E-I STOCKMANNILLE!!!

krääk

Hienosta maineesta ei puhettakaan kun olet työntekijä!Pikkupomoja ja vähän isompia.Työntekijä on koira.Joululahjaksi YKSI torttu ja YKSI kuppi kahvia! Osaaikaisille ei anneta vakipaikkaa vaan otetaan sukulaisia ulkopuolelta yms.yms.BOIKOTOIN TODELLA!!!

109

21731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on rakkikoira

      Älkää myöskään tulko Stockan vuokralaiseksi. Ei edes pissille saa mennä.

    • myös!!

      alihankkijoita, joiden työntekijät on suoranaisia orjia. Mutta hymyillä pitää

    • myös stokkalla

      Itse aloin opiskella ihan toista ammattia stokkan vuosien jälkeen. Ei todellakaan mitään kunnioitusta, ajan mittaan se alkoi näkyä omassa motiivissa. Luulen silti että ne pikkupomot niitä kaikkein onnettomimpia oli...

      *Okei, kerran sain hyvän asiakaspalautteen jälkeen konvehtirasian,mutta se oli aika alussa.

      • kokemuksia...

        ite olin 5v stokkalla..
        Sinne kun jäi tietyllä tavalla "jumiin", onneksi erään tapauksen johdosta PÄÄSIN POIS sieltä!

        Ei minkään näköistä kunnioitusta työntekijöitä kohtaan..

        Pas*ka ja sairas paikka! En suosittele kenellekkään...


    • Kiinnostunut...

      Näin asiakkaan näkökulmasta on aika yllättävää lukea näitä mielipiteitä. Kiinnostaakin, että jos tuo Stockmann tosiaan on noin surkea työnantaja, niin millä ilveellä työntekijät sitten saadaan käyttäytymään niin hyvin asiakkaita kohtaan? Hallitaanko heitä pelolla?

      Olen ollut Stockmannin asiakas 20 vuotta, ostanut sieltä varmasti tuhansia kertoja, enkä KERTAAKAAN ole saanut muuta kuin hyvää, ystävällistä palvelua, oli osasto mikä tahansa (myös Stockmannin vuokralaisilta, esim. Lancomen hoitolasta). Enkä tosiaankaan ole ruotsinkielinen, eikä minulla ole turkkia. Päinvastoin näytän varmasti siltä että rahaa mulla ei ole (oikeasti on, mutta eivät myyjät sitä voi tietää).

      • POIS PÄÄSSYT STOCKKALTA

        Ainakin itiksen herkussa johdetaan erittäin "lapsellisin" systeemein, esim. hierarkia on todella kankeaa siellä, ainakin silloin oli kun itse olin, et voinut suoraan mennä kysymään asioita myyntipäälliköltä vaan asiat piti kierrättää ensin. tiimiesimiehelle joka vei asian palvelupäällikölle joka sitten vei asian myyntipäällikölle, oli asia sitten mikä tahansa. Ja noottia ja sanomista tuli pienestäkin asiasta. Kiitosta ei todellakaan saanut, ainoastaan ne joille se ei kuulunut.


      • vuokralaisia

        Stockalla hyvää palvelua saa eri merkkien maahantuojien edustajilta, nämä maahantuojat ovat vuokranneet paikat esim. kosmetiikkaosastolla ja niissä on töissä maahantuojien edustajia, ei stockan omaa henkilökuntaa. Kosmetiikkaosastolta olen saanut hyvää palvelua aina ja myös.edellä mainitusta kauneushoitolasta, mutta asialla ovat olleet juuri nämä maahantuojien edustajat, heidäthän erottaa jo vaatteista, ei ole sitä Stockan myyjän pukua päällä.


      • se menee!
        POIS PÄÄSSYT STOCKKALTA kirjoitti:

        Ainakin itiksen herkussa johdetaan erittäin "lapsellisin" systeemein, esim. hierarkia on todella kankeaa siellä, ainakin silloin oli kun itse olin, et voinut suoraan mennä kysymään asioita myyntipäälliköltä vaan asiat piti kierrättää ensin. tiimiesimiehelle joka vei asian palvelupäällikölle joka sitten vei asian myyntipäällikölle, oli asia sitten mikä tahansa. Ja noottia ja sanomista tuli pienestäkin asiasta. Kiitosta ei todellakaan saanut, ainoastaan ne joille se ei kuulunut.

        Veit sanat suusta, ite olin keskustan stokkalla 5v ja yhdyn viestiisi täysin. Eli asia vietiin eteenpäin "rappunen kerrallaan", ja tietynlainen "isoveli valvoo" yms. meininki vallitsi..
        Valitettiin helposti (henkilökunta) ja kiitoksia ei tipahdellut vaikka (esim.) palveli asiakkaita miten hyvin tahansa..

        T- TOINEN POIS PÄÄSSYT


      • 4,5v. riitti..

        Jos et nuole asiakkaan persettä tarpeeksi, niin saat hankaluuksia. Koettu on.


      • myyjä

        Jos asiakkaalta tulee negatiivista palautetta palvelusta (palautettahan nykypäivisin tulee herkästi, varsinkin negatiivista), tulee siitä sähköposti tiimin (20-30 henkeä tiimissä) yhteiseen mailiin esimieheltä, joka palautteen on saanut. Sieltä jokainen sen lukee ja vaikka myyjän nimeä ei ole mainittu, niin aina jostain juttuun liittyvästä pystyy arvailemaan ketä asiakas tarkoittaa. Se on erittäin noloa ja kerran niin on kohdalleni sattunut (kiireen vuoksi olen sanonut jotain kömpelösti pahaa tarkoittamatta) . Olen menettänyt asiakkaan palautteen vuoksi yöunetkin, töihin paluu ahdistuksesta puhumattakaan. Ihmiset pitävät nykyään myyjiä koneina, joiden vioista pitää ilmoittaa..... joten anteeksi vain, olen IHMINEN. Mutta sitähän tämän päivän nuoret aikuiset eivät tajua, koska heille KAIKKI ja HETI!!

        Ja KYLLÄ, aion vaihtaa alaa. Mutta edelleen olen ihminen ja se ei käy nappia painamalla.


      • KiitosStockmann

        Hyvä että Stockmannille ei pääse sitten ihan kaikki vaikka haluaisivatkin. Hyvä että tasoa pidetään yllä. Asiakaspalvelija otta työnsä vastaa tietäen että taytyy palvella. Ja asiakas on aina oikeassa, koska on se joka maksaa.


      • Bakteerikammoinen

        Itse olen myöskin käynyt useita kertoja Stockmannilla. Usein olen saanut hyvää palvelua, mutta joskus kohtelu on ollut ala-arvoista, kuten vahtimestareilta. He eivät ymmärrä hyvän käytöksen päälle ja sallivat kakaroiden seisoskelevan kärryissä likaisilla kengillään. Kun asiakas menee herkkuosastolle ostamaan tuotteen, niin peruslähtökohta on, että paketti on puhdas. Sitä se ei ole, mikäli paketti on ollut kärryssä, jossa on seisoskellut sivistymätön kakara. Otapa siinä sitten leipäpaketista kiinni juuri pestyillä kätösillä, niin saat mausteet samaan hintaan. En ole sen jälkeen ostanut Stockmannin herkkuosastolta mitään.

        Joskus vuosia sitten ostin Stockmannilla vuokralla olleelta Leftfootilta kengät. Kengät meni nopeasti huonoon kuntoon ja yritys oli jo muutanut pois, eikä hyvityksestä tietoakaan. Ei ole ollut tarvetta mennä uudelleen Stokkalle. Saman tuotteen ja samanlaisen palvelun saan halvemmalla muualta.


      • lllllllllllllllllll

        Pelolla? Ooks iha pihalla XD


    • muitakin...

      Ilkeä paikka työntekijöille.. yäk

      ex-myyjä

      • tosiaan...

        Itse olen viihtynyt Stockalla mainiosti, ehken sitten ole ollut vielä talossa tarpeeksi pitkään...Mielestäni työntekijöitä muistetaan(ei erikseen, mutta yhteisesti), kiire ei ole läheskään yhtä kova kuin aikaisemmissa työpaikoissani, tauoista ja muista työehdoista pidetään kiinni. Hulluille Päivillekin meitä työntekijöitä on varattu juuri sopivasti. Jonkin verran hierarkista tosin on ja liikaa menee työpaikkoja suhteilla, tämän myönnän(kaverit ihmettelee kun pääsin ilman suhteita).Kyllä vaan silti sanoisin, että aika paljon huonompiakin työpaikkoja löytyy!


      • vakipaikka
        tosiaan... kirjoitti:

        Itse olen viihtynyt Stockalla mainiosti, ehken sitten ole ollut vielä talossa tarpeeksi pitkään...Mielestäni työntekijöitä muistetaan(ei erikseen, mutta yhteisesti), kiire ei ole läheskään yhtä kova kuin aikaisemmissa työpaikoissani, tauoista ja muista työehdoista pidetään kiinni. Hulluille Päivillekin meitä työntekijöitä on varattu juuri sopivasti. Jonkin verran hierarkista tosin on ja liikaa menee työpaikkoja suhteilla, tämän myönnän(kaverit ihmettelee kun pääsin ilman suhteita).Kyllä vaan silti sanoisin, että aika paljon huonompiakin työpaikkoja löytyy!

        lohkesi ihan omin avuin.


      • Vieläkin ahdistaa..

        Samoin yäk.. Voi sitä turhien pomojen määrää? Henkinen väkivalta esimiesten toimesta, pelottelu jatkuvalla irtisanomisella on heidän mainoslauseensa ja "aseensa". Laittomia potkuja saa kuulla kuukausittain. Niitä on Stockkan historiassa varmaan jo satoja. Asiakkaat kohtelevat myyjiä todella ylimielisesti, ihan kuin he olisivat vaan "renkejä", "piikoja". Helsingin rikkaat paskat luulee omistavansa maailman siitä tässä kaikessa on. Jos et ole heille mieliksi, niin he valehtelevat asiakastilanteen sähköpostilla ja eipä aikaakaan, niin saat ONGELMIA!!!


      • dillindallin
        Vieläkin ahdistaa.. kirjoitti:

        Samoin yäk.. Voi sitä turhien pomojen määrää? Henkinen väkivalta esimiesten toimesta, pelottelu jatkuvalla irtisanomisella on heidän mainoslauseensa ja "aseensa". Laittomia potkuja saa kuulla kuukausittain. Niitä on Stockkan historiassa varmaan jo satoja. Asiakkaat kohtelevat myyjiä todella ylimielisesti, ihan kuin he olisivat vaan "renkejä", "piikoja". Helsingin rikkaat paskat luulee omistavansa maailman siitä tässä kaikessa on. Jos et ole heille mieliksi, niin he valehtelevat asiakastilanteen sähköpostilla ja eipä aikaakaan, niin saat ONGELMIA!!!

        Stocka oli karmea työpaikka. Joka työaamu ahdisti lähteä ja työpäivä oli pitkä kuin nälkävuosi. Työ oli yksitoikkoista ja fyysisesti raskasta, koska koko päivän joutui olemaan samassa asennossa. Kelloa vilkuiltiin tämän tästä odotellen taukoa ja sitten kotiin lähtöä. Tauko oli kaikille etukäteen määrätty tarkka aika, jolloin se oli pidettävä. Monesti ainoat työkavereiden kesken vaihdetut sanat olivat vessan ovella. Työasioistakaan ei voinut keskustella, koska aina oli kuulokkeet korvilla ja puhelimessa jo jono odottamassa.

        Stocka on korruptoitunut vanha firma, jossa työntekijöitä kohdellaan kuin karjaa, varsinkin jos et ole halunnut nuoleskella esimiestäsi. Työaikoja vahditaan minuutin tarkkuudella. Jopa vessasta on haettu töihin ja kesken ruokatunnin, vaikka se tapahtuu työntekijän omalla ajalla. Mutta toisin päin työajan seuranta ei sitten olekaan sama asia. Työaika alkaa raksuttaa virallisesti, kun olet kirjautunut koneellesi vaikka töihin piti kuitenkin tulla jo reilusti ennen kirjautumista. Viikossa siis noin tunti ilmaista työtä jota stocka ei tietenkään ottanut kuuleviin korviinsakaan.

        Oli ahdistavaa myydä tavaraa ammattitaidolla, vaikka todellisuudessa emme tienneet tavaroista sen enempää kuin ostajakaan. Meillähän oli samat tiedot asiakkaan kanssa, siis kuvasto, jonka asiakas on saanut kotiinsa. Siinä oppi ja oli pakko puhua puuta heinää, että sai tavaraa myydyksi. Se oli todella ikävää.

        Esimies oli kiusaaja, joka käytti väärin valta-asemaansa. Pönkitti omaa huonoa itsetuntoaan ja ammattitaidottomuuttaan kiusaamalla.
        Kerran tuli liitosta (Pam) esittelykäynnille pari rouvaa töihin. Jäin sitten juttusille toisen kanssa. Kerroin olevani työpaikkakiusattu. Hän tiesi heti kenestä oli kysymys! Oli kuulemma tehnyt sitä aikaisemminkin eri työpaikoissaan.

        Stockalla näyttäisi olevan myös ihan omat lait. Työntekijöitä lomautetaan ja saman aikaisesti palkataan uusia työntekijöitä!!
        Ihmeellistä miksi kukaan ei puutu tällaiseen.

        Mutta kyllä noista vuosista yksi hyväkin asia seurasi. Miten mukava onkaan nykyään mennä töihin! Kun työ on monipuolista, esimies mukava ja oikeudenmukainen, ei vahdita ja kytätä, työ on kiinnostavaa, työhönsä pystyy vaikuttamaan...lista jatkuu vielä! Nykyisessä työpaikassani työkaverit usein ihmettelivät kuinka jaksan olla niin innoissani ja hyväntuulinen. Olenkin kertonut työkokemukseni stockalla - sen kokemuksen jälkeen, mikä työ tahansa on parempaa.


      • ♥♥♥♥♥♥]

        Paska


      • Dallindillin
        dillindallin kirjoitti:

        Stocka oli karmea työpaikka. Joka työaamu ahdisti lähteä ja työpäivä oli pitkä kuin nälkävuosi. Työ oli yksitoikkoista ja fyysisesti raskasta, koska koko päivän joutui olemaan samassa asennossa. Kelloa vilkuiltiin tämän tästä odotellen taukoa ja sitten kotiin lähtöä. Tauko oli kaikille etukäteen määrätty tarkka aika, jolloin se oli pidettävä. Monesti ainoat työkavereiden kesken vaihdetut sanat olivat vessan ovella. Työasioistakaan ei voinut keskustella, koska aina oli kuulokkeet korvilla ja puhelimessa jo jono odottamassa.

        Stocka on korruptoitunut vanha firma, jossa työntekijöitä kohdellaan kuin karjaa, varsinkin jos et ole halunnut nuoleskella esimiestäsi. Työaikoja vahditaan minuutin tarkkuudella. Jopa vessasta on haettu töihin ja kesken ruokatunnin, vaikka se tapahtuu työntekijän omalla ajalla. Mutta toisin päin työajan seuranta ei sitten olekaan sama asia. Työaika alkaa raksuttaa virallisesti, kun olet kirjautunut koneellesi vaikka töihin piti kuitenkin tulla jo reilusti ennen kirjautumista. Viikossa siis noin tunti ilmaista työtä jota stocka ei tietenkään ottanut kuuleviin korviinsakaan.

        Oli ahdistavaa myydä tavaraa ammattitaidolla, vaikka todellisuudessa emme tienneet tavaroista sen enempää kuin ostajakaan. Meillähän oli samat tiedot asiakkaan kanssa, siis kuvasto, jonka asiakas on saanut kotiinsa. Siinä oppi ja oli pakko puhua puuta heinää, että sai tavaraa myydyksi. Se oli todella ikävää.

        Esimies oli kiusaaja, joka käytti väärin valta-asemaansa. Pönkitti omaa huonoa itsetuntoaan ja ammattitaidottomuuttaan kiusaamalla.
        Kerran tuli liitosta (Pam) esittelykäynnille pari rouvaa töihin. Jäin sitten juttusille toisen kanssa. Kerroin olevani työpaikkakiusattu. Hän tiesi heti kenestä oli kysymys! Oli kuulemma tehnyt sitä aikaisemminkin eri työpaikoissaan.

        Stockalla näyttäisi olevan myös ihan omat lait. Työntekijöitä lomautetaan ja saman aikaisesti palkataan uusia työntekijöitä!!
        Ihmeellistä miksi kukaan ei puutu tällaiseen.

        Mutta kyllä noista vuosista yksi hyväkin asia seurasi. Miten mukava onkaan nykyään mennä töihin! Kun työ on monipuolista, esimies mukava ja oikeudenmukainen, ei vahdita ja kytätä, työ on kiinnostavaa, työhönsä pystyy vaikuttamaan...lista jatkuu vielä! Nykyisessä työpaikassani työkaverit usein ihmettelivät kuinka jaksan olla niin innoissani ja hyväntuulinen. Olenkin kertonut työkokemukseni stockalla - sen kokemuksen jälkeen, mikä työ tahansa on parempaa.

        Dllindallin olitko missä stockkalla ja toimipisteellä töissä?


      • Hegnöueshl
        dillindallin kirjoitti:

        Stocka oli karmea työpaikka. Joka työaamu ahdisti lähteä ja työpäivä oli pitkä kuin nälkävuosi. Työ oli yksitoikkoista ja fyysisesti raskasta, koska koko päivän joutui olemaan samassa asennossa. Kelloa vilkuiltiin tämän tästä odotellen taukoa ja sitten kotiin lähtöä. Tauko oli kaikille etukäteen määrätty tarkka aika, jolloin se oli pidettävä. Monesti ainoat työkavereiden kesken vaihdetut sanat olivat vessan ovella. Työasioistakaan ei voinut keskustella, koska aina oli kuulokkeet korvilla ja puhelimessa jo jono odottamassa.

        Stocka on korruptoitunut vanha firma, jossa työntekijöitä kohdellaan kuin karjaa, varsinkin jos et ole halunnut nuoleskella esimiestäsi. Työaikoja vahditaan minuutin tarkkuudella. Jopa vessasta on haettu töihin ja kesken ruokatunnin, vaikka se tapahtuu työntekijän omalla ajalla. Mutta toisin päin työajan seuranta ei sitten olekaan sama asia. Työaika alkaa raksuttaa virallisesti, kun olet kirjautunut koneellesi vaikka töihin piti kuitenkin tulla jo reilusti ennen kirjautumista. Viikossa siis noin tunti ilmaista työtä jota stocka ei tietenkään ottanut kuuleviin korviinsakaan.

        Oli ahdistavaa myydä tavaraa ammattitaidolla, vaikka todellisuudessa emme tienneet tavaroista sen enempää kuin ostajakaan. Meillähän oli samat tiedot asiakkaan kanssa, siis kuvasto, jonka asiakas on saanut kotiinsa. Siinä oppi ja oli pakko puhua puuta heinää, että sai tavaraa myydyksi. Se oli todella ikävää.

        Esimies oli kiusaaja, joka käytti väärin valta-asemaansa. Pönkitti omaa huonoa itsetuntoaan ja ammattitaidottomuuttaan kiusaamalla.
        Kerran tuli liitosta (Pam) esittelykäynnille pari rouvaa töihin. Jäin sitten juttusille toisen kanssa. Kerroin olevani työpaikkakiusattu. Hän tiesi heti kenestä oli kysymys! Oli kuulemma tehnyt sitä aikaisemminkin eri työpaikoissaan.

        Stockalla näyttäisi olevan myös ihan omat lait. Työntekijöitä lomautetaan ja saman aikaisesti palkataan uusia työntekijöitä!!
        Ihmeellistä miksi kukaan ei puutu tällaiseen.

        Mutta kyllä noista vuosista yksi hyväkin asia seurasi. Miten mukava onkaan nykyään mennä töihin! Kun työ on monipuolista, esimies mukava ja oikeudenmukainen, ei vahdita ja kytätä, työ on kiinnostavaa, työhönsä pystyy vaikuttamaan...lista jatkuu vielä! Nykyisessä työpaikassani työkaverit usein ihmettelivät kuinka jaksan olla niin innoissani ja hyväntuulinen. Olenkin kertonut työkokemukseni stockalla - sen kokemuksen jälkeen, mikä työ tahansa on parempaa.

        Mistä vitusta sä puhut? Et kyllä oo tainnu stockalla olla xd


    • ex-stockalainen

      Meillä oli huippu tiimi, hyvät tiiminvetäjät ja yhteispeli ja -henki oli loistava! Hyvästä työstä tarjottiin jäätelöt ja kahvit ja kiitosta kuuli kun sen ansaitsi. Palaute oli kehittävää ja kritiikki järkevää. Vapaapäivät sai useimmiten järkättyä jos tarvitsi. Jos teit työsi hyvin, jatkopaikka oli todennäköinen.

      Palkka on hyvä, lisät ovat vielä paremmat. Jos on valmis ilta- ja viikonlopputyöhön niin tilinauhasta löytää mukvan tuloksen. Työ on suurimmaksi osaksi mukavaa, huonoista päivistä selviää työkavereiden kannustuksella helposti.

      Koskaan ei tarvitse tinkiä tauoista, kuten lähes kaikissa muissa duuneissa, mitä olen tehnyt. Edut ovat hyvät ja muutenkin homma toimii.

      Mulla ei ole paljoakaan huonoa sanottavaa Stockasta työnantajana. Tottakai silläkin on miinuksensa mutta verrattuna muihin työpaikkoihin, niin Stocka on kyllä kirkkaasti ollut paras.

      • kellokortti

        oli kiva.. Tauot pidettiin ainakin meillä minuutin tarkkuudella.
        Palkka 7,50e/h ja käsitykseni mukaan sinne pääsee töihin melkein kuka vaan.. t-ei ikinä enää


      • optimisti
        kellokortti kirjoitti:

        oli kiva.. Tauot pidettiin ainakin meillä minuutin tarkkuudella.
        Palkka 7,50e/h ja käsitykseni mukaan sinne pääsee töihin melkein kuka vaan.. t-ei ikinä enää

        Minusta kuulostaa siltä että ne jotka keksii pahaa sanottavaa. on motivaatio muutenkin hukassa. Kyllä sitä kohdellaan hyviä tyyppejä hyvin ja kiitetään. olisi ehkä ihan parasta katsoa sinne peiliin. Stocka on iso konserni ja sinne mahtuu kaiken näköistä ja kokoista. Mutta ne jotka jää ja pysyy. Ovat tajuneet sen oleellisen mistä se Stocka voimansa ponnistaa. ja kuinka sieltä saadaan niin hienot edut henkilökunnalle annettua. Te jotka valitatte ette tiedä mitään kuinka paljon paskaa tuolla maailmalla on kun yksityisyrittäjät kohtelee kuin miten sattu ja oikeuksista ei ole tietoakaan. Saati eduista. Elämä opettaa toivottavasti teitäkin.


      • Henkilökuntaetu
        optimisti kirjoitti:

        Minusta kuulostaa siltä että ne jotka keksii pahaa sanottavaa. on motivaatio muutenkin hukassa. Kyllä sitä kohdellaan hyviä tyyppejä hyvin ja kiitetään. olisi ehkä ihan parasta katsoa sinne peiliin. Stocka on iso konserni ja sinne mahtuu kaiken näköistä ja kokoista. Mutta ne jotka jää ja pysyy. Ovat tajuneet sen oleellisen mistä se Stocka voimansa ponnistaa. ja kuinka sieltä saadaan niin hienot edut henkilökunnalle annettua. Te jotka valitatte ette tiedä mitään kuinka paljon paskaa tuolla maailmalla on kun yksityisyrittäjät kohtelee kuin miten sattu ja oikeuksista ei ole tietoakaan. Saati eduista. Elämä opettaa toivottavasti teitäkin.

        Mitähän hyvin henkilökuntaetuja Stockalla on?


      • ............
        Henkilökuntaetu kirjoitti:

        Mitähän hyvin henkilökuntaetuja Stockalla on?

        Henkilökunta-ale on - 30%. Kalliimmissa vaatteissa ja elektoriniikassa ihan kivasti.


      • Ex-stockalainen
        ............ kirjoitti:

        Henkilökunta-ale on - 30%. Kalliimmissa vaatteissa ja elektoriniikassa ihan kivasti.

        henkilökunta-ale on 20 prosenttia, paitti tarjous ym, kanttistuotteet. Ruoka-puolelta saa 10%. Ja hinnathan OVAT korkeammat kuin muualla, jostain se palvelu on maksettava..


      • Stockmannilainen
        ............ kirjoitti:

        Henkilökunta-ale on - 30%. Kalliimmissa vaatteissa ja elektoriniikassa ihan kivasti.

        Mistä te keksitte näitä juttujanne.. aleprosentti ei ole koskaan ollut 30. Maksimi on 20, monista tuotteista 10 tai 15, esim. elektroniikasta. Tietotekniikasta ja kännyköistä pyöreä NOLLA. Tämä vuoden 2011 tietoa.


      • tokmanni1000
        kellokortti kirjoitti:

        oli kiva.. Tauot pidettiin ainakin meillä minuutin tarkkuudella.
        Palkka 7,50e/h ja käsitykseni mukaan sinne pääsee töihin melkein kuka vaan.. t-ei ikinä enää

        pääsithän sinäkin sinne duuniin säälittävä itjkupilli


      • Ducmanin haamu
        Stockmannilainen kirjoitti:

        Mistä te keksitte näitä juttujanne.. aleprosentti ei ole koskaan ollut 30. Maksimi on 20, monista tuotteista 10 tai 15, esim. elektroniikasta. Tietotekniikasta ja kännyköistä pyöreä NOLLA. Tämä vuoden 2011 tietoa.

        Hobbarista sai välillä jopa yli 50 pojoa joskus 2000-2005 välillä, riippuen tuotteista (poistossa ym. olevat). Sieltä oli hyvä hakea halvat laatukamat veks :)

        Omien palvelutaitojen kehittämisenä tuo paikka oli kyllä loistava. Joskus tuumittiin tiiminä asiaa, ja tultiin siihen tulokseen että 10-20 sekunnin kuluttua käytiin kysymässä voiko olla avuksi ja jos ei tarvetta ollut kerrottiin että kysy ihmeessä jos tulee jotain mieleen. Näin kun teki tuli pirun paljon herkemmin tehtyä kuitteja kun että odoteltiin ujona tiskin takana asiakkaan liikettä.

        Johtoryhmä nyt oli mitä oli, mutta varma palkanmaksaja ihan mainioilla eduilla.


      • Stockalla 10 v
        ............ kirjoitti:

        Henkilökunta-ale on - 30%. Kalliimmissa vaatteissa ja elektoriniikassa ihan kivasti.

        Henkilökunta ale on -20% , eli sama kuin kanta-asiakkaillekin monesti. Elektroniikasta -10%.


      • Sillä lailla
        optimisti kirjoitti:

        Minusta kuulostaa siltä että ne jotka keksii pahaa sanottavaa. on motivaatio muutenkin hukassa. Kyllä sitä kohdellaan hyviä tyyppejä hyvin ja kiitetään. olisi ehkä ihan parasta katsoa sinne peiliin. Stocka on iso konserni ja sinne mahtuu kaiken näköistä ja kokoista. Mutta ne jotka jää ja pysyy. Ovat tajuneet sen oleellisen mistä se Stocka voimansa ponnistaa. ja kuinka sieltä saadaan niin hienot edut henkilökunnalle annettua. Te jotka valitatte ette tiedä mitään kuinka paljon paskaa tuolla maailmalla on kun yksityisyrittäjät kohtelee kuin miten sattu ja oikeuksista ei ole tietoakaan. Saati eduista. Elämä opettaa toivottavasti teitäkin.

        Samaa mieltä olen tästä huonosta ajatusmaailmasta stockaa kohtaan. Isoon konserniin mahtuu sekä huonoa, että hyvää. Huonoa asiakaspalautetta tulee hyvin paljon enemmän kuin hyvää, ja stockmann ottaa sen vakavasti. En kuitenkaan ole huomannut, että syyttä myyjille tästä huomautellaan. Stockalla hoidetaan asiat (ainakin omalla kohdalla) hyvin, eikä kauheasti ole moitittavaa esimiestyössäkään.

        Suurin miinus työssä on asiakkaat, jotka jo valmiiksi tulevat huonolla asenteella vaatimaan myyjältä milloin mitäkin. Inhottavinta on se, miten tuollaiset asiakkaat myyjää kohtelevat. Myyjille huudetaan päin naamaa haukkumasanoja, jos ei heti osata vastata kysymykseen. Monesti olen myös naispuolisena kohdannut syrjintää ("no sinähän et varmaan sitä tiiä, haen miesmyyjän", "haluan miesmyyjän, en mitään tyttöä!", "mene sinne kosmetiikksosastolle hajuvesiä myymään"), elektroniikkapuolella kun olen. Sitäkään asiakkaat eivät tunnu ymmärtävän, että kun sitä tavaraa on paljon niin ei niistä kaikista vain voi kaikkea tietää. Enkä tässä nyt halua kaikkia asiakkaita lähteä moittimaan, toivoisin vain todellisuudentajua.

        Stockalla halutaan panostaa asiakaslähtöisyyteen, ja tämän asiakkaat itsrkin tietävät. Toisinaan näkee kusipäitä vaatimassa kuuta taivaalta ja toisinaan näkee päivän pelastajia, jotka kiittelevät loistavasta asiakaspalvelusta.


    • Velma

      Ainakin mun kaveri on viihtynyt Akateemisen puolella tosi hyvin eikä ole valittanut mitään.

      Ja joku sanoi, että sinne pääsee kuka vaan töihin, nii en mä ainakaan päässyt (joulutöihin pari vuotta sitten).

    • entinen stockalainen

      Itse olen ollut on-off Stockalla Helsingissä joitakin vuosia ja ollut pääasiassa tyytyväinen. Ja palkka ei todellakaan ollut huono sellaisesta työstä, noin 12 e tunti kahdella kielilisällä eikä läheskään korkeimmasta palkkaluokasta. Siihen päälle ilta- lauantai- ja sunnuntailisät, niin ei minulla ollut valittamista. Ja kuten joku jo aiemmin sanoi, tauoista ei tarvitse tinkiä. Omin avuin minäkin pääsin töihin, mutta ensin tein pelkkiä pätkiä (joulu, hullut päivät, kesä jne.)

    • LV

      Ihmetyttää että miten esim. Tampereen Stockalla ei ikinä näy myyjää sillon kun tarvii ja sit kun näkyy ja tarttis apua niin kaks- klome myyyjää juoruilee keskenään eikä oo kuulevinaan/näkevinään asiakkaan avun tarvetta. Mitäs ootte menny Stockalle töihin jos asiakaspalvelu ei kiinnosta. Kerran olin myös lapseni kans lasten osastolla ko .tavaratalossa ja kaks myyjää pälätti kassan takana talvilomistaan vaikka näkivät että odotan vuorooni eikä muita asiakkaita ollut. Hetken kuunneltuani lörpöttelyä huusin kovaan ääneen että "saako palvelua!!!" Hieman nenää nypristellen toinen myyjä otti ostokseni kassalle. Pari päivää sen jälkeen kävin yksin lasten osastolla pukeutuneena "hieman paremmin" ja meikattuna,merkkilaukku olalla. Heti ryntäs myyjä (sama kuin aiemmin) palveleen. En kyllä sillä kertaa ostanut mitään.

      • Paavo pesusieni

        Kiva kuulla että joku muukin on huomannut Tampereen Stockmannilla olevan huonoa palvelua. Suurin osa myyjistä ei kyllä omaa asiakaspalvelun taitoja, mutta jotkut heistä ymmärtävät todella hyvin ne.

        Herkku osastolla kassa myyjät huutelee toisilleen työpäivistä, lomista ym. Ei sinä ajankohtana ole tarpeellista.

        Kosmetiikka osastolla pitää antaa pussi ehdottomasti, sitä ei kuulu pyytää! Ihan vaan asiakkaan ja stocan parhaaks! Suurin osa on kuitenkin nestimmäisiä ja jos pullo alkaa vuotaan ym. Sitten siitä kinastellaan kuka korvaa tuotteen. (Olen kuullut muutamista tapauksista).

        Jouluna paketointi palvelussa on aina jotakin ongelmia. Viime jouluksi paketointi pisteitä oltiin vähennetty. Yhtenä jouluna paketointi palvelussa meinasi palaa hermo, kun tyttö ei osannut tehdä pakettia! Heillä on metri tolkulla joulupaperia ja paketoija teki "väärän arvion" kuinka paljon tarvitsi paperia. Hän väkisin meinasi tarjota minulla paketoituapakettia, jossa lahjapaperi ei riittänyt lahjan ympäri. Lahjasta pilkotti 20 cm pala, mikä tuote oli kyseessä! Mitä ideaa sitä sitten on paketoita jos se silti näkyisi? Lopulta hän otti uuden paperin ja paketoi uudestaan, koska käskin!

        Mutta jos jotain hyvää pitää sanoa, niin video osastolla on sellanen kaljupäinen vanhempi mies, Hän on loistava myyjä! Siltä kannattaa kysyä. Ostettin sieltä tietokonen (näyttö, keskusyksikkö ym.) Niin hän kantoi ne autolleni. Muutenkin aina auttaa mielellään ja osaa toimia myyjän tavoin!


      • Paavo pesusieni
        Paavo pesusieni kirjoitti:

        Kiva kuulla että joku muukin on huomannut Tampereen Stockmannilla olevan huonoa palvelua. Suurin osa myyjistä ei kyllä omaa asiakaspalvelun taitoja, mutta jotkut heistä ymmärtävät todella hyvin ne.

        Herkku osastolla kassa myyjät huutelee toisilleen työpäivistä, lomista ym. Ei sinä ajankohtana ole tarpeellista.

        Kosmetiikka osastolla pitää antaa pussi ehdottomasti, sitä ei kuulu pyytää! Ihan vaan asiakkaan ja stocan parhaaks! Suurin osa on kuitenkin nestimmäisiä ja jos pullo alkaa vuotaan ym. Sitten siitä kinastellaan kuka korvaa tuotteen. (Olen kuullut muutamista tapauksista).

        Jouluna paketointi palvelussa on aina jotakin ongelmia. Viime jouluksi paketointi pisteitä oltiin vähennetty. Yhtenä jouluna paketointi palvelussa meinasi palaa hermo, kun tyttö ei osannut tehdä pakettia! Heillä on metri tolkulla joulupaperia ja paketoija teki "väärän arvion" kuinka paljon tarvitsi paperia. Hän väkisin meinasi tarjota minulla paketoituapakettia, jossa lahjapaperi ei riittänyt lahjan ympäri. Lahjasta pilkotti 20 cm pala, mikä tuote oli kyseessä! Mitä ideaa sitä sitten on paketoita jos se silti näkyisi? Lopulta hän otti uuden paperin ja paketoi uudestaan, koska käskin!

        Mutta jos jotain hyvää pitää sanoa, niin video osastolla on sellanen kaljupäinen vanhempi mies, Hän on loistava myyjä! Siltä kannattaa kysyä. Ostettin sieltä tietokonen (näyttö, keskusyksikkö ym.) Niin hän kantoi ne autolleni. Muutenkin aina auttaa mielellään ja osaa toimia myyjän tavoin!

        Ja Helsingin Stockmannilla on loistavaa palvelua aina!! Siitä ei ole valittamista.


      • jonsku11
        Paavo pesusieni kirjoitti:

        Kiva kuulla että joku muukin on huomannut Tampereen Stockmannilla olevan huonoa palvelua. Suurin osa myyjistä ei kyllä omaa asiakaspalvelun taitoja, mutta jotkut heistä ymmärtävät todella hyvin ne.

        Herkku osastolla kassa myyjät huutelee toisilleen työpäivistä, lomista ym. Ei sinä ajankohtana ole tarpeellista.

        Kosmetiikka osastolla pitää antaa pussi ehdottomasti, sitä ei kuulu pyytää! Ihan vaan asiakkaan ja stocan parhaaks! Suurin osa on kuitenkin nestimmäisiä ja jos pullo alkaa vuotaan ym. Sitten siitä kinastellaan kuka korvaa tuotteen. (Olen kuullut muutamista tapauksista).

        Jouluna paketointi palvelussa on aina jotakin ongelmia. Viime jouluksi paketointi pisteitä oltiin vähennetty. Yhtenä jouluna paketointi palvelussa meinasi palaa hermo, kun tyttö ei osannut tehdä pakettia! Heillä on metri tolkulla joulupaperia ja paketoija teki "väärän arvion" kuinka paljon tarvitsi paperia. Hän väkisin meinasi tarjota minulla paketoituapakettia, jossa lahjapaperi ei riittänyt lahjan ympäri. Lahjasta pilkotti 20 cm pala, mikä tuote oli kyseessä! Mitä ideaa sitä sitten on paketoita jos se silti näkyisi? Lopulta hän otti uuden paperin ja paketoi uudestaan, koska käskin!

        Mutta jos jotain hyvää pitää sanoa, niin video osastolla on sellanen kaljupäinen vanhempi mies, Hän on loistava myyjä! Siltä kannattaa kysyä. Ostettin sieltä tietokonen (näyttö, keskusyksikkö ym.) Niin hän kantoi ne autolleni. Muutenkin aina auttaa mielellään ja osaa toimia myyjän tavoin!

        Sinä et ole ainakaan tainnut käydä ees lukiota, ihan kauheet kielioppivirheet kirjoituksessasi! Oli aika inhottavaa lukea... .


      • Stockmann Tre

        Tampereen Stockmannin kosmetiikkaosastolla on töissä ylimeikattuja kurppanoita. Heillä on vahva hajuvesimix, josta asiakas saa pahimmassa tapauksessa jopa astmakohtauksen.

        Stockmannin myyjät palvelevat varakkaan näköiset asiakkaat ensin. Siis vanhat rouvat, joilla on turkki tai kaulalla roikkuu joku kettupuuhka. Räikeä luomiväri ja huulipuna ja nahkalaukku.

        Jos olisin Mystery Shoppaaja, menisin Stockmannille tekemään arviota "keskivertoasiakkaan" näköisenä. Verkkarit tai suomalaisten kansallisasu tuulipuku, ilman meikkiä ja hiukset rasvaisena, kauppakassi kädessä. Vasta silloin näkisi, millaista palvelua "keskivertoasiakas" saa ko. tavaratalossa.


      • Voi nyt perhana

        Voi herranjestas, ei se ulkonäkö Stockalla ole se juttu!! Että oikeen pistää vihaksi tollanen ajatusmaailma. Se voi olla, että joskus tulee juteltua toisten myyjien kanssa ja eihän sille nyt mitään kunnon syytä ole. Ihmisluonto nyt vakn on sellainen, että joskus jaksaa 100% ja on motivoitunut, joskus on huono päivä kusipääasiakkaiden (kuten esimerkiksi tällaiset huutavat asiakkaat) takia.. Asiat voi sanoa myös kohteliaasti. Tiedän, että asiakaspalvelu on myyjän työ myöskin, mutta tässö taas nähdään, miten myyjiä pompotellaan. Mitä, jos ensikerralla kokeilisit vaikka ottaa pääsi pois perseestä ja tuoda asiasi kohteliaasti esille, esimerkiksi näin: "anteeksi, mutta voisiko joku tulla käymään?/anteeksi, mutta olen jo hetken odotellut.." Ja hymyhän on ihan kiva plussa. Et voi tietää myyjän taustaa. Joskus on asioita jotka vain vievät mehut!

        Terv. ei-stockalainen, mutta myyjä


    • Kurnutin

      Tampereen Herkun tiskillä olevat ovat kyllä jotenkin niin piimääntyneet että voivoi.
      Eräs myyjä oli todella töykeä ja olin valittaa! Mutta ainahan on niitä huonoja päiviä kaikilla.

      Käyn siellä joskus ja kassat ovat todellakin ihania.

      Muuten en ole saanut kehveliä kohtelua, mutta ainakin Tampereen myymälä oli juuri tänään aika ränsääntynyt, ovimatot sekaisin ja kurassa.
      Mutta noin yleisesti voin kokemuksesta kertoa että jostain syystä Tampereen Stockmannilla on letkeämmät ja mukavammat myyjät kuin Turussa.

      Yllä oleva hehkuu Helsingistä, mutta siellä en juuri ole käynyt.

    • Keskilä

      Olen kiertänyt Euroopan parhaita tavarataloja viimeisten vuosien ajan tiheään. Kävin viime viikolla pitkästä aikaa Helsingin Stockmannilla ja hämmästyin.
      Ennen niin hyvä asiakaspalvelu tuntui olevan monin paikoin tiessään. Kiersin monilla osastoilla ja sain vastaani etäistä asiakaspalvelua.
      Myyjät olivat stressaantuneen oloisia ja se muistikuvieni myymisen ja palvelun ilo olivat tiessään.
      Jotain on tapahtunut Stockmannin myyjille. Oletteko huomanneet?

      Surullista sillä ne myyjät sen hengen sinne luovat. Toivottavasti Stockmannilla herätään tilanteeseen ja ymmärretään että henkilöstö on yrityksen tärkein voimavara.

      • Stockmannin myyjä

        Teeppä palvelus ja Laitappa tuo palaute menemään suoraan tavarataloon.


      • myyjä

        Keskilä: "Kiersin monilla osastoilla ja sain vastaani etäistä asiakaspalvelua.
        Myyjät olivat stressaantuneen oloisia ja se muistikuvieni myymisen ja palvelun ilo olivat tiessään. Jotain on tapahtunut Stockmannin myyjille. Oletteko huomanneet?"

        Ilmeisesti sinä olet yksi niistä nykyään harvoista asiakkaista, jotka ovat kohteliaita ja ystävällisiä eivätkä luo turhia paineita myyjälle. Jos asiat eivät mene niinkuin asiakas oli ajatellut (esim. et saanutkaan palauttaa tuotetta ilman kuittia, vaan joudut hakemaan sen kanta-asiakaspalvelusta), niin se ei ole sinulle koko maailma. Varsinkin nuoret aikuiset ovat nykyään "minulle-kaikki-ja heti" -asenteella ja heille uuden materiaalin hankkiminen on kaikki kaikessa , palvelusta puhumattakaan. He eivät ymmärrä, että myyjä on ihminen, eikä kone. En yhtään ihmettele, että myyjät ovat stressaantuneita, palautetta tulee jokaisesta virheestä nykyään.


    • muovimaailmasta.Moi

      Stockkan suurin heikkous mielestäni on aivan järkyttävä tuhlailu. Kun on nähnyt kuinka PALJON toimistotarvikkeita ja kopiopaperia tuhlataan viikkotasolla ja kuinka täysin toimivia, mutta hieman käytössä nuhjaantuneita kalusteita viskataan suoraan roskalavoille edes miettimättä muita vaihtoehtoja, niin se jos mikä kertoo kaiken oleellisen konsernista.

      Onkohan kukaan koskaan edes laskenut kuinka paljon tuhlataan tekemällä omaa henkilöstölehteä (MEVI) ja tuottamalla yhä uusia muoti ym katalogeja. Elämme kumminkin tablettien & läppäreiden aikakautta ja siksi ihmettelenkin, ettei sähköistä mainontaa hyödynnetä enemmän, vaan tuhlataan ja tuhlataan vanhanaikaisin menetelmin.

      Ja KYLLÄ MONET ESIMIEHISTÄ & NAISISTA VOISIVAT KATSOA JOSKUS OMAKUVAANSA PEILISTÄ!

      • P. V. P.

        Puhut asiaa !
        Itse olin duunissa Stadin Stockalla noin vuodesta -86 aina 2000-luvun alkupuolelle. Alussa meni kivasti. Tosin kuulin vanhemmilta työntekijöiltä outoja juttuja siitä, miten jotakin työntekijää oli painostettu irtisanoutumaan koska tämä oli kuulema varastanut kahviosta pullan.
        Pahimpia olivat 2000-luvun alussa sellaiset osastopomot kuin Chister B. ja toinen vastaavaa svenskatalande XX. Kerran otin sänkytilauksen itse koko konsernin päälliköltä ja unohdin kysyä jonkin valinnaisen yksityiskohdan. Jouduin em. kahden hyeenan painostukseen pieneen hikiseen työhuoneeseen, jossa heinäkuussa oli lämpöä 30 astetta. Minua uhkailtiin ja painostettiin myös liittyen siihen, että käytin Marimekko-tyylisiä, raidallisia polvisukkia enkä nailoneita. Osastollamme oli tuolloin jopa 32 astetta ja ilmastointi ei toiminut.

        Lopullisen käsityksen Stockmannista sain, kun otin yhteyttä luottamusmieheen, joka oli tuolloin nainen. Hän oli niin ilmiselvästi talon ja pikkupomojen puolella että ei jäänyt epäselvää, miten korruptoitunut systeemi Stockalla on.

        Mainittakoon lopuksi, että asiakkaiden kanssa minulla ei koskaan ollut ongelmia, päin vastoin he pitivät minusta, koska olin ystävällinen, hymyilevä ja aina teitittelin itseäni vanhempia.

        Hakusanat: Stockamann lynkkaa työntekijöitä, Stockmann kohtelee huonosti työntekijöitään, Stockmann on irtisanonut laittomasti työntekijöitään, Stockmannin osastopäälliköt uhkailivat minua, Stockmannin luottamusmies ei ollut kiinnostunut työntekijöiden ongelmista vaan puolusti taloa


      • henkarit

        Näkisit kuinka paljon pakkausmateriaalia ja henkareita vaateosastolla heitetään menemään joka päivä, kun uusia vaatteita tulee taloon! Osa vaatteista roikkuu henkarilla, kun ne tuodaan, mutta ne henkarit heitetään roskiin ja laitetaan toiset henkarit (Stockan omat). Ne vaatteet jotka eivät ole henkareilla, on pakattu muoviin ja muovin sisällä on vielä paperia. Monesti olen ajatellut, että huhhuh mitä turhaa pakkausmateriaalia. Onneksi asumme Suomessa, jossa kierrätys pelaa. Mutta miten on asian laita, kun saman merkin vaattet viedään esim. Egyptiin? Tämä toisaalta ei koska pelkästään Stockaa, mutta isot tavaratalothan sitä suuntaa voisi näyttää ja vaatia tavarantomittajilta muutosta....


    • ffffeeefff

      Jaahas, olen ollut Stockalla 3 kertaa kausiapulaisena töissä eikä mitään pahaa sanottavaa. Palkka hiton hyvä, tauot pidetään prikulleen, kohtelevat työntekijöitä hyvin, työkaverit mukavia jne.. Yksi esimies oli harvinaisen Vmäinen, mutta persettä piti nuolla niin pitipähän leipäläpensä kiinni. Voisin mennä vakkariksi joksikin aikaa kun opinnot loppuu, paljon parempi työpaikka kuin mikään muu jossa olen ollut.

      • ffffeeefff

        vielä se, että Stockalla kannustetaan kun myyjä saa hyvää asiakaspalautetta. Laitetaan stockan sisäiseen lehteen palaute ja palkitaan jotenkin. Itse sain torttukahvit jouluna, tuli ihan yllätyksenä että sellasta kannustusta meille jouluapulaisillekin tarjotaan. Eivät kuseta työntekijöitään ollenkaan!
        Stockmann seuraa ihmisten mielipiteitä tiiviisti ja esimerkiksi kuitin kysymisestä on neuvottu luopumaan kun ihmiset täällä s24:ssa inisevät siitä kun myyjät kysyy kuittia, mutta ei sitä neuvoa kukaan noudata, sillä melkein pakko se on aina kysyä..
        Antavat nuorille juuri näitä kausiapulaisten hommia, mikä on ERITTÄIN hyvä asia, sillä tuntuu että sitä työkokemusta ei oikein helpolla muualta saa! Kannattaa tukea stockmannia, kohtelevat työntekijöitä JA asiakkaitaan hyvin..

        Ja unohtakaa KESKO joka käyttää nyt joblinkin työntekijöitä.. Saatanan kesko. Jos hinnasta on kiinni, menkää enemmin Lidliin.


      • Stockmann / Kesko
        ffffeeefff kirjoitti:

        vielä se, että Stockalla kannustetaan kun myyjä saa hyvää asiakaspalautetta. Laitetaan stockan sisäiseen lehteen palaute ja palkitaan jotenkin. Itse sain torttukahvit jouluna, tuli ihan yllätyksenä että sellasta kannustusta meille jouluapulaisillekin tarjotaan. Eivät kuseta työntekijöitään ollenkaan!
        Stockmann seuraa ihmisten mielipiteitä tiiviisti ja esimerkiksi kuitin kysymisestä on neuvottu luopumaan kun ihmiset täällä s24:ssa inisevät siitä kun myyjät kysyy kuittia, mutta ei sitä neuvoa kukaan noudata, sillä melkein pakko se on aina kysyä..
        Antavat nuorille juuri näitä kausiapulaisten hommia, mikä on ERITTÄIN hyvä asia, sillä tuntuu että sitä työkokemusta ei oikein helpolla muualta saa! Kannattaa tukea stockmannia, kohtelevat työntekijöitä JA asiakkaitaan hyvin..

        Ja unohtakaa KESKO joka käyttää nyt joblinkin työntekijöitä.. Saatanan kesko. Jos hinnasta on kiinni, menkää enemmin Lidliin.

        Mikä on Stockmannilla niin erilaista kuin Keskossa? TESin mukaiset palkat maksetaan molemmissa. Myyjät ja kassamyyjät tienaavat Stokmannilla, K-Citymarketissa ja Anttilassa saman verran.

        Onhan se hienoa, että työntekijä saa positiivista palautetta ja tarjotaan torttukahvit. Minun mielestäni arvostuksen pitää näkyä kaikessa kohtelussa, työhyvinvoinnissa, henkilökuntaeduissa ja palkassa. Ja kaupan alalla ARVOSTUS EI NÄY PALKASSA!

        Kausiapulaisia on töissä muuallakin kuin Stockmannilla. Keskossa, S-ryhmässä ja Lidlissä. Stockmannin rekryrointiperusteet ovat ns. "hämärän peitossa". Ovatko kausiapulaiset tavaratalojohtajien ja vakítuisten myyjien lähipiiriä?


    • Stockmannkohieno=)

      Ja unohtakaa KESKO joka käyttää nyt joblinkin työntekijöitä.. Saatanan kesko. Jos hinnasta on kiinni, menkää enemmin Lidliin


      Ei tarvii mennä. Alepassakin on suorastaan alennushinnat, kun vertaa niitä Stockmannin ylihinnoitteluun. Mutta jotenkinhan se kankea ja ylisuuri organisaatio on pidettävä kasassa ja se sitten näkyy Stockmann lisänä kaikissa tuotteissa ja myös konsernin muiden myymälöiden hinnoittelussa. Esimerkkinä Hobby Hall.

      • Asa99

        Alepa? Kävin tänään Alepasta ostamassa vaippoja, maitoa, tuorejuusto ja tuoremehua. Maito oli sentin halvempaa, vaippapaketti yli euron kalliimpi ja samoin tuorejuusto ja mehu olivat Alepassa kalliimpia kuin Stockan herkussa. Pakko oli tsekata kotona alkuviikon Stockan kuitista noi hinnat, kun alkoi kassalla epäilyttämään.

        Alepa - halpa! Laitonta mainontaa!


    • samma här!

      Itsellänikin huonoja kokemuksia myyjänä olosta. Olin ulkopuolisena esittelijänä toisen yrityksen kautta, silti tuntui että minua katsottiin nenän vartta pitkin ja seurattiin liikkeitäni, sanomisiani ja tekemisiäni. En tuntenut oloani mukavaksi ollessani siellä esittelemässä. Hain työn puutteessa sinne ihan vakkariduuniin myyjäksi, mutta työhakemukseeni ei edes vastattu, vaikka olen kosmetologi ja muitakin kouluja käynyt ja alan töitä tehnyt, eli paikka meni todennäköisesti jollekin myyjän sukulaistytölle.
      Olen kuullut itsekin, että paikat menevät suhteilla.
      Lisäksi vakkarityöntekijöistä suuri osa kävi minulle vähintään kerran siellä ollessani kertomassa miten väsynyt on siihen työhön ja siihen meininkiin mikä talon sisällä olo/on työntekijöitä kohtaan. Lisäksi talon sisällä vallinneen nokkimisjärjestyksen huomasi välittömästi. Vanhat työntekijät pitivät itseään niin korvaamattomina.

      Olen erittäin tyytyväinen että en "päässyt" sinne töhin.

      Tykkään kaikesta huolimatta silti itsekin asioida Stockalla, koska saan sieltä hyvää palvelua itsekin.

    • Huono päivä

      Olen saanut hyvää palvelua aina paitsi yhden kerran. Kun erehdyin menemään kysymään jonkin tuotteen paikkaa vuosia vuosia sitten. Niin myyjä todella huusi mulle että täällä palvellaan yhtä asiakasta kerrallaan jäin todella sanattomaksi. Menin sitten maksamaan toiselle myyjälle ja oli pakko sanoa sille että olipa siinä vihainen myyjä.
      itsekkin koko elämäni olen ollut asiakaspalvelussa. Silti tykkään käydä tavaratalossa ehdottomasti paras palvelu ja ystävälliset myyjät.

      • ihmisiä vaan

        Tuskin kukaan myyjä tahallaan itselleen sitä negatiivista palautetta asiakaspalvelusta kerjää. Joskus voi vaan stressaavassa tilanteessa äänen sävy olla vahingossa väärä..... Jos hän ei olisi sanonut sinulle, että palvelee toista asiakasta, olisi hän saanut sen huonon palautteen siltä toiselta asiakkaalta, koska hänen mielstään myyjä ei keskity hänen ongelmaansa. Mun mielestä asiakkaan ei tarvitsisi jokaisesta asiasta ottaa nokkiinsa... Kyllä sitä myyjääkin varmasti harmitti ja varmasti jälkeen päin mietti, että tulikohan sanottua liian jämäkästi...


    • Palkkaus

      "Jaahas, olen ollut Stockalla 3 kertaa kausiapulaisena töissä eikä mitään pahaa sanottavaa. Palkka hiton hyvä, tauot pidetään prikulleen, kohtelevat työntekijöitä hyvin, työkaverit mukavia jne.."

      Maksetaanko Stockmannilla parempaa palkkaa kuin muissa kaupoissa??? Kaupan alan työehtosopimuksen mukainen palkka on alalla minimi. Millainen tuntipalkka ja vuorolisät myyjällä ja kassamyyjällä on Stockmannilla? Millaiset henkilökuntaedut talo tarjoaa?

      • Stockalla ollut

        Ihan kaupan alan TES:in mukaista palkkaa siellä maksetaan, erona (ainakin useimpiin) muihin liikkeisiin vain se, että kenellekään ei tietääkseni makseta harjoittelijan palkkaa. Eli maksetaan suoraan TES:in mukaista ensimmäisen vuoden myyjän palkkaa, vaikkei aiempaa kaupan alan työkokemusta olisikaan. Peruspalkan päälle saa tietysti TES:in mukaiset ilta- ja viikonloppulisät. Kielilisiä (5 % peruspalkasta/kieli) saa, jos läpäisee hyväksytysti Stockan vaatimat kielitestit. Henkilöstöetuna saa 20% alennuksen useimmista konserniin kuuluvien liikkeiden tuotteista, esim. elektroniikasta tosin ei alea saa lainkaan ja elintarvikkeista vain 10%.


      • masami123456

        Hieman ihmettelen, mitä täällä kirjoitetaan. Ainakaan omalle kohdalleni ei ole sattunut mitään tuollaista täällä kuvattua. Nyt neljäs vuosi herkun kassalla mulla. Kannattaa myös muistaa, että on paljolti myös omasta asenteesta kiinni, miten pomot suhtautuu. Itse olen aina tehnyt kaiken, mitä pomot on käskeny.


    • miekä

      onko kokemusta stockan varastosta??

      • ryssä

        Myykö Stokka muka turkkeja


    • vanha stockalainen

      itselläni myös aikamoisia kokemuksia Stockalta, varmasti meno riippuu paljolti osastosta ja paikkakunnasta, mutta päälimmäisenä kauheutena on hirvittävä hierarkisuus ja vanhoillisuus. Onneksi en enää työskentele ko. yrityksen palveluksessa.

    • neitihelsinki1

      PAKKO KOMMENTOIDA, kun huomasin ketjun, itse asun helsingin keskustassa ja asioin stokkalla joka viikko.
      Olen nuori tavallinen suomalainen nainen, joka arkena kulkee työhön sopivissa ulkoiluasuissa, lähes meikittömänä ja hiukset ponnarilla. Olen hyvin toimeen tuleva, mutten piittaa päivittäisestä 'pynttäytymisestä'.
      Ostan myös kalliita hajuvesia, merkkituotteita ja elektroniikkaa. Mutta auta armias kun stokkalla arkena viiletän, niin kukaan ei korvaansa lotkauta jos yrittää neuvoja kysellä, aina saa elektroniikka osastollakin vuoronumeron kanssa odotella...
      ...mutta sitten, kerran odotellessa perjantai-illan rientoporukkaa tällättynä korkkareissa ja täysissä meikeissä päätin käväistä stokkalla, niin yllätys olikin se että ruuhka aikaan riitti vaikka kuinka monta kyselijää siihen myymään milloin mitäkin satuin keksimään, olin ällikällä lyöty!
      kun mielestäni varallisuutta ei ulospäin voi kuitenkaan nähdä...

      terveisin: seuraavan-kerran-ostoksille-guccin-korkkareilla-goretex-lenkkarien-sijaan

    • täh

      Mietin vaan tässä jos käytät Stockmannin tuotteita ja palveluja, sinuthan pitäisi tuntea myymälässä hyvänä asiakkaana.
      Jos valitset kyseisestä myymälästä vaatteet ja asusteet, käytäthän niitä arkisinkin?
      En tarkoita bilehynttyitä.
      Yleinen habitus kertoo millä tasolla rahaa on valmis ulkoiseen näyttävyyteen sijoittamaan.
      Millä ihmeen retkurytkyillä siellä arjessa kuljet?

      En ole itse kokenut koskaan saavani huonoa tai olematonta palvelua.

      • ...

        Rahalla ei saa tyyliä. Jos sinulla on huono tyylitaju, niin ei sitä rahalla paikkailla. Kalliilla hinnalla saa myös tyylittömiä, epämuodikkaita ja epäistuvia vaatteita.

        Kaksi lähes samanlaista vaatetta voi olla myynnissä kahdessa eri paikassa, toinen vain 70 e ja toinen 2000 e. Laaduissa ei kovinkaan paljoa ole eroa, toisessa on vain kuuluisa nimi, toisessa ei. Molemmat vaatteet samannäköisiä. Lisäksi tuotteen nimi ei näy mitenkään ulospäin. Joskus se kalliimpi vaate näyttää siltä halvemmalta vaatteelta ja halvempi vaate kalliimmalta ulospäin, eihän nimi läheskään aina näy ulospäin.

        Joskus sanonta köyhät ne vaatteilla koreilee pitää oikein hyvin. Jotkut vanhemmat naisasiakkaat tulevat koreilemaan ja pätemään turkiksissaan Stockalle. Todellisuudessa näillä ei ole edes minkäänlaista koulutusta takana. Turkiskin on saatu lahjaksi omalta ukolta tai perinnöksi. Sen sijaan se vaatimattomasti elehtivä siinä vieressä on korkeasti koulutettu eikä ole tarvetta mitenkään päteä.


    • Säästäväinen

      En todellakaan kanna rahaa Stockmannille! Turkikset ovat rumia - hyi helvettti! - ja niitä ei pitäisi kenenkään ostaa!

      Kirpputorilta ostelen muutamalla eurolla lähet kaikki vaatteet ja kengät. Viimeiset ostokset: Lähes uudet naisten Pomarfinnin goretex-saapppaat 2 euroa. Rilsin pellavajakku 2 euroa. Lapselle Skilan melkein uusi toppatakki 3 euroa. Kesällä ostin Eccon uudenkarheat naisten sandaalit 1,5 eurolla.

      Kirpputoreilta tekee uskomattomia löytöjä ja rahaa säästyy muuhunkin elämiseen kuin vaatteisiin ja kenkiin!

      • JKbyJK

        "Turkikset ovat rumia - hyi helvettti! - ja niitä ei pitäisi kenenkään ostaa!"

        Kirparivaatteet ovat rumia - hyi helvetti! ja niitä ei pitäisi kenenkään ostaa!

        En usko, että Stockmannilla kukaan itkee itseään uneen kun eivät "saa" sinua asiakkaaksi.


      • Iiris Lampi

        Stockmann ei ole vuosiin myynyt turkiksia.


    • Erkki

      Tulee mieleen että onko stockalla käyvillä asiakkailla oikein stocka vaatteet olemassa, muuten mennään ryysyissä ja sitten stockalle laitetaan joku köpsä tekoturkis :D

    • Kukakohan se

      Ei kannata mennä myöskään Pitskuun Stockan toimistotiloihin töihin ainakaan ostoreskontran puolelle ellei halua narsistiesimiesten takia laittaa mielenterveyttään vaakalaudalle.

    • Saatte näkyvyyttä

      Onneksi sai tuo kaikkien hienostoprinsessojen oma krääsätaivas jo vihdoinkin sitä mediahuomiota mitä se pulju on todellakin tarvinnut. Alkaakohan vieläkään mietintä turhista pomoista tuottaa tulosta?! (infopisteen rouva, joka vaati käräyttämään ilmapallon antaneen myyjän)..

      Täytyy myöntää tätä olen toivonut kuin kuuta nousevaa, että tuo paikka saisi sen julkisuuskuvan jonka se ansaitsee! Tätä imagohaittaa saavat korjailla todella pitkään!!!

      http://www.stara.fi/2013/10/11/hulut-paivat-stockman-vartija-takavarikoi-kaksivuotiaan-ilmapallon/

    • soundia

      Minusta Tampereen Stockmannin levyosastolla on niin kiva letkeä hetki jonka asiakas aistii.

    • liisa4

      Oulun Stockmannilla ei saa minkäänlaista palvelua enää.Ainakaan kodinosastolla,kassat on vähentyneet,valtaosa myyjistä haahuilee ei minkään näköistä palvelua eikä asiantuntemusta.

    • Sekakohan ku

      Ainiin ja onhan siellä kuulemma yksi todella pahasti luonnevammainen / narsisti nainen vieläkin Pitskun toimistolla ulkomaanmaksujen tiiminvetäjänä. Ilmankos on saanutkin jatkaa, kun hyödyttää "avuillaan" osastopäällikköä ja saa siten tahtonsa läpi asiassa kuin asiassa. Niin ja narsistithan luonnollisesti viihtyvät parhaiten kaltaistensa seurassa.

      • Entinenasiakas

        Keskustan yläkerran lelukaupassa on joku tosi outo pubiruusu assistant store managerina...oikea SUURI! johtaja!!!!


    • Sikakohan se

      Jos minulta kysytään, niin kyseiset, sekä kaikki vastaavalla tavalla häiriintyneet tyypit (kuten nämä ostoreskontran osastopäällikkö ja ulkomaanmaksujen tiiminvetäjä, controllerista (talouspäällikkö) en ole varma) voisi laittaa samalle vartioidulle saarelle loppuiäkseen ja saisivat siellä tehdä toisilleen mitä haluavat, mutta kunhan joku / jotku varmistaisi / varmistaisivat ettei heiltä ole sieltä koskaan ulospääsyä ei-häiriintyneiden ihmisten ilmoille pilaamaan heitä.

    • Mikään ei yllätä

      Pitskussa on ainakin tilaa jota käyttää, mikäli työaikana haluaa neuvotella esimiehensä kera "hame" korvissa tai työpöydällä jalat auki levitettynä... Näillä ihmisillä ei löydy miltään elämänsä osa-alueelta moraalia ja moraalittomuus on heille sen mitättömän vallan tuonutkin. Muistavatkohan aina pyyhkiä esimiehen eritteet vasemman käden nimettömän sormuksista vai vievätkö "tuoksut" kotiin aviomiehen haisteltaviksi...

    • Sekakohan si

      Tarkennuksena vielä, että tarkoitin siis ulkomaanlaskujen tiiminvetäjää enkä maksutiimin.

    • ulalla_palla

      Mikä ihme on pitsku???? Onko se suomalainen versio sanasta "bitch"????

      • helsingissä se on

        pitäjänmäki


    • Tosi reilua

      Meillä palkittiin JÄÄTELÖLIPULLA! Sai hakea tikkujäätelön R-kioskilta ja
      ihan ilmaiseksi.

      • namnami

        Tuo lippujuttu on kyllä Kuopion Hobbarilla, Stockallehan se kuuluu.
        Olihan se semmosta leikkimistä, kun esimiehet oli mitä sattuu.


    • läpimätä stokka

      itikses ei saa jätskilippujakaa

    • Tampereen Stockmann

      Tampereen Stockmannin kosmetiikkaosastolla ei saa palvelua. Kassalla saa seistä liian kauan, vaikka ei ole edes ruuhkia. Parhaimmillaan kolme keski-ikäistä tätiä lätisee kassan lähettyvillä paskaa, mutta kassaa ne eivät ilmeisesti osaa käyttää.

      • nakups

        Voin kertoa entisenä Tampereen stokan orjana, että 90% työntekijöistä ei kiinnosta. Iso osa in jo ottanut liooutilin ja kopit suunnityelevat ottavanss. Veikkaan että natsien keskitysleirilläkin oli lepposampi ja reilumpi meininki. Jos haluaa nähdä kymmeniä sadisteja, niin treen stokan esimiehissä ja assareissa niitä riittää. Ois pitänyt imeä kullia että olis saanut lisää tunteja. Otin mieluummin loppitilin.


      • Kallista hienostelua

        Mikä siellä Stockmannilla on niin erikoista??? Hyllyt notkuvat ylihinnoiteltua kosmetiikkaa, vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä ja elektroniikkaa. Rikkaille ja iäkkäille kuluttajille kallista tavaraa. Sikahintainen kahvila ja Lippupiste tai -palvelu. Samat ja vastaavat tuotteet saat varmasti muualta, halvemmalla ja vähemmällä hienostelulla.

        Pilvin pimein elämäänsä kyllästyneitä myyjiä, jotka odottavat vain seuraavaa vapaapäivää, kesä- ja talvilomaa ja eläkkeelle pääsyä. Tosin tämä sama ilmiö näkyy kaikissa muissakin kaupoissa, joitain pieniä erikoisliikkeitä lukuun ottamatta. Myyjän ammatti on pakkopullaa. Myyjänä et todellakaan ole missään toiveammatissa! Päädyt myyjäksi kehnolla koulutuksella tai jos et muualle pääse töihin!

        Ainut, miksi normi-ihmisen tarvitsee Tampereen Stockmannilla käydä, on Forexin valuutanvaihto.


    • STOKKAN SEKOILU

      EN MENIS VITOSESTAKAA MÄKKIIN TAI STOKKALLE

      • Ammattitaidotonta to

        Asiakkaiden tulisi bikotoida Stokkaa ihan vain sen harjoittaman henkilöstöpolitiikan vuoksi. Myyjiä laitetaan mitään kysymättä eri osastoille töihin, titävät he tuotteista tai eivät. Sairaana ja kuumeessa on tultava töihin. Työterveys on Stockan oma, joten lääkärit myös työnantajan puolella ja tutkimuksiin ei lähetetä eikä sairaslomia kirjoiteta ettei työnantajalta menen rahaa.
        Vapaapäiviä jokainen työntekijä voi toivoa yhden kuukaudessa. Eli jos haluat lapsesi synttäreille, joulujuhliin, kevätjuhliin, hammaslääkäriin tai muihin menoihin mitä jokaisella perheellisellä on niin vain yksi toive kuussa. Jos siis perheessä useampi lapsi, niin siinä sitten kerrot lapselle kuinka hän saa juhlia ja esittää ilman että äiti/ isä on paikalla... Tämä samainen ihminen jota harmittaa menettää tärkeitä hetkiä elämästä , palveleee sitten siellä Ja jaksaako hymyillä tai tehdä tulosta...? Tuskin.
        Esimies sitten joka päivä kertoo miten huono tämä myyjä on. Jokainen kuitti tarkastetaan ja jos myy vain yhden tuotteen, niin auta armias, on ihan surkea myyjä.
        Te jotka siis palvelua toivotte, tuskin sitä enää stokkalta saatte. Kukaan ihminen joka oikeasti on ammattitaitoinen ja palvelee mielellään asiakkaita ei jaksa tällaista.
        Jos työntekijä vielä uskaltaa ilmaista mielipiteensä asioista ja kertoa ettei ole tyytyväinen, rangaistuksena vielä huonommat työvuorot, huono kohtelu sekä ehdotus että kannattaa irtisanoutua...
        Nykyaikaista johtamista , vai mitä olette mieltä?


      • stockalaisena
        Ammattitaidotonta to kirjoitti:

        Asiakkaiden tulisi bikotoida Stokkaa ihan vain sen harjoittaman henkilöstöpolitiikan vuoksi. Myyjiä laitetaan mitään kysymättä eri osastoille töihin, titävät he tuotteista tai eivät. Sairaana ja kuumeessa on tultava töihin. Työterveys on Stockan oma, joten lääkärit myös työnantajan puolella ja tutkimuksiin ei lähetetä eikä sairaslomia kirjoiteta ettei työnantajalta menen rahaa.
        Vapaapäiviä jokainen työntekijä voi toivoa yhden kuukaudessa. Eli jos haluat lapsesi synttäreille, joulujuhliin, kevätjuhliin, hammaslääkäriin tai muihin menoihin mitä jokaisella perheellisellä on niin vain yksi toive kuussa. Jos siis perheessä useampi lapsi, niin siinä sitten kerrot lapselle kuinka hän saa juhlia ja esittää ilman että äiti/ isä on paikalla... Tämä samainen ihminen jota harmittaa menettää tärkeitä hetkiä elämästä , palveleee sitten siellä Ja jaksaako hymyillä tai tehdä tulosta...? Tuskin.
        Esimies sitten joka päivä kertoo miten huono tämä myyjä on. Jokainen kuitti tarkastetaan ja jos myy vain yhden tuotteen, niin auta armias, on ihan surkea myyjä.
        Te jotka siis palvelua toivotte, tuskin sitä enää stokkalta saatte. Kukaan ihminen joka oikeasti on ammattitaitoinen ja palvelee mielellään asiakkaita ei jaksa tällaista.
        Jos työntekijä vielä uskaltaa ilmaista mielipiteensä asioista ja kertoa ettei ole tyytyväinen, rangaistuksena vielä huonommat työvuorot, huono kohtelu sekä ehdotus että kannattaa irtisanoutua...
        Nykyaikaista johtamista , vai mitä olette mieltä?

        Olen työskennellyt vakituisena osa-aikaisena työntekijänä Stockalla 3,5 vuoden ajan muutamia vuosia sitten (kyseessä ei ole Helsingin keskustan tavaratalo, vaan pienempi). Oma kokemukseni on, että jokaista työntekijää kohdeltiin erittäin tasapuolisesti. Jos oli tarvetta vaihtaa työvuoroa, niin se onnistui varmaankin 90% kerroista, eli lähes aina sain sovittua vuoron vaihdosta jonkun työkaverin kanssa. En olisi opiskelujeni ajaksi joustavampaa myyjän työtä varmaan muualta löytänyt. Henkilöstöalennuskin oli kiva, -20%.


    • ex-infolainen

      Stokkan asiakkaat ovat oikeita hienohelmoja, jotka luulevat olevansa parempia kuin normi-ihmiset. Sinne sitten mennään niin koreana että huh huh. Ja sitten valitetaan sinne info-tiskille millon jos mistäkin. Siellä töitä tehneenä olen kovia kokenut. Valituksia valituksien perään. Ja lause: "Minä tunnen tuon X:n, eli tuon sinun korkeimman pomon..". Eli ihan kuin oltaisiin jossaan korruptiomassa, jossa suhteet merkkaavat. Asiakkaiden persusta pitää nuolla päivästä toiseen. Todella paljon ällöttäviä ihmisiä asiakkaana. Luulevat omistavanssa puolet maailmasta... Onneksi en ole siellä enää!

    • Harmistunut

      Nyt olen minäkin pettynyt Stockmanniin asiakkaana. On menossa syksyn 2014 Hullut Päivät, ja siinä kaikki mitä Stockmann tunnustaa. Yritti palautesivulle tai normaalille sivulle, saa vain HP-kuvaston näkyviin. Sekin tökkii Google Chromella - lisätietosivu (=tilaussivu) näkyy omituisessa formaatissa - osa tekstistä hukassa. Tästä olisin palautetta antanut, mutta ei onnistu muuta kuin näillä julkisilla foorumeilla.

      Toinen juttu on se, että laitoin heti keskiviikkoaamulla klo 7.00 asiakaspalveluun tietoa nettitilauksessa yekemästäni virheestä. Eivät ole vastanneet, vaikka viestikentässä näkyy selkeästi, että kyse on HP:stä. Ymmärrän toki, että on kiirettä.

      Tähän asti olen ollut todella tytyväinen Stockmannin asiakas monta vuotta. Alkaako tulospaineet näkyä heikentyneessä palvelussa? Silloin on aika äänestää jaloilla.

    • loppu häämöttää

      Olen pettynyt Stockmann Helsinki keskusta.kävin eilen ostamassa varaamani kahvinkeittimen 235€ myyjä haki sen taka huoneesta ja tolpan takana supisi että on jo kerran palautettu pahvi laatikossa oli kulmat rutussa myyjä ei viitsinyt katsoa onko mikään hajalla PERKELE mitä palvelua keitin paketoitiin ylös alaisin ettei ketään näe miten rutussa se on PERKELE!!!!! Meneekö niillä näin huonosti kiva antaa Joululahja joka on potkitun näköinen en yhtään ihmettele Stockmanin alamäkeä . Osakkeen omistajat varmaan tykkää lukea miten kaupassa toimitaan Jos minä päättäisin niin ei siellä myytäs yhtään potkitun näköstä laatikkoa onko Stockmann menettäny paremman kaupan maineen edellis viikolla ostin samaa sarjaa leivän paahtimen joka maksoi yli300€ sen valitsi itse.hyllystä ja oli ok mutta tämä kahvin keitin PERKELE taidan siirtyä ostamaan netistä samat tavarat saa muualtakin ei niitä tarvitse ostaa Stockmanilta kun laatu on hyvää mutta palvelu PERSEESTÄ!!!

      • Tuhlausta

        Miksi ostit 300 € leivänpaahtimen, tuohon hintaan siinä pitäisi olla leipäkone mukana...


      • EntinenStokkankantis

        Hassua että en löytänyt palautetta 2015 puolelta. Voin korjata asian kirjoittaa tänään 14.11.2015 tapahtuneen tuossa Espoon Stockmannin kassalla.
        Kuulin sivukorvalla pakatessani ruokaostoksia, että kata-asiakaskortilla saa tänään 10% alennusta. Ei ollut kassa huomioinut. Kun kysyin asiaa niin lupasi korjata.
        Alennus jonka hän korjasi, ei edes päässälaskien ollut 10%:a. Pyysi katsomaan koneestaan ja intti että one sanoo niin. Myöskään korjauksesta en saanut kuittia.
        Eli jos luottokorttiani veloitettaisiin kaksi kertaa nin minulla ei ole mitään todistetta että olen kaksi kertaa maksanut ostokset. Koko asenne oli ylimielistä ja vedottiin mitä on ohjeistettu. Tuskin kuitenkaan on ohjeistettu että, äläkerro asikkaalle hänen oikeudestaan 10%:n alennukseen ja älä vaan yritä arvioida päässälaskien, että onko alennus laskettu oikein. Onhan kymmenen prosentin päässälasku niin vaikeaa.
        Lopputulemana voi todeta, että en ole pitkään aikaan käynyt stokkalla mutta ei näemmä tarvitse. Pimitetään asiakkaan oikeudesta alennukseen, ollaan ylimielisä eikä kassalla osata alkeellisia laskutoimituksia. Ei ihme ettämenee huonosti!
        Onneksi meille tuli lähikauppa, ALEPA. Palvelu huipuluokkaa ja ovat muutenkin osaavaa porukkaa. Ovat saaneet ahdettua pieneen tilaan mitä iso ihminen tarvitsee.
        Stokkan kanta-asiakaskortti saksilla poikki!


    • samameininkijokakaupassa

      Stockmannilla on ihan sama meininki kuin muissakin kaupoissa. Kaupan töissä tyypit on naama norsun v**ulla, elämäänsä kyllästynyttä sakkia. Opiskelijat tekevät ilta- ja viikonloppuvuorot. Opiskelijoilla on tahtoa ja motivaatiota, koska pääsevät kohta oman alansa parempiin töihin.

      Kauppojen normimyyjät tekevät arkisin aamuvuoroja. Tyypeillä ei ole motivaatiota, ei pahemmin kiinnosta. Työ on yksinkertaista tuotteiden hyllyttämistä, hinnoittelua, rahastusta, asiakaspalvelua. Ihan kansa- ja peruskoulupohjalla onnistuu. Tyypeillä ei kunnon koulutusta millekään alalle eikä tahtoa opiskella parempaa tulevaisuutta varten. Kaupassa ollaan töissä kun mihinkään muualle ei pääse.

    • menenlaivalle

      Olin eilen Stockalla :) Kiertelin siinä alennus kemppareiden seassa. Sitten tuumin josko menen katsomaan mitä Chanelin vartalopuuteri maksaa kun sellainen purkki siinä lasitasossa kökötti. (pitkaikainen haave) kääntelin ja väääntelin mutta hintaa vain ei ollut laatikon kyljessä.

      Näin myyjän siinä seinän katveessa tomuttamassa. Ilkesin avata suuni ja sain sanottua: "anteeksi; mutta..."
      Myyjä näki minut mutta rynnisti kuin puhveli ohitseni myydäkseen miehelle naisten hajuvettä.
      Mieskin seisoi kysymysmerkkinä, hän sai palvelua, minä en.

      Pitäisi päästä tuosta eroon: anteeksi...mutta...miksi pyydän anteeksi?

      • laivaltahalevemmalla

        Kohteliaisuus sääntöihin kuuluu anteeksi sanan käyttö kuvailemasi kaltaisessa tilanteessa. Käytit sitä, koska omaat hyvät käytöstavat, toisin kuin henkilö, jolle sen sanoit.


      • ulkonäönmukaan

        Johtunee varmaan siitä, että palvelevat ulkonäön mukaan. Eli mitä varakkaamman näköinen henkilö sitä helpommin palvellaan. Siis käytännössä jos vieressä on toinen asiakas, joka näyttää myyjän mielestä varakkaammalta niin hän palvelee häntä ensiksi, vaikka siinä vieressä olisi ollut toinen asiakas ja joka olisi odottanut myyjää selkeästi pidempään. Johtunee varmasti myös iästä. Vanhemmat asiakkaat ovat tottuneet saamaan palvelua, joten jos heitä ei palvella ensiksi (vaikka sitä eivät ansaitsisikaan) niin pistävän hirveän älämölyn. Itselleni tapahtunut ihan vastaavaa.
        Eli kemppariosastolla palvelu menee oikeasti sen mukaan miten myyjä arvioi ulkoisten seikkojen perusteella asiakkaan varakkuuden. Lisäksi ne vanhimmat rouvat, siis varsinkin nämä suomenruotsalaiset, tulevat päiväretkelle tuonne eläkeläispäivillään, siksipä sitten se pynttäytyminen sun muu, koska ennen vanhaan se oli päivän kohokohta olla ja esittää rikasta. Näitä eläkeläisrouvia on muuten hauska seurata esim. ratikoissa kun puhuvat vaan siitä Stockasta...

        Todellisuudessahan varallisuus ei välttämättä näy päälle päin. Toisekseen päälle päin ei oikeasti voi nähdä sitä, kuka asiakas ostaa kalliimman tuotteen ja kuka ei tai kuka on kanta-asiakas tai tuleva sellainen.

        Itselläni tapahtui aikoinaan niin, että katselin siinä kalliimman puolesta (lemppari)huulipunaa. Aikasin jo suuni ja kysyin, että anteeksi, mutta... Lauseeni jäi kesken, koska iäkkäämmän puoleinen ns. minkkiturkkirouva (eli siis keski-ikäinen rouva, joka esittää tärkeämpää, hienompaa ja varakkaampaa kuin onkaan, ns. Hyacint Bucket tyylinen) oli vieressäni ja myyjä vaihtoi tähän asiakkaaseen palvelunsa. No, siinä sitten tämä vanhempi rouva katseli, kyseli, ihemetteli ja hypisteli niitä eri tuotteita, mietti aina aikansa ja jutteli kaiken aikaa myyjän kanssa ja lopulta sitten ei ostanutkaan yhtään mitään. Sen sijaan olin itse päättänyt, että halusin heti ostaa tämän kalliimman huulipunan, halusin vain tietää onko lempparisävyäni vielä myynnissä, mutta kuitenkin ostaisin tuotteen heti, vaikka ei kyseistä sävyä ollutkaan. Myyjä oli sitten hieman ihmeissään kun sanoin, että ostan tämän. Olin kyllä ihan siististi pukeutunut, mutta tapanani ei ole esittää hienompaa kuin onkaan ja miksi edes pitäisi.


    • stockmannmastercard

      "Asiakkaiden tulisi bikotoida Stokkaa ihan vain sen harjoittaman henkilöstöpolitiikan vuoksi. Myyjiä laitetaan mitään kysymättä eri osastoille töihin, titävät he tuotteista tai eivät. Sairaana ja kuumeessa on tultava töihin. Työterveys on Stockan oma, joten lääkärit myös työnantajan puolella ja tutkimuksiin ei lähetetä eikä sairaslomia kirjoiteta ettei työnantajalta menen rahaa.

      Vapaapäiviä jokainen työntekijä voi toivoa yhden kuukaudessa. Eli jos haluat lapsesi synttäreille, joulujuhliin, kevätjuhliin, hammaslääkäriin tai muihin menoihin mitä jokaisella perheellisellä on niin vain yksi toive kuussa. Jos siis perheessä useampi lapsi, niin siinä sitten kerrot lapselle kuinka hän saa juhlia ja esittää ilman että äiti/ isä on paikalla... Tämä samainen ihminen jota harmittaa menettää tärkeitä hetkiä elämästä , palveleee sitten siellä Ja jaksaako hymyillä tai tehdä tulosta...? Tuskin.

      Esimies sitten joka päivä kertoo miten huono tämä myyjä on. Jokainen kuitti tarkastetaan ja jos myy vain yhden tuotteen, niin auta armias, on ihan surkea myyjä.

      Te jotka siis palvelua toivotte, tuskin sitä enää stokkalta saatte. Kukaan ihminen joka oikeasti on ammattitaitoinen ja palvelee mielellään asiakkaita ei jaksa tällaista.

      Jos työntekijä vielä uskaltaa ilmaista mielipiteensä asioista ja kertoa ettei ole tyytyväinen, rangaistuksena vielä huonommat työvuorot, huono kohtelu sekä ehdotus että kannattaa irtisanoutua...

      Nykyaikaista johtamista , vai mitä olette mieltä?"

      - Myyjät heitetään töihin mille tahansa osastolle?
      - Sairaana ja kuumeessa pitää tulla töihin?
      - Vain 1 vapaapäivätoive / kuukausi?

      Kuulostaa todella sairaalta meiningiltä! Ja osin jopa laittomalta touhulta työnantajan taholta! Sairaana ja kuumeisena EI SAA tulla töihin! Onko teillä luottamusmiestä työpaikalla? Miksi alistutte moiseen kohteluun? Miksi ette vaihda työpaikkaa?

      • YES-Stockmannille

        Älkää romuttako hyvät ihmiset viimeistä itsenäistä suomalaista tavaratalobrändiä! Tsemppiä Stockmanille ja kunnialla vaikeuksien läpi. Stockmann on paras!


      • Bad-Taste

        Ei he romuta. Asiakkaat huonot esimiehet romuttivat sen jo. Huonosti hoidettu, yes yes esimiesten ja heidän kaverien hoitama pulju. Epäpätevyyden summa. Sitä saa mitä tilaa. Yäk! I
        Alas vaan koko roska.


      • Viikariko
        Bad-Taste kirjoitti:

        Ei he romuta. Asiakkaat huonot esimiehet romuttivat sen jo. Huonosti hoidettu, yes yes esimiesten ja heidän kaverien hoitama pulju. Epäpätevyyden summa. Sitä saa mitä tilaa. Yäk! I
        Alas vaan koko roska.

        Ha, hah! Klap klap ja käsien taputusta, hyvä kommentti.

        Itse hain tuohon firmaan tekniselle puolelle eli niiden ohjelmistojen kanssa pelailemaan.

        Oli siinä haastattelussa kyllä jonkinlaista "Ketonen & Myllyrinne"-fiilistä. Pahinta oli se, että kun selitin kahdelle haastattelijalle asioita niin he eivät tuntuneet ymmärtävän itse asiasta mitään. Sellanen A4:n lappu jossa oli ns arkkitehtuuri pyöri siinä pöydällä edes takaisin. Välillä heille, välillä minulle.

        Siinä tunnin kohdalla aloin puhua jo sen verran väsyttävästi, että pääsisin ulos.
        Ja onnistuihan se lopulta.

        Jotkut ovat sanoneet että ko. firmasssa on jonkinlainen melko jyrkkäkin arvoasteikko. Olin huomaavinani samaa eli kyseinen tyyli ei kiinnostanut minua.

        Onneksi en mennyt jatkohaastatteluihin, koska en olisi mitä ilmeisemmin voinut enää kuunnella ja katsella niitä mitättömiä asioita joita sieltä puolen pöydän tuli.

        No toinen firma korjasikin minut talteen eli silleen opettavainen tarina.

        Jos homma alkaa tuntua täysin pelleilyltä jossain haastattelussa ja totean sen nyt yleisesti niin kyllä siinä vaiheessa kannatta katsoa muuta paikkaa. Se ensivaikutelma kertoo aika paljon siitä mitä tulevan olisi.

        Eli hakua vaan useampaan paikkaan niin tälläset koomiset tapaukset voi ohittaa ja on mahdollisuus siirtyä toiseen.

        Kevättä kaikille, ja toivon mukaan tämä taantuma tai mikä lie alkaisi jo helpottamaan.


    • tatamieltanyttanaan

      Stockalla en käy muuten kuin psklla. Ostan yksityiseltä mitä tarvitsen.

    • puhpuhpuhhohhohhoh

      On nähty ja koettu ihan itse konkreettisesti pukeutumisen merkitys palveluun. Itselläni oli gantin mekko yllä ja katselin gantin asusteita niin jo alkoi länkytys kuulua että mitähän saisi olla. En perusta näistä en siis välitä näistä huomionosoituksista, kun näyttää varakkaalta. Olemme tosi köyhiä puolisoni kanssa mutta puolisollanikin on arvokkaat vaatteet kun käymme ns. Kylillä. Palvelua tullaan tyrkyttämään, aina emme ole vaan kuulevinamme. Puhelinliittymien myyjät on nykyisin ihan riesana. En kuuntele enkä reagoi mitenkään. Sen kun länkyttelevät.

    • LLLOL

      MITEN tämä keskustelu meni työolosuhteista asiakaspalvelun laatuun?!?!? Itse kovia kokeneena st työntekijänä halusin lukea muiden kokemuksia stockasta työnantajana, ja joudun lukemaan asiakkaiden palautteita siinä samalla. Suuret on teidän ongelmat hyvät asiakkaat. Jospa kuitenkin tekisitte oman keskusteluketjun niiden puimiselle.. huhhuh.

    • huhhuhhhk

      Tampereen vessat ovat uskomattoman törkeän likaiset. Jos on iltapäivä klo 15 niin paperit loppu vessan puolella, käsituuki loppu koneesta.
      Ohhoijaa vaan. Siinä on tosi hieno kauppa.

    • hihhhihhiii

      Nico Rosberg valitti Azerbaidzhanin vessajonoista :)

    • yöööckåckso

      Halal-liha-Stockman

    • Exmyyjä

      Jos joku on tapiolan stockaan menos töihin en millään tasolla suositele työpaikkaa kellekään esimiehet/johtaja ovat täysin mulkkuja valitsee jonkun silmä tikuksi ja se kuka saa sen aseman saa oikeesti kärsii esimieheni käyttäytyminen ja heidän vittuilu tuli mun arki elämään en nukkunut en syönyt teki sellaisii vuoroja ettet varmasti ansaitse mitään pidetään eri arvoisena jos sanot jotain vastaan niin kuuluu perästä ja kauas olin onneks mun koe ajan töissä siellä kunnes oli vakituinen ja lähdin toiseen kauppaan töihin jossa nyt minua jopa arvostetaan esimiehet mahtavia ja töissä on hauskaa työkavereiden/esimiesten kanssa joka päivä jos sul on hauskaa stockalla hyvä ettei potkita ulos sen takia ja mä todella toivon jos yt-neuvottelut tulee silloi ei potkita myyjiä ulos vaan esimiehiä sielä esimiehet tulee haukkumaan jopa asiakkaiden kuulen kun palvelet asiakasta törkeyksiä stockann on yks läppä kauppa joka vois kaatua ja mennä konkkaan mut toivon et jokainen alkais katsoo uutta työtä tuo stocka upoaa kui upos titanic johto portaassa on helvetin isoja ongelmia

    • Anonyymi

      Itiksen Stokkalla heidän oma järjestysmies kosmetiikka-osastolla tulee naisten selän taakse vahtimaan jos kokeilee ja tutkii esim. meikkejä. myös jää hyllyn taakse vahtaamaan että maksaako kassalla. Kosmetiikka- osasto on aina nykyään tyhjä,koska naiset eivät uskalla mennä sinne enää. Kyse ei ole romaanien vahtaamisesta vaan yli innokkaasta etsivä tyypistä. Potkut vaan hänelle!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe