Uutta kasvua sipulilla

Kylla!

Löysin omaan ohimohiustenlähtööni parannuskeinon joka näyttä toimivan. 1,5 kk takana ja uutta hiusta pukkaa kummallekin puolelle. Löysin netistä ohjeen, että sipulia kandee laittaa kaljuuntuvalle alueelle. Päätin kokeilla, mutta samalla parantaa vähän proseduuria neulahoidolla. Eli idea on tämä:

-Käytän omatekemääni neulapistintä päänahkaan ohimokaljuuntumisen alueille. Eli pistelen pieniä reikiä kaljut alueet täyteen. Neulapistin on jäykästä kumikappaleesta valmistettu pala, jonka läpi on työnnetty kymmenkunta neulaa niin, että niiden päät tulee alle millin ulos kumikappaleesta. Ei satu eikä muutenkaan epämiellyttävää, jos neulat ei törrötä liikaa. Desifioin neulat etukäteen vodulla. Osittain pistelen aluetta jossa kasvaa vain ihan hentoa karvaa, vähän myös aluetta, jossa kasvaa vielä pidempää karvaa.

-Tämän jälkeen heidän raastetusta sipulista tehtyä mehua/mössöä päänahkaan. Olen jättänyt sipulin pitemmäksi aikaa, mutta olettaisin että sen voi pestä parin tunnin jälkeen pois. Netistä löytyy lisää tietoa tästä vaiheesta (onion balding hakusanoilla)

Teoria toimintatavasta:
Sipulilla on jokin ominaisuus, joka voimistaa hiustenkasvua. Tuskin muuten sipulista kaljuuden hoidossa netissä juttua olisi. Neulahoito tekee pieniä reikiä päänahkaan, jotka vievät sipulin vaikuttavat aineosat hiuksille. Ehkä myös avaavat uusia kohtia mistä hiusta rupee puskemaan ulos. Tämä siis vain teoria, mutta niin kauan kun homma toimii mulla, aivan sama.

Plussat / miinukset:
Ei maksa mitään. Tein periaatepäätöksen, etten maksa senttiäkään lääkefirmoille hiusteni pitämisestä. Mieluummin kalju. Rehellisille sipulifarmareille suostun maksamaan tarvittavan vähäpätöisen summan.
Mulla toimii jopa odotuksia paremmin
-Ei hajuakaan tämän hoidon pitempiaikaisista vaikutuksista. Eli ei auta kun kokeilla.
-Sipuli haisee aika paskalle. Tyttöystävä ei ehkä diggaa tästä hoidosta. Ehkä sipuliin voisi lisätä jonkin hajusteen löyhkää peittämään.

Jos oot tarpeeksi epätoivoinen/hullu/tyhmä/fiksu/kokeilunhaluinen eikun sipulia ja neulaa skalppiin vaan. En ota kuitenkaan mitään vastuuta homman tuloksista (tietenkään). Mutta vakuutan myös omat tulokseni todellisiksi. Olisin myös kiitollinen jos joku keksii ratkaisun tohon hajuongelmaan...

En käytä itse mitään lääkkeitä kaljuuden hoitoon, joten niiden vaikutukset voidaan unohtaa. Tosin olen vähän päänahan hierontaa harrastanut tämän lisäksi... Tällä hetkellä elämässäni suhteellisen stressaava vaihe (gradu), jonka tuskin luulisi ainakaan positiivisesti hiustenkasvuun vaikuttaa.

Kertokaa kokemuksia sipulista.

Pitäisikö hankkia elämä?

16

4936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huvikses

      Joillekin ihmisille hiustenlähtö voi todellakin olla suuri ongelma, ja joskus epänormaalin hiustenlähdön takana saattaa olla vakava sairauskin, aina ei siis ole kyse pullistelevista miehisistä androgeeneistä.
      ...sinänsä neulahoito kuulosti hyvältä, sitä voisi hyvin arpikudoksen toivossa toteuttaa niille alueille, joilla karvankasvu meillä naisilla ei välttämättä ole kovin suotavaa ;))

      • huvikses

        en kuitenkaan suosittelisi sipulia enää tähän jälkimmäiseen hoitoon, ellet todella halua eroon niistä pullistelevista androgeeneistä...


      • Ei uskalla kokeilla
        huvikses kirjoitti:

        en kuitenkaan suosittelisi sipulia enää tähän jälkimmäiseen hoitoon, ellet todella halua eroon niistä pullistelevista androgeeneistä...

        Voisko molemmat hieman selventää?


      • koska
        huvikses kirjoitti:

        en kuitenkaan suosittelisi sipulia enää tähän jälkimmäiseen hoitoon, ellet todella halua eroon niistä pullistelevista androgeeneistä...

        siitä menee näköjään pää sekasin.


    • lopettaa

      Sinuna lopettaisin pistelemisen, varmuuden vuoksi, koska arpikudoksessa tukka tosiaan ei kasva. Muuten kyllä sipulissa vois olla ideaa!

      • Voin heittäytyä koekaniiniksi

        Toisaalta kiinalaisessa lääketieteessä hiustenlähdön ongelmiin käytetään pientä akuvasaraa, jolla kopsutellaan päänahkaa sen verran hillitysti, ettei verta sentään lennä. Tämän jälkeen hiuspohjaan levitetään inkivääriuutetta, mutta miksei tuo sipulikin voisi toimia yhtälailla.

        Innovatiivisuus luo uutta, miksei tässäkin voisi olla jotain tutkimisen arvoista. Minä en kyllä missään nimessä lisäisi sipuliuutteeseen tuoksuja vain peittääkseni ikävää toista tuoksua. Monilla tuoksuilla kun on sitten muita ei-toivottuja sivuvaikutuksia. Kohtuus kaikessa, sipulihoitoonkin riittänee kohtuullisenä tahtina kerran-kaksi viikossa.

        Halpaa huviahan tämän teorian testaaminen on, olen mukana.


      • Mikähän kiinalainen?
        Voin heittäytyä koekaniiniksi kirjoitti:

        Toisaalta kiinalaisessa lääketieteessä hiustenlähdön ongelmiin käytetään pientä akuvasaraa, jolla kopsutellaan päänahkaa sen verran hillitysti, ettei verta sentään lennä. Tämän jälkeen hiuspohjaan levitetään inkivääriuutetta, mutta miksei tuo sipulikin voisi toimia yhtälailla.

        Innovatiivisuus luo uutta, miksei tässäkin voisi olla jotain tutkimisen arvoista. Minä en kyllä missään nimessä lisäisi sipuliuutteeseen tuoksuja vain peittääkseni ikävää toista tuoksua. Monilla tuoksuilla kun on sitten muita ei-toivottuja sivuvaikutuksia. Kohtuus kaikessa, sipulihoitoonkin riittänee kohtuullisenä tahtina kerran-kaksi viikossa.

        Halpaa huviahan tämän teorian testaaminen on, olen mukana.

        Missäköhän kiinalaisessa lääketieteessä tai opeissa käsitellään ylipäätään hiustenlähtöä? Olen enemmän kuin halukas ja kiinnostunut lukemaan ja tutustumaan lisää. Olen ravannut Helsingissä ja Tampereella kaikki mahdolliset kiinalaiset hoitopaikat ja yhdessäkään ei tiedetä hiustenlähdöstä edes perusasioita, saati, miten tulisi hoitaa kiinalaisittain tai länsimaisittain.

        Eipä tuo vasarankoputtelu tukkaa tuo, se on satavarma, mitä nyt hetkellisesti parantaa pintaverenkiertoa, mutta voin kertoa sata muuta vähintään yhtä hyvää tapaa. Tuo inkivääri on varmaan aika sama, yhtä hyvin voi vedellä sipulia tai nokkosuutetta, mutta eivät ne perusasioita taustalla miksikään muuta.


    • mies-31v

      Todella toivon ettei kukaan rupea ainakaan tämän viestin luettuaan tökkimään itseään neulalla päähän.

    • Kylla!

      Löytyi netistä tähän liittyvä tuote, jossa väitetään, että neulaterapia on jees. Kulkee näköjään nimellä mesoterapia (kas kun ei maso :) )

      http://www.bmspa.fi/roller.html

      Eli ei näköjään ole mikään uusi keksintö.

      Pitää jatkaa tutkimista...

      • Kylla!

        Lisäyksenä vielä, toi neularulla maksaa 350€. Omakehittelemäni neulapistin, jossa efekti fyysisesti sama (tosin ei yhtä tehokkaasti), hinta ehkä 0,5 € (kymmenen neulan hinta) :)


    • kanduu oikeesti koke

      Minä olen tehnyt tuota samaa siskolleni aikanaan mutta vain kerran. Laitoin oikein kunnon massan sipulia päähänsä ja käskin antaa sen olla oikein reilun aikaa ennenkuin huuhtelee pois. Kirveli päänahka vimmatusti sillä koska on prsoriasista ja hiustenlähtöä. Ei hajuakaan mitä on mikäkin tehnyt ja miksi mutta onnekas sattuma tai teho niin nykyisin on hyvässä kunnossa ja hiustenlähtö minimoitunut

    • hyvä idis

      Ai niin se vielä että tämä idea on lähtöisin ainakin Vogelilta jonka kirjassa tämä mainitaan tehokkaana hoitona. Muutenkin tuossa vanhassa kirjassa oli sellaisia perusohjeita jotka ovat todella halpoja toteuttaa.

    • syökää ne mielummin

      Tuhlaatte aikaanne, sipulipäät

    • Anonyymi

      Kyllä muistan jo 70-luvulla hieroneeni hiuksia sipulipuolikkaalla. Kun tuitui, ettei sipulista lähde enää nestettä, leikakkasi ohuen suikalen pois ja uudella pinnalla sitten jatkoin. Kyllä sipulin hieromisesta päänahkaan oli hyötyä, vaikkei mitään neulanpistoja laitettu.

    • Anonyymi

      Tutavani on vuosia nainen käytänyt. Lidin C-poretabletia, hiukset kasvaneet pitkiksi ja voivat hyvin. Edeleen siis käytää C-pore tabletia ohjeituksen mukaan päivitäin,jotka sirtynyt,kukausiksi,ja moneksi vuodeksi jo.Kukin siis tavallaan.

      • Anonyymi

        Hierooko se päänahkaan, kasvaako peniskin jos hieroo penikseen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe