vaalea karvoitus kasvoissa

tytteli1983

Minulla kasvaa vaaleita karvoja paljon ylähuulessa ja suupielissä sekä nyt sellaista "hiuksenalkunukkaa" on alkanut kasvaa korvista päin kohti poskia. Haluan pois tämän häiritsevän vaikkakin täysin vaalean karvoituksen. Mitä menetelmää suosittelet?

15

12542

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma...

      Ainoa varmasti toimiva poistokeino vaaleille karvoille on neulaepilaatio. Mutta sitäkään ei yleensä tehdä ohuelle karvoitukselle. Karvat pitää olla sen verran paksua laatua, että kosmetologi pystyy työntämään neulan karvatuppeen. Oma kosmetologini kertoi ettei kovin ohuita karvoja pysty poistamaan. Mutta eipä nuo pahemmin näykään. Jos haluaa nekin pois, voisi yrittää epilaattorilla ajelua.

    • marsu

      mulla on koko naama täynnä vaaleeta karvaa, osa niistä on pitempiä..ja ne kyllä ärsyttää ihan sikana. karvaa joka paikka täynnä.

      • ---

        ..tuu kylmä


      • nimellä

        Tullaista ihoa kutsutaan nimellä persikkaiho. Kosmetologin mukaan tuollainen kevytkarvoitus on vain hyväksi iholle. Tiedä häntä sitten.


      • XDDDDDDDDD
        nimellä kirjoitti:

        Tullaista ihoa kutsutaan nimellä persikkaiho. Kosmetologin mukaan tuollainen kevytkarvoitus on vain hyväksi iholle. Tiedä häntä sitten.

        herra jumala tytöt kokeilkaa joskus ilman meikkiä sormen päillä ihoa mitä siinä tuntuu..?


    • -s-

      TOTTAKAI ne saa pois! Itse käytän kaupasta ostettuja kasvoille tarkoitettuja vahaliuskoja.Puhtaalle, kuivalle iholle silitellään kiinni ja repästään vastakarvaan pois.Huuhtelen vain vedellä ja teen sen illalla ennen nukkumaan menoa koska iho punottaa.On tietenkin yksilöllistä, mutta muutamana päivänä iho on vielä hiukan karhea,ja kevyellä meikkivoiteella/puuterilla saa peitettyä.Tuo riippuu siis kuinka herkkä iho on.Itselläni on herkkä.

      • ärsyyntynyt

        Mulla on tosi herkkä iho ja oon käynyt kosmetologilla vahauttamassa, jonka jälkeen iho on ollut todella ärsyyntynyt. Pari päivää on ylähuulen tienoilla ollut pientä näppylää, sellaista valkoista. Sitten menee pois ja karvat pysyy poissa nelisen viikkoa.
        En tiedä miten paljon tämä vaurioittaa ihoa, mitään pysyvää jälkeä ei ole jäänyt, ja olen sitä mieltä, että mieluumin kuljen kaksi päivää naama ruvella, kuin koko elämäni viiksivalluna.
        Minun karvani ovat siis tosi tummia ja pitkiä. Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa Veet vahaa, tulee halvemmaksi kuin kosmetologilla käynti. Saas nähdä aamulla, miltä kuono näyttää.


    • vauvasta vaariin

      Nuo untuvaiset vaaleat karvat ovat lanugo-karvaa mikä kertoo terveestä ihosta, jota ei olisi suotavaa poistaa. Vrt. vauvan iho.
      Toisille tämä ilmiö jatkuu enempi vähempi runsaana (esim. pulisongeina tai ristiselän alueella) läpi aikuisiän... mikä tietenkin sinänsä hyvä asia, koska nämä "untuvat" eivät epätasapainoisessa ihossa viihdy.

      Toki saa sitä itse deppauttaa kasvot, kosmetologina vaan en sitä sinulle suosittele.

      • on ihan koko naaman

        alue silmänympärysihoa lukuun ottamatta vaalean karvan (untuvan) peitossa ja oikeastaan ihan koko vartalokin. Tietyillä paikoilla tieysti sitten sitä tummempaa ja vahvemapaakin karvaa. Mutta siis kasvoillani karvat ovat jopa pari senttiäkin pitkiä, kärsin niistä valtavasti. joskus olen viiksiä ajellut pois, mutta lopputulos näyttää hölmölle kun karvoja on muuallakin. ja siihen operaatioon en kyllä aio lähteä että ihan koko naamani ajalen.
        Minulla kuitenkaan ei omasta mielestäni ole terve ja tasapaninoinen iho. Iho ärtyy hyvin herkästi, on täynnä epäpuhtauksia.


      • maria77

        Olisi kiva kuulla mihin päätökseen tulit karvojen poistossa?


    • Lilli 78

      Pika-apuna voit kokeilla vaaleisiin kasvokarvoihin Veet kasvovahaa. On siis pieni tuubi ja levitetään tikulla esim ylähuulen karvoille. Poistaa mun mielestä kivasti pienetkin haituvat. Saa ainakin Stokkalta ja Sokosesta.

      • 15 € hukkaan...

        Ei auta kun yli puol senttii pitkille karvoille ja ne pienet haituvat ei välttämättä oo nii pitkiä


    • bl

      Voi olla myös oire syömishäiriöstä eli oksentelusta. Bulimia ja anoreksia kasvattaa tuota untuvaista lanugo-karvoitus nukkaa.

    • 39043

      Up! Mitäs jos kasvoissa on paljon läpinäkyvää karvoitusta, mutta korvista poskiin päin vain muutama mustempi karva, oletteko kokeneet sokerointia? Onko kokemuksia, onko kasvojen sokeroinnin jälkeen karvankasvu hidastunut/tummunut tai päinvastoin?

    • suomineitoSatakunta

      Minulla on sellaista ja ulkomailla ne meinasi alkaa ajelemaan niitä pois ja kielsin sen ehdottomasti. ne on niin ihon värisiä että minua ei ne haittaa ja usein kun ne poistaa voi tilalle kasvaa mustaa karvaa. Eli en suosittele poistoa. Jaloista kun poistin ohutta säärikarvaa tilalle nykyään kasvaa tummempaa.. DISLIKE :/
      Untuvakarvahan on merkki hyvästä ihosta joten antakaa olla ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe