Rintarankareuman oireet?

huoli x

Hei!

Muutaman kuukauden (n.3-4) on ollut lievää kipua ja jäykkyyttä rinta- ja kaularangan alueella.
Rintarangan alue on jatkuvasti väsyneen tuntuinen ja tuntuu kuin nikamanvälit olisivat kipeät.Ei varsinaista säteilykipua mihinkään,mutta rintaranka on myös jäykempi,ei päätä saa heti lattiaan,jos vaikka käy lattialle selinmakuulle.

Olen kokeillut laittaa rullalle käärityn pyyhkeen rintaranagan alle saadakseni hieman liikkuvuutta lisää,mutta apu on vain tilapäistä,eikä poista rinta-/kaularangan väsymyskivun kaltaista tilaa.

Tulehduskipulääkettä myös syöty,mutta ei tunnu poistavan vaivaa.

Olisiko mitään viitettä esim. rintarangan alueen reumaan?

2

4698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohomohom

Itselläni koko elämän nivelvaivoja,,todella invalidisoivia alaselkäongelmia.Ylärangassa suoristumista..nielemisongelmia, kiertoliikkeessä pihinää keuhkoista!
      Lämpöilyä erään viruksen jälkeen..väsymystä jne!
      Nyt reumafaktori koholla ja leukosyytit. Nivelrikko joka puolella paha toinen sanoo lapsuusiän reuma taustalla sanoo toinen reumalääkäri. Sirkus valmis...lääkkeitä lopetellaan ja aloitellaan. Kyllä ihminen saadaan mielenterveyspotilaaksi ja eri raide päälle. Olen itse melko koulutettu terveysalan kuru. Kyllä Suomi ui suossa - ei ole TEOlla mitään aloitteita tarkastuksiin ja jos on ei tapahdu tilanteen korjaamiseksi mitään.HUH, HUH.Mene raumalääkärille ja VAADI tutkimuksia. Perusterkkari ottaa mitä erikoislääkäri pyytää..kansantauti.. eikä vakuutuksia niinkuin nuorilla! Veromarkat jonoon nyt mitä olet maksanut.

• joudun kärsimään

Mulla on tuli myös kovat kivut rintarankaan ja tilanne meni siihen, etten enää meinannut saada rankaa suoraksi aamulla herättyäni. Yöt olen nukkunut kipulääkkeen turvin, mutta aamulla olin selkä koukussa kun sama asento koko yön. Pääsin röntgeniin ja kuvissa todettiin olevan normalia kaarevampi ranka, nikamien välilevyt kuluneet ja yksi nikama on kiilamainen. Tämä nikama painaa rankaa kasaan.
      Sairastan nivelreumaa ja lääkkeinä ovat trexan, oxiklorin ja prednisolon. Reumalääkäri katsoi rangan röntgenkuvat ja totesi että ranka on kyfoottinen eli siis kumara. Syyksi hän sanoi mainitsi osteoporoosin, ja minulle aloitettiin osteoporoosin hoito. Käyn fysioterapiassa ja jumppaan, koska pelkät lääkkeet eivät tietenkään auta.
      Kannattaa vaatia tutkimuksia mikäli vastaavia vaivoja on, sillä taustalla voi olla ties mitä. Toivon että saat avun kipuihisi ja vaivoihisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      58
      3979
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      14
      2793
    3. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      55
      2006
    4. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      207
      1655
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1436
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1290
    7. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1091
    8. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1089
    9. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      906
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      55
      904
    Aihe