Chevrolet Nubira -kokemuksia?

Sabena76

Suunnittelen farkun ostoa ja Chevrolet Nubira kiinnostaa. Onko kellään mitään kokemuksia ko. autosta, niin hyvässä kuin pahassa? Eli kantsiiko ostaa ja mihin olisi ehkä syytä varautua?

84

26632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkos

      Autona. Ostin kyseisen farkun kesällä ja ongelmia ei ole ollut. Auto siis vm. -05 ja ajettu 40 tkm. Sisätilat riittää hienosti kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle sekä farkun ansiosta tavaraakin mukaan mahtuu kiitettävästi. Moottorissa on tehoja riittävästi (1.8 konella)ja auto on yllättävän hyvä ajaa. Koeajolla tuntui ensin, että auto olisi levoton ja jollainlailla "letku", mutta moottoritiellä tuo negatiivinen ennakko-odotus ei yllättäen pitänytkään paikkaansa. Renkaiden ja alustan kunnosta tietysti paljon riippuu. Osta pois, saat edullisesti hyvän käyttöauton...

      • Sabena76

        Kiitos vastauksesta! Kävin tänään ajamassa -05 Nubiralla ja hyvältähän se vaikutti. Toinen vaihtoehto olis Mazda 6, täytyy tehdä vielä hieman vertailuja.


      • Anonyymi

        vaihdelaatikko menee alle 100tkm


    • Nubiristi

      Itselläni on ollut Nubira farkku melko tarkkaan vuoden. Mittariin on kertynyt n. 15tkm eikä minkäänlaisia ongelmia ole ilmennyt. Varusteita on yllinkyllin ja kaikki ilman lisämaksua =hyvä hinta/laatus. Ainoana miinuksena tulee renkaiden ääni joka varsinkin nastoilla määrätyillä nopeuksilla kuuluu aika mukavasti sisälle, mutta siihenkin kai jo tottunut..kohtahan on taas vaihdon aika, renkaille siis.

    • hewii

      Unohda koko auto! Meillä ollut 1,5 vuotta nubira 1,8 cdx uutena ostettu. Tähän mennessä on huolto historiaa kertynyt jo neljän a4 verran. Konehuoneen puolelta on vaihdettu jo melkein kaikki. Ja nyt hajosi mankka. Jos on aikaa juosta korjaamolla, niin suosittelen lämpimästi.

      • Sabena76

        Tuli sitten molempia mielipiteitä, hyvä juttu. Olen kyllä hieman luopumssa Nubiran hankinnasta. Koeajettu Mazda 6 tuntui niin paljon paremmalta. Onhan se tietty hintavampikin, mutta kyllä on autoissakin eroa.


      • oooo

        Provo


      • Ruostekasaa
        Sabena76 kirjoitti:

        Tuli sitten molempia mielipiteitä, hyvä juttu. Olen kyllä hieman luopumssa Nubiran hankinnasta. Koeajettu Mazda 6 tuntui niin paljon paremmalta. Onhan se tietty hintavampikin, mutta kyllä on autoissakin eroa.

        pihalle, Eikun onnea vaan se ruostuu nopeemmin ko arvaatkaan


      • Entinen Nubira kuski
        oooo kirjoitti:

        Provo

        Nubira on ihan hyvä auto, kun se ei ole oma. Iso kulutus, rengasmelu jne. Osta jo haluat Korean ihmeen, jossa hinta ei säily. Oli muuten itselläni työsuhdeauto. Omalla rahalla en ottaisi edes ilmaseksi.


      • rost1
        Sabena76 kirjoitti:

        Tuli sitten molempia mielipiteitä, hyvä juttu. Olen kyllä hieman luopumssa Nubiran hankinnasta. Koeajettu Mazda 6 tuntui niin paljon paremmalta. Onhan se tietty hintavampikin, mutta kyllä on autoissakin eroa.

        onnea ruosteen kanssa. Mazda 6 entinen käyttäjä


      • NubiraKuski
        Entinen Nubira kuski kirjoitti:

        Nubira on ihan hyvä auto, kun se ei ole oma. Iso kulutus, rengasmelu jne. Osta jo haluat Korean ihmeen, jossa hinta ei säily. Oli muuten itselläni työsuhdeauto. Omalla rahalla en ottaisi edes ilmaseksi.

        Minä en ainakaan osta käyttöautoa sillä mielellä että sen arvo säilyy. Käyttötavaraa!
        Jos haluat auton jonka arvo säilyy niin sitten joku -60 vuoden museoauto jolla ei voi ajaa kuin tietyn verran vuodessa.


      • työsuhdedaewooooo
        Entinen Nubira kuski kirjoitti:

        Nubira on ihan hyvä auto, kun se ei ole oma. Iso kulutus, rengasmelu jne. Osta jo haluat Korean ihmeen, jossa hinta ei säily. Oli muuten itselläni työsuhdeauto. Omalla rahalla en ottaisi edes ilmaseksi.

        sitten heräsit ja muistit ettet ole edes ollut töissä ikinä..


    • on se

      Minulla ollut 2 vuotta ja 30 000 km. Ei ongelmia tähän päivään mennessä. Kulkee hyvin toimii moitteetta. Joskus tuntuu karstoittuvan paikallisajossa hieman tukkoisen tuntuiseksi, mutta puhdistuu sitten taas yhdellä kympin siivulla. Ottaa muuten hyvin kuopat hiekkatielläkin. Saa nähdä ruostuuko niin helposti kun väitetään.

    • sx

      Puolivuotta ja 12tkm, uusi maksoi 16tonnia=) Voin kertoa että kerrankin hinta ja laatu kohtaa ja meni vähän ylikin...
      Parasta dieseli Nubirassa on vahva hyvin alhaalta vääntävä moottori, tilava auto jonka takapenkkiläisilläkin on hyvät jalkatilat. Vakaa ajettava ja eikä mielestäni mitenkään erikoisen äänekäs. Kivasti extraa, mankan ohjaus ratissa, kylmenevä hansakalokero, virran ulosotto takana tsm. Hyvin myös lämpenee pakkasilla eikä sateella ikkunat huurru.
      Miinuksia en paljon ole löytänyt, ehkä ulkolämpömittäri ois saanut olla.
      Millaisen diesel farkun saat 16t eurolla? Ité sain uuden jolla 3v takuu...
      Oli muuten syksllä nettiautossa myyniissä 08. 170 000 ajettu nubira, oisko taksina ollut. ei vaan oo kerenny hirveästi oleen pajalla..

    • palaa.

      On aika vanhaa tekniikkaa. Bensaa palaa kohtuuttomasti nykyautoksi. Myös dieselin kulutus on aika tolkuton.

      • nobera

        Hiukkassuodatin ja commonrail yhteispaineruisku> vanhaa tekniikkaa? Ja jos dieselin yhdistetty kulutus 6l on tolkuton, vrt 9,8s 0-100km/h?


      • Dumbelo

        Ostin käytettynä, liikkeestä 2 vuoden takuulla. Piti käyttää huollossa, kun polttimot oli asennettu väärin. Oli ajettu 45 tkm ja nyt 75 tkm. Öljyjä vaihdellut, eipä muuta huolta. Bensaluukku vähän jäätyy kiinni, lumi pääsee mekanismiin pyryttäessä. Tai sitten sitä tarttee availla nii harvoin...No ei, ei mikään pieniruokainen ihme, mutta kulutus on siedettävä. Arvoaan ei pidä hyvin, mutta en nyt vois sanoa että sen kummempi autona kuin Kia:kaan. Kannattava ostos kun aikoo pitää eikä osta " kohta taas vaihdan " autoksi. Saa halvemmalla kuin sen Kia:n ja senkus ajelee. Ranskalaiset kokemukseni mukaan pesee kestävyydessä ihan hyvin. Turhahan sitä kestävyyttä/ajo-ominaisuutta on Toyotaan tai siihe Mazdaan verrata, hintaluokka on ihan eri. Metelistä vielä sen verran, että oli tää hiljasempi kuin Nissan Almera, mutta ei Nubira parempi kuin Volvo/Mersu hiljaisuudessa ole.


      • En myy ; )
        Dumbelo kirjoitti:

        Ostin käytettynä, liikkeestä 2 vuoden takuulla. Piti käyttää huollossa, kun polttimot oli asennettu väärin. Oli ajettu 45 tkm ja nyt 75 tkm. Öljyjä vaihdellut, eipä muuta huolta. Bensaluukku vähän jäätyy kiinni, lumi pääsee mekanismiin pyryttäessä. Tai sitten sitä tarttee availla nii harvoin...No ei, ei mikään pieniruokainen ihme, mutta kulutus on siedettävä. Arvoaan ei pidä hyvin, mutta en nyt vois sanoa että sen kummempi autona kuin Kia:kaan. Kannattava ostos kun aikoo pitää eikä osta " kohta taas vaihdan " autoksi. Saa halvemmalla kuin sen Kia:n ja senkus ajelee. Ranskalaiset kokemukseni mukaan pesee kestävyydessä ihan hyvin. Turhahan sitä kestävyyttä/ajo-ominaisuutta on Toyotaan tai siihe Mazdaan verrata, hintaluokka on ihan eri. Metelistä vielä sen verran, että oli tää hiljasempi kuin Nissan Almera, mutta ei Nubira parempi kuin Volvo/Mersu hiljaisuudessa ole.

        Vm 2004 ja reilusti yli 100 000 mittarissa. JOs lampun vaihtoja ja normaaleja määräaikaishuoltoja ei lasketa, niin kerran on jouduttu hankkimaan EGR -venttiili ja jarrusatulan hajoamisen vuoksi jouduttiin vaihtamaan myös jarrulevyt ja letkut. Vähemmän tätä on korjattu kuin montaa muuta aikaisemmin omistamaani autoa. Ja katsastuksista on siis aina mennyt läpi heittämällä. Mutta se on tosi että vaihdossa uuteen tästä ei saisi paljon peetäkään. JO mitä joku tossa ruostumisen mainitsi, niin tää on kyllä enimmmäkseen alumiinia eli se siitä ruostumisesta.


      • kansanvaunuun
        nobera kirjoitti:

        Hiukkassuodatin ja commonrail yhteispaineruisku> vanhaa tekniikkaa? Ja jos dieselin yhdistetty kulutus 6l on tolkuton, vrt 9,8s 0-100km/h?

        Volkkarimiehet vasta unelmoi common railista.


      • eloppi
        En myy ; ) kirjoitti:

        Vm 2004 ja reilusti yli 100 000 mittarissa. JOs lampun vaihtoja ja normaaleja määräaikaishuoltoja ei lasketa, niin kerran on jouduttu hankkimaan EGR -venttiili ja jarrusatulan hajoamisen vuoksi jouduttiin vaihtamaan myös jarrulevyt ja letkut. Vähemmän tätä on korjattu kuin montaa muuta aikaisemmin omistamaani autoa. Ja katsastuksista on siis aina mennyt läpi heittämällä. Mutta se on tosi että vaihdossa uuteen tästä ei saisi paljon peetäkään. JO mitä joku tossa ruostumisen mainitsi, niin tää on kyllä enimmmäkseen alumiinia eli se siitä ruostumisesta.

        Mitä korin osia näissä on alumiinista? Auto ok, mutta MetroautoTampere huono huolto, korjasivat pikkuvikaa vuoden ja n.10 kertaa ennen onnistumistaan. Huollot myös kalliita. Se niistä piilokuluista.


      • peeäsaa
        Dumbelo kirjoitti:

        Ostin käytettynä, liikkeestä 2 vuoden takuulla. Piti käyttää huollossa, kun polttimot oli asennettu väärin. Oli ajettu 45 tkm ja nyt 75 tkm. Öljyjä vaihdellut, eipä muuta huolta. Bensaluukku vähän jäätyy kiinni, lumi pääsee mekanismiin pyryttäessä. Tai sitten sitä tarttee availla nii harvoin...No ei, ei mikään pieniruokainen ihme, mutta kulutus on siedettävä. Arvoaan ei pidä hyvin, mutta en nyt vois sanoa että sen kummempi autona kuin Kia:kaan. Kannattava ostos kun aikoo pitää eikä osta " kohta taas vaihdan " autoksi. Saa halvemmalla kuin sen Kia:n ja senkus ajelee. Ranskalaiset kokemukseni mukaan pesee kestävyydessä ihan hyvin. Turhahan sitä kestävyyttä/ajo-ominaisuutta on Toyotaan tai siihe Mazdaan verrata, hintaluokka on ihan eri. Metelistä vielä sen verran, että oli tää hiljasempi kuin Nissan Almera, mutta ei Nubira parempi kuin Volvo/Mersu hiljaisuudessa ole.

        kuitenkin on näin että joku korean rimpula jää ranskalaiselle laadussa ja kestävyydessä hopialle. Ajo-ominaisuuksista puhumattakaan.


      • tänne vasta
        peeäsaa kirjoitti:

        kuitenkin on näin että joku korean rimpula jää ranskalaiselle laadussa ja kestävyydessä hopialle. Ajo-ominaisuuksista puhumattakaan.

        humöörimies viestin pukkasi.


      • Pejke
        tänne vasta kirjoitti:

        humöörimies viestin pukkasi.

        Minulla ollut kaksi uudehkoa ranskalaista ja kolme korealaista.Ranskalaiset hyviä ajaa mutta paljon
        pientä ja isompaakin remonttia. Korealaiset toimineet todella varmasti ilman huolia.
        Nyt alla 2.0 diesel Nubira,jonka ostin 2 vuotta vanhana ja 50,000 km ajettuna. Hinta tippunut
        uudesta melkein puolella,uskon että hinta laatusuhde kohdallaan,


      • jakajapumppumies
        kansanvaunuun kirjoitti:

        Volkkarimiehet vasta unelmoi common railista.

        pumppusuutin tonnin kappale, se se on halpaa diisselillä ajoa!


    • nubira

      10100km mittarissa, etu ylin lambada vaihdettu kerran, sähkövikaa etukojelaudan kellossa, vilkuttaa.
      Muuten ok, pelittää hyvin, tosin talvella oli vähän vilpoinen kun ulkona oli -35 astetta pakkasta, lämärin teho ei meinannut riittää vaikka ajoi 35 km matkaa.

    • .....

      Nubira käytännössä sama kuin Lacetti. Nubira farmarissa yksityiskohdat namikoita myöten kuten Lacetissa.

      -04 1.4 Lacetti ollut nyt vajaan vuoden. Kokemuksia:

      pohja oli käytännössä puhdas, vain vähän pintaruostetta, suojautin
      tilavat tilat, myös takapenkillä
      kaikki on toiminut

      - bensan kulutus vähän liikaa koneen kokoon nähden (7,1 l / 100 km)
      - ainakin kuljettajan penkki on vähän kova, 200 km ajoa yhtä soittoa ja kyllä tuntuu selässä
      - ei kelpaa E10
      - jos paljon lyhyttä matkaa niin ehdotan tarkkailemaan akun varausta, tai hankkimaan tehokkaaman akun

    • Ex Nubiristi

      Itsellä OLI Nubira -05 1.8 CDX
      - Kivat varustelut ja ok auto, mutta ei tule tähän talouteen enään koskaan korealaista. Kyllä auto on niin pletku ja huono ajettava että ei toista oo...
      Oma tyhmyyteni oli auton ostoon, minkä uskon syyksi muidenkin näiden korean ihmeiden ostajilla olevan on että kun HALVALLA SAA!
      Suurta vikaa ei tullut missään vaiheessa mutta kaikkea pientä koko ajan. millon pätkii, millon nykii, milloin sammuilee. Rehellisesti sanottuna en voi suositella autoa kenellekkään, vaan pistäkää se pari tonnia enemmän kiinni siihen autoon tai ostakaa vanhempi auto!

    • Chevroletti

      Nubira Wagon - 06 1,8 bensa

      Mittariin kertynyt jo 120000 ollut vuoden mulla ostaessa oli 96000 tähän mennessä ei mitään vikaa auto pelannut moitteettomasti! suosittelen mitä lämpimimmin perheautoksi! ei mitään moittimista! käynnistyy nätisti bensankulutus ihan normaali tehoja riittävästi ja mikä parasta hankintahintakaan ei ollut mikään päätähuimaava!

    • Nykynubiristi

      Nubira CDX Farkku -06 bensa

      Mittarissa 177000 ja normaalihuoltojen lisäksi yksi jarrusatula vaihdettu.
      Minkä auton saa samoilla ominaisuuksilla sillä hinnalla?
      Matkaajossa hyvä ajaa eikä syö enempää kuin muutkaan.
      Korikin aivan kunnossa. Halvin käyttökustannuksiltaan moniin saksalais-englantilais-ranskalaisiin entisiin ajokkeihini verrattuna.
      En ole katunut päivääkään hankintaani.

    • K.B.....

      Nubira automaatti ja kaikki muut mausteet lisäksi. Ei siihen hintaan eurooppalaista saa kuin polski fiatin. Ajettu nyt 110000 km. Lambda ilmaisin ja etu jarrupalat uusittu. Maantiellä kul. on noin 6. L. Sen verran ne muutkin juo. No se kello, se vilkkuu ja näyttää mitä sattuu,mutta ajamiseen se ei vaikuta. Ainahan autoista sanomista löytyy, ja täytyy sanoa, takapenkille mahtuu, vaan ei ranskalaisiin tai italiaanoihin, ne on tehty kääpiöille. Valitettavasti autoa ei enään saa Suomesta. Harmi......

      • Nubira on hyvä auto

        Hyvä ja luotettava peli on ollut. Meillä ollut n. 2,5 vuotta diesel Nubira farmari. Ei pienintäkään vikaa koko aikana. Viime ja toissa talven pakkasillakin toimi luotettavasti, kesällä ilmastointi hoitaa viilennyksen. Keskikulutus on pyörinyt siinä 6 litran tienoilla, maantiellä kuluttanee reilu 5 litraa. Mukava auto maantiellä ja kiihtyy todella hyvin. Ohitukset onnistuu näppärästi, kone jaksaa vääntää kaikilla vaihteilla mukavasti. Peräkärry tulee isollakin kuormalla vaivattomasti perässä, vääntöä koneessa riittävästi (näin ulkomuistista 280 Nm?). Kokonaisuutena hyvä auto, varsinkin kun vielä hinnan huomioon. Pari-kolme vuotta vanhoja Nubiroita saa suht` edullisesti ja osassa on vielä tehdastakuuta jäljellä. Tuolla ketjun yläpäässä joku valitteli huoltohintoja, itse en käytä merkkiliikkeessä ja sitä kautta säästän useita satasia. Esimerkkinä Delta-auton hinta määräaikaishuollolle (olisiko ollut 30tkm) oli 300€, käyttämällä tätä ei merkkikorjaamoa hinnaksi tuli 120€. Käytännössä he käyvät läpi täysin samat asiat, hinnassa on vain "pieni" ero.


    • K.B.....

      Niin se mun automaatti nubira. Mistä eurooppalaisesta löytyy tähän hintaan samat
      mausteet mitä nubiraan on laitettu vakiona, muissa niitä saa jos saa lisähintaan.
      Nyt tuli 120 000 täyteen, enkä vieläkään luovu siitä. On näitä muitakin rimpuloita
      tullut ajettua, kiitos Etelä-Korealle tästä autosta. Tosi siisti ja tilava. Moni ostajahan
      ei ajattele sopiiko takapenkille istumaan tai sopiiko lastenrattaat peräkonttiin.
      Usein kuljettaja ajattelee vain itsekkäästi itseään, muista viis.
      Että silleen.

    • Uudestaan Nubiraan

      Itse ostin taas Nubiran, vaikka luovuin siitä 3 vuotta sitten jarrulevyvian johdosta.
      Mutta se vika oli pientä suhteutettuna Renault Sceniciin jossa on jokainen osa vaihdettu ja vielä pitää ostaa siihen merkkiin aina alkuperäis erikoisosia.

      Nubirasta tykkäsin viime kerralla koska siinä todellakaan ei ollut muita vikoja kun se jarrulevyvika mutta nyt myyjä kertoi että Toyotassa sama vika ja samoin Golfissa.

    • Naslee

      Hei!

      Me ostettiin -04 daewoodin nubira, vastaa kuulemma chervoletin omaa.. meillä sellainen ongelma et ovitunnistin rikki tms ja jättää autoon valot päälle vaik lyö ovet kiinni ja lukkoon... Neuvoja??? siis suomennettuna: Kojelautaan tulee kaikki mahd kuvat näkyviin ja peräloosterin valo palaa...

      • izzu61

        Päivää...kamuni Espoosta kyseli juuri samaa ongelmaa, kuin sinun autossa oli ovien ja valojen kanssa...selvisikö mikä vaivasi ? Vastaa vaikka tekstiviestillä nroon 0443003062...olisin tosi kiitollinen !


      • remppari30
        izzu61 kirjoitti:

        Päivää...kamuni Espoosta kyseli juuri samaa ongelmaa, kuin sinun autossa oli ovien ja valojen kanssa...selvisikö mikä vaivasi ? Vastaa vaikka tekstiviestillä nroon 0443003062...olisin tosi kiitollinen !

        Syy voisi olla rikkinäinen anturi joko ovessa tai takakopassa. Mutta tässä tapauksessa se onkin rikkinäinen sulake (nro 1?). Kerro osuinko oikeaan.


    • daewoo

      MEIL KANS nubira kone hajos tai kai vain kansipahvi, remppa apoutti 1500 ekee ei paha kun edeliises paljon vanhemmas koslas makso yli 2500 sama :)

    • tinareki

      moi tällä sivustolla on meille jenkkiautoilijoille ihan oma palsta kandee kysellä sieltä
      löytys varmaan aitoa tietoa ja osaamista nubirasta.itse tuore nubiran omistaja ja ei
      voi muuta sanoa kun kyllä jenkissä on fiilistä.ikkuna auki ja luu pihalle kaivopuistoon crisingiin.

    • gm man

      laitampa minäkin kommenttini tähän. tarvii käydä kans koeajamassa nubira ja sitten ihmetellä lisää.
      farkku olisi haussa, mielellään pieni ruokanen, ilmastoinnilla ja automaatilla. itse koen kyllä numiran pieniruokasena jos vertaa edelliseen luminaan joka mulla oli. 9-11 l / satkulla ei paljoo houkutellu autoa pitämään.
      focus ja 307 pösökin on mietinnässä. kaikissa tuntuu ne omat vikansa olevan. fokkuksessa pellit ruostuu / maalit ei pysy sinkityn pellin päällä.
      307:n takaluukku jää kiinni asentoon, mikrokytkin hajoo. aika useaan myös paikkamaalauksia tehty (sinkki kori)
      saas kattoo mihin autoon päädyn lopulta, focus on kyllä napakka ajaa ja pösö aikalailla samanlainen...

      • america rules

        ei kannata edes miettiä muita jenkki rassi kaikilla herkuilla ajaa kaikki japsit,fransut ja muut euro lelut suohon.siispä nubiralle pojot täältä ja mihin hintaan jos se mitään merkkaa?keep on gruising!


    • 87k

      Kyllä kyseessä on ehdottomasti paras "edustusluokan" auto alle 10.000€ hintaluokassa.

      Miinuksia on se, että todella harvassa näissä on automaattivaihteisto, ja kangaspenkit vielä harvemmissa

      • Ei pikkuvikoja

        Tännekin voisin laittaa oman kokemukseni. Nubiralla on hyvä ajaa. Olen ajanut Nubiralla vuodesta 2007 ja auto on toiminut hyvin.

        On kuitenkin mainittava siitä, että E5 ei autossani toimi erityisen hyvin vaan aiheuttaa lievää karstoittumista.

        Polttoaineongelmaan löytyi kuitenkin ratkaisu. Tankkasin autooni Shellin V-poveria ja nykiminen sekä ahdistunut käytös loppuivat. Auto hönkii kuin uusi. Aina kun joudun palaamaan takaisin ABC:n E5 alkaa tukkoinen tuhina.

        Nubiraan siis vain V-Poveria, joka muuten on 99 oktaanista toisin kuin muiden asemien E5 polttoaineet, jotka ovat 98. Yllättävä havainto. Levittäkää sanaa.

        Takajarrut voivat myös mennä vaihtoon jumittamisen vuoksi, mutta se on pientä kun muuta vikaa ei ole ollut.


      • Lapin pitkämatkalain
        Ei pikkuvikoja kirjoitti:

        Tännekin voisin laittaa oman kokemukseni. Nubiralla on hyvä ajaa. Olen ajanut Nubiralla vuodesta 2007 ja auto on toiminut hyvin.

        On kuitenkin mainittava siitä, että E5 ei autossani toimi erityisen hyvin vaan aiheuttaa lievää karstoittumista.

        Polttoaineongelmaan löytyi kuitenkin ratkaisu. Tankkasin autooni Shellin V-poveria ja nykiminen sekä ahdistunut käytös loppuivat. Auto hönkii kuin uusi. Aina kun joudun palaamaan takaisin ABC:n E5 alkaa tukkoinen tuhina.

        Nubiraan siis vain V-Poveria, joka muuten on 99 oktaanista toisin kuin muiden asemien E5 polttoaineet, jotka ovat 98. Yllättävä havainto. Levittäkää sanaa.

        Takajarrut voivat myös mennä vaihtoon jumittamisen vuoksi, mutta se on pientä kun muuta vikaa ei ole ollut.

        V-Poveria tankkiin ja kulutuskin näyttäisi tippuvan. 150 tuhatta ajettu, josta minä lähes 40 tuhatta km vuodessa ilman vikoja, jos ei viaksi lueta ajovalopolttimoiden vaihtoa. Nyt tekisi mieli dieseliä ja tietenkin Nubiraa farmarina. Onko kokemuksia kestävyydestä, kun kilometrejä alkaa olla paljon.


    • koreanpojatlatoon

      ÄLÄ OSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      -et saa vaihdettua sitä (epä kurantti).
      -jakohihnan vaihtoväi
      -talviautotesti(ihan paska).

    • Jalmari Kolu

      1,8 bensafarkku, ja 189000 km ilman ongelmia. Jotain pientä, kuten mankan valojen välähtely yms. on ollut, mutta ei mitään joka vaikuttaisi luotettavuuteen ja ajamiseen.

    • studios1

      Daewoo Tacuma 03 1.6 ajettu n. satku ja takaluukku ei aukea. Takalasin lämmitin ei myöskään toimi. Onko noi jotain tyyppi vikoja?

    • adfadfad

      tyyppi vika = vika tyyppi.

      opettele oikeinkirjoitus.

      se on tyyppivika. yhdyssana. ymmärrätkö?

    • opp

      onko tää suomen kielen palsta vai nubira ketju

    • kahv

      Kahva jumiutuu yleensä suolan sun kaiken muun kakan takia.

    • gggg

      Osta motonetistä uusi kahva

    • tyytyväinen

      Todella hyvä auto ollut, ostettiin 2005 uutena chevrolet nubira 1,8 ja ei ole ikinä ollut mitään vikoja vaikka on välillä sattunut huoltoja jäämään välistä (samalla jakohihnallakin tuli ajettua 140tkm ja hyvin kestää) öljyjäkin vaihdettu pidemmillä väleillä kuin huoltokirjassa on ja nyt on kilometrejä autossa jo 350tkm.

    • qwee

      Daewoo Tacuma kokemuksia kenelläkään?

    • susanna452

      2006 vuosimallin farkku, 1,8 bensakoneella. Mittarissa 202000 ja ei isompia ongelmia.
      Huoltoa vaatii, kuten kaikki muutkin autot, mutta on simppeli vehje muuten. Jarrut on vaihdettu, jo iänkin puolesta, mutta muuten ei
      Perusauto selkeään peruskäyttöön.

    • Nubira 2,0 dies -09

      Terve!

      Minulla on v. 2009 2,0 diesel Nubira ajettu 116000 km. Ongelmana on kiihdytettäessä moottorin suunnalta tuleva värinä, joka alkuun oli pientä, mutta tänään se paheni huomattavasti. Öljytikussa öljyä 2 cm yli ylärajan. LänsiAuton huoltoneuvoja arvioi, että hiukkassuodatin ongelma ja kehoitus tulla analysointiin pikaisesti. Onko muilla tälläisiä kokemuksia?

      • Toropaiska

        Kyllä on helpottunut olo, kun alla on vm. 2010 Chevy Nubira diesel 2 ltr. Ajomukavuus pitkillä matkoilla loistava, hiljainen verrattuna entiseen ja autossa on ns. Ison auton tuntu. Näyttäisi myös siltä, että mitään ihmevikoja ei ole, vaan auto on luotettava. Erikoispisteet tulee tilasta, sillä tähän autoon mahtuu isompikin ihminen ja ihmeen paljon tavaraa. Auton tehtävä on kuljettaa meitä paikasta A paikkaan B, luotettavasti ja siihen liittyen meidän pitää luottaa liikkeeseen ja huollon palveluihin.

        Mistä kaikki alkoi eli "Ei koskaan Fordia"!

        Ford Focuksen diesel 1,6 ltr ja varsinkin törkeän maahantuojan palvelun jälkeen, olisi kyllä mikä muu auto tahansa kelvannut.
        Huomasimme Fordissa metelin kasvavan. Auto huoltoon: molemmat laakerit edestä vaihdettava eli molemmat navat uusittiin Raisiossa valt.huollossa. Meilläkin ehtinyt olla monta eri automerkkiä vuosien aikana (ajamme noin 60 -70000 km vuodessa). Ikinä ei ole missään aiemmassa merkissä ollut laakerivikaa. No autot ovat kulutustavaraa, joten "no big deal". VIELÄ MITÄ!

        Pari kuukautta olimme ajaneet. Olimme juuri läheisen hautajaissaattueessa, kun Fordimme etupäästä alkoi kuulua hirvittävä melu, kuin pohja olisi pudonnut ajossa asfaltille. Hitaasti pääsimme lähimmälle, luotettavalle "nyrkkipajalle", jonka 35 vuotta autoja korjannut konkari totesi oikean laakerin olevan sökö. Soitto Ford -tiepalveluun ja hinaus lähimpään valtuutettuun korjaamoon ja vuokra-auto alle. Arkipäivänä soitto maahantuojalle. Tilanneselvitys ja kysymys, mitä nyt tehdään, kuka maksaa?

        As.palv. mies: " Mihin Te siinä hinausta tarvitsitte? Tuskin siellä rouva on muuta, kuin kivi jarruissa"todettiin ylimielisesti.
        Minä: "Ajan vuosittain reippaat 60 000 km, kyllä minä erotan, milloin kivi on jarruissa"
        As.palv.mies: "No oli miten oli, olisitte ihan hyvin voineet ajaa sen Raisioon. Turhaan käytitte hinausta" jatkaa edelleen ylimielisesti
        Minä:"Otas kloppi Google maps nenäs eteen ja katso itse olisitko ajanut yli 100 km, jos autosi laakerissa on vika" Vaarantanut siis itsesi ja autosi?"
        As.palv.mies:" ei sitä tiedä, onko se laakeri. Noi maalaisnyrkkipajat tällaisia tiedä Mutta soittakaa nyt sinne Raisioon ja kysykää sieltä, mitä he sanovat"

        Soitto Raisioon ja he ohjasivat takuuhuollon Porilaiselle liikkeelle.
        Vesa-Matti autoliike oli ensimmäinen Ford liike, jossa saimme hyvää palvelua tilanteessa!.
        Korjaus ja työ menivät takuuosan takia Maahantuojalle. Hinaus ja vuokra-auto maksettiin meidän vakuutuksesta. Nytkö kaikki hyvin? Ei todellakaan!

        Vain muutaman reissun jälkeen, auto alkoi oirehtia. Viallinen laakeri oli vauroittanut vetonivelen ja vetoakselin. Tässä vaiheessa totesimme, että nyt mitta on täysi.

        Ainakin toistaiseksi olemme hyvin tyytyväisiä Nubiraan.


    • Nubira 2,0 dies -09

      no se oli kait sitten suutin vika...

      • wertyqw

        Mikä oli vikana? Itselläni kuuluu samanlaista ääntä diesel vehkeestä -10.


      • Nubira 2,0 dies -09
        wertyqw kirjoitti:

        Mikä oli vikana? Itselläni kuuluu samanlaista ääntä diesel vehkeestä -10.

        Polttoainesuuttimen vika. Suolanen hinta merkkiliikkeessä suuttimella 800 €. Ensin oli ilmeisesti tiiviste ja sen jälkeen suutin. Vaihdettiin muittenkin suuttimien tiivisteet samalla.


    • makkek1

      Nubira 2007 1,8 bensafarkku täällä ja mittarissa about 135000

      Itsellä ei muuten mitään ihmeempiä ongelmia, kuin moottorin vikavalo...

      Syttyy milloin mistäkin syystä, käynti pätkii. Sateisena päivänä syttyy ainakin.
      Saattaa normisti syttyä vaikka moottoritiellä tasaista 120km/h ajaen, pätkäsee muutaman kerran, kuin syötössä olisi jotain vikaa ja sitten syttyykin jo valo.

      Joskus syttyy ajaen hiljempaa, esim pihaan kääntyessä tai vaikka liikenneympyrässä.

      Vaikka valo sammuukin muutaman käynnistyskerran jälkeen yleensä, jää vikatieto sisään ja kone käy jollain "vikatila" asetuksilla. Nuhanen ja kuluttaa pirusti enemmän ku normisti.

      Vikakoodeina on ollut antureita, polttoainesyöttö häiriöö, huonon tien tunnistus ym... vaikka mitä. Antureita ei oo vaihdettu, kaasuläppä avattu ja puhdistettu, paskanen oli kuten voi olettaa :). Huoltoja on tehty manuskan mukaisesti.

      hyviä vinkkejä/vastaavia kokemuksia ja ratkaisuja?

      • Maanantai kappale

        Meidän Nubirassa oli tuo sama merkkivalovika, ja aina eri vikakoodi kun luettiin. Puolenvuoden etsinnöillä selvis että vika on MAP-anturissa. Se kun vaihdettiin loppu vikavalon vilkkuminen ja käynin pätkiminen. Kannattaa se tarkistuttaa.


    • ville83

      2004 nubira farkku 1.8... automaatti ja kiva on ajella mutta onko mahdollista että vie 10l sadalla?? aikasempi oli tran sportti 3.4 v6 ja tuntuu että tämä nubira vie jopa enemmän?

      • voihan se olla

        Ajotyylistä kiinni tietysti, mutta kohtuukokoinen bensa-automaati syö aina iloisesti ainakin kaupungissa.


    • hyvää latua

      Oikea kysymys näiden autojen kohdalla on, että kumpi ruostuu nopeampaan.

    • Mersukuski

      Eikös näissä "amerikkalaisissa" ole eniten sanomista jo katsastustilastojenkin mukaan ?

      • Huikkanen

        Nämähän on kamalia saastuttajia ainakin noiden päästöarvojen mukaan vai mitä mieltä olette esim.vuosimallin 2006 1.8 litraisen lukemista : CO2-päästöt: 209 g/km.


      • bensa-automaatit
        Huikkanen kirjoitti:

        Nämähän on kamalia saastuttajia ainakin noiden päästöarvojen mukaan vai mitä mieltä olette esim.vuosimallin 2006 1.8 litraisen lukemista : CO2-päästöt: 209 g/km.

        Vanhat bensa-automaatit ovat pahoja saastuttajia.


      • Anonyymi
        bensa-automaatit kirjoitti:

        Vanhat bensa-automaatit ovat pahoja saastuttajia.

        siis ketä oikeasti loppupeleissä kiinnostaa mitä autonsa saastuttaa. Käsi sydämelle: kunhan on vaan on joko halpaa ajoa, ja/tai halpa auto niin sama mitä tulee pakoputkesta. Joku jenkki tai harrasteauto joka ei ole halpa eikä halpa ajaa/pitää hommataan myöskin ihan muista syistä kuin päästöjä tuijottaen. Tietenkin päästöillä on merkitystä veroissa, siihen se huoli loppuu. Muuten hommaisivat sähköauton. Sitä on sitten vastaväitettä ja muuta urputusta siihen koska ei olekaan enää varaa. Siis päästöt huolettavat muttei sähköauto käy?


    • Täh...?!?

      Mites tämän päivän Chevrolet/Daewoo?
      Lähinnä pistänyt silmään, että noita on myynnissä puoli-ilmaiseksi.
      Esim tullut liikkeissä vastaan aika paljonkin näitä farkku-Nubiroita, kilsat pyörii siinä 90tkm-130tkm, joko 1,6l tai 1,8l bensakoneella manuaaliaskilla olevia yksilöitä ja hintapyynnit ovat siinä 6000€-7000€ tietämillä. Alta 10v vanhoja, hyvin varusteltuja pirssejä.
      Lähinnä ovat olleet Chevroletin merkillä, mutta nuohan ovat pilkulleen samoja autoja Daewoon kanssa, tietenkin kun sama valmistaja.
      Lähinnä mietin, että ovatko nuo kuinka paljon kalliimpia käyttökuluiltaan Chevroletinä kuin Daewoona, kenelläkään asiallista ja varmaa faktatietoa?
      Itse tyhmyyttäni erehdyin aikanaan ostamaan Chryslerin ja ihan sillä, kun nippa nappa 100tkm, 5-6v vanhan auton sai 5000 eurolla(oli vielä ihan normi hintataso ko mallilla).
      Mutta se sitten herättikin mut todellisuuteen, kun vikaa löytyi aika helvetistikin ja osat olivat helvetin kalliita. Auto oli vielä rakennettu mahd vaikeasti, eli konehuoneestakin joutui suurin piirtein kaikki purkamaan tuulilasia myöden ihan pikkuviankin vuoksi, ennen kuin pääsit korjattavan kohtaan edes käsiksi.
      Niin tuli vain tästä mieleen, että mahtaisko nuo samat autot olla Daewoona edullisempia käyttökuluiltaan..?

      • pöljä.

        Bensaa syö miehekkäästi. Oma 2006 1.8 bensa. Eipä tuo paljon kyllä maksanutkaan, alta 4000€. Ollut vajaan vuoden ja korjattu: ilmastointi, kompuran piuha poikki. Toinen takajarru jumitti. Ovenkahvoista maalit korjattu. Alahelmat paikka maalattu. Tyhjäkäynti säädin putsattu kun lakkasi tyhjäkäynti. Sitten kaikki muu mitä edellinen omistaja jättänyt huoltamatta. Vielä rikki penkinlämmittimet ja takalasin pyyhin. Hyvä käyttöauto mutta jos nyt saisi päättää niin olisi saanut jäädä ostamatta ;)


      • Täh...
        pöljä. kirjoitti:

        Bensaa syö miehekkäästi. Oma 2006 1.8 bensa. Eipä tuo paljon kyllä maksanutkaan, alta 4000€. Ollut vajaan vuoden ja korjattu: ilmastointi, kompuran piuha poikki. Toinen takajarru jumitti. Ovenkahvoista maalit korjattu. Alahelmat paikka maalattu. Tyhjäkäynti säädin putsattu kun lakkasi tyhjäkäynti. Sitten kaikki muu mitä edellinen omistaja jättänyt huoltamatta. Vielä rikki penkinlämmittimet ja takalasin pyyhin. Hyvä käyttöauto mutta jos nyt saisi päättää niin olisi saanut jäädä ostamatta ;)

        Ok.
        Tietenkin tuo myös vaikuttaa paljon, miten hyvin edellinen omistaja on huoltanut ja pitänyt autoa muutenkin.
        Ja kyllähän 1,8l kone väkisinkin vie matka-ajossakin sellaista 7-8l/100km. Varsinkin paivemman auton nokalla vielä.
        Mutta taidan vielä vähän jatkaa etsimistä..
        En nyt viitsisi mitään korjaamon onnea ostaa heti ainakaan.


    • Jari 56

      2006 Nubira bensa tuli uutena ja nyt ajatettu 322000 km.

      Vikoja mitä ollut:
      - Jarrusatulat ja levyt vaihdettu alle 200 tkm.
      - Etu umpiot vaihdettu, koska kuulemma harjapesu hankasi ne himmeiksi
      - Kytkin paketti 320 000 km
      - Ilkivaltaisesti rikottu takalasi
      - Kolaroinnin jälkeen maalattu kokonaan

      Muuten normaalia perushuoltoa ja ylläpitoa. Auto on todella luja ja luotettava, mikäli sitä on hoidettu oikein. Se mikä harmittaa on että asiantuntemattomat jbbarit eivät halua tätä ottaa enää vaihdossa, vaikka on kuinka siisti. Eli väheksytty merkki.

    • NuuupirA

      Muuten ollut "viaton" auto, mutta bensaa vie ihan perkeleesti. 1.8 autom. 10-13/ 100km , taajamaa ajoa, eli ei ihan mitään pelkkää kaupunki ajoa. Suht saman verran kuin 2.9 autom S80!!!. Edellinen Evanda vei suunnilleen litran enemmän. Käsittämättömän paljon kuluttaa joka tapauksessa, mutta muuten ei moittimista. Sisäilmansuodatinta en perkele löytänyt

      • Täh...

        No kyllä auto kuin auto vie kaupunki-/taajama-ajossa aika helvetisti. Varsinkin kesäaikaan ilmastointi nostaa kulutusta ja talviaika nostaa kulutusta itsesään jo.
        Ja tuollaisella painavan auton nokalla olevan 2,9l automaatilla jatketulla koneella ei kyllä pääse edes kesäaikaan juurikaan alta kympin kulutukseen maantieajossakaan.
        Mulla oli farkkumallin Nissan Primera 1,6l koneella. 80-90kmh matka-ajossa pääsi tuollaiseen 6,2-6,3l/100km kulutukseen ja 100-120kmh vauhdissakin kulutus jäi 7,1l/100km. Mutta heti taajama-/kaupunkiajossa kulutus nousi reilu 10l/100km. Eli oli mielestäni aika paljon, vaikka iso painava auto tää olikin. Vaihdoin nyt kesällä pienempään Mazdaan. Hyvän tuntuinen peli muuten, mutta valmistajankin ilmoittama keskikulutus on vielä himpun isompi kuin tuossa Nissanissa ja todellinen kk nyt on tietenkin aina vielä ilmoitettua isompi. Niin juu, Mazdassani on myös 1,6l kone.
        Tosiaan, en arvannut sitten koittaakaan tuota Nubiraa, edes Daewoona. Aika sitten näyttää, kuinka tämän Mazdan kanssa menee.
        Tuo takajarrujen jumiintuminen tuntui olevan aika yleinen riesa näissä Nubiroissa ja siihen muut palstallakin mainitut "vakiriesat" lisäksi, niin mulla loppui tosiaan kantti kesken.
        Tuohon kulutukseen palatakseni, onhan tuo kyllä tuon kokoluokan autoista varmaan janoisimmasta päästä, mutta kyllä auto kuin auto tosiaan vie nurkkapyörityksessä aika pirustikin enempi, kuin maantieajossa.


      • Nubirallaa 2005

        sisäilmasuodatinta en minäkään löydä vaikka korjaamo oppaan kanssa etsii sitä oikeastapaikasta hansikaslokeron takaa. Huolto on sen muka vaihtanut aina kun sen pyytää, siitä huolimatta ilmasuuttimista lentää koivun urpuja kojetaulun päälle. Jos löydän sen katson miten harvaverkkonen moinen on.


    • Nubirallaa

      Onko kokemusta koska Nubira 1,8 manuaalivaihteistoinen auton kytkin huolto tulee ajankohtaiseksi normaali ajossa. ( mittariin tulee n.110 km/ arkipäivä ) Joku tuolla ylempänä kirjoitteli että 320 00 km kohdalla.
      Itselläni vm 2005 autossa mittarissa vajaa 196 000 km..

      • Nubilallaa 2005

        sori lukemasta jäi yksi nolla pois, eli 320 000 km ?


    • Nuuupura

      Raitis-ilma suodatin löytyi, kun etsin sitä selvinpäin. Se on hanskalokeron alla. Ikään kuin pitkittäin auton koriin nähden. Mitää ei tarvitse purkaa sitä etsiessä. Neljällä ristipää ruuvilla kiinni. Edelleen ihmetyttää, miten 1.8l pienempi korinen auto voi kuluttaa saman kuin 2.9l volvo, samassa ajossa. Maantiellä Nubiralla varmaan pääsee vähemmällä? No viikon päästä se selviää ku pitää ajaa 1000km. Ja molemmista autoista kaikki tankkaukset ylhäällä. Ja sitten, Volvolla tuli joskus innostuttua kokeilemaan 85:n tankkausta, vajaa puolet pystyi laittamaan, eikä käytännössä kulutus noussut. Nubirassa oli 1/4 tankkia jäljellä, kun harmistuneena kulutukseen täräytin kerralla 3/4 85:sta tankkiin. Käyntiin ei ainakaan muutaman päivän ajolla ole vaikuttanut. Kylmällä lähtee ihan normaalisti käyntiin. Ens tankkauksella näkee sitten miten on vaikuttanut kulutukseen. Mileage on androidilla passeli ohjelma kulutusten seuraamiseen, niin ei tarvi arpoa paljonko se oikeasti syö. Viime kulutus 13.3l/100km!!! Ja normaalia taajamaa/kaupunki ajoa. Tossua ei tohdi antaa, varmaan veis 20 satasella

      • Nubirallaa

        Siis 85E:tä tankkiin?
        itse en ole vielä kokeilut mutta 2005 loppupuolen Nubira 1,8 bensakone kulkee ilman mitään ongelmia/ säätöjä E95 bensalla. täysillä tankillisilla ilman E98 bensaa.
        No edulliseksihan se ajo ei tule vaikka bensa maksaakin pohjosessa 1,54e/litra melkein koko ajan.


    • Nubinaa

      -07 Nubira farkku. Ajettu n. 130tkm. Kesällä 90tkm vaihdettu jakopäähihna ja vesipumppu. Heti sen jälkeen alkoi käyntiongelmat. Moottorin merkkivalo ja vika ilmoitukseksi sytytyshäiriö. Takaisin huoltoon, syyksi ilmoitti kosteuden. Käynti ongelmat jatkui. Matalilla kierroksilla käynti huono ja kaikki tehot tulivat isoilla kierroksilla. Satunnaisesti auto toimi hyvin.

      Syksyllä uudestaan huoltoon ja ilmoitus että auto ei käy vieläkään kunnolla sen jakopäähihnan vaihdon jälkeen. Kuittasivat merkkivalon, mutta ilmoitti että ei voi johtua jakopäähihnan vaihdosta.

      Heti toiseen huoltoliikkeeseen. Tarkistivat jaon, oli kunnossa. EGR-venttiili jumissa, herkistivät ja sanoivat että mahdollisesti siintä johtuu. Jos ei auta, pitäisi vaihtaa.

      Auto toimi suhteellisen normaalisti, mitä välillä pätki. Mutta ei haitannut, kunnes 1-2 kk edellisen kerran huollosta käynti todella huonoa. Huomasi että kaikki tehot eivät ole tallessa. Sitten ei enään pysynyt tyhjäkäynnillä käynnissä. Sammui aina kun nosti jalan kaasulta. Lähti kyllä käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä sammui heti.

      Auto hinauksella huoltoon, jossa auto edelleen on. Ekaksi ilmoitettiin, että sytyspuolassa vika. Se vaihdettiin ja sitten tuli soitto, että nyt kaikki pytyt käy, mutta tyhjäkäynnillä ei. Johtuu jostain suuttimesta. Suutin vaihtoon, jota ei kuulemma välttämättä saa Suomesta. No se vaihdettiin ja tänään tuli soitto, että 3 pytyssä ei ole puristuksia. Kaikissa muissa on mutta ei 3 pytyssä. Venttiili olisi kuulemma rikki, maksaa yli 1000€. No siihen en vielä antanut lupaa, vaan avaavat ekaksi kannen ja tarkistavat mikä on vialla.

      En tajua auton tekniikasta kauheasti, mutta kokoajan tuo jakopäähihna painaa mieltä, kun sitä ennen auto toimi moitteettomasti. Tuleeko tuollaisia vikoja, mikäli on laitettu väärä hihna? Onko edes mahdollista? Jako on kuitenkin kunnossa.

      Sitten tämä huoltoliike, missä autoni nyt on, herättää vähän epäilyksiä. Aluksi vika sytytyspuolassa, kun kaikki pytyt ei käy. Sitten tulee soitto, että nyt toimii pytyt, mutta tyhjäkäynti ei toimi. Suutin, joka korjaa tyhjäkäynnin, vaihdettiin, niin tulee soitto että 3. pytyssä ei ole puristuksia. Miten se toimi sytytyspuolan vaihdon jälkeen?

      Ehkäpä te viisaammat voitte neuvoa.

      • Ehkä ei viisaampi

        Sanoisin, että ensimmäisellä kerralla jako meni väärin. Seuraavalla kerralla jako laitettiin kohdalleen, mutta sitä ei asiakkaalle kerrottu, vaan asiakas pistettiin maksamaan kaikki aiheutuneet vauriot.


    • Kysynpä

      Näytteleekös nubira kuskit keskisormea niinkuin Lacetti kuskit.?ja sitten karkuun kun koittaa kysyä et miksi.

    • Anonyymi

      Kaikki jotka tätä suunnittelette... älkää!! Ollut 4 v. käytössä ja kokoajan jotain vikaa. P#&ka auto!!

    • Anonyymi

      No eipä voi moittia farkkuna ja dieselinä aivan huippu peli kiva mennä taas cruisingeihin stadiin...melko harvinainen tällainen jenkki dieseli.joka toimii myös talvella eikä kuluta ihan hirveästi.chevy on paras.

    • Anonyymi

      Ennen kuin teet Nubiran moottori-vikavalon kanssa mitään muuta, tarkasta, että bensatankin korkki on tiivis ja tiukasti kiinni. Tätä neuvoa en itsekään aluksi uskonut, mutta niin vain vikavalo poistui eikä enää ole soitellut . Ilmeisesti tällä on jotakin tekemistä "saastelaitteiden" kanssa. HM

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe