AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / Kovat on pojilla puheet palkasta.

Kovat on pojilla puheet palkasta.

43 Vastausta 3 563 Lukukertaa
Kyllä vain huvittuneena lueskelen ansioita täällä, yli 40.000e vuodessa renkinä ja sitä rataa ei ikinä, ei edes stadin suunnassa. Minusta tuo paskan puhuminen ei ole mikään puolustus alaa kohtaan, mutta senhän taksikuskit osaa. Ja mitä tulee alueisiin, niin vaikka stadissa varmasti parempi ansio niin se ei ole koko suomi se pitäisi vähintään ymmärtää. Ainakin täällä keski suomessa päin vuosiansiot on lähellä 10.000-15.000e per vuosi vaikka kuin ajais kaikki vuorot ja virtaa riittäisi. Päivän kokonais keskikassa n.150e, siitä sitten vaan laskemaan että paljon jää käteen.!

Stadin kassat

"Päivän kokonais keskikassa n.150e, siitä sitten vaan laskemaan että paljon jää käteen.!"

VOI VOI!

Meillä stadissa vuoron pituus on n. 10-12 tuntia, keskikassa n. 400€. Jos kuski ajaa 20-22 tällaista vuoroa jää bruttoa 8800 - alv 8% = n +- 8000€ x 38% = 3040€ brutto.

Palkan lasku on selkeää matematiikkaa, kun tietää keskikassan suuruuden.

Ei mitään mutua, eikä väittelyä.

P.S. Oma suharini on tienannut parhaimmillaan 3800€/kk, tosin silloin hän on tehnyt enemmän vuoroja ja pidempää päivää.

Jos tienestisi on n. surkeat, mikset mene kunnon töihin?

stadi ja stadi

Niin taas tuli se taika lause, että meillä stadissa! ei nää oikeesti ymmärrä stadin "pellet" että elämää on kehä 3 ulkopuolellakin. Ja tuon laskelman mukaan ajatte 40e/h, tietysti joskus voi olla huono päivä ei ole kuin 30e/h mutta huomenna 50-60e/h, näinkö menee? Itse laskeskelin että auton pitää kyllä sillon liikkua koko ajan ja melkein vielä taksa päällä, mutta mitäköhän ne on ne kilometrin pituset taksi jonot tolpalla kun siellä välillä käy. Minulla on kyllä kunnon töitä, mutta on joskus tullut taksiakin kokeiltuu, ja tiedän paljon se raportti näyttää.

Sitä vaan yritin sanoa että kun tuntuu että hallitusta myöten ihmetelläään miksi on pula taksi kuskeista, niin myönnän että Helsingin seudulla sillä voi elää kun on oikein ahne, mutta muualla ei. Ja jos vuosi ansiot on yli 40.000e renkinä niin kannattas monen esim. kaupan sedän tai tädin mietttii alan vaihtoa nimittäin tulot tuplaantuisi. Eikö näin?

jälleen stadi

Tiedän varsin hyvin, että kehä kolmosen ulkopuolellakin on elämää. Ja jos jossakin syrjäkylällä on hiljaista, onko se stadin tai stadilaisten syy?

Syrjäkylillä on lähes kaikki kyläkaupatkin lopetettu kannattamattomina, miksi siis pyörität kannattamatonta taksi'bisnestäkään'?

Jos tulotasosi todellakin on tuollainen, mikset kävelisi sossun luukulle, sieltä saat saman. Turha pyörittää kannattamatonta liiketoimintaa!

Mitä vielä tulee stadiin, kuukausibruttoni liikkuvat kahden puolen 15.000 €uroa. Tämän saavutamme yhdessä vakinaisen ahkeran kuskini ja yhden satunnaisen ajurin voimin. Eli auto pyörii.

Jonoista: Stadissa on joillakin asemilla pitkiäkin jonoja, siltikin "veto" niissä jonoissa on melkoinen. Asema-aukiolla saattaa olla 25 autoa jonossa, viiden minuutin päästä jono on pois.

Vaihda hyvä ihminen alaa, jos noin hemmetin katkera/kateellinen olet. Kyllä stadin ruuhkissa ajaen työpäivän saa tuntumaan todella työltä! Ja yövuoroissa kaikenmaailman sekopäänarkkarit. Siellä pikkukylässä lienee lepposampaa?

Tervetuloa vaan kaupan tädit ja sedät stadiin töihin, täällä on ajopaikkoja ottajille. Kannattaa pitää myös mielessä, täällä on sitten eläminenkin hurrrjasti kalliimpaa...

En ole teille kateellinen

En ole vieläkään taksikuski, mutta kokeiltu on hommaa ja tiedän paljon sieltä saa meillä päin. Sitä vaan yritän sanoa että ei varmasti kuski tee sitä sielläkään 40e/h jatkuvasti siis yli 40.000e vuodessa. Eikä nyt puhuta siitä yhdestä poikkeuksesta.!

Syrjäkylien taksit

... kun laki, jolla taataan syrjäkylienkin ihmisille 2-3x/kk taajamassa palveluilla asiointi, tulee voimaan. Palveluntuottajiksi tulevat luontevasti taksit, joilla jo on luvat ja kalusto sekä henkilökunta.

Turha on Helsingin taksisuhareitten isotella, sillä silloin maalikylillä jäädään heikommalle., koska kaupungeissa palveluille pääsee julkisella liikenteeellä, jos vain pystyy bussseja, junia ja raitiovaunuja käyttämään. Taksit ovat julkisen liikenteen palvelun jatke. Siksi ministeriöt suunnittelevat palveluasiointien toteuttamista kohtuuhintaan takseilla ja tulevat (ne ministeriöt siis) sen myös toteuttamaan.

Kilometrin taksijonot?

Missähän päin stadia on niin isoja taksiasemia, että on kilometrien jonot? ;-)

Näin se menee

"Ja tuon laskelman mukaan ajatte 40e/h, tietysti joskus voi olla huono päivä ei ole kuin 30e/h mutta huomenna 50-60e/h, näinkö menee?"

Näinhän se menee. Joskus saattaa kassa jäädä jopa 250 euroon, joskus sitten voi hyvänä yönä tienata jopa 700-800!

Että oikein ajattelit, näinhän se!

Älä unta nää

Ois kiva nähdä se hyvän yön raportti missä kassa on 800e. Niin ja jos oikein hyvin menee niin voidaan päästä jo 1000 euron kassaan. Kas sillon me pojat vasta rahaa tehdään kun tunti liksa on tuolla 100 euron luokkaa. Halooo!

Untako?

"Ois kiva nähdä se hyvän yön raportti missä kassa on 800e."

Kuulehan. 800 €uroa on ihan saavutettavissa oleva kassa. Vaatii toki melko hyvää tuuria ahkeruuden lisäksi sellaisen saadakseen. Ei jokapäiväistä, eikä jokaviikkoistakaan, mutta muutaman sellaisen kassan on kuskini kotiin kantanut. Tuhatta €uroa ei vielä kukaan vuorossa ole saanut.

Vaan kyllä satanen tunnissa on ihan realistinen ansio, vaan ei läpi vuoron ;-)

Jos näin on

todella 1000-1500 auton lisätarve.

tadin pellet

>>ei nää oikeesti ymmärrä stadin "pellet" että elämää on kehä 3 ulkopuolellakin.<<

Kukahan se pelle täällä on? Jos teet taksiduunia 10.000-15.000 euron vuosipalkalla, olet silloin kyllä tavallinen pelle...

kolahtiko

En vieläkään aja taksia, mutta semmoinen se tulo on vuositasolla.

Semmoinen

10.000 - 15.000? Joo-o. Ei meillä stadissa kukaan tonnin liksalla taksia aja.

ja ajaa...

On ammattitaitoisia huippukuskeja, jotka kyllä stadissa reipivät keikkaa silloinkin, kun niitä ei kukaan muu saa.

On myös huippukuskeja, jotka myyvät myös elämänsä rahasta.

Valintakysymys haluaako myös elää vai vain katsoa, kun muut elävät. Toki väliaikaisena ratkaisuna oiva palkkio ahkeralle.

Tarjoatko kuskillesi mitään muuta kuin tuon prosentin?

Samoin kiinnostaisi tietää ihan vertailun vuoksi, mitä itse hankit pelkällä ajamisella?

Keski-suomalaiselle!

Pula kuskeista stadissa on kova. Mietippä kannattaisiko hakeutua vaikkapa osa-aikaisena silloin tällöin stadiin ajamaan. Jos ei muuta niin mielenkiinnosta. Onhan nuo olosuhteet erilaiset, mutta haitanneeko tuo.

Se on ilmeisesti näin

Niin en tiedä, taitaa olla sit aika villin lännen meininki siellä, eli kärkytään ja väijytään joka paikasta kyytiä ehkä joskus viedään toisen alueelta hieman vääryydellä kyytiä. Tämmöiset on ilmeisesti niitä "ammattitaitoisia huippukuskeja" minulle ei tule mieleen kuin ahne poukkurointi tuommosesta. Sen voin sanoa että meillä päin on ihan sama kuka autoa ajaa se on tuurista kiinni, ja kyydit ajetaan siitä mitä datalle tulee. Mistään niitä ei voi kalastella.!

Kalastelua

täällä, niin, stadissa. Täällä on satoja kuppiloita, joita voi "päivystää" ja ajaa rinkiä jossakin kapakkakadulla. Ahkera ukko (miksei akkakin) voi ajaa 2, jopa 3 kyytiä siinä ajassa kun joku odottelee tolpalla sitä yhtäkin.

PK-seudulla on rajoitettu yhteisliikenne, täällä voi ihan laillisestikkin ottaa 'toisen alueelta' kyytejä.

villiä länttä

Työtä stadissa painetaan ja ahkerasti. Ei ole aikaa kyräilyyn tai kyytien ryöstelyyn.

Siinä olet oikeassa, että täytyy olla rahanahne, jos haluaa rahaa, koska se on väistämättä pois muusta ajasta, muuten ei ole motiivia ajaa.

Ammatissaan huippuosaajat ovat rehtiä porukkaa. Fakta on, ettei sekundaihmiset pärjää niin kovalla alalla kuin taksiala on. Huippukuskeilla on asenne kohdallaan. Jos kaveri on pulassa, niin vaan nollat ajaa ohi.

Monenlaista yrittäjää stadissakin pyörii, mutta ammattikuskeilla on keskimääräistä parempi henki keskenään verrattuna moneen muuhun työympäristöön. Aina pientä sähköä pitää olla, kuuluu inhimilliseen toimintaan.

Kalastelusta: Kyllä yrittämiseen ja osaamiseen liittyy oleellisena osana olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Tolpalta ajaen ei elä stadissa.

"ehkä joskus viedään toisen alueelta hieman vääryydellä kyytiä"

Selkeät säännöt on, miten toisen alueella toimitaan. Jos et itse ymmärrä, niin varmasti sinua opastetaan tässä asiassa. Ei tämä silti mitään "villin lännen meininkiä" ole.

Jos stadiin tulet, niin varustaudu kovaan työhön, sieltä ne eurot tulevat, ei niitä puussa kasva.

en.

"Tarjoatko kuskillesi mitään muuta kuin tuon prosentin?"

Mitähän muuta tarkoitat? Peruspalkkaa enkä tuntipalkkaa tarjoa. Lakisääteiset kesälomat (11,5% bruttoansioista) tottakai tarjoan.

selvät

mutta entäs se terveys???

Terveys?

Terveyttä en voi tarjota, sen ylläpitäminen on hänen oma asiansa.

En myöskään vaadi häntä ajamaan mitään tiettyä määrää tai tiettyjä vuoroja. Meillä saa kuljettaja vapaasti valita mitä haluaa ajaa ja milloin.

Tottakai työnantajana olen terveydenhoidosta ja sairausajasta vastuussa vallitsevien lakien mukaan.

Mitä muuta odotit?

ja muut

Kunnollista työnantajaa. Sellainen tunnut olevankin.

Kyllä takseissa on kunnon väkeä.

semelin

ainakin eteläisessä suomessa miks ei muuallakin missä semelin mittareita käytetään voi jokainen katsoa auton keskituntiansion koodilla 71 ja sen perään vielä se E toki jos jotain salattavaa on , on mittarissa lukkokoodi päällä jonka vain autoilija tietää mutta enpä keksi syytä miksei tietoa vois näyttää, jos tosiaan noin hyvin tienaa?

pojilla on

pikku-poikien tapa kehua ja lisäillä omiaan.Ja reilusti.Asia palkkatasosta on todettavissa suoraan työvoima pulasta tai liika tarjonnasta kuljettaja puolella.Jos palkat olisivat hyvät , ei olisi pulaa kuskeista ja kun palkat on huonot on pulaa poikasista kehumaan, että mun pili on isompi kun sun.Vaikka kaikilla on sen verran pieni, ettei kehumaan pääse.Kumpiko se olikaan nykyisin, pula kuskeista vai ylitarjontaa?

"Poika" 60 v

Olen vasta 60 v "poika" ja vastailen asiantuntemattomaan viestiisi.

Maksan näitä kuljettajien palkkoja ja tiedän varsin hyvin, kuinka asiat on.

Helsingissä voi kuljettajan palkka heitellä 2000-3500 euron välillä, riippuu kuskista. Kuski, joka ajaa vain viikolla päivävuoroja, ei kaksisesti tienaa, päivävuorojen kassat eivät kovin kummoisia ole edes täällä stadissa. Taksikuskin palkka päivävuoromiehelläkin on kuitenkin varsin kilpailukykyinen jakeluautoliikenteeseen verrattuna. Työ on kevyt, ei tarvitse juurikaan taistella kuormien kanssa, mitä nyt joitain matkalaukkuja joutuu nostamaan. tällainen päivävuorokuljettaja ansaitsee n. 2000 brutto.

Sitten on yövuoroja ja viikonloppuisin ajelevia kuskeja, heidän palkkansa on todellakin reilusti päälle kolmen tuhannen euron. Vaati yövalvomista, viikonloppuisinkin ajoa ja pitkää pinnaa. Kas, ei se palkka ole mitenkään huono verrattuna kuljetusalan keskiansioihin. Suurin syy kuljettapulaan on varmasti yleinen turvattomuus ja väkivalta takseissa.

Ei mene yhtäkään viikonloppua, ettei kuskeille tapahtuisi jotain uhkaavia tilanteita sekavien humalaisten ja huumeidenkäyttäjä asiakkaiden kanssa. Kaukana on se rauhallinen, turvallinen stadi. Stadi on yleiseurooppalaisestikin rankattu yhdeksi euroopan väkivaltaisimmista kaupungeista.

Totuushan on se, että sillä hinnalla, jolla asiakkaita öisin kuljetellaan, ei juuri innokkaita kuskeja ole. Yötaksan reilu korotus toisi takuulla kuljettajia paremmin "tyrkylle".

Nekin innokkaat ja ahkerat paremmin tienaavat kuskit väsyvät pian ja vaihtavat alaa, tämä on nähty liki 40-vuotisen taksi"urani" aikana.

T. 60 v "poika" joka maksaa palkkaa kuskeilleen ja ajaa itsekkin.

p.puhuja

Niin mutta sulla taitaa siitä huolimatta olla pieni pili joka ei toimi kun täytyy täällä leuhkia olematttomia.Noi sun palkka juttus voi työntää sinne toiselle puolelle missä se sun pilis on.

noinhan se menee

itsekin ajoin yhteen aikaan ja aika hauskoja nämä väitteet palkasta.

Auton pitäisi tosiaan tuottaa se 40e/h ja kuskin olla töissä 230h. Eli tuohon tuntimäärään nähden palkka on aika surkea suhteessa ammatin vittumaisuuteen (stadin palkkatasoon verrattuna).

Pitää melko mörkö olla, että jaksaa pitempään ajamaan 230h yötä per kuukausi.

Paskapuhetta todellakin!

"itsekin ajoin yhteen aikaan".

Koskahan mahdoit ajaa? Vuonna neuvostoliitto?

50 tunti on ihan helppo saada tunnissa, odotustaksakin lienee jo 35€/tunti.

Oletpa ajastasi jäljessä ja pahasti!

Kannattaisi varmaan tulla takas stadin vosikaksi, paskahommia paiskimaan?

Muuten, mikä on stadin palkkataso kuljetusalalla, siis sinun mielestäsi?

niinpä

Juuri sinun kaltaisesi tietämättömät estävät kunnollisten kuskien alalle hakeutumisen.

Jaatte täysin väärää tietoa oman tietämättömyytenne vuoksi, eikä monikaan hae alalle, koska uskovat valeenne kuskien muka pienistä palkoista.

Useinmiten nämä vääristelijät ovat itse pienipalkkaisempia kuin ahkerat taksinkuljettajat.

Totuus on toisenlainen....

Joopa joo!

Stadista en tiedä mutta itse ajan Espoossa tuuraajana. Tuo 50/euroa tunnilta kyllä kuulostaa aika hurjalta. Pelkkä ruuhkassa jonottaminen kun ei ole asiakasta kyydissä laskee tuntiansiota huimasti. Tietty ruuhka-aikaan kun kysyntä on suuri niin pääsee isompiinkin tuntiansioihin mutta kyllä keskimääräisesti tuo 50/ on liikaa. Näitä juttuja lukiessa saa sen käsityksen että kuskit tienaavat kaikki noin 50/ e tunti auton kassaan. Miksi pitää puhua paskaa kokoajan? Yksi yö juttelin erään stadin kuskin kanssa ja hänellä oli tuo 50e/h sillä hetkellä kasassa. Hänkin totesi että on mennyt tosi hyvin se vuoro. Tulee vaan mieleen että tällä palstalla kirjoittelee vaan nämä huippukuskit jotka tienaavat väh sen 50e tunti.

Ja työ

Ei minulle ainakaan ole jäänyt epäselväksi, että alalla on suuria vaihteluita. Minusta tämän tyyppisen viestinnän paras anti on, että molemmat ääripäät näkyvät.

Toiseksi: Kuten itsekin totesit, mahdollisuuksia onnistumiseen on enemmän kuin lottoamalla.

Proviisiopalkan etuihin kuuluu, että osatessasi saat ahkeroimalla parempaa tuloa ja onnenkantamoinenkin voi osua kohdallesi.

Haitta on se ikuinen epävarmuus, mitä palkkatyössä ei ole koskaan. Kun työn teet saat varmasti palkan. Taksissa painat hulluna, silti tili on kiinni monesta itsestä riippumattomasta asiasta.

Huonot päivät kuitenkin korvautuvat eikä lopputulos ole kohtuuton.

Alalle hakeutuvan olisi hyvä tietää liikkumavara ja riskit, jos aikoo alalla viihtyä.

Että silleen...

Tilastot 2007

Vuonna 2007 Helsingissä kaikkien taksien keskiarvo tuntituotto 25,52
Vantaa 27,90 Espoo 24,72

Juoksut, keskiarvo kaikilta takseilta. Hki 1,09 Vantaa 0,88 Espoo 0,91

Nämä tilastot on kerätty Helsingistä yli 1400 autoa, Vantaa vähän yli 400 autoa Espoo noin 400 autoa.
Autoilijoiden tekemä virallinen ilmoitus lupaviranomaiselle.

Ihan kaikkia tonnin kassoja ei kannata uskoa. Taksimiehellä on hevosmiehen geenit ja tolpalla kuultu ja vessassa vahvistettu on kovin usein täyttä soopaa.

Olen ite ajanut joskus Vantaalla ja Joskus Helsingissä. Joskus voi tulla 50/h mutta ihan varmasti joskus tulee 0/h ja silloin keskiarvo on 25,-

pehmoa

prosentit 42% , lomakorvaukset, sairasliksat, sunnuntai lisä, vapaat vuoron valinnat.
Isäntä jätti muuten verot ja tyellit tilittämättä oikein. Ja pyhä korvauksen saan kun laitoin asian vireille. Joku huijari laskelma oli, että mukama ollut, mutta juristi katsoi sitä tarkkaa ja sanoi törmänneensä sellaiseen ennenkin, sillä ei lain voimaa. Tulossa ihan mukava jouluraha;) Mulkero kun ei hoitanut hommia rehellisesti..
Näin vantaalla, hyvä liksa mutta tarkkana että kaikki tulee..

kovempi linja pojat

42 kuulostaa kovalta jopa vantaalla, itse en saa kuin 40+ lisät.
tosin en itsekkään pese autoa, jättänyt jopa spyttat isännän huoleksi aamuksi. Siinähän siivoaa auton illaksi kuntoon. Maksaakin niin huonosti saatana..
Taidan vaihtaa taloa. Yksi lupas 41 päältä +12 lomarahat, millanen on volvo, onko hyvä ajettava? Kannattaako vaihtaa, lupasi vaihdon omaan pihaani, ei työmatkakuluja. Kuulema normaali käytäntö.

prossa vielä niin ok

kyllä sillä ajelee, mitä nyt vähän huono kääntymään.Eturenkaat kannattaa pyytää uudet, ne kuluu hitsin nopee, varsinki jos tykkää suditella.
Purista,purista, kyllä se venyy sen prosentin vielä. On sillä varaa antaa prossa vielä. Jos ei niin tiedät kyl miten sen saa...

kohdallaan.

Kyllä aivan hyvä noin jos kaikki velvoitteet hoitaa kanssa, pyhälisät, verot, eläkkeet, saikkupalkka muista kanssa.. Volvo on kyllä paska ajettava.

Kummia juttuja

Kovasti on huonot tuntiansiot joillakin... Kyllä ainakin viikonloppuina saa helposti 50€/h jopa täällä lähitaksin syrjäisimmillä kolkilla, eikä oo mikään mahdottomuus saada yli 70€/h ainakaan kun pikkujoulu sesonki taas alkaa. Kaks vuoroa kun viikossa ajaa niin jaksaa venyttää vuoroja sen verran että itelle jää nettoa 400-500€. Neljällä viikonlopulla siis 1600-2000 hanskaan ja 5vkl kuussa 2000-2500€. Ei vaadi mitään ihmeitä, kun ei vaan istu kokovuoroa Essolla tai valkkaile liikaa kyytejä. Jos ei tolla pärjää niin käy jonkun viikkovuoran tai keräilee vaikka pulloja, sitäpaitsi tohon voi vielä lisätä 20-50 tippejä/vuoro... Tämä tippi asia on sentään maalla selvästi parempaa kun kaupungissa, jossa 90% maksetaan kortilla ja niistä saa huomattavsti harvemmin tippejä. Kun ei ala liian ahneeksi niin pysyy vero%:kin kurissa. Ei tällä rikastu, mutta pystyy tekemään tarvittavan elintason ja viettämään reilusti vapaa-aikaa, mikä tosin on omiaan lisäämään tuota kulupuolta!

Raja se on paskanpuhumisellakin

Vai että kun ajat pelkästään viikonloput saat 2500e/kk käteen. Tämmöistä tää on näitten kanssa, ja vielä syrjäseudun kundi!

Elämä on....

No jos luet tarkemmin niin huomaat varmaan että palkka vaihtelee melkolailla, vaan viimeaikoina on kyllä liikuttu lähempänä max-päätä. Ei tuota saa kasaan jos hommaa tekee 7,5h niinkun jossain kaupankassalla. Jos pidät tätä jotenkin erikoisen hyvänä palkkana, niin ei muuta kun kokeilemaan. Tähän tulotasoon pääsemiseen ei tarvi kauaa harjoitella. Tätä työtä (ainakaan viikonloppuisin) ei voi tehdä pelkän rahan takia, vaikkakin se kuitenkin on se tärkein syy, vaan hommasta pitää jollain kieroutuneella tavalla tykätä. Täällä on maalaisten osalta hehkutettu turhan paljon kaupungin kuskien ansioita, vaan ainakin viikonloppu yönä lähitaksin härveleillä huomattavasti paremmat ansainta mahdollisuudet. En kaipaa Helsinkiin osuessani yhtään data-tilausta vaan koukkaan jonkun tolpalta kyytin. Yö-aikaan tuntuu suurin osa kuitenkin suuntautuvan naapurikuntiin joista ei ole pakko palata tyhjänä kaupunkiin, niinkuin suurin osa kaupungin autoista tekee. On siellä tosin pelimiehiä silläkin puolella, jotka osaavat tarkastaa paikalliset tolpat vaan melko harvassa on htd:n välittämät kyydit maaseudulla. Jos tämä "intelink" joskus saadaan vaihdettua interlink tilaan niin ehkä Helsingintaksi voi olla kilpailu kykyinen työnantaja?? Maalla on myös paremmat palkat, koska ajovelvoitteen hoitaminen on tärkeämpää kuin pääkaupunkiseudulla, jossa tuskin huomataan jos joku lintsaa. Näinollen isännät "ostavat" itselleen vapaa-aikaa, eikä auton tuotto ole niin tärkeää kuin kulujen kattaminen ja vuoron hoitaminen. Tiedän että tämä on asia jota ei voi ymmärtää kun asiaa katsoo kehän sisäpuolelta, vaan näin se menee. Tiheään asutulla aluellaa tienaa hyvää hintaa lähtömaksuilla ja juoksut on kohdillaan, vaan mitä se juoksu renkiä hetkauttaa. Vanha sanonta sanoo ettei sitä juoksua leivän päälle saa. Maalla voi viikonloppuyöllä pidemmillä siirtymillä huristella asiakkaat kyydissä esim 140km/h ja tyhjänä paluut auton huippunopeuden mukaan. Useammin myös ajellaan 2-taksalla kuin kaupungissa. Laskeppa huvikseen tuntiansio kun viet 100km keikan 2-taksalla 40min ja palaat sitten vaikka 50km ennen seuraavaa keikkaa 15min??? Voi siinä sitten odotella hetken ennenkuin on tippunut tonne 50€/h tasolle. Maalla ja kaupungissa pitää osata toimia eritavalla niin kassaa kertyy. Kyllä maalaistaksinkin pitää pystyä liikkumaan Hel-Esp-Kau-Van ilman navia jos on yhtään ammattiylpeyttä tahi itsensä kehittämis halua, jolloin hommasta voi myös nauttia. Kaupungin paras puoli on asiakas kunnan paremmat käytös tavat. Ei ole tavatonta joutua pieksämään asiakkaita täällä metsissä vaan ei ole toistaiseksi tämmöstä sattunut kehäIII:n sisäpuolella. Yhtä kaikki kannattaa kokeilla alaa tai kysellä joltain jo alalla toimivalta jos pidät ansioitani jotenkin kummallisina. Itse luulen että tosi-ammattilaiset hakkaavat nämä luvut "6-0". Ehkäpä tolpalla tavataan tulevaisuudessa?

Maalaisten itkua

Myö tiällä tatissa vasta tienattaankin, siihen ei mualaisilla ou nokankoputtamista!

Jos teillä männöö huanosti siel peräkylän kannikkalassa, onko se meijän tatilaesten vika, mittee?

Hoittakkee vuan omat leiviskänne siellä mehtässä, myö ajellaan tiällä kivikatuja ja haetaan asiakkaeta sadoista soittoruokaloesta.

Jos teillä o siällä se yks aenoo räkälä kirkonkylän torin kulmalla, hoetakkee asijakkaat sieltä kottiin, vittuako meistä hyväpalkaesista välitätte?

Kyllä mekkii tiällä huvittuneena luvetaan teiän valituksianne HEH!

KÖYHÄT!

Lisää faktatietoa

Jos työntekijälle maksetaan kuukaudessa esimerkiksi 4000eur brutto, niin yrityksen bruttotulot pitää olla pelkät palkkakulut kattaakseen noin 10000eur/kk. Tähän päälle tietysti kyseisen ansion aiheuttamat muut kulut, kuten polttoaine jne huollot jne. ja tietysti omistajan oma palkka.....Jos nyt edes puolitettaisiin tuo summa, eli 2000eur/kk on paljoooon lähempänä totuutta ja sekin vähän yläkanttiin normaalilla työajallla.

Joopa-joo

Minun yritykseni bruttotulot ovat n. 200.000E/v. Palkkoja maksan yhdelle vakinaiselle ja yhdelle satunnaiselle kuskille n. 50.000E/v. Ajan myös jonkin verran itse.

Mikä on taksinkuljettajan "normaali" työaika. Ajatellaan esim. Että taksinkuljettaja ajaisi arkisin 8-16, mitä tienaa? Eipä paskan paljoakaan. Vaan ajamalla 200-22m t/kk, öisin ja viikonloppuisinkin joskus, oma vakituiseni tienaa joka ainoa kuukausi yli 3000E/kk.

Selitelkää mitä selittelette, luuserit!

Tienestit

Riippuu istuu veijon essolla (ABC tietty nykyisin) vai tekeekö töitä..Siitä tämä on rehellinen ammatti että ahkerat palkitaan..Itse ajan inva-autoa ja esim:. Tämän kuun työvuoroista keskiansio on 617e/pvä..Viime kuussa oli 596e/pvä..Ajoa riittää kun on koulut ja kerhot yms muut alkaneet taas täydellä tohinalla. Ajan 3pvä viikko 12-14h päivää. 7.00-19.00 yleensä.

Vastaus

On liksa ihan mahdollinen jos ei istu "esson baarissa" vaan tekee töitä. se on n= 120 000e liike vaihtoa vuodessa joka on hyvälle kuskille normaalia. Mutta täällä noi itkijät jotka tietää kaiken taksialasta on niitä luusereita jotka on käynnyt kurssin ja ei tajua että tällä alalla ei tienaa makaamisesta ja alan vaihto on tullut pakolliseksi.
 /   /  / Kovat on pojilla puheet palkasta.

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta