg

      oon ite 12.v ja vanhempani antaa minun softata.

    • simpo

      mä oon oikeestaa alotan vuoden pääts ni oon 10v

      • smpo

        tai 11


      • simpo
        smpo kirjoitti:

        tai 11

        mun kamut haluu kusettaa et niihi ei ois osunu
        pitää olla rehellinen vai mitä?
        jätkät ne ketkä on rehellisii on hyvii tyyppei!


      • hyvä juttu on se ett
        simpo kirjoitti:

        mun kamut haluu kusettaa et niihi ei ois osunu
        pitää olla rehellinen vai mitä?
        jätkät ne ketkä on rehellisii on hyvii tyyppei!

        yksihyvä puli on softauksessa!
        -siinä oppii armeijaan
        -ampumaan
        -rehellisyydestä (jos vain haluaa)


      • commandopipoz
        simpo kirjoitti:

        mun kamut haluu kusettaa et niihi ei ois osunu
        pitää olla rehellinen vai mitä?
        jätkät ne ketkä on rehellisii on hyvii tyyppei!

        nii mul on sama juttu ko ne nobot huutaa ei osunu ku ammun sarjaa persee ja ne huutaa siäl aiaiaia ja yks isiootti ampu mun kaverii melkee silmää


    • Multsi

      Airsoftin voi aloittaa milloin ymmärtää tekemisen seurauksen. Ei sille voi määrätä ikärajaa. Jotku aloittavat alle 10v ja toiset 20v.

      lainaten hyvä juttu on se ett:
      ""yksihyvä puli on softauksessa!
      -siinä oppii armeijaan
      -ampumaan
      -rehellisyydestä (jos vain haluaa)""

      Ei siinä opi armeijaa, siinä voi oppia tiimi pelaamista ja kommunikoitia.
      ampumaan, Ei ole mitään tekemistä oikeiden aseiden kanssa. (lento radat, sun muut menee toisella tavalla). Mutta kyllä siinä oppii aseen käsittelyä turvallisella tavalla. Monessa paikkaa säännöt kertovat oikean oppisen aseen käsittelyn. Ja täten antaa valmiutta oikeaan ampumiseen. Mutta jos joku käyttää tätäkin väärin siitä kärsii monet muut.
      Rehellisyys? ja toi jos vain haluaa. Sanoisin että jos et ole rehellinen niin A se kostautuu. Kyllä se toinen ampuja näkee osuuko se vai ei (eri asia tiheä pusikko.). Äänikin paljastaa. B jos et sano voi olla että kaveri ampuukin pikkusen pitemän sarjan jos et tunnusta yleensä vielä lähempää.
      Näin kävi kerran ja kaverin kanssa todettiin että pistetään tuntumaan. Molemmat ampui noin 30 kuulan sarjan kaveriin. Kyllä se käsi alkoi nousemaan osuman merkiksi.

      Rehellisyys maan perii.

    • asdasdasdasss

      13-15

    • M4A1 airsoft game

      ei ole ikärajaa se rippuu järjestä jos on hullu nii ei varmana pääse pelailee ei ees koskee aseeseen mutta ei ainakaan alle 10/11.v
      tai no van yhdellä ehdolla jopa 9 tai 8.v jos on järkeä ja laittaa maskit ja kaikki varusteet ja osaa käyttää asetta niin sillon voi päästä pelailee mukaan

    • Tarpeeksi vanha

      Omasta mielestäni fyysinen ikä ei merkkaa mitään, vaan se henkinen.

    • vajaat ihmiset ostav

      kuka haluu ostaa jonkuu 30 aseen se on ihan paska ostakaa satasen ase se on parempi

    • padasjokelainen

      mulle se on vitun se sama koska ne lapset alotta kunhan menee tuvallisuus ja säännöt jakeluun ja kestää sn ihanan nipistyksen perseessä

    • Al

      Alle 10-vuotiaan ei pitäisi harrastaa airsoftia, eikä vanhempien pitäisi harkitakkaan aseen ostoa sillä alle 10-vuotias ei pysty ymmärtämään kunnolla vastuutaan aseesta ja sen kanssa toimimisesta sekä säännöistä.

      Airsoft ase ei myöskään todellakaan ole lelu, vaan harrastusväline joka voi aiheuttaa väärinkäytettynä vakavia vahinkoja

      Vanhempien pitäisi myös miettiä tarkasti aseen hankkimista alle 12-vuotiaille, koska suuri osa heistä on riskitapauksia, jotka eivät myöskään pysty airsoft aseen vastuulliseen käyttöön ja sääntöjen sisäistämiseen.
      Tunnen toki myös 10-11 vuotiaita janttereita, jotka pystyvät tähän kaikkeen ja osaavat harrastaa lajia vastuullisesti.

      Kirjoitan tämän viestin 3 vuotta lajin parissa olleena vanhempana softaajana, ja paikallisen airsoft yhdistyksen aktiivina.
      Eli kokemusta asiasta löytyy.

    • Ikärajaton

      Minä sanoisin että Softaus on "ikärajaton harrastus" paitsi järkeä pitää olla tunnen 7v softaajan ja todella vastuullinen kaveri toisin kun jotkut 14v jotka ovat järjeltään apinoita...

    • airsoft! jee

      HERRANJESTAS!!!!???? Eikö se ole jo selvää, että vanhemmat ovat vastuussa aseen käyttäjästä. Jos tässä nyt ruvetaan pitämään hirveää häppinkiä kyseisestä asiasta niin pistetään se poliisin hoideltevaksi. !!!!!!!!

    • --------------------

      mun mielest
      airsoft sopii 10v ylöspäin!!!

    • ask_

      mun mielest semmonen 12 v olis sopiva ikäraja..

    • commandopipoz

      nii 10 on hyvä ja ei missää random mettäs oo YHTÄÄ ikärajoi (=

    • Avtomat Kalashnikova

      11-14 on ihan hyvä

    • vakoojaveli

      oon ite 10v ja oon ampunu useasti softilla sähkö ja jousikäyttösillä joten jos vaan on asiaan kuuluvia suojii joten ikä olis mun mielestä 9v alottamiseen

    • Urpokarhu

      Järkevä ikäraja on 15v, koska tällä rajataan pois suurin osa näistä lähimetsäpeleistä, ja 15v on jo vastuussa teoistaan. Kyllä huomaa, että suurin osa vastaajista on alle tämän iän ja ajattelee vain itseään.

    • ram99

      mun mielstä 13

    • TOMMPELI

      Nonii eli pienissä kaveri peleissä ikärajaa ei ole kunhan nyt tietenkin osaa ammuskella toisia ja käyttää asetta. Ikä rajaa tarvitaan vain soft turnauksiin joita suomessa on vähemmän SEKÄ aseen ja muiden airsoft tarvikkeiden ostoon. Turnaus ikärajasta en tiedä, mutta aseen ostoon ikäraja on 18 tai vanhemman todistuksella tai läsnä ololla ase voidaan myydä myös nuoremmille.

      T: TOMPPELI --- Täyttä tietoa

    • Fyreme

      @TOMMPELI

      Keskustelussahan on puhuttu paljon siitä, että mikä olisi hyvä ikäraja peleihin. Toki se on niin, että peleissä pääsevät kaikki pelaamaan ikärajaan katsomatta, mutta monet kannattavat sitä, että esim. alta 15-vuotiaat eivät saisi pelata.

    • = )

      10,v ois hyvä mun mielest

    • softaaja

      oon ite softannu 3vuotta ja mun mielestä 10,wee ois hyvä

    • airsoft =)

      Pelaan kavereitten kans ja nuorin o 7v ja vanhin 14v. Ite olen 12v.

    • raistakkajuho

      tahtoisi ruveta pelaa airsoftii mut oon 10

      • airsoftaajapoika

        Etkö muka saa raistakka juho? itse olen 10v ja harrastan jääkiekkoa ja airsoftia.


    • airsoftaajapoika

      kaveri porukassa kannattaisi olla vähintään kaksitoista.

    • oon 10v

      oon 10 ja haluisin pelata airsoftia mutta mistään ei löydy paikkaa 10 vuotialle ainane on joku 15v tai suurenpaa :(

      • oon 10v

        haluasin tietää paikan missä myäs saisi pelata airsoftia ja 10 v saisi pelata


      • en ihmettele...

        Siihen on syynsä...


      • kassu312
        oon 10v kirjoitti:

        haluasin tietää paikan missä myäs saisi pelata airsoftia ja 10 v saisi pelata

        tuu rauma lappii ni saas paika siel o 8v-11v pelaajii jos haluas ja jos asus lähel??!!...


      • kassu312

        missä asut ????


      • kassu312

        missä asut???


      • kassu312

        missä asut sinä (oon 10v)??????


    • oon 10v

      mulla on kyllä monta sähkö kuularii himassa et haista paska

    • mä alotin ainaki 12v softaamisen ja oon ny 14v

    • aloittelija123

      saan cybergun ak-47 ja oon 10v ja ikäraja on mun mielest vaik 9v jos on vaa järkee ihmisel nii sit ei oo ikärjaa !!!!

    • pojan isä 79

      olen pojan isä.poika haluais airsoftaajaksi ja hän on 10v .antaisin ikärajaksi 10v terveisin:pojan isä.....

    • ööps

      meidän luokalla on yks hölmö venäläinen se kerran toi jousiviritteisen uzin kouluun ja rupes ampuu sillä pihalla meitä ollaan 11 vuotiaita

    • katu ak

      no mun mielestä jos lapset haluaa softata nii vanhempien luvalla muta pitää olla vähintään maski

    • dffdgh

      Itse suosittelisin kavereiden kanssa softaamiseen ainakin 15v ikää, koska siellä ei ole ketään aikuista valvomassa, niin meno on vähän mitä on.

      Jos yhdistykseen meinaa mennä, niin siellä ei paljoa ole väliä, kun siellä on yleensä joku vastuullinen-, tai monta vastuullista aikuista.

    • Airsoftaaja1010

      Mun mielest 10 mut skenaarios eri asia oon ite 10v mul on lupa vanhemmilta koska osaan käyttää ja mun iskän mielest hyvää liikuntaa vaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe