Kauheimmat ja kivoimmat siivousfirmat?

tjatjajt9atj9

Millaisia kokemuksia teillä on eri siivousfirmoissa työskentelystä? Mitä firmoja ette suosittelisi muille? Mitkä taas ovat olleet mukavia työpaikkoja?

174

28115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun vilkaiset

      mollin sivuille. Mukavista en tiedä...

    • Ex-Solisti

      SOLista on kyllä aika huonoja kokemuksia. Olin SOLilla n. puoli vuotta kerroshoitajana ja näin jälkeenpäin ihmettelen, miksen lähtenyt aikaisemmin. Kerrossiivouksessa pitää tietysti olla aina todella nopea ja tarkka, mutta kyseisessä hotellissa ei saanut edes imuroida huoneita kuin kerran viikossa, kun oli niin kiire koko ajan. Siivouksen laatu ei muutenkaan ollut kehuttavaa, vessan pesemiseen ja tavaratäydennyksiin sai mennä korkeintaan 3 minuuttia.
      8 tunnin työpäivän aikana sai pitää vain yhden puolen tunnin tauon, mikä lienee jo lainvastaista. Lisäksi töihin piti tulla joka päivä 20-30 min aikaisemmin kuin varsinainen työaika alkaa, sillä esim. siivousvälineiden ja hotellikärryjen valmiiksilaittaminen ei kuulemma ollut työaikaa. Joka päivä joutui siis tekemään ilmaistyötä. Tällä työpaikalla ei kuitenkaan ollut töissä kuin naiiveja teinityttöjä, jotka luulivat, etteivät parempaa saa. Minä olin yksi heistä. Onneksi tuntipalkka oli sentään todella hyvä, mutta ei työstä loppujen lopuksi kauheasti tienannut, kun työpäivät jäivät niin lyhyiksi rankan siivousnopeuden takia.

      • kusetus

        Siivousvälineiden ja hotellivaunujen täydentäminen ym. on TYÖAIKAA! MARA:n TES:n mukaisesti, yli 6h työpäivään kuuuluu yksi, yhdenjaksoinen 0,5h tauko. SOL vaatii aivan älyttömiä tehoja kerroshoitajiltaan, 4 lähtevää huonetta/tunti siivottava. Siksipä joissain hotelleissa on tapahtunut sellaistakin, että saavuttaakseen tavoitteen, kerroshoitajat jättävät vuodetekstiilit vaihtamatta eli uusi asiakas nukkuu edellisen asiakkaan lakanoissa. Kylpytakkeja, pyyhkeitä ei vaihdeta puhtaisiin, jos ovat kuivat. Juomalasit huljutetaan lavuaarissa ja kuivataan käsipyyhkeeseen. HUH, kiva mennä yöpymään hotelliin jossa SOL siivoaa,,, kun ei tiedä kenen jäljiltä huone on.
        Eipä käy SOL:n orjia kateeksi.


      • kiittimulleriitti
        kusetus kirjoitti:

        Siivousvälineiden ja hotellivaunujen täydentäminen ym. on TYÖAIKAA! MARA:n TES:n mukaisesti, yli 6h työpäivään kuuuluu yksi, yhdenjaksoinen 0,5h tauko. SOL vaatii aivan älyttömiä tehoja kerroshoitajiltaan, 4 lähtevää huonetta/tunti siivottava. Siksipä joissain hotelleissa on tapahtunut sellaistakin, että saavuttaakseen tavoitteen, kerroshoitajat jättävät vuodetekstiilit vaihtamatta eli uusi asiakas nukkuu edellisen asiakkaan lakanoissa. Kylpytakkeja, pyyhkeitä ei vaihdeta puhtaisiin, jos ovat kuivat. Juomalasit huljutetaan lavuaarissa ja kuivataan käsipyyhkeeseen. HUH, kiva mennä yöpymään hotelliin jossa SOL siivoaa,,, kun ei tiedä kenen jäljiltä huone on.
        Eipä käy SOL:n orjia kateeksi.

        Juomalasien pesu lavuaarissa pelkalla vedella ja kuivaaminen pyyhkeeseen on ihan normaali kaytanto..! Puhtaita laseja ei useinkaan ole tai niita joutuisi hakemaan kauempaa, jolloin kuluisi tyoaikaa ja tehot putoaisivat. Valitettavasti lasien puhtaudesta ei ole mitaan takuuta.


      • työpaikkani
        kusetus kirjoitti:

        Siivousvälineiden ja hotellivaunujen täydentäminen ym. on TYÖAIKAA! MARA:n TES:n mukaisesti, yli 6h työpäivään kuuuluu yksi, yhdenjaksoinen 0,5h tauko. SOL vaatii aivan älyttömiä tehoja kerroshoitajiltaan, 4 lähtevää huonetta/tunti siivottava. Siksipä joissain hotelleissa on tapahtunut sellaistakin, että saavuttaakseen tavoitteen, kerroshoitajat jättävät vuodetekstiilit vaihtamatta eli uusi asiakas nukkuu edellisen asiakkaan lakanoissa. Kylpytakkeja, pyyhkeitä ei vaihdeta puhtaisiin, jos ovat kuivat. Juomalasit huljutetaan lavuaarissa ja kuivataan käsipyyhkeeseen. HUH, kiva mennä yöpymään hotelliin jossa SOL siivoaa,,, kun ei tiedä kenen jäljiltä huone on.
        Eipä käy SOL:n orjia kateeksi.

        ja tykkään olla.Muutama sana SOLin kerroshoidosta.Oltiin perheen kans kesäloma reissulla ja yövyttiin hotellissa sekä lomamökissä, joita SOL siivosi.Kummassakin oli lattiat ja pinnat pyyhkimättä,vuoteet sen sijaan oli pedattu puhtailla lakanoilla.Siivojana(itsekin kerroshoitajan työtä tehneenä) näihin kiinnittää huomiota,ens kesänä otetaan sisätossut mukaan,eihän sitä koskaan tiedä minkä silsan jalkoihinsa saa


      • Dr Clean
        työpaikkani kirjoitti:

        ja tykkään olla.Muutama sana SOLin kerroshoidosta.Oltiin perheen kans kesäloma reissulla ja yövyttiin hotellissa sekä lomamökissä, joita SOL siivosi.Kummassakin oli lattiat ja pinnat pyyhkimättä,vuoteet sen sijaan oli pedattu puhtailla lakanoilla.Siivojana(itsekin kerroshoitajan työtä tehneenä) näihin kiinnittää huomiota,ens kesänä otetaan sisätossut mukaan,eihän sitä koskaan tiedä minkä silsan jalkoihinsa saa

        Mulla on kokemuksia ISS siivouspalvelusta. Mun aikana n. 2 vuoden sisällä vaihtui palvelujohtajat jatkuvasti. Hommat oli retuperällä ja työntekijät saivat kuulla työpisteen työntekijöiltä jatkuvaa valitusta , koska organisointi oli retuperällä jatkuvien muutosten takia.

        Sairaslomapäivät jäivät maksamatta monta kertaa peräjälkeen ja jatkuvasti sai tarkastaa tiliotteita.

        En suosittele kenellekään kyseistä firmaa.


      • kerrosta vaa
        työpaikkani kirjoitti:

        ja tykkään olla.Muutama sana SOLin kerroshoidosta.Oltiin perheen kans kesäloma reissulla ja yövyttiin hotellissa sekä lomamökissä, joita SOL siivosi.Kummassakin oli lattiat ja pinnat pyyhkimättä,vuoteet sen sijaan oli pedattu puhtailla lakanoilla.Siivojana(itsekin kerroshoitajan työtä tehneenä) näihin kiinnittää huomiota,ens kesänä otetaan sisätossut mukaan,eihän sitä koskaan tiedä minkä silsan jalkoihinsa saa

        sollin kerrossiivoojana en ainakaan juo laseista vettä..ne pestään hanan alla ja kuivataan pyyheliinaan...ja sitä pyyheliinaa on kiireessä voinut käyttää vaikka wc:N kuivaamiseen..


      • satusiivooja

        Muistattehan, miten SOL n. parikymmentä vuotta sitten sai oikein kiitettävää huomiota lehdistössä ja televisiossakin? Se oli aikaa, jolloin ei ollut paljon vertailukohteita, vaan tänä päivänä on useita firmoja ja mitä vähemmän toimisto- ym. julkista huomiota saa, sen paremmin tehdään itse työ. Kun siivoojien aika ja tehokkuus joutuu sellaiseen kontrolliin, mitä se nykyään on, en ihmettele, että jälki on huonoa. Mitä enää löytyy ihmistä, joka ei koko ajan ajattelisi vain firman parasta, tehokkuutta, viis laadusta. Laadun pitäisi olla tärkeintä. Nyt on tärkeää saada julkisuutta mukamas hyvästä siivouksesta, kunhan rahavirta juoksee, nopeus ja aika raytkaisevat kaiken, mutta laatu on sitä ja tätä. Harmittaa siivoojien puolesta, kun heidät on pantu noihin kiireen rattaisiin, tarvitseehan firma ennen muuta rahaa. Voittoakin on tuotettava. Onkohan jollakin kiire ihan pörssiin saakka?
        Miten vanha ihminen pystyy pienestä eläkkeestään maksamaan hurjia summia, ei mistään! Mistä löytää siivoojan, joka ei ajattele vain rahaa, ei mistään? Ihan kaikesta joutuu maksamaan, huonostakin.


      • Anonyymi
        kusetus kirjoitti:

        Siivousvälineiden ja hotellivaunujen täydentäminen ym. on TYÖAIKAA! MARA:n TES:n mukaisesti, yli 6h työpäivään kuuuluu yksi, yhdenjaksoinen 0,5h tauko. SOL vaatii aivan älyttömiä tehoja kerroshoitajiltaan, 4 lähtevää huonetta/tunti siivottava. Siksipä joissain hotelleissa on tapahtunut sellaistakin, että saavuttaakseen tavoitteen, kerroshoitajat jättävät vuodetekstiilit vaihtamatta eli uusi asiakas nukkuu edellisen asiakkaan lakanoissa. Kylpytakkeja, pyyhkeitä ei vaihdeta puhtaisiin, jos ovat kuivat. Juomalasit huljutetaan lavuaarissa ja kuivataan käsipyyhkeeseen. HUH, kiva mennä yöpymään hotelliin jossa SOL siivoaa,,, kun ei tiedä kenen jäljiltä huone on.
        Eipä käy SOL:n orjia kateeksi.

        Ite olin SOL:lla töissä 2004 ja mun työaika oli joka toinen päivä 5h ja joka toinen päivä 4h. Työalueena oli koko yliopiston 3. kerroksinen siipi. Eli työalue oli ihan liian suuri, ei mitään järkeä. Piti siivoja luentosalit, ravintola, vessat ja toimistot, kokoushuoneet jne. Yhden työntekijän mielestä mun olis pitäny kirjata ulos kahvitunniksi. Mun käsittääkseen myös vaatteiden vaihto olis pitänyt tehdä omalla ajalla. Siellä oli muutenkin tosi pirullinen ilmapiiri. Pomo vaihtu kuukauden päästä, kun tulin koko paikkaan ja uus pomo oli jotenkin mieleltään sairas. Tykkäs tulla huutamaan yliopiston henkilökunnan kuulen. Se oli kait jotenki hullu.


    • ISS

      Palkka on varmasti minimi se on nyt sanomattakin selvää ,mut joutuu aivan älyttömään rääkkiin joudut oikeasti tekemään 3 ihmisen työt ja saat vain pään aukomiset siintä hyvästä.

      • ...

        Parhaimmassa tapauksessa teet 7 ihmisen työt...


      • on todellisuutta
        ... kirjoitti:

        Parhaimmassa tapauksessa teet 7 ihmisen työt...

        monessa muussakin firmassa. Itse olin firmassa siivoamassa julkisyhteisön kilpailuttamia tiloja. Yhteisön työntekijät olivat lievästi sanoen aggressiivisia, jatkuvia valituksia ja firmasta huomautuksia kun töitä ei oltu tehty kunnolla. Työaikani oli reilut pari tuntia viikossa, ennen kilpailutusta työt teki kokoaikainen siivooja.


    • ...kokemus...

      ...on SOL ja eräs pienenpieni yksityinen (pomo ja silloin oli yksi alanen lisäkseni) Salon talousalueella.

      • se sit

        ollu seviso?


    • kokemus on

      ollut n-cleanista. ei enää ikinä!!!!!!!!

      • sinulla

        muista firmoista kokemusta?
        Täällä meidän pienessä pitäjässä SOL on jyrännyt itselleen lähes kaikki kilpailutukseen tulleet kohteet.
        Olen ollut SOL:lla,nyt N-Cleanilla.Firmoissa tuskin on eroa.Nykyisen plussaa on se,että esimiehen saa kiinni tarvittaessa,samoin hänen esimiehensä,joka käy tapaamassa meitä säännöllisesti.


      • never ever

        olin jopa 2 päivää kyseisen yrityksen palveluksessa. Ei mitään työhön perehdytystä. Sitten kaamee valitus kun on jokin tehty väärin. Pomot täysiä kusipäitä!!!!!


    • firma<<<<<...

      jossa siivouksen lisäksi työtehtäviin kuului
      tietenkin vahaukset, mutta myös:

      sauna ja pesutupalistojen laitot,avaimien pudotukset,saunojen päällelaitot,kesä ja talviajan kellomuutokset (oviin, saunoihin,ilmastointeihin)jne.....

      Onneksi lähdin pois.....

      • tsyh

        Tai ainakin mun mielestä olisi...


      • firma<<<<<...
        tsyh kirjoitti:

        Tai ainakin mun mielestä olisi...

        niistä olisi pitänyt maksaa extraa, kun siivottavia yhtiöitä oli päivässä PALJON!!!
        Hyvä kun aika riitti niihin.Syömässä piti käydä hotkien!


      • fsasfg
        firma<<<<<... kirjoitti:

        niistä olisi pitänyt maksaa extraa, kun siivottavia yhtiöitä oli päivässä PALJON!!!
        Hyvä kun aika riitti niihin.Syömässä piti käydä hotkien!

        sfgh


    • Yrittäjä pk

      ...

    • kiittimulleriitti

      Molemmissa firmoissa on seka hyvat etta huonot puolensa. Riippuu varmasti myos tosi paljon siita, milla paikkakunnalla tyoskentelee. Hyvin paljon vaikuttaa myos asiakaskohteet: jos asiakkaat ovat ilkeita ja kohtelevat siivoojaa huonosti, se ei ole firmasta kiinni. Toisaalta kiireisessakin tyossa voi viihtya jos on mukavat tyokaverit ja asiakkaat. Mutta joka tapauksessa lopetin siivoustyot ja siirryin muihin hommiin.

      • 20 vuoteen

        ensin valtiolla n 7 v joka yksityistettiin Engeliksi jossa olin vajaan vuoden ja nyt kaupungilla toistakymmentä vuotta. näissä kaikissa tykkäsin/tykkään olla .
        valtion kohteessa meitä oli 7 siivoojaa kun menin sinne . vähitellen putosi 2 pois ja lopulta kun yksityistettin meitä jäi siihen kolme.
        meidät koulutettiin tiettyyn tasoon silloin kun meitä oli enemmän ja kun jäi vaan kolme , ei pystynyt enää pitämään sitä tasoa mihin oli tottunut ja se aiheutti huonon omantunnon ja riittämättömyyden tunteen, vaikka teki kuinka paljon mikään ei ollut tarpeeksi. lopulta viikonloppu ei enää riittänyt toipumiseen vaan oli maanantaina yhtä väsynyt kuin perjantainakin, joten päätin olla tappamatta itseäni työllä ja vaihdoin kaupungille jossa sentään on vielä kohtuulliset siivouspinta-alat vaikka iän ja fyysisen kunnon rapistumisen myötä alkaa
        nut tuntua sekin rankalle.Tosin alueita on sielläkin lisätty.
        mutta kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen kaikkiin paikkoihin joissa olen ollut, tuo valtion aika oli paras "ammattikoulu", siellä jos missään oppi tämän homman


    • palisanterimatkalla

      Itse työskennellyt muutamissa pienissä firmoissa.Valtiolla. Sitten hetken ajan L&T:llä ja Palmialla. Ainakin L&T:llä ja Palmiassa silmiinpistävää tummien huivikulttuureitten ulkomaalaisten suuri määrä. Kaikenmaailman ählämsählämiä ja muhmat mahmutia vaikeasanasia nimiä oli kummassakin. Palmiaan suurin osa pomoista on palkat yksityisissä firmoissa työskennelleitä kuten SOLilla tai Luja. Palkkaus Tikanojalla oli perus-tessi. Palmialla oli se sen noudattaman tesin minimi.Työvaatteet ei kummassakaan kovin hyvät, kuulin kaverilta...että Palmia olisi uusimassa työvaatteita joku projektimenossa olisko ne sitten paremmat. Snickkersin työtakit housut oli parhaat.Toi ISS voi olla jossain paikoissa parempi paitsi palkkaus on huono. En oikein osaa sanoa onko mikään näistä isommista toistaan parempi edukseen kaikissa firmoissa on jotain paskaa riippumatta onko työnantaja yksityinen tai joku muu.

      • joskus vaikeaa...

        Jaa että ihan ählämsählämiä. Se on kuule niin ettei arjalaista rotua olevaa työkaveria voi valita itselleen.
        Palmialla lähtöpalkkaus on noin 300 euroa parempi yksityistä ja siksi täällä viihdynkin.


      • Kadri.
        joskus vaikeaa... kirjoitti:

        Jaa että ihan ählämsählämiä. Se on kuule niin ettei arjalaista rotua olevaa työkaveria voi valita itselleen.
        Palmialla lähtöpalkkaus on noin 300 euroa parempi yksityistä ja siksi täällä viihdynkin.

        mutta tiesitkös karnevalineeger sellaista, että tuo maksaa huonointa palkkaa kaupungin putiikeista :)


      • eroa, mutta
        Kadri. kirjoitti:

        mutta tiesitkös karnevalineeger sellaista, että tuo maksaa huonointa palkkaa kaupungin putiikeista :)

        Ero yksityisiin puljuihin on noin 300 euroa joka tapauksessa.


      • raadollista8
        eroa, mutta kirjoitti:

        Ero yksityisiin puljuihin on noin 300 euroa joka tapauksessa.

        otetaan palmiallakin työntekijästä irti, oikea palkka olisi 2-3 kertaa yhden ihmisen palkka.


      • kuut_ja_tähdet_

        Palmia mennyt koko ajan huonompaan suuntaan. Samoin Hy tila-ja kiinteistökeskus joka sekin yhtiöitetään ja toivottavasti ulkoistetaan. Antaisivat kenkään niille epäpäteville johtoportaan henkilöille. Työn kuin työn saa tehtyä korkein kustannuksin kun työtä johtavat henkilöt eivät ole tehtäviensä tasalla / sopivat tehtäviinsä.


    • ..........................

      on ehdottomasti pahin. Tule velattomana, lähde velkasena.

      • -KSI-

        Kestosiivous Oy on hyvä paikka, mukavat työkaverit eikä ole alipalkattua ! :)


    • piitu378

      Firmoista pahin on ehdottomasti sol. Palkoista lähtien tehdään asioita väärin ja vielä ihan tarkoituksella! Meitä suomalaisia kusetetaan vielä vähän siihen verrattuna mitä ulkomaalaisia työntekijöitä. Uhkaamalla ja kiristämällä esimiehet käsittelevät työntekijöitä, normaalia keskustelua on heidän kanssa turha odottaa. Jos jäät sairauslomalle, olet vaan huono työntekijä ja turhan takia pois töistä. Yritä sitten viedä asiaa eteenpäin kun pääluottamusmies ei tee asioille mitään, PAM nauraa jo koko firmalle eikä tiedä mitä tehdä kun olisi niin hirveästi asoita mihin puuttua ja muutkaan tahot eivät tehoa.

    • semmottis

      Tuommoista paimiolaista Seviso-nimistä lafkaa en voi suositella missään nimessä. Jos siellä sattuu sanomaan ei johonkin asiaan, alkaa semmonen dissailu, ettei taivaskaan ole rajana. Tietysti jos haluaa kokea uusia jänniä juttuja oman terveytensä uhalla ni sinne vaan rakennussiivoojaksi.

      • :::::::::::::

        Ehdottomasti pahin, täällä samoja käytäntöjä kuin edellä mainitulla Sevisolla. Tosin jos jotakin vaatii (esim, välineitä tai palkan oikein) niin lopputili on varma.


    • q235647546

      Helsingin Kaupunki on paras työnantaja.

      • sesiitä008

        ei oo enää. on siellä käytössä nää siivousfirmatehot nykyään. lisäksi käyttää tosi paljon vuokratyöntekijöiä, joilla kireempi työtahti ja lyhempi työaika.


    • jymäytettyx5

      on että asiallinen firma ei ainakaan nykyään hae jatkuvasti työntekijöitä. Ne jotka mollissa ilmoittelee, kalastelee joko ilmaistyöntekijöitä tai sitten on entiset työntekijät lähteny, ku o palkat enimmäkseen maksamatta tai muuta kieroilua menossa.

      • mmmm999

        Sol on pahin. kohde jossa olin oli täysin väärin laskettu yms. kaikkee. yhes pienemmäs firmas(ei enää olemas)ei maksettu ylityölisiä, muuten hyvä ja kohteetki ehti tehä.Paras missä oon ollu oli engel, oikein mitotettu työkohde, ei koskaan ongelmia palkassa.


    • en suosittele

      Kodinavuxissa on erittäin suuri vaihtuvuus, niin työntekijä- kuin toimiston henkilöpuolella.
      Sanotaan, että syy on johdossa .... Kotisivuilla palveluhenkilöiden nimet ainakin vaihtuvat nopeaan
      tahtiin ...........

      • minäkään en suositte

        Totta puhut. x-avuxilainen


      • avuxlainen
        minäkään en suositte kirjoitti:

        Totta puhut. x-avuxilainen

        miksi et suosittele? Helppoa täällä nimettömänä huudella..., minsta loistava työapikka, välitetään, palkat oikein ja ajallaan, aina jotain extraa keksivät


    • täri

      Itsellä kokemusta useista eri firmoista ja jossain tapauksissa ongelmat on olleet ihan vaan henkilökemioissa.

      ISS:llä olin pari vuotta, siellä ei muuta vikaa kuin että palkat piti tarkistaa aina. Myöhemmin olen kuullut toisiakin mielipiteitä firmasta.
      RTK-Palvelulla olin monta vuotta opiskelujen aikana ja silloin homma toimi, vaikkakin minua kerran haukuttiin sokeaksi, kun en ollut nähnyt lasinsiruja lattialla, ne kuulemma näki sokeakin - paitsi en minä... No, samasta firmasta kokemus muutamaa vuotta myöhemmin oli vähän erilainen, esimies oli toinen ja hänelle tärkeintä oli että hänellä itsellään meni hyvin. Se tarkoitti sitten sitä, että hommat oli mitoitettu liian tiukasti (suora lainaus: mä mitoitan nää työt sen mukaan miten mä ite teen ja lisään siihen 30 minuuttia, ei teistä kukaan tee hommia niin hyvin ja nopeesti kuitenkaan kuin mä) ja kukaan ei ehtinyt tekemään mitään. Kohteena oli kaikenlisäksi jäähallikompleksi, jossa sitten juostiin pää kolmantena jalkana. Ohjeita en myöskään siihen kohteeseen nähnyt koskaan missään.
      En sitten sinne jäänytkään pitkäksi aikaa vaan vaihdoin lennosta L&T:hen. Siellä sain joustavan homman tuuraajana ja työ olikin vuoden verran ihan ok, kunnes olisin itse tarvinnut pidemmän oman vapaan. Ainoa vaihtoehto, joka mulle annettiin, oli irtisanoutua ja sitten vapaan jälkeen allekirjoittaa uusi soppari, huonommilla ehdoilla. Uutta sopparia katselin hetken aikaa ja sitten kypsähdin lopullisesti, kun piti alkaa tekemään tuurauksia yksin kahden ihmisen edestä, huonommalla palkalla.
      Sitten tulikin se varsinainen floppi, H&H siivouspalvelu. Yhtä työntekijää oli uhattu potkuilla pitkien sairaslomien vuoksi. Kotisiivoa tehtiin, mutta palkat oli alemmat kuin missään aiemmin ja kokemuslisistä piti tapella. Perehdytys ja ohjeistus oli olematonta. Esimiehet teki ympäripyöreetä päivää myös kipeänä ja lafkan johtaja itse oli kolme viikkoa samaan aikaan lomalla eikä häntä saanut häiritä työasioilla sen aikana. Varsinainen reilukerho...
      Nykyisin olen Klassikolla, jossa homma oikeasti toimii. Töiden tekokin on pitkästä aikaa ihan kivaa.

      • *ZZ***

        Yhdyn täysin siihen että H&H on pahin floppi. Aivan uskomatonta touhua ja johdolla ei mitään käsitystä siivouksesta...Olen ollut muillakin siivousliikkeillä joista kyllä löytyy myös huonoja puolia mutta tuo on kyllä todellinen pohjanoteeraus. Onneksi tekevälle löytyy muualtakin töitä:)


      • Makke82
        *ZZ*** kirjoitti:

        Yhdyn täysin siihen että H&H on pahin floppi. Aivan uskomatonta touhua ja johdolla ei mitään käsitystä siivouksesta...Olen ollut muillakin siivousliikkeillä joista kyllä löytyy myös huonoja puolia mutta tuo on kyllä todellinen pohjanoteeraus. Onneksi tekevälle löytyy muualtakin töitä:)

        Täällä on työttömät reppanat taas jonossa haukkumassa työnantajia:) LOL!
        Aivan parasta huvia lukea teidän juttujanne! "sol on pahin" L&T on vielä pahempi" heh! Kyllä näiden firmojen pomot nauraa partaansa kun te reppanat täällä mukisette. Muistakaa että ketään ei kiinnosta teidän mielipiteenne.


      • Riittaliininen
        *ZZ*** kirjoitti:

        Yhdyn täysin siihen että H&H on pahin floppi. Aivan uskomatonta touhua ja johdolla ei mitään käsitystä siivouksesta...Olen ollut muillakin siivousliikkeillä joista kyllä löytyy myös huonoja puolia mutta tuo on kyllä todellinen pohjanoteeraus. Onneksi tekevälle löytyy muualtakin töitä:)

        Moi!
        Olen ollut 5 vuoden aikana 3 eri firmassa, kahdessa isossa ja sitten H&H:ssa. H&H on näistä paras millä tahansa mittarilla: Parempi palkka, bonukset, työntekijän huomioiminen hyvästä työstä (niin- huonosta jäljestä sää monoa, kuten ZZ:lle on ehkä tapahtunut). Nykyään työnjohtokin on osaavampaa mikä helpottaa tekemistä.
        Täällä taitaa olla "koeaikapurettujen" kopla taas liikkeellä. Perustakaa hei oma klubi jossa jaatte ajatuksianne:) Makkea kompatakseni: Ketään ei napisijat kiinnosta


      • työssä oleva
        Makke82 kirjoitti:

        Täällä on työttömät reppanat taas jonossa haukkumassa työnantajia:) LOL!
        Aivan parasta huvia lukea teidän juttujanne! "sol on pahin" L&T on vielä pahempi" heh! Kyllä näiden firmojen pomot nauraa partaansa kun te reppanat täällä mukisette. Muistakaa että ketään ei kiinnosta teidän mielipiteenne.

        haista nyt pitkä p...


      • tottako löpiset
        Riittaliininen kirjoitti:

        Moi!
        Olen ollut 5 vuoden aikana 3 eri firmassa, kahdessa isossa ja sitten H&H:ssa. H&H on näistä paras millä tahansa mittarilla: Parempi palkka, bonukset, työntekijän huomioiminen hyvästä työstä (niin- huonosta jäljestä sää monoa, kuten ZZ:lle on ehkä tapahtunut). Nykyään työnjohtokin on osaavampaa mikä helpottaa tekemistä.
        Täällä taitaa olla "koeaikapurettujen" kopla taas liikkeellä. Perustakaa hei oma klubi jossa jaatte ajatuksianne:) Makkea kompatakseni: Ketään ei napisijat kiinnosta

        Jaa- no näyttääpä kiinnostavan.... kun täällä selailet .......????????? Mikä lie oma motiivisi olla täällä, jos kaikki on niin hyvin ... pistää miettimään??


      • ilpo
        Riittaliininen kirjoitti:

        Moi!
        Olen ollut 5 vuoden aikana 3 eri firmassa, kahdessa isossa ja sitten H&H:ssa. H&H on näistä paras millä tahansa mittarilla: Parempi palkka, bonukset, työntekijän huomioiminen hyvästä työstä (niin- huonosta jäljestä sää monoa, kuten ZZ:lle on ehkä tapahtunut). Nykyään työnjohtokin on osaavampaa mikä helpottaa tekemistä.
        Täällä taitaa olla "koeaikapurettujen" kopla taas liikkeellä. Perustakaa hei oma klubi jossa jaatte ajatuksianne:) Makkea kompatakseni: Ketään ei napisijat kiinnosta

        Ja mää haluun tietää mikkä v*tun bonukset!?!?!?!!! Kekään miun aikana ollu ei saanu kyllä! Olin sentää aika kaua. Lähin kun kaikki oli koko puljussa moraalisesti niiiiiiiin vääri! Kuulin huhua että kohta käräjillekki joutuvat touhuistaa, ei yllätä.


    • Ei Kodinavuxia

      Kodinavuxin vaihtuvuus toimistossa on lähemmäs 100 % , jos johtajia ei lasketa lukuun. Haloo!!! Kertoo aika paljon. Tänä vuonna on poistunut jo 2 asiakaspalvelijan kuvaa. Lopunko enteitä?? Mutta jos lähdet uudeksi asiakkaaksi, niin sinut lahjotaan kodinhoitotuotteilla...

      • ammattitaidotonta

        Olis niin paljon kerrottavaa, ettei sensuuri riitä kaikkeen, kunpa tietäisitte talon touhut !!!


      • avuxlainen
        ammattitaidotonta kirjoitti:

        Olis niin paljon kerrottavaa, ettei sensuuri riitä kaikkeen, kunpa tietäisitte talon touhut !!!

        niin mitkä touhut?


    • 10

      Ehdottamasti kauhein on Lassila-Tikanoja. Työnjohtoa ei juuri koskaan näe ja silloin kun näkee, tulee vaan haukkuja.
      Ei edes puhtaita luutuja saa tarpeeksi. Pölyimuriakaan ei anneta, kun on vaan yksi matto vaikka siivouksessa sitä muutenkin tarvisin. Otan välillä kotoa oman imurin, että saan nurkat puhtaiksi.

    • bumba...

      no just joo, en kyllä kiikuttas oma imuria mukana ees taas jossain ltllä..mutta rappusiivoojat on valittaneet että ei saa mukana kuljettaa imuria, että ne saakelin painavat kumimatot, pitää muka asiakkaan takia kesää talvea ulkona puistella roskat et se on muka sama asia..ltllä olin siivoomassa tokmannia, ja voi v..sanon1h 30min ja minä yritin selvitä sillon 1h, kun työaika oli sillon päin persettä laskettu.. :( kauhee kiire, ja vaunut vetelee viimisiään..kukaaan ketä tiiän tehneen ltn tokmannnin siivousta ei oo sitä kehunut..pomot ei välitä vaikka koneet hajoo, ja suomen sotkusin halpahalli mitä voi vaan olla! hyvänä kakkosena kirii tietysti sol palvelut..sielläkin jotkut paikat on niin tarkkaan mitotettu, että et ehi ees taukoo pitää, ja paljon muuta mistä voi vaan kiirettä pitää syynä.. :(

      • timon79

        Tää on niin tuttua! Toi on monessa yrityksessä niin että kohteet mitoitetaan aivan pieleen sen takia vaan että saadaan asiakas itselleen! Sitten huudetaan siivoojille/ kohdevastaavalle siitä kun ei kohdetta pystytä pitään kunnossa. No joo, onhan se kilpailu firmojen välillä kamala, mut antaako se sitten oikeeta kuvaa taas muille kun kohdetta ei saadakkaan toimiin kun mitoitus päin p....
        Ja tuo että monissa paikossa ihmiset joutuu todellakin painaan niin että vaikka on 8h päivä, se on vedettävä ilman taukoja kun ei niitä ehdi pitään! Ei kukaan jaksa kovin pitkään noin!


    • miksi tilanne näin?

      Lainaus aikaisemmasta: "Esimiehet teki ympäripyöreetä päivää myös kipeänä ja lafkan johtaja itse oli kolme viikkoa samaan aikaan lomalla eikä häntä saanut häiritä työasioilla sen aikana. Varsinainen reilukerho.."

      Harmi huomata että tilanne on H&H:lla ollut jo vuosi sitten tuo ja osittain sama jatkuu. Esimies ja ohjaajat painaa pitkää päivää ja sen huomaan myös siistijänä miten tuo vaikuttaa heidän oikeisiin töihin. Esim. työvuoroissa on välillä virheitä kun kiireellä joutuu tekemään, ohjaajat eivät ehdi perehdyttään kunnolla ym. Tykkään kyllä kyseisestä firmasta, on hienoa että siellä ajatellaan työntekijöiden (siistijöiden) viihtyvyyttä, mutta pitäisi firman johdon ottaa huomioon esimiehen ja ohaajien jaksaminen. Nyt on niin että firmassa on ylityökielto, mikä on hyvä eli ohjaajatkaan ei saa tehdä liikaa töitä, mutta kun on paljon poissaoloja ja työt on tehtävä, kasaantuu ne palveluesimiehelle. Itseni on todella vaikea hakea sairauslomaa, siitä tulee niin huono omatunto, vaikka ei tarvisikaan.
      Aamuvuorot siellä pystytään hoitamaan ihan ok, mutta jos joku on pois iltaisin tai viikonloppuisin, niille ei käsittääkseni ole tuuraajaa vaan ohjaajat ja esimies on ollut tekemässä niitä normaalin päivävuoron lisäksi.
      Eihän nämä asiat kuulu meille rivisiivoojille, mutta se vaikuttaa kun sen kiireen ja väsymyksen näkee näillä muilla, se on iso asia mikä vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin. Välillä hirvittää nähdä joku ihan kipeänä töissä!
      Ehkä olisi hyvä tuonne ottaa uutta ohjaajaa tai jotain muuta apua jakamaan töitä. Tekisi mieli antaa ehdotusta, mutta en ole talossa ollut kauaa ja en tiedä voiko siistijä mennä puuttumaan ihan tuollaisiin asioihin.
      Ihmetyttää se että siistijöihin panostetaan, kiitos siitä, mutta myös työnjohdon pitää voida hyvin että kokonaisuus toimii.

      • hienoa

        Hienosti ajateltu


    • kokenutlyyli7

      Ei kannata mennä firmaan, jka jatkvasti hakee uusia työntekijöitä

      • Kerrankin

        viisas kommentti


      • anttikoo

        Oletko huomannut että aika moni siivousfirma pitää jatkuvasti hakuja päällä mol:n sivuilla? Tämä johtuu siitä että valitettavasti siivousalalla vaihtuvuus on suurta ja siksi on koko ajan pidettävä rekrytointi kunnossa, ettei tule yllättäviä tilanteita. Ja se että aina tulee uusia kohteita ja niihin tarvitaan uusia tekijöitä. Tässä asiassa pitää olla koko ajan ns. edellä ettei käy niin että töitä ei voi tehdä kun ei ole tekijöitä.


    • <<<<<<<<<

      solista oli taas juttua kuinka kiinalais siivojaa oli yritetty vetää höplästä 100-0! teetättämällä jossain hesassa 2 ihmisen työt, omien pv siivouksien työt..teet siis perse soikeena 3 työt pahimmillasi..kyllä on surku lukea, että L&Tkin on parempi mitä sol..en kyllä yhtään ihmettele kun tuolla tavalla kusetetaan toista häikäilemättömästi! mutta tuohan on vain yksi niistä kikka kolmosista mitä ne tekee vähintäänkin joka 2 työnt. kohdalla..kunnon reilukerho.. :D

    • depa

      Kotiapu Koralli lauttasaaressa todella hyvä työnantaja. Työntekijöistä pidetään huolta ja panostetaan jaksavuuteen. Mm. kaapissa aina leipää ja hedelmiä joita saa syödä. Vuosittain syöminkejä ja pikkujuhlia.

    • jani20000

      totta puhut

    • iraqilainen

      putsbalank on pahin firma


      kokemukseni
      on että asiallinen firma ei ainakaan nykyään hae jatkuvasti työntekijöitä. Ne jotka mollissa ilmoittelee, kalastelee joko ilmaistyöntekijöitä tai sitten on entiset työntekijät lähteny, ku o palkat enimmäkseen maksamatta tai muuta kieroilua ja hujausta palkat yms.

    • raataja

      Itse olin eräässä pienessä firmassa muutaman vuoden ja näin jälkeen päin ajatellen se oli mahtava työpaikka! Aikaa riitti kohtalaisesti, niin että sai työt tehtyä kunnolla ja pidettyä tauot, sekä ruokkis 30 min oli palkallinen. Lisäksi jos meni yliaikaa, siitä maksettiin ja palkka oli TES:ta parempi. Silloin alin palkka oli 7,79€ muistaakseni ja sain koeajan päätyttyä 8,7€ kun itse korotusta pyysin.

      Sitten muutin toiseen kaupunkiin ja menin L&Tlle. Ensin olin kokopäiväisenä eräässä kohteessa. Kiirusta hieman piti, mutta hommat kuitenkin ehti suht hyvin tehdä ja tauot pitää. Viihdyin ihan kohtalaisen hyvin töissä.

      Sen jälkeen menin opiskelemaan ja kun viime kesänä tulin kesätöihin L&Tlle oli helvetti irti. Sain kevät-kesäksi vakiokohteen, joka oli ihan kamala. Aikataulut kusivat ja asiakkaat olivat aivan mahdottomia! Lisäksi työkaverini manipuloi palveluohjaa nakittamaan minulle omia töitään, joista en saanut mitään palkkaa tai lisäaikaa. Toisaalta hänen työaikansakaan ei lyhentynyt. Liittynee siihen että palveluohjaaja ja ns. työkaverini olivat läheisiä ystäviä keskenään.

      Omat työni kärsivät lisätöiden myötä ja minulle huudettiin. Niin kutsutun työkaverini yllätin taukojen ulkopuolella istuskelemasta siivouskomerosta, kun itse juoksin hiestä märkänä hänenkin töitään. Loppu kesästä sain tarpeekseni, kimahdin työkaverilleni ja sanoin kaiken sisälleni kertyneen saastan päin naamaa. Sitten jäin pois töistä aluksi sairaslomalle, joka lopetti työsuhteeni irtisanomisajan päätyttyä. Minulla nimittäin ei ollut enää kesällä 4 kk:n koeaikaa ja irtisanoin itseni (=irtisanomisaika 2 viikkoa).

      Minun oli vain pakko lopettaa siihen paikkaan työt. Olin yksinkertaisesti niin rikki raatamisesta, ilkeästä palautteesta ja häijystä, painostavasta työkaveristani. Täytyy kuitenkin sanoa, että esimieheni oli ihana minua kohtaan ja tuskin edes tiesi mitä työpaikalla tarkalleen ottaen tapahtui kun lomaili kuukauden silloin kun pahin alkoi..? Hän oli todella hämillään kun irtisanouduin kesken kauden, sillä minut oli tunnettu ahkerana, luotettavana ja tunnollisena työntekijänä. En kuitenkaan puhunut mitään työpaikkakiusaamisesta ja pahasta olostani hänelle, mutta olen varma etten ole ainut siinä paikassa joka joutuu moisen höykytyksen kohteeksi.

      L&Tläiset ja muut siivoojat (yksityisellä) vielä muutama neuvo: älkää olko osa ongelmaa vaan ratkaisua. Älkää tehkö ylitöitä ilmaiseksi, vaan ostaja saa sitä mistä hän maksaa. Ottakaa TES työpaikallenne ja merkitkää siitä tärkeimmät seikat kuten tauot ja vaatikaa kohdekansio jossa ovat tehtävät työt, myös työaikaan lasketut (ja erilliset) lisätyöt!

      Jos palveluohjaaja nakittaa mahdottoman kuuloisia lisätöitä ilman lisäaikaa ja -palkkaa. Soittakaa esimiehelle ja varmistakaa asia. Jos homma on edelleen epäselvä tai mahdottoman kuuloinen, niin ottakaa yhteys luottamusmieheenne tai PAM:iin. Älkää rikkoko itseänne lisätöillä ja raadannalla! Kohauttakaa hartioitanne ASIATTOMILLE valituksille. Jos olette tehneet parhaanne teille annetussa ajassa ja välineillä, sen tulee riittää. Kuulukaa liittoon. Nyt se vielä saattaa tuntua turhalta, mutta jos kaikki saadaan mukaan liittoon ja siivoojat lopettavat orjatyön, sekä samalla suitsivat kilpailua tilanne voi parantua.

      Itse tein hirveitä virheitä viime kesänä, kun olin liian kiltti, älkää te olko yhtä tyhmiä! Itse aion suuntautua ammattiliittoon työtehtäviin tulevaisuudessa ja olla mukana puolustamassa teitä, jahka saan korkeakouluopintoni päätökseen. Siivousala on vain nyt tullut siihen pisteeseen, etteivät asiat enää paljoa voi huonontua!

      Mutta siis nyt saa turha nöyristely riittää! Ennemin kenkää kuin orjana, siivooja kyllä töitä löytää! Etenkin kunnollinen, mutta oman arvonsa tunteva, oikeudenmukaisuutta vaaliva siivooja!

    • ex hanskalainen

      Paskin ja kamalin virma Hansalaiset (jota ei onneks enää oo!)

    • .

      .

    • UUSPALVELUKUSETTAA

      UUSPALVELUkin on aikas kusettaja. Km-korvauksia ei makseta, vaikka omalla autolla joutuu menee kohteesta toiseen. Bensaa ei saa. Ylitöitä ei makseta. Kenkää on useampi siivooja saanut perjantaina, kun on vaatinut oikeuksiaan. Pyydetty palauttaa vaan avaimet ja nimi tähän ja näkemiin.
      ORJADUUNARIN PAIKKA!
      VIELÄ:Johtajat laskee työt ihan väärin, 2tuntia maksetaan muka kohteesta jossa aikaa menee ainakin 4h, jos kaikki hommat listasta tehdään. Jätetäänkö sitten tekemättä? Jos kerran vaan kahdesta maksetaan? Vai laskuttaako ne 4, mitä ei siivoojalle kerrota?

    • oma leipä ojassa

      "uusipalvelukusettaa" oikeassa olet. siihen se perustuu,että kuka voittaa tarjouskilvan. firma x tarjoaa palvelun 25e alv. toinen pyytää vähemmän ja voittaa kilvan.jostain se voitto täytyy kerätä,eli työntekijältä. työntekijälle annetaan 1/2 vähemmän työaikaa,kuin mistä maksetaan työnantajalle.
      aikansa onnistuu,mutta jatkuva työntekijöiden vaihtuvuus ja huono työnjälki karsii tämän rahankerääjän. nimenvaihto ja taas on uusi parempi rahankerääjä kilpailussa mukana ;D

    • ...

      ...

    • jepulisvaan

      Ei se siivousfirma vaihtamalla parane. Kaikissa on samantyyliset negatiiviset jutut. Palkat huonot esimiehet hulluja ja kehuu itteään maasta taivaisiin. Eivät ole työntekijän puolella. Kiristetään vaan. Tehdään monen ihmisen työt samassa ajassa. Ei kerrota kaikkea mitä kuuluu tehdä. Ei saa sairastella. Kytätään joka askelta. Jotain asialle pitäisi tehdä. Remontti koko siivousalalle, mut kuka lähtee taistoon. Eikö kukaan uskalla? Joskus Engelin aikaan iha ok. Sit ku tuli Iss, huononi...viel suht ok ainaki Oulussa ja Helsingissäkin muutama vuos sitte. Et vaik pitäs hommat mennä parempaa suuntaan, mut nyt kilpailu kovaa ja menee huonompaan. Palkkakehitys liian hidasta verrattuna siihen että kaikki muut menot nousee. Mut jokaisessa siivousfirmassa samat jutut.

      • Tätä päivää

        Voi kauheata,voi kauheata että,en voi muuta sanoa tällähetkellä.Tsemppiä.


    • tietoa on

      Paras omasta mielestäni H & H.
      Työ on vaihtelevaa ja mukavat työkaverit !

    • iraqilainen

      kokemukseni temppi oy
      Asiallinen firma ei ainakaan nykyään hae jatkuvasti työntekijöitä. Ne jotka mollissa ilmoittelee, kalastelee joko ilmaistyöntekijöitä tai sitten on entiset työntekijät lähteny, kun on palkat enimmäkseen maksamatta tai muuta kieroilua ja hujausta palkat yms.

    • 4+15=19

      Mulla on kokemuksia temppi oy siivouspalvelusta. Mun aikana n. 2 vuoden sisällä

      vaihtui palvelujohtajat jatkuvasti. Hommat oli retuperällä ja työntekijät saivat

      kuulla työpisteen työntekijöiltä jatkuvaa valitusta , koska organisointi oli paska

      jatkuvien muutosten takia. ahlami pomo on hujari ja toinen pomo on

      juoksupoika palkat ei tarvi maksaa saa tehdä orja työtä, vale palkka kuitti tulee

      ajossa kotiin mutta raha ei ole tililla eikä tuu varas on aina varas




      Sairaslomapäivät jäivät maksamatta

      En suosittele kenellekään kyseistä firmaa.

      • siivooj 1

        Temppi pahin, mutta omitajat ai vietyä raht ja nyt konkursisa. Palkat jäi maksamatta


    • ^¨¨^

      No ei mikään firma ole varsinaisesti ollut kiva, moni asia kuitenkin vaikuttaa viihtyvyyteen, ei niinkään firman nimi. Mutta pahin siivousfirma millä olen koskaan ollut on ehdottomasti H&H!!! En menisi takaisin vaikka pomo tulis polvillaan kerjäämään!

    • jarm3

      J&T Kodinhoitajat huono työnantaja, pakotti asioimaan aina työnajan loppuessa: viestejä tuli kännykkälle usein yön asti, iltaisin olit avaimien vaihtot jne - ja se kaikki ilmaiseksi omalla vapaalla ajalla. Ikävä mutta totta. En suosittelee maahanmuuttajalle- suhtautuminen voi olla täysin epäeettinen, rassistinen! Semmoiset kokemukset.

      • Klaarakotkosta vielä

        Klaarasta on minullakin vain huonoa sanottavaa. Saivat asuntooni keikan remonttimiehen kautta. Pilasivat kylpyhuoneen lattian moneksi viikoksi, eikä korvauksista puhettakaan. Ei ollut meidän vika, kuului vastaus. Avainta ei ole palautettu, on ollut teillä tietämättömillä jo kohta kaksi kuukautta.

        Työn jälki on huonoa siihen nähden, että aikaa käytettiin 23 tuntia, ainakin laskun mukaan. Neljä ikkunaa pestiin, pyyhkimäjäljet jäivät näkyviin. Seinistä pyyhittiin remonttipölyt ja kaapit pyyhittiin. Ihmettelin kovasti paljon, kun seinät olivat aivan pölyiset ja kaappien sisäosat täynnä remonttipölyä. Lattia oli lääpitty kirjavaksi, vaikka se parkettimiehen hionnan ja lakkauksen jäljiltä oli ihan siisti ja tasainen. Kaikesta tuosta näkee selvästi, että työntekijää ei ole opastettu työhön, joten tehdään mitä sattuu ja miten sattuu. Tekijäparka.

        Laskusta en ole saanut erittelyä, vaikka olen pyytänyt. Kovin ylimielistä kohtelua. Selitetään vain, että lasku saattaa yllättää ja ettei olla mistään tekemästämme vahingosta korvausvelvollisia.


      • Anonyymi
        Klaarakotkosta vielä kirjoitti:

        Klaarasta on minullakin vain huonoa sanottavaa. Saivat asuntooni keikan remonttimiehen kautta. Pilasivat kylpyhuoneen lattian moneksi viikoksi, eikä korvauksista puhettakaan. Ei ollut meidän vika, kuului vastaus. Avainta ei ole palautettu, on ollut teillä tietämättömillä jo kohta kaksi kuukautta.

        Työn jälki on huonoa siihen nähden, että aikaa käytettiin 23 tuntia, ainakin laskun mukaan. Neljä ikkunaa pestiin, pyyhkimäjäljet jäivät näkyviin. Seinistä pyyhittiin remonttipölyt ja kaapit pyyhittiin. Ihmettelin kovasti paljon, kun seinät olivat aivan pölyiset ja kaappien sisäosat täynnä remonttipölyä. Lattia oli lääpitty kirjavaksi, vaikka se parkettimiehen hionnan ja lakkauksen jäljiltä oli ihan siisti ja tasainen. Kaikesta tuosta näkee selvästi, että työntekijää ei ole opastettu työhön, joten tehdään mitä sattuu ja miten sattuu. Tekijäparka.

        Laskusta en ole saanut erittelyä, vaikka olen pyytänyt. Kovin ylimielistä kohtelua. Selitetään vain, että lasku saattaa yllättää ja ettei olla mistään tekemästämme vahingosta korvausvelvollisia.

        Jep jostain syystä kans enemmän säälittää tekijät 😮


    • ...

      Pahin kokemukseni tähän mennessä on Siivouspalvelu H&H joka on tällä hetkellä Ylöjärvellä. Aivan kaistapäinen ja narsisti johtaja/omistaja jonka mieli muuttuu aivan silmänräpäyksessä. En jaksa tehdä listaa asioista jotka ko. firmassa kusevat, mutta uskokaa sanaa ja kiertäkää se paikka kaukaa!

      • Anonyymi

        Oon kuullu samaa kaverilta. Ja meininki ilmeisesti vielä kuudenkin vuoden jälkeen sama.


    • tosi asia

      H&H siivouspalvelu on todella ihan paska paikka! Palkoista edelleen puuttuu ja mistään ei saa sanoa jos on joku epäkohta, heti hirvee huuto ja uhkaillaan lopputilillä! Johtaja/ omistaja on kiero. Siivoojat ei saa minkäänlaista hyvää palautetta vaikka tekevät aina kaikkensa palkkansa eteen.

    • Niiinaliina

      Klaara Service Oy:ssä johto on epätevää. Orgnisointi ja uusien kohteiden työaika-arvioinnit menee yleensä päin honkia. Perehdyttäminen töihin on olematonta. Firman pomo etsii työntekijöitä, joista hän saa työkkärin korvauksen ja on jopa tunnettu pakottaneen uuden työntekijän olemaan ensin töissä 2 kk ilman sopimusta jotta saisi työkkärin tuen palkanmaksuun. Osan ekan 2kk palkasta hän keplotteli maksettavaksi jälkikäteen.

      Pomo käyttää omaa työaikaansa mm. Kampaajalla käynteihin. Hän esittää mukavaa ja lupaa kaikenlaista, mutta valehtelee niin asiakkaille kuin työntekijöille sumeilematta. Lupauksiaan hän havervemmin täyttää.

      Työajan ulkopuolella pomo soittelee jatkuvasti tai viestittelee. Työvuorolistat tulevat mielipuolisesti milloin sattuvat eivätkä ne pidä juurikaan paikkaa huonoista organisointikyvyistä johtuen. Monesti seuraavan päivän työkohde muuttuu ja siitä saat viestin 23:00 tai jopa vasta aamulla. Avaimia kohteeseen pitää hakea ja kuskata työajan ulkopuolella. Myös työtarvikkeiden haku ja rättien pesu sekä työaikakirjaukset (vaativat kertomuksen päivästä) tapahtuvat omalla ajalla.

      Kaikki pieleen menneet asiat ovat aina työntekijän syy, vaikka 90% ajasta se on pomon organisoinnista johtuvaa tai perehdyttämisen puute.

      Ainoa asia millä muutaman vuoden jaksoin, oli ihanat työkaverit sekä useampi mukava vakioasiakas.

    • yrittäjäääääääää

      Noh kun asiakkaat infoaa ne muutokset usein 23 aikaan illalla, ja usein jopa 2-3 aikaan yöllä. Ei se pomo niitä kiusallaan muuta :)

    • miumau22

      IHP KAmalin.
      alimoitetut alueet.
      pieni liksa
      puh.seuranta.
      Palkat maksetaan harvoin oikein.
      Ei sinne kande kenenkään töihin mennä.
      i

    • Solonparasjee

      Iss on paskin narsistinen esimies, valehdella päin naamaa et saa työskennellä tietyn ajan,sit ilman varoitusta potkitaan pois. Huutoa,kyttäämistä, suosikkeja jotka sai tahtonsa läpi.

      Kivoin sol,rentoa meininkiä, kannustetaan ihmisiä

    • Rhubarba

      Minulla on kokemusta vain ISSiltä. Olin ensin kesätöissä yhden kuukauden, ja sen jälkeen tein tarvittaessa työhön kutsuttavana siivoojana töitä opiskelujen ohessa. Varmaan tuon sopparin takia en ikinä saanut täysiä tunteja, vaan tein kuuden ja neljän tunnin alueita kesälomillani. Minulla oli siis vakituinen viikonloppualue, joka siivottiin lauantaisin, muuten työskentelin joka viikko vaihtuvilla alueilla. Tilanteeni oli sama kuin vuokratyöntekijöillä: koskaan ei tiedä, onko töitä ja jos on, niin missä seuraavaksi. Minulla ei ollut omaa autoa, joten kohteisiin oli kuljettava julkisilla. Matkoihin meni yhdessäkin kohteessa puolitoista tuntia.

      Lähin esimieheni joutui tekemään monen ihmisen työt, ja sairasteli paljon. Firmassa oli ilmeisesti rekrytointikielto yt-neuvotteluiden takia.

      Alueilla oli pakko hutiloida jossain kohdassa, esimerkiksi jättää puhtaan näköinen wc-pönttö pesemättä ajan säästämiseksi. Luulen tämän olevan ihan normaalia alalla: ei kukaan oikeasti ehdi tehdä kaikkea, mitä palvelusuunnitelmassa lukee. Itse sain lopulta tarpeekseni, kun eräässä kohteessa olisi pitänyt tehdä yhdeksän- tai kymmenentuntisia päiviä että ehtisi todella tehdä edes perussiivouksen. Vakituinen työntekijä sillä alueella ilmeisesti tekikin. Kokeilin siis juosta (!) siivouskärryjen kanssa, mutta kyseessä oli iso logistiikkakeskus jossa oli paljon lattiapinta-alaa ja lisäksi piti tiettyyn kellonaikaan vaikkapa konettaa tietty alue. Edes takaisin ramppaamisessa kului turhaan työaikaa, jota minulle ei tietenkään olisi haluttu antaa. Yhdeksän tunnin alue olisi pitänyt hoitaa kuudessa tunnissa. Joo ei kiitos.

      • Hyötyliikuntaa

        Mulla J&T Kodinhoitajista hyvä kokemus. Firmaa pyörittäneet reiluja, koulutettiin hyvin, ei ollut epävarmuutta kun sai aina soittaa ja kysyä vinkkejä, jos meni sormi suuhun.
        Kiirehän tuntui alkuun aina tulevan ja fyysistä työtä, mutta toisaalta sitä osasin odottaa. Ja jonkun aikaa kun tekee, huomaa pärjäävänsä ihan ok lähes kaikissa paikoissa. Eli tekemällä oppii.

        Ja joustavat aina omien, joskus yllärivapaatarpeidenkin kanssa ihanasti.


    • Työntekijä

      KSH Siivouspalvelut kaikista kamalin!

      -Osaamattomat esimiehet, joilla ei aikaa mihinkään
      -Huonot työvälineet, jotka voisi kuvitella ostettavan leluosastolta
      -Ei perehdyttämistä kohteisiin
      -Ei selkeitä työohjeita
      -Työvaatteita ei saa, paitsi kun pyydät tarpeeksi usein ja olet kerran pilannut omat vaatteesi töissä
      -Ihan kaikki firmassa huonosti organisoitua
      -Kohteet mitoitettu ajallisesti aivan päin honkia
      -Työntekijältä vaaditaan monen työntekijän panosta ja näin kulutetaan ihmistä loppuun (pyynnöistä huolimatta) niin kauan kunnes sairasloma on pakollinen
      -Esimiestyöt passitetaan normi tekijöille, tietysti ilman korvausta
      -Työntekijöiden huono kohtelu, paskanpuhuminen seläntakana
      -Informaatio ei kulje esimiesten välillä, saati sitten työntekijöille
      -Sähläystä, sähläystä,sähläystä..
      -Välinpitämättömyyttä
      -Töissä esimiesten tuttuja, joilla tietysti erivapauksia
      -Asiakkaat vihaisia esimiesten takia

      Tässä firmassa ei työntekijä kauaa viihdy! Eikä asiakkaat pysy..

    • Coor

      Onko Coor hyvä yritys työskennellä?(siivouspalvelu)

    • s11v00j4

      Tarvitsetko siivousfirmaa esimerkiksi kotisiivoukseen, muuttosiivoukseen tai yrityssiivoukseen? https://kodinplaza.fi/ tarjouspyyntöpalvelun kautta tavoitat useita siivousfirmoja yhdellä tarjouspyynnöllä.

    • ValinnatRatkaisee

      Eräs paikallinen yritys Jyväskylässä.

      • Anonyymi

        Taidan tietää mistä firmasta puhut, on aikamoista hassutusta


    • Anonyymi

      Paras palkka ja arvostus siivousalalla on sairaalassa ja eri tehtaissa.Välttäkää pieniä yksityisiä firmoja kuin ruttoa. Kaupungilla ja sairaaloissa oon saanu parasta palkkaa🤗🙋

      • Anonyymi

        Pas..puhetta!
        Riippuu kaupungista missä asiat hyvin. Olen työskennellyt yhdessä sairaalassa x missä sijaisilla teetätettiin kaikki mahdollinen ja esimies kommentoi vaan, että sijaisten pitää tehdä enemmän mitä vakituisten ja sairaanakin olisi pitänyt tulla töihin.


    • Anonyymi

      Me ollaan saatu ihan hyvää palvelu www.cleanspot.fi jo useamman vuoden ajan. Kannattaa kokeilla, näissä firmoissa on paljon eroja, oman löytää vaan kokeilemalla.

    • Anonyymi

      Paras, ilveslahden Siivous Jyväskylä!

      • Anonyymi

        Salli mun nauraa:D sen paskimpaa siivousfirmaa ei ole Jyväskylässä


      • Anonyymi

        Jos olet sukulaisuus suhteessa toimiston väkeen tai kuulut keskussairaalan työmaan eliitti porukkaan niin silloin Ilves Lahden siivous on paras työpaikka. Muille tulee vaan paskaa niskaan vaikka tekisit miten hyvän työ jäljen tahansa!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet sukulaisuus suhteessa toimiston väkeen tai kuulut keskussairaalan työmaan eliitti porukkaan niin silloin Ilves Lahden siivous on paras työpaikka. Muille tulee vaan paskaa niskaan vaikka tekisit miten hyvän työ jäljen tahansa!!!!!!!!

        Näin se on, selvästi sen näkee ja myös kuulee kuka kuuluu "eliittiin" ja kuka ei, Kummasti tuntuu vaan olevan että sallitaan tietyille henkilöille vittumainen käytös ja räyhäävä asenne, hymyillään vaan et "hän on nyt vain sellainen älä välitä", jos ns ei eliittiin kuuluva uskaltaa puolustautua on heti "mustalla listalla" ja paskaa sataa niskaan


    • Anonyymi

      Hain tänä vuonna helsingin kaupungille töihin siivoamaan päiväkoteja josta minulla on aikaisempaa kokemusta mutta ei tutkintoa.
      Haastatteluihin pääsin mutta en tullut mihinkään valituksi vaikka on vuosia kokemusta.
      Tein aikoinaan seuren kautta samoja hommia.

    • Anonyymi

      Mä olen ollut melkein koko ikäni siivous alalla.muistui mieleen kun luin näitä juttuja mun eka oikea työpaikka säkkiväline onkohan sitä enää olemassa. No kumminkin olin siellä 2,5kk kun sain ekan täyden tilin olin niin järkyttynyt se oli paljon pienempi kuin työttömyys korvaus. No onneksi asuin vielä kotona joten jäin pois sieltä. Engel, Iss ja sol palvelut ovat samanlaisia siellä revitään työntekijät loppuun otetaan kaikki irti mitä lähtee ilman arvostusta tai kiitosta minimi palkalla joutuu tekemään töitä niskalimassa. Nyt olen löytänyt parhaimman siivous työ paikan.olen kaupungin Tilapalvelun töissä siellä saa parempaa palkkaa plus kokemus lisää halvempi lounas ja mukavat työ kaverit. Ei ole pomo huutamassa perseen takana ihan on asiallinen meininki. Voin suositella kaikille :)

    • Anonyymi

      Se on työpaikka jossa ei arvosteta vaikka parhaansa yrittää.

    • Anonyymi

      Se joka ei edes yritä tehdä parhaansa on leipiintynyt tai muuten kyllästynyt.Mutta aina porskuttavat.

    • Anonyymi

      En lähtis ehkä nimillä huutelemaan. Tuolla on nimetön ketju sitä varten. Voi napsahdella omiin nilkkoihin täällä huutelu. Varokaa.

    • Anonyymi

      L&T surkein, aivan kertakaikkiaan. Esimiehet eivät vastanneet, ei apuja saanut. Myös asiakas valitti ettei saanut yhteyttä, enpä minä sille voinut mitään kun en itsekään saanut. Ajat liian pieniä, ei ehtinyt koneita huoltaa saati tehdä kaikkea huolella.

      RTK paras, ei ollut minkäänlaisia ongelmia.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä sol, ennen esimiehen vaihtoa kommunikointi pelasi, sai apua tarvittaessa, kehuttiin ja kannustettiin, kysyttiin työntekijän kuulumisia, tuotiin tavaraa kohteisiin yms

      Nykyään meno täysin päinvastaista, ja nyt taas vaihtui esimies, ei tietoa kuka se on tällä hetkellä... Tavaran tuonti tyssännyt, kukaan ei toimita mitään tällä hetkellä, siivousaineiden kanssa joutuu sumplimaan mitä käyttäisi,, ei ketään yhteyshenkilöä, kommunikointi ei pelaa, valituksia ja negatiivistä palautetta jatkuvasti,, jatkuva vaihtuvuus työntekijöiden keskellä, paljon kielitaidottomia jotka ei osaa eikä ymmärrä ja joita joutuu perehdyttämään alusta pitäen kaikki ja silti eivät ymmärrä

      Palveluvastaava jonka pitäisi tällä hetkellä ns olla johdossa ei ota vastuuta, on äreä eikä uskalla sanoa mistään,, kukaan ei välitä käydä siivouskohteissa katsomassa miten menee, opastamassa, antamassa ohjeita, neuvoja

      Olen varma et jos ei jotain tapahdu me menetetään tuokin kohde missä olen

      • Anonyymi

        Tämähän oli kuin suora kuvaus Joensuun sollista ja eräästä ex - pomosta.


    • Anonyymi

      Välijohtajia umpeen lobatut lafkat on niistä kauheimpia. Silloin työstä ei mitään jääkään käteen enää.

    • Anonyymi

      Varastelevat firmat, joissa teknikkokin on aina desinfiointiaineissa.

    • Anonyymi

      Ei jaksa. Siivota kahdessa paikassa meinaan. Vaikka maksettaisi.

    • Anonyymi

      L&T kamala . Olen ollut 2005 L&T . Mulla on ollut 3 tosi hirveää esimiestä ja muut ihan ok:ta. Ei vastaa kysymyksiini eikä hoida hommiaan. Laitetaan jatkuvasti työntekijä saikuille. Käsketään työterveys lääkäriä työntekijän olemaan kauan saikulla,että menee kelan rahoille. 1 esimies sanoo päin naamaa olet psykoosissa vaikka en ole. Jos en voi jossain kohteessa hyvin pyydän kohteen vaihtoa. Ei kohteen vaihtoa ensin saikulle.

    • Anonyymi

      Voisin pamauttaa tässä erään yrityksen, jossa kaikki maailman ongelmat. Mutta antaa olla.

      • Anonyymi

        No kerro nyt!


      • Anonyymi

        Sol palvelut Oy


    • Anonyymi

      Aalto Clean Oy. Älkää ikinä hakeko kyseiseen paikkaan töihin. Vaikka sivuillaan väittävät että työntekijöistä pidetään hyvää huolta niin totuus on jotain aivan muuta. Omistaja on erittäin vaikea tyyppi!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Omistaja esittää mukavaa alussa mutta on oikeasti pahansuopa ja ilkeä. Hänen mukaansa edes korona-aikana (suora lainaus) "flunssa ei ole syy jäädä pois töistä". Nyt myös työtodistuksen saamisessa ongelmia. Lisäksi yhteishenki töissä huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Omistaja esittää mukavaa alussa mutta on oikeasti pahansuopa ja ilkeä. Hänen mukaansa edes korona-aikana (suora lainaus) "flunssa ei ole syy jäädä pois töistä". Nyt myös työtodistuksen saamisessa ongelmia. Lisäksi yhteishenki töissä huono.

        Kyllä juuri näin. Ensin mielin kielin mutta kun ei enää hyödy niin todella ilkeä ja laukoo asioita miettimättä toisen tunteita. Myös omistajan oikea käsi aivan yhtä mulkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juuri näin. Ensin mielin kielin mutta kun ei enää hyödy niin todella ilkeä ja laukoo asioita miettimättä toisen tunteita. Myös omistajan oikea käsi aivan yhtä mulkku.

        Onkohan täällä edelleen sama meininki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan täällä edelleen sama meininki?

        On....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On....

        Kiitos. Ei kandee siis Aalto Cleanilta hakee hommia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan täällä edelleen sama meininki?

        Sama touhu Aallolla jatkuu. Palkanmaksussakin toistuvasti ongelmia. Kannattaa harkita muita paikkoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama touhu Aallolla jatkuu. Palkanmaksussakin toistuvasti ongelmia. Kannattaa harkita muita paikkoja!

        Onkohan Aalto Cleanin palkanmaksun ongelmissa kyse talousongelmista vai johtuuko vaan noista esimiehistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Aalto Cleanin palkanmaksun ongelmissa kyse talousongelmista vai johtuuko vaan noista esimiehistä?

        Johtunee esimiehistä. Asiat vaan unohtuu...


      • Anonyymi

        Aalto cleanin pomosta/omistajasta kokemusta toisen firman ajoilta jolloin oli työnjohtaja, eikä näemmä siitä ole muuttunut. Purkaa Henk koht elämänsä sotkuja työntekijöihin ja jopa asiakkaisiin. On alkuun mielinkielin,ystävällinen jne mutta kun ottaa jonkun silmätikukseen niin siitä se helvetti alkaa. Siellä on jatkuva haku päällä(ilmoituksessa lukee:kestä parit ärräpää),arvatenkin juuri siitä syystä ettei työntekijöitä kohdella ihmisinä.
        Ei osaa myöskään tarjouslaskentaa jonka johdosta työajat kohteissa ovat ihan päin p****ttä.
        En todellakaan voi suositella ko firmaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aalto cleanin pomosta/omistajasta kokemusta toisen firman ajoilta jolloin oli työnjohtaja, eikä näemmä siitä ole muuttunut. Purkaa Henk koht elämänsä sotkuja työntekijöihin ja jopa asiakkaisiin. On alkuun mielinkielin,ystävällinen jne mutta kun ottaa jonkun silmätikukseen niin siitä se helvetti alkaa. Siellä on jatkuva haku päällä(ilmoituksessa lukee:kestä parit ärräpää),arvatenkin juuri siitä syystä ettei työntekijöitä kohdella ihmisinä.
        Ei osaa myöskään tarjouslaskentaa jonka johdosta työajat kohteissa ovat ihan päin p****ttä.
        En todellakaan voi suositella ko firmaa

        Kaikki täyttä totta tästä paskafirmasta. Välttäkää kaikki tätä akkaa ja sen kätyreitä


    • Anonyymi

      Paras RC-Clean Jyväskylä/Tampere

      • Anonyymi

        Älä puhu paskaa


      • Anonyymi

        Juu,tosi hyvä jos on varaa tehdä töitä palkatta. Jättävät siis palkkoja jatkuvasti maksamatta


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä sol palvelut, ei jaksa hymyillä aurinkonaaman mukana kun liikaa töitä,liian vähän aikaa,joo joo ehditte tekemään on vastaus vaan,,koko ajan lisää ja lisää pikkuhommia jne kasataan:/ tää on fyysisesti ja henkisesti raskasta, esimiehes ei kuuntele,ei välitä, vähätellään,viime kesän ja tämän perussiivoukset olivat kauheita kun annettujen ohjeiden mukaan tehtiin ja silti tuli vaikka mistä valitusta. En keksi mitään hyvää sanottavaa solista tällä hetkellä:(

      • Anonyymi

        Näyttää olevan joka kaupungissa sama ongelma.

        Yrittävät teettää mahdollisimman vähällä porukalla työt, ja mahdollisimman pienellä palkalla.
        Tuo firma pitäisi saada vastuuseen.
        Kaikkien pitäisi irtisanoutua tuosta firmasta, niin tajuaisivat miten kohtelevat työntekijöitä!!


    • Anonyymi

      Iss ja etenkin direkctin puoli. Ei tarvitse asiakkaan kuin Siivous kysyä, ja uusille tietysti erittäin halvalla myydään, ja tuntimäärä suhteessa siihen miten paljon luvataan tehtävän, on ihan älytöntä työntekijöiden orjana pitämistä.

    • Anonyymi

      L&T ei kehumista. Ainoastaan palkka tulee ajallaan, tosin sekin vähän väliä väärin. Tarkkana saa olla koko ajan, että kaikki maksetaan. Työajat joissakin kohteissa on aivan liian tiukkoja vaadittuun puhtaustasoon. Puolipäiväkohteissa kyllä asiakkaalta laskutetaan kokopäiväisen siivoojan tunnit, mutta siivoojalle riittävää työaikaa ei heru. Ohjeeksi annetaan kiristää tahtia tai jättää tekemättä. Palkattua työnjohtoa kiinnostaa lähinnä omat bonukset, ei "suorittavilla" työntekijöillä niin väliä ole. Firman tavoitteena on vaatimattomasti olla Suomen suurin, mutta tällä touhuamisella se kyllä kompastuu omiin jalkoihinsa; L&T on menettänyt isoja asiakkuuksia viime aikoina, mikä ei yhtään ihmetytä. Ovi käy todella usein, ja harmillisesti hyvää työvoimaa valuu toisiin yrityksiin tai kokonaan pois alalta.

      • Anonyymi

        Totta joka sana


    • Anonyymi

      Lassilaan ja tikan ojaan älä mene

    • Anonyymi

      Lassila Tikanoja ehdottomasti huonoin ja eräs pikku- firma Joensuussa. Töykeä työnjohto, kiusaamista paljon, mutta luojan kiitos heiltä taitaa työntekijät älytä lähteä ihan itse pois. Ps. Oisko tj.llä ja työsuojeluvaltuutetulla itsellänne peiliin katsomisen paikka nyt ihan tosissaan ??

      • Anonyymi

        Tämän kyseisen pikku- firman työntekijät kuin naamaan ammuttuina kävelevät asiakaskohteissa. Eivät tervehdi omia kollegoitaan saati muiden firmojen työntekijöitä, jos isoissa kauppakeskuksissa vastaan tullaan. Säälittävää ja noloa. Ilmeisesti pomon esimerkiksi.


    • Anonyymi

      Kivointa siivousfirmaa ei taida olla olemassakaan. Ala on täysin kieroutunut.

      Kauhein firma löytyy Jyväskylästä. Veti kyllä kaikissa (!) asioissa pohjat.

      • Anonyymi

        Meno ei ole yhtään sen hienompaa kuntapuolella!


    • Anonyymi

      Voin lämpimästi suositella yritystä nimeltä Puhdas Ilo. Management by perkele toimii siellä oikein loistavasti!

      • Anonyymi

        Palkituista yrityksestä suoraan sudenkuoppaan menty tässä. Surullista katsottavaa.


      • Anonyymi

        Joensuun vaikuttaja tuo pulju.jatkuva haku käynnissä. Yhtä kurja kuin kaikki muutkin, missä vain raha ratkaisee. Ei työntekijöiden jaksaminen yhtään kiinnosta, kun lentämällä hommat tehdään !.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joensuun vaikuttaja tuo pulju.jatkuva haku käynnissä. Yhtä kurja kuin kaikki muutkin, missä vain raha ratkaisee. Ei työntekijöiden jaksaminen yhtään kiinnosta, kun lentämällä hommat tehdään !.

        Työpaikkakiusaamista jaksetaan harrastaa kyllä siinäkin puljussa. Toooodella moni voinee sen allekirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikkakiusaamista jaksetaan harrastaa kyllä siinäkin puljussa. Toooodella moni voinee sen allekirjoittaa.

        Joensuun alueella sol ja l&t tappelee asiakkaista kumpi tekee halvemman tarjouksen. Sen mukaan juostaan, ja tasaiseen tahtiin tulee kohteita toisille firmoille huonon laadun takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joensuun vaikuttaja tuo pulju.jatkuva haku käynnissä. Yhtä kurja kuin kaikki muutkin, missä vain raha ratkaisee. Ei työntekijöiden jaksaminen yhtään kiinnosta, kun lentämällä hommat tehdään !.

        Hommiin on kyllä aikaa annettu. Työnjohdon/ ohjaajien epäammattimainen käytös ajaa tekijät pois.


    • Anonyymi

      Siivousalalla näyttää olevan vain huonoja työnantajia. Vastuuttomuus, ammattitaidottomuus ja ahneus kuvaavat parhaiten näiden firmojen toimintaa. Työntekijöitä kohdellaan kuin kulkukoiria ja työnjohto on pihalla kuin lumiukot.
      Lomia ei ilmoiteta kuin viime hetkellä jos ollenkaan. Ota itse selvää.
      Epäpätevä työnjohto hutiloi kohteiden työnsuunnittelun kanssa ja työt kellotettu niin tiukaksi ettei niistä selviä annetussa ajassa jos haluaa edes jonkinlaista laatua. Sutta ja sekundaa pukkaa näillä ajoituksilla.
      Asiakkaat tyytyy huonoon tulokseen koska hinta on halpa. Tai lopettavat sopimuksen seinään koska huomaavat maksavansa tyhjästä.

      Entäs ammattiliitot sitten. Samaa linjaa eli luokattoman huonoa edunvalvontaa käytännössä, Vappupuheissa kyllä uhotaan mutta työntekijöiden asiat ei kiinnosta paskan vertaa jos pitää laittaa työnantaja ruotuun TESsin rikkomisesta. Jäsenmaksu kyllä kelpaa.

      Koko siivousala on joitakin julkisen puolen toimijoita lukuunottamatta aivan kurapaskaa. Eikä ne julkisetkaan ole säästynyt näiltä uraohjuksilta joita kiinnostaa vain mitä viivan alle jää.

      • Anonyymi

        Julkisella puolella vasta paskaa onkin!
        Täällä julkiselle etsitään koko ajan määräaikaisia laitoshuoltajia! Ei ole aikomustakaan vakinaistaa.


    • Anonyymi

      IHP ihan samaa lokaa kuin muutkin alan toimijat: kiinnostaa vain sopimusten tekeminen, ei edes niiden noudattaminen puhumattakaan työnlaadun valvonnasta, työvälineiden asianmukaisuudesta tai työntekijän oikeuksista.

      Uusia autoja seisoo konttorien edessä ja työnjohto vaihtuu kuin se kuuluisa tumman hevonen.

      Näiden firmojen toiminta-ajatus on tehdä helppoa rahaa mahdollisimman pienellä panostuksella. Se näyttää kannattavan.

    • Anonyymi

      Coor, en suosittele! Kiertäkää kaukaa. Työvälineet suoraan kaatopaikalta, uusia et saa vaikka kuinka pyydät. Ohjaajia ei näy eikä kuulu ja vaihtuu koko ajan. Kummasti tavaraa myös katoaa siivouskeskuksesta, niitä viedään muihin kohteisiin. Palkkaa saa stressata joka kuukausi onko oikein. Nytkin ilmoitettu lomapäivät väärin vaikka lomat jo hyväksytty jne. Lomat oli hyväksytty enkä saanut tietoa ennenkuin 2vkoa ennen lomia!

      • Anonyymi

        Miten mahtaa olla Oulun Coor:n laita ?
        Millanen se on ..


      • Anonyymi

        Solilla myös katoili välineitä ja tavaroita vaikka itse olisimme niitä tarvinneet,eivät ilmoittaneet tai edes kysyneet sopiiko että otamme? Sitten oli tavarat yms aineet loppu ja sai odottaa joskus jopa 2 kuukautta että saadaan tilalle uusia. Sitten valitetaan myös siivousjäljestä kun ei pysty paskasilla välineillä ja tipalla aineella tekemään hyv jälkeä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solilla myös katoili välineitä ja tavaroita vaikka itse olisimme niitä tarvinneet,eivät ilmoittaneet tai edes kysyneet sopiiko että otamme? Sitten oli tavarat yms aineet loppu ja sai odottaa joskus jopa 2 kuukautta että saadaan tilalle uusia. Sitten valitetaan myös siivousjäljestä kun ei pysty paskasilla välineillä ja tipalla aineella tekemään hyv jälkeä...

        Itse piilotan purkkeja ja muuta jo omaan vaatekaappiini ettei kaikki häviä :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solilla myös katoili välineitä ja tavaroita vaikka itse olisimme niitä tarvinneet,eivät ilmoittaneet tai edes kysyneet sopiiko että otamme? Sitten oli tavarat yms aineet loppu ja sai odottaa joskus jopa 2 kuukautta että saadaan tilalle uusia. Sitten valitetaan myös siivousjäljestä kun ei pysty paskasilla välineillä ja tipalla aineella tekemään hyv jälkeä...

        Sama juttu mutta eripaikkakunnan sol,tyhminä pitivät jos ne luuli ettei muka huomata kuinka tavaroita ja välineitä katoili. Puhdasta piti tehdä huonoilla välineillä ja tipalla aineella, mahdotonta ja sitten tuli palautetta kun ei onnistunut puhtaus laatu vaatimus, ja vielä kehtasivat sanoa että pitää kysyä tai sanoa jos ei ole välineitä/aineita tms sitkun sanoi niin kokoajan oli tulossa ja 2 viikon päästä taas oli tulossa...lopulta saatiin uudet välineet ja aineet 3 kuukauden päästä.


    • Anonyymi

      Coorilla haihtui juuri Joensuussa esimies. Saa nähdä miten kauan ns. Uusi esimies kestää.

      • Anonyymi

        Miten kävi? xD


    • Anonyymi

      Puhdas-Ilo Pomot ihan perheestä. Entinen työntekijä,en suosittele....

      • Anonyymi

        En minäkään suosittele. Entinen siivousalan opettaja on huono esimies. Narsistinen luonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään suosittele. Entinen siivousalan opettaja on huono esimies. Narsistinen luonne.

        Saaneet ansionsa mukaan,ku läps lähtee yks jos toinen. Voi voi


    • Anonyymi

      Sana homma eräs iso firma, esimies tuli toisesta puljusta, ja kas kummaa niin mielin kielin. Kaikki rahan ahneet paikat kohtelee miten sattuu porukkaa yleensä, teit miten hyvin tahansa. Yleinen syy kohdella huonosti on liian tiukka työ/ kohde aika, laatuun jota vaaditaan. Tekijöitä ei kuunnella, ja sitten ihmetellään kun ovi käy.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään kokemusta moneks.fi siivousfirmasta?

    • Anonyymi

      Räkänokka yrittää armeijakavereisensa kanssa pyörittää firmaa jota on pyöritetty työllä ei banaanilla ja rahkalla. Apinaorkesteri laittoi hyvän firman nyrin ja nopeesti

    • Anonyymi

      Moneks-Siivous en todellakaan suosittele. Siellä saa työntekijä (kauan palvellut) väistyä juppien tieltä, Kavereita) Huijareita ja rosvoja, äiti sekä poika, älkää hyvät ihmiset menkö tähän firmaan. Kenkää tulee heti ku löytyy uus hiekkalaatikko kaveri.

    • Anonyymi

      Solin kautta hotellissa kerroshoitajana ei itsestään sol firma mutta hotellisiivous tosi raskasta, liikaa siivottavaa,liian vähän porukkaa,työjako välillä epäreilu.

      • Anonyymi

        L&t sol ja ISS ja n-clean kaikki yhtä kieroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        L&t sol ja ISS ja n-clean kaikki yhtä kieroja.

        ja flow siivous T urku kieroo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        L&t sol ja ISS ja n-clean kaikki yhtä kieroja.

        Onko muilla kokemusta esim ISS huonot välineet


    • Anonyymi

      Kaupungin työpaikka. Työkaverit kateellisia, kiukkuisia, laiskoja, elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä. Kiusaa tehtiin, selän takana juoruttiin, työt tehtiin sinnepäin

      Vaihdoin L&T ja vuosia työskennellyt. Työyhteisö mitä parhain kuten esimiehet. Kiirettä pitää, mutta hyvät työkaverit ja esimies auttaa eikä ongelmia ole ollut missään. Ei koskaan enää kunnalle töihin

    • Anonyymi

      Kaupungin työpaikat (siivouspaikat) olivat muinoin hyviä. Oli aikaa tehdä työ kunnolla. Palkoissa ei epäselvyyksiä. Johto mukavaa ja asiallista. Samaa ei voi sanoa siivousfirmoista joissa kaikissa ainakin suuremmissa samat ongelmat. Alueet mitoitettu tosi tiukkaan, palkoissa epäselvyyksiä, pomoja ei aina saa kiinni. Lisäksi ihan valehtelua ja manipulointia. Alunperin sovitut tuntimäärät eivät toteudu eikä myöskään se jos on sovittu, että työ on joko aamu-tai iltapainotteista. Työsopimuksen allekirjoittamisen jölkeen saattaa pari viikkoa mennä kuten on sovittu, mutta sitten alkaa pompottelu. Luulevat varmaan, että siivoojaparat eivät työllisty mihinkään muualle ja kaikkeen viikon välein vaihtuvaan pompotteluun on pakko suostua. Sitten ihmetellään kun työntekijöitä on yllättäen jopa työttömyydestä kärsivillä pikkupaikkakunnillakin vaikea saada esim. kesälomakaudeksi. No, kukaan ei tule kun sana on kiirinyt...

      • Anonyymi

        Oksettaa työpaikka ilmoitukset joissa luvataan seuraavia asioita ja joista ei toteudu yksikään:

        - hyvä tiimi/iloinen porukka
        - palkkaus tessin mukainen, tarvittaessa lisätyötunnit järjestyy
        - työsuhde edut mm e-passi yms henkilöstöedut
        - reilu ja joustava pomo
        - suomen kielentaito ainoastaan välttämätön
        - tarvittaessa saa apua
        - joustavat työajat
        -lakisääteiset tauot.

        Ja monta muuta asiaa. Harvassa työpaikassa mainitut asiat toteutuu


    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta Amikosta?

    • Anonyymi

      Nixisiivous, ottaa liian kovan hinnan.

    • Anonyymi

      Aalto Clean on paikka mihin en ikinä suosittelis edes pahinta vihollista.
      Pomo on mulkku, kiero, valehtelija, ylimielinen ja täynnä itseään.
      Työhön ei kouluteta kunnolla, ja jos koulutetaan niin kätyei pitää huolen siitä että työmenetelmä vaihtuu joka vitun ikinen kerta ja hänen mielen muutoksiaan on mahdoton lukea. Kommunikointi on äärimmäisen hankalaa kaikkien kanssa ellei mahdotonta.
      Toiveita tai järkeviä ja aikaa säästäviä menetelmiä ei kuunnella. Vaan toteutetaan huonoa järjestelmää jolle on laskettu liian vähän aikaa.
      Älkää kukaan vahingossakaan menkö tähän pikku firmaan.
      Palkka alkaa mukamas minimistä (vaikka työkokemusta alalta olisi vuosia). Palkanmaksu on hankalaa.
      Työajat on lyhyitä. Tällä työllä et tienaa juuri mitään.

    • Anonyymi

      Miten lie te kevytyrittäjät? Pidättekö työstänne?

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe