AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Iskeekö tajuntaan,ns vanhat moottoripyörät?

Iskeekö tajuntaan,ns vanhat moottoripyörät?

25 Vastausta 2 574 Lukukertaa
Nykyään ajellaan paljon noilla muoviluodella ym uusimmilla moottoripyörillä.
Entäs vanhat kiinnostaako teitä ne,vai elättekö vaan nykyaikaa..
laitoin tänne joskus jutun vanhasta bsa,ta ja sain todella asiallista tietoa siitä,ihan hen,koht,meiliini.
Kiitos siitä hänelle.
Itsestäsi on todella mahtavaa nähdä noita todella vanhoja moottoripyöriä liikenteessä .
Arvostan niitä todella paljon ja samalla myös niitä, jotka viitsivät fixailla niiden parissa.

Eli jos omistat sellaisen ,niin kerro meille ,edes vähän siitä...

Lupaatko sitten...

..ettet heti poista ketjua ?

Alkaa mennä usko Teihin rekisteröityihin, "parempiin palstalaisiin".
Ymmärrän kyllä vaikka sen sun henk.koht avautumisen poiston, mutta muutama oikein antoisa, hauska ketju hävisi, kuin pieru pitkäänlahteen tässä illanmittaan.

Vaan mitenkä mä haniheppa sut tuntisin, ellen nimestä ;ö

Tossa viikko pari sitten keskusteltiin aihetta sivuten. kerroin olleeni Heinolassa MX kisoissa, joskin turistina.
Kisahan oli classic-kisa ja kalusto kaunista, ah niin kaunista.
Tossa näyte :

Hirveitä raatoja ;)

Tallissa on yks museo ikäinen, ei kuitenkaan museoitu. Ihan kilpipeli, joskin ajoa abaut 100km / kesä.

paa paremmaks.....älä poista....pliis....

En poista

saman huomasin itsekkin.
Poistin vaan sun ja mun jutustelun, jossa kerroin faktoja sulle,en muuta.
No lueskelin,tai oikeesti tunnen yhden miehen ,joka ajelee Nortonilla ikämiehissä.
66v kundi:)
Just tänään luin juttua hänestä.
Siks mielenkiintoni heräsi ja päätin aloittaa keskustelun siitä.

Nimee en mainitse,mut sä varmaan tiedät kenestä tässä on kyse..no se hänestä.

onkse se sama

sitte kun täyttää 70 aikoo ajaa ruotsin lisenssillä ku suomessa ei 70 kymppinen lisenssiä saa.
jos sama niin tiedän miehen, sitkee ku katajan oksa. kun polvet ei kestäneet enää crossia niin kokeili välillä mäkihyppyä ja triatlonia, mut palas takasin ratapyöriin. OLEN O:n FANI

Sama on:)

Siis sinäkin tunnet hänet?
No minä jo vuosien takaa:)

Sitkeä on mies,helposti ei periksi anna...
Harva mies enää hänen ikäisenään kilpaa ajelee,saati sit ees jalka nousee sitsin yli..

Ei valitettavasti

Taakseen öljyä päästävät eivät oikein iske tajuntaan. Tai siis iskevät, mutta ohi on päästävä heti, ettei pyörtyisi.

Kunnioitan toki niillä ajavia, kun en itse uskaltaisi sellaisilla ajo-omituisuuksilla ja niillä jarruilla lähteä mihinkään.

Heh:)

Kyl niis jarrut pelaa ,tosin ei oo abseja...eikä niil kaahailla ,vaan ajellaan arvokkaasti.

siitä öljystä.hmm siitäkin voi olla monen montaa mieltä..
No ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä noista vanhoista moottoripyöristä.

Mä pidän niistä ja piste...

Nykyaikaa toki

Saas nyt nähdä siellä ameriikan maalla valitsevatko sen cowboyn presidentiksi. Nykyinenkin sai paikkansa sen Watergate-jutun takia. Onneksi meillä on vielä sentään Kekkonen.

Pöhkö oot:)

Kas kun ei Kallio,muuten ajelikohan kukaan entinen pressa moottoripyörällä:)))

Iskee kovaan!!

Kyllähän tuollanen vanha britti tai japsikin olis hieno! Silti en innostu mistään jawoista tai paljon 50lukusia vanhemmista. Niissä liikaa tekemisen meininkiä. 70lukunen japsi alla jolla ajetaan touko-syyskuu ainakin 3-4kertaa joka viikko. Unelma olis vanha norton cafe racer lookissa. Maksavat vaan aivan liikaa eikä hinta taida tulla koskaan enään alaspäin.... ikinä en osta 2000lukusta pyörää

Tämän kesän ajelin

Onhan sitä muokattu vuosien kuluessa niin ettei kaikki ees tunne merkkiä tai mallia. joka vuosi päätän että tää on sen viimeinen syksy kun sillä on kaikkia vanhuuden vaivoja. nyt jäi telakalle yllättäen ilman korjattavia vikoja, nii että ehkä vielä ens kesänäkin paukutellaan... ;-)

jatkan vielä...

Toisaalta tunnen sen jo niin hyvin, että koneen purkaminen ja kasaaminen sujuisi vaikka kolmelta yöllä herättäisitte tekemään. Tunnen joka kloksahduksen ja narahduksen, joka kuuluu asiaan. Muistan jokaisen kierteen joka on huono ja täytyy narrata alkuun. Muistan useimmat kiristysmomentit ulkoa. Havahdun kaikkiin vieraisiin ääniin. (joskus hämää kun on reissussa visiirillinen pata, eikä kaikki äänet kuulostakaan niin tutuilta. niitä jää kuuntelemaan = liikenneturvallisuusriski)

Tallissa

eipä juuri ajoon ole 80-luvun ja vanhemmista pyöristä. Mukavampi ajaa kesä ilman ongelmia ja tulla kotiin omin avuin uudehkolla pyörällä.
70-80 vuosien pyörät näyttää rimpuloille, eikä niissä ole antiikin hohtoakaan, ainakaan vielä.

Mulla on tallissa

Möhkö alkuperäiskunnossa, alkuperäinen ja vähän ajettu Hondan CBX 1000 odottamassa 30-vuotissynttäreitä ja sitten vielä uudehko harvinainen japsimacho kaupungilla käyntiä varten. Vähän meikäläistä hymyilyttää vaikkapa Möhkön nimittäminen rimpulaksi. Tuskin jaksaisit edes nostaa sitä keskiseisontatuelle, epäilen.

Möhkössä on

mitkä ovat alimitoitettuja, verrattuna nykyisiin vastaavan kokoisiin pyöriin. Jos moottori on leveä ja bensatankki iso, se ei tee pyörästä muuten jykevää. Rumia ovat tuon ikäiset pelit ja tekniikka epäluotettavaa, mutta sinulle riittää se, kun yrität nostella möhköä keskituelle, toiset pitää enemmän ajamisesta.

Antiikin hohto

Saadaan tekemällä. Omaani kun luullaan yleisesti 60-luvun kapineeksi, pari "alan" harrastajaakin ollut luulevinaan. Enkä siis tarkoita antiikin hohdolla nyrkin mentävää ruostereikää lokasuojassa, tai puuttuvia pinnoja.

Kokemus näyttelystä

Tulipa hyvä mieli kun vanhojen ajoneuvojen näyttelyalueelle opastettiin ilman lippua 1 hlö / vanha ajoneuvo. 81 jammulle osoitettiin heti suunta, että aja veteraani tuonne pyörä alueelle:)))

Kyllä ja ei.......

Kyllähän ne nostaa jotain nostalgian tapaista pintaan kun sattuu sellaisen aina bongaamaan. Mutta kun niitä on huoltanut/rakennellut ja tuskaillut niiden surkean tekniikan kanssa aikanaan, niin siinä mielessä ei kyllä tule yhtään ikävä. Onneksi tekniikka on kehittynyt pitkin harppauksin niistä ajoista.
Nytkin minulla on tallissa yhden asiakkaan Honda CB500 four -70 luvulta "pikku ehostuksessa". Ja vaikka se olikin minun "unelmapyörä" silloin aikanaan, niin nyt ei kyllä pahemmin jaksa sytyttää saati innostaa.
Oikeastaan en haluaisi koskea "pitkällä tikullakaan" moisiin vanhoihin laitteisiin, mutta kun satuin heikkona päivänä lupaamaan kaverille, että laitan kyseisen pyörän ajelukuntoon......niin

Onneksi aika kultaa muistot ja on kuitenkin joukko sitkeitä sissejä, jotka kunnostavat ja tallentavat tekniikan historiaa siltäkin osin jälkipolvien ihmeteltäväksi.

vihta/vastapainoa työlle

Ite joutuu duunissa takkuamaan kaikenmaailman can-wäylä-ohjattuja mitälie antureita ja piipittäviä ledivaloja ties mihin ajoneuvoihin, niin vapaa-ajalla riittää kyllä ihastusta työntötangoille, kaasuttimille, mekaanisille rahinoille.

Mä haluaisin tälläisen

http://www.sinivire.fi/DowebEasyCMS/Sivusto/Kuvat/uralmalli.jpg

Tol urskil ois aika magee kanttailla ja etenkin keulia:)

No joo ,onhan noita vanhoja urskia täällä suomessakin.
Yks mopo kundi just fixaa vanhaa uralia,ja aika magee se on.....

No tarkoitin kyllä todella vahoja moottoripyöriä,hei ei noi 70 -luvun moottoripyörät oo mitään näiden tosi vanhojen rinnalla...

ITÄpyöristä

Mun vispilään kun on tekniikka keksitty vuonna -52, ja välillä luulen et on rankkaa ja takkuista mopoilu, ni ajattelen hetken venäläistä kopiota saksalaisesta pyörästä, joka sekään ei niin luotettavaksi ole leimautunut.
Noi 750 neuvostobokserikuskit on aikalailla äijiä. Kerran talvella tultiin jostain tapahtumasta erään laulukerhon kanssa ja nähtiin itäbokseri tienvarressa, pysähdyimme luonnollisesti kysymään että mikäpä se hätänä. Äijä vasta et tupakkitauko, on niin lupsakka keli ajella ku pysyy öljyt sisällä.

Vanhat Jawat

Mulla ollut monta vanhaa Jawaa muutama vuosi sitten, todella hauska "körötellä" sivuvaunulla.
Huomiota saa paljon enemmän kuin näillä uusilla. Nyt ei ole aikaa eikä tilaa...

Kolme sellasta tuli museoitua.

Uudet vs Vanhat

"Entäs vanhat kiinnostaako teitä ne,vai elättekö vaan nykyaikaa.."

Kyllä kiinnostaa, mutta ei yli 5-kymppiset.
4-kymppisillä on mukavin ajaa, vaikka paikat ovatkin jo vähän väljät.
Uudet täytyy ajaa sisään, mutta sellaisia saa ani harvoin. Usein uudet on sisäänajettuja ilman ajokorttia, siis ilman minkäänlaista kokemusta.
Voi mennä pitkäänkin ennen kuin kokenut ammattimies pääsee pukille ja korjaamaan kokemattoman aiheuttamat ajovirheet.

vm-52 on uusin

Ja ajopyöränä on royal vm 1931,vanhimmat 2kpl.on 1929.onhan ne vähän erillaisia kun nää uuvemmat.

On mul

Harrikka vm -42 tual tallis on,WLA tyypiltänsä.Kiva peli huristella kun ei ol kiirutta mihinkää.En tiädä onko sekä ny viäl vanha mut ei nyt iha joka päivä noitakaan ol vastaan tullu.

BSA Goldenflash

Itsellä musta "kultasalama" vuosimalli -61 eli BSA A10.
Päät kääntyy cruisaillessa ja äänen kuule kaukaa.
Pyörä on yllättävän hyvä ajo-ominaisuuksiltaan ja vääntöä ja kiihtyvyyttä löytyy nykyliikenteeseen. Matkavauhti on 70 kilometrin paikkeilla, joten pyörä soveltuu parhaiten lyhyiden työmatkojen taittamiseen. pyörä on ollut puolen vuotta kerrallaan liikenteessä, ilman suuria ongelmia, kunhan talvella purkaa ja tarkistelee kaikki paikat.
 /   /  /  / Iskeekö tajuntaan,ns vanhat moottoripyörät?

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta