Töitä 12- vuotiaalle?

Mistä töitä?

Olen 12-vuotias poika. Haluaisin töitä jostain, mutta en tiedä mistä sitä hakisin. Palkan ei tarvitsisi olla iso, mutta sen verran, että se olisi työn arvoista. Asun Oulussa.

178

16679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...min gud!!!

      Herranjestas, saako 12-vuotias edes tehdä Suomessa töitä laillisesti?!? Eikö tuo olisi lapsityövoiman hyväksikäyttöä?

      Kuulepas, sinä 12-vuotias: sinulla ei kauheasti ole valinnanvaraa töiden suhteen eikä juuri varaa neuvotella palkastakaan. Käypäs katselemassa tuolta kesätyö-osiosta mitä muutamaa vuotta vanhemmat kirjoittelevat kesätyönhakuongelmistaan. Eikä edes heilläkään ole valinnanvaraa paljon sinua enempää vielä. Nauti lapsuudestasi (kyllä, 12-vuotias on vielä LAPSI!), sillä töitä ehdit vielä elämässäsi tekemään kyllästymiseen asti, eikä sen aloitukseen ole kovin monta vuotta edes!

      Sitten, kun on käynyt koulut ja ryhtynyt opiskelemaan ja hankkinut työkokemusta, voi alkaa käymään palkkaneuvotteluja ja niiden korrelaatiosta työhön nähden. Ihmettelen vaan isosti, kuka hemmetti ottaisi 12-vuotiaan töihin ja edelleen: onko se edes laillistakaan? Epäilen.

      • Älä taas alota tota!

        Ei kysytty saako työtä tehdä vaan, että mistä sitä työtä saa!!! Olen itsekkin 12v ja etsimässä esim. kesätöitä! Ps. ei tarvi selittää et me 12 vuotiaat ollaan viälä vauvoja, meil on jo oma elämä! pps.toivottavasti tajusit!


      • Tyypi on kukuk

        Vitsi me 12 vuotaat ei ollaa ku noit eskarit kyll me osataan töitä tehdä"


      • haista paska

        jos se tahtoo rahaa


      • Onneayritykseen
        Tyypi on kukuk kirjoitti:

        Vitsi me 12 vuotaat ei ollaa ku noit eskarit kyll me osataan töitä tehdä"

        No jos et ees osaa kirjoittaa kunnolla suomea niin sulla ei oo paljoa mahiksia saadakkaan sitä kesätyötä.


      • Hhvgbb

        Haista paskaa senkin mummo! Kakstoista vuotiaista on hyviä työntekijöitä!


      • Hatersgonnahate

        Hienoa että jo noin nuorilla on halu tehdä työtä! Minusta on täysin tarpeetonta alkaa jeesustelemaan aiheesta. Hieno asenne! Työn löytäminen voi olla hankalaa, mutta olisiko lähialueella vaikka koiranulkoilutusta tai muuta johon voisi tarjota työpanostaan? Tsemppiä! :-)
        Nimim. 14-vuotiaana työt aloittanut. Vinkkinä: hyvin tehty työ poikii aina lisää työtä. Ja teille vihaajille: ettehän kasvata tähän valtioon enempää työtä tekemättömiä ihmisiä. He tulevat paljon kalliimmaksi kuin reipas asenne.


      • Topsusukka
        Onneayritykseen kirjoitti:

        No jos et ees osaa kirjoittaa kunnolla suomea niin sulla ei oo paljoa mahiksia saadakkaan sitä kesätyötä.

        Tiäsitsä et toi on aika vitun lapsellista?


      • NimimerKKiTerve
        Onneayritykseen kirjoitti:

        No jos et ees osaa kirjoittaa kunnolla suomea niin sulla ei oo paljoa mahiksia saadakkaan sitä kesätyötä.

        Suomea** :) Kannattais sunki opetella erisnimet ennenkuin alat haukkuu muiden kirjotustaitoa.


      • 18v
        Hhvgbb kirjoitti:

        Haista paskaa senkin mummo! Kakstoista vuotiaista on hyviä työntekijöitä!

        Ei hyvä helvetti teitä lapsosia, tämän takia ei alaikäisiä palkata toihin ja myös lain takia. Odottakaa se pari vuotta niin pääsette jakelemaan mainoksia, ja kolme-nelisen vuotta että saatte suht. oikean ammatin. Itsekkin vasta täyttämässä 18v.


      • 1GrammarNazi5
        NimimerKKiTerve kirjoitti:

        Suomea** :) Kannattais sunki opetella erisnimet ennenkuin alat haukkuu muiden kirjotustaitoa.

        suomenkieli kirjoitetaan pienellä. Suomi maana kirjoitetaan isolla kirjaimella


      • Porri122145
        Älä taas alota tota! kirjoitti:

        Ei kysytty saako työtä tehdä vaan, että mistä sitä työtä saa!!! Olen itsekkin 12v ja etsimässä esim. kesätöitä! Ps. ei tarvi selittää et me 12 vuotiaat ollaan viälä vauvoja, meil on jo oma elämä! pps.toivottavasti tajusit!

        Totta!


      • Mookfn
        NimimerKKiTerve kirjoitti:

        Suomea** :) Kannattais sunki opetella erisnimet ennenkuin alat haukkuu muiden kirjotustaitoa.

        Suomea on kieli, joten se kirjoitetaan pienellä.


      • hyvähyvähyvä

        Hienoa kun haluat tehdä töitä, sinä pärjäät vielä isonakin tuolla asenteella, toisin kuin täällä olevat 99% valittavat tyypit.


      • Anonyymi

        Hän varmaan tarkoitti kevyttä kesä työtä josta saisi pientä palkkaa eikä kunnon työ elämää :) mutta kunnioitetaan vanhempien tietoa.


      • Anonyymi

        No on 15 vuotiainenkin lapsi!!


      • Anonyymi
        Onneayritykseen kirjoitti:

        No jos et ees osaa kirjoittaa kunnolla suomea niin sulla ei oo paljoa mahiksia saadakkaan sitä kesätyötä.

        Juuri niin kyll 12 vuotiaatkin tarvitsis töitä


      • Anonyymi
        Onneayritykseen kirjoitti:

        No jos et ees osaa kirjoittaa kunnolla suomea niin sulla ei oo paljoa mahiksia saadakkaan sitä kesätyötä.

        Juuri niin kyll 12 vuotiaatkin tarvitsis töitä


      • Anonyymi
        Tyypi on kukuk kirjoitti:

        Vitsi me 12 vuotaat ei ollaa ku noit eskarit kyll me osataan töitä tehdä"

        Hyvin sanottu!!


      • Anonyymi
        NimimerKKiTerve kirjoitti:

        Suomea** :) Kannattais sunki opetella erisnimet ennenkuin alat haukkuu muiden kirjotustaitoa.

        suomea**
        Kielet kirjoitetaan pienellä ja maat isolla


      • Anonyymi
        NimimerKKiTerve kirjoitti:

        Suomea** :) Kannattais sunki opetella erisnimet ennenkuin alat haukkuu muiden kirjotustaitoa.

        suomea**
        Kielet kirjoitetaan pienellä ja maat isolla


      • Anonyymi

        Miljoonia vuosia myöhemmin eli noin 12 vuotta myöhemmin. YMÄRRÄN ETTÄ 12 (13 VUOTTS TÄYTTÄVÄ EI SAA HELPOSTI TÖITÄ) POINTTI VOI SAADA VAIKKA NAAPURILTA JOS VAIKKA KYTKEE RIKKA RUOHOT JA HAKEE POLTTOPUITA OHAN SEKIN NYT LAPSI TYÖ VOIMAN KÄYTTÄMISTÄ KU 4V LASTA PYYDETÄÄN KANTAMAAN OSTOKSIA KAUPPA REISULTA HUH


      • Anonyymi
        Älä taas alota tota! kirjoitti:

        Ei kysytty saako työtä tehdä vaan, että mistä sitä työtä saa!!! Olen itsekkin 12v ja etsimässä esim. kesätöitä! Ps. ei tarvi selittää et me 12 vuotiaat ollaan viälä vauvoja, meil on jo oma elämä! pps.toivottavasti tajusit!

        12 VUOTIAILLE TÖITÄ


      • Anonyymi

        No siis mäki oon 12v ja toitä nyt ei muutamaan vuoteen irtoa. Ja jos joku kysyy että miksi me sitä haluttaisiin niin etenkin kesällä meillä nuorilla on rutkasti turhaa aikaa niin sitä voisi käyttää lievää työtä tehdessä. Itsekkin tykkään rahaa käytelle varsinkin silloin kesällä eikä se vanhempien 10e kuussa oikein riitä. Luultavasti meidän on nyt vain tyydyttävä johonkin vanhempien kotitöihinntai vaikka diileihin esim. "Jos luoet tämän kirjan saat 5e" . Varsinkin omat vanhemmat ei kauheasti edes töistä rahaa anna mutta siihen on tyydyttävä.


      • Anonyymi
        haista paska kirjoitti:

        jos se tahtoo rahaa

        Suomen lain mukaan alle viisitoista vuotias saa tehdä kevyttä ei koulua tai muita asioita haittaavaa työtä joka ei rasita.Työ aika saa olla 5-6 tuntia jote jos haluat töihin niin siitä vaan ei se muiden asia ole sinä ja vanhempasi sen päättää!


      • Anonyymi
        NimimerKKiTerve kirjoitti:

        Suomea** :) Kannattais sunki opetella erisnimet ennenkuin alat haukkuu muiden kirjotustaitoa.

        Oikeastaan Suomi maana kirjoitetaan isollla alkukirjaimella ja suomi kielenä pienellä. Jäivätkö äidinkielen tunnit sinultakin ala-astella väliin? T. 12 v. tyttö


      • Anonyymi
        18v kirjoitti:

        Ei hyvä helvetti teitä lapsosia, tämän takia ei alaikäisiä palkata toihin ja myös lain takia. Odottakaa se pari vuotta niin pääsette jakelemaan mainoksia, ja kolme-nelisen vuotta että saatte suht. oikean ammatin. Itsekkin vasta täyttämässä 18v.

        Ei kaikki tollasii on..


      • Anonyymi

        12v ei ole = 12 kuukautinen dum dum.


      • Anonyymi

        Ei sun tarvii sentään alkaa lannistaa jos kysyt naapurustosta jos voisit haravoida pihan tai ajaa nurmikon ja sinä joka lannistit sitä 12 vuotiasta voi mennä sinne sun äitin tossun alle pelaa forttia


      • Anonyymi

        kuka kysy


      • Anonyymi

        Me ei kysytty että saako vaan että mistä töitä saa että sais omalla rahalla ostettua jotain ku vanhemmat ei ny kaikkee maksa ei me ny iha vauvoi olla🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka kysy

        Mutsis


      • Anonyymi
        NimimerKKiTerve kirjoitti:

        Suomea** :) Kannattais sunki opetella erisnimet ennenkuin alat haukkuu muiden kirjotustaitoa.

        Ymmärrä jo etteivät kielet ole etisnimiä vaan maiden nimet!

        PS. Olen 11-vuotias ja osaan äidinkieltä paremmin kuin te 12-vuotiaat! Ja no joo, olen saanut kaikista äidinkielenkokeista 10-pistettä. Joten ei tarvii valittaa. 😝xdxdxd


      • Anonyymi
        1GrammarNazi5 kirjoitti:

        suomenkieli kirjoitetaan pienellä. Suomi maana kirjoitetaan isolla kirjaimella

        Öhöm! Missä on iso alkukirjain!


      • Anonyymi
        hyvähyvähyvä kirjoitti:

        Hienoa kun haluat tehdä töitä, sinä pärjäät vielä isonakin tuolla asenteella, toisin kuin täällä olevat 99% valittavat tyypit.

        Niinpä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on 15 vuotiainenkin lapsi!!

        Eikä ole se on teini


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen lain mukaan alle viisitoista vuotias saa tehdä kevyttä ei koulua tai muita asioita haittaavaa työtä joka ei rasita.Työ aika saa olla 5-6 tuntia jote jos haluat töihin niin siitä vaan ei se muiden asia ole sinä ja vanhempasi sen päättää!

        Minun työpäivä on 7 tuntia ja olen 10v.


      • Anonyymi
        Älä taas alota tota! kirjoitti:

        Ei kysytty saako työtä tehdä vaan, että mistä sitä työtä saa!!! Olen itsekkin 12v ja etsimässä esim. kesätöitä! Ps. ei tarvi selittää et me 12 vuotiaat ollaan viälä vauvoja, meil on jo oma elämä! pps.toivottavasti tajusit!

        Kiitso juuri näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrä jo etteivät kielet ole etisnimiä vaan maiden nimet!

        PS. Olen 11-vuotias ja osaan äidinkieltä paremmin kuin te 12-vuotiaat! Ja no joo, olen saanut kaikista äidinkielenkokeista 10-pistettä. Joten ei tarvii valittaa. 😝xdxdxd

        Tosta erisnimi sanasta jäi puuttumaan r kirjain.


      • Anonyymi
        Älä taas alota tota! kirjoitti:

        Ei kysytty saako työtä tehdä vaan, että mistä sitä työtä saa!!! Olen itsekkin 12v ja etsimässä esim. kesätöitä! Ps. ei tarvi selittää et me 12 vuotiaat ollaan viälä vauvoja, meil on jo oma elämä! pps.toivottavasti tajusit!

        Maatilat taitavat olla ainoita paikkoja, missä käytetään lapsityövoimaa, ainakin ennen ja varsinkin kesälomilla.


      • Anonyymi
        Älä taas alota tota! kirjoitti:

        Ei kysytty saako työtä tehdä vaan, että mistä sitä työtä saa!!! Olen itsekkin 12v ja etsimässä esim. kesätöitä! Ps. ei tarvi selittää et me 12 vuotiaat ollaan viälä vauvoja, meil on jo oma elämä! pps.toivottavasti tajusit!

        Tiiän, et tulee myöhässä, mut varmaan ainoo mahdollinen olis lapsenvahti, ja sekin ehkä naapureilla tai sukulaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun työpäivä on 7 tuntia ja olen 10v.

        Missä töissä käy ja kuinka palkat


      • Anonyymi

        mikäs irmeli mummo täälä huutelee varmasti haluaa rahoja oman unelma toteuttamiseks sama kuule mulla


      • Anonyymi
        Hhvgbb kirjoitti:

        Haista paskaa senkin mummo! Kakstoista vuotiaista on hyviä työntekijöitä!

        Jep


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan Suomi maana kirjoitetaan isollla alkukirjaimella ja suomi kielenä pienellä. Jäivätkö äidinkielen tunnit sinultakin ala-astella väliin? T. 12 v. tyttö

        Ala-asteella* :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun työpäivä on 7 tuntia ja olen 10v.

        🤣🤣


    • asiasta ...

      Juttele asiasta vanhempiesi kanssa.

      • shut up

        asiasta? Tyhmä mä kyl osaan töitä tehdä ilman niiden lupaa jos mä kysyn ne vastasivat kyllä


    • koulu..

      Tuskinpa kukaan ottaa alaikäistä töihin.

      • ja sittenkin hankalaa

        Peruskoulun jälkeen on ekan kerran mahdollisuus mennä oikeesti töihin.

        2 §
        Työhön ottaminen
        Työhön saadaan ottaa henkilö, joka on täyttänyt 15 vuotta ja joka on suorittanut oppivelvollisuutensa.


      • jokurandompro
        ja sittenkin hankalaa kirjoitti:

        Peruskoulun jälkeen on ekan kerran mahdollisuus mennä oikeesti töihin.

        2 §
        Työhön ottaminen
        Työhön saadaan ottaa henkilö, joka on täyttänyt 15 vuotta ja joka on suorittanut oppivelvollisuutensa.

        Itse asiassa jo 13.v voi menä jakelemaan lehtiä ja mennä kesätöihin vaikka mansikka maalle


      • Anonyymi
        ja sittenkin hankalaa kirjoitti:

        Peruskoulun jälkeen on ekan kerran mahdollisuus mennä oikeesti töihin.

        2 §
        Työhön ottaminen
        Työhön saadaan ottaa henkilö, joka on täyttänyt 15 vuotta ja joka on suorittanut oppivelvollisuutensa.

        No nii mut se tarkoitti sellasta kevyttä työtä. Ei mitää kaupanmyyjää vaa jotai esim koiranulkoilutust


    • ja sukulaisilta

      ja naapureilta. lain mukaan et työskentele vielä vähään aikaan.

    • aikuinen=+

      Käy koulusi hyvin ja auta äitiä ja isää kotona pientä palkkaa vastaan tai ilman. Siinä sinun työsi tuossa iässä.

      • tyhmä.

        No vittu saako koulunkäynnistä rahaa saatana?


      • Moivaaaaaan

        Ootkohan miettiny että kaikkien vanhemmilla ei oo antaa rahaa.


      • hölöiejigajei

        haistappa kuule paska, nämä kaikki 12 vuotiaat etsii töitä rahan takia


      • niin se vain on
        tyhmä. kirjoitti:

        No vittu saako koulunkäynnistä rahaa saatana?

        Siis vanhemmat on elatusvelvollisia 18v ikäänasti ja saavat 17v ikään lapsilisää, antakoot niistä muksuilleen karkkirahaa.

        Ei mikään tyhmä, koulunkäynti on sinun työsi vielä vuosia, vuosia.
        Alaikäisestä työntekijästä kun napsahtaa rangaistus työantajalle, kun / jos jotain sattuu ja silloin alkaakin se todellinen helvetti.

        Sossukin tuumas äitiyslomalla olleelle äitille, kun rahat oli tiukalla näin: Sinun miehelläsi on elatus velvollisuus, ei tipu.


      • ElämäOnPaskaa

        Mun äiti sano et mee töihin muuten et saa rahaa


      • ja-kissan-paskat

        Me 12 vuotiaat etsitään töitä ja halutaan tehdä niitä rahat takia vittu. Onko se niin hankala tajuu prkl. Haistakaa vittu


      • 12V

        Kysykää töitä naapureilta ite tienasin sillä jotai 50€


      • Ihminen665577
        12V kirjoitti:

        Kysykää töitä naapureilta ite tienasin sillä jotai 50€

        Mitä sanoit ku menit kysyy


      • Anonyymi
        tyhmä. kirjoitti:

        No vittu saako koulunkäynnistä rahaa saatana?

        Ei saa


    • juopp**s katoaa

      Kai joku ottaisi pariksi tunniksi
      lapsenvahdiksi
      aidanmaalaukseen
      puutarhatyöhön
      koiran ulkoilutukseen
      fillarinpesijäksi

      Nykyään ilmeisesti
      saattaa voida tehdä kotitöiden
      verran pari tuntia viikossa
      satunnaisesti, harrastusmuotoisena.
      96% 12-vuotiaista saattavat
      voida tehdä.
      Muodollinen, kelvohko viikkorahatyylinen
      korvaus.
      (Isot summat tai voitot ilmoitetaan
      verottajalle, iso tuntimäärä on laitonta).

      Painostaa ei pidä, iso työmäärä rangaistavaa.
      12-vuotias periaatteessa jaksaa 5 tuntia
      töitä viikossa.
      Muinoin Kiinassa ja Intiassa ja
      nykyäänkin jaksavat 10-12 tuntia päivässä,
      10-12-15-ikäisenä.

      Kreikatar ei malta.
      5 tunnin kotityöt armotta ja ilman rahaa.

      Kiinalainen maksaisi jo jotain,
      Euroopassa asuva. Siis lapsilleen
      rahaa töistä. Muukin.

      Kysy naapurilta.. or any.
      erikoisia, erityisiä kotitöitä..
      Eri lauseella. (säilyy siveys)

      • !-ines-!

        Minä olen 11.v ja haluaisin koiran ulkoiluttjaksi. Mistä sais käydä viemässä koiria ulos.... antakaa osoitteita!! ja tarviiko käydä jonkun kurssin? Jos tarvii ni missä olis näin nuorelle paikkaa. Osaan aika hyvin hoitaa/"kuunnella" koiria. Lähettäkäää osoitteita [email protected] asun Turussa.


      • duudhe24
        !-ines-! kirjoitti:

        Minä olen 11.v ja haluaisin koiran ulkoiluttjaksi. Mistä sais käydä viemässä koiria ulos.... antakaa osoitteita!! ja tarviiko käydä jonkun kurssin? Jos tarvii ni missä olis näin nuorelle paikkaa. Osaan aika hyvin hoitaa/"kuunnella" koiria. Lähettäkäää osoitteita [email protected] asun Turussa.

        mitä helvettiä???minkäs laisen kurssin haluaisit käydä??se on koiran ulkoiluttamista!!!ei


    • jjaha

      Tarkoitat varmaan sitä, että mistä saisit sen verran töitä että saat rahaa sopivasti? esim johonkin peliin ( :DD) Tai muutenn vaan taskurahaa?

      Eli voit tietty kysyä naapureiltasi, et voisitko vaikka näin talven aikaan tehdä lumityöt heidän puolestaan, rahan vastineeksi :) Tai laittaa vaikkapa lähikaupan ilmoitustaululleettä käytät koiria ulkoiluttamassa 7 eurosta tai jotaki sinne päin :D

    • dssdfasf

      dlldldldlldldldldldldldllddldldldldlldldllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

    • almasty

      Nyt on niin ettei sinulle taida olla työtä tarjolla.Suomessa lain mukaan saadaan töihin ottaa vähintään 14-vuotias henkilö 14 vuotias saa työskennellä korkeintaan 7 tuntia päivässä.
      Täyspäivätyöhön kesätöihin eli 8 tuntia päivässä voidaan ottaa vähintään 15 vuotta täyttänyt henkilö alle 16-vuotias ei saa työskennellä teollisuudessa lainkaan.
      Joten nyt taitaa olla niin ettei sinulla vielä kahteen vuoteen ole mahdollisuutta saada työtä oikein mistään.

      Voit tietysti kokeilla jos jostain saisit jotain kotiapulaisen hommaa siis siivousta koiran ulkoilutusta tiskausta ym.Olen useinkin nähnyt ilmoitustauluilla ikäistesi ilmoituksia joissa tällaista apua tarjotaan en tiedä onko heitä onnistanut ja palkkauskin on sitten aika vaihtelevaa ja suullisten sopimusten varassa.

      • pultsari----

        Kerää pulloja ja hylättyjä polkupyöriä ilman lukkoja. Laita pyörät ajokuntoon ja myy pois, pullot viet pullonpalautukseen.


      • emppa
        pultsari---- kirjoitti:

        Kerää pulloja ja hylättyjä polkupyöriä ilman lukkoja. Laita pyörät ajokuntoon ja myy pois, pullot viet pullonpalautukseen.

        jos tarttee esim talvel töitä nii mist niitä hylättyjä polkupyöriä vois löytää


      • pultsarionkhuuljäbä
        pultsari---- kirjoitti:

        Kerää pulloja ja hylättyjä polkupyöriä ilman lukkoja. Laita pyörät ajokuntoon ja myy pois, pullot viet pullonpalautukseen.

        vihdoinkin joku joka tajuaa tän!!


      • Äiti 77

        Nämä "almastyn" tiedot eivät pidä paikkaansa.


      • sasu1

        Moikka olen 12 vuotias poika jos jollain olisi minulle jotain töitä niin otan vastaan mielelläni . Huittinen ,sastamala ja säkylä väliltä. Pidän erityisesti nurmikon leikkuusta , avustamisesta keräilystä ja tarjoilemisesta . -sasu jos olisi jotain niin numeroni on 0451411123


    • työmäärällä

      mustikat on kypsiä.jokunen marjan välittäjä ottaa vastaan,puhdistettuna.eikä mene veroa,eväät juoma ja kaveri mukaan,ja ostaja selville ettei jää ansiotta,esm leipomot voi ottaa vastaan.päivän pituuden määrää itse,

    • neuvon antava

      Kesätöitä saa tehdä vasta 13 vuotias, joka täyttää 14 samana vuonna, tai on jo täyttänyt.

      Yläastelaisten kesätyöt ovat yleensä: marjanpoimintaa, mainosten ja ilmaisjakelulehtien jakoa, puutarha ja kasvimaa töitä, yms pientä kyykistelyä, josta tulee selkä kipeäksi.

      Alle 16 vuotias (15 vuotias joka täyttää samana vuonna 16) saa tehdä kuukauden kesälomastaan pieniä kesätöitä, joista saa kohtuullista palkkaa.

      Joistain töostä olen kuullut saatavan jopa 1 400 euroa/kk, mutta yleensä paljon vähemmän.

      12 vuotias saa jakaa mainoksia ja ilmaisjakelulehtiä, jos täyttää 13 samana vuonna tai on jo täyttänyt.

      Mainosten jaosta saa 120 € / kk, ja lehtiä mainoksia jaetaan tietylle kaupunginosalle 2 kertaa viikossa.

      Suhteilla saattaa päästä tekemään kesä tai viikonlopputöitä kahvilaan, jäätelökioskille tai ruokakaupan pullonpalautukseen.

      Suomen 4H-yhdistksen kautta pääsee kätevästi tekemään erilaisia hanttihommia:

      viikkosiivous, ikkunanpesu ym. 15 € / h.

      Kun käyt pihataitajat kurssin sinut voidaan palkata työkeikalle:

      ruohonleikkuu, haravointi, puiden ja pensaiden hoito, pihamaan kesähoito. 15 € / h.

      Kun käyt dogsitter-kurssin/lemmikkienhoitopalvelu-kurssin saat tehdä näitä hommia:

      Koirat
      Ulkoilutus, ruokinta, seuranpito

      1 koira 9 €/ kerta

      2 koiraa 14 €/ kerta

      Vuorokausihoito

      1 koira 30 €/ vrk

      2 koiraa 35 €/ vrk

      Viikonloppu, pe-su

      1 koira 50 €

      2 koiraa 65 €

      Viikon hoito, 7 vrk

      1 koira 120 €

      2 koiraa 180 €


      Kissat
      1-2 kissaa 3-4 kissaa 5 ->

      Käynti kissan kotona 7 € 9 € 11 €

      Vuorokausihoito 13 € 16 € 19 €

      Viikonloppu, pe-su 25 € 30 € 35 €

      Viikon hoito, 7 vrk 55 € 65 € 75 €

      Jyrsijät; marsut, ym.
      1 häkki 2 häkkiä 3 häkkiä

      Käyntikerta 7 € 11€ 15€

      Vuorokausi 12 € 20€ 28€

      Viikonloppu 18 € 30€ 42€

      Viikon hoito, 7 vrk 40 € 45€ 50€



      Omistajalta aina ruuat, hiekat ja purut lemmikille.

      Hoitajan matkakulut ja tutustumiskäynti sisältyvät hintoihin.

      4H- yhdistys hoitaa työnanatajavelvoitteet.


      Eli jos vanhemmillesi sopii, että kotiisi tuodaan silloin tällöin muutama kuolaava koira, tai verhoissa kiipeilevä kissa, niin rahaa on tiedossa.

      Jos otat vastuullesi/hoitoon lemmikin, muista hoitaa sitä oikein:

      Ulkona sataa saavista kaatamalla ja kadulla on 5 cm loskaa. Ulkoilutat koiraa tunnin lenkin aamulla kuudelta. Olet hyvin väsynyt, sillä et ole nukkunut silmällistäkään, sillä koira pelkäsi ukkosta ja ulisi koko pitkän, tylsän yön. Lisäksi sinun oli noustava lämpöisestä pedistäsi keskellä yötä siivoamaan koiran hätäpissejä. Lenkiltä tullessasi puhelimesi soi: " Mooi! Läheks pelaa futist, sadekki loppu just?" "Sit sen jälkee "Make" lupas tarjota meille isot limut ja hampparit mäkissä" "No miltäs kuulustaa läheks messii?" Sinun tekisi tosi kovasti mieli lähteä pelaamaan poikien kanssa, kun ilmaiset murkinatkin olisi tiedossa, mutta sinun on lemkitettävä koiraa tänään vielä kolmesti ja kissan wc-laatikko on siivottava, hamsterin häkki kuurattava ja marsujen turkit harjattava. Joudut vastaamaan: "En mä pääse tulee nyt kun mulla on noita elukoita hoidossa..., joskus toiste sit, vai?" "No sillon se hamppari tarjous on kyl jo menny ja koko ens viikoks on luvattu sadetta, et en sit tiijä, voijaaha me joku muu kutsuu aina sun tilalle, en mä täst lähtien varmaa soita sulle ollekaa su sä oot jo viimeset viis kertaa kieltäytyny ku sulla on aina ollu joko rotta tai saksari siellä teillä hoidossa ja sit sulla on aina niitä työ keikkoja siellä toisten kämpässä, eikä sinne saa tulla ees mukaan..., no piä hauskaa sen hurtan kanssa ja muista puhistaa pölyrätillä, myös kalterit siitä hamsu häkistä!, moikka! tuut tuut tuut" Puhelun lopetettua huomaat marsujen huoneen oven olevan auki, koira on kai avannut sen. Menet huoneeseen ja näät, että marsut ovat karanneet. Kun lopulta olet saanut molemmat kiinni, talo on kuin pommin jäljiltä. Koiran kuraisista tassuista on tullut tyylikkäitä nimmareita olohuoneen kalliisiin nahkasohviin ja äidin uudet jakkupuvun housut on tiputettu pyykkinarulta. Marsut ovat jyrsineet talon jokaisen sähköjohdon käyttökelvottomaksi ja pureskelleet kaikki maton kulmat riekaleiksi, hyöheniä leijuu joka puolella, sillä kissa repi untuvatyynysi. Seuraavana sinun on vitävä koira kylpyyn:s ja se pelkää vettä, ja inhoaa shamppoota... Hikisen siivous urakan jälkeen menet teippamaan verta tihkuvat haavasi laasterilla ja hoet: "Samperin tyranni hamsteri soikoon!"

      Että muista harkita tarkoin! Lykkyä tykö!

      • izzigga

        Mitä noita ilmaisjakelufirmoja on, jotka ottaa 12 vuotiaita jakajaks? Ku oon ite 12 ja koittanu ettii joka paikasta mutta ku kaikissa on ikäraja 14. :((


      • mainosten jakajan on täytettävä 14 vuotta samana vuonna, 12 vuotias ei mitenkään voi jakaa, itse olen ollut työssä kaverin kanssa ja se ei ole lasten hommaa, olitpa miten reipas 12v tahansa. siinä väsyy itse kukin...henkisesti ja fyysisesti. 8kk jakelemista takana ja hermot menneet useammin kuin laki sallii :) älä koskaan rupea siihen työhön,palkaksi saat likaiset kädet ja pahan mielen.


      • mummu onnea
        izzigga kirjoitti:

        Mitä noita ilmaisjakelufirmoja on, jotka ottaa 12 vuotiaita jakajaks? Ku oon ite 12 ja koittanu ettii joka paikasta mutta ku kaikissa on ikäraja 14. :((

        izzigga vastaan olen kokenut-tämä on totta,jos saat työ vaanhempasi ottamaan.
        Suostuisiko äitisi tai joku muu perheen jäsen.

        Työt sinä tekisit japalkan saisit. Näin tehtiin meillä ennen helsigissä.....


      • Anonyymi

        Voi herran jumala ku ihmiset tekee kärpäsestä härkäsen,siis joku 40v irmeli todellaki kirjotti ton ja pittää tollee lannistaa siis herranjumala :/


    • Realisti.

      Muuta Aasiaan niin pääset Niken tehtaalle tekemään kenkiä 20 euron kuukausipalkalla. Siitä se sitten lähtee ura urkenemaan.

      • ..,.

        millä v***n rahoilla mä sinne pääsen


    • aikuiset on hulluja!

      Hei haloo, onhan muumimaailmassakin töitä jo 10-vuotiaille -.- Kyllästyn noihin aikusten sanomisiin, sä oot viel ihan liian nuori. Muuten "Härre", ei sovi opettaa kirosanoja lapsille (läppä, läppä)!

    • Niklas.Blom

      Oon ihan hitsin kyllästyny kun 12-vuotiaat ei saa tehdä töitä. Haluaisin, että mulla ois aina rahaa pöh Kyl 12-vuotiaiden pitäis saaha tehä töitä mun mielestä kukaan ei oo niin avuton, että ne tarvii jonkun lapsen niin kolaa niihen pihan tai sinne päi. Ja aika tyhmältä näyttäsin jos meen myymään jonnekkin jyväskylän kadulle lelui. Mun äiti sanoo et ei se voi myydä mun lelui kirpputorilla no miksi ei luuleeko se, että mä välittäsin niistä? Mä välittäsin niistä 10e jotka mä saisin myymällä noi. Enkä minä tiedä mistä ihmeestä löytäsin sellasen hirveen mummoparven kukaan ja ei ehkä ees ostais jos meen myymää kadulle sillein ehkä tapahtuu tuppukylis joissa on vaan junttei. Nykypäivänä kaikki ostetaa kaupasta.

    • metsätyöt

      Ite oon 14 ja istutan puuntaimia 10snt/taimi. Jos on oikein ahkera niin päivässä saa parhaimmillaan istutettua noin 200 tainta eli päiväpalkka on 20e.

    • emppa

      mä olen 11vuotias tyttö Jyväskylästä ja mäkin haluaisin tehä jotain pikkusta työtä mistä sais pientä rahaa mut en oo löytäny mistään mitään kivaa et ehotuksii jos keksitte jotain kivaa pikku työtä haluaisin kokeilla lapsenvahtia mut taian olla viel aika nuori et ehotuksii

      • HiggePikke

        Hei Emppa oon ite saman ikäne ja oon saanu loisto työn mee ja kirjota kaupan seinnälle paperiin vaiika koiran ulkoiluttamisesta niin kyllä asia hoituu


    • mhhhh

      hmfv mh

    • Erica

      Ja asun helsingissä. :)

    • hyvää kesää

      Hei!

      Minä olin aikoinanin sinun iässäsi töissä mansikkamaalla. Kitkentää, kastelua, marjanpoimintaa ja kauppaan roudaamista. Sitä ennen olin kotona jo harventanut sokerijuurikasta. Silloin se tehtiin käsin ja puuttuviin väleihin istutettiin taimia.
      Seuraavina kesinä olin lastenvahtina leikittämässä ja paimentamassa, tein perheen viikkosiivouksen, kävin kaupassa, tiskasin ym pientä kotityötä. Moni on aloittanut työsarkansa esim. herneenpoimijana.

      • nii:

        hei oikeesti kyl mullekki ollaa annettu töitä 12 vuotiaana esim:kantaa puita,leikkaa ruohoa ja nii...


    • Saako 12 vuotias leipoa pullaa tai jtn vapaa ehtoisesti kahvilassa jonka omistaa tai vuokraa omat vanhemmat?

    • Argh

      Suomen laki määräyksessä sanotaan että kesätyölainen pitää olle JO 16 vuotta täyttänyt. alle 16 ei voi tehdä palkallista töitö kenellekkään firmalle, ainostaan erikoistapaukset johon liittyy palkaa tulee olemaan vanhempien suostumus ..

      kysy naapurilta antaako se sulle 20 euroo jos leikkaat nurmikon

    • esko.talvensaari@gma

      jurppii kyl ihan sairaast ku ketää ei ota töihin tääl kaarinan seurul voisin kerätä mansikoita tai jotain muuta vastaavaa vanhemmilla ei ole mitään sitä vastaa.
      halkojen pinoaminenkin sopii ehdottakaa ite

    • Töit??

      Kans kaks 12-vuotiasta tarttis jotain töitä jväskylästä (mieluusti vaajakosken alueelta).
      Kaikki koiranlenkityksestä siivoamiseen kelpaa pienelläkin palkalla.

    • 12v voi olla töissä!

      Jos sinulla on läheinen joka vois ottaa sut johonki liikkeesee niiku vaatekauppaan oon ite ollu viime kesänä yhden viikon ajan 6h töissä vaatekaupassa vapaaehtoisesten. Läheisen ihmisen avusta ;D
      oon 12v.

    • Joku : )

      Miksi hankitte työpaikkaa, jos esim. jo minä saan hyvästä koe numerosta rahaa ?! Voittehan te auttaa teidän vanhempia, ja jos joskus satutte olemaan kipeitä niin tehkää silloin muutakin kuin olkaa koneella. Mutta minäkin haluaisin työpaikan esim. lapsenvahtina. Osaan kokata, vahtia lapsia ja pinna ei pala niinkään helposti..

      • Moneyyyyyy

        Kaikkien vanhemmilla ei oo rahaa! Ehkä sun vanhemmillas ;(


      • iittiimies

        No hitto vaikka mä saisin kympin, en sais latiikaan rahaa


    • Kesätöitä jostain?

      Tietääkö kukaan mistä saa 12 vuotiaalle töitä? Mä en oikein tahdo löytää niitä....
      Ja kaikille , jotka valittaa siitä, että 12 vuotiaat tahtoo töitä, nii kumpi on parempi: Tehään kunnolla töitä ja opitaan kaikkea tai istutaan koko kesä koneella ?

    • kesätyö poika:)

      heii ihmeset:) olen 14 vuotias poika ja haluasisin jotain kesätyötä oulusta, mutta en mistää löydä mitään:( jos tiedät jotain niin kehtaatko sanoo!

    • Siis voi LOL

      Siis ette oo tosissanne noi kakki jutut että "12 vuotias ei saa kesätöitä" mä oon 12 ja sain jo varattua itselleni paikan kesätöihin kaatopaikalta teemme samanlaisija töitä kuin vakio tekijät että turhaa alatte tollasija väittämää!

    • lolleropallero98

      Sä et oo muuta ku maailman onnettomin trolli

    • money4

      Moi oon 12v tyttö ja haluaisin ansaita rahaa ei tarvitsisi ollapaljoo kunhan se olisi ainakin 4-5 € että saisin I podin ja muuta kivaa jos ulkoiluttaisin koiria niin saisin siinä myös kuntoa lisää.....Olisi kivaa jos neuvottaisiis

    • 12v

      Voit jakaa alueelles ilmais jakeluita

    • Niemsky

      oon 12v ja tarvitsisi taikoa 400e mutta ei löydy töitä ja omasta mielestä pitäisi olla töitä nuoremmille kuin 15v:lle koska ei 12v oo mikään vauva jos jollain on ideoita eikä mitään "ei et voi tehdä töitä olet alaikäinen" ideoita otetaan vastaan

    • nuorinaisenalku

      Mä olen tehnyt hommia 12-vuotiaasta lähtien. Olen nyt elämässä menestyvä nuori (18-vuotias). Kyllä lain mukaan, niinkuin joku tuolla mainitsikin on jonkunnäköiset rajat sinäänsä että jos 'virallisesti' töitä tekee saa tehdä vain tietyn tuntimäärän viikossa ja tietyllä ajanvälillä. Itse aloitin sillon 12v:nä mainosten jaolla, nyt teen töitä koulun ohessa vaatetusalan liikkeessä.

      Tässä muutama idea alaikäisille:

      -Kerää pulloja
      -Kysy vanhemmilta kotitöitä josta saisi muutaman euron (Toki voisit laittaa esim lehteen/nettiin/rappukäytävään/jakaa lappusia naapureillesi ilmoituksen että kotitöitä tms teet pientä korvausta vastaan)
      -Ole 'lastenvahtina' rahasta
      -Ulkoiluta koiria rahasta
      -Mainostenjakaminen (rankkaa, mutta kyllä siitä vähän rahaa saa...)
      -Puhelinmyyntiin pääsee helposti (ei tosin sovi kaikille, mutta voi tienata hyvinkin nimim. kokemusta)
      -Myy kirpparilla vanhoja vaatteita/leluja/tavaroita tms
      -Tee oma blogi/youtubevideoita, jos saat tarpeeksi seuraajia siitäkin maksetaan. Tosin videoiden/blogien täytyy olla KIINNOSTAVIA jotta saat tarpeeksi seuraajia ja sua alkaa yritykset ns. sponssaamaan. Tiedän 14v pojan joka tienaa n 200e /kk youtubevideoillansa.

      Ihana että on nuoria joilla halua tehdä :> Mutta muistakaa olla lapsia, kun vielä voitte...

    • kakkaa3

      iuh

    • kyllä 12-13v voi saada töitä mutta ei kokoaikaista eikä raskasta työtä. työn saanti voi olla hankalampaa, koska monet työt ovat melko raskaita ja alle 15v saa tehdä vain max 4h/pvä ja työnantajat eivät mielellään ota alle 15v töihin just noiden syiden vuoksi.

      hyviä vinkkejä työnhakuun:

      * kysy joltain lähisukulaiselta onko tällä jotain kevyttä työtä tarjota esim pihan nurmenleikkuuta, siistimisapua, jonkun mummon kauppa-apua, lastenhoitoapua, kotieläintenhoitoa/ulkoiluttamista, pienten tavaroiden siirtämistä/järjestelyä tms
      *jätä paikallisten kauppojen ilmoitustauluille viestejä joissa kerrot kuka oot ja millasta työtä olisit valmis tekemään puh,nro tai emailisi
      *jos sukulaisilla maalaistalo, voisit kysyä olisiko heillä jotain työtä sulle esim viikonlopusin tai koulujen loma-aikaan (esim puutarhatyöt tms)

      omat kokemukseni: olin 9v kun naapurin isäntä sairastui vakavasti. heillä oli iso karja 12 lypsylehmää, 5 possua, 3 hevosta ja vasikat päälle. emäntä kysyi voisinko tulla otain pientä apua auttamaan navetalla. aluksi vain jaoin rehua eläimille ja loin lantaa kolalla luukusta alas, myöhemmin sain kokeilla lypsämistäkin ja 14v tein jo heidän lomansa ajan kaikki karjanhoitotyöt kun isäntä ja emäntä lähtivät lomamatkalle. palkka oli toki hyvin vaatimaton, mutta se oli OMAA rahaa joka itse ansaittu (kotona en saanut koskaan ns viikkorahaa). työ oli myös ikääni nähden melko raskastakin, mutta sitä olis vain 1,5 tuntia koulupäivinä iltaisin ja viikonloput ja loma-ajat sekä aamuisin että illalla saman verran (eli yht. n 3h/pvä)

    • ..!

      12-vuotias ei voi saada kunnon virallista työtä. Joo en sano, että työn saaminen ois ihan mahdotonta, mutta pitää olla joko tuttujen kautta hankittu työ, tai sitten pimee. Joskus on poikkeuksii, jossa 12- vuotiaat on saanu töitä, mutta sen teille kerron, se ei ole mikään helppo homma...
      PS. älkää nyt miettikää että taas joku aikunen tuli saarnaa, ei. Olen itse 14-vuotias, eikä ole vielä mullakaan helppoa löytää töitä, koska alle 15-vuotiaita ei kauheasti haluta minnekkään.

    • apuna1

      Pyydäppäa sen Äidiltä lapsilisä rahaa, ja teet kotona ahkerammin töitä, siivoa, kanna puita sisälle ja lopeta se pelien hakkaaminen, olet siis apuna vanhemmillesi.

    • nuori työntekijä

      13-vuotiaat ja yli kelpasi ainakin Jakelu-Expertille lehden/mainosten jakoon. Itse kelpasin 14-vuotiaana Pienperheyhdistykselle vetämään iltapäiväkerhoa 7-9 -vuotiaille kerran viikossa. Jos 12-vuotiaana meinaa duunia tehdä, niin se on pakko tehdä pimeästi (laittomasti), sillä muuten työnantaja käyttää lapsityövoimaa. Toisaalta, alle 15-vuotias ei kylläkään joudu itse siitä ongelmiin, joten ongelmia tulee vain työnantajalle. Teidän alaikäisten kannattaa kysellä vanhemmiltanne ja sukulaisiltanne, että voisivatko he maksaa teille jostain kevyistä töistä (siivous, pihatyöt, kaupassakäynnit, koiran ulkoilutus, pullan leivonta) tai koittaa keksiä jotain itse (myin itse karkkia pihan lapsille vähän kalliimmalla kuin kaupasta ostetut). Askarrelkaa vaikka joulukoristeita/kortteja ja kiertäkää myymässä niitä. Miettikää, kuka voisi tarvita ja olisi valmis maksamaankin teidän avusta. Kannattaa miettiä, että mitä olis kiva tehdä ja missä voisit olla hyvä, niin jaksat jatkaa, vaikka ottais päähän välillä.

      Koiran ulkoilutusta kannattaa kysellä vaikka sadesäällä ovelle koputtaen, jos tiedät että asunnossa on koira. Tarjoa vaikka puolentunnin lenkkiä eurolla, niin veikkaan että on kuulostaa hyvältä. Jos nostat hinnan liian korkeaksi, niin omistaja ulkoiluttaa koiransa mieluummin itse. Mieti mitä itse maksaisit tai kysy vanhempien ja muiden aikuisten mielipiteitä.

    • epic_khaan247

      Nuorten työajat, ylityöt, työajan sijoittelu, tauot ja lepoajat
      13-14 v 15-17 v HUOM!
      Säännöllinen työaika 7 h/vrk 35 h/vko 8 h/vrk 40 h/vko Työajasta voidaan myöntää poikkeuslupa ammatillisen kehityksen sitä vaatiessa.
      Oppivelvollisen työaika kouluaikana - vapaapäivinä 7 h/vrk
      - koulupäivinä 2 h/vrk
      - viikoittainen työaika yhteensä 12 h/vko
      - koulupäivän ja työajan yhteispituus saa olla enintään 8 h/vrk !
      Ylityö Kielletty Enintään 80 h/v poikkeusluvalla lisäksi 40 h/v 15-17 vuotiaiden työaika enintään 9 h/vrk 48 h /vko
      Työajan sijoittelu Klo 8-20 (painavista syistä klo 6-20 sekä kotitaloustyössä klo 23 asti) Klo 6-22(kotitaloustyössä klo 23 asti 15 v täyttänyt 2-vuorotyössä ammattikoulutuksen saamiseksi enintään klo 24 asti
      Ruokatunti 30 min, jos työaika yli 4 h 30 min/vrk 30 min, jos työaika yli 4 h 30 min/vrk
      Keskeytymätön vuorokausilepo 14 h/vrk 12 h/vrk
      Viikkolepo 38 h/vko 38 h/vko

    • Tavallista on

      Viranomaisilta pitää kysyä lupa kirjallisesti, itenolen juuri 12-vuotias, olen ollut työpaikoissa viisi kertaa, palkkaa kertynyt 2000 €. Oopperoista saavat lapsikuorolaiset ja avustajat töitä ;). Toivottavasti auttoi


      Ps. Se, mitä olen tehnyt työksi, ei ole lapsityövoimaa. Olen tehnyt sen omasta tahdostani, vanhempien ja poliisin kautta.

      Kuitti

    • Rianda

      Mäkin tahtoisin töitä kesäx. 12v on aika vaikee löytää, vaikka kyselen ihmisiltä. Ärsyttävää....

    • Tyttö

      Oon 12 ja kesät menee makaamiseen ja tylsistymiseen haluisin olla lastenhoitaja ( 2sisarusta toinen vammainen!) oon hoitanu ystävien lapsia ja omia sisaruksia 5 vuotiaasta asti
      EIKÖ JOKU VOIS OTTAA Muutamaksi tunniks töihin

    • vitun kakara

      syö paskaas saat multa 10snt / tunti

      • Lisääpalkkaa

        Haluan lisää palkkaa


    • työntekijätyttö

      mä olen 13 vuotias tyttö ja täytän 14 tänä vuonna. oon myös tässä etsiskellyt jotain pientä kesätyötä josta sais vähäsen taskurahaa niinku esim. koiran ulkoiluttaminen tai pihatyöt tai mikä nyt vaan. asun espoossa. pliiiis laittakaa sähköpostia jos ois töitä tarjolla espoossa [email protected]

    • Mahdotonajatus

      Onko olemassa sellaista työpaikkaa Suomessa, jossa 14 vuotias (tai 13 vuotias joka täyttää samana vuonna 14) saa noin vuodessa-puolessatoissavuodessa 2000€? Tiedän että tavoite on suuri ja se vaatii paljon työtä, mutta minulla on ollut jo hetken ollut unelma joka maksaa vähä reilummin eivätlä vanhemmat suostu maksamaan koko summaa. :( Täytän ensivuonna 14 eli ajattelin jo hakea silloin töihin. Tiedän että aikuisista on vähän omituista että töihin haetaan näin nuorena mutta minun täytyy saada jostain se 2000€!

    • paska3

      myyn perseen 5 e

    • Bilal.mohamed

      Olen 11 vuotias haluan töitä tuomariksi jaka palossa asun Helsingissä Kontulankaari ssa

    • ponistahaaveileva

      Itsekkin olen 12v Ja haluan ansaita rahaa poniin koska vanhemmilani ei ole ylimääräistä rahaa ponia sposoroida, Kyllä nyt 12vuotiaatkin osaa töitä tehdä! >:(
      Ps: jos tiedätte 12vuotiaille töitä nii ilmoittakaa!

    • Pohjolan_Japani

      Kyllä Suomi on häpeällisessä alennustilassa kun 12-vuotiaat joutuvat kyselemään töitä saadakseen rahaa kuin joskus sata vuotta sitten! Vai muka Pohjoismainen hyvinvointivaltio ja lottovoitto syntyä Suomeen, no Kekkosen ja Koiviston aikaan ehkä vielä olikin mutta jo 90-luvun lama tuhosi tämän maan!

    • OikeaVastausKysymykseen

      Miksei vaan laita vanhoja tavaroita myyntiin tori.fi:iin esim. pyöriä leluja jne.

    • Jobsforthekids

      Töitä 12 vuotiaalle?

      Helppoa, ota ja matkusta Bangla Deshiin tai Indonesiaan ja ilmottauduttava työnhakijaksi ensimmäisessä työkkärissä jonka kohtaat. Jo seuraavana päivänä pääset 12 - 16 tunnin työpäivää tekemään ja tienaat jopa 3 euroa ihka omaa rahaa.

      Jos isänmaallisuus vaivaa niin etsi siellä kaukomaalla täkäläisille firmoille lapsi työvoimalla roitaa tekevä firma. Se sen 3 euron lisäksi elähdyttää se kun tietää että siellä jossain kaukana koivun ja tähden maassa, siis kotipuolessa joku sinunkin raadantasi ansiosta nostaa entistä mojovampia osinkoja.

      • jotain_oltava

        Heips, pääsin juuri synnytyslaitokselta, kävellä en osaa ja röyhtäilyttää ja pierettää niin perkeleesti mutta jotain työtä tarttis saada. Haittaako roikkuva napanuora ?
        Kohta jo 5 päiväinen. Pääkuori aika pehmeä jotta ei vaarallisiin töihin, kiitos.


    • Nettiyritys

      1. Pyydä vanhempiasi ostamaan sinulle oma www-osoite (.eu päätteinen maksaa 10€)
      2. Asenna sivuillesi verkkokauppa (0€)
      3. Mene www.alibaba.com ja etsi joku edullinen ja mukava tuote (esim. punainen parkkikiekko 50snt kappale goo.gl/Ah6AKe)
      4. Luo tuote verkkokauppaasi alibaban tietojen perusteella
      5. Odota tilauksia
      6. Tilaa tuote alibabasta ja toimita asiakkaallesi

      Ilmaisia ohjeita verkkosivujen ja nettikaupan perustamiseen esimerkiksi täällä: http://bit.ly/Kokeile

    • aurooraaaa

      olen itsekkin 12vuotias tyttö oulusta joka etsii työpaikkaa koska vanhempani eivät osta minulle uutta puhelinta ja tarvitsen uuden puhelimen kun tämä puhelin on ihan säpäleinä ja uusi puhelin maksaisi 700euroa. tiedä etten sitä kaikkea 700euroa tulisi saamaan jos töihin pääsisin mutta ainakin jotain. en näyttävästi töihin pääse niin onko kenelläkään mitään vinkkejä mistä saada rahaa? (turha ehottaa että vanhempani antaisivat mutta olen jo kysynyt niin eivät anna)

    • isomies75

      oon karvainen iso mies ja haluun töitä:)

    • Iidakaipaatöitä

      Ja voin mä kyl joskus karhuvuoressa vahtia:)))

    • Iidakaipaatöitä

      Ja tarvitsen rahaa auttaakseni perhettä

    • m.l12

      Minä kerään joka metsästä mustikoita 10l saa 40e tänä kesänä hankkinut yli 100 e eli 4e litra puolikasta saa10-20elitra jq vasemmasta n.3,50-4e litra!! Ei muuta kun facebookissa vaihto ringissä ilmoitus tai jonkun ovelle kysymään

    • 18vyrittäjä

      Hei, pystyn samaistumaan monien teidän elämäntilanteeseen ja siksi haluankin antaa teille muutamia vinkkejä rahan tekoon! Aloitin itse työt 13-vuotiaana puhelinmyynnissä, jossa jouduin huijatuksi niinkuin monet muutkin!
      Älkää edes harkitseko puhelinmyyntiä, vaikka onnistuisittekin saamaan töitä jostain BS firmasta!
      Jos olet tällä hetkellä 10-18v, joka haluaa ansaita rahaa kannattaa kokeilla muutamia näistä vaihtoehdoista:

      Sosiaallinen media
      -Aloita oma meemi-sivu! Sivusi kasvettua tarpeeksi suureksi voit muuttaa sen rahaksi mainoksilla!

      - YouTube-kanava, onko sinulla jokin intohimo? Miksei tehdä rahaa samalla kun teet juuri sitä mistä tykkäät?

      Koodaus, jos sinua kiinnostaa esimerkiksi appien ja pelien teko suosittelen googlaamaan "codeacademy", siellä voit opetella koodaamaan täysin ilmaiseksi!
      Muista että, koodaaminen on yksi tulevaisuuden tärkeimpiä taitoja, jos haluat ansaita isoja rahoja! Voit muuttaa oppimasi taidot suoraan yritykseksi, voit esimerkiksi tehdä ja myydä nettisivuja/nettikauppoja! Paras myyntikanava niille on "Themeforrest".
      Ja tietenki voit myös aloittaa pienestä, esimerkiksi käydä pyytämässä naapurin koiran omistajilta voisitko ulkoiluttaa heidän koiriansa esim. kerran päivässä 5 eurosta.

      Aina on vaihtoehtoja ansaita rahaa, mutta kannattaa valita tapa josta itse nauttii samalla! Älkää kuunnelko näitä paatuneita vanhuksia, jotka luulevat että tämän päivän globaalissa maailmassa päivätyö on ainut vaihtoehto ansaita rahaa!
      Päivätyö ei ole ikinä tehnyt ketään rikkaaksi.
      Toivotan teille hyvää jatkoa matkallenne itsetehdyksi yrittäjäksi ja arvostan teitä, sillä janoatte jo noin nuorella iällä menestystä!

    • jytkyn_seuraus

      Minäkin tahtoisin työtä vaikka olen jo irtisanottu 50-v duunari. Älä sure sulla on edessä vielä monta vuosikymmentä odotella työn saantia.
      Tarkasti 50 - 12 = 38 vuotta.
      Koeta keksiä jokin muu harrastus kuin olemattoman työn etsintä. Minä aloitin palkkatyön tekemisen koulusta päästyäni 16-vuotiaana. Ja nyt työmarkkinoiden "viisaat" päättäjät päättikin sanoa minut työstä "taloudellis-teknisin" syin irti kysymättä minulta itseltään työhaluista mitään.

      Tämä on tosikummallista kun ihmistä itseään ei voida kuulla tässä "työhalu" asiassa.
      Nyt vuosikausien työkokemusken jälkeen nämä "viisaat" päättäjät odottavan minun menevän jollekin näyttämään 1 kk:den ajaksi sen, että osaan tehdä työtä.
      50 - 16 = 34 vuotta !
      Näille "viisaille" ei siis riitä näytöksi yli 30-vuotinen työkokemus? Mikä riittäisi?
      Eihän täällä kukaan enää saakaan yli 50-vuotista työuraa. Eräs sukulaiseni ehti tehdä 52-vuotisen työuran kahdella työnantajalla ennenkuin kuoli.

      Tosi sairasta menoa tässä "jytkyn" valtaamassa yhteiskunnassa. Jytky taisi olla niin kovaa, että kaikki ajatukset putosi päästä.

    • TöitäKempeleestä

      Mäkin voisin jotain pikku töitä ottaa olen 12 vuotias poika jotain palkaa kuhan se on työn arvoista Kempeleestä jos niitä löytyisi

    • rampelo

      Mä haluaisin myös töitä. Olen 12v ja asun lahdessa. Palkan ei tarvitse olla iso mutta työn arvoista.

      • TöitäLahdesta

        Tarviin rahaa


    • ujas

      Suomessa paiskii 600,000 tuhatta eläkeläistä töitä/Luulisi 12 vuotiaiden ainakin heiltä
      töitä löytyvän.Kunnat ja Kaupunki tarvitsevat varmaankin vanhuspalveluun juoksu poikia ja tyttöjä hoitamaan pienimuotoisia koti askareita.Postistakin kannattaa kysellä.

    • GHJTROI

      Hei! Jos etit töitä niin käy muumilaakson sivuilla siellä oli tarjolla 10-15 vuotiaille töitä. toivottavasti oot alle 160cm pitkä j kiinnostunut siitä. oon itekkin 12.v ja haluaisin töitä mutta tiiän että eihän kukaan silti niitä anna. PITÄKÄÄ SILTI PUOLENNE 12.V

    • etzku

      Niin minäkin olen 12 vuotias ja haluaisin kesä töitä koska tarvitsen rahaa ja ei tarvitse olla iso palkka mutta riittävästi minulle ottakaa yhteyttä vaikka sosiaalisessa mediassa vaikka instgramissa käyttäjä nimi on Eetu fin

    • Lappalainenalex

      Minäkin etsin kesä töitä olen 12 vuotias poika ja asun helsingissa.

    • faktaa000

      Pojat voivat varautua siihen että pitkaikaistyötön tulee olemaan tulevaisuuden titteli hyvin monella ja kun nyt ope kysyy koulussa että "mitä teistä tulee isona" niin muistakaa vastata että ilman muuta pitkäaikaistyötön ja perusteluna "koska se on hyvinkin todennäköistä täällä hölmölässä, missä ei haluta enää maksaa palkkaa työnteosta. "

    • Anonyymi

      Kannustusta, ei mollaamista :)

    • Anonyymi

      Pakobearien laukunkantajaksi?

    • Anonyymi

      Kyllä niitä töitä löytyy 12-vuotiaillekkin, ainakin kesätöitä. En kyllä tiedä mistä, mutta muistan kun itse 12-vuotiaana tein töitä.

    • Anonyymi

      Minulta löytyy!! Palkka 600€/kk. Nimeni on Seppo. Olen 69 vuotias. ;)

    • Anonyymi

      Olen 12 vuotias poika joka etsii kesä töitä palkan ei tarvitse olla kauhean iso mutta työn arvoinen asun imatralla

    • Anonyymi

      Olen nyt jo eläkkeellä, olin kesätöissä eräällä opettajalla, olin silloin 11-vuotias, niitin nurmikoita, ajoin puutarhatraktoria, kitkin kasvimaata, hinkkasin ruostetta ja maalasin.
      Siihen aikaan myös koulusta oppilaat myi rintamerkkejä sotaveteraanien auttamiseksi, joka oli vankka pohjakoulutus myöhemmälle kaupalliselle alalle, oppi varhain kohtaamaan asiakkaita.
      Niinkuin totesit, palkka ei ole oleellinen vaan hieno asenteesi.

    • Anonyymi

      sää voisit mennä kysyy naapureilta et saatko sinä tehdä vaikka esim: lumitöitä ja että saisitko myös pienen palkan. ps oon 12v

    • Anonyymi

      Kaikki nää kommentit on jotain ainaki 6 vuotta sitte kirjoitettu, mut mä oon 12v nyt, ja haluaisin kyl kesätyön ei 'karkkien' takia, eikä mitään vaatteille tai roskaruualle. mä haluun kesätöitä koska kesällä mulla on niin paljon turhaa aikaa ja sen rahan haluaisin säästää mun palkan koska mä haluun alottaa oman kahvilan, ja haluun muuttaa johki toiseen maahan. siihen tarvitaan vittu paljon rahaa ja olis hyvä jos alottaisin jo nuorena ku on paljon vapaa aikaa. ei kaikki halu mennä sinne vitun amikseen ja tuhlata elämää. ja ei tässä korona aikana voi mennä 'naapurin koiraa ulkoittelemaan'. joten ymmärtäkää jo perkele ku ei kaikkien lasten vanhemmat oo niinku vitun rikkaita et ne maksaa niiden lapsille vittu 100 euroa kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Juu itsekkin sekasin näitä kommentteja ja katoin että kaikki on vanhoi.Oon myös 12 v ja haluisin kesätöitä...


    • Anonyymi

      Voiko 10v poika mennä kesä töihi jonnekin palkka ei tarvisi olla iso mutta sen pitäisi olla työn arvoinen😄

    • Anonyymi

      Ja asun Vuosaaressa

    • Anonyymi

      Kato 4H sivuilta. Tai laita sun someen mainos ja jaa mainoksia postilaatikoihin niin saat varmasti töitä. Ja kaikki vihaajat mitä vittua teette täällä menkäätöihi ennen ku tullaa viemää ne teilt ja kukaan ei kysynyt saako 12v NUORI tehdä töitä vai ei. Jos teil ei oo mitää hyvää sanottavaa nii painukaa hiiteen täält.

    • Anonyymi

      olen 12-vuotias saanko lappeen rannasta töitä?

    • Anonyymi

      sama lol

    • Anonyymi

      olen 12-vuotias tyttö. Etsimässä töitä jostain, palkan ei tarvii olla iso, mutta että se olisi työn arvoista. Asun imatralla.

    • Anonyymi

      Annan vinkin jos naapureillasi on koiria voisit ulkoiluttaa niitä

    • Anonyymi

      Itse ainakin olen ollut töissä 12 vuotiaana. Tein silloin kone hommia eli kaivelin kaivinkoneella. Kivaa oli!

    • Anonyymi

      Minä olen 12 tytö ja ettsin töitä asun sipposa

    • Anonyymi

      On kyllä alhaista porukkaa. 12-vuotiaat kysyvät netistä apua, sillä eihän sen ikäoset vielä kaikkea tiedä. Ihmettelen, että aikuiset ihmiset tulevat tänne huutelemaan jostain kirjoitusvirheistä, haloo! Ettekö ymmärrä, mitä he tarkoittavat? He haluavat rahaa. He haluavat itsenäistyä, he haluavat ehkä auttaa perhettään? Mitä pahaa siinä on, tai siinä että minkä tahansa ikäinen kysyy apua.

    • Anonyymi

      Alle 14-vuotias ei voi tehdä töitä, eiköhän se tullut jo selväksi.

    • Anonyymi

      Ok.

    • Anonyymi

      Olen 11vuotias poju nytte täytän kohta 12v muttaa saanko töitä jostain palkan ei tarvitse olla iso

    • Anonyymi

      Minäkin ettisin semmoista olen tosi kiinostunut tekemään tämän kesän kesätöitä mutta en löydä yhtään minun ikäiselle jos tiedätte niin voisitteko laittaa kommentteihin

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Mitä ruttoo, hän kysy että miten töitä vois alottaa mu te vaa alatte lapsellisesti riiteleen, ku joku haluu ihmisilt apuu. 🤦‍♀️

    • Anonyymi

      Olen itsekin 12 vuotias haluaisin töitä harrastuksiin kun sitä raha vanhemileni ei ole haluaisin harrasta jalkapallo joka minun vanhemat ei anna minun harrasta sitä joten päätin etsiä töitä että hommaisin oma harrastus ja näyttö vanhemileni että en ole enään vauva ja voin olla itsekseen Kin

    • Anonyymi

      Bro mäki oon 12v ja asun oulus
      Ja haluun töitä

    • Anonyymi

      haluan työn olen
      12v

    • Anonyymi

      Moi! itsekkin googletin että voiko kesätöitä löytää 12v. Ei tullut mitään suoraa vastausta, mutta siellä sanottiin että hyvä ikä aloittaa ois noin 14v. siihen on vaa kaksi vuotta nii ei se kauhean pitkä aika oo odottaa :)
      T. 12 Tyttö

      Ps. Sori jos tuli kirjoitusvirheitä, vääriä sanoja yms. Äidinkieli ei oikeen oo mun juttu :(

    • Anonyymi

      Sama

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe