Catanian lentokentältä meno Naxosiin...

naxos- fani sempre

Hei!
Jos menet omatoimisesti Catanian kentältä Naxosin tai Taorminan suuntaan niin matka onnistuu linja-autolla ihan hyvin.
Otin itse pelkät lennot ja kentällä menin kysymään Aurinkomatkojen oppailta, että mahdutaanko heidän kyydissään Naxosiin, niin kuin ennen.
Ei mahduttu.
Opas vain sanoi, että menkää taxilla.
Kysyin sitten, että paljonkos taxi mahtaa maksaa, kun tiedän taxilla ajelun olevan kallista Sisiliassa.
Opas sanoi, että 100e!!
Eikä pitänyt sitä yhtään kalliina.
Kysyin, että eikös täältä pääse paikallisliikenteen bussillakin Naxosiin?
Niin opas sanoi, että se on niin VAIKEATA ja auto menee Catanian kautta ja on sunnuntai niin tuskin edes kulkee...
Eipä ollut oppailla kummoista tietoa, kun itse tiesin paremmin, heh.
No kysyin vielä, että mistä autot normaalisti lähtee ja suunnistimme sitten sinne lipunmyynti luukulle.
Siellä alkoi homma heti toimia, kun oli paikallisia paikalla :).
Ostin liput meille hintaan 5,60e/kpl!!
Nuorimmasta 4v lapsesta ei maksua mennyt.
Ainoa "vaikeus" tuossa paikallisella autolla menossa oli se, että jouduimme odottamaan linja-autoa n. tunnin siinä helteessä.
Auto meni Catanian kautta ja seisoi siellä n. 5min ja jatkoi sitten suoraan Naxosiin.
Oppaan mielestä tosi vaikeaa??
Sitten tietysti "vaikeaa" oli se, että Naxosissa linja-autoasemalta meidän hotellille oli matkaa melkein kilometri.
Ja jouduimme raahaamaan 3 matkalaukkua, rattaat ja 2 lasta hotellille.
Hiki siinä kyllä valui selkää pitkin, mutta perille päästiin.
Että näin.
Voisi hieman antaa palautetta Aurinkomatkoille?
Mietin vain, että jos vaikka joku parikymppinen tyttö ja poika sinne eksyy ja lomapudjetti on tyyliin 500e niin opas vain sanoo, että menkää taxilla? Siinä on puolet pudjetista sileänä jo alkumetreillä.
Kyllä oppaan pitäisi tälläiset asiat osata matkalaisille kertoa, ainakin minun mielestäni.
Takaisin tulomatkalla Aurinkomatkojen kyytiin olisi mahtunut.
Arvatkaapa paljonko kyyti olisi maksanut 2 aikuiselta ja 6 ja 4 vuotiailta lapsilta??
15e jokaiselta = 50km matka yhteensuuntaan 60e!!
(eihän saisi markoissa enää miettiä, mutta silti... 360mk!!)
No pääsimme ystävän autolla takaisin kentälle :).
T. Naxos -fani sempre

38

2722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katoimistojen

      oppaiden palkat maksaa matkanjärjestäjä.
      Turha odottaa että omatoimimatkalaisten opastaminen kuuluisikaan heidän toimenkuvaansa.

    • kuullut sellaisesta

      kuin INFO??? Opas ei ole kentän infon palveluksessa. Yleensä infosta saa karttoja, aikatauluja ym. neuvontaa. Kun olet kerran omatoimimatkalla, niin miksi et sitten toimi omatoimisesti tai osta sitten pakettimatka.

      • naxos- fani sempre

        ...mutta luulisi oppaan silti tietävän, että kulkeeko bussi sunnuntaina vai ei??
        Olen käyttänyt Aurinkomatkojen valmismatkojakin.
        Ja siksi ollut juuri näiden samojen oppaiden kanssa tekemisissä lukuisia kertoja.
        (siksipä kysyin asiaa heiltä...).
        Nyt jäljellä oli vain lentopaikkoja :).
        Halusin nyt tässä kirjoituksessani kertoa muille, että bussi kulkee myös sunnuntaina ja ei tuo matka Cataniasta-Naxosiin nyt niin vaikea ole.
        Facile come bere un bicchiere di acgua!
        T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        ...mutta luulisi oppaan silti tietävän, että kulkeeko bussi sunnuntaina vai ei??
        Olen käyttänyt Aurinkomatkojen valmismatkojakin.
        Ja siksi ollut juuri näiden samojen oppaiden kanssa tekemisissä lukuisia kertoja.
        (siksipä kysyin asiaa heiltä...).
        Nyt jäljellä oli vain lentopaikkoja :).
        Halusin nyt tässä kirjoituksessani kertoa muille, että bussi kulkee myös sunnuntaina ja ei tuo matka Cataniasta-Naxosiin nyt niin vaikea ole.
        Facile come bere un bicchiere di acgua!
        T. Naxos -fani sempre

        Minuakin ihmetyttää, mien ihmeessä niiden oppaiden mielestä 100e per henkilö olisi muka ollut halpa taksihinta? huh. Tässä vielä yksi vaihtoehto lisää: Cataniasta varmaan pääsisi junallakin Messinaan ja Messinassa junan vaihto ja Naxokseen? että jos bussit ei jostain syystä kulkisi tai joutuisi liian kauan odottelemaan niin ei kun junaan.. Mutta junat pysähtelee melkein joka pysäkille 5-60 minuuttia, että ei heikkohermoisille jotka ei odottamista kestä, sisiliassa kaikki on hidasta :)


      • muuta kuin lennon, häh
        matkailija1 kirjoitti:

        Minuakin ihmetyttää, mien ihmeessä niiden oppaiden mielestä 100e per henkilö olisi muka ollut halpa taksihinta? huh. Tässä vielä yksi vaihtoehto lisää: Cataniasta varmaan pääsisi junallakin Messinaan ja Messinassa junan vaihto ja Naxokseen? että jos bussit ei jostain syystä kulkisi tai joutuisi liian kauan odottelemaan niin ei kun junaan.. Mutta junat pysähtelee melkein joka pysäkille 5-60 minuuttia, että ei heikkohermoisille jotka ei odottamista kestä, sisiliassa kaikki on hidasta :)

        Juma fani osti pelkät lennot ja sitten menee kyselemään oppailta jotain. Jos olisin ollut opas en olisi sanonut edes tuota mitä sanoi, omatoimiset matkaajat eivät tietenkään saa mitään palvelua. Herranjumala kuinka tuo fani on tyhmä, teki itsestänsä taas pellen. Kukaan ei matkusta omatoimisesti jos ei omatoimiset kyvyt siihen riitä, jokainen ottaa itse asioista selvää, eikä kellekään tulisi mieleenkään mennä kyselemään oppailta yhtikäs mitään, et sinä fani maksanut muuta kuin lentopaikkasi, vai maksoitko jotain opaspalvelua? Juma että hävettää tuollaiset ääliöt.


      • naxos- fani sempre
        muuta kuin lennon, häh kirjoitti:

        Juma fani osti pelkät lennot ja sitten menee kyselemään oppailta jotain. Jos olisin ollut opas en olisi sanonut edes tuota mitä sanoi, omatoimiset matkaajat eivät tietenkään saa mitään palvelua. Herranjumala kuinka tuo fani on tyhmä, teki itsestänsä taas pellen. Kukaan ei matkusta omatoimisesti jos ei omatoimiset kyvyt siihen riitä, jokainen ottaa itse asioista selvää, eikä kellekään tulisi mieleenkään mennä kyselemään oppailta yhtikäs mitään, et sinä fani maksanut muuta kuin lentopaikkasi, vai maksoitko jotain opaspalvelua? Juma että hävettää tuollaiset ääliöt.

        Heipä hei!
        Ja sinä et taida tietää sitä, että jos ostaa pelkät lennot pääsee aurinkomatkojen kyydillä Naxokseen jos autossa vain sattuu olemaan paikkoja!?
        Menin siis ensin kysymään oppailta, että mahtuuko kyytiin jne...
        Mitäpä tätä sinulle sitten sen enempää selittämään.
        Mutta muille tästäkin kirjoituksesta oli varmasti hyötyä ja se on tässä se pääasia :).
        Kylläpä sinua pienestä hävettämään laittaa...
        Olen itse niin avulias ihminen, että en ymmärrä kaltaisiasi ollenkaan.
        Sama onko opas vai tavallinen pulliainen niin voi kysyttäessä auttaa aina muita, eikö näin?
        Totta on tietysti, että ei oppaan palvelut kuulu pelkkiin lentoihin.
        Aurinkomatkat voisi kohta jo muutenkin
        "maksaa osinkoja" opaspalveluista minulle, heh.
        Sen verran olen apuani Naxosissa,
        (Sant Antoniossa) antanut Aurinkomatkalaisille.
        Että saatan heiltäkin muutaman kysymyksen joskus kysyä ihan ilman maksua :)?
        T. Naxos -fani sempre


      • tuksssasi
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Heipä hei!
        Ja sinä et taida tietää sitä, että jos ostaa pelkät lennot pääsee aurinkomatkojen kyydillä Naxokseen jos autossa vain sattuu olemaan paikkoja!?
        Menin siis ensin kysymään oppailta, että mahtuuko kyytiin jne...
        Mitäpä tätä sinulle sitten sen enempää selittämään.
        Mutta muille tästäkin kirjoituksesta oli varmasti hyötyä ja se on tässä se pääasia :).
        Kylläpä sinua pienestä hävettämään laittaa...
        Olen itse niin avulias ihminen, että en ymmärrä kaltaisiasi ollenkaan.
        Sama onko opas vai tavallinen pulliainen niin voi kysyttäessä auttaa aina muita, eikö näin?
        Totta on tietysti, että ei oppaan palvelut kuulu pelkkiin lentoihin.
        Aurinkomatkat voisi kohta jo muutenkin
        "maksaa osinkoja" opaspalveluista minulle, heh.
        Sen verran olen apuani Naxosissa,
        (Sant Antoniossa) antanut Aurinkomatkalaisille.
        Että saatan heiltäkin muutaman kysymyksen joskus kysyä ihan ilman maksua :)?
        T. Naxos -fani sempre

        oli paljon hyödyllistä tietoa.
        Siitä huolimatta on turha kritisoida oppaita ja antaa palautetta matkajärjestäjälle jonka palveluista et ole mitään maksanut.
        Jos sinä haluat olla lomallasi ystävällinen ja avulias kanssalomailijoille, on se ihan oma valintasi.
        Palkkatyössä olevien velvollisuuksiin kuuluu ensisijaisesti työtehtäviensä hoitaminen,
        tässä tapauksessa maksavien asiakkaiden kaitseminen ja neuvominen.


      • naxos- fani sempre
        tuksssasi kirjoitti:

        oli paljon hyödyllistä tietoa.
        Siitä huolimatta on turha kritisoida oppaita ja antaa palautetta matkajärjestäjälle jonka palveluista et ole mitään maksanut.
        Jos sinä haluat olla lomallasi ystävällinen ja avulias kanssalomailijoille, on se ihan oma valintasi.
        Palkkatyössä olevien velvollisuuksiin kuuluu ensisijaisesti työtehtäviensä hoitaminen,
        tässä tapauksessa maksavien asiakkaiden kaitseminen ja neuvominen.

        Hei vieiä!
        Tietysti ystävällisyys ja avuliaisuus ovat oma valintani :).
        Ja ihan mielelläni autan ihmisiä matkoillani, tuo oli lähinnä vitsiksi tarkoitettu :).
        No joo.
        Tässä on vielä se pointti, että ei sitten kannata aina uskoa edes opasta.
        Vaan kannattaa myös miettiä asioita omassa päässä.
        Jos olisin kiltisti uskonut oppaita olisin ollut 200e köyhempi jo välittömästi Cataniaan päästyäni!
        Nyt tuo ihan sama matka maksoi, 3 * 5,60e eli 16,80e meiltä kaikilta.
        Aika suuri ero mielestäni.
        (Sinulle ehkä pikkujuttu?).
        Siksi halusin kirjoittaa tästä asiasta tänne.
        Joku muukin voi olla "yhtä tyhmä", kuin minä ja kysyä neuvoa oppailta.
        (Minut, kun nyt jo täällä taas haukuttiin tyhmäksi ja jotakin jo hävettikin vuokseni, jee jee.)
        Ajattelin vain, että jos joku 20v nuoripari matkaa pelkillä lennoilla Cataniaan ja 200e menee jo kättelyssä sileäksi...
        Tällä meidänkin reissulla osa porukasta oli "uskoneet" oppaita ja menneet taxilla, arvaa harmittiko?.
        Ymmärrän kyllä sinun pointtisi!
        Mutta muille vain tiedoksi tämä taxien kalleus ja linja-autojen halvat hinnat :).
        T. Naxos -fani sempre


      • Nitrox...
        muuta kuin lennon, häh kirjoitti:

        Juma fani osti pelkät lennot ja sitten menee kyselemään oppailta jotain. Jos olisin ollut opas en olisi sanonut edes tuota mitä sanoi, omatoimiset matkaajat eivät tietenkään saa mitään palvelua. Herranjumala kuinka tuo fani on tyhmä, teki itsestänsä taas pellen. Kukaan ei matkusta omatoimisesti jos ei omatoimiset kyvyt siihen riitä, jokainen ottaa itse asioista selvää, eikä kellekään tulisi mieleenkään mennä kyselemään oppailta yhtikäs mitään, et sinä fani maksanut muuta kuin lentopaikkasi, vai maksoitko jotain opaspalvelua? Juma että hävettää tuollaiset ääliöt.

        Samalla matkalla kuin Naxos-fani,(tervehdys)
        Naxos-fani on mukava matkakumppani avulias ja
        helposti lähestyttävä iloinen ihminen.
        (miksi ei saisi kysellä)?

        Terveiset vaimolta ja tyttäreltä Naxos-fanille!


      • naxos- fani sempre
        Nitrox... kirjoitti:

        Samalla matkalla kuin Naxos-fani,(tervehdys)
        Naxos-fani on mukava matkakumppani avulias ja
        helposti lähestyttävä iloinen ihminen.
        (miksi ei saisi kysellä)?

        Terveiset vaimolta ja tyttäreltä Naxos-fanille!

        Hei Nitrox, olipa yllätys!!
        Kiva kuulla teistä!!
        Luulin, ettet käy enää täällä palstaa lukemassa juttuja.
        Joko olitte syyslomalla vai onko loma edessä vielä?
        Minä palasin 21.9 Naxosista.
        Etna jatkaa edelleen purkautumistaan!
        Mutta nyt laavavirta näkyi vain yhtenä iltana.
        Tällä hetkellä Naxosissa kypsyvät avogadot.
        Nespoleita ei nyt ole :).
        Ja "polkkatukkakaan" ei ole enää polkkatukka vaan hän on käynyt parturissa.
        Terveisiä vaimolle ja tyttärelle!!!
        T. Naxos -fani sempre


      • naxos -fani sempre
        Nitrox... kirjoitti:

        Samalla matkalla kuin Naxos-fani,(tervehdys)
        Naxos-fani on mukava matkakumppani avulias ja
        helposti lähestyttävä iloinen ihminen.
        (miksi ei saisi kysellä)?

        Terveiset vaimolta ja tyttäreltä Naxos-fanille!

        Hei Nitrox!
        Meillä taas keskimmäinen tyttö sairaalassa :(.
        Eilen joutui, kuumetta 40.6!
        Elikkäs keuhkokuume.
        Pelkäsin, että johtui siitä aikaisemmasta keuhkoruhjeesta jne, mutta kuulemma ei.
        Sorry nyt muille, kun ei kuulu Sisilian matkailuun tämä kirjoitukseni ollenkaan.
        Hiljaistahan tällä palstalla on, kuin huopatossutehtaalla?
        Terveisiä vielä vaimolle ja tyttärelle!
        Olitteko muuten syksyllä matkoilla Naxosissa vai muualla?
        T. Naxos -fani sempre


      • 25-vuotias
        naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei Nitrox!
        Meillä taas keskimmäinen tyttö sairaalassa :(.
        Eilen joutui, kuumetta 40.6!
        Elikkäs keuhkokuume.
        Pelkäsin, että johtui siitä aikaisemmasta keuhkoruhjeesta jne, mutta kuulemma ei.
        Sorry nyt muille, kun ei kuulu Sisilian matkailuun tämä kirjoitukseni ollenkaan.
        Hiljaistahan tällä palstalla on, kuin huopatossutehtaalla?
        Terveisiä vielä vaimolle ja tyttärelle!
        Olitteko muuten syksyllä matkoilla Naxosissa vai muualla?
        T. Naxos -fani sempre

        Olen lähdössä Sisiliaan mieheni kanssa kesällä ja voin kertoa, ettei 20-vuotiaat lapsukaiset ole niin uusavuttomia, että lähtee omatoimimatkalle selvittelemättä asioita etukäteen.

        En todellakaan lähde valmismatkoille, rakennan matkani itse ja pärjään ilman oppaita. Nettiä kun osaa käyttää, niin löytää parhaat matkustustavat ja reitit.

        Veikkaan myös, että jos 20-vuotiaalle tarjotaan ainoaksi vaihtoehdoksi 100 euron taksia, niin maalaisjärkikin jo sanoo, että muutakin on oltava tarjolla, paitsi ehkä jossain Lapin perämetsissä.

        Ollaan 25- ja 27-vuotiaat, pärjätäänköhän yksin ulkomailla? Naxos fani - sempre, auta meitä!

        Yhdessä jutussa muuten voitkin auttaa. Onko markkinat isommat Taorminassa vai Naxosissa?


      • Naxos- fani sempre
        25-vuotias kirjoitti:

        Olen lähdössä Sisiliaan mieheni kanssa kesällä ja voin kertoa, ettei 20-vuotiaat lapsukaiset ole niin uusavuttomia, että lähtee omatoimimatkalle selvittelemättä asioita etukäteen.

        En todellakaan lähde valmismatkoille, rakennan matkani itse ja pärjään ilman oppaita. Nettiä kun osaa käyttää, niin löytää parhaat matkustustavat ja reitit.

        Veikkaan myös, että jos 20-vuotiaalle tarjotaan ainoaksi vaihtoehdoksi 100 euron taksia, niin maalaisjärkikin jo sanoo, että muutakin on oltava tarjolla, paitsi ehkä jossain Lapin perämetsissä.

        Ollaan 25- ja 27-vuotiaat, pärjätäänköhän yksin ulkomailla? Naxos fani - sempre, auta meitä!

        Yhdessä jutussa muuten voitkin auttaa. Onko markkinat isommat Taorminassa vai Naxosissa?

        ... "parempia ihmisiä", jos tekevät omatoimisia matkoja?
        " En todellakaan lähde valmismatkoille" kirjoitat.
        Aika suuri osa ihmisistä kuitenkin menee "järjestetyille= valmismatkoille".
        Kaikki ei halua kierrellä itsekseen, etsiä yöpymispaikkoja jne.
        Minusta ei ole "häpeä" mennä valmismatkoille :).
        Tiedän minne pääsen, ainakin tässä Giardini Naxoksen matkailussa.
        Olen itse ollut ns. itse rakennetulla seikkailumatkallakin kyllä, autolla 9 maata läpi kuukaudessa jne.
        Kaikilla ei ole haluja, eikä aikaakaan miettiä ja valmistella lomaansa.
        Sanonpa vielä, että jos 20 vuotiaalle tarjotaan ainoaksi vaihtoehdoksi 100e taksia...
        Jotkut aikuisetkin menivät sitten sillä 100e taksilla ihan ja harmittelivat jäljestäpäin...
        Joku 20v saattaisi saada vaikka päähänsä liftata?
        (en nyt tarkoita, että 20 vuotiaat olisi tyhmiä!)
        Joillakin vain on vähemmän rahaa, kuin toisilla.
        Kaikilla varsinkaan nuorilla ei ole kovinkaan suuria summia/lomabudjettia käytössään.
        Ja jos opas sanoo, että muuta vaihtoehtoa EI OLE niin mikähän maalaisjärki siinä sitten auttaa?
        Mielestäni jos paikalla ASUVAT, suomalaiset oppaat ei tiedä kulkeeko linja-autot vai ei olisi suotavaa vaihtaa oppaita.
        Ja sitten pyydät minulta apua? Heh, heh.
        Jos olette 25 ja 27 vuotiaita niin pärjäätteköhän nyt yksin?
        Hitsi en nyt taida muistaa kummatko markkinat on isommat :).
        Mutta päättele sillä maalaisjärjellä mikä sinulle on annettu!
        Oikein ihanaa lomaa teille!
        T. Naxos- fani sempre


      • Hohhoijaa :)
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        ... "parempia ihmisiä", jos tekevät omatoimisia matkoja?
        " En todellakaan lähde valmismatkoille" kirjoitat.
        Aika suuri osa ihmisistä kuitenkin menee "järjestetyille= valmismatkoille".
        Kaikki ei halua kierrellä itsekseen, etsiä yöpymispaikkoja jne.
        Minusta ei ole "häpeä" mennä valmismatkoille :).
        Tiedän minne pääsen, ainakin tässä Giardini Naxoksen matkailussa.
        Olen itse ollut ns. itse rakennetulla seikkailumatkallakin kyllä, autolla 9 maata läpi kuukaudessa jne.
        Kaikilla ei ole haluja, eikä aikaakaan miettiä ja valmistella lomaansa.
        Sanonpa vielä, että jos 20 vuotiaalle tarjotaan ainoaksi vaihtoehdoksi 100e taksia...
        Jotkut aikuisetkin menivät sitten sillä 100e taksilla ihan ja harmittelivat jäljestäpäin...
        Joku 20v saattaisi saada vaikka päähänsä liftata?
        (en nyt tarkoita, että 20 vuotiaat olisi tyhmiä!)
        Joillakin vain on vähemmän rahaa, kuin toisilla.
        Kaikilla varsinkaan nuorilla ei ole kovinkaan suuria summia/lomabudjettia käytössään.
        Ja jos opas sanoo, että muuta vaihtoehtoa EI OLE niin mikähän maalaisjärki siinä sitten auttaa?
        Mielestäni jos paikalla ASUVAT, suomalaiset oppaat ei tiedä kulkeeko linja-autot vai ei olisi suotavaa vaihtaa oppaita.
        Ja sitten pyydät minulta apua? Heh, heh.
        Jos olette 25 ja 27 vuotiaita niin pärjäätteköhän nyt yksin?
        Hitsi en nyt taida muistaa kummatko markkinat on isommat :).
        Mutta päättele sillä maalaisjärjellä mikä sinulle on annettu!
        Oikein ihanaa lomaa teille!
        T. Naxos- fani sempre

        Tarkoitukseni ei ollut vähätellä ihmisiä, jotka menevät valmismatkoille. Kyseenalaistin sen, että jos nuori on lähtenyt omin päin matkalle, niin eiköhän kyyti lentokentältäkin ole etukäteen mietitty??!!

        Kyllä voisin melkeen väittää, että jos nuorelle sanotaan, että Sisilian kokoisessa paikassa et pääse bussilla lentokentältä sinne ja sinne, niin maalaisjärki toimii, toisin kuin seniileillä ihmisillä.

        Etenkin jos nuorella on pieni lomabudjetti käytössä - matkat on mietitty valmiiksi.

        Kasaan matkaopastani keskustelupalstoilta, matkakertomuksista ym. ja tiedän että tiedät markkinoista, joten tottakai kysyn. Sen verran olen nettiä Sisiliaan liittyen selannut, että olet juuri se oikea henkilö jolta kysyä. Kun miettii, että vuorokaudessa on 24 tuntia ja netti pullollaan sun tekstejä, niin sulla ei varmaan ole muuta tekemistä ollutkaan kun kommentoida ja kirjottaa yhdestä rantakylästä.

        Anteeksi jos sain sinut luulemaan, että olet korvaamaton. Päätin esittää kysymyksen kun kerran satuin saamaan sinuun yhteyden. Toki nuorena ihmisenä pärjäsin itsekin; Naxoksen markkinat lauantaisin ovat isommat kuin Taorminassa. Ymmärsin myös, että sinne ei minkään muun takia kannata mennäkään.


      • naxos -fani sempre
        Hohhoijaa :) kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut vähätellä ihmisiä, jotka menevät valmismatkoille. Kyseenalaistin sen, että jos nuori on lähtenyt omin päin matkalle, niin eiköhän kyyti lentokentältäkin ole etukäteen mietitty??!!

        Kyllä voisin melkeen väittää, että jos nuorelle sanotaan, että Sisilian kokoisessa paikassa et pääse bussilla lentokentältä sinne ja sinne, niin maalaisjärki toimii, toisin kuin seniileillä ihmisillä.

        Etenkin jos nuorella on pieni lomabudjetti käytössä - matkat on mietitty valmiiksi.

        Kasaan matkaopastani keskustelupalstoilta, matkakertomuksista ym. ja tiedän että tiedät markkinoista, joten tottakai kysyn. Sen verran olen nettiä Sisiliaan liittyen selannut, että olet juuri se oikea henkilö jolta kysyä. Kun miettii, että vuorokaudessa on 24 tuntia ja netti pullollaan sun tekstejä, niin sulla ei varmaan ole muuta tekemistä ollutkaan kun kommentoida ja kirjottaa yhdestä rantakylästä.

        Anteeksi jos sain sinut luulemaan, että olet korvaamaton. Päätin esittää kysymyksen kun kerran satuin saamaan sinuun yhteyden. Toki nuorena ihmisenä pärjäsin itsekin; Naxoksen markkinat lauantaisin ovat isommat kuin Taorminassa. Ymmärsin myös, että sinne ei minkään muun takia kannata mennäkään.

        ... kun olet lukenut nuo kaikki minun kirjoittamat hömpät :).
        On niistä varmasti apua ollut monelle muullekin ja monta kertaa,
        (joskus on jopa kiitettykin :).
        Kyllä tuo kirjoituksesi "hieman" vähättelyltä vaikutti.
        Ja onhan nuoret saattaneet vaikka ajatella, että otetaan taksi kentältä ja sitten kuulevat paikanpäällä, että hinta on 100e,
        (matkaa, kun on vain 50km).
        Harva varmaan kuitenkaan etukäteenkään niin tarkkaan selvittää, että mitä siellä taksi maksaa?
        Tämä nyt oli vain esimerkki!!
        Halusin tehdä ihmisille selväksi, että taksi maksaa 100e ja sama matka linja-autolla vain 5,90e!
        Juuri kaltaisillesi omatoimimatkaajille!
        Vaikka sinä nyt auton vuokraatkin...
        Ja tuo sävy jolla kirjoitit: olemme 25 ja 27v mitenkähän nyt pärjäämme, apua fani...
        Ja heti sitten perään kysymys, oikeasti.
        Hieman kyllä alkoi "huvittamaan" taas yhden kerran.
        Ja Naxosiin ei sitten kannata muun takia mennäkään, kuin markkinoiden?
        Joo just, niinhän se on.
        Ja tiedät Naxosin olevan vain rantakylä, no mukava sellainen ainakin.
        Kirjoitit jossain, että tarkoitus ei ole "jumittua" yhteen paikkaan.
        Sisiliassa käydään "vain kerran" ja sitten, että olet jo kerran siellä käynyt :).
        Eli menet sinne, kuitenkin toiseen kertaan jo.
        (no ei takerruta pikku juttuihin).
        Taorminan markkinoita on vaikea löytää!
        Naxosin markkinoille löytää helpommin.
        Löydätköhän netistä kartan sinne?
        Korvaamaton en taida olla, mutta harvassa on täällä kysymyksiin vastailevat.
        Ja nyt italian tunnille, heippa!
        T. Naxos- fani sempre


      • shth
        naxos -fani sempre kirjoitti:

        ... kun olet lukenut nuo kaikki minun kirjoittamat hömpät :).
        On niistä varmasti apua ollut monelle muullekin ja monta kertaa,
        (joskus on jopa kiitettykin :).
        Kyllä tuo kirjoituksesi "hieman" vähättelyltä vaikutti.
        Ja onhan nuoret saattaneet vaikka ajatella, että otetaan taksi kentältä ja sitten kuulevat paikanpäällä, että hinta on 100e,
        (matkaa, kun on vain 50km).
        Harva varmaan kuitenkaan etukäteenkään niin tarkkaan selvittää, että mitä siellä taksi maksaa?
        Tämä nyt oli vain esimerkki!!
        Halusin tehdä ihmisille selväksi, että taksi maksaa 100e ja sama matka linja-autolla vain 5,90e!
        Juuri kaltaisillesi omatoimimatkaajille!
        Vaikka sinä nyt auton vuokraatkin...
        Ja tuo sävy jolla kirjoitit: olemme 25 ja 27v mitenkähän nyt pärjäämme, apua fani...
        Ja heti sitten perään kysymys, oikeasti.
        Hieman kyllä alkoi "huvittamaan" taas yhden kerran.
        Ja Naxosiin ei sitten kannata muun takia mennäkään, kuin markkinoiden?
        Joo just, niinhän se on.
        Ja tiedät Naxosin olevan vain rantakylä, no mukava sellainen ainakin.
        Kirjoitit jossain, että tarkoitus ei ole "jumittua" yhteen paikkaan.
        Sisiliassa käydään "vain kerran" ja sitten, että olet jo kerran siellä käynyt :).
        Eli menet sinne, kuitenkin toiseen kertaan jo.
        (no ei takerruta pikku juttuihin).
        Taorminan markkinoita on vaikea löytää!
        Naxosin markkinoille löytää helpommin.
        Löydätköhän netistä kartan sinne?
        Korvaamaton en taida olla, mutta harvassa on täällä kysymyksiin vastailevat.
        Ja nyt italian tunnille, heippa!
        T. Naxos- fani sempre

        No ihan vaan vinkkinä, kyllä omatoimimatkailijat selvittävät hyvin paljon asioita, jopa taksin hinnan. Missä pääsee 50 km ellei maksa lähes satasen luokkaa...

        Retki Maltalta päiväksi Sisiliaan järjestetylle reissulle, ei sitä voi oikeen kutsua Sisilian näkemiseksi. Bussissa istumista, tunnin shoppailu Cataniassa, pari tuntia Etnalla, ja alle tunti Modicassa. Se retki vaan sai mut siihen tulokseen, että palaan katsomaan paikat kunnolla.

        Taorminan markkinoille mulla on jo ohje. Reissusta pitää karsia vielä paikkoja, joten ehkä markkinat muutenkin jää väliin, mulle tuskin markkinoilta mitään löytyykään. Catanian pääkatu saa riittää, maksan mieluummin laadusta.

        Nyt reitti lähtee Trapanista, siitä Agrigentoon, 2 yötä. Mies haluaisi Corleoneen ja minä Ennaan. Modicassa ollaan yksi yö, Alcantara Valleyn/Etnan liepeillä 3 yötä ja yksi yö Cefalussa. Kone lähtee Trapanista 6.30, joten siellä ollaan vika yö.

        Nyt etsin Pozzallon ja Catanian välillä olevaa laaksoa, josta opas mainitsi bussissa. Olin niin nukuksissa etten edes muista missä kohtaa oltiin. Googlen satelliittikartta kehiin.


      • paatosta
        shth kirjoitti:

        No ihan vaan vinkkinä, kyllä omatoimimatkailijat selvittävät hyvin paljon asioita, jopa taksin hinnan. Missä pääsee 50 km ellei maksa lähes satasen luokkaa...

        Retki Maltalta päiväksi Sisiliaan järjestetylle reissulle, ei sitä voi oikeen kutsua Sisilian näkemiseksi. Bussissa istumista, tunnin shoppailu Cataniassa, pari tuntia Etnalla, ja alle tunti Modicassa. Se retki vaan sai mut siihen tulokseen, että palaan katsomaan paikat kunnolla.

        Taorminan markkinoille mulla on jo ohje. Reissusta pitää karsia vielä paikkoja, joten ehkä markkinat muutenkin jää väliin, mulle tuskin markkinoilta mitään löytyykään. Catanian pääkatu saa riittää, maksan mieluummin laadusta.

        Nyt reitti lähtee Trapanista, siitä Agrigentoon, 2 yötä. Mies haluaisi Corleoneen ja minä Ennaan. Modicassa ollaan yksi yö, Alcantara Valleyn/Etnan liepeillä 3 yötä ja yksi yö Cefalussa. Kone lähtee Trapanista 6.30, joten siellä ollaan vika yö.

        Nyt etsin Pozzallon ja Catanian välillä olevaa laaksoa, josta opas mainitsi bussissa. Olin niin nukuksissa etten edes muista missä kohtaa oltiin. Googlen satelliittikartta kehiin.

        Voi hyvä tavaton, kovasti tunnut jo stressaavan tuota matkaa ja kovin tarkasti kaikki jo mietitty. Ota rennosti, matkasta tulee antoisampi ilman turhaa vouhkaamista ja suunnittelua, ajele minne mieli tekee, rauhoitu.


      • Siennahanna
        paatosta kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton, kovasti tunnut jo stressaavan tuota matkaa ja kovin tarkasti kaikki jo mietitty. Ota rennosti, matkasta tulee antoisampi ilman turhaa vouhkaamista ja suunnittelua, ajele minne mieli tekee, rauhoitu.

        Hei, lähde toki mukaan! Sinusta on varmaan apua kun etsitään joka ilta näännyksissä vapaita hotellihuoneita ;)

        Ei kaikkea olekaan lyöty lukkoon, vaan matka on elänyt koko ajan. Aluksi oli tarkoitus ottaa viikoksi talo Sciaccasta, mutta tulin siihen tulokseen, että kiertämällä juttu hoituu helpommin. Mulla matkalla merkkaa myös hotellin taso, olen löytänyt noista paikoista aivan ihania asumuksia ja villoja.

        Tuossa on tämänhetkinen reitti, lisää saan koko ajan vinkkejä paikoista jossa kannattaa käydä. Raunioita ei lähdetä katselemaan :P


      • tapa saada infoa
        Siennahanna kirjoitti:

        Hei, lähde toki mukaan! Sinusta on varmaan apua kun etsitään joka ilta näännyksissä vapaita hotellihuoneita ;)

        Ei kaikkea olekaan lyöty lukkoon, vaan matka on elänyt koko ajan. Aluksi oli tarkoitus ottaa viikoksi talo Sciaccasta, mutta tulin siihen tulokseen, että kiertämällä juttu hoituu helpommin. Mulla matkalla merkkaa myös hotellin taso, olen löytänyt noista paikoista aivan ihania asumuksia ja villoja.

        Tuossa on tämänhetkinen reitti, lisää saan koko ajan vinkkejä paikoista jossa kannattaa käydä. Raunioita ei lähdetä katselemaan :P

        Tyylisi; nyt kaikki tiedot mulle tänne ja kartat myös ja heti !! ei kuules onnistu. Jos saat tietoa, lyttäät sen ja alat haukkua, kuka tuollaiselle viitsii mitään kertoa. Nyt eletään tammikuun puoltaväliä ja sinä tiedät missä asut, minne menet, mitä tietä ajat ja kellonajatkin varmasti jo tiedossa. Sorry mutta onneksi me emme lähde samalle matkalle, ei tuollaista kukaan kestä.


      • naxos -fani sempre
        tapa saada infoa kirjoitti:

        Tyylisi; nyt kaikki tiedot mulle tänne ja kartat myös ja heti !! ei kuules onnistu. Jos saat tietoa, lyttäät sen ja alat haukkua, kuka tuollaiselle viitsii mitään kertoa. Nyt eletään tammikuun puoltaväliä ja sinä tiedät missä asut, minne menet, mitä tietä ajat ja kellonajatkin varmasti jo tiedossa. Sorry mutta onneksi me emme lähde samalle matkalle, ei tuollaista kukaan kestä.

        Hei!
        Kivahan sitä on matkaansa etukäteen suunnitella, mutta minullekin tökkäsi tuo tyyli :).


        Ensin "haukkui" kirjoitustani jossa kerroin linja-autojen ja taksien hintaerosta,
        (että 20 lapsukaiset eivät ole uusavuttomia...)
        ajatteli varmaan, että tarkoitin juuri häntä itseään.
        Sitten kertoikin olevansa 25v,
        (eli pärjää jo ihan itse) ja, että maalaisjärkikin jo jotakin sanoo?
        Aivan kuin itse olisin täysi tampio?
        Jos joku ajattelee suomessa, että ottaa sitten Sisiliassa kentältä linja-auton ja menee sillä.
        Ja sitten opas sanoo, että linja-autot EI kulje.
        Silloin kai tuo maalaisjärki sanoo, että no otetaan sitten taxi.
        Entä jos rahat ei siihen riitä?
        (Hän kirjoittaa suunnilleen näin, jos rahaa on käytössä vähän, sitten ainakin matka on suunniteltu hyvin etukäteen).
        Itse ajattelisin meneväni linja-autolla jos rahat tiukilla olisi, tuskin kuitenkaan tarkistaisin linja-autojen aikatauluja jo suomessa!?
        En nyt kyllä tarkoita, että kukaan ihan viimeisillä rahoillaan matkustaisi.
        Itsellä tyyli, että lomalla ei lasketa :), mutta ajattelenkin muita.
        Olen nähnyt Sisilian matkoillani nuoria opiskelijoita...
        Sitten liftaamaan ja raiskatuksi?
        Itse hölmönä 17 vuotiaana liftasin Sisiliassa kaverini kanssa ja huonosti meinasi sitten meille käydä.
        Kirjoitukseni oli vain esimerkki!
        Nyt ihmiset tietävät, että kentältä tosiaan menee linja-auto Naxosiin ja Taorminaan ja halvalla.
        Voi myös mennä taksilla jos on käpälää :).

        Sitten hän haukkuikin jo minua :(!
        Miten paljon olen saanut kritiikkiä ja hymähtelyä osakseni kirjoituksillani, verrattuna muihin useasti Sisiliasta kirjoittaviin.
        Kukas muu täällä useasti kirjoittaa :)?
        Ja haukkujia aina riittää, joka palstalla.

        Ei se mitään jos arvosteleekin, mutta,
        että on sitten pokkaa heittää minulle kuitenkin haukkujen jälkeen kysymys!?
        Kummatko markkinat ovat isommat Naxosin vai Taorminan...

        Ja hän satsaa sitten vielä laatuun, "tuskin minä markkinoilta mitään löydän, taitaa jäädä markkinat väliin" ;).

        Eli ensin kehuu ITSE hankkivansa tietonsa ja pärjäävänsä ITSE, mutta tarvitseekin apua fanilta oikeasti :).
        Monta yllätystä kokee varmaan vielä Sisiliassa,
        elämä, kun ei aina mene niin kuin sen suunnittelee.
        T. Naxos- fani sempre


      • pitäisi olla hauskaa
        Siennahanna kirjoitti:

        Hei, lähde toki mukaan! Sinusta on varmaan apua kun etsitään joka ilta näännyksissä vapaita hotellihuoneita ;)

        Ei kaikkea olekaan lyöty lukkoon, vaan matka on elänyt koko ajan. Aluksi oli tarkoitus ottaa viikoksi talo Sciaccasta, mutta tulin siihen tulokseen, että kiertämällä juttu hoituu helpommin. Mulla matkalla merkkaa myös hotellin taso, olen löytänyt noista paikoista aivan ihania asumuksia ja villoja.

        Tuossa on tämänhetkinen reitti, lisää saan koko ajan vinkkejä paikoista jossa kannattaa käydä. Raunioita ei lähdetä katselemaan :P

        Kuule pidä reittisi, luuletko sinä että se lukijoita kiinnostaa missä sinä yövyt tai millä tiellä ajat. Ota nyt itse selvää kaikista, kun niin polleena täällä lauot kommenttejasi,säälittää matkakumppanisi. Tuolla tyylillä sinä et pitkälle pääse, näsäviisas tytön tötterö.


      • Scarlett O
        pitäisi olla hauskaa kirjoitti:

        Kuule pidä reittisi, luuletko sinä että se lukijoita kiinnostaa missä sinä yövyt tai millä tiellä ajat. Ota nyt itse selvää kaikista, kun niin polleena täällä lauot kommenttejasi,säälittää matkakumppanisi. Tuolla tyylillä sinä et pitkälle pääse, näsäviisas tytön tötterö.

        Toki osaan käyttää netin karttoja, mutta se ei ole sama asia ku ajaa siellä. Jostain keskustelusta luin, että joku oli joutunut kääntymään takaisin, joten haluan tietää fiksun reitin.

        Reitin kertominen vaikuttaa siihen, että kokeneemmat kertovat kivoja paikkoja sen varrelta.

        Mitään ei ole varattu, matkasuunnitelma elää koko ajan, muutama tietty paikka on varmaa, Alcantara Valley, Etna ja Modica.

        Suunnittelin Maltan matkan 9 ihmiselle vuosi sitten ja hyvin meni; linnassa asuttiin, paikoissa käytiin ja altaalla maattiin ;)

        Opiskeluaikoina jouduin kerran ulkomailla kunnon läävään, pakettimatka ja muka ***. Ei olisi uskonut, että suomalaisia viedään moisiin hotelleihin. Nyt kun on varaa, maksan mielelläni merinäköalasta ja suihkusta johon voi mennä ilman tossuja. Markkinat Sisiliassa tuskin erovat markkinoista Pohjois-Espanjassa, Etelä-Espanjassa, Kanarialla, Mallorcalla, Maltalla tai Kreikassa olevista.

        Hyvin olen tähän asti selvinnyt elämässä, kiltteydellä ei pitkälle pötkitä.


      • Naxos- fani sempre
        Scarlett O kirjoitti:

        Toki osaan käyttää netin karttoja, mutta se ei ole sama asia ku ajaa siellä. Jostain keskustelusta luin, että joku oli joutunut kääntymään takaisin, joten haluan tietää fiksun reitin.

        Reitin kertominen vaikuttaa siihen, että kokeneemmat kertovat kivoja paikkoja sen varrelta.

        Mitään ei ole varattu, matkasuunnitelma elää koko ajan, muutama tietty paikka on varmaa, Alcantara Valley, Etna ja Modica.

        Suunnittelin Maltan matkan 9 ihmiselle vuosi sitten ja hyvin meni; linnassa asuttiin, paikoissa käytiin ja altaalla maattiin ;)

        Opiskeluaikoina jouduin kerran ulkomailla kunnon läävään, pakettimatka ja muka ***. Ei olisi uskonut, että suomalaisia viedään moisiin hotelleihin. Nyt kun on varaa, maksan mielelläni merinäköalasta ja suihkusta johon voi mennä ilman tossuja. Markkinat Sisiliassa tuskin erovat markkinoista Pohjois-Espanjassa, Etelä-Espanjassa, Kanarialla, Mallorcalla, Maltalla tai Kreikassa olevista.

        Hyvin olen tähän asti selvinnyt elämässä, kiltteydellä ei pitkälle pötkitä.

        Hei!
        Kyllä se elämä sinua vielä opettaa!
        Kiltteys on valttia!
        En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat tarkoituksella pahoittaa muiden mielen.
        Asioita voi kysellä "ihan normaalisti", saamatta aikaan kauheaa meteliä.
        Kaikilla olisi nyt parempi mieli ilman outoa tyyliäsi, jota täällä käytit.
        Vai via!
        T. Naxos- fani sempre


      • matkailija1
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Kyllä se elämä sinua vielä opettaa!
        Kiltteys on valttia!
        En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat tarkoituksella pahoittaa muiden mielen.
        Asioita voi kysellä "ihan normaalisti", saamatta aikaan kauheaa meteliä.
        Kaikilla olisi nyt parempi mieli ilman outoa tyyliäsi, jota täällä käytit.
        Vai via!
        T. Naxos- fani sempre

        Tuo on täyttä valhetta että Sisilian markkinat olisi samanlaiset kuin Espanjassa! kyllä Sisilian Naxoksen markkinat eroaa tosi paljon esim. Kanarian markkinoista, olen käynyt niilläkin. 50C asteen helteestä huolimatta petyin kauheasti Kanarian Puerto de Moganin markkinoihin: tarjolla oli jotain XL -kokoisia värikkäitä vaatteita, feikkilaukkuja joka puolella, afrikkalaisten myymiä puisia veistoksia.. no tuossa suunnilleen se koko valikoima! ja sitten vielä TOSI kalliilla hinnoilla :o

        Italiahan on tunnettu markkinamaa, monet suuntaavat sinne vain edullisten markkinoiden takia, vastaavia ei ole edes Ranskassa.

        Naxoksen markkinoilta saa kenkiä, merkkikosmetiikkaa ja paitoja jopa 3 eurolla, Kanarialta en saanut tuolla hinnalla mitään, ainiin pieni jäätelö maksoi sen 3 euroa, sama Suomessa euron tai alle..

        Riippuu tietysti ajankohdasta milloin sinne menee esim. kesällä aamuisin turistit ostaa useat pöydät tyhjiksi niinpä minäkään en löytänyt sieltä kesällä mitään muuta kuin yhdet sandaalit, mutta mitäs menin kesällä sinne.

        Jos matkustaa Sisilian junilla niin pitää osata jonkin verran italiaa: esim. lippuautomaateissa ainakin muutama vuosi sitten luki vain italiaa ja luukuilla ei aina ollut työntekijöitä joilta ostaa liput.


      • Solja
        matkailija1 kirjoitti:

        Tuo on täyttä valhetta että Sisilian markkinat olisi samanlaiset kuin Espanjassa! kyllä Sisilian Naxoksen markkinat eroaa tosi paljon esim. Kanarian markkinoista, olen käynyt niilläkin. 50C asteen helteestä huolimatta petyin kauheasti Kanarian Puerto de Moganin markkinoihin: tarjolla oli jotain XL -kokoisia värikkäitä vaatteita, feikkilaukkuja joka puolella, afrikkalaisten myymiä puisia veistoksia.. no tuossa suunnilleen se koko valikoima! ja sitten vielä TOSI kalliilla hinnoilla :o

        Italiahan on tunnettu markkinamaa, monet suuntaavat sinne vain edullisten markkinoiden takia, vastaavia ei ole edes Ranskassa.

        Naxoksen markkinoilta saa kenkiä, merkkikosmetiikkaa ja paitoja jopa 3 eurolla, Kanarialta en saanut tuolla hinnalla mitään, ainiin pieni jäätelö maksoi sen 3 euroa, sama Suomessa euron tai alle..

        Riippuu tietysti ajankohdasta milloin sinne menee esim. kesällä aamuisin turistit ostaa useat pöydät tyhjiksi niinpä minäkään en löytänyt sieltä kesällä mitään muuta kuin yhdet sandaalit, mutta mitäs menin kesällä sinne.

        Jos matkustaa Sisilian junilla niin pitää osata jonkin verran italiaa: esim. lippuautomaateissa ainakin muutama vuosi sitten luki vain italiaa ja luukuilla ei aina ollut työntekijöitä joilta ostaa liput.

        Kanaria on turisteille rakennettu viihdesaari :P, ehkäpä se tosiaan ei ole verrattavissa, mutta välimeren maiden markkinat yleensä ovet samanlaisia. Pohjois-Espanjassa kylä, jossa turisteja ei ollut kuin omasta maasta...krääsää.

        Ikäni puolesta, ja pukeutumistyylini takia markkinoilla tuskin on minulle sopivaa tavaraa. Tarvetta ei ole edes ostaa lapsille t-paitoja 1,5e/kpl. Ei, sittenkin muuten taisin ostaa Maltan markkinoilta adapterin!!

        Mut hei, korjaan virheeni jos niikseen tulee ja kerron teille heinäkuun alussa miten markkinoilla meni. Pistaasipähkinät tietty kiinnostaa :P


      • tsuprup
        paatosta kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton, kovasti tunnut jo stressaavan tuota matkaa ja kovin tarkasti kaikki jo mietitty. Ota rennosti, matkasta tulee antoisampi ilman turhaa vouhkaamista ja suunnittelua, ajele minne mieli tekee, rauhoitu.

        En ole sellainen ihminen joka menee minne mieli sitten tekee. Olen niin innoissani matkasta, että tutkin nettiä pää sumeana onnesta :P Ihania kuvia löytyy, katselen sopivia hotelleja, ja selvitän mitkä kohteet on käymisen arvoisia.

        Matka elää koko ajan, lisää löytyy kivoja paikkoja ja syrjäyttää jonkun vähemmän kiinnostavan.

        Ukkini sanoi aikoinaan, että matka menee pieleen jos ei ole matkakuumetta :P

        Kiva kun olette huolissaan matkastamme, mutta kun on suunnittelut hoidettu, niin 9 päivään sisältyy menoa, makoilua, ja hyvää ruokaa ilman kellonaikoja.


      • matkailija1
        tsuprup kirjoitti:

        En ole sellainen ihminen joka menee minne mieli sitten tekee. Olen niin innoissani matkasta, että tutkin nettiä pää sumeana onnesta :P Ihania kuvia löytyy, katselen sopivia hotelleja, ja selvitän mitkä kohteet on käymisen arvoisia.

        Matka elää koko ajan, lisää löytyy kivoja paikkoja ja syrjäyttää jonkun vähemmän kiinnostavan.

        Ukkini sanoi aikoinaan, että matka menee pieleen jos ei ole matkakuumetta :P

        Kiva kun olette huolissaan matkastamme, mutta kun on suunnittelut hoidettu, niin 9 päivään sisältyy menoa, makoilua, ja hyvää ruokaa ilman kellonaikoja.

        Naxoksen markkinoilla oli kyllä kaiken ikäisille ja kokoisille sopivia vaatteita, itse kyllä myönnän pettyneeni hieman kun viime kerralla oli ostettu kaikki vähän tavallisemmat ja nätit vaatteet kun jäljellä oli vain nuorten trendikuteita, sitten isompia paitoja ja lasten printti t-paitoja, eli kaikkea löytyy.. Ja lapsillehan (ja isommellikin, joskus) löytyy farkkuja ja ihania mekkoja. Kenkiäkin on kaikenlaisia tavallisista sandaaleista korkokenkiin.

        Saa sieltä ruokaakin, herkkuja, suolakalaa, juustoja, makkaroita, jäätelöä ja vaikka mitä! jopa kattiloita on eli kaikkea tarvittavaa, laastareitakin sieltä tuli ostettua kun kaupoissa ei ollut.. Ihan kaikkea sieltä ei tietysti jaksa tai edes pysty raahaamaan. Ja tuotteet markkinoilla tietysti vaihtuu aina vuoden ajan mukaan, talvella löytyy toppatakkeja.

        Itse kyllä tosiaan viime kesänä, elokuussa petyin kun ei tullut muuta löydetty kuin sandaalit kun monet pöydät oli tyhjinä, ostajia (pohjois-italialaisia, venäläisiä ja muita) oli valtavasti joka puolella :/

        en halua sinne enää kesällä, liian täyttä, joka rantakin oli ihan täysi, piti oikein miettiä mihin koloon voisi oman pyyhkeen laittaa ja minne mahtuisi vai pitääkö vain hypätä suoraan mereen kun muualle ei mahdu.. Karkki, lelu yms. kojuja oli silloin ympäri Naxosta! hattaramyyjät pyysivät 9 euroa parista karkista, katsoivat vielä ihmeissään kun en ostanut ja tunkivat oman kouransa pussiin poistaen karkit. Niin ja nukkuivat kuorsaten niissä myyntikoju-teltoissaan sant antonion viereisellä tiellä, hauskaa..

        Turistibussikin ajeli soiden yötä päivää ympäri Naxosta, Taormiinaan asti se ei mennyt!

        Suosittelen Naxosta kesällä kyllä lapsille!:)

        etenkin pienemmille jotka tykkää rannalla olevista lasten leikittämis-tapahtumista ja musiikista, siellä oli lava jossa lapset sai laulaa/tanssia ja tehdä tehtäviä italialaisten lastenlaulujen tahdissa, kävi monta kertaa mielessä että siskoni lasten siellä olisi pitänyt olla minun sijastani.. Rantavahditkin olivat ihan täpinöissään puuhaamassa vieraiden lasten kanssa, tiedä sitten kuuluiko sekin rantavahdin työhön.


      • olikos
        matkailija1 kirjoitti:

        Naxoksen markkinoilla oli kyllä kaiken ikäisille ja kokoisille sopivia vaatteita, itse kyllä myönnän pettyneeni hieman kun viime kerralla oli ostettu kaikki vähän tavallisemmat ja nätit vaatteet kun jäljellä oli vain nuorten trendikuteita, sitten isompia paitoja ja lasten printti t-paitoja, eli kaikkea löytyy.. Ja lapsillehan (ja isommellikin, joskus) löytyy farkkuja ja ihania mekkoja. Kenkiäkin on kaikenlaisia tavallisista sandaaleista korkokenkiin.

        Saa sieltä ruokaakin, herkkuja, suolakalaa, juustoja, makkaroita, jäätelöä ja vaikka mitä! jopa kattiloita on eli kaikkea tarvittavaa, laastareitakin sieltä tuli ostettua kun kaupoissa ei ollut.. Ihan kaikkea sieltä ei tietysti jaksa tai edes pysty raahaamaan. Ja tuotteet markkinoilla tietysti vaihtuu aina vuoden ajan mukaan, talvella löytyy toppatakkeja.

        Itse kyllä tosiaan viime kesänä, elokuussa petyin kun ei tullut muuta löydetty kuin sandaalit kun monet pöydät oli tyhjinä, ostajia (pohjois-italialaisia, venäläisiä ja muita) oli valtavasti joka puolella :/

        en halua sinne enää kesällä, liian täyttä, joka rantakin oli ihan täysi, piti oikein miettiä mihin koloon voisi oman pyyhkeen laittaa ja minne mahtuisi vai pitääkö vain hypätä suoraan mereen kun muualle ei mahdu.. Karkki, lelu yms. kojuja oli silloin ympäri Naxosta! hattaramyyjät pyysivät 9 euroa parista karkista, katsoivat vielä ihmeissään kun en ostanut ja tunkivat oman kouransa pussiin poistaen karkit. Niin ja nukkuivat kuorsaten niissä myyntikoju-teltoissaan sant antonion viereisellä tiellä, hauskaa..

        Turistibussikin ajeli soiden yötä päivää ympäri Naxosta, Taormiinaan asti se ei mennyt!

        Suosittelen Naxosta kesällä kyllä lapsille!:)

        etenkin pienemmille jotka tykkää rannalla olevista lasten leikittämis-tapahtumista ja musiikista, siellä oli lava jossa lapset sai laulaa/tanssia ja tehdä tehtäviä italialaisten lastenlaulujen tahdissa, kävi monta kertaa mielessä että siskoni lasten siellä olisi pitänyt olla minun sijastani.. Rantavahditkin olivat ihan täpinöissään puuhaamassa vieraiden lasten kanssa, tiedä sitten kuuluiko sekin rantavahdin työhön.

        tossa tavaralistassa ny sitte jottai erilaist ku muijen etelän maiden markkinois?


      • Naxos- fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Naxoksen markkinoilla oli kyllä kaiken ikäisille ja kokoisille sopivia vaatteita, itse kyllä myönnän pettyneeni hieman kun viime kerralla oli ostettu kaikki vähän tavallisemmat ja nätit vaatteet kun jäljellä oli vain nuorten trendikuteita, sitten isompia paitoja ja lasten printti t-paitoja, eli kaikkea löytyy.. Ja lapsillehan (ja isommellikin, joskus) löytyy farkkuja ja ihania mekkoja. Kenkiäkin on kaikenlaisia tavallisista sandaaleista korkokenkiin.

        Saa sieltä ruokaakin, herkkuja, suolakalaa, juustoja, makkaroita, jäätelöä ja vaikka mitä! jopa kattiloita on eli kaikkea tarvittavaa, laastareitakin sieltä tuli ostettua kun kaupoissa ei ollut.. Ihan kaikkea sieltä ei tietysti jaksa tai edes pysty raahaamaan. Ja tuotteet markkinoilla tietysti vaihtuu aina vuoden ajan mukaan, talvella löytyy toppatakkeja.

        Itse kyllä tosiaan viime kesänä, elokuussa petyin kun ei tullut muuta löydetty kuin sandaalit kun monet pöydät oli tyhjinä, ostajia (pohjois-italialaisia, venäläisiä ja muita) oli valtavasti joka puolella :/

        en halua sinne enää kesällä, liian täyttä, joka rantakin oli ihan täysi, piti oikein miettiä mihin koloon voisi oman pyyhkeen laittaa ja minne mahtuisi vai pitääkö vain hypätä suoraan mereen kun muualle ei mahdu.. Karkki, lelu yms. kojuja oli silloin ympäri Naxosta! hattaramyyjät pyysivät 9 euroa parista karkista, katsoivat vielä ihmeissään kun en ostanut ja tunkivat oman kouransa pussiin poistaen karkit. Niin ja nukkuivat kuorsaten niissä myyntikoju-teltoissaan sant antonion viereisellä tiellä, hauskaa..

        Turistibussikin ajeli soiden yötä päivää ympäri Naxosta, Taormiinaan asti se ei mennyt!

        Suosittelen Naxosta kesällä kyllä lapsille!:)

        etenkin pienemmille jotka tykkää rannalla olevista lasten leikittämis-tapahtumista ja musiikista, siellä oli lava jossa lapset sai laulaa/tanssia ja tehdä tehtäviä italialaisten lastenlaulujen tahdissa, kävi monta kertaa mielessä että siskoni lasten siellä olisi pitänyt olla minun sijastani.. Rantavahditkin olivat ihan täpinöissään puuhaamassa vieraiden lasten kanssa, tiedä sitten kuuluiko sekin rantavahdin työhön.

        Moikka!
        Ei näille taida kannattaa tänne vastailla?
        On niin ihme jutttuja ja kyselijöitä.
        Taitavat taas tehdä sitä samaa, kuin ennenkin.
        Eli huvikseen kysellään, että voidaan sitten "naureskella"/arvostella...
        Ihan, kuin jotakin lasten pelleilyä?
        Eli kerrot jotakin, niin paskaa sataa taas niskaan.
        Tuskin ovat edes matkalle menossa, kunhan vain häiriköivät :(.
        Sinäkin kirjoitit pitkät pätkät ja tuloksena kysymys, mitäs eroa tuossa listassa nyt sitten Espanjan markkinoihin?
        Harmi homma.
        T. Naxos- fani sempre


      • feta tai pollo
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        Moikka!
        Ei näille taida kannattaa tänne vastailla?
        On niin ihme jutttuja ja kyselijöitä.
        Taitavat taas tehdä sitä samaa, kuin ennenkin.
        Eli huvikseen kysellään, että voidaan sitten "naureskella"/arvostella...
        Ihan, kuin jotakin lasten pelleilyä?
        Eli kerrot jotakin, niin paskaa sataa taas niskaan.
        Tuskin ovat edes matkalle menossa, kunhan vain häiriköivät :(.
        Sinäkin kirjoitit pitkät pätkät ja tuloksena kysymys, mitäs eroa tuossa listassa nyt sitten Espanjan markkinoihin?
        Harmi homma.
        T. Naxos- fani sempre

        Noh, harmillisia kommentteja saa aina mutta onhan se niin etteivät markkinoiden myyntiartikkelit todellakaan paljon poikkea muiden välimerellisten, ruokapuolella tietenkin eroa, pääsääntöisesti laukkuja, kenkiä, t-paitoja, mekkoja jne olit missä maassa tahansa.Jos puhutaan markkinoista, niin jokainen tietää mitä siellä myydään.


      • ScarlettO'
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        Moikka!
        Ei näille taida kannattaa tänne vastailla?
        On niin ihme jutttuja ja kyselijöitä.
        Taitavat taas tehdä sitä samaa, kuin ennenkin.
        Eli huvikseen kysellään, että voidaan sitten "naureskella"/arvostella...
        Ihan, kuin jotakin lasten pelleilyä?
        Eli kerrot jotakin, niin paskaa sataa taas niskaan.
        Tuskin ovat edes matkalle menossa, kunhan vain häiriköivät :(.
        Sinäkin kirjoitit pitkät pätkät ja tuloksena kysymys, mitäs eroa tuossa listassa nyt sitten Espanjan markkinoihin?
        Harmi homma.
        T. Naxos- fani sempre

        No mä ainakin yritän onkia tietoa ja jatkan kyselyä Mielenkiintoinen markkinakeskustelu :D


      • olemassah
        matkailija1 kirjoitti:

        Tuo on täyttä valhetta että Sisilian markkinat olisi samanlaiset kuin Espanjassa! kyllä Sisilian Naxoksen markkinat eroaa tosi paljon esim. Kanarian markkinoista, olen käynyt niilläkin. 50C asteen helteestä huolimatta petyin kauheasti Kanarian Puerto de Moganin markkinoihin: tarjolla oli jotain XL -kokoisia värikkäitä vaatteita, feikkilaukkuja joka puolella, afrikkalaisten myymiä puisia veistoksia.. no tuossa suunnilleen se koko valikoima! ja sitten vielä TOSI kalliilla hinnoilla :o

        Italiahan on tunnettu markkinamaa, monet suuntaavat sinne vain edullisten markkinoiden takia, vastaavia ei ole edes Ranskassa.

        Naxoksen markkinoilta saa kenkiä, merkkikosmetiikkaa ja paitoja jopa 3 eurolla, Kanarialta en saanut tuolla hinnalla mitään, ainiin pieni jäätelö maksoi sen 3 euroa, sama Suomessa euron tai alle..

        Riippuu tietysti ajankohdasta milloin sinne menee esim. kesällä aamuisin turistit ostaa useat pöydät tyhjiksi niinpä minäkään en löytänyt sieltä kesällä mitään muuta kuin yhdet sandaalit, mutta mitäs menin kesällä sinne.

        Jos matkustaa Sisilian junilla niin pitää osata jonkin verran italiaa: esim. lippuautomaateissa ainakin muutama vuosi sitten luki vain italiaa ja luukuilla ei aina ollut työntekijöitä joilta ostaa liput.

        monta 'eri' espanjaa. aurinkorannikko turisteille, kanaria turisteille, pohjois-espanja aah...


      • matkailija1
        ScarlettO' kirjoitti:

        No mä ainakin yritän onkia tietoa ja jatkan kyselyä Mielenkiintoinen markkinakeskustelu :D

        Enköhän minä tiedä aika hyvin mitä eroja on esim. Naxoksen markkinoissa ja sitten vaikka Kanarian markkinoissa.
        Kanarian markkinoilla olen käynyt kerran enkä uudestaan mene! turha reissu ainakin puolituntia Bahiasta Moganiin eikä mitään ostettavaa ja kallistakin oli! no yhden pehmokamelin löysin ja myyjäpoika naureskeli minulle, no onneksi sentään siskon vauva on tykännyt siitä kovasti että edes jokin ilo siitä..
        Naxoksen markkinoilla olen käynyt monet kerrat ja aina löytynyt ostettavaa paitsi viime kesänä kun oli tyhjiä pöytiä turistilaumojen takia.

        Joku väitti että eiköhän ne ole "samat" kengät, samat laukut jne. niin Espanjassa kuin Naxoksessa, no eipäs ole! Kanaria oli ihan täynnä feikkilaukkuja (myös markkinat) silmissä vilisi niin paljon logoja kuin jossain Kiinassa ainakin.. Lisäksi oli afrikkalaisten hapsulaukkuja, puukoruja, veistoksia ja ruskeita nahkalaukkuja joka puolella. Vastaavia ei ole Naxoksen markkinoilla tai en ainakaan muista että olisi. Naxoksen markkinoilla on 2-4 pöytää feikkilaukkuja, niitä ei yhtä paljon kuin Kanarian markkinoilla joka toisessa pöydässä.
        Vaatteita kanarian markkinoilla ei juurikaan ollut paitsi lasten ja sitten jättisuuria (ranta vai mitä) vaatteita joita en viitsinyt edes katsoa, no huiveja oli myös, niitä en muistaakseni Naxoksen markkinoilla nähnyt.

        Myöskään kenkiä ei voi verrata, italialaiseen muotiin kuuluu esim. kapeakärkiset korkokengät jonkalaisia ei ollut Kanarian markkinoilla: sen sijaan tuikitavallisia lättäpohjasandaaleja löytyi kuten myös jotain ihmeellisiä nahkatossuja tai mitälie.


      • haloo, paloo, daloo
        matkailija1 kirjoitti:

        Enköhän minä tiedä aika hyvin mitä eroja on esim. Naxoksen markkinoissa ja sitten vaikka Kanarian markkinoissa.
        Kanarian markkinoilla olen käynyt kerran enkä uudestaan mene! turha reissu ainakin puolituntia Bahiasta Moganiin eikä mitään ostettavaa ja kallistakin oli! no yhden pehmokamelin löysin ja myyjäpoika naureskeli minulle, no onneksi sentään siskon vauva on tykännyt siitä kovasti että edes jokin ilo siitä..
        Naxoksen markkinoilla olen käynyt monet kerrat ja aina löytynyt ostettavaa paitsi viime kesänä kun oli tyhjiä pöytiä turistilaumojen takia.

        Joku väitti että eiköhän ne ole "samat" kengät, samat laukut jne. niin Espanjassa kuin Naxoksessa, no eipäs ole! Kanaria oli ihan täynnä feikkilaukkuja (myös markkinat) silmissä vilisi niin paljon logoja kuin jossain Kiinassa ainakin.. Lisäksi oli afrikkalaisten hapsulaukkuja, puukoruja, veistoksia ja ruskeita nahkalaukkuja joka puolella. Vastaavia ei ole Naxoksen markkinoilla tai en ainakaan muista että olisi. Naxoksen markkinoilla on 2-4 pöytää feikkilaukkuja, niitä ei yhtä paljon kuin Kanarian markkinoilla joka toisessa pöydässä.
        Vaatteita kanarian markkinoilla ei juurikaan ollut paitsi lasten ja sitten jättisuuria (ranta vai mitä) vaatteita joita en viitsinyt edes katsoa, no huiveja oli myös, niitä en muistaakseni Naxoksen markkinoilla nähnyt.

        Myöskään kenkiä ei voi verrata, italialaiseen muotiin kuuluu esim. kapeakärkiset korkokengät jonkalaisia ei ollut Kanarian markkinoilla: sen sijaan tuikitavallisia lättäpohjasandaaleja löytyi kuten myös jotain ihmeellisiä nahkatossuja tai mitälie.

        Puhut nyt Kanariasta! Sehän on turisteille rakennettu krääsälandia, jossa puhutaan jopa sinun kieltäsi. Mitä odotit sen maan markkinoilta? Afrikan läheisyys varmasti ajaa sinne kaupustelijoita myymään kuteita...Ensi kerralla kun haluat nähdä aitoa Espanjaa niin mene Espanja palstalle.


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Enköhän minä tiedä aika hyvin mitä eroja on esim. Naxoksen markkinoissa ja sitten vaikka Kanarian markkinoissa.
        Kanarian markkinoilla olen käynyt kerran enkä uudestaan mene! turha reissu ainakin puolituntia Bahiasta Moganiin eikä mitään ostettavaa ja kallistakin oli! no yhden pehmokamelin löysin ja myyjäpoika naureskeli minulle, no onneksi sentään siskon vauva on tykännyt siitä kovasti että edes jokin ilo siitä..
        Naxoksen markkinoilla olen käynyt monet kerrat ja aina löytynyt ostettavaa paitsi viime kesänä kun oli tyhjiä pöytiä turistilaumojen takia.

        Joku väitti että eiköhän ne ole "samat" kengät, samat laukut jne. niin Espanjassa kuin Naxoksessa, no eipäs ole! Kanaria oli ihan täynnä feikkilaukkuja (myös markkinat) silmissä vilisi niin paljon logoja kuin jossain Kiinassa ainakin.. Lisäksi oli afrikkalaisten hapsulaukkuja, puukoruja, veistoksia ja ruskeita nahkalaukkuja joka puolella. Vastaavia ei ole Naxoksen markkinoilla tai en ainakaan muista että olisi. Naxoksen markkinoilla on 2-4 pöytää feikkilaukkuja, niitä ei yhtä paljon kuin Kanarian markkinoilla joka toisessa pöydässä.
        Vaatteita kanarian markkinoilla ei juurikaan ollut paitsi lasten ja sitten jättisuuria (ranta vai mitä) vaatteita joita en viitsinyt edes katsoa, no huiveja oli myös, niitä en muistaakseni Naxoksen markkinoilla nähnyt.

        Myöskään kenkiä ei voi verrata, italialaiseen muotiin kuuluu esim. kapeakärkiset korkokengät jonkalaisia ei ollut Kanarian markkinoilla: sen sijaan tuikitavallisia lättäpohjasandaaleja löytyi kuten myös jotain ihmeellisiä nahkatossuja tai mitälie.

        Hei Matkailija!
        Parempi nyt jättää tämä palsta ihan omaan arvoonsa.
        Niin lapsellista on touhu täällä.
        Kukaan aikuinen, fiksu ihminen ei ala täällä haukkumaan toisten kirjoituksia.
        Tai kirjoita tänne toisten nimiä!
        Saavat etsiä vastauksiaan jostain ihan muualta, minun puolestani.
        Ja jos tuo Anuttelu ei nyt ala loppua, alkaa kohta asian käsittely!
        Harmi, että joka palstalle menee aina muutama ajattelematon ihminen pilaamaan kaiken.
        T. Naxos- fani sempre


      • koko Euroopassa
        feta tai pollo kirjoitti:

        Noh, harmillisia kommentteja saa aina mutta onhan se niin etteivät markkinoiden myyntiartikkelit todellakaan paljon poikkea muiden välimerellisten, ruokapuolella tietenkin eroa, pääsääntöisesti laukkuja, kenkiä, t-paitoja, mekkoja jne olit missä maassa tahansa.Jos puhutaan markkinoista, niin jokainen tietää mitä siellä myydään.

        Kuka lähtee matkoille shoppailemaan. Parasta ja järkevintä ostaa vaatteet ja kengät ja laukut kotimaasta ennen matkalle lähtöä. Ihan tyhmää kulutta aikaa ja rahaa lomamatkalla juostessä krääsän perässä. Järkeväänpääkin tekemistä kun löytyy. Mutta nämä Naxosin turistit eivät piittaa katsella ympärilleen vaan ainoa ajanvietto on kytätä naapureita, tappaa aikaa hotellissa, lojua rannalla, juosta krääsäputiikeissa ja istua syömässä ja ryyppäämässä illat.
        Meitä on moneksi näköjään.


      • Naxos -fani sempre
        koko Euroopassa kirjoitti:

        Kuka lähtee matkoille shoppailemaan. Parasta ja järkevintä ostaa vaatteet ja kengät ja laukut kotimaasta ennen matkalle lähtöä. Ihan tyhmää kulutta aikaa ja rahaa lomamatkalla juostessä krääsän perässä. Järkeväänpääkin tekemistä kun löytyy. Mutta nämä Naxosin turistit eivät piittaa katsella ympärilleen vaan ainoa ajanvietto on kytätä naapureita, tappaa aikaa hotellissa, lojua rannalla, juosta krääsäputiikeissa ja istua syömässä ja ryyppäämässä illat.
        Meitä on moneksi näköjään.

        Hei!
        Pakko "puuttua" :).
        Oletko käynyt Naxosissa itse?
        Yleistät kaikki Naxosin turistit, shoppaajiksi, krääsän perässä juoksijoiksi, ryyppääjiksi, hotellissa ja rannalla lojujiksi!

        Eihän se nyt ihan noin ole.

        Itse ainakin todellakin katselen ympärilleni Naxosissa sekä Taorminassa.
        Minut henkilökohtaisesti on LUMONNUT Sisilian luonto!
        Se on ihan sika magee :).
        Joka kerta, kun sinne menee, siellä on erilaista!

        Toukokuussa siellä kypsyvät esim, nespolepuun hedelmät, ihania ja niitä ei saa suomessa.

        Syksyllä siellä kypsyvät esim, kaktuksen hedelmät ja avocadot.

        Tammikuussa kuulemma kukkivat mantelipuut, joita harmikseni en ole koskaan, VIELÄ nähnyt.

        Ja aina on erilaiset kukat kukkimassa, kun sinne menee.

        Jos menet keväällä, kesällä, syksyllä tai talvella
        on siis aina, kun menisit "eripaikkaan".

        Esim, itse, kun menin syksyllä en huomannut/tiennyt olevankaan mitään nespoleita, mutta, kun menin keväällä oli puut täynnä noita keltaisia hedelmiä :).
        Ja ihmettelin mistä ne puut oli siihen ilmestyneet, tyhjästä?

        Eli matkalaisia, on monenlaisia niin Naxosissa, kuin muualla.

        Mielestäni Naxos ei ainakaan ole mikään ryyppy paikka.
        En ole siellä nähnyt, kuin kerran humalaisia!
        Ja nekin oli tietysti suomalaisia :(.

        Sisilialaiset, kun eivät ole mitään ryyppy kansaa!

        Krääsää voi ostaa oman mielensä mukaan?
        Jos joku haluaa käydä ostoksilla, niin mitä sitten.
        Laatuakin löytyy Sisiliassa!
        Italiahan on kenkämaa, toki muutakin löytyy, kuin laatu kenkiä.
        Kalliita muotiluomuksia jne...

        Ja jos haluaa rantalomalle, niin miksi ei sitten makoilisi myös rannalla.
        Toiset haluavat rantalomalle, toiset kaupunki lomille.
        Jokainen menköön sinne minne itse haluaa!
        Vapaasti voi valita, tietääkseni.

        Meitä on moneksi onneksi.

        T. Naxos- fani sempre


      • matkailija1
        koko Euroopassa kirjoitti:

        Kuka lähtee matkoille shoppailemaan. Parasta ja järkevintä ostaa vaatteet ja kengät ja laukut kotimaasta ennen matkalle lähtöä. Ihan tyhmää kulutta aikaa ja rahaa lomamatkalla juostessä krääsän perässä. Järkeväänpääkin tekemistä kun löytyy. Mutta nämä Naxosin turistit eivät piittaa katsella ympärilleen vaan ainoa ajanvietto on kytätä naapureita, tappaa aikaa hotellissa, lojua rannalla, juosta krääsäputiikeissa ja istua syömässä ja ryyppäämässä illat.
        Meitä on moneksi näköjään.

        eipä ole samaa krääsää jokapuolella Eurooppaa, tai riippuu minkälainen ihminen olet ja mitä pidät krääsänä! Italia ja Sisilia on ainakin tunnettu italialaisista laatumerkeistäkin ja etenkin kengistä..

        Mielummin minä maksan esim. tyylikkäistä mokkasaappaista 50 euroa Sisiliassa kuin saman tyylisistä ellei jopa samoista Suomessa 100-500 euroa! eroa on.

        "Järkeväänpääkin tekemistä kun löytyy. Mutta nämä Naxosin turistit eivät piittaa katsella ympärilleen vaan ainoa ajanvietto on kytätä naapureita, tappaa aikaa hotellissa, lojua rannalla, juosta krääsäputiikeissa ja istua syömässä ja ryyppäämässä illat.
        Meitä on moneksi näköjään."

        Vai niin huhhuh. Itse en ainakaan kyttäile hotellinaapureita, paitsi pakostihan se häiritsee jos meluavat kovasti, en ole koskaan lojunut rannalla (sinne menen uimaan, pelamaan, olemaan), juossut(!) krääsäputiikkiin, istunut syömässä (pakko kai se on hetki istua kun syö haloo?), ryyppäämässä (en juo alkoholia). Että aika tuulesta temmattuja väitteitä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe