Asbestipurkajan palkka

Mats

Tiedustelisin, minkälaisia tuntiliksoja asbestipurkaja tienaa? Olen hakeutumassa alalle
ja tämä tieto kiinnostaa. Mitä olette
pitäneet hommasta? Onko työmaillanne
huolehdittu tarpeellisista suojauksista?

T:Mats

78

24384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuhapete...

      luulis äkkiseltään että reilusti yli 10 e h
      arvio n 13hväh

    • en ikinä lähtis

      varmaan tosi nastaa painaa maskit päällä koko päivän:P itse en lähtis alla 20 e/h edes ajattelemaan noita hommia. eiköhän virolaiset hoida jo ilman suojia sen;)

      • malakias vaari

        älä helvetissä mene asbesti purkuun,olin muutama vuosi sitten asbesti kurssilla.kurssin opettaja kertoi että kaikki maskit vuotaa,eivät ole täysin tiiviitä.


      • c0rp_
        malakias vaari kirjoitti:

        älä helvetissä mene asbesti purkuun,olin muutama vuosi sitten asbesti kurssilla.kurssin opettaja kertoi että kaikki maskit vuotaa,eivät ole täysin tiiviitä.

        tottakai ne vuotaa jos niitä ei huolla.. tällä alalla on kaiken a ja o että pitää itse turvalliusuudestaan kiinni.. huoltaa maskit/laitteet.. uusii suodattimet aikaajoin.. ja on huolellinen..


      • Pete8005

        Elu sun mielestä virolaiset on niknkui paska, että heti rupet haukkumaan, jos ei olis täälä virolaisia, teien taloisuus olisi ihan päin pylly, talo rakennus romahtaisi.
        Itse te ei jaksa tehä mitään kelä pummit 😂😂😂, ei oo pitkä matka kelaa 😂


      • Anonyymi
        Pete8005 kirjoitti:

        Elu sun mielestä virolaiset on niknkui paska, että heti rupet haukkumaan, jos ei olis täälä virolaisia, teien taloisuus olisi ihan päin pylly, talo rakennus romahtaisi.
        Itse te ei jaksa tehä mitään kelä pummit 😂😂😂, ei oo pitkä matka kelaa 😂

        Ehkä virolaisin viesti ikinä


      • Anonyymi
        malakias vaari kirjoitti:

        älä helvetissä mene asbesti purkuun,olin muutama vuosi sitten asbesti kurssilla.kurssin opettaja kertoi että kaikki maskit vuotaa,eivät ole täysin tiiviitä.

        Tuo on täyttä paskaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on täyttä paskaa!

        TEEN ASBESTIHOMMII AINA KAAMEESSA KÄNNISSÄ NIIN KUN VIRON PUMMIT SAATANA VIRON PUMMIT TYÖKALU VARKAAT.


      • Anonyymi
        malakias vaari kirjoitti:

        älä helvetissä mene asbesti purkuun,olin muutama vuosi sitten asbesti kurssilla.kurssin opettaja kertoi että kaikki maskit vuotaa,eivät ole täysin tiiviitä.

        JOO NE FALSKAA NIIN PERKELEESTI , MULLA OLI MASKI IHAN VALKONEN SISÄLTÄ KUN PAINOIN URAKALLA MENEMÄÄN SÖRKÄN BULEVARDIN KOHTEESSA. SITTEN MÄ HOKASIN EIHÄN MULLA OLLUT SUODATTIMIA KIINNI OLLENKAAN MASKISSA.


    • ei kuuva päivänä

      En lähtis moiseen hommaan vaikka saisi 50e/h.
      Helvetin raskasta hommaa ja varmasti terveydelle vaarallista, kyllä se maski joskus hörppää välitä ja pienikin määrä on todella vaarallista.

      Nytkin arveluttaa mennä purkutöiden jälkeen kyseisiin tiloihin hommiin. ei se alipaine ja imuri sitä kaikkea pölyä vie.

      • pannuhone

        Siis ainakin meidän firmassa pestään kunnolla painepesurilla ja viimeistellään pesu vesiletkulla lopuksi . Jos ei ole kaivoa purkutilassa niin vesi-imuri käyttöön. Onhan niitä firmoja jotka eivät edes suojaa kunnolla eivätkä käytä asianmukaisia suojaimia ja luulevat että pelkällä imurilla saa purkutilan puhtaaksi.

        Ei esim. kellarikäytävän asbestipurussa tarvi imuria ollenkaan..vesi-imuri on ainoa ja painepesuri ja vesiletku joita ennen asbestit hinkataan kunnolla puhtaaksi putkista.

        On firmoja jotka tekeväät vähemmän huolellisesti hommia ja meitä joille se huolellisuus ja työnjälki on tärkein.


    • maskimies

      Olen tehnyt 2vuotta asbestipurkuja. (Pamin jäsen,siis Palvelualojen amm.liitto)
      tuntipalkka on (10.10.2008) 10.87e.,sis ruokarahan.
      Rakennusliiton mukaan kirjatuntipalkka on muistaakseni 12.88e.

      Vaikka kyseessä on syöpää aiheuttava pöly, asbestiala ei tunne ylimääräisiä vaarallisentyönlisiä.
      Esim.siivoojalle(Pamin jäsen) maksetaan ihmis-ulosteen ja oksennuksen siivouksesta erikseen lisäeuroja.

      Työ on raskasta, kun minun työnantajani ei antanut ilmastointilaittetta maskiin.
      Ilmastointilaitteen hinta on n.400e.

      Ilman ilmastointia, työ on aina!! tuskallisen kuumaa.

      • Työnantajat kuosiin

        "Ilman ilmastointia, työ on aina!! tuskallisen kuumaa. "

        Mulkku.


    • Kunnon palkka

      Me maksamme purkajille 12-13 ekua/h. Maskit ovat kunnollisia ja mitataan säännöllisesti. Ja kun olet kurssin käynyt ja tutkinuthiukan mitä asbesti on tiedät että sitä esiintyy luonnonnollisesti jonkun verran ulkoilmassakin.

      Tärkeintä on suojautua hyvin ja noudattaa niitä ohjeita ja määräyksiä mitä kurssilla on oppinut. Maskit eivät päästä läpi. Mittauksissa on suurin vaikeus nykyään ettei tuloksia onnistuta saamaan. Tuloksen saamiseksi täytyy erikseen pölyttää runsaasti jotta saadaan maskiin riittävästi pölyä. Mittuastulos ei ole luotettava jos se on puhdas 0.

      Jos kurssin vetäjä väittää että maskit päästävät läpi hän puhuu läpiä päähänsä.

      Aina ei tarvita moottorimaskeja. Suotavaa tietenkin on että niitä on käytettävissä. Normaalisti esim. yhdessä aineessa mm. vinyyliasbestilaatan poistossa työ, on sen verran kevyttä ettei välttämättä tarvita mootttori maskia. Pannuhuoneen putkieristeen purkamisessa itsekin käytän moottorimaskia koska työ on sen verran raskasta ettei se onnistu riittävällä tehokkuudellla ellei kunnon työolosuhteet täyty.

      Normaalisti mm. pannuhuoneen purkutyön järjestäminen osastojen suhteen on hankalaa. Pannuhuone sijaitsee useimmiten kellarissa johon ei ole kunnollisia kulkuteitä ja raitista ilmaa ei ole saatavilla. Tämän takia tehdään kunnollinen suunnitelma ja paikan päällä käynti jossa huomioidaan nämä asiat. Tarvittaessa johdetaan korvaava ilma putkia pitkin alas kellariin.

      Työ on raskasta ja vaativaa. JOs olet heikkokuntoinen en suosittele. Lisäksi pitää kestää hetkittäisiä todella rankkoja lämpötiloja. Suurissa pannuhuoneissa lämpötilat kohoavat jopa 60 asteeseen ja kun olet haalarin sisällä, maski päällä ,olet lujilla.

      Tämän takia alle 40 €/h alv 0% yrityksemme ei tee näitä töitä. Yrityksemme hoitaa kaikki asiat oikein. Taukoja on tarvittaessa 10 min välein rankoissa purkutöissä sekä juotavat pannuhuonetöissä ovat ehdottoman tärkeät.

      • tossa hommassa

        Siis ihan paska liksa,paskahommasta.
        Pitäis olla 20€/h vähintään ja varusteet huippuluokkaa.

        Taitaa alalla vironpojat tehdä ilman suojiakin ja alle
        10€ liksalla,aivan järkkyä yök...


      • Kilopashaaaaaaa
        tossa hommassa kirjoitti:

        Siis ihan paska liksa,paskahommasta.
        Pitäis olla 20€/h vähintään ja varusteet huippuluokkaa.

        Taitaa alalla vironpojat tehdä ilman suojiakin ja alle
        10€ liksalla,aivan järkkyä yök...

        Jaa, että kun sinulle aivottomalle kusihousulle maksaa 20€/h, asbesti ei enää ole vaarallista? :D

        Kukaan järkevä ihminen ei ehdoin tahdoin mene purkamaan asbestia huonoissa varusteissa. Järjen käyttö on sallittua.


      • weskari
        Kilopashaaaaaaa kirjoitti:

        Jaa, että kun sinulle aivottomalle kusihousulle maksaa 20€/h, asbesti ei enää ole vaarallista? :D

        Kukaan järkevä ihminen ei ehdoin tahdoin mene purkamaan asbestia huonoissa varusteissa. Järjen käyttö on sallittua.

        Maksetaan sitä iisimmistäkin hommista sen verran ja enemmänkin. Ei sinne asbestihommiin kuulu mennäkään ilman asianmukaisia suojavarusteita ja toisenkaut ei se mitään plutoniumiakaan ole. helvetin paljon mukavempaa sitä työnä on tehdä jos siitä maksettais likikään saman verran mitä aikanaan 80-90 luvulla kaikenmaailman linnavenkulat siitä sai.
        Jos miesten keskipalkat on maassamme hiukan päälle 3000 kuussa niin näihin liksoihin ei ole asbestimiehillä tänä päivänä asiaa vaikka urakoitsijat niistä kerääkin helvetillisen voiton. Virolaiset ym.luppakorvat voi laittaa noihin hommiin ilmaseksi ilman suojaimia.


      • vai niin

        no kyllä sitä moottori maskia tarvii vaikka työ olisi kevyttäkin jos vaan on osastoitu tila.
        työsuojeluhallinnon tekstiä :Lyhytaikaisesti purkukohteessa käytäessä tai lyhytkestoisissa, vähän pölyävissä töissä ei ahtaavaa puhallinta tarvita. Ilmastollisesti eristetyssä työssä on käytettävä aina ilmaa ahtavaa suojainta

        ja jos oot 14 vuotta tehny asbesti töitä etkä kertaakaan joutunu irrottaan finflex laattaa joka on kontaktiliimalla kiinni niin se on ihme.se kun ei oikein kevyesti irtoa edes koneella.


      • boratso

        älä puhu paskaa viron kalevi ,mee himaas purkaa niitä aspestejas.


      • Anonyymi
        tossa hommassa kirjoitti:

        Siis ihan paska liksa,paskahommasta.
        Pitäis olla 20€/h vähintään ja varusteet huippuluokkaa.

        Taitaa alalla vironpojat tehdä ilman suojiakin ja alle
        10€ liksalla,aivan järkkyä yök...

        Samaa mieltä


    • saat varmasti

      tarpeellisen määrän rahaa toimeentuloon muustakin työstä. lähiomaiseni kuoli juuri asbestin takia. oma mieheni joutuu käymään kontrolleissa joka vuosi. tiedän, että ei ehkä tänä vuonna, mutta ehkä seuraavana, mutta kuitenkin...

    • 6e/h

      Minimipalkka työhön, jossa ei vaadita mitään ammattitaitoa.

      • Mina osa kaiki

        Kuusi euro hyvä palkka.Minä saa 3euro ja Asua kontissa ilmaiseksi.
        Teen vuosi työtä ja mennä takaisi Romania ja elä kuin kuningas.
        Suomipoika ei minukanssa pysty kilpailemaa.
        Mina ammattimies ole tehny paljo heinaseivas Romaniasa.
        Kattoki korjasi kerran pahvila.Hyva tuli.


      • Passga
        Mina osa kaiki kirjoitti:

        Kuusi euro hyvä palkka.Minä saa 3euro ja Asua kontissa ilmaiseksi.
        Teen vuosi työtä ja mennä takaisi Romania ja elä kuin kuningas.
        Suomipoika ei minukanssa pysty kilpailemaa.
        Mina ammattimies ole tehny paljo heinaseivas Romaniasa.
        Kattoki korjasi kerran pahvila.Hyva tuli.

        Juuri tässä se koruton totuus SEISOO JA JÖKÖTTÄÄ! Romot, slobot, Virsut... tana! Ei suomalahinen pysty niihin oloihin ja tulotottumuksiin, mitä esim., aini n! Bulgarialainen alkuperäislössi. Olin uhnohtaa heidet. Siinä vasta halpa ja koviin oloihin paatunut remmi!!


      • näinpä654
        Passga kirjoitti:

        Juuri tässä se koruton totuus SEISOO JA JÖKÖTTÄÄ! Romot, slobot, Virsut... tana! Ei suomalahinen pysty niihin oloihin ja tulotottumuksiin, mitä esim., aini n! Bulgarialainen alkuperäislössi. Olin uhnohtaa heidet. Siinä vasta halpa ja koviin oloihin paatunut remmi!!

        Olen tehnyt asbestihommia 5 vuotta samassa firmassa eikä koskaan ole kaivannut mitään maskeja missä ilmastointi. Kyllä meillä ne hommat ainakin sujuu niinkuin pitää ilman ilmastointiakin. Kerran olen kokeillut sellaista härpäkkää missä maskiin puhalsi viileää ilmaa ja se härpäkkä sidottiin vyötärölle eikä siitä ollu muuta kuin haittaa eli turha kapistus. Jos menisin toiseen firmaan hommiin missä käytetään ilmastoituja himmeleitä pannuhuoneissa niin olisin ainoa joka ei käyttäisi...lämmin siellä joskus tulee mutta ei se työn tehokkuuteen ja laatuun vaikuta millään lailla.


      • spuuj
        näinpä654 kirjoitti:

        Olen tehnyt asbestihommia 5 vuotta samassa firmassa eikä koskaan ole kaivannut mitään maskeja missä ilmastointi. Kyllä meillä ne hommat ainakin sujuu niinkuin pitää ilman ilmastointiakin. Kerran olen kokeillut sellaista härpäkkää missä maskiin puhalsi viileää ilmaa ja se härpäkkä sidottiin vyötärölle eikä siitä ollu muuta kuin haittaa eli turha kapistus. Jos menisin toiseen firmaan hommiin missä käytetään ilmastoituja himmeleitä pannuhuoneissa niin olisin ainoa joka ei käyttäisi...lämmin siellä joskus tulee mutta ei se työn tehokkuuteen ja laatuun vaikuta millään lailla.

        No perkele, sinähän sälli olet!


      • maskimies
        näinpä654 kirjoitti:

        Olen tehnyt asbestihommia 5 vuotta samassa firmassa eikä koskaan ole kaivannut mitään maskeja missä ilmastointi. Kyllä meillä ne hommat ainakin sujuu niinkuin pitää ilman ilmastointiakin. Kerran olen kokeillut sellaista härpäkkää missä maskiin puhalsi viileää ilmaa ja se härpäkkä sidottiin vyötärölle eikä siitä ollu muuta kuin haittaa eli turha kapistus. Jos menisin toiseen firmaan hommiin missä käytetään ilmastoituja himmeleitä pannuhuoneissa niin olisin ainoa joka ei käyttäisi...lämmin siellä joskus tulee mutta ei se työn tehokkuuteen ja laatuun vaikuta millään lailla.

        ilmastoimaton maski on sama kuin henkilöauto vailla ilm.-laitetta.


      • näinpä654
        maskimies kirjoitti:

        ilmastoimaton maski on sama kuin henkilöauto vailla ilm.-laitetta.

        Kuuma siellä edelleen joskus tulee mutta se kuumuus helpottaa sitten kun alkaa esim. pannuhuonetta pesemään niin siinä kyllä kastuu itsekkin kun huolella käy painepesurilla läpi putket ja jokaikisen kannakkeen ja ventiilinvälin joskus riittää kerran kun käy hyvin läpi ja joskus joutuu jopa 3 kertaa läpi käymään jne. sekä lopuksi viimeistelee pesun vesiletkulla ja ennen pesua "tussuttaa" putket puhtaiksi veden kanssa niin jo on ihme jos ei kastu.

        Olen jo niin tottunut siihen kuumuuteen ettei se hetkauta. Kunhan muistaa vettä juoda aina välillä.


      • weskari

        Asbestipurku tuskin sujuisi sinulta alkuunkaan . Olet hiukan raiteilta ....boy!


      • fyhrer88
        maskimies kirjoitti:

        ilmastoimaton maski on sama kuin henkilöauto vailla ilm.-laitetta.

        eli, yhtä tyhjän kans!


      • ymp.suojeluinsinööri
        näinpä654 kirjoitti:

        Olen tehnyt asbestihommia 5 vuotta samassa firmassa eikä koskaan ole kaivannut mitään maskeja missä ilmastointi. Kyllä meillä ne hommat ainakin sujuu niinkuin pitää ilman ilmastointiakin. Kerran olen kokeillut sellaista härpäkkää missä maskiin puhalsi viileää ilmaa ja se härpäkkä sidottiin vyötärölle eikä siitä ollu muuta kuin haittaa eli turha kapistus. Jos menisin toiseen firmaan hommiin missä käytetään ilmastoituja himmeleitä pannuhuoneissa niin olisin ainoa joka ei käyttäisi...lämmin siellä joskus tulee mutta ei se työn tehokkuuteen ja laatuun vaikuta millään lailla.

        Mikähän on tämä "firma", jonka työntekijät muka saavat työskennellä ilman riittäviä suojaimia tai katsovat asioita yrityksessään läpi sormien. Puuttuuko työkohteissa valvonta? Mikäli tosiaan toimit kuten olet kirjoittanut, niin vaarannat myös muut ihmiset, joihin asbestipölyä voi siirtyä vaatteistasi.


      • Anonyymi
        spuuj kirjoitti:

        No perkele, sinähän sälli olet!

        A VOT SIE SIEHÄ KARPAASI OOT, KAK DILA SLOPO HARASOOOOOO.


    • palkkalisä

      vanhana sitte yskiäniitä myrkkejäkeuhkkoista

      • KARHU IV

        Mitään vettä kanna juoda! Vedä olutta niin päivä menee nopeesti ja illalla tiukkaa niin aamukin menee jouhevasti!


    • miestäältäjostain

      Kannattaa mennä muihin raksahommiin ja jos pääsee jonku kokeneemman pariksi nii hyvä homma.Itsekin olin yhessä isossa firmassa ja sain heti yli 14 euroo tunnille eikä tosiaankaa tarvinu pahemmin hikoilla.Koht puolin lähen uudelleen:)

    • Alan ammattilainen

      Voi vittu mitä juttuja teillä... puoletkaan näistä kirjoittajista ei varmaan edes tee töitä.

      • marhab

        ulkomuan ruoka salmonella,sikanauta jo tulokset näkkyy ,osa pyllistellöö vähän väliä ,osa kulkoo pellen vaatteissa, voi perkuta rallaa.


    • Köhijä

      MG-Timanttityöt OY.Tosi hyvä firma,asialliset pomot ja kunnon duunarit dikkaan asbesti ja purkuduunista kun on hyvä porukka kotimainen ja hyvät liksat,Suomen paras.

    • Rene.

      Saan noin 14€ tunti. Olen ollut talossa 14 vuotta. En pidä työstäni. Aina sitä tulee kiskottua henkeensä kun hikoilee!!

    • Minä

      Olen tehnyt asbestimiehen kautta purkumiehenä töitä noin 8 vuotta , asbestipurku mulle oli vihoviimeinen ammatti, en enää eläessäni lähde moiseen hommaan vaikka kuoleman uhalla, haistakoon paskaa

    • ----

      simply as best

    • purkumies1

      minä oon tehnny 4 vuotta asbestipurkutöitä kainuun korkeudella , palkka 14.08€/h tämän viimeisimmän yleiskorotuksen jälkeen.

    • jala2

      En kyllä ymmärrä noita palkkalukuja,koska tavallinen teollisuuden ruiskumaalari
      tienaa 14-16€/h.Jos vielä työskentelet vieraalla paikka kunnalla,niin päivärahat
      päälle eli min.38€/päivä

    • paskaa kaikki on

      Itse olin aikoinaan rakennusalalla vuosia tuli tehtyä asennustöitä asbestinpurkukin on tuttua puuhaa ja olen pääasiassa tehnyt fyysisesti raskasta työtä mm timantti sahaus poraus ja kaiken maailman paska hommat konepajatöihin,mutta yksi asia näitä yhdistää palkkaus mitä raskaanpi työ sitä paskempi palkka vaikka kuin niskalimassa raadat sulle maksetaan huonosti loppuaikoina kun tein ns oikeita töitä palkka oli jotain 12-13 e h joka on verojen kanssa kk jotaiin vähä yli kaks tonnia ja sitku maksat verot niin ei paljo mitään.
      Yks kaunis päivä tossa mietin töissä että otanpa riskin otan lopputilin ja vaihdan alaa ihan konkreettisesti ja lähen kokeilemaan jotain ihan uutta ja kappas ihan mielenkiinnosta ajauduin myyntialalle .
      Alku oli haastavaa ja mietin että tästä ei tuu hevon vittuakaan mutta meni pari kk
      opetellessa ja pomo luotti muhun ois voinut antaa kenkää mikä alalla on yleistä
      mutta sit alkoi hommat sujua ja tässä pisteessä ollaan oltu muutama vuosi ja en kehu palkkaa mutta teen 5-8 h työpäiviä ja jos sattuu hyvä päivä tienaan päivässä saman kuin raksalla viikossa tai kahdessa ja ka on noin 2-3 kertaa parempi palkka kuin paska hommissa vaikka tämäkin on tituuleerattu paskahommiin mutta tälläkin elää ja voi kohtuudella myös tienatakkin paras kk ansioni on ollu 6800e bruttona ja heikoin kk jos ei alottamista lasketa niin 2500e pintaan ja ka n 4500 e niin jos joku nyt kysyis lähekkö takas entisiin töihin en menis vaikka tapettas.

    • pekksip

      Asbetihommat ei loo yhtään hullumpia. Itsenäine töy, vahtelvea ympääristö ja hyvät töyskenely ajat. Plakka on yli 4500€ kk ja kilomretri korrvvaus pväivä rahat plälle.

      • paskaa kaikki on

        En ihan usko että kukaan maksaa asbesti hommista yli 4500e kk
        ellet ole yrittäjä ,no mikä lie on laskutustunti hinta nykyään


    • 20v murehtinut

      urakalla näitä tehää massa putkia mitään enää tehä kunnolla hirvittää 20v kokemuksella hirvee tarjouskilpailu otetaan työmaa ja sovitaan et silloin valmis asbi työt pitäisi olla aina tunti töitä että ne saahaan kunnolla pakettiin hu oon huolissani täst mihin menee

    • Asbestimies

      Niin kyllä minä tykkään asbestihommista. Tylsistyisin jossain tyyliin toimistossa tai jossain tehtaassa pakkaamassa tai hihnan vieressä seisoessa.

      Nyt olen työtön koska täällä keski-suomessa ei vaan ole töitä asbestimiehelle.

    • jomppel

      Mg timanttityöt oytä en suosittele kellekään.homma lasten kengissä ja työnjohto sekoilee omiaan.

    • kunttalo

      6-8 euroa

    • Palkanlaskija

      Olin 14 vuotta sitten asbestipurkufirman palkanlaskijana. Palkat olivat jo tuolloin 14-16 euroa tunti.

    • yrittäjät2016

      Työ kun työ....noudata sääntöjä varsinkin ns.vaarallisessa työssä ja kaikki hyvin. Kyseessä oleva asbestityö luokitellaan virallisesti ns.riskityöksi ja työnantajan on otettava kaikki huomioon. Jos ei niin ole...sanktiot on aika suuret.
      Työntekijän ja yrittäjän palkkoja ei voi vertailla.
      Itse maksaisin koulutetulle purkajalle riittävää palkkaa jo siitäkin syystä että malttaa toimia sääntöjen mukaan...yrittäjän on saatava riittävä laskutus millä kattaa kulut ja on sitä jäätävä kassaankin, muuten voi työntekijän ohjata ulos..ja sitähän ei haluta.

    • Absut85

      Jos 14 vuotta sitten palka jo ollu 14-16 € tunti niin miks nykyäänkin 16,17€ tunti. Vaarallinen työ johon ei joka ukko lähe

    • Asbestimiehille

      Tämä viesti sinulle joka pystyt työskentelemään keikkatöissä ja teet osasi ryhmässä luotettavasti. Maksamme tunnille 15 euroa vähintään jota kokemuksesi ja annettu asema voi kohentaa. Päivärahat ja lisät rak liiton mukaisesti. Alkava vuosi 2018 tuo tullessaan miehistön lisäyksen tarvetta lukuisien kohteidemme tarpeisiin. Emme ole ikärasisteja ja itsensä tähän työhön vielä kykeneväksi katsova sekä huolelliset suorittajat ovat tervetulleita. Haemme ryhmäämme kuitenkin sitoutuvia jäseniä ja palkan lisäksi meillä on tarjota jo yhteisö joka on meille kuin perhe.
      Puh: 0504400246 Mikko

      • Jokumies2

        Valitan. Et löydä tuohon hintaan asbestimiehiä :/ 17-20€/h nykyään jos haluat että hommat tehdään perseilemättä.


    • purkaja

      34e/h itä-suomessa.

      • Asbestimies

        Näin se nykyään menee 17-20€/h maksetaan nykyään ahkerille ja hommansa oikein tekeville purkumiehille, valitettavasti myös perseiliöitä alalla on liikaa ainakin vaasan työsuojelupiirin alueella jossa ei myös valvontaakaan ole, näitä tekijöitä ei työn jälki hetkauta pätkääkään


    • Ommyy

      Kaveri tekee asbesti purku hommia ja saa 18€/h päivärahan... Pääkaupunkiseudulla.

    • huolehditerveydestäsi

      Asbestihommassa on isot riskinsä. Vaikka kuinka luulee käyttävänsä hengityssuojaimia ja vaatteita, niin käytännössä tulee usein eteen tilanteita että altistuu suoraan asbestille. Pienellä liksalla ei kannata lähteä uhrautumaan. Sellaisiakin tyhmyreitä on joukossa jotka ajattelevat "jonkunhan nämä hommat on tehtävä" . Tekevät sen vielä kurapalkallakin. Fiksu hakee jotain muuta homma josta saa elantonsa.

      • Anonyymi

        Joo ei ole edes niin isoa palkkaa millä tuota paskahommaa tekisi, terveys on tärkein asia elääksesi normi elämää, sitä ei kannta myydä riistäjälle millään hinnalla.


    • Anonyymi

      Kävin itse kurssin ei mitään vikaa .Ainut vika oli että puhelimet oli varattu koko
      ajan ,sain kurssille ilmoittautumisen hoidettua netin kautta ja soittivat vahvistuksen
      seuraavana päivänä .Pahoittelivat kiirettä tuo hinta päivitys oli tuonut ilmottautumiseen ruuhkaa .Ihan hyvä asbesti purkukoulutus.
      Ostin tuolta https://www.accconsulting.fi/kurssikalenteri/asbestikoulutus
      hinta oli 399

    • Anonyymi

      Onko viestiketjun alkupään työntekijöitä vielä hengissä vai ovatko jo vuosia olleet happirikastimen varassa asbestoosin aiheuttaman keuhko-ahtaumataudin takia ja jo pää-osin mullan alla?
      Kai sitä voi tehdä pienelläkin palkalla kun ei se kuitenkaan eläkekertymässä näy kun aika harva pääsee eläkkeelle noista hommista.

      • Anonyymi

        Moi jos kiinnostaa tämä ala löytyy töitä a 17e työt on pää osin Helsingin ja Uudenmaan alueella


    • Anonyymi

      Voiskohan tästä viesti ketjusta löytyä tietoa? Mietin kuinka paljon täytyy säästää, että voin maksa osaajalle, joka auttaa pälkähästä, johon törmäsin vahingossa ja tottakai tietämättömyyttäni. Muutin kerrostalosta omakotitaloon maaseudulle ja kolmisen viikkoa sitten purin vanhaa hirsisaunaa. Saunan pärekatto oli luhistunut. Lopuksi piti purkaa savupiippua, mutta sehän kaatui heti alkuunsa, katkesi kolmeen osaan. Sisällä savuhormissa oli naapurin tulkinnan mukaan asbestia koko pituudelta. No nyt on kolmen metrin verran tiilihormia pitkin maata ja en tiedä, miten tulisi toimia. No näin on purku kuitenkin tehty. Miten saan turvallisesti siirrettyä ja minne sen asbestia sisältävän tiilisen savupiipun osineen. Minulla on aika pieni palkka, jos asbestityöntekijän käynti maksaa paljon... voiko se piippu vaan jäädä maahan makaamaan vai onko se vaarallista, jos siihen purkutyömaahan sataa, paistaa, tuulee ja pakkanen ja lumi käy taivas alla olevan asbestihormin yli. En tunne asbestien kanssa työskenteleviä osaajia, joilta kysyä, millä hinnalla auttaa tällaisessa asbestipurkutapauksessa.
      Alia

      • Anonyymi

        Kannattanee soittaa oman alueen jätekeskukseen ja kysyä hintaa ja ohjeita.

        Kymmenisen vuotta sitten pölisemättömät asbestia sisältävät jätteet _omasta_ talosta sai itse kärrätä kaatopaikalle. Esim siis mineriittilevyt.

        Googleta asbesti kaatopaikalle.

        Jos sanovat että saa tuoda kohtuu hintaan x niin sitten:

        Kävisin sinuna ostamassa muutamankympin maksavan ja miltei kaiken suodattavan moldexin puolinaamarin (esim puuilosta) kertakäyttöhaalareita, kumipinnotettuja työhanskoja ja tukevia jätesäkkejä.

        Sitten sopivan kostealla kelillä esim sateen jälkeen (kosteus sitoo pölyä) keräisin ite ne piipun pätkät huolellisesti jätesäkkeihin ja suoraan kuomulliseen peräkärryyn. Säkit vaikka tuplana ja tiukasti solmuun.

        Haalarit ja hanskat roskapussiin ja samalle lavalle. Alusvaatteet, kengät yms. pihamaalla vesisaaviin/esipesuun ja suoraan märkinä pesukoneeseen yksinään pesuun. Jos jännittää ni itsensä voi varmaan pestä siellä pihalla myös ja vasta sit riisua naamari.

        Uudet kertakäyttöhaalarit tms päälle enne autoon hyppäämistä ja sinne jäteasemalle purkamaan lasti.

        Itellä jos firma ois ni varmaan lonkalta ravistaen joku lähemmäs 500 e tai tonni pitäisi laskuttaa veroineen että kannattaisi lähteä.

        Siihen pihamaalle ei varmaan kannata tai ole edes laillista jättää niitä asbestisia piippuelementtejä pölisemään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattanee soittaa oman alueen jätekeskukseen ja kysyä hintaa ja ohjeita.

        Kymmenisen vuotta sitten pölisemättömät asbestia sisältävät jätteet _omasta_ talosta sai itse kärrätä kaatopaikalle. Esim siis mineriittilevyt.

        Googleta asbesti kaatopaikalle.

        Jos sanovat että saa tuoda kohtuu hintaan x niin sitten:

        Kävisin sinuna ostamassa muutamankympin maksavan ja miltei kaiken suodattavan moldexin puolinaamarin (esim puuilosta) kertakäyttöhaalareita, kumipinnotettuja työhanskoja ja tukevia jätesäkkejä.

        Sitten sopivan kostealla kelillä esim sateen jälkeen (kosteus sitoo pölyä) keräisin ite ne piipun pätkät huolellisesti jätesäkkeihin ja suoraan kuomulliseen peräkärryyn. Säkit vaikka tuplana ja tiukasti solmuun.

        Haalarit ja hanskat roskapussiin ja samalle lavalle. Alusvaatteet, kengät yms. pihamaalla vesisaaviin/esipesuun ja suoraan märkinä pesukoneeseen yksinään pesuun. Jos jännittää ni itsensä voi varmaan pestä siellä pihalla myös ja vasta sit riisua naamari.

        Uudet kertakäyttöhaalarit tms päälle enne autoon hyppäämistä ja sinne jäteasemalle purkamaan lasti.

        Itellä jos firma ois ni varmaan lonkalta ravistaen joku lähemmäs 500 e tai tonni pitäisi laskuttaa veroineen että kannattaisi lähteä.

        Siihen pihamaalle ei varmaan kannata tai ole edes laillista jättää niitä asbestisia piippuelementtejä pölisemään...

        Noin 160e/1000kg jäte työ niin äkkiä se sinne 1000e hujakoille menee


    • Anonyymi

      Asbestityöstä seuraava kokemus. Itse tein paljon putkieristeiden purkua ja pinnoitin sellaisella valkoisella  herkästi murtuvalla/rikkoontuvalla asbesti levyllä pintoja. Se tapahtui noin 1970 - 1980 luvulla. Olen keuhkoista täysin terve 78v, niin myös useampi samoissa töissä 30-40 vuotta olleet työkaverit.

      MUTTA minulla oli vuosien varrella kymmeniä opiskelijoita kesätöissä (noin 20-25v)  ja he osallistuivat muutamia kertoja asbestityöhön. Heistä on kolmella asbesti keuhko, alkoivat sairastua 60v ikääntyessä.

      Kaikilla on paljon elämää haittaava, mutta yhdellä rajoittaa liikkumisen 500 m ulkolenkkiin ja pakolliseen liikkumiseen kodissa tarkoittaa ruokapöytä ja wc.

      Onneksi he opiskelivat ja saivat hyväpalkkaisen työn ja eläkkeen. Sitä en tiedä, missä muualla olivat kesäduunissa ennen varsinaisiin töihin,  "konttoriin" ja terveyskeskukseen siirtymistään.

      OLEN todella sitä mieltä että pitäisi olla laki, joka kieltää asbestityöt alta 45 vuoden ikäisiltä, sillä se on tauti joka tulee hitaasti.

    • Anonyymi

      Nyt löyty sellainen ala, jonka työvoimapulaa voitaisi paikata ulkomaalaisilla osaajilla, jos kaikki vangit on jo kuollut asbestoosiin, minun nuoruudessani asbestin purkajille maksettiin 40 markkaa tunti ja työntekiät oli pääosin vapaaksi päässeitä vankeja ja alkoholisteja.

    • Anonyymi

      Kaheksa miljardia kuussa.

    • Anonyymi

      Itse vasta aloitin asbestipurkutyöt ja palkka heti 14,50/h. Nousee kokemuksen myötä,ensimmäinen korotus minulle jo tulossa 1kk päästä. Olen tehnyt tosin firmassa muita purkutöitä n. 3kk ennen kuin sain asbestin purkuun tarvittavan koulutuksen ja luvat. Kunhan käytät moottorimaskia ja huolehdit suojauksesta, ei eroa normaalista purkutyöstä juurikaan. Hyvällä maskilla ei ole raskaampaa kuin normaali purkutyöt
      Tv. Aloittelija

    • Anonyymi

      BITUMI HOMMIIN MARS MARS

    • Anonyymi

      MATS , MENE BITUMI HOMMIIN PÄÄSET KUNNON URAKKA PALKOILLE, BITUMIN PURKU ON SITTEN JO VÄHÄN RANKEMPAA , TIMANTTISAHALLA SAHATAAN NELIÖN PALOIKS JA PETKELEELÄ PALA IRTI.

    • Anonyymi

      Tunnen yhden ukon(62v) joka on näitä hommia tehnyt nuorempana. Nyt asbestoosi keuhkoissa niin ei pysty kävelemään muutamaa metriä hengästymättä. Ihan suojaimia kuulemma käyttivät mutta ei niistä taida hirveästi apua olla. Kannattaa miettiä tarkkaan että kannattaako rahan takia terveys pilata, voi vanhempana kaduttaa.

    • Anonyymi

      Mie olen aloitteleva purkutyöntekijä sekä asbestipurkaja ja mun palkka on 13e/h. Tämän hyväksyin sen takia koska eka työmaa missä olen eikä siis ollut silloin vielä kokemusta. Nyt kun näitä töitä olen muutaman kuukauden tehnyt ja oppinut niin kun työmaa saadaan päätökseen niin en todellakaan lähtisi näihin hommiin ellei palkka ole ainakin 15e tai ylöspäin.

      • Anonyymi

        Asbestipuolen palkkaus lähtee tällä hetkellä rakennusalan tessin luokasta IV, tämä asia pitäisi olla kerrottu jo koulutusta käytäessä. Työnantaja (myös vuokratyöfirmat!) ovat velvollisia järjestämään työ- ja suojavarusteet lähtien henkilökohtaisesta moottorimaskista ja turvasaappaista päivästä yksi alkaen. Maskin tiiveysmittaus pitää olla myös suoritettu ko. työntekijän kohdalta ja ilman voimassa olevaa lääkärinlausuntoa asbestityöhön soveltuvuudesta ei osastointiin ole mitään asiaa.

        Jokainen epäilevä voi tarkistaa nämä asiat olemalla yhteydessä Rakennusliittoon ja/tai työsuojeluviranomaiseen. Asbestityöt ovat luvanvaraisia ja asetuksin säädeltyä työtä.


    • Anonyymi

      Ite tehny yli 15 vuotta asb purku hommia ja nykyinen ilman lisiä niin 26e tunti!!siihen lisät niin jotain 36e tunti!!eli ihan paska Liksa!!

      • Anonyymi

        Ite tehny kohta 8 vuotta ja urakalla pääsen noin 46€/h


    • Anonyymi

      Kyllähän täällä jengi niin höpöjä puhuu palkasta ja vaarallisuudesta jne..oikein naurattaa näin vanhempaa starbuu🤣🤣.
      Palkat on neuvoteltavissa, riippuu kohteesta, työkuvasta jne, Helsingissä maksetaan enemmän , pohjosemmaks mennessä vähemmän mutta ei paljon vähemmän.
      Maskit ( turvallisuus ) on kyllä erittäin hyvät, raitisilmamaskit, 600-800€ , työnantaja maksaa hommaa ne kyllä, itestä kiinni falskaako ne vai ei..HUOLLA NIITÄ niin ne toimii, vai onko nykyään niin että pitäis persekkin vielä pyyhkiä osalta, ainakin vaikuttaa siltä🤣🤣🤣🤣.
      Tehkää töitä, älkää valittako, huoltakaa laitteenne, älkää epäröikö puuttua epäkohtiin.
      Ei mulla muuta, morjens ja hyvää alkavaa vuotta 2024

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe