Tipsupentu

pentukuume

Moi!
Mistä kennelistä/kasvattajalta olette tipsunne hankkineet ja millainen kuva teille jäi kasvattajasta? Olen itse hankkimassa tipsua ensi vuonna ja vähän kartoitan muiden mielipiteitä. Tiibetinspanielit ry:n sivuilla ei nimittäin saa mainostaa mitään tiettyä kasvattajaa, joten ajattelin lähteä keräämään mielipiteitä ja kokemuksia täältä. Entä oletteko pentua ottaessanne selvittäneet pennun suvun terveyttä?    

10

1448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonosta kasvattajasta

      Mä olen niin pettynyt yhteen tipsun kasvattajaan, ja niin on kaverinikin, mutta en täällä sano kennelin nimeä ettei joudu syytteeseen. Mieluummin ostaisin kotikennelistä joka pienimuotoisesti kasvattaa rakkaudella koiria eikä euronkuvat silmissä. Tämä minulle tuttu kasvattaja ei ole kiinnostunut pätkän vertaa omista kasvateistaan. Soittokierros vaan kasvattajille ja kyllä sieltä varmaan joku kunnollinenkin löytyy.
      Tsekkaa ainakin että pennun vanhemmat on silmä- ja polvitarkastettuja, sen pystyt helposti katsomaan kennelliiton KoiraNetistä.

      • osean-

        Me emme ole yhteydessä tipsumme kasvattajaan, koska hänkään ei ole ottanut meihin yhteyttä. Mutta olemme löytäneet myös hyviä, vastuuntuntoisia kasvattajia. Sinä varmasti löydät omasi!


      • jaajaaa
        osean- kirjoitti:

        Me emme ole yhteydessä tipsumme kasvattajaan, koska hänkään ei ole ottanut meihin yhteyttä. Mutta olemme löytäneet myös hyviä, vastuuntuntoisia kasvattajia. Sinä varmasti löydät omasi!

        En ymmärrä, miten seurakoirarotua, kuten tipsua, voi kasvattaa pitämällä koiria kennelrakennuksissa. >:( Tätä tekee ilmeisesti useammatkin tipsukasvattajat. Eräs kaverini otti tällaiselta kasvattajalta pennun. Koira on ihan mukava pakkaus, mutta samaa ei voi sanoa kaikista muista kasvattajan koirista/kasvateista.
        Pointtina tässä on se, että älä missään nimessä ota pentuasi heti ensimmäiseltä vastaantulevalta kasvattajalta! Enkä itse henkilökohtaisesti suosittelisi ottamaan erillään esim. kennelrakennuksissa koiriaan pitävältä kasvattajalta (seurakoirarotua!!).


    • Katrij

      Itse ostin tipsuni Tuulenvartijan kennelissä,todella mukava ja asiantunteva kasvattaja. Koirat oleskelevat samassa tilassa,kuin ihmisetkin.Olen edelleenkin yhteydessä kasvattajaan ja häneltä voi kyllä kysyä mitä asiaa tahansa. Tipsuni on ollut terve ja hyväkäytöksinen:) Suosittelen lämpimästi!

    • Jenkki

      Moi ! Mulla on 2 tiipetin spanielia ja yks tuli Oulusta meille synnyttämään se pentu on nyt 2 viikkonen mut suosittelen ottamaan koiran vasta kesällä se on helpompi opettaa sisäsiistiksi.Niitten mun koirien nimet on tessa ja tiina. Tiina oli kesällä silmä leikkauksessa ja nyt sillä on kurkussa nestettä :(

    • kasvattaja

      Hei!
      Kannattaa soitella ja kysellä eri kasvattajilta pentuja.
      Itse aikoinani soittelin ja lähetin sähköpostia etsiessäni pentua todella monille kasvattajille.
      Kyllä etsiessä huomaa tosipaljon eroja esim. miten halukas kasvattaja on kertomaan taustatietoja pennun vanhemmista, suvun terveydestä ym.
      Toivottavasti löydät oman suloisen pennun!

    • Tulilinnun kennel on hyvä,oman tipsun emä on siellä kasvatettu:) meidän tipsulla on vaan vähän tota itsepäisyyttä:)

    • outoa9

      Ei tuolta Tulilinnun kennelistä enää pentuja saa. Pennut rekisteröidään bulvaanien nimiin. Parin kaverin kennelnimelle pennut menee nykysin....
      Mikähän on syynä?

      • Väärää tietoa

        Onkohan teillä = kisuhaukku ja outoa9 nyt menneet kennelnimet sekaisin???
        Taidatte tarkoittaa jotain toista kasvattajaa. Olisi syytä korjata tuo.


      • longmissa
        Väärää tietoa kirjoitti:

        Onkohan teillä = kisuhaukku ja outoa9 nyt menneet kennelnimet sekaisin???
        Taidatte tarkoittaa jotain toista kasvattajaa. Olisi syytä korjata tuo.

        joo kyllähän tuo taitaa pentuja vielä teettää mutta tosiaan ihan vaan rahasta, omat urokset käytössä ettei mene astutusmaksuihinkaan mitään.

        Olkaa tarkkoja mistä pentunne hankitte! Kannattaa kysyä ilmoittaako kasvattaja pentutulot verottajalle vai onko tosiaan pimeää toimintaa sossutulojen lisäksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe