Bali-Lombok-Gilisaaret

rinkkareissu

Balilla ja Gili-saarilla käyneet, kuinka matkustitte tuon pätkän paratiisiin?
Laivalla vai lentäen?
Muitakin tippejä otetaan vastaan siellä käyneiltä :)

6

2432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiertelimme touko-kesäkuussa Balilla, Gili-saarilla (Trawangan ja Air), Lombokilla ja Nusa Lembonganilla. Saarelta toiselle siirryimme laivoilla, käyttäen mm. "open tickettiä", joka kattoi myös osan maakuljetuksista. Halpaa lystiä! Majoituksen etsimme vasta paikan päältä. Pidimme erityisesti Gileistä. Jos reissupäiväkirja ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä!
      [email protected]

      • neumia

        Hei!

        Tiedän, että olen huolissani, ehkä turhaan, mutta ovatko saarille menevät laivat turvallisia ja onko saarilla turvallista muuten.
        Tyttäreni on sinne Balilta menossa. Luin Ulkoministeriön tiedotteen mellakkauhkista tulevien teloitusten vuoksi, joten pientä huolta kannan ainokaisen tyttäreni menosta.


      • neumia kirjoitti:

        Hei!

        Tiedän, että olen huolissani, ehkä turhaan, mutta ovatko saarille menevät laivat turvallisia ja onko saarilla turvallista muuten.
        Tyttäreni on sinne Balilta menossa. Luin Ulkoministeriön tiedotteen mellakkauhkista tulevien teloitusten vuoksi, joten pientä huolta kannan ainokaisen tyttäreni menosta.

        Itsekin äitinä ymmärrän huolesi. Onhan tarjolla huumeita, paikallisia nuoria miehiä, ruosteisia laivoja ja vielä pommiuhkia kaupan päälle. Gilit ovat erittäin rauhallisia saaria, mellakat ja pommiuhat esiintyvät enemmänkin turistikeskittymissä. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta Balin ja Lombokin välillä seilaavat laivat ovat kyllä parhaat päivänsä nähneitä. Tyttäreltäsi varmasti löytyy järkeä olla ottamatta turhia riskejä, huonon sään ym. suhteen.


      • Nimetön
        reissaaja56 kirjoitti:

        Itsekin äitinä ymmärrän huolesi. Onhan tarjolla huumeita, paikallisia nuoria miehiä, ruosteisia laivoja ja vielä pommiuhkia kaupan päälle. Gilit ovat erittäin rauhallisia saaria, mellakat ja pommiuhat esiintyvät enemmänkin turistikeskittymissä. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta Balin ja Lombokin välillä seilaavat laivat ovat kyllä parhaat päivänsä nähneitä. Tyttäreltäsi varmasti löytyy järkeä olla ottamatta turhia riskejä, huonon sään ym. suhteen.

        Onneksi ei ole yksin. Vaikka on juuri täysi-ikäinen vanhan ajan mukaan ( 21), niin jos olisi ollut lähdössä yksin, olisin yrittänyt vaikuttaa lähtöpäätökseen.Nyt on poikakaveri mukana ja ihan kunnollinen sellainen. Ulkoministeriön sivut ( päivätty 29.10.) alkoivat painaa mieltä ja ne laivat. Menevät sinne huomenna ja ovat viikon.
        Itse olen aina haaveillut menosta Balille ja sen myötä hän nyt päätti mennä sinne ennen äitiä. Voi olla kuitenkin, että minun suunta on KILPIJÄRVELLE TAI SALLAN TUNTSALLE ennemmin kuin BALILLE. Jotenkin turvallisempaa. Kiitos kun vastasit.


      • Nimetön kirjoitti:

        Onneksi ei ole yksin. Vaikka on juuri täysi-ikäinen vanhan ajan mukaan ( 21), niin jos olisi ollut lähdössä yksin, olisin yrittänyt vaikuttaa lähtöpäätökseen.Nyt on poikakaveri mukana ja ihan kunnollinen sellainen. Ulkoministeriön sivut ( päivätty 29.10.) alkoivat painaa mieltä ja ne laivat. Menevät sinne huomenna ja ovat viikon.
        Itse olen aina haaveillut menosta Balille ja sen myötä hän nyt päätti mennä sinne ennen äitiä. Voi olla kuitenkin, että minun suunta on KILPIJÄRVELLE TAI SALLAN TUNTSALLE ennemmin kuin BALILLE. Jotenkin turvallisempaa. Kiitos kun vastasit.

        Toivottavasti et heitä haavetta Balille menosta nurkkaan, vaan toteutat sen jonain päivänä itsekin. Olen tehnyt jo kaksi kuukauden rinkkareissua Indonesiassa, ja taatusti menen vielä uudelleenkin. Omatoimisen reissaamisen aloitin vasta, kun omat lapset olivat jo aikuisia.
        Jos reissupäiväkirjani ja kuvat Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]


      • balibalibali
        reissaaja56 kirjoitti:

        Toivottavasti et heitä haavetta Balille menosta nurkkaan, vaan toteutat sen jonain päivänä itsekin. Olen tehnyt jo kaksi kuukauden rinkkareissua Indonesiassa, ja taatusti menen vielä uudelleenkin. Omatoimisen reissaamisen aloitin vasta, kun omat lapset olivat jo aikuisia.
        Jos reissupäiväkirjani ja kuvat Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]

        Suosittelen tuota matkaa lentäen, esim. Merpatilla. Laivalla kestää ja kestää, aikataulut niin ja näin. Lento ainoastaan 25 minuuttia ja noin samalla hinnalla, 25 dollaria/suunta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe